سایر منابع:
سایر خبرها
21 صحنه از رویارویی ایران و امریکا در منطقه
خاک ایران نیز جدا نشد. این نتیجه برای امریکا و متحدینش یک خفت بزرگ بود که چرا امریکا و 31 کشور اروپایی و عربی نتوانستند یک حکومت جهان سومی و نو پا را در یک جنگ 8 ساله شکست دهند( 8) . پلان 6: طرح خاورمیانه بزرگ ناکامی در پلان های قبلی ، امریکا را وا داشت که در دهه دوم پس از انقلاب اسلامی ایران، طرح کلانی را بعنوان خاورمیانه بزرگ (9) طراحی نمایدکه ضمن ان اقدام به ...
پلاسکو در حاشیه چهارراه استانبول است/ ایفای نقش سرایدارِ پلاسکو
برادران کیایی را می شناسم و به واسطه محسن کیایی برای بازی در فیلم اخیر دعوت به همکاری شدم که تجربه بسیار خوبی برای من بود. روند تولید فیلم بسیار حرفه ای و بدون نقص بود و همه عوامل در کمال آرامش کار خود را انجام می دادند و بدون دغدغه روی فعالیتی که قرار بود انجام دهند، متمرکز می شدند. امیدی درباره نقشی که در این فیلم برعهده دارد، توضیح داد: در چهارراه استانبول نقش سرایدار ساختمان پلاسکو را ...
چهارراه استانبول روایتی جذاب و مماس از منافع ملی
نبوده و از فرمول های موفق خود در آثار قبلی کمک گرفته است. او به ترکیب برنده محسن کیایی و بهرام رادان در بارکد دست نزده تا بتوان چهارراه استانبول را تلفیق تکراری اما موفقی از بارکد و خط ویژه دانست. پر از تعقیب و گریز بر سر پول که قرار است حلال همه مشکلات باشد، البته اگر خدا همان یک شب را در قمار با دو شخصیت اصلی فیلم همراه باشد. اما آنچه فیلم را موفق تر می کند ساختمان پلاسکو است. با این حال ...
نشست روحانی در نقد و بازتاب تیترها/ عکسی عجیب از هفت صبح
فجر و سه فیلم مختلف اختصاص دادند. فرهیختگان از تنگه ابوقریب نوشت، آسمان آبی از چهارراه استانبول و جوان از نشست خبری فیلم به وقت شام که با تمجید از حاتمی کیا همراه بود. هر سه نگاه یک سویه به این فیلم ها داشتند که هنوز اکران عمومی ندارند و بعد تبلیغاتی آن در پرداخت صفحه اول پررنگ تر به نظر می رسد. شفقنا رسانه- نشست خبری روز گذشته رئیس جمهور به تیتر و عکس اصلی اغلب روزنامه ها از جمله ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (633)
ما هم ادا اطوار دربیاریم تا سه روز همه جا صحبتمون باشه. رنگ رخسار فریدون جیرانی پس از دیدن فیلم "به وقت شام"، به خوبی خبر از سر درون و کیفیت این فیلم میدهد. برادران کیایی در پردیس کوروش. به بهانه اکران "چهارراه استانبول" در این سینما. فیلمی فوق العاده خوش ساخت و فنی، که اگر از افت داستانی محسوس در نیمه دوم فیلم بگذریم، میتوان لقب عالی را به آن داد. سامیه لک و سوگل ...
مصطفی کیایی: پدرم آتش نشان بود/ محسن کیایی: حالمان خوب است که برای آتش نشانان فیلمی ساختیم
اندازه پلاسکو است، هم معمارش، معمار ساختمان پلاسکو است و هم حالا آتشش و احتمال تخریب ساختمان 51 ساله اش، دارد یادآور پلاسکو می شود. چهارراه استانبول روایتی از زندگی دو نفر از کارگران تولیدی های پلاسکو است که زندگیشان با این حادثه گره می خورد؛ تا پای مرگ می روند اما تقدیر چیز دیگری برایشان رقم زده است ... فیلم داستان پر کشش و جذابی دارد. بازی روان بهرام رادان و خوشمزگی های محسن کیایی در ...
