سایر منابع:
سایر خبرها
ایرنا و 81 سال فعالیت حرفه ای
های خبری ایرنا به شمار می روند که نه تنها برای استفاده در فرایند سیاست گذاری ها، در دسترس مسوولان کشور قرار می گیرد بلکه برای بهره وری عمومی نیز انتشار می یابند. این رسانه پس از مدتی برای پرورش خبرنگارانی کارآمد و حرفه ای و همچنین به دلیل نبود رشته های تحصیلی خبرنگاری در مراکز آموزش عالی، اقدام های مهمی را انجام داد که از آن جمله می توان به پایه گذاری دانشکده خبر، تاسیس موسسه فرهنگی- مطبوعاتی ...
ادعای احضار رحیم مشایی به دادسرا/ رد صلاحیت به روش موسوی خوئینی ها/ توصیه کریمی قدوسی به هاشمی/ شکایت ...
پیروان خط امام و رهبری در استان ها در تاریخ 29 ماه جاری خبر داد و اظهار کرد: این جلسه با موضوع انتخابات، بررسی مسائل روز سیاسی و هماهنگی بین اصولگرایان و تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان برگزار خواهد شد. واکنش وزیر ارشاد به قمه زنی در اعتراض به اکران رستاخیز علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبر نگاران جوان؛ از ارتقای سطح اخلاق در جامعه به عنوان تأثیرات فیلم های ...
گودرزی:گناه همه اشتباهات ورزش را می پذیرم غیر از مدیریت فوتبال !
مهدی هژبری - خبرآنلاین: فردای روزی که در تقویم رسمی کشور روز خبرنگار است، دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، به مؤسسه خبر آمد و از روزنامه خبرورزشی و خبرگزاری خبرآنلاین بازدید کرد. گودرزی که عصر هفدهم مردادماه با حضور در ضیافت انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفته بود، دیروز هم با حضور در خبرورزشی و خبرآنلاین، به بهانه روز خبرنگار، برای خانواده رسانه ای ...
نقشه راه جهانی شدن بانک های ایرانی
فرصتی دوسویه در حال شکل گیری است؛ فرصتی هم برای بانک ها و موسسات مالی ایرانی و هم برای بانک ها و موسسات مالی خارجی. برای بانک های ایرانی این فرصت وجود دارد که به طور جدی به فعالیت در عرصه جهانی بیندیشند و با اتخاذ راهبردهای مناسب ضمن ارتقای سطح حرفه ای بانکداری به سطح تراز جهانی، راه خود را در عرصه بانکداری جهانی باز کنند. رقم خوردن چنین سرنوشتی برای بانک های ایرانی امری ممکن، اما دشوار است. برای ...
خبرنگاران اخبار و اطلاعات مورد نیاز مردم را منتشر کنند
سایر مشاغل دارند و آن وجود اعتبار در میان مردم است . استاندار زنجان گفت: جایگاهی که خبرنگاران در میان مردم کسب کرده اند به بهای کمی به دست نیامده است و آنان باید برای پاسداری از این شان و اعتبار تلاش کنند . وی تاکید کرد: خبرنگاران خود باید پاسدار این جایگاه و منزلت باشند و به حتم در این صورت سایرین نیز این اعتبار را رعایت خواهند کرد . انصاری افزود: خبرنگاران باید امانت دار خوبی باشند و در دستیابی به اخبار درست عمل کنند . در پایان این مراسم از 160 خبرنگار زنجانی تجلیل شد . انتهای پیام/ ...
فرهنگسرای رسانه هرمزگان در هفته دولت افتتاح می شود
: همچنین روزنامه های سراسری فعال در استان نیز باید تلاش بیشتری برای انتشار اخبار استان هرمزگان در روزنامه های سراسری کشور انجام دهند. جادری بیان داشت: برای بیمه کارکنان روزنامه ها و رسانه ها نیز اداره کل ارشاد استان و تامین اجتماعی و اداره کل کار باید راهکار مناسبی برای حل مشکل بیمه خبرنگاران پیدا کنند. افتتاح فرهنگسرای رسانه هرمزگان در هفته دولت وی عنوان کرد ...
