سایر منابع:
سایر خبرها
دین اسلام به مسئله حجاب و عفاف دید اعتدالی دارد
فرماندار دره شهر با اشاره به بازدارنده بودن پوشش و حجاب از ایجاد فساد در جامعه، عنوان کرد: طرفداران حقوق بشر با شعار تساوی مرد و زن پوشش را برای زنان دست و پاگیر می نامند و آن مانعی برای آزادی می دانند. وی گفت: امروزه برای جوانان و نوجوانان عزیزمان باید ابعاد پوشش اسلامی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد تا ماهیت حجاب و هدف آن برای همه تشریح و روشن شود. شادیوند خاطرنشان کرد: حجاب ...
پلمب سه واحد صنفی متخلف در اشکذر
شهرستان اشکذر گسترش فعالیت های فرهنگی، اجتماعی وآموزشی بین جوانان و خانواده ها را زیربنای پیشگیری از تهاجم فرهنگی دانست و گفت: خانواده اولین کانون تربیت در جامعه است و آموزش و تربیت وگسترش فعالیت های فرهنگی در بین خانواده ها باید در اولویت قرار گیرد.
معماری مساجد یکصد سال اخیر ایران قابل دفاع نیست/ سردرگمی معماران و شهرسازان در ساخت اماکن مذهبی/ مکان ...
شرایط آب و هوایی و جوی هستند. وی با انتقاد از ساختمان هایی که در شهرهای مختلف ساخته می شود و همگی از الگوی معماری در تهران تبعیت می کنند، تاکید کرد: مساجد در زمان معاصر بیشتر با هدف جذب جوانان و انسان معاصر ساخته می شوند به همین خاطر هم باید نیازهای انسان معاصر را پاسخگو باشند. قهاری با اشاره به وقفی بودن زمین های مساجد بر نامناسب بودن مکان یابی ها در ساخت این بناهای ارزشمند ...
استان فارس با محوریت حضرت شاهچراغ (ع) توسعه یابد
استاندار پیشین برگزار می شود. وی به تشریح برنامه هایی که باید در استان اجرا شود پرداخت و اظهار داشت: تمام حرکت های توسعه ای استان به ویژه در مسائل فرهنگی باید با محوریت حضرت شاهچراغ(ع) انجام شود همان طور که مقام معظم رهبری در سفر خود به استان فارس عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) را به شیراز لقب دادند. سرپرست استانداری فارس با اشاره به اینکه در زمان تولیت جدید آستان مقدس احمدی و ...
اوباما: به گفتگو با ایران ادامه خواهیم داد / روابط دیپلماتیک ما با تهران در آینده نزدیک عادی نخواهد شد
طولانی تر است. به نظر من وقتی که من کلید کاخ سفید را به رئیس جمهور بعدی می دهم هدف مهم من این خواهد بود که ما در مسیر شکست دادن داعش باشیم، آنها بیشتر مهار شده باشند ، مسیر درست حرکت کنیم و روند حل کردن جنگ داخلی در سوریه را شروع کرده باشیم چون سوریه همانند یک زخم باز در منطقه است و باعث می شود که سازمان های تروریستی از این آشوب بهره برداری کنند. اوباما گفت: (من می خواهم وقتی کلید کاخ سفید ...
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/24
در آمریکا نشان می دهد که بسیاری از جوانان آمریکا نه به کشورشان افتخار می کنند نه معتقدند در کشورشان برابری وجود دارد. * ایران با وجود تمامی مناقشات کشورهای همسایه امن ترین آسمان منطقه را دارد امیرفرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: با وجود تمامی مناقشاتی که در کشورهای همسایه وجود دارد آسمان کشور ما امن ترین آسمان منطقه است. افزایش پروازهای عبوری از آسمان کشور از 400 ...
شرط تکامل نخبگان در زندگی رشد دادن تمامی ابعاد جسمی و روحی است
ویژه در میان جوانان و نوجوانان بهره بگیرد . مظفر خاطرنشان کرد: به حتم در صورتی که به نماز به خوبی در جامعه پرداخته شود، می توان شاهد تاثیر آن در میان مردم و نظام اسلامی بود . قایم مقام رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در صورتی که فرد انواع و اقسام موفقیت ها را داشته باشد اما برای اصلاح قرائت نماز خود زمانی صرف نکند و یا در اقامه آن کاهلی کند، نقطه ضعف بزرگی برای وی محسوب می شود . انتهای پیام/ ...
تنها یک روز پس از توافق:من اگر بخواهم ارتش ایران را نابود می کنم
موضعی خواهد بود که در آن 98 درصد مواد اتمی آنها به خارج از کشور فرستاده شده است و او خواهد دانست که اکثر سانتریفیوژها برداشته شده اند و هیچ رآکتور آب سنگینی آنجا نیست و همچنینی اینکه جامعه بین المللی روی این توافق امضا کرده است. او همه آنچه که ما درباره رژیم بازرسی یاد گرفته ایم، خواهد دانست و او همچنان در موضعی خواهد بود که ما همه توان و زرادخانه نیروهای مسلح مان، سرویسهای دیپلماتیک و اطلاعاتی ...
کارگرانی که نمی دانند تا کی سرکار هستند
قانون کار در تعریف قرارداد کار آمده است: قرارداد کار عبارتست از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد. همچنین در توجیه وجود قرارداد موقت در تبصره یک این ماده ذکر شده است که برای کارهایی که جنبه غیرمستمر دارد یک زمان مشخصی باید از سوی وزارت کار تعیین و توسط هیات دولت تائید شود تا بر اساس آن ...
نقدی بر آثار “هنرمند انسانگرای دلزده از مدرنیته” / فردین صحرایی
نقدی بر آثار “هنرمند انسانگرای دلزده از مدرنیته” پاتوق هنری میرملاس / فردین صحرایی – - در این نوشتار، نگارنده می کوشد نگاهی نقدمحورانه و اجمالی به آثار طراحی و پوستر آقای علی آقا حسین پور (1361) داشته باشد. تلاش صاحب این قلم، این بوده که جهت خوانش و تاویل آثار هنرمند، ترکیبی از روش [...] نقدی بر آثار “هنرمند انسانگرای دلزده از مدرنیته” پاتوق هنری میرملاس / فردین صحرایی - - در این نوشتار، نگارنده می کوشد نگاهی نقدمحورانه و اجمالی به آثار طراحی و پوستر آقای علی آقا حسین پور (1361) داشته باشد. تلاش صاحب این قلم، این بوده که جهت خوانش و تاویل آثار هنرمند، ترکیبی از روش های نقد فرمالیستی، نقد مضمونی و نقد بینامتنی را جهت واکاوی و تحلیل آنها مد نظر قرار دهد. بنابراین با این وصف، سعی گردیده که هم جنبه های مربوط به فرم و صورت و المانهای بصری آثار و هم مفاهیم و معانی نهفته در آنها و نیز تاثیرپذیری ها و ارجاعات بینامتنی و روانشناختی آنها نیز مورد بحث قرار گیرد. اگر بخواهیم آثار طراحی آقای حسین پور را به عنوان هنرمند طراح گرافیک، تحت عنوانی مختصر مورد کنکاش قرار دهیم، شاید تعبیر “هنرمند انسانگرای دلزده از مدرنیته” پربیراه نباشد. چنانکه ترسیم پیکره ها ی انسانی و پرتره ها، وجه شاخص و بنیادین آثار اوست. چگونگی بیان و نگریستن به انسان، در قالب هنر طراحی و نقاشی، دغدغه و چالش اساسی دست کم هنرمندان عصر رنسانس تاکنون بوده است. پیشینه ی تاریخی و روند شکل گیری و نضج فلسفه ی اومانیستی و سیر تحول و تطور آن در بطن نگرش ها و پاردایم ها و مکاتب هنری و فلسفی از رنسانس به این سو و وقایع تاریخی قرون پیشین و در نهایت منتهی شدن به عصر مدرنیته، اساس و بنیان تفکر ، اندیشه ، هستی شناسی و معرفت شناسی انسان معاصر به خویشتن و ورای خود و طبیعت است. نگرش انسان، پس از گذار از عصر رنسانس(نوزایی) به خویشتن و مناسبات خود با جهان پیرامون معطوف گردید و نگاه وی از آسمانها و عوالم ماوراء الطبیعه به انسان و پیکره های انسانی و مادیت و جسمیت و واقعیت ملموس دوخته شد. نتیجه ی چنین بینشی به انسان و جهان هستی، بنیان های تفکر و اندیشه و فلسفه و هنر را برای همیشه دگرگون ساخت و ساحت ها و افق هایی از هستی و انسان بر وی گشوده شد، که شیوه ی زیست و جهان بینی انسان را متحول ساخت، شاید بتوان گفت نخستین نشانه های این عصر نوین، با الهام به آثار هنری عصر طلایی یونان باستان و در قالب مجسمه سازی و نقاشی هویدا گردید. حسین پور نیز به عنوان طراح گرافیکی که در یک بافت تاریخی و جغرافیایی منحصربفرد به تجربه گرایی تصویری و بهره گیری از ظرفیت های بصری خط و طراحی روی آورده، کوشیده که با تاثیر-پذیری از تکانه های روحی و روانی دوران مدرن و استفاده از عناصر زیبایی شناختی آثار طراحان و نقاشان بزرگ معاصر و پیشین، سلوکی نقاشانه جهت کشف و شهود زوایای پنهان درونی خود در پی گیرد. درهم تنیدگی و پیچیدگی های پیکره ها و ماهیچه های انسانی با اتکا به ظرفیت های بیانی و بصری خط، گویی استعاره ایست رندانه و هوشمندانه به وضعیت ناپایدار، متزلزل و افسارگسیخته ی انسان دوران کنونی، که شمایل های اشمئزاز گونه و دلهره آور آنها، ترجمانی است از ابهام گونگی ، سردرگمی و تعلیق روحی و روانی انسان در مواجهه با پدیده ها و دستاوردهای نوین تکنولوژیک. ترسیم این گونه ی پرتر ه ها به نوعی شیوه ای بینش خودنگارانه و عکاسانه به طراحی است و هم به نوعی شیوه ای مبتکرانه و خلاقانه در به سخره گرفتن ظواهر و صور مادی بشری. به گونه ای که انگار طراح، عامدانه لایه های رویی و سطحی پوست انسان را کنار زده و نسوج و بافت ها و ماهیچه ها را با بیانی خطی و انتزاعی پیش روی مخاطب می گشاید و با دفرمه نمودن اعضای صورت در لابیرنتی (هزارتو) از شبکه ها و حامل های خطی مخاطب را به سفر و ضیافتی رازآمیز دعوت می کند که همانا گویا کنایه ای از سرنوشت و تقدیر محتوم و گریزناپذیر انسان در زندگیست. اگر در کارها و آثار ابتدایی و متقدم حسین پور با ابعاد بزرگ کادر بندی و طومارهای طویل چند متری مواجهیم، به تدریج در آثار متاخر ایشان با قطع های محدود و کوچک و ابعادی در حدود سی تا چهل سانتیمتری بر می خوریم که بیانگر جزئی نگری و بیان و تشخص هنری اوست. آثار ابتدایی حسین پور در نگاه نخست ما را به آثار فرهاد گاوزن (1353) رهنمون می سازد، این اثر-پذیری و تاثیر بینامتنی به منزله ی یکی از مولفه های آثار هنری مدرن و پسامدرن، بیش و پیش از هر چیزی از شاخصه های آفرینش هنری در پاردایم مدرنیته و مدرنیسم است. هنرمند و خالق اثر هنری دوران مدرن، مولفیست که از پیش متن ها و بافت-های (context) متاثر از ابزارها و تولیدات تصویری و رسانه ها ی متنوع و بی شمار، به شکلی ناخودآگاهانه بهره می برد تا از خلال ذهن و انگاره ها ی درونی خویش، به نگاه و دریافت و ادراک و تفسیر شخصی دست یابد. حسین پور نیز متاثر از این گونه فضاهای مجازی و انبوه رسانه های ارتباط جمعی، پیش زمینه ها و پیش متن های ذهنی و بصری و تفکری خود را بر انبوهی از آثار طراحان و نقاشان پیکر نگار و فیگوراتیو استوار نموده است. المانهای روانشناسانه ، هیجانات روحی و عاطفی و اضطراب و تنهایی بشری متاثر از نقاشان پسا دریافتگر(پست امپرسیونیست) به ویژه ونسان ون گوگ (1890-1853) نقاش شهیر و بزرگ هلندی، نقاشی فیگوراتیو و خود نگاره ها و چهره نگاره ها و بدن های پیچان و حس درونی آثار اِگون شیله (1918-1890) نقاش فیگوراتیو و اکسپرسیونیست اتریشی، از شکل افتادگی های خشن بدنی و بحران روانی انسان عصر مدرن در آثار فرانسیس بیکن (1992-1909) هنرمند اکسپرسیونیست ایرلندی و نیز نقاشی ها و برهنه نگاری های نقاش واقع گرای بریتانیایی؛ لوسین فروید (2011-1922)، را می توان برخی از رهیافت های بینامتنی حسین پور در فرایند آفرینش پرتره های انسانی تلقی کرد. خطوط ناآرام و کج و معوج و طرح های ناقص و بریده بریده و سایه روشن های مخدوش را در جای جای طراحی های هنرمند مذکور به وضوح می بینیم. این گونه خطوط انسان نگارانه حکایت از روان خسته و مضطرب پیکره ها و بی پناهی و سرگشتگی سوژه دارد. به زعم این قلم، گمان می رود محور اصلی این آثار، نوعی تالمات روحی و درونی و دگردیسی روانی انسان معاصر است که در گیرودار خودباختگی و بحران هویت عصر فضای مجازی، به دنبال راهی در میان هزارتوی بی انتهای تعلقات دنیوی و مادیست. این طرح واره های کابوس وار که تکرار ایماژهای آشنای شخصیت های تحریف شده ی انسانی است، واگویه ای اندام وار از درام تراژیک انسان معاصر است. شخصیت پرتره ی هنرمند در آثارش در بافتی اغراق آمیز و از شکل افتاده، تکرار سوژه ی بشری ورای بیان رئالیستی و فرمالیستی است. شیوه و سبک و سیاق تجریدی حسین پور در طراحی-هایش، تاویل پذیری و تفسیر آنها را به نگاه و خوانش مخاطب موکول می کند و چنان او را میخکوب می کند که در پی یافتن مفری برای گریز از ابهام و هراس نهفته در اثر می گردد، در حالی که این گونه به نظر می رسد که هنرمند به شکلی ارادی خواسته که این سرگشتگی و گیجی دهشتناک درون خود را به دیگران منتقل کند. چنین گریز خود خواسته از قطعیت و صراحت و شفافیت، تنها با تمهید خطوط رقصان و پیچان و گریزان و نا استوار و دفرمیزاسیون سطوح بیرونی و درونی پیکره ها و رمزگشایی از لایه ها و اعماق درونی انسان به سرانجام رسیده است. یکی از عناصر برجسته و بارز آثار حسین پور، تاکید و بازنمایی چشم ها به مثابه ی دریچه ی روح آدمی است، این گونه مصور نمایی چشم ها در اغلب کارهای ایشان به ویژه در آثار متاخر طراحی-هایش مشهود است. دیدگان آدمی گرچه در این آثار تهی از هر سوگیری و بینایی است، اما با حذف آنها تنها عنصر طرح که با پس زمینه ی خالی و تک رنگ – که نشانه ای از رازآلودگی و بی-کرانگی است- هم پیوند است، همان چشم هاست. بافت ها و حرکات نرم و آهنگین خطوط که آکنده از ریتم و هارمونی است و کنتراست های( سایه روشن ها) مواج که گاهی حالت اُریب و گاهی منحنی می یابند، پویایی اودیسه واری را باز می نمایاند و تضاد و تناقض درون و برون آدمی را القا می کند. حسین پور در میانه و هنگامه ی عصری می زید که از یک سو پیوند عمیقی با سنت و فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی دارد و از سوی دیگر، پنداشت ها و باورهایش متاثر از آبشخور فرهنگی و فلسفی و هنری عصر پسامدرن غرب است. بدین روی همچون اغلب هنرمندان تجسمی و گرافیک معاصر کشورمان و از جمله جریان هنری آوانگارد سقاخانه ی دهه ی 40 و 50 خورشیدی وی نیز دچار نوعی آمیختگی فرهنگی و امتزاج هنری و تعلیق هویتی است که برآمده و برآیند و محصول شرایط نوین جهانی دوران مدرن و پسامدرن است. شاید در دهه های اخیر گرایش و اقبال هنرمندان تجسمی اغب به سمت و سوی زبان بصری برگرفته از هنر فراملی و غرب بوده است، که بی تردید ناشی از شرایط و الزامات چنین عصری است، اما هنرمند و مولفی که هنوز روند طبیعی دریافت و ادراک معرفتی و هستی شناسانه ی مدرنیته را طی ننموده ودر جامعه ای زیسته که هنوز به بلوغ اجتماعی و فرهنگی دست نیافته، آیا می تواند بدون گذار و انتقال، درک کامل و جامعی از هنر پسامدرن داشته باشد؟ به گمان من، اصالت و ماندگاری هر اثر هنری، منوط به درک درست از بافت و شرایط تاریخی و فرهنگی جامعه ایست که هنرمند آفرینشگر را در دامان خود می پروراند، بدین مفهوم که زمینه ی تاریخی و فرهنگی و المان ها و مولفه های بومی و ملی می تواند منابع الهام هر هنرمندی باشد که عدم شناخت و نگرش به آنها وی را به بیراهه خواهد کشاند. مبرهن است که فلسفه ی هنر پسامدرن بر شانه های فرهنگ و فلسفه ی اومانیستی، رئالیستی، ناتورالیستی، دموکراسی، سوررئالیسم و مدرنیسم ایستاده است، بدون گذار از مبادی این پاردایم ها و جریانات و مکاتب، انسان به درک و فهم امروزی از جهان و هستی و خویشتن نمی رسید. اما قصه ی این جریان و حیات فرهنگی و فلسفی در کشور ما و اغلب کشورهای جهان سوم و در حال توسعه به لحاظ ساختارهای اجتماعی و فرهنگی و سنتی و روند تاریخی آن به گونه و شکلی دیگر رقم خورده است. در چنین وضعیتی اگر هنرمند طراح از عناصر و مولفه های بومی و ملی چه به لحاظ فرمی و ساختاری و چه به لحاظ مضمونی و محتوایی بهره نگرفته باشد، تنها به خلق آثاری دست خواهد زد که نسخه های اصلی آنها توسط هنرمندان غربی، بسی باشکوه تر و پیشتر از هنرمندان هم-وطنمان آفریده شده است. در فرایندی چند سویه و چند گانه که مجموعه ی داشته ها وجریانات و فضاهای بومی، ملی و فراملی؛ هویت و شخصیت و فردیت هنرمندان هم عصر ما را شکل و قوام می بخشد، پایه ها و اساس تفکر هنری هنرمند را شاخصه های بومی و قومیتی می سازد که عناصر ملی و مفاهیم فراملی، ساختمان و شاکله ی آن را تشکیل می دهد. ارجاع و تاکید نشانه شناختی بر این پارامترهای بومی و ملی، موجب استحکام و هویت بخشی به آثار هنری خواهد شد، که فقدان آنها را در عدم معنا بخشیدن و انسجام بخشیدن به آثار حسین پور مشاهده می کنیم. - - - - منبع خبرگزاری آرتنا درج شده توسط : سجاد همتی / دبیر پاتوق هنری " میرملاس " ...
چشمان نگرانی که رنگ امید گرفت/ 22 زندانی به آغوش خانواده بازگشتند
... باید گذشت کرد رئیس ستاد دیه سیستان و بلوچستان با تاکید بر فرهنگ سازی بیان کرد: برخورداری از قومیت و مذاهب مختلف، تنوع کار فرهنگی را دو چندان می کند باید در کنار سهم آوری در سیاست های حمایتی مالی، در زمینه نقش پذیری معتمدان در حل و فصل پرونده های نیز به بهترین شکل بهره برد و گذشت را فرهنگ سازی کرد. رحمدل بامری به خبرنگار مهر گفت: ستاد دیه پناهگاه و حامی زندانیان محروم و ...
چگونه دعا کنیم
. بکایی تصریح کرد: انتظار این است که ما کارها را انجام بدهیم و امام زمان (عج) تشریف بیاورد. آیا واقعاً کارها را انجام داده ایم و اگر انجام نشده با هیاهوکاری از پیش نمی رود و توصیه حضرت هم این است که هم دعا کنید و هم آماده باشید، یک رکن آمادگی ما این است که انسان در ابتدا باید اول خودش را بعد خانواده خود و بعد دوستان و محیط کار و جامعه را به گونه ای تغییر بدهد که همه آماده استقبال از ...
قرآن، عترت و اسلام سیاسی؛ پایۀ حرکت راهبردی مرحوم عابدزاده
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، شب گذشته، 24 تیرماه در مراسم نکوداشت مرحوم علی اصغر عابدزاده که در مهدیۀ مشهد برگزار شد، با اشاره به لزوم شناخت سرمایه های انسانی و اجتماعی و هویت هر جامعه به منظور معرفی آنان به جامعه و الگوسازی برای جوانان، گفت: هویت جمهوری اسلامی ایران هویتی ریشه دار در فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) است. وی با بیان ...
رسانه های قزوین ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را مدنظر قرار دهند
همچنین جامعه رسانه ای استان باید با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های خود، پیشگام در ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی باشد. نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خودشان اندیشه های امام راحل را به عنوان شاخص در امور برشمردند، اظهار کرد: رسانه های غربی با بهره گیری از تمام امکانات خودشان تحریف اندیشه های امام خمینی(ره) را دنبال ...
پرسپولیس برانکو چقدر شبیه تیم ملی است؟
... برانکو در دفاع راست تیم ملی از یک دفاع راست بسیار پرتحرک و یک دفاع چپ 2 حالته بهره می برد. دفاع راست او در تیم ملی حسین کعبی و در پرسپولیس رامین رضائیان هستند. برای او زوج سازی در سمت راست، مشهود بود. کعبی و مهدوی کیا که دومی وینگر راست بود. همچنین برانکو، به سمت چپ دفاع به گونه ای متفاوت نگرش داشته و برابر تیم های قوی، یک دفاع میانی مثل محمد نصرتی را به کار می گرفت، و با توجه به ...
فرشته نجات اوباما با دست پُر به واشنگتن بازگشت؟
علاوه فعالیت طولانی و اثرگذاری در زمینه محیط زیست داشته است. در زمان ریاست جمهوری جرج بوش، سناتور کری با وجود دادن رای موافق به حمله به عراق، به دلیل عدم کسب رضایت شورای امنیت و جامعه جهانی، انتقادات بسیاری از بوش به عمل آورد. به علاوه بارها به عنوان مخالف لوایح مورد حمایت رییس جمهور از قبیل تخفیف های مالیاتی به سرمایه داران بزرگ، مجازات اعدام، سیستم دفاع موشکی و تعیین حداقل مجازات ثابت (بدون در نظر ...
رونق بوم گردی در گیلان
این توافق است تصریح کرد: 53 طرح از سوی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان به صندوق معرفی شده که تاکنون 1میلیارد تومان بودجه برای اجرای این طرح ها و شکوفایی اقتصادی متقاضیان پرداخت شد. محمدمهدی پتکی مشاور مدیرعامل در صندوق کارآفرینی امید استان هم در این نشست توجه به اشتغالزایی و بهره برداری صحیح از پتانسیل های موجود در استان را هدف اصلی این صندوق دانست و گفت:تدوین خوشه های کسب و کار صنایع دستی با همت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان درحال انجام است. ...
ویژگی برنامه خوب برای زندگی بهتر چیست
... پس در جامعه ای که نظام ولایی داشته باشد، و افرادش بتوانند از بالا نگاه کنند، آمادگی لازم برای پذیرش و اجرای یک برنامۀ خوب برای زندگی بهتر وجود دارد. حالا این برنامۀ ما چه نوع برنامه ای باید باشد؟ به عبارت دیگر، ویژگی های یک برنامۀ خوب چیست؟ از این جای بحث است که می خواهیم به سراغ دین برویم و از عقل کسب اجاره کنیم و بگوییم: آقای عقل! شما اجازه می دهید که این برنامه را از دین بگیریم؟ ...
تهاجم فرهنگی در جامعه به یک معضل تبدیل شده است
... نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: کشورهای مسلمان از زمان های دور از انرژی هسته ای برخوردار بودند فقط تکنولوژی فرآوری آن را نداشتند که امروزه جمهوری اسلامی ایران به این پیروزی بزرگ دست یافته است که جای سربلندی و افتخار دارد. وی انرژی هسته ای را یک مزیت دانست و گفت: امروزه جمهوری اسلامی می تواند از انرژی هسته ای در مسائل روزمره جامعه، آب شرب، کشاورزی، درمان و دیگر مایحتاج ...
همیشه باید از نقطه ای آغاز کرد
شدن ایران محسوب می شود. این اتهامات با واقعیت های انگیزه ها و رفتارهای ضدآمریکایی ایران در منطقه فاصله بسیار زیادی دارند و عمدتاً برخاسته از ناآشنایی عمیق آن ها از فرهنگ، ادبیات سنت ها، ارزش ها و پویش های سیاسی ایران است. باوجود چنین تعابیری است که جامعه تصمیم گیرندگان آمریکایی تصور دقیقی از نیات، صورت بندی قدرت سیاسی و محرک های رفتار و سیاست خارجی ایران ندارند. اگر این تخیلات آن گونه که در ...
مهجوریت ابعاد غیرسیاسی شخصیت رهبری
"هر چه بتوانیم مشکل جنسی جوانان را حل کنیم، به نفع دنیا و آخرت جامعه ی ماست" این جمله و سخنان پیرامون ازدواج می توانست یکی از تیترهای مهم دیدار اخیر آقا با دانشجویان باشد؛ اما مثل همیشه همه مان ترجیح دادیم از همه ی تیترهای چند قسمتی مان، چیزی نصیب بخش های غیرسیاسی سخنرانی رهبری نشود و همه چیز تحت الشعاع سیاست قرار گیرد. نه اینکه بخش های سیاسی مهم نبود که از قضا خیلی مهم بود، اما مهم ...
شرکت های خارجی به دنبال بازار مصرف ایران هستند، نه سرمایه گذاری/ مهلت 7ماهه دستگاه قضایی به مدیران پدیده ...
...، در آبان 92 در صحن مجلس از طلب 22 میلیارد یورویی ایران از چین بابت صادرات نفت و محصولات گازی خبر داده بود.... اخیرا هم استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان گفته بود:180 میلیارد دلار از پول های کشور در خارج بلوکه شده است. * آرمان - مسئولان در افزایش انتظارات اقتصادی مردم از توافق، مقصرند این روزنامه حامی دولت که خود از غلوکنندگان در تاثیر توافق هسته ای بر مشکلات ...
اعترافات اوباما
ندارد و توافق تنها یک مشکل خاص را حل می کند ، مدعی شد: مخالفت با این توافق به این علت که این امر همه مشکلات را حل نمی کند، منطقی نیست. این امر معنایی ندارد. نه نتانیاهو و نه هیچ کس از جمهوری خواهان گزینه جایگزین بهتری برای توافق ایران ارائه نکرده اند . او افزود: کسانی که این توافق را بد می دانند، خواستار این هستند که ایران به طور مطلق به هیچ فناوری هسته ای دسترسی نداشته باشد. این موضوع را نه ایران قبول می کرد و نه جامعه جهانی . رئیس جمهوری آمریکا افزود: برای حل مسئله هسته ای ایران دو راه بیشتر وجود نداشت؛ یا مذاکره یا جنگ. هیچ یک از منتقدان گزینه بهتری پیشنهاد نمی دهد .111/ ...
جریان سلطه جوانان مسلمان را به سمت فساد و افراطی گری سوق می دهد
فعالیت می کنند ایجاد آنها بر می گردد به روزی که نطفه رژیم صهیونیستی در دنیا شکل گرفت. وی با اشاره به اینکه سود خشونت ها و درگیری هایی که در دنیای اسلام وجود دارد را رژیم صهیونیستی می برد، بیان کرد: در این جنگ فکری و فلسفی باید توانمندی خود را نشان دهیم و در این راستا همه آحاد مردم رسالت سنگینی برعهده دارند و روحانیون دنیای اسلام در خط مقدم این امر هستند. وی تقویت فکری جامعه ...