حضور علی پروین با تدابیر امنیتی در اکران مصادره /تصاویر
این روز در پردیس سینمایی آزادی و چهارمین پس از فیلم "هایلایت" بود. مصطفی، محسن و میلاد کیایی از هنرمندانی بودند که در این اکران حضور داشتند. "چهارراه استانبول" با موضوع حادثه پلاسکو و خانواده هایی که به نوعی به این حادثه گره می خورند ساخته شده است. مصطفی کیایی پیش از این فیلم های موفقی، چون "ضد گلوله"، "عصر یخبندان" و "بارکد" را در کارنامه خود ثبت کرده است. دارکوب ...
چهارراه استانبول ، فیلمی براساس ماجرای آتش سوزی پلاسکو
نقش او به نظر ما خیلی جذاب آمد. امسال آرای مردمی به شیوه اینترنتی داده می شود و دیروز این آرا اعلام شد. فیلم چهارراه استانبول نیز در بین برگزیدگان است. شما با این شیوه رای دهی موافق هستید؟ به هر حال مهم ترین اتفاق مشارکت مردم است اما مشارکت با شیوه اینترنتی به سهولت قبل نیست. به نظرم مخاطب امروز حوصله رای دهی برای چنین مشارکتی را ندارد. راحت بگویم که این شیوه را درست نمی بینم و ...
نمایش امیر و خجالت نکش در حاشیه رونمایی از به وقت شام / گاف بزرگ مجری ناشی نشست ها
، چهارراه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی، تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی، لاتاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان و عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی. ادعاهای عجیب وزیر ارشاد: سینمای ایران 25 میلیون مخاطب دارد! سید عباس صالحی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه هویت ملی و مذهبی ما متاثر از انقلاب اسلامی است، گفت: طبق پیمایش انجام شده مبنی بر اینکه تا چه ...
چهارراه استانبول ادای دین به آتش نشان ها بود
حادثه را از زاویه دید خود روایت کنند. من نیز در چهارراه استانبول سعی کردم یک درام بنویسم که در نقطه ای به حادثه ساختمان پلاسکو گره بخورد. هدف اولم هم این بود که به نوعی به افرادی که درگیر ماجرا بودند به خصوص آتش نشان ها ادای دین کنم. سخت ترین مرحله ساخت فیلم نیز جایی از درام بود که باید در ساختمان پلاسکو می گذشت زیرا هیچ لوکیشن واقعی دیگری از این ساختمان وجود نداشت و باید همه ساختمان ...
دردسرهای از پلاسکو گفتن
مصطفی کیایی در تازه ترین تجربه فیلم سازی اش قصه ای نوشته است که بخش عمده ای از آن به حادثه تلخ پلاسکو اشاره می کند. بازسازی ساختمان پلاسکو با تمامی جزئیات از طریق جلوه های ویژه و روایت روز حادثه در بستر قصه ای که کیایی نوشته است، قطعا جذابیت دیدن این فیلم را برای مخاطب بیشتر می کند. محسن کیایی، بهرام رادان و سحر دولتشاهی بار دیگر مقابل دوربین این کارگردان ایفای نقش می کنند. چهارراه استانبول ...
جسارت رفتن در دل آتش
امدادی می شود، در مجموع خط روایی فیلم انسجام مناسبی دارد و حادثه آتش سوزی وصله پینه ای به نظر نمی رسد و نقش دراماتیک جدی در پیشبرد داستان و ارتباط شخصیت ها ایفا می کند. آنچه که چهارراه استانبول را جذاب می کند اما همان جسارت است. جسارت شخصیت ها در فرارشان از اوضاع افتضاحی که در آن گیر افتاده اند. همه کاراکترهای اصلی فیلم به جایی رسیده اند که چیزی برای از دست دادن ندارند و حاضرند همه ...