تداول ثروت میان اغنیا به معنای گردش سلطه و استیلا بر اموال جامعه است
برخی موارد نیز میان چند بنگاه که یک بازار خاص را تأمین می کنند، نسبت تمرکز بالایی برای تبانی وجود دارد، به گونه ای که دیگر تولیدکنندگان در عمل مجبور به پیروی از ایشان در قیمت محصول عرضه شده می شوند. در نتیجه درعمل برخی بنگاه ها نقش رهبر و برخی دیگر نقش پیرو را در تعیین میزان محصول و قیمت بازی می کنند. حتی در موارد اندکی که به عنوان انحصار طبیعی بر اثر وجود هزینه های ثابت زیاد و صرفه های ...
مسئولان دولتی باید از ارتش و سپاه به دلیل خنثی کردن رویاهای آمریکا قدردانی کنند
اقدامی باید کرد، اظهار داشت: اصل فساد از بی نظمی و ضعف قانون ناشی می شود و تنها راه مبارزه اصولی با فساد، نظم و اقتدار است که اگر این دو مولفه نباشد در اخلاقی ترین کشورها نیز ممکن است فساد رخ دهد، امروزه اگر در کشورهای پیشرفته یک روز نظم به هم بخورد بزرگترین مفاسد رخ خواهد داد. وی اضافه کرد: وقتی بخش هایی از سیستم بانکی شفاف نیست و مبادلاتی که صورت می گیرد مشخص نیست و همچنین از ابزار ...
چگونگی رهیافت به عرصه های نوین تبلیغی
باعث تکرار و کیفیت پایین فعالیت ها می گردد. و دیگری متروک ماندن کارهای مهم و اولویت دار و پرهزینه. نگاه حرفه ای به تبلیغ دین، ضرورت کار تشکیلاتی و سازمانی در عرصه تبلیغ دین را نمایان تر می سازد؛ چراکه ناکارآمدی تلاش های فردی، ضرورت رهیافت به عرصه های نوین را آشکار می کند. بنابراین وجود تشکیلاتی سازمان یافته، منسجم، پویا، کارآمد و نوآور از نیازهای جامعه تبلیغی است. چگونگی ...
پشت صحنه شورش ضدیهودی در تهران
همچنین در مورد بیرحمی رضاخان چنین می نویسد: برای نشان دادن سبعیت و بیرحمی رضاخان، تنها به دو اتفاق که به تازگی رخ داده است، اشاره می کنم. چند روز پیش یکی از روزنامه های شهر به خود جرأت داد که از وزیر جنگ درخواست کند همانند دیگر وزارت خانه ها، بودجه خود را به مجلس ارائه کند. رضاخان بلافاصله سردبیر را به دفتر خود فراخواند؛ و شخصاً او را مورد ضرب و شتم قرار داد؛ چند عدد از دندان های او را شکست و در ...
اگر افتضاح اصلاح طلبان در دوره دیگران رخ داده بود
تعقیب می کنید و چه تدبیری اندیشیده اید که آژانس مجددا از این موضوع به عنوان یک ابزار فشار در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران استفاده نکند. پاسخ داد البته آن آلودگی برای دو تا سانتریفیوژ نبود ما چند صد سانتریفیوژ آورده بودیم و چند تا سانتریفیوژ آلودگی داشت و آن آلودگی همه جا را آلوده کرده بود و حتی همین نطنز را آلوده کرده بود چون ما نمی دانستیم آلوده است و دوستان ما در سازمان انرژی اتمی فکر می ...
چگونه معامله کنیم؟
اختلاف بتوانیم از حمایت قانون برخوردار باشیم. در ادامه خواهیم گفت که چه اصول و روش هایی درانجام معاملات حاکم می باشد و ما چگونه می توانیم از این اصول در روابط مالی خود استفاده نماییم. اصول قرارداد نویسی حق و تکلیف دو پایه علم حقوق می باشند و از جمله ابزارهای ایجاد کننده حق و تکلیف قرارداد می باشد. اما زمانی که یک قرارداد منعقد می شود می بