سایر خبرها
شب پایانی تئاتر فجر
، بازیگر نمایش آیفون از زاهدان نیز در بخش بازیگری مرد مسابقه تئاتر ایران (ب) مورد تقدیر قرار گرفت، علی ملاحی محمد از جزیره هرمز به عنوان بازیگر برگزیده این بخش جشنواره معرفی شد. اعداد در بیابان نام اثری از هرمزگان بود که ملاحی محمد در آن ایفای نقش کرد، اما تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد شگفتی بخش خارج از صحنه (مسابقه تئاتر خیابانی) بود. این نمایش جایزه ایده و کارگردانی را برای پژمان شاهوردی ...
فقط ابلهان متحول نمی شوند
خوانندگان رمان جستجو ، درباره این بخش نسبتاً طولانی درباره شرح غلت زدن فردی که دریافت های لحظه نیمه بیداری اش را به تفصیل بیان می کند، نظر چندان مساعدی نداشتند، چون به اهمیت این موضوع آگاه نبودند. خوابی که در اینجا پروست از آن سخن می گوید در حقیقت مظهر جوهر است. راوی داستان، در آن حالت نیمه-خفتگی مدام از خودش می پرسد، من کی ام؟ کجا هستم؟ در چه زمانی به سر می برم؟ زمان از لحظه بیداری راوی ...
رسانه صهیونیست ها به کثافت کشیده شد/ افشاگری علیه روح الله_زم در کانال صدای_موساد (آمدنیوز=کثافت ...
آنها برخی عشوه های نامتعارف او را نیز تحمل می کنند تا دیگر سرویس های جاسوسی وی را نقاپند. و چنین است که محمد تقی کروبی که با مخالفت شدید همسرش نسبت به اقامت دائم در انگلیس و قطع مراوده با کشور و خراب کردن پل های پشت سر مواجه بود، چند بار تا آستانه جدایی از همسر پیش رفت؛ ولی نپذیرفت که از دامن ملکه نود و چند ساله جدا شود. محمد تقی کروبی اکنون عملا یکی از اربابان روح الله زم است. عنصر دهم ...
داریوش شایگان: فقط ابلهان متحول نمی شوند
شخصیت داریوش شایگان را در کجای کتاب فانوس جادویی زمان می توان پیدا کرد، چه بخشی از این کتاب به شما نزدیک تر است؟ اغلب کسانی به سمت پروست می روند که با او به شکلی همدلی دارند یا به دلیلی خاص به سمتش می روند، در جستجوی زمان ازدست رفته ، کتابی نیست که از سَر تففن سراغش رفت. اول کتاب فانوس جادویی زمان درباره گرایشم به پروست مطالبی گفته ام: زمانی که در دانشگاه ژنو دانشجو بودم، به دلیل علاقه ای که به ادبیات داشتم سر کلاس استاد ژان روسه، که از نمایندگان مکتب ژنو است، در دوره ای شش ماهه با موضوع پروست شرکت کردم و از آن موقع به این نویسنده علاقه مند شدم و شروع کردم به خواندن رمان جستجو . جلد اول رمان را خواندم، اما اشتغالات دیگر ذهنی مانع از آن شد که مابقی مجلدات را بخوانم. تا اینکه بیست وپنج، شش سال پیش در بازگشت به ایران، تمام آثار پروست را همراه خود آوردم و کل مجموعه را خواندم. اگرچه تحت تأثیر این کتاب قرار گرفتم، اما باز فرصتی دست نداد که روی این موضوع کار کنم، چون مشغول نگارش کتاب افسون زدگی جدید و هویت چهل تکه بودم. هنگام نوشتن کتاب جنون هشیاری ، نظریات والتر بنیامین درباره پیشگامی بودلر در طرح مفهوم تذکار که بعدها در رمان پروست نقش عمده ای ایفا می کند، نظرم را جلب کرد. این شد که برگشتم به دوباره خواندن پروست، اما این دفعه با نگاه خریدارانه. کتاب جستجو بی آنکه پیرو مکتب فلسفی خاصی باشد، از لحاظ شیوه طرح کردن مسائل اساسی، رمانی فلسفی است. مخصوصاً قسمت اول کتاب که با خواب شروع می شود، خواب بنیادین! که خواب خیلی عجیبی است. البته اولین خوانندگان رمان جستجو ، درباره این بخش نسبتاً طولانی درباره شرح غلت زدن فردی که دریافت های لحظه نیمه بیداری اش را به تفصیل بیان می کند، نظر چندان مساعدی نداشتند، چون به اهمیت این موضوع آگاه نبودند. خوابی که در اینجا پروست از آن سخن می گوید در حقیقت مظهر جوهر است. راوی داستان، در آن حالت نیمه-خفتگی مدام از خودش می پرسد، من کی ام؟ کجا هستم؟ در چه زمانی به سر می برم؟ زمان از لحظه بیداری راوی شروع می شود و کل رمان در کُنه این خواب بنیادین مستتر است. همان طور که رولان بارت گفته این خواب بنیادین، در حکم ماندالا ی تبتی بودایی است که تمام داستان، بالقوه در آن موجود است. در قسمتی از کتاب فانوس جادویی زمان ، برای روشن تر شدن این مفهوم پیچیده، از تمثیل قرقره استفاده کرده ام: قرقره ای ریسمان-پیچیده ای که هنوز گشوده نشده است. قرقره مصداق جوهر است که به محض گشوده شدنش، زمان آغاز و دنیایی خلق می شود. شش مجلد بعدی رمان در حقیقت گام به گام با این ریسمان در حال گشوده شدن که همان مسیر سیروسلوک راوی داستان است، پیش می رود و ادامه پیدا می کند: گذر از خان های مختلف و برخورد با مرشدهای گوناگون-برگوتِ نویسنده، الستیرِ نقاش، و ونتویِ موسیقیدان- و برگرفتن تعالیمی از آنان؛ آزمودن آلام عشق و دست به گریبان شدن با پریشانی حسادت؛ فروغلتیدن در ورطۀ یأس و نومیدی، تا آنجا که می توان گفت شش جلد از رمان هفت جلدی جستجو ، شرح نومیدی راوی داستان است که مدام در تحقق بخشیدن به رسالت نویسندگی اش شکست می خورد و مأیوس می شود، هم از خودش و هم گاهی از ادبیات به طور کلی. بالاخره اما در پایان، یعنی در مجلد زمان بازیافته ، با وقوع پی درپی رستاخیزهای خاطره ، راوی موفق می شود رسالتش را محقق کند. ساختمان کتاب بسیار دقیق و از پیش طراحی شده است، با علمِ به اینکه پروست قسمت آخر جلد پایانی را بلافاصله بعد از قسمت نخست جلد اول نوشته بوده، یعنی ساخت رمان از ابتدا در ذهنش کاملاً شکل گر ...
سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به کار خود پایان داد
...> برگزیده:ساناز بیان برای نگارش نمایشنامه شلتر کارگردانی تقدیر از: محمد نیازی برای کارگردانی نمایش پیانیستولوژی برگزیده:امین میری برای کارگردانی نمایش شلتر بخش خارج از صحنه (مسابقة تئاتر خیابانی) ایده و کارگردانی برگزیده: پژمان شاه وردی برای نمایش تولیدی لیلی و مجنون بازیگری گروه بازیگران نمایش تولیدی لیلی و مجنون ...
بازیگر هرمزگانی برگزیده تئاتر ایران شد
نمایش و چند داستان دیگر بازیگری مرد: بهنام شرفی برای بازی در نمایش آبی مایل به صورتی بازیگری زن: معصومه کریمی برای بازی در نمایش و چند داستان دیگر نمایشنامه نویسی: علیرضا نادری برای نگارش نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم کارگردانی: پیام لاریان برای کارگردانی نمایش و چند داستان دیگر آراء هیأت داوران مسابقه تئاتر ایران (ب) سی وششمین جشنواره بین المللی ...
معرفی برندگان سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر
...: سعید بهنام برای اجرای “آن ریسمان گسسته” / امین اسفندیاری برای اجرای “بعد از اتفاق” اجرای برگزیده بین الملل بخش خارج از صحنه (مکان های نامتعارف): اجرای “مناظر مجرم” کاری از دیریس ورهوفن از هلند دیگر نامزدها: اجرای “مرگ قطعی است” کاری از آیر کلر از آلمان / اجرای “ریموت تهران” کاری از کمپانی ریمینی پروتکل از آلمان اجرای برگزیده ایرانی بخش خارج از صحنه (مکان های ...
چیدمان نادرست یک جشنواره بین المللی
اهری برای نمایش خسیس تقدیر شد و دیپلم افتخار و تندیس به بهنام شرفی برای نمایش آبی مایل به صورتی اهدا شد. در مسابقه بین الملل هم دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را مرتضی اسماعیل کاشی برای بازی در نمایش مفیستو دریافت کرد. گفتنی است که هیأت داوران در بخش آف استیج انتخابی نداشت. جایزه بهترین بازیگری مسابقه خارج از صحنه یا تئاتر خیابانی که البته بازیگری زن و مرد تفکیک نشده بود نیز، با اهدای لوح تقدیر به ...
کسب مقام اول بازیگری جشنواره بین المللی تاتر فجر توسط علی ملاحی از جزیره هرمز
بخش های بازیگری زن و کارگردانی بیشترین جوایز جشنواره را از آن خود کرد. درحالی که علی ملاحی محمد به عنوان بازیگر برگزیده این بخش جشنواره معرفی شد. اعداد در بیابان نام اثری از هرمزگان بود که ملاحی محمد در آن ایفای نقش کرد.سعید بادینی بازیگر نمایش آیفون از زاهدان نیز در بخش بازیگری مرد مسابقه تئاتر ایران (ب) مورد تقدیر قرار گرفت، اما تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد شگفتی بخش خارج از صحنه ...
اختصاص نقد صحنه به آبی مایل به صورتی
پالیز با بازی عاطفه رضوی، آناهیتا اقبال نژاد، نسیم ادبی، بهنام شرفی، محمد هادی عطایی، امین میری، ملیکا پارسا، امید سلیمی و گیتی قاسمی اجرا می شود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: اگه خوب خوبش رو بخوای... خود کلمه های زن و مرد چیزی بیشتر از یه توهم نیستن. هیچ مردی صد درصد مرد نیست و هیچ زنی هم صد درصد زن نیست که اگه این جوری بود همه مون تبدیل می شدیم به یه مشت هیولا ... سلسله نشست ...
چه کسانی برگزیدگان سی و ششمین تئاتر فجر شدند!؟
ایران ب و مسابقه خارج از صحنه (مسابقه تئاتر خیابانی و مسابقه اجرا در مکان های نامتعارف) جشنواره تئاتر فجر به شرح ذیل انجام شد. مسابقه بین الملل جایزه بهترین نمایش بخش مسابقه بین الملل: نمایش پسران تاریخ به کارگردانی اشکان خیل نژاد و ملانکولی از فرانسه به کارگردانی فیلیپ کن نمایشنامه نویسی مهدی ضیاء چمنی برای نمایشنامه حذفیات از ایران-مشهد ...
عبور از دروازه تاریخ و رسیدن به شکوه، و بازگشتی رو به عقب در سالهای اخیر و جشنواره پیش رو!/ مروری بر ...
جشنواره چیست؟ یکی از اتفاقات عجیب این دوره از جشنواره حضور فیلم برلین منفی 7 به کارگردانی رامتین لوافی پور و تهیه کنندگی محمدرضا عباسیان (دبیر جشنواره) بود که اصولا این اتفاق با اصل سیاست های جشنواره در تناقض بود اما این فیلم در بخش مسابقه حضور داشت و اتفاقا در چند رشته هم کاندید جایزه شد و جوایزی را هم از آن خود کرد! در این دوره از جشنواره سینماگرانی مانند: انسیه شاه حسینی، مهرداد ...
جشنواره تئاتر فجر در صحنه پایانی
...> ایمان اسکندری برای کارگردانی نمایش ماراساد مرتضی اسماعیل کاشی برای کارگردانی نمایش صد در صد امین میری برای کارگردانی نمایش شلتر محمد نیازی برای کارگردانی نمایش پیانیستولوژی بخش خارج از صحنه (مسابقه تئاتر خیابانی) ایده و کارگردانی امیر رجب پور برای نمایش یک سوءتفاهم کوچک نگار نادری و آرزو علی پور برای نمایش گیلدخت ...
بهترین های تئاتر فجر 36 معرفی شدند
نرگس در بخش خارج از صحنه بهترین طراحی صحنه: ایران الف: سعید حسنلو برای چند داستان دیگر ایران ب: شهاب افتخاری برای پیانیستولوژی بین الملل: اشکان خیل نژاد برای پسران تاریخ بهترین طراحی لباس: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به ندا نصر برای نمایش فهرست مردگان بهترین موسیقی: ایران الف: انکیدو آرش و باران احصایی برای ...
لیلی و مجنون از بروجرد جوایز را درو کرد
... برگزیده: ستاره پسیانی برای بازی در نمایش صد در صد نمایشنامه نویسی تقدیر از: کیوان سررشته و لیلا حکمت نیا برای نگارش نمایشنامه مانوس برگزیده: ساناز بیان برای نگارش نمایشنامه شلتر کارگردانی تقدیر از: محمد نیازی برای کارگردانی نمایش پیانیستولوژی برگزیده: امین میری برای کارگردانی نمایش شلتر بخش خارج از صحنه (مسابقة تئاتر ...
پسران تاریخ بهترین نمایش/ کارگردان مفیستو جایزه ویژه گرفت
نمایش تولیدی لیلی و مجنون مسابقه خارج از صحنه (مکان های نامتعارف) ایده سعید بهنام برای اجرای طلوع آفتاب ساعت 14/7 دقیقه بازیگر/ اجراگر هیأت داوران در این بخش برگزیده ای نداشت. اجرای برگزیده بین الملل بخش خارج از صحنه (مکان های نامتعارف) اجرای مناظر مجرم کاری از دیریس ورهوفن از هلند لوح تقدیر ویژه هیأت داوران: گروه نمایش ریموت تهران اجرای برگزیده ایرانی بخش خارج از صحنه (مکان های نامتعارف) اجرای نرگس به کارگردانی حسین توازنی زاده منبع : مهر انتهای متن/ ...
جوایز جشنواره تئاتر فجر در دست دهه شصتی ها
پسیانی برای صددرصد ایران-الف: تندیس به معصومه رحمانی برای آنا کارنینا تندیس به معصومه کریمی برای و چند داستان دیگر بین الملل: کاتیا بورکل برای هملت مکان های نامتعارف: تندیس به اوا درویشی و پرستو قربانی برای نمایش نرگس بازیگری بخش خیابانی: تندیس به گروه بازیگران نمایش تولیدی لیلی و مجنون بخش بازیگری مرد: ایران-ب: با تقدیر از ...
برگزیدگان جشنواره بین المللی تئاتر فجر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در موسیقی مسابقه تئاتر ایران بخش ب: میلاد قنبری برای پیانیستولوژی و در موسیقی مسابقه تئاتر ایران بخش الف: آنکیدو دارش و باران احصایی برای آکواریم تندیس گرفتند. در بخش بازیگر زن مسابقه تئاتر ایران، ستاره پسیانی برای نمایش صد در صد، برگزیده شد. همچنین در بخش بازیگر زن بخش الف، معصومه کریمی برای و چند داستان دیگر و معصومه رحمانی برای ...
معرفی برگزیدگان سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر
داوران برای تلاش صادقانه گروهی در استفاده از صحنه: پیام لاریان برای نمایش و چند داستان دیگر هیات داوران به دلیل پرداختن به یک آسیب اجتماعی تقدیر کرد از: آبی مایل به صورتی بهترین نمایش: بخش مسابقه بین الملل: تقدیر: پسران تاریخ به کارگردانی اشکان خیل نژاد تندیس: گروه نمایش ملانکولی از فرانسه به پاس قدردانی از اجرایی شگفت انگیز و ویژه در شهر تهران، هیأت ...
انقلاب اسلامی در چه موقعیتی قرار دارد؟/ توجیه عملکرد ضعیف شهرداری به سبک روزنامه شرق
داخل کشور مدام باز تولید می شود. یکی از وجوه معارضه پنهان و زیرپوستی با انقلاب، همین منحصرسازی انقلاب به یک اتفاق تاریخی پایان یافته است. آنها که انقلابی گری را تندروی و افراطی گری، و مخالف عقلانیت و تدبیر و مصلحت جلوه می دهند، در حقیقت با جوهره و روح انقلاب بیگانه اند، اگر نگوییم که به جبهه ضد یاری می رسانند. 8-برخی دستاوردهای تمدنی انقلاب اسلامی در طول تاریخ چند صد سال اخیر ما بی نظیر ...
جشن گفت و گوی تئاتر ایران برگزیدگان خود را شناخت
نمایش صد در صد بازیگر زن بخش الف: برگزیدگان معصومه کریمی برای و چند داستان دیگر و معصومه رحمانی برای آناکارنینا بازیگر زن بخش بین الملل: کاتیا بورکل نمایش هملت که نفر دوم سفارت آلمان برای دریافت جایزه به صحنه آمد بهترین بازیگر / اجراگر در مکان های نامتعارف: آوا درویشی و پرستو قربانی برای نمایش نرگس بازیگر مرد بخش مسابقه تئاتر ایران ب: تقدیر از سعید بادینی برای ...
سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر به پایان رسید
...> بازیگری مرد: بهنام شرفی برای بازی در نمایش آبی مایل به صورتی بازیگری زن: معصومه کریمی برای بازی در نمایش و چند داستان دیگر نمایشنامه نویسی: علیرضا نادری برای نگارش نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم کارگردانی: پیام لاریان برای کارگردانی نمایش و چند داستان دیگر آراء هیأت داوران مسابقه تئاتر ایران (ب) سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر- 1396 موسیقی: میلاد قنبری برای ...
همه فیلم هایی که در جشنواره فجر 36 خواهید دید!
رد شدن فیلمش در بخش رقابتی جشنواره پارسال آتش انتقادش را از آنها تندتر کرد. قبل از جشنواره امسال هم فشارهای رسانه ای زیادی برای نمایش فیلم جدیدش در بخش مسابقه ایجاد شد که باید امیدوار بود بر رأی هیئت انتخاب تاثیر نگذاشته باشد. شیخ طادی در سال های دور طراح صحنه و لباس فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای و بوی پیراهن یوسف بوده و این روزها ترجیح می دهد به عنوان سازنده فیلم های انقلابی و ارزشی شناخته شود ...
برگزیدگان سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
: مرتضی اسماعیل کاشی نمایش مفیستو هیات داوران در بخش آف استیج انتخابی نداشت بهترین بازیگری مسابقه خارج از صحنه (تئاتر خیابانی): در این بخش بازیگری زن و مرد تفکیک نشده بود. لوح تقدیر: گروه بازیگران نمایش تولیدی لیلی و مجنون جایزه ویژه خلاقیت مسابقه خارج از صحنه (تئاتر خیابانی ): آرام ساعدپناه و آزادروز جنگ برای ...