فیلم هایی که نسخه های بد برای مخاطب می پیچند/ به وقت شام لذتی که حاتمی کیا به ما چشاند
می شود. فیلم تا نیمه راه سر زنده پیش می رود و پس از پیوند قصه با تخریب پلاسکو و یک غافلگیری نسبتاً خوب در پرده دوم، عملاً دیگر چیزی برای رو کردن ندارد و مخاطب را سر در گم رها می کند تا تیتراژ بیاید. فیلم با وجود این که می خواسته از پلاسکو و مشکلات اقتصادی کشور بگوید اما راه چاره مهاجرت نشان داده، مهاجرتی که ممکن است به شکست برد و فیلمساز به جای مبارزه را چاره در برابر مشکلات ...
در چهار راه استانبول اقتصاد هم مثل پلاسکو فرو ریخت
بهارستانه : جدیدترین فیلم مصطفی کیایی، باز هم به دغدغه های اقتصادی اشاره دارد؛ فیلمسازی که نبض سینمای تجاری را می شناسد و چهارراه استانبول را با پس زمینه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو به تصویر کشیده است. در سالگرد آتش سوزی مهیب و ریزش ساختمان پلاسکو، فیلمی با نام چهارراه استانبول در جشنواره فیلم فجر اکران شد؛ فیلمی که نگاه ویژه ای به حادثه پلاسکو دارد، اما فیلمساز تلاش کرده است با ...
لاتاری ، چهارراه استانبول ، به وقت شام
ایران آنلاین /فیلم خیلی دیر به حادثه پلاسکو می رسد و با اینکه فیلمساز تلاش زیادی برای بازسازی این حادثه کرده اما استفاده او از این حادثه در حد یک تمهید فیلمنامه ای برای حل گره های ملودرام خانوادگی(یا کمدی رمانتیک) اش باقی می ماند. ضمن اینکه ورود دیرهنگام شخصیت هایی مثل حسینی، رئیس عملیات آتش نشانی و برادرش امیر به قصه، باعث می شود که نتوانی در دل فاجعه با آنها همذات پنداری کرده و از مرگ امیر متأثر شوی. صحنه های تعقیب و گریز رادان و ...
مالیات اتفاقی برای واردکنندگان خودرو/ قمار ارزی دولت/ بی مدیریتی دولت در بازار ارز
اتفاق نظر دارند؛ تقاضای مردم عادی که بر اثر التهابات روانی، سراغ خرید ارز رفته اند، از 50 تا 100 میلیون دلار فراتر نمی رود. تأمین این تقاضا، اساسا نمی تواند به جهش نرخ ارز منجر شود و نیازمند استقرار نیروهای انتظامی در مراکز فروش آن در کلان شهرها و در میدان 15 خرداد یا چهارراه استانبول تهران است. این تقاضا در مراکز و بخش های دیگری وجود دارد که بانک مرکزی و دولت باید به شکل ارزی و ریالی، آن را تأمین ...
رهبری نظام بعد از امام چگونه شد؟/ هزارتوی نرخ ارز/ به استقبال ابهام های نسل سوم و چهارم برویم
دفاع می کند. به وقت شام را می توان خبری خوب دانست، چرا که حاتمی کیا با تمام قدرت در برابر سینمای خاکستری پسند و ضدقهرمان این روزها ایستاده و حماسه ای با شکوه و دارای قهرمان را روایت می کند؛ او آمیزه ای از ایمان و امید که اولی را در نسل جنگ و دومی را در نسل پس از جنگ به تصویر کشانده است در برابر نگاه مخاطب مایوس این روزهای سینمای ایران می گذارد تا همچنان سینمای حماسی با قهرمانان بومی ...
نماز جمعه فعلی جناحی است / راه حل های آبی برای رفع کم آبی /روحانی از امنیت کشور دفاع کرد / زنجیره ای ها ...
برای تحقق الزامات قانونی و الزام اشخاص را در اختیار ندارد . این گزارش و گزارش های متعدد دیگر در خصوص ساختمان پلاسکو به میزانی است که به راحتی می توان مقصران حادثه و حتی سهم آن ها را مشخص کرد اما اینکه تا کنون چنین اقدامی صورت نگرفته است در هاله ای از ابهام قرار دارد. شناسایی مقصران حادثه از سوی دیگر اسفندماه سال95 پس از گذشت حدود54 روز از این حادثه دردناک، سرپرست دادسرای امور جنایی ...
رونمایی از مهدویان جدید و تکرار کیایی همیشگی
نیمه دوم فیلم که حادثه رقم می خورند، به خوبی با اصل موضوع برابری می کند و مخاطب احساس نمی کند که داستان در فضایی دیگر روایت می شود؛ شبیه سازی فیلم بسیار عالی و پسندیده است.چهارراه استانبول شاید بهترین فیلم کارگردانش نیست؛ اما در همان مسیری حرکت می کند که فیلم های آخر کارگردان حضور داشت و این مسیر، هم چنان از روزهای خیلی خوب آقای کارگردان، فاصله دارد. رونمایی از پدیده جشنواره پیش از ...
حاشیه های جشنواره فیلم فجر در روز سوم بیشتر شد آیا بازیگرشعله ورمبتلا به اوتیسم است
حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش نشانان در این حادثه به نمایش گذاشته شد. مصطفی کیایی کارگردان چهارراه استانبول در مورد طراحی صحنه های فیلم برای ایجاد فضای باورپذیر در حادثه پلاسکو و محدودیت های نمایشی برای به تصویر کشیدن ابعاد این حادثه گفت: هدف ما در اصل پلاسکو نبود. مثل هر فیلمی که به یک واقعه گره خورده است و درام روایتگر یک ماجرای واقعی است، طبیعی است که ما هم به اندازه نیازمان ...
دادستان تهران:14 دستگاه و نهاد خصوصی، عمومی و دولتی در حادثه پلاسکو مقصر شناخته شدند
. از ساختمان پلاسکو که در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول تهران واقع بود، به عنوان اولین آسمان خراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می شد. این ساختمان 17 طبقه با اسکلت فلزی و دارای 42 متر ارتفاع در سال 1341 افتتاح شده بود و یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش پوشاک در پایتخت بود. دادستانی تهران به جزییات نظریه کارشناسان دادگستری در باره حادثه آتش سوزی پلاسکو اشاره ای نکرده است. ...
حس غیرت ملی در لاتاری با طعم تلخ پلاسکو
شاید جایگاه چندانی نداشته باشد اما اثری قابل تأمل و خوب در سینمای کشور محسوب می شود. فیلمنامه چهارراه استانبول اگرچه حفره های بسیاری دارد و در بخش هایی سرشار از شعارزدگی های سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی است اما کارگردان همه تلاش خود را به کار گرفته تا با گره افکنی ها و گره گشایی های متقاعدکننده و شخصیت پردازی های باورپذیر اثری دلنشین خلق کند. زوج بهرام رادان و محسن کیایی به عنوان بازیگران ...
پلاسکوهای دیگری در راه اند...
محمدرضا بحرانی| چهارراه استانبول فیلمی است حادثه ای با محوریت آتش سوزی ساختمان پلاسکو. فیلم به شکل موازی زندگی چند خانواده را از نظر می گذراند و از این رهگذر نگاهی بر مشکلات اقتصادی- اجتماعی جامعه ایران می افکند. مسلما استفاده از روایت موازی موجب تعدد داستان ها و تعدد داستان ها موجب تعدد شخصیت ها می شود. داستان ها و شخصیت هایی که همگی در یک نقطه اتصال می یابند: روز 30دی ماه هزاروسیصد و نود و پنج ...
کیایی و مهدویان؛ فیلمسازانی که نمی خواهند بی خاصیت باشند/ ادای دین لاتاری به آژانس شیشه ای
به گزارش بلاغ ، در روز سوم، یک مستند دربارۀ بانو خدیجه ثقفی همسر حضرت امام(ره) نمایش داده شد و دو فیلمی که تنور جشنواره را گرم کردند؛ فیلم هایی از دو فیلمساز جوان به نام های مصطفی کیایی و محمدحسین مهدویان که دربارۀ وقایع سیاسی اجتماعی کشورمان، فیلم می سازند. **حادثه پلاسکو چهار راه استانبول/ مصطفی کیایی *** (خوب) خلاصه داستان: ماجرای چند جوان که به دنبال مشکلات اقتصادی خود ...
جبران افتادن ریتم با حربه غافلگیری
/> در مجموعه چهارراه استانبول اثری است که برای مخاطب عام کاملا باورپذیر است هرچند کارگردان در یکی دو بخش ناز و نوازشی را نیز حواله مدیران سابق شهرداری کرده اما در بیان مسئله ای به نام تولید ملی در راستای منافع ملی موفق عمل کرده است.(فارس) نویسنده: مصطفی وثوق کیا
اصلا موضوع چیست؟!
ایران بلکه جشنواره مزین به نام مبارک فجر انقلاب اسلامی نیز بی خیال آن است که امروز در این کشور چه می گذرد و ملت ایران در چه حال و روزگاری به سر می برند، در هر صورت ساز خودش را می زند! چهارراه استانبول ضایع کردن یک فاجعه ملی اینکه سینمای ایران تقریبا در سالگرد یک واقعه یا حادثه مهم به آن بپردازد، اتفاقی غریب است که به جز یک مورد، تقریبا در این سینما سابقه ندارد. ولی فیلم چهارراه ...
تکرار شیرین مصطفی کیایی
خوب بازی کند. سحر دولتشاهی هم در دو کار آخر کیایی به خوبی در نقشش ظاهر شد و شاید از این به بعد پای ثابت کار های کیایی باشد. مصطفی کیایی در فیلم چهارراه استانبول دوباره همان دغدغه های جوانان را تکرار می کند. جوان های بیکار و مقروضی که دنبال پول از این راه به بیراه می روند و درگیر بازی هایی می شوند که نه تنها راه نجات نیست بلکه از چاله به چاه افتادن است. پایان بندی های فیلم کیایی باز نیست شما به راحتی ...
سختی ساخت موسیقی برای آثار کیایی/ نمی توانستم مخاطب را شوکه کنم
فیلم خود دارد، توضیح داد: گاهی پیش آمده زمانی که سرصحنه حضور پیدا می کنم می بینم که موسیقی را روی کار گذاشته اند و همین مساله سبب می شود تا کمی ساخت موسیقی برای فیلم های کیایی سخت شود. این آهنگساز با اشاره به فیلم چهار راه استانبول و اینکه نمی توانست با موسیقی مخاطب را شوکه کند، بیان کرد: این فیلم سینمایی نسبت به دیگر آثار کیایی متفاوت بود و از آنجا که بیننده به خوبی می دانست قرار است ...
بم بودن صدایم را دوست ندارم/ تجربه حضور در چهارراه استانبول
این فیلم تا چه اندازه توانسته واقعه پلاسکو را به درستی برای مخاطب به تصویر بکشد، بیان کرد: تماشاگری که به قصد دیدن فیلمی درباره اتفاقات ساختمان پلاسکو به دیدن این فیلم می نشیند، طبیعتا انتظاراتش برآورده نخواهد شد چون همانطور که مصطفی کیایی هم بر این نکته تاکید دارد ماجرای پلاسکو با قصه اصلی فیلم گره می خورد و در حاشیه قرار می گیرد. این بازیگر تاکید کرد: این شیوه درست ترین راه برای به ...