سایر منابع:
سایر خبرها
وقف های جالب و شگفت انگیز در ایران
بیندازیم به خوبی در می یابیم که واقفان خیر و دوراندیش تمام زوایا و جوانب نیازها را در نظر گرفته اند. در این گزارش، وقف های جالب و یا نیات شگفت انگیز واقفان خیر و نیک اندیش کشورمان را که نشان از خیرخواهی مردم عزیز و مسلمان ایران اسلامی دارد ، بازخوانی می کنیم که برخی از این موقوفات به تازگی به ثبت رسیده اند : وقف برای برندگان جایزه نوبل در تهران اواخر آذر ماه سال 1385
همگامی و همراهی استاندار و نمایندگان مجلس با معلمان یزد
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد صبح روز پنجشنبه 25/4/94 پس از گذشت 80روز بعد از گردهم آیی گروه کثیری از فرهنگیان و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش یزد با حضور عالی ترین مقام اجرایی استان، دومین جلسه هم اندیشی معلمان یزدی با شرکت محمدصالح جوکار نماینده مردم شهرستان یزد و صدوق و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اسفندیار اختیاری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده هموطنان زردشتی، سیدمحمد میرمحمدی استاندار و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در یزد و تعدادی از معلمان شاغل و بازنشسته در سالن شهید دکتر سیدرضا پاک نژاد تشکیل گردید. سرمقاله شماره 406 و 409 آیینه یزد درباره اعتراضات قانونی و به حق فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته و تبعیضات موجود و موضوع عدم پرداخت مطالبات معلمان و مشکلات معیشتی و از همه مهمتر اعتراض به تفاوتی که در حال حاضر دولت در پرداختی ها بین کارمندان هم سطح در بعضی از ادارات قائل شده به تفصیل مطالبی درج گردید. راقم این سطور در نشست اخیر وقتی متن ماده 26 و 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آزادی احزاب، جمعیت های سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی و تشکیل اجتماعات و شروط آن را که روی پارچه ای نوشته و در جایگاه نصب نموده بودند، مشاهده نمود خاطراتی مربوط به سال های 1356 و 1357 درباره بعضی از حوادث و اتفاقات رخ داده در مسجد حظیره پایگاه مبارزان و انقلابیون یزدی و یا در بعضی از موسسات آموزشی استان که شخصاً شاهد آن بود در ذهنم خطور کرد که با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عالی مقام بویژه شهدای بزرگوار معلم و دانش آموز و تعظیم و تکریم در برابر خانواده های معظم شاهد، ایثارگر، آزاده و همه کسانی که به طرق مختلف در راه پیشرفت نهضت اسلامی و علیه دست نشاندگی و ستمگری های رژیم سابق فعالیت و تلاش می نمودند به موردی از آن وقایع بدون شرح و توضیح اشاره نمایم. یکی از روزهای تابستان 37 سال پیش بعد از نماز ظهر وعصر در مسجد روضه محمدیه(حظیره) با حضور شهید محراب دیارمان آیت ا... شیخ محمد صدوقی(ره) و جمع کثیری از جوانان و طبقات مختلف مردم، نگارنده به عنوان مسئول تشکیل جامعه معلمان یزد که برابر با اسناد باقی مانده از ساواک منحله اعتصابات و تحصن و تظاهرات فرهنگیان را همگام با شهید صدوقی(ره) ساماندهی می کرد مطالبی درباره ظلم و بیداد حاکمان زمان و وضع نابسامان اقتصادی معلمان و تبعیضات ناروایی که وزارت وقت آموزش و پرورش و دولت در پرداختی ها اعمال می نمود با یادآوری نکاتی از حیف و میل مقامات دولتی و خارج کردن پول از مملکت، نکاتی را به اطلاع جمعیت حاضر در مسجد رساند و از جمله درباره یکی از مقامات عالی استان افشاگری کرد و خطاب به حاضران گفت ای مردم بدانید و آگاه باشید فلانی پانصد برابر حقوق من معلم رشوه گرفته است !! نکته قابل ذکر اینکه در اسفند ماه سال گذشته سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در جلسه ای با متانت و سعه صدر و صرف وقت حدود سه ساعت همراه با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نظرات عده ای از فرهنگیان را شنیدند. روز بعد یکی از همکاران تلفنی پرسید: چرا جامعه معلمان یزد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کلاس ها و موسسات آموزشی را تعطیل می نمود و تظاهرات و تحصن و اعلام تعطیلی در اعتراض به عملکرد دولت وقت به راه می انداخت؟ اما در حال حاضر در آیینه یزد نوشته و در جلسه استانداری گفته می شود: کلاس ها نباید تعطیل شود. پاسخ دادم در آن زمان اجازه تعطیلی و تظاهرات را مرجعی آگاه و مجتهدی دانا و بزرگوار و عالم به زمان می داد مردم هم با دل و جان اطاعت می کردند و تا پای جان می ایستادند. در حال حاضر نیز مطابق با قانون هر شهروندی می تواند در برابر مقامات از بی عدالتی که بر او روا داشته شده انتقاد نماید و نسبت به احقاق حق خویش و جامعه کوشا باشد، اعتراض کند تا حق خود را بگیرد تمام دولتمردان و مسئولان ذی ربط هم وظیفه دارند در حد توان تبعیض و بی عدالتی موجود را از بین ببرند اما تعطیل کردن کلاس و سرگردان نمودن دانش آموزان و خدای ناکرده رها کردن آنان در کوچه و خیابان عواقب سوء و پی آمدهای ناگواری دارد که پذیرفتنی نیست. خوشبختانه در دو همایش برگزار شده تاکنون سخنرانان به عنوان نماینده معلمان شاغل و بازنشسته بر عدم تعطیلی مدرسه و کلاس و ادامه مذاکره با مقامات مسئول تاکید کردند. بعد از دستگیری یکی از معلمان پیشکسوت یزدی در تهران در سال 86 هنگامی که دادستان سابق تهران به شهرستان تفت آمده بود نزد او رفتم و گفتم: زندانی کردن هر معلم که برای گرفتن حق تضییع شده خویش و همکارانش اعتراض و انتقاد می کند اثرات ناگواری در جامعه باقی خواهد گذاشت که جبران آن به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. سپاس از دولت تدبیر و امید و مقامات امنیتی که اجازه دادند در سال 94 معلمان و کارگران خواسته های بحق خود را بیان کنند. بدان امید که برابر با قانون، معلمان بتوانند کانون های صنفی ساماندهی کنند و با رعایت ضابطه و مقررات در صورت نیاز گردهم آیی داشته باشند. اینک نظر خوانندگان را به خلاصه ای از بیانات و پیشنهادها و اظهارات سخنرانان در آن همایش به شرح زیر جلب می نماید: جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و خیرمقدم از طرف منصور میرزایی فرهنگی پیشکسوت و مجری مراسم آغاز شد سپس سیدحسین هاشمی دبیر فوق لیسانس زبان ضمن خیرمقدم گفت: در روز معلم با هزاران تبلیغ و پارچه های چسبیده بر دیوار و در عمل هیچ از او تجلیل می کنند و توضیحاتی در این باره ارائه نمود. سپس به مشکلاتی که بعد از معرفی خود برای شرکت در جلسه با حضور دکتر نوبخت و سایرین پیش آمده بود پرداخت ولی از قول دیگر نمایندگان استان ها شنیده بود که همگی روش یزد را در هم اندیشی راهی مقبول یافته که برای احقاق حق خواهان پیاده نمودن آن برنامه در استان هایشان بوده اند. سپس خانم ونوس عامری فوق لیسانس حسابداری با ارائه آماری درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش و ساعات کار معلمان مطالبی اظهار داشت و با طرح مسائلی پیرامون فرسودگی ساختمان ها، عدم تجهیز کارگاه ها و مراکز تحقیق و پژوهش گفت: آموزش و پرورش ریشه است و بقیه شاخ و برگ، بعضی از مسئولان شاخه و برگ را چسبیده اند و ریشه را فراموش کرده اند. در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: جهت گیری ها کاملا سیاسی و در ارتباط با عزل و نصب ها بوده نه کار آمدی، اما موقعی که راجع به بودجه بحث شده بود وزیر آموزش و پرورش در سفر خارج بوده است، سپس گفت حیفم می آید از داستان شیرین توافق نگویم، داستانی که ریشه در عقلانیت ایرانی ها دارد، ضمن اینکه سرشان را خم نکردند هرگز میز مذاکره را نیز ترک نکردند. خدمت نمایندگان محترم و نماینده محترم دولت می گویم ما بارها و بارها گله خواهیم کرد و در صحنه خواهیم ماند ضمن اینکه لحظه ای کلاسمان را تعطیل نخواهیم کرد و میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد، که حق مسلم ماست. آنقدر می ایستیم تا هیئت دولت و نمایندگان به سمت ما توجه کنند و ما به احترام آنها کلاهمان را بر می داریم. در ادامه آقای جلیل طیبات به نمایندگی از بازنشستگان مشکلات این قشر را برشمرد و خواهان رسیدگی عاجل به وضع آنها شد و گفت: متاسفانه میانگین حقوق بازنشستگان در ماه 900 هزار تومان است، تازه عروس و داماد و نوه هم به جمع آنها اضافه شده است. در این هنگام مجری برنامه که در فاصله دعوت از هر سخنرانی اشعار و جملات زیبایی پیرامون همایش قرائت می نمود از دکتر اختیاری نماینده زرتشتیان دعوت نمود به ایراد سخن بپردازد. اسفندیار اختیاری کلام را با نام آفریننده دانا شروع کرد و گفت: آمار قبولی دانشگاه، پزشکان برتر، مهندسین برتر اینها یک شبه در یزد اتفاق نمی افتد. این فرهنگ و اصول ما است و هیچ کس نمی تواند این اصول را زیر سوال ببرد.به جرات بگویم که آموزش و پرورش از دانشگاه هم مهمتر است. اسفندیار اختیاری به رتبه بندی معلمان هم اشاره نمود و گفت بگذارید حداقل این شروع شود چون روی آن کار کارشناسی شده آری، من معتقدم باید بین کارمندان عدالت باشد به ویژه اگر قبول داریم فرهنگیان استادان ما و تاج سر ما هستند. آن گاه نوبت به نماینده دیگر، دکتر جوکار رسید. ایشان ضمن تبریک عید فطر و تشکر از تیم هسته ای و دست اندرکاران همایش و دکتر اختیاری که حرف های دل همه را زد گفت باید به راهکارهای عملیاتی برسیم ما هم جدا از خانواده فرهنگی نیستیم من هفت سال در سازمان بسیج فرهنگیان و در ارتباط با آنها بودم. وزارت آموزش و پرورش را بعنوان یک وزارتخانه قبول نداریم زیرا کارش با سایر وزارتخانه ها فرق می کند اینجا دستگاه انسان سازی است،آدم تربیت می کند کار صنعتی نمی کند، ولی تولید انسان فرهیخته می کند، انسانی که در همه ابعاد تاثیرگذار است. سپس استاندار یزد سیدمحمد میرمحمدی به ایراد سخن پرداخت و گفت: امیدوارم شاگرد خوبی برای معلمان عزیزم باشم. همیشه دعا گوی عزیزان هستم و بر دست آنها بوسه می زنم که با کف زدن های ممتد حاضران روبرو شد. میرمحمدی اظهار داشت: در ارتباط با مسئله آموزش و پرورش یک موضوعی را خواستم عرض کنم که جلسه هم اندیشی را اگر بتوانیم ابعاد وسیع تری به آن بدهیم شاید بازتاب آن زیبنده تر برای همه ما باشد و به این دلیل یک وقتی این احساس نشود که فرهنگیان تنها برای مسائل مادی جمع می شوند ما فرهنگیانی را می شناسیم که کمتر به مسائل مادی خودشان توجه دارند. اینکه الان دولت آیین نامه ای تنظیم کرده و می خواهد اجرا کند بگذارید ادامه بدهد و اگر مجلس بخواهد صورت دیگری را انجام دهد، هر کار بهتری هم توسط مجلس دنبال شود و قدم جدیدی هم که می خواهند برداشته شود. سپس در ارتباط با بازنشستگان گفت: واقعیت این است که سیستم حقوقی ما بعد از بازنشستگی جنبه سقوطی دارد. هنگامی که شاغل بودیم حقوق داشتیم، اضافه کار هم داشتیم، مأموریت داشتیم، مزایا داشتیم وقتی بازنشسته می شویم فقط حقوق می ماند، از آن طرف ما بودیم و خانممان و بچه ها، بعدها داماد می آید، عروس می آید و نوه می آید و می رسد به 15 نفر. ببینید 15 نفر کجا و 3 نفر کجا؟ از یک طرف با افت درآمد و از طرف دیگر با هزینه سرسام آور روبه رو می شویم، این یکی از مسائلی است که با آن مبتلا هستیم و بعضی به شغلی دیگر رو می آورند ولی همه این امکان را ندارند. ما کاملاً حس می کنیم و متوجه هستیم شاید در همین نشست ها و هم اندیشی ها بتوانیم به راهکارهایی برسیم. بعد نوبت به محمدجواد حسامی فر از دبیران دبیرستان های یزد رسید که با بیان مطالب موثری مسائل مطرح شده را جمع بندی نمود و از مسئولان تشکر ویژه کرد که از ابتدای جلسه تا انتهای برنامه با حوصله و سعه صدر حضور داشته و مخصوصاً از استاندار و احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش و پیشکسوتان و مدیران اسبق اداره کل آموزش و پرورش سپاسگزاری نمود و سپس با عرض تبریک عید سعیدفطر و تیم مذاکره کننده که در جدالی بسیار طولانی با نتیجه عالی موفق شدند گفت: می خواهیم ببینیم چرا آموزش و پرورش مورد بی مهری واقع شده در جلسه قبل هم گفتیم و آنقدر می گوییم تا درخواست های بحق فرهنگیان نهادینه شود و همگان به این باور برسند که باید پاسخگو باشند. در پایان مجدداً از دکتر جوکار سپاسگزاری گردید که از وجود کانون صنفی معلمان دفاع کرد. جلسه در ساعت 12:30 با ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد پایان یافت. مدیر مسئول ...
شتری که شاهد عقد می شود! +عکس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازرارهای مالی (ایستانیوز)،یک هتل ژاپنی برای جذب مشتری در مراسم عروسی یک شتر پشمالو را به عنوان شاهد عقد عروس و داماد اجاره می دهد. هتل اپی نارد در تاچیگی ژاپن، یک سرویس عجیب و غریب و نامتعارف را به عروس و دامادها ارائه می دهد. رئیس این هتل یک شتر لامای پشمالو و تپل را به عروس و دامادها به عنوان شاهد عقد اجاره می دهد تا مراسم منحصر به فردی برگزار
شرکت خودروسازان راین از دو محصول جدید خود رونمایی کرد
به گزارش خبر خودرو ، در مراسمی از دو خودرو جدید شرکت خودروسازان راین رونمایی شد. به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، طی مراسمی که چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان ، نمایندگان مجلس و استاندارد تهران در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد از دو خودرو " ولکس C30 " و راین V5 " شرکت خودروسازان راین رونمایی شد. سخنگوی شرکت خودروسازان راین در حاشیه این مراسم و نشستی با خبرنگاران گفت
آش پشت پایی که حاصلش 2 شهادت و یک عروسی بود
خیلی ساده بود، علی حدوداً بعد از 6 ماه از عروسی اش به شهادت رسید، بعد از شهادت علی آقا، پسرم مرتضی با همسرش ازدواج کرد و الان سه دختر دارد. فارس: عکس العمل حاج آقا چطور بود؟ حاج آقا خودش فردی انقلابی و همانطوری که گفتم پاسدار بود ولی بعداز شهادت علی احساس می کنم بیشتر از شهادت اصغر ناراحتی کرد، به نظرم به خاطر تازه داماد بودن علی بود، عروس ما هم سن زیادی نداشت، دیدم همسرم گریه
فرمانده سپاه ثارالله شیراز: اردوهای جهادی برای رفع محرومیت در اطراف شیراز آغاز شد
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سپاه ثارالله شیراز، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینکه در سال جاری 5 هزار نفر روز برنامه اردوهای جهادی در این ناحیه از سپاه پیش بینی شده است، گفت: هدف دیگر بسیج سازندگی از برگزاری این اردوها، تعریف و احیای روحیه کار و تلاش در میان جوانان و نوجوانان است. سرهنگ اسماعیل محبی پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، اول مرداد در
مردانی که برای خوشبختی زنانشان در زندان آب خنک می خورند/ مهریه بهانه ای برای تجارت
گروه اجتماعی آناج: زمانی که پیوندی آسمانی بین دختر و پسر عقد شد، مهریه به عنوان هدیه ای از سوی داماد برای عروس خانم تعیین شد، مهریه ای که بنیان ازدواج را محکم می کرد، کسی نمی دانست زمانی برسد که این هدیه ازدواج بهانه ای برای طلاق شود. مهریه، بهانه ای برای گسستن پیوند مقدس ازدواج که برخی از عروس ها با پول آن بعد از طلاق به تجارت می پردازند.. هستند کسانی که ازدواج می کنند تا
معرفی مدیر جدید شعب بانک کشاورزی اردبیل
ساوالان خبر : با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان اردبیل معرفی شد. در مراسمی که در سالن اجتماعات بانک کشاورزی اردبیل برگزار شد، با قدردانی از زحمات چند ساله عقیل وکیلی به عنوان مدیر سابق شعب بانک کشاورزی استان اردبیل، جواد محمودی به این سمت منصوب شد. در این مراسم مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان اردبیل در سخنانی گفت: بانک کشاورزی به عنوان
امتداد مرزها از اولویت های ناجا
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امتداد مرزها از اولویت های نیروی انتظامی است. به گزارش خبرنگار نیروی انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سردار حسین اشتری امروز پنجشنبه در همایش نکوداشت اسوه های ایثار که در تالار معین برگزار شد، اظهار کرد: امتداد بیشتر مرزهای شرقی در برنامه ماست و هر وقت اعتبارات بیشتری داشته باشیم امتداد با سرعت بیشتری صورت می گیرد، امتداد مرزها از
نیروی انتظامی 75 شهید تقدیم کشور کرده است
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور، صبح امروز، اول مردادماه در همایش نکوداشت اسوه های ایثار که در جهت تجلیل از خانواده های شهدا در هتل معین مشهد برگزار شد، با بیان اینکه امتداد مرزهای شرقی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: هدف ما این است که افرادی که در حاشیه شهرهای مرزی زندگی می کنند، بتوانند زندگی آرامی داشته باشند و برای این هدف
بهزیستی تا 18 سالگی کودکان بی سرپرست را نگهداری می کند
موثری در راه خدمت به نیازمندان بردارد. ارشدزاده، با اشاره به اینکه جهیزیه کامل این زوج توسط خیرین و سازمان های مردم نهاد تامین شده است، گفت : هدف از برگزاری این مراسم حمایت از خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان است. جشن ازدواج توانجوی عجب شیری در فضایی مفرح و شاد و با مشارکت موسسه خیریه امام رضا (ع) و خیرین استان و شهرستان عجب شیر و با همکاری اداره بهزیستی این شهرستان در مجتمع بهزیستی گوروان برگزار شد. شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در فاصله 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است. 7485/8023/ 1495 ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (137)
/> همایون غنی زاده و امیر جدیدی در نمایی از فیلم اژدها وارد می شود در نقش دو تن از کتک خوران بدست مرحوم بروس لی! هنگامه حمید زاده، آنا نعمتی و دوستشان در یک جایی. کاسه بازی پیماد معادی و پسرش آقا رایان. کجا به سلامتی؟! قصد حمله به جایی را دارید؟! دوستان در حاشیه مراسم اکران خصوصی فیلم دندون طلا که با حضور تعداد زیادی از ستاره های سینما برگزار شد
عروسی 30 میلیارد دلاری ماه در خیابان های تهران! + تصاویر
، همگی بی اختیار شروع به کف زدن کردند و فریادهای پیروزی و هیجان سر دادند. در خیابانها اتومبیلها چراغ های خود را روشن کردند و در یک لحظه صدای بوق اتومبیل ها گوئی خبر عروس شدن هزاران دختر جوان را اعلام می کرد و به قول یکی از شب زنده داران، دیشب، ماه عروس شد و داماد دو تن از زمینیان بودند که سر همسرشان هوو آوردند! مردم از وقتی که روزنامه های عصر – دیروز - را خواندند تا پاسی از
تحریم کنندگان دنبال فتح بازارهای ایران هستند/ در اتاق مسئولین باید به روی تولیدکننده داخلی باز باشد
به گزارش ایلام پویا ، به نقل از خبرگزاری فارس ، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در همایش دانشجویی راه امام(ره) که عصر امروز برگزار شد، ضمن تبریک به کسانی که کسوت جهادی را برای خدمت به مردم محروم کشور انتخاب کرده اند اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند گروه های جهادی تجسم عینی قرآن هستند؛ پس این ارزش را قدر بدانید و از آن حداکثر بهره را ببرید. وی با بیان اینکه کار
رونمایی از محصول جدید راین
پول نیوز - امید طالشیان در حاشیه مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت خودروسازی راین که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار تهران برگزار شد افزود : محصول جدید که از ان رونمایی شد "ولکس اتوماتیک C3o" نام دارد و از برندهای خوشنام و محبوب و با سابقه 60 ساله در چین است ، شرکت راین بزودی نمونه دیگری از این خودرو را با برند "راین وی 5 " که متناسب با نیاز و سلیقه مشتری طراحی و تولید می
معلمین نقش اصلی را در ساختن زندگی ما بر عهده داشته اند/عکس
به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " " سید محمد میرمحمدی" در همایش فرهنگیان استان که با حضور جمع کثیری از معلمین شاغل و بازنشسته استان یزد در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، هدف از برگزاری این همایش را، هم اندیشی با فرهنگیان بر بستر همدلی و همزبانی دانست و با تبریک توفیق تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات هسته ای و اشاره به شادی و شعف خودجوش مردم
رهبر معظم انقلاب در چه روزی متولد شد
زندگینامه سید علی حسینی خامنه ای فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد حسینی خامنه ای، در فروردین ماه سال 1318 شمسی برابر با 1358 قمری در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. او دومین پسر خانواده بود و زندگی مرحوم سید جواد خامنه ای هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینی، بسیار ساده: پدرم روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشه گیر [...] زندگی ما به سختی می گذشت. من یادم هست شب هایی اتفاق می افتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت برای ما شام تهیه می کرد. [...] آن شام هم نان و کشمش بود. ...
اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه
غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اقدام به اجرای طرح نشاط معنوی نموده است. وی در ادامه تصریح کرد: این طرح بر اساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه، هر ساله با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در طول تابستان و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه های فرهنگی در جوار امامزادگان برگزار می شود. سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه افزود: در همین
تازه ترین فتاوی رهبری درباره اینترنت، ماهواره، تحصیل در دانشگاه مختلط، خلوت با نامحرم، جادوگری، قمه زنی ...
به گزارش طلوع یزد ، تازه ترین فتواهای آیت الله العظمی خامنه ای مقام معظم رهبری مرجع تقلید شیعیان جهان که حاوی حاوی مهمترین مسائل مبتلابه روز مردم و موضوعاتی همچون استفاده از ماهواره، تجارت الکترونیکی، معامله با شرکت های صهیونیستی، بهائیت،احضار روح، زمین مصادره ای،اضافه کاری، موسیقی و... و همچنین موضوعات سنتی می باشد، منتشر شد. این فتاوی به صورت پراکنده در سایت دفتر مقام معظم رهبری
ازدواج با گوبلز
برلین نصب شود، در این صورت دیگر هرگز سرمایه داری بازنخواهد گشت و من نفقه ای را که کوندات می پرداخت از دست خواهم داد. اگر هم حزب هیتلر به قدرت رسید آن وقت من یکی از زنان درجه یک آلمان خواهم بود . عقلی که عقیده ای را پذیرفته باشد، پیوسته به سراغ راه حل های رادیکالی می رود. مراسم ازدواج چند روز پیش از کریسمس در جایی که انتظارش نمی رفت، برگزار شد: خانه گانتر کواندت [همسر سابق مگدا] در تاریخ 19
خاطرات هاشمی رفسنجانی در مورد سقوط فاو و جنگ/دفاع سردار قربانی: اشتباه کرده است !!با تحلیل های آبدوغ ...
در آن شود. گزارش ها را خواندم. کشتی زدن ها در خلیج فارس شدت یافته است3. 1- امروز در جلسه ای با حضور آقای هاشمی رفسنجانی جانشین فرمانده کل قوا، فرمانده سپاه و فرماندهان نیروی زمینی ، نیروی دریایی و برخی مسئولان ستاد کل سپاه پاسداران، عملیات اسکله های العمیه و البکر بررسی شد. هدف از این جلسه توجیه جزء به جزء آقای هاشمی در خصوص این عملیات بود. در این جلسه، فرماندهان نیروی دریایی سپاه، مأموریت قرار
بررسی آسیب شناسانه معضلی به نام آقازادگی / آقازاده ها
که آنها در یک دایره بسته قرار بگیرند و در موارد بسیار نادر فردی را به درون این دایره نزدیک به قدرت راه می دهند. از این رو برای اینکه این دایره همچنان بسته باقی بماند و بهره گیری زیاد از رانتهای قدرت باعث به خطر افتادن موقعیت آنها نشوند، تلاش بسیار زیادی برای ایجاد ازدواج های آقازادگی انجام می دهند. البته الزاماً نیازی نیست که فرد برای آقازادگی حتماً به عنوان اقوام درجه یک مدیران و مقامات ارشد محسوب
خاطرات همسر امام خمینی (ره) از زندگی خصوصی تا سیاسی
نشسته بود و گفت قدسی جان بیا. من تازه از مدرسه آمده بودم و چون بی چادر پیش ایشان نمی رفتیم چادر خواهر کوچکم را انداختم سرم و رفتم پیش آقا جانم. گفت آن طرف کرسی بنشین. خانواده داماد روز اول ماه رمضان آمده بودند و حالا روز هشتم ماه است. این چند روز در منزل آقا جانم بودند و خانم جانم هم خوب و مفصل پذیرایی کرده بود. در پی خانه می گشتند که خانه ای اجاره کنند و عروس را ببرند. بنا بود در تهران
روانشناسی شخصیت محمدرضا پهلوی /محمد رضا پهلوی در سفر ی که هر گز بازنگشت!!!
بازخوانی تاریخ جزییات آخرین لحظه های شاه در ایران فرح در خاطرات خود آخرین لحظات شاه در ایران را اینگونه روایت می کند : عزیمت اشک آلوده محمدرضا و من در 26 دی ماه 1357 انجام شد. دخالت امریکا در امور داخلی ایران به اندازه ای رسیده بود که دیگر حتی ما را هم در جریان امور قرار نمی دادند، مثلا ژنرال رابرت هایزر مدتها بود به ایران آمده و فعالیت می کرد در حالی که ما اصلا اطلاع نداشتیم . وقتی محمدرضا فهمید ژنرال هایزر در تهران است بیشتر مشکوک شد و به من گفت: به محض اخذ رای اعتماد توسط بختیار کشور را ترک خواهیم کرد. ما در روزی که بختیار به مجلس رفته بود در فرودگاه بودیم و جریان مجلس را از طریق تلفن بی سیم گوش می کردیم. محمدرضا بیم آن را داشت که ما به سرنوشت ژنرال داوود خان رئیس دولت افغانستان که به اتفاق تمام اعضای خانواده اش اعدام شد دچار شویم. خوشبختانه محمدرضا با پیش بینی درست از ماه ها قبل همه اعضای خانواده دیبا و پهلوی را به خارج فرستاده بود فرزندانم در امریکا بودند بیشتر اعضای خانواده محمدرضا هم به جز والاحضرت شمس و شوهرش در امریکا بودند و جایشان امن بود. اما من و محمدرضا ماهها بود از وحشت این که به دست انقلابیون بیفتیم خواب راحت نداشتیم. روزی که برای خروج از کشور به فرودگاه رفتیم (26دیماه57) ارتشبد قره باغی آمد جلوی هلی کوپتر و احترام کرد .بعد سپهبد بدره ای جلو آمد و من و محمدرضا را بوسید. محمدرضا به قره باغی و بدره ای ، خسرو داد ، ربیعی و اسیر افسران عالی رتبه حاضر در پاویون سلطنتی گفت: ما برای مدت کوتاهی استراحت می کنیم تا ببینیم چه می شود؟ افسران حاضر مثل بچه های کوچک گریه می کردند. سپهبد ربیعی فرمانده نیروهای هوایی دست محمدرضا را گرفته بود و رها نمی کرد. عده ای خود را روی پای محمدرضا انداخته بودند. محمدرضا به عنوان آخرین دستورات به آنها گفت: ما در این شرایط احتیاج به نهایت میهمن پرستی شما داریم. قره باغی با صدای نسبتا بلند گفت: اعلیحضرت چه دستور می دهند؟محمدرضا گفت: ابتکار عمل به دست خود شما است همان که گفتم احتیاج به میهن پرستی در نهایت معنی آن داریم امیدواریم خودتان را نشان بدهید. محمدرضا از آن که مجبور به ترک وطن شده بود به شدت متاثر و ناراحت بود ساعت از یک بعد از ظهر گذشته بود که ما در میان بدرقه دکتر شاهپور بختیار (نخست وزیر) دکتر جواد سعید (رئیس مجلس شورای ملی) دکتر علی قلی اردلان (وزیر دربار) و فرماندهان عالی رتبه ارتش و گروهی از رجال و شخصیت های مملکتی فرودگاه مهر آباد تهران را ترک گفتیم. محمدرضا در گفتگوی کوتاهی که پای پلکان هواپیما با خبرنگاران انجام داد گفت: برای چند روز استراحت به اسوان (مصر) می رود او اضافه کرد همان طور که در موقع تشکیل این دولت گفته بودم مدتی است که احساس خستگی می کنم و احتیاج به استراحت دارم ضمنا گفته بودم بعد از این که خیال ما راحت شود و دولت مستقر شود به مسافرت خواهم رفت و این سفر اکنون آغاز می شود. امروز با رای مجلس شورای ملی که پس از سنا داده شد امیدوارم که دولت بتواند هم در جبران گذشته و هم در قانون گذاری آینده موفق شود و برای این کار ما مدتی به همکاری و حسن وطن پرستی به معنای اشد کلمه احتیاج داریم سخن دیگری غیر از حفظ مملکت و انجام وظیفه بر اساس میهن پرستی ندارم... محمدرضا همین اندازه گفت که خسته است و برای معالجه کشور را ترک می کند و از پاسخ به این پرسش که کی باز خواهد گشت خودداری نمود و گفت که این به وضع مزاجی اش بستگی خواهد داشت. محمدرضا در حالی که از پلکان هواپیما بالا می رفتیم گریه می کرد. در هواپیما خودش به کابین خلبان رفت و هدایت هواپیما را به عهده گرفت و تا فرودگاه اسوان بدون استفاده از خلبان اتوماتیک شخصا هواپیما را هدایت کرد. ما پنج روز در مصر بودیم اما امریکایی ها به ما دستور دادند تا خاک مصر را ترک کنیم در روز پنجم سفیر امریکا به دیدار محمدرضا در اسوان آمد و بدون مقدمه چینی ها تشریفاتی به صراحت گفت شما باید فردا صبح خاک مصر را ترک کنید. تاریخ اساطیر سرزمین آموزش آواز در باب ققنوس مرغ مشهور می گویند که موسیقی دانان هندی چندی از دستگاه های موسیقی خود را مدعی هستند که از ققنوس آموخته اند . مجمل احوال این حیوان آنکه ققنوس مرغی است در یکی از جزایر هندوستان ، طاق است ، او را جفت نباشد و هزار سال عمر می کند و چون نزدیک به مردن رسد ، سه روز قبل از موت ، هیزم بسیار جمع کرده ، بر سر هیمه نشیند ، و نزدیک هزار سوراخ در منقار اوست ، شروع به خواندن می کند ، و هر گونه آواز از منقار او بیرون آید ، و جمیع وحوش و طیور آن صحرا نزد آن مرغ جمع شوند ، بعضی از آواز او مدهوش شوند و برخی بمیرند . و چون وقت فوتش در رسد ، بال و پر بر هم زند ، و آتشی از بال او بجهد و به هیزم افتد و آن مرغ را بسوزاند و خاک و خاکستر گرداند ، آنگاه بادی بوزد و از زیر خاکستر ققنوسی دیگر پیدا شود . برهمن های هند و ریاضت کشان آن دیار به آن جزیره رفته و علم موسیقی را از آن مرغ فرا گرفته اند به نقل از کتاب ریاض السیاحه مستعلی شاه تلخک شیخ عطار و طنازی موقع شهادت نقل است که شیخ عطار در زمان فترت چنگیز خان به دست لکشر مغول اسیر شد و در قتل و عام شهید گشت و سسب شهادت او آن بود که طوطی روح مبارکش از زندان قفس بدن ملول شده ، می خواست که به شکرستان وصال رسد . گویند که مغولی می خواست که شیخ را به قتل برساند و مغول دیگر گفت : این پیر را مکش که خونبهای او هزار درهم بدهم . مغول خواست که ترک قتل شیخ نماید . شیخ گفت : مفروش که بهتر از این خواهندم خرید. شخصی دیگر گفت که این پیر را نکش که به خونبهای او یک توبره کاه می دهم . شیخ گفت : بفروش که به از این نمی ارزم ... سرباز مغول از این شوخی و حرکات شیخ خشمگین شده شمشیر کشید و شیخ شربت شهادت نوشید . به نقل از تذکره دولتشاه شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت... از 26 دی 1357 که محمدرضا پهلوی در بحبوحه انقلاب اسلامی از ایران گریخت تا 5 مرداد 1359 که در بیمارستان رمادی قاهره درگذشت، در سرگردانی و آوارگی بود. او در اولین مرحله از سفر بدون بازگشت خود وارد آسوان مصر شد و به هنگام ورود به مصر مورد استقبال رسمی و تشریفاتی انورسادات رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. سادات، میهمانان را به هتلی در یک جزیره مصنوعی در وسط رود نیل انتقال داد. شاه یک هفته در این هتل اقامت کرد. سپس در دوم بهمن 1357 با بدرقه رسمی سادات، مصر را به قصد مراکش ترک کرد. گرچه شاه به دعوت پادشاه مراکش به آن کشور رفت ولی در رباط از آن تشریفات رسمی که در مصر به عمل آمد خبری نبود. ملک حسن پس از دیداری کوتاه و رسمی با شاه، ترتیب انتقال وی و همراهانش را به کاخ جنانالکبیر در حومه پایتخت داد. شاه 67 روز در این کاخ که در وسط باغ بزرگی بنا شده بود، ماند. در طول این مدت از یکسو امامخمینی از نوفللو شاتو به تهران آمد و 10 روز بعد انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و از سوی دیگر در مدت زمان دو ماهه اقامت شاه در مراکش، اکثر درباریان و اطرافیان شاه که وی را در خروج از ایران به مصر و از آنجا تا مراکش همراهی کرده بودند، به تدریج او را رها کرده و رهسپار اروپا و امریکا شدند. تنها جمعی از خدمه بودند که شاه را هنگام ترک مراکش همراهی کردند. از سوی دیگر دولت مراکش نیز به دلیل آنکه تصمیم گرفته بود روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند مایل نبود اقامت شاه طولانی شود. این موضوع را خود شاه و اطرافیانش نیز از فحوای مقالات مطبوعات مراکش فهمیده بودند. شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت تصمیم گرفته بود شاه را به آنجا انتقال دهد اما دولتمردان سوئیس مایل نبودند روابطشان با دولت جدید ایران به خاطر وفاداری به رئیس یک دولت سرنگون شده به خطر بیفتد. محمدرضا پهلوی در شرائطی که نتوانسته بود کشوری را به عنوان پناهگاه بیابد، به پیشنهاد مشترک راکفلرو کیسینجر مجبور شد به باهاما در آمریکای مرکزی،1 برود. این سفر با هواپیمای اختصاصی شاه حسن مراکشی صورت گرفت زیرا خلبان معزی چند روز پس از آنکه شاه و همراهانش را به رباط رساند، با موافقت شاه، مراکش را به مقصد تهران ترک کرد. 2 هواپیما صبح روز 10 فروردین 1358 فرودگاه رباط را به مقصد جزایر باهاما ترک کرد. در فرودگاه باهاما هیچ یک از مقامات دولتی برای پذیرائی از شاه حضور نیافتند و شاه و همراهان توسط رابرت آرمائو عضو ارشد سیا و دوست اشرف پهلوی به مقصد از پیش برنامهریزی شده هدایت شدند. شاه، همسرش و یک پیشخدمت به یکی از جزایر و بقیه همراهان به جزیره دیگر برده شدند. به شاه و فرح اجازه خروج از جزیره داده نشد. شاه 70 روز در این جزیره به سر برد. انتشار خبرهای مربوط به برقراری نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358، شناسائی جهانی جمهوری اسلامی ایران، اعدام هویدا و امرای ارتش شاه در ایران، ورود عرفات به تهران، تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین، تعقیب بینالمللی شاه و تشدید بیسابقه مراقبتهای امنیتی برای حفظ جان شاه و ممانعت از ربوده شدن وی، بدترین خبرها و رویدادهائی بود که شاه طی 7 هفته اقامت خود در باهاما با آنها مواجه شده بود. علاوه بر این، در همین مجمعالجزایر بود که شاه توسط پزشکان اعزامی از فرانسه، از بیماران سرطان لنفاویش مطلع شد. 3 شاه و باقیمانده همراهان روز 20 خرداد 1358 با یک هواپیمای کرایهای از باهاما راهی مکزیک شدند و در یک خانه ویلائی که قبلاً برای اقامت آنان در نظر گرفته شده بود، مستقر شدند. گفته میشود وزارت خارجه مکزیک مایل به ورود شاه نبود اما خوزه لوپز پورتیلو رئیسجمهور آن کشور تحت فشار آمریکا مجبور شده بود، وی را در حومه مکزیکوسیتی برای مدتی اقامت دهد. شاه و معدود همراهان وی مدت 4 ماه در این اقامتگاه ماندند. در دوازدهمین روز اقامت آنان در مکزیک دوم تیر 1358 انورسادات از پارلمان مصر تقاضا کرد قطعنامهای تصویب کند و به شاه اجازه دهد تا به عنوان پناهنده سیاسی برای همیشه در مصر بماند. در پارلمان مصر از این پیشنهاد با کفزدنهای بسیار، استقبال شد. 4 هفته پس از ورود شاه به مکزیک بیماری وی تشدید شد. او یک تومور سرطانی بدخیم در ناحیه گردن داشت و از یرقان شدید نیز رنج میبرد. پس از 4 ماه اقامت در مکزیک وی مطلع شد که دولت کارتر با سفر او به آمریکا صرفاً با هدف معالجه بیماریش موافقت کرده است. از این رو در 30 مهر، مکزیکوسیتی را به مقصد بیمارستان نیویورک همان بیمارستانی که 17 ماه پیش امیراسدالله علم وزیر پیشین دربار به بیماری مشابهی در آن درگذشت 4 تر ک کرد و به مدت 54 روز در آنجا بستری شد در این مدت دو بار تحت عمل جراحی طحال و کیسه صفرا قرار گرفت. کمتر از دو هفته پس از ورود شاه به این بیمارستان، سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در آمد و این امر بیش از پیش کارتر را به صحت دیدگاههایش که مایل نبود شاه به آمریکا بیاید، متقاعد کرد. دستور مسدود ساختن دارائیهای ایران در بانکهای آمریکائی 22 آبان 1358 واقعه دیگری بود که اوضاع را پیچیدهتر کرد. مشاهده خشم ضد آمریکائی مردم ایران و اصرار آنان برای تحویل گرفتن شاه، از تلویزیون اتاق بیمارستان نیویورک از جمله مهمترین نگرانیهای شاه بود. علاوه بر این خبر آزاردهنده دیگر این بود که به شاه اطلاع داده شد به محض بهبودی نسبی باید خاک آمریکا را ترک کند. در همین حال سفیر مکزیک نیز به همراهان شاه اطلاع داد که بعد از تصرف سفارت امریکا در تهران، دولت مکزیکوسیتی به خاطر حفظ روابط سیاسی خود با حکومت تهران مایل به میزبانی مجدد شاه نمیباشد. بدترین لحظه شاه و همسرش زمانی بود که در 11 آذر 58 از بیمارستان نیویورک مرخص شدند ولی هنوز مقصدی برای سفر نداشتند. در نتیجه آنان با یک هواپیمای نیروی هوائی آمریکا به مقصد تکزاس پرواز کردند تا 2 هفته باقی مانده از روادید خود را در آنجا در داخل آپارتمانی کوچک بگذرانند. اما در حین راه به همراهان آمریکائی خبر رسید که آپارتمان مزبور هنور آماده نیست. در نتیجه شاه و همسرش به مکانی که بعداً معلوم شد، تیمارستانی برای نگهداری بیماران روانی است برده شدند. با ورود به این مکان همسر شاه برای نخستین بار با داد و فریاد به همراهان آمریکائی خود اعتراض کرد و گفت: آیا ما در اینجا زندانی هستیم؟ آیا کارتر ما را زندانی کرده است؟ ما در این جا دیوانه خواهیم شد؟ باید بیرون برویم و .......... 5 برای فرونشاندن اعتراضات همسر شاه تلفن در اختیار وی گذاردند و او توانست بستگان خود را در جریان قرار دهد. پس از چند ساعت آنان به آپارتمان مورد نظر در پایگاههای نظامی لک لند تکزاس برده شدند. مقامات آمریکائی با پایان مهلت اقامت شاه در آمریکا به وی اطلاع دادند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و به همین دلیل در پاناما جائی مناسب برای اقامت وی و همسرش در نظر گرفته شده است. شاه که غیر از پذیرفتن، چاره دیگری نداشت به اتفاق همسرش در 24 آذر 1358 با هواپیمای نیروی هوائی آمریکا از فرودگاه تکزاس به پاناما در آمریکائی مرکزی برده شدند. وقتی شاه و همسرش در فرودگاه پایگاه هوائی هوارد در پاناما سیتی از هواپیما خارج میشدند جز جمعی از سربازان گارد ملی پاناما، افسران امنیتی ، دستیاران عمر توریخوس 6 و سفیر آمریکا کسی در فرودگاه نبود. شاه، همسرش و پزشک مخصوص آنها با هلیکوپتر از فرودگاه به یک پایگاه در جزیرهای به نام کونتا دورا متعلق به پاناما انتقال داده شدند. توریخوس روز 25 آذر به ملاقات شاه آمد. او در پایان این ملاقات به یکی از مشاورینش گفت شاه مانند پرتقالی است که تا آخرین قطره آبش را گرفتهاند و تفالهاش حتی به درد غذای خوکها هم نمیخورد. این سرانجام کسی است که کشورهای بزرگ او را چلاندهاند، شیرهاش را کشیدهاند و تفالهاش را دور انداختهاند. 7 شاه و همسرش در پاناما با دو دردسر عمده مواجه شدند. نخست شدت گرفتن بیماری شاه که وی مایل نبود پزشکان پانامائی بدون اطلاع از ماهیت و عمق بیماریش معالجات را از صفر شروع کنند؛ او بویژه از نگرانی پزشکان پانامائی از عواقب جراحی خبر داشت. دیگری اطلاعاتی بود که براساس آن مقامات وزارت خارجه دولت ایران در تماس مداوم با مقامات پانامائی بودند تا بتوانند راهی برای استرداد شاه بیابند.8 راه رهائی از این دو دردسر، خروج شاه و همسرش از پاناما بود. با همه این مشکلات، شاه و همسرش 100 روز در پاناما ماندند و سپس به اصرار رئیس جمهور مصر و همسرش، روز سوم فروردین 1359 با یک هواپیمای پانامائی رهسپار قاهره شدند. این بار نیز در فرودگاه مصر انورسادات و همسرش استقبال رسمی از شاه به عمل آوردند. شاه روز 8 فروردین در بیمارستان معادی قاهره تحت عمل جراحی طحال و کبد قرار گرفت. آزمایشهای انجام شده بر روی بافتها نشان میداد سرطان بدخیم تمامی سیستم خون و کبد وی را فرا گرفته است. با ورود شاه به مصر مجلس نمایندگان این کشور نیز دستور رئیسجمهور در مورد تصویب طرح اعطای پناهندگی به شاه را به اجرا در آورد. ورود شاه همچنین از یکسو خشم مردم ایران علیه آمریکا و حکومت مصر را برانگیخت و از جانب دیگر سبب رنجش خاطر گروههای اسلامی مصر گردید و تظاهراتی را در قاهره و چند شهر دیگر با هدف واداشتن دولت به اخراج شاه براه انداخت. تشخیصهای گروهای مختلف پزشکی راجع به درمان شاه و تجویز راهحلهای مختلف، خود یکی از عوامل نگران کننده برای شاه بود. شاه در مصر دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بهبود نیافت. او در کاخ قبه که معمولا در اختیار سران کشورهای بازدید کننده از مصر قرار میگیرد برده شد. آخرین مصاحبه شاه قبل از مرگش، در خرداد 1359 در همین کاخ صورت گرفت. وی در این مصاحبه که با کاترین گراهام مدیر مؤسسه مطبوعاتی واشنگتن پست انجام داد، از بیمهری رهبران دولتها که مایل به پذیرفتن وی نبودند، از فرصتطلبی دولتمردان آمریکائی و انگلیسی و از اینکه در برابر انقلاب ایران دست به کشتار بیشتر و بیرحمانه تر نزد اظهار تاسف کرده است. حال عمومی شاه در اقامت دومش در مصر هفته به هفته و ماه به ماه وخیمتر شد. آزمایشات انجام شده در ماههای خرداد و تیر 1359 نشان میداد که عفونت تمامی بدن وی را احاطه کرده است. در اولین روزهای مرداد تیم پزشکی اعزامی از فرانسه نسبت به نجات جان شاه اظهار ناامیدی کرد و محمدرضا پهلوی 4 ماه پس از سفر دوم خود به مصر در 5 مرداد 1359 درگذشت .جسد شاه در مسجد زیدالرفاعی، جائی که معمولاً اجساد پادشاهان مصر در آن دفن میشد، به خاک سپرده شد. جنازه رضاخان پدر شاه نیز که در 1323 در آفریقای جنوبی درگذشت برای مدت 6 سال در مصر و در همین مسجد نگهداری میشد.9 شاه در حالی درگذشت که 9 ماه از گروگانگیری دیپلماتهای آمریکائی در تهران میگذشت و استرداد شاه به ایران از جمله شرائط آزاد کردن دیپلماتها اعلام شده بود. از این رو هیچ یک از کشورها حاضر به پذیرفتن شاه نبود. ...
آیت الله شهید مرتضی مطهری ، از تولد تا شهادت
قرار داده ام حل مشکلات و پاسخگویی به سؤالاتی است که در زمینة مسائل اسلامی در عصر ما مطرح است . نوشته های این بنده ، برخی فلسفی ، برخی اجتماعی ، برخی اخلاقی ، برخی فقهی و برخی تاریخی است . بااینکه موضوعات این نوشته ها کاملاً با یکدیگر مغایر است ، هدف کلی از همة اینها یک چیز بوده و بس . دین مقدس اسلام یک دین ناشناخته است . حقایق این دین تدریجاً در نظر مردم ، واژگونه شده است ، و علت اساسی گریز گروهی از
خاطره همسرشهید تهرانی از روز خواستگاری
. به خاطر کارهای بسیار زیاد حاج حسن سه بله برون داشتیم. که دو مراسم اول انقدر حاج حسن دیر رسید که به نتیجه نرسید و پدرم دیگر نمی خواست این ازدواج سر بگیرد اما حاج حسن پدرم را راضی کرد و برای بار سوم این مراسم برگزار شد. * از یک خانه 200 متری به اتاق 12 متری رفتم او از شرایط بعد از ازدواج خود گفت، شرایطی که شاید هر جوانی آن را تاب نیاوَرَد اما همسر شهید صبورانه و عاشقانه در
عجیب ترین مهریه هایی که ثبت شده است!/ از چشم های شوهر تا یک کیلو بال مگس
به گزارش گلستان ما به نقل از فردا نیوز، از همان روز اول خواستگاری صحبت از مهریه به میان می آید و معمولا خانواده عروس تعداد سکه های بالا برای مهریه دختر خانم شان درخواست می کنند و خانواده آقا داماد با چانه زنی سعی می کنند که تخفیف بگیرند و قیمت را پایین بیاورند! گاهی اوقات هم این چانه زنی ها و نرسیدن به تفاهم برای تعیین مهریه، منجر به جر و بحث میان خانواده ها شده و مانع از ازدواج دو جوان می شود
ملتی که از حقیقت عزت برخوردار شده است اگر این نعمت را کفران کند دنیا دوباره دوزخ خواهد شد
) آیا دنبال عزتند این کسانی که به رقبای خدا، به دشمنان خدا، به قدرتهای مادی پناه میبرند؟ عزت در نزد خداست. در سوره ی مبارکه ی شعراء، گزارشی از مجموعه ی چالشهای پیامبران بزرگ را مطرح میفرماید - درباره ی حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت هود، حضرت صالح، حضرت شعیب، حضرت موسی - مفصل درباره ی چالشهای این پیامبران بزرگ بحث میکند و گزارش الهی و وحی را به گوش مردم میرساند. در هر مقطعی که میخواهد غلبه ی جبهه ی
باید ها و نباید های پس از یک بله!
و دیدن هرچه بیشتر مشترکات کمک شایانی به بهتر چرخیدن چرخ زندگی و کاهش جنجالها می انجامد. البته در جاهایی هم چشمها را باید گشود. بسیاری بر زندگی شما حسادت می ورزند و بد خواه شمایند، این افراد را باید خوب شناخت و حرکات آنها را در راستای این هدف خوب باید دید.ضمن اینکه هرچه دیگران می گویند حرف است و به قول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن؛ پس برای خوب دیدن چشمها را حتما باید شست. گزارش از فرزاد آذری بقاء انتهای پیام/
پروژه مهر در آموزش و پرورش قرچک آغاز شد
به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز چهارشنبه در کانون ملائک آموزش و پرورش قرچک و با حضور مدیران و معاونین مدارس این شهرستان برگزار شد ، عملیات اجرایی آماده سازی مدارس برای پذیرایی از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آغاز شد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این مراسم گفت: ساماندهی نیروی انسانی ، آماده سازی جهت حضور شاداب و با نشاط دانش آموزان در کلاس و ایجاد نظم از اهداف برگزاری این پروژه