جشن گفتگوی تئاتر در انتهای راه/ پیانیستولوژی بهترین اجرا شد/ صالحی: خصوصی تر شدن تئاتر، امیدها را بیشتر ...
طراحی لباس بخش مسابقه بین الملل: - دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ یک هزار دلار: ندا نصر برای طراحی لباس فهرست مردگان *برگزیده طراحی صحنه بخش خارج از صحنه: - لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی مبلغ 20میلیون ریال به رضا ثلاثی برای نمایش تولیدی لیلی و مجنون - ایران ب: دیپلم افتخار و تندیس و جایزه نقدی مبلغ 30 میلیون ریال به شهاب افتخاری برای نمایش ...
پایان سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر در سایه غیبت مسئولانش!
...> پیام لاریان برای نگارش نمایشنامه و چند داستان دیگر مسابقة تئاتر ایران (ب) موسیقی محمدرضا جدیدی برای موسیقی نمایش نفر دوم آرمین خیردان برای موسیقی نمایش ماراساد حسین غلامپور برای موسیقی نمایش اعداد در بیابان بامداد افشار برای موسیقی نمایش صد در صد میلاد قنبری برای موسیقی نمایش پیانیستولوژی گریم هیأت داوران در این بخش ...
معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر/صالحی: تئاتر ایران روز به روز خصوصی تر شده است/مهندس پور: فکر کردن به ...
اتفاق ها شریک بوده اند و از اهالی رسانه که یار فرهنگ و هنر هستند، سپاسگزاری کرد. **برگزیدگان بخش های مختلف به شرح زیر است معرفی برگزیدگان چهار بخش مسابقه بین الملل، مسابقه ایران الف، مسابقه ایران ب و مسابقه خارج از صحنه (مسابقه تئاتر خیابانی و مسابقه اجرا در مکان های نامتعارف) جشنواره تئاتر فجر به شرح زیر است. **مسابقه بین الملل نمایشنامه نویسی ...
سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر به پایان رسید/ تقدیر از برگزیدگان
دیگر بازیگری مرد: بهنام شرفی برای بازی در نمایش آبی مایل به صورتی بازیگری زن: معصومه کریمی برای بازی در نمایش و چند داستان دیگر نمایشنامه نویسی: علیرضا نادری برای نگارش نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم کارگردانی: پیام لاریان برای کارگردانی نمایش و چند داستان دیگر آراء هیأت داوران مسابقه تئاتر ایران (ب) سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر- 1396 موسیقی: میلاد ...
جشن گفتگوی تئاتر در انتهای راه/ پیانیستولوژی بهترین اجرا شد/ صالحی: خصوصی تر شدن تئاتر، امیدها را بیشتر ...
... *برگزیده طراحی لباس بخش مسابقه بین الملل: - دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ یک هزار دلار: ندا نصر برای طراحی لباس فهرست مردگان *برگزیده طراحی صحنه بخش خارج از صحنه: - لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی مبلغ 20میلیون ریال به رضا ثلاثی برای نمایش تولیدی لیلی و مجنون - ایران ب: دیپلم افتخار و تندیس و جایزه نقدی مبلغ 30 میلیون ریال به شهاب ...
رکوردداران نامزدی در جشنواره تئاتر فجر
دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد است.همچنین نمایش های پیانیستولوژی محمد نیازی از مشهد، اعداد در بیابان محمد سلامتی از جزیره هرمز با چهار کاندیدا و مفیستو ی مسعود دلخواه و ماراساد ایمان اسکندری با سه کاندیداتوری در رده های بعدی بیشترین تعداد نامزدی قرار دارند.در بین اسامی این نامزدها، انتخاب دو اثر دریازدگی و حذفیات از کرج و مشهد در بخش نمایشنامه نویسی مسابقه بین الملل قابل توجه است.همچنین مهسا ...