سایر منابع:
سایر خبرها
تناقض گویی سخنگوی آمریکا درباره پایبندی ایران به برجام
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: هیثر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه از پاسخگویی به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا دولت این کشور موضع متفاوتی نسبت به آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای با گروه 1+5 (برجام) اتخاذ کرده، طفره رفت و به تناقض گویی در این باره رو آورد. هیثر نوئرت در بخشی از این کنفرانس خبری گفت: برای انجام بازرسی ها و ادامه
تشدید فشار امریکا بر اروپا برای الحاقیه به برجام
منظور نگه داشتن محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران بعد از 2025 و 2030 اعمال کند. مقام های امریکایی می گویند نگرانند بعد از این دو سال که محدودیت برنامه هسته ای ایران کاهش یافته و نهایتاً برداشته می شود، ایران بتواند برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد. دونالد ترامپ ابتدا گزینه لغو برجام را در نظر داشت ولی وزیر خارجه و دیگر مقامات ارشد دولت سعی دارند او را متقاعد کنند به دلیل ارزیابی های گسترده درباره
آمریکا تهران را به سمت خودداری از اجرای برجام سوق می دهد
انرژی اتمی در تاریخ 31 آگوست بار دیگر در گزارش خویش تایید کرد که ایران به تمامی تعهدات خویش در قبال برجام پایبند بوده و آنها را اجرا کرده است. با این وجود انتقادات شنیده شده از واشنگتن در باره تهران همچنان ادامه دارد و حتی به تازگی ایران به کمک به توسعه برنامه هسته ای کره شمالی نیز متهم شده است. مواضع ضدایرانی دولت دونالد ترامپ دلیل داخلی دارد به نوشته این روزنامه، موضع گیری های
انتقاد نماینده ایران در آژانس از رویکرد آمریکا در تضعیف روح و متن برجام
بنیادین در رهیافت شورا و ایجاد روابطی نو با ایران، خاطرنشان کرد: متاسفانه تحرکات اخیر دولت آمریکا در تضاد با این توافق قرار دارد. نماینده کشورمان تاکید کرد: برجام مثل سایر توافقات متکی به آن است که همه طرف ها بر اساس عمل متقابل و به طور کامل با حسن نیت و در فضای سازنده و با احترام متقابل اقدام کنند. وی اضافه کرد که پس از گذشت بیش از 20 ماه، اجرای برجام توسط طرف های دیگر به خصوص
توصیه موذیانه نیویورک تایمز به ترامپ درباره برجام
مهمی را از قلم انداخته است و آن این است: بدون داشتن یک رویکرد باثبات در قبال برجام، در نهایت دیپلماسی گسترده تر آمریکا در قبال ایران و دیگر موضوعات مهم خاورمیانه دچار مشکل خواهد شد. طبق این گزارش، ترامپ اشاره کرده است که اواسط اکتبر، زمانیکه قرار است سومین گزارش خود از پایبندی ایران به برجام را ارائه دهد، قصد دارد عدم تعهد ایران به این توافق هسته ای را اعلام کند و این مسئله می تواند به از
ساز مخالف آژانس بین المللی انرژی اتمی در برابر آمریکا
حالی است که امروز در آمریکا، دولت ترامپ شدیدترین حملات و کارشکنی ها را در قبال برجام انجام می دهد. ترامپ از همان آغاز رقابت های انتخاباتی در سال گذشته از توافق هسته ای به عنوان بدترین توافق ممکن یاد کرده بود و شعار پاره کردن آن را سر می داد. با حمایت سایر طرفین برجام از این توافق و همچنین انجام کامل تعهدات در قالب برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران، ترامپ و تیم او ناچار شده است که تاکنون اجرای
"طرح مقابله با ایران" روی میز ترامپ
ترامپ قرار است برای سومین بار درباره تداوم یا تغییر روند اجرای برجام و تایید پایبندی ایران به اجرای این توافق بین المللی تصمیم بگیرد. پیشتر گفته شده است ترامپ تیمی را مامور بررسی استراتژی کلی دولت خود در قبال ایران کرده و پرونده برجام را از وزارت امور خارجه گرفته و تحت نظر شورای امنیت ملی آمریکا قرار داده است. مقام های آمریکایی به رویترز گفته اند در چارچوب طرح تهیه شده که ممکن
گزارش بین الملل باریش: برجام در تلاطم
به گزارش سرویس بین الملل باریش نیوز ، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران است که در تاریخ 14 ژوئیه 2015 میان ایران و کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در شهر وین صورت گرفت،مذاکرات طولانی مدت میان ایران و 6 قدرت جهانی برای دستیابی طرفین به "برجام"، همزمان با "توافق موقت ژنو" در نوامبر 2013 آغاز شد،پس از توافق ژنو، دو طرف مذاکرات
نجفی: تحرکات اخیر آمریکا در تضاد با توافق تاریخی هسته ای است
متقابل اقدام کنند. وی گفت که پس از گذشت بیش از 20 ماه، اجرای برجام توسط طرفهای دیگر بخصوص آمریکا هنوز قابل قبول نیست و دولت آمریکا برخلاف روح و متن این توافق رویکردی غیر سازنده در جهت تضعیف اجرای موفقیت آمیز برجام در پیش گرفته است. نماینده دائم ایران در آژانس افزود، دیدار اخیر یکی از مقامات آمریکایی از وین با هدف تضعیف اعتبار آژانس نمونه دیگری از سوء نیت و رفتار غیرصادقانه آمریکاست.
خروج مسئله ساز/ ستاره صبح فرجام کنار کشیدن آمریکا از برجام را بررسی می کند
ستاره صبح - شواهد و قرائن نشان دهنده آن است که آمریکا به دنبال یافتن بهانه ای برای خروج یکجانبه از برجام است، امری که با توجه به محتوای گزارش اخیر آمانو، مدیر کل آژانس انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به مفاد برجام، دشوار گشته است. در همین ارتباط دستیار وزیر خارجه پیشین آمریکا در امور امنیت بین المللی و هسته ای با تأکید بر ملاک عمل بودن گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارزیابی پایبندی ایران به برجام، هشدار داد طرح ادعاهای بی اساس علیه تهران به انزوای بین المللی آمریکا می انجامد.به گزارش شنبه ایرنا، توماس کانتری من با انتشار مقاله ای در تارنمای CNN، دونالد ترامپ و نیکی هیلی را متهم به بی توجهی به واقعیت ها کرد و از کاخ سفید خواست به جای بهانه تراشی علیه برجام، به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی توجه کند. وی به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای اشاره کرد و نوشت: این نهاد بهتر از هر کشور دیگری جزئیات برنامه هسته ای ایران را می داند و منطقی است که همه اعضای آژانس، جز دولت ترامپ، این گزارش را پذیرفته اند.این مقام وزارت خارجه دوران اوباما به دروغ پردازی های دولت بوش درباره جنگ افزار کشتار جمعی عراق اشاره کرد و گفت: این یک بازی خطرناک است که دولت ترامپ پیش می برد. ما هنوز با پیامدهای ویرانگر وارونه نمایی واقعیت ها برای اهداف سیاست خارجی آمریکا دست به گریبان هستیم. کانتری من افزود: تکرار یک تلاش برای دستکاری در واقعیت ها، اعتبار و توانایی ما را نزد متحدانمان برای مقابله با ایران، از بین خواهد برد. رفتار احتمالی اروپایی ها در هفته های اخیر احتمال خروج واشنگتن از برجام جدی تر از گذشته مطرح می شود؛ صادق خرازی ، وزیر امور خارجه اصلاحات تلاش آمریکا بر ...
بازی خطرناک ترامپ با آژانس و برجام
. مواضع خصمانه و به دور از منطق دولت آمریکا در قبال ایران و توافق هسته ای کار را به جایی رسانده است که رسانه های آمریکایی نسبت به عواقب تلاش آمریکا برای "جایگزین کردن حقایق با مسائل جعلی" هشدار می دهند. در این میان حتی رسانه صهیونیستی هاآرتص نیز به انتقاد از اظهارات دورغین سفیر آمریکا در سازمان ملل علیه ایران پرداخته است. در این گزارش می خوانیم: هفته گذشته آژانس بین المللی
طراحی راهبرد تازه آمریکا علیه ایران
هستند در سایه این استراتژی آسان تر خواهد شد. به نظر می رسد که شش مقام امنیتی دولت های فعلی و پیشین امریکا در جریان تبیین این استراتژی قرار داشته اند. متن این طرح روز جمعه در نشست ترامپ با شورای امنیت ملی دولتش به وی تسلیم شده است. اصلی ترین نویسندگان آن نیز تیلرسون، متیس و مک مستر بوده اند. ترامپ باید موافقت خود با این طرح را تا پیش از پایان سپتامبر اعلام کند و پس از اعلام موافقت وی است که
نقشه آمریکا برای خروج از برجام
گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی، مدعی شد: دولت آمریکا یک راهبرد جدید در قبال توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 تدوین کرده که منتظر تأیید رییس جمهور این کشور است. همچنین دولت آمریکا توانسته انگلیس و فرانسه را برای مذاکره مجدد درباره برجام متقاعد کند و در حال رایزنی با آلمان است. سخن ها درباره برنامه ترامپ برای خروج از برجام در حالی است که آمریکا بارها و بارها نه تنها روح برجام بلکه متن
برجام در مکتب دیوانگان
ترامپ بارها ایران را به عدم پایبندی به روح برجام متهم کرده است. به گزارش لس آنجلس تایمز ، اظهاراتی که تاکنون ترامپ درخصوص پاره کردن برجام داشته غیرقابل قبول است. او بدون اینکه تعریفی از روح برجام داشته باشد مدام از این عبارت در بیانات مبهم خود استفاده می کند. اظهارات کم ارزش و نامعتبر ترامپ شاید این امید را زنده کرده باشد که مشاوران سیاست خارجی او که افرادی منطقی به نظر می رسند، رئیس جمهوری
استراتژی چماق و هویج ترامپ در قبال اروپا/ قرار نیست برجام از هم بپاشد
رویداد24 -بر اساس گزارشی از الی لیک ستون نویس معروف بلومبرگ، مقامات آمریکایی در گفت وگو با او از استراتژی جدید دولت آمریکا در قبال توافق هسته ای خبر داده اند و گفته اند این توافق آماده تایید رییس جمهور است.عدم تایید پایبندی و بازسازی توافق است. در 14 سپتامبر انتظار می رود ترامپ تحریم های فلج کننده بانک های ایرانی و صادرات نفتی این کشور که بخشی از شروط توافق هسته ای موسوم به برجام است را بار دیگر
تحلیل بلومبرگ از اقدام آمریکا علیه ایران
دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ بر این باورند که ماندن در برجام در نهایت بهتر از خروج از آن است، چرا که دیدگاه کنونی جامعه جهانی به ایران آن است که این کشور به متن توافق به دست آمده با آمریکا و 5 کشور دیگر پایبند مانده است. اگرچه تیلرسون و دیگر مقامات راه سختی را برای قانع کردن ترامپ به اعلام پایبندی ایران به برجام در پیش دارند. ترامپ در ماه جولای به روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود که
وزارت خارجه آمریکا: ایران به روح برجام پایبند نیست/ روابط مسکو-واشنگتن باید بهبود یابد
برای بهبود روابط خود را آغاز کنند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ایران نیز مدعی شد: ایران روح برجام را نقض کرده و دولت ایالات متحده در حال بازنگری سیاست های خود در قبال این کشور است. خبر اصلی را اینجا ببینید شفقنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اش بار دیگر مدعی شد: ایران به روح توافق نامه هسته ای (برجام) پایبند نیست. به گزارش سرویس
متن کامل سخنرانی نماینده ایران در شورای حکام آژانس هسته ای سازمان ملل
. در واقع دولت آمریکا برخلاف متن و روح این توافق خصوصا' بندهای 26، 28 و 29 برجام، با محدود نمودن منافع ایران از توافق مزبور، رویکردی غیرسازنده درجهت تضعیف 'اجرای موفقیت آمیز' برجام در پیش گرفته است. در این زمینه اعزام یک مقام رسمی به وین همراه با تبلیغات خبری و شعاری با هدف تضعیف اعتبار آژانس، نمونه دیگری از سوء نیت و رفتار نادرست آن دولت می باشد. جای تعجب است که دولت مزبور کماکان ادعا می کند که
ترامپ با برجام چه می کند؟
امضای سومین گزارش خود است. وی اما در 27 تیرماه اعلام کرد که قصد دارد در ماه اکتبر از توافق هسته ای بیرون بیاید و به دنبال راهی برای اعلام عدم پایندی ایران به برجام است. جایگزینی برای برنامه شکست خورده ترامپ به گزارش صبح نو دولت آمریکا در ابتدا سعی داشت تا از گزینه بازرسی نظامی از تاسیسات هسته ای ایران برای خروج از برجام استفاده کنند که با مخالفت آژانس روبه رو شد. حال اما مشاوران
وندی شرمن: لغو برجام بدترین کاری است که می توانیم انجام دهیم
یکی از بدترین توافق ها یاد کرده و دستور انجام بررسی هایی برای تعیین تکلیف دولتش در قبال آن را داده است. رکس تیلرسون ، وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته برای دومین بار پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد. با وجود این، رسانه های آمریکا گزارش دادند که ترامپ با اکراه این گزارش را پذیرفت. دولت آمریکا به موجب مصوبات قانونی موظف است هر 90 روز یکبار روند پایبندی ایران به توافق هسته ای را به
آمریکا: ایران به روح برجام پایبند نیست
به گزارش شفاف ، هیتر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: ما به بازبینی کامل سیاست هایمان درباره ایران ادامه می دهیم و این روند به طور قطع تغییر نخواهد کرد. ما به تلاش های خود برای مقابله با آنها ادامه می دهیم. ما می دانیم که آنها در
سیاست های برجامی ترامپ و پاسخ مشکوک
هادی محمدی در یادداشت روزنامه جوان نوشت: در بیانی ساده از رویکردهای ترامپ در قبال ایران که برجام را توافقی بد می داند و عزم خود را از قبل برای بر هم زدن آن بیان کرده و نشان داده، اغلب نخبگان امریکایی به او توصیه می کنند امکان تحقق شعار خود را ندارد و زیان امریکا در این شعار است. با اینکه در 9 ماه گذشته ترامپ چندین بار در تحریم های جدید مفاد برجام و به ویژه بند 26 آن را زیر پا گذاشته، ولی یک نگاه
پافشاری مشاوران ترامپ به پایبندی به برجام
بودند که برجام حفظ شود، اما دیگر مسائل مورد هدف قرار گیرد.براساس توافق نامه ای که بین کنگره و باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا حاصل شد، کاخ سفید باید هر 180 روز درباره این مساله به کنگره گزارش دهد که آیا ایران به مفاد توافق هسته ای پایبند بوده است یا نه. ترامپ تاکنون دوبار در ماه های آوریل و جولای پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده، ولی او سیگنال های قوی را ارسال کرده است که در
سکوت معنادار تروییکای اروپایی در قبال برجام
شفقنا- موگرینی در قبال نقض عینی برجام از سوی آمریکا موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و اعلام حمایت ظاهری وی از توافق هسته ای بدون حمایت عملی کمترین ارزشی نخواهد داشت. به گزارش شفقنا به نقل از مهر، طی روزهای اخیر، اخباری در خصوص همراهی تروییکای اروپایی با ایالات متحده آمریکا در خصوص نحوه مواجهه با توافق هسته ای منتشر شده است. زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان
آمریکا به دنبال دبه کردن در برجام / رایزنی با اروپا برای افزایش زمان محدودیت غنی سازی ایران
. در حالی که دولت ترامپ اعلام کرده در حال بازبینی سیاست های خود در قبال ایران است، میان تیلرسون و سایر مقام های دولت آمریکا این اتفاق نظر وجود دارد که توافق هسته ای بایستی بخشی از راهبرد گسترده تر واشنگتن برای مقابله با سیاست های تهران، از جمله برنامه موشکی این کشور باشد. بلومبرگ نوشته آمریکا و شریکان این کشور، به جای بازگشایی پرونده برجام به دنبال حصول توافق هایی مجزا برای
حلقه امنیتی ترامپ در تلاش برای حفظ برجام
افزایش داده و مانع توسعه برنامه موشک های بالستیک و حمایت ایران از برخی گروه ها در منطقه شود. از این گذشته بر اساس جزییات منتشر شده از این طرح قرار است مساله جاسوسی سایبری توسط ایران نیز با واکنش جدی تر آمریکا مواجه شود. بر اساس گزارش رویترز دولت همچنان در حال مذاکره در خصوص مواضع جدید در قبال توافق هسته ای است. به گفته یکی از مقامات آمریکایی، در طرح پیشنهادی مقامات دولت ترامپ
بلومبرگ:حضور بازرسان آژانس در مراکز هسته ای ایران افزایش یافته است
پایبند بوده است. بلومبرگ تصریح کرد: برنامه هسته ای ایران بار دیگر در هفته جاری در دستور کار نشست فصلی آژانس قرار می گیرد. درادامه این گزارش آمده است: یکی از قدرتمندترین ابزارهای آژانس بین المللی انرژی اتمی، ' دسترسی تکمیلی' یا ' بازدیدهای ناگهانی و سرزده' می باشد. بلومبرگ در ادامه مدعی شد:پیش از این به دلیل تهدیدهای دولت ترامپ بقای برجام با خطراتی مواجه شده بود. ترامپ در دوران
از فروش فناوری تولید کلاهک هسته ای به ایران تا حمایت اسراییل از جدایی کردستان و سکته قلبی میمون ها+عکس
به گزارش ایران ویج به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، برگزیده اخبار بین الملل مورخ بیست و دوم شهریور ماه 1396 را با کلیک برروی لینک آنها بخوانید. مجلس اعیان انگلیس: اقدامات یکجانبه آمریکا در قبال برجام مغایر با منافع ماست کمیته روابط بین الملل مجلس اعیان انگلیس در حمایت از برجام برای وزیر خارجه این کشور یک نامه نوشت و اقدامات یکجانبه آمریکا در قبال این توافق را
ایران و کره شمالی متفاوتند
. در همین ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، 21شهریور ماه در جلسه مطبوعاتی این وزارتخانه گفت که ما همچنان بر ادامه بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی و راستی آزمایی تعهدات اتمی ایران نظارت می کنیم. هدر نوئرت می گوید از نظر دولت آمریکا، تهران به روح توافق هسته ای پایبند نیست، چون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواستار ایجاد صلح و ثبات سیاسی و منطقه ای است و ایران به این موارد عمل نکرده است
ایران نقض برجام را تحمل نخواهد کرد
ماه اکتبر ابراز تردید کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، استیو بنن استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید در سخنانی تاکید کرد: روی این مساله شرط بندی نکنید که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تا ضرب الاجل آینده در ماه اکتبر، توافق هسته ای با ایران را تایید کند. او در نخستین مصاحبه تلویزیونی پس از خروج از دولت آمریکا تاکید کرد: درحالی که ساختار امنیت ملی از ترامپ می خواهد تا