"گاردین": ایرانی ها تقریبا در همه ی نکته های کلیدی کوتاه آمده اند/ آمریکا باید فرصت رابطه با ایران را ...
مداخله اش در عراق با هدف حمایت از جامعه ی شیعه ی این کشور انتقاد داشت ولی اکنون این دو کشور، اگر نگوییم با هم، دست کم در یک صف، در برابر گروهی که خود را دولت اسلامی می خواند، کار می کنند. تهران، که خوش دارد به رویکرد سازنده ی خود ببالد، باید این ادعا را با رویکردی منعطف تر نسبت به اسرائیل و نیز با بهره گیری از نفوذش در جهت تشویق به رسیدن به توافق صلح با فلسطینی ها اثبات کند. این نشانه ای ...
مردمی جامانده از زیارت حرم بهشتی امام رضا(ع)
حرم امام رضا (علیه السلام) در جامعه تبدیل به فرهنگ شود. افتخاری با ذکر اینکه مجلس هم می تواند نسبت به موضوع تشرف هموطنان بی بضاعت توجه بیشتری کند، می افزاید: باید ابعاد این مسئله بررسی شود و انشاء الله سعی می کنم در قالب طرحی این مسئله را به کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد کنم و البته این کمیسیون در تلاش است، برای رفاه بیشتر زائران در یک فرصت مناسب با مسئولان آستان قدس رضوی جلساتی داشته باشد ...
نگرش جامعه درخصوص خانواده های زندانیان تغییرکند/حمایت از300خانوار
جامعه را خانواده زندانیان عنوان کرد و گفت: این قشر کسانی هستند که سرپرست خانواده شان در زندان بوده و از حضور سرپرست خانواده در زندگی محروم هستند و با مشکلات زیادی از جمله تامین معاش مواجه هستند. رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: خانواده زندانیان مثل اشخاصی هستند که در حال غرق بوده و فریاد آن ها را باید شنید و به آن ها کمک کرد و حیات دوباره به آن ها بخشید. وی با توجه به اینکه ...
یزد، پایلوت مدیریت ورزش های پهلوانی است
برنامه ریزی مناسب ، نسبت به ترویج این فرهنگ غنی در جامعه بکوشیم. استاندار یزد آنگاه از مدیر کل ورزش و جوانان استان خواست تا در اولین فرصت نسبت به تشکیل جلسه ای با حضور همه دستگاههای ذیربط در استان جهت ترویج و تقویت فرهنگ پهلوانی اقدام نماید و در این زمینه برنامه ریزی اجرایی مناسب صورت گیرد. میر محمدی در پایان ضمن ابراز امیدواری به رشد و تعالی امورفرهنگی و اخلاق پهلوانی و ورزشی ...
موافقتنامه وین و همبستگی ملی
تیم های دیگر تماشاگری نداشتند و بازی آنها در یک میدان بدون تماشاچی بود و با اضطراب کمتری بازی خود را ادامه دادند. از این رو تیم مذاکره کننده بیش از هر تیم دیگری تحت فشار قرار می گرفت تا نتیجه مورد نظر مردم را تحصیل کند و به نحوی عمل کند که دلواپسان نیز احساس ناامنی نکنند. تلاش همه تیم های شرکت کننده در بازی برای دستیابی به یک نتیجه خوب صورت گرفت و کابوس توافق بد بر فضای مذاکرات حکمفرما بود. مسأله ...
طرح های ابتکاری با موضوع ترویج نماز مورد حمایت قرار می گیرد
شود و این یاوران در کنار دبیران اقامه نماز باشند. وی بهترین نیروهای یاوران نماز را نوجوانان و جوانان ذکر کرد و افزود: این قشر جامعه دارای انرژی، توانایی و استعداهای بالقوه ای هستند و آینده سازان کشور محسوب می شوند. در پایان این مراسم از دبیران فعال و برتر در ترویج و توسعه اقامه نماز در سطح استان زنجان تجلیل شد. قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور همچنین در همایش بررسی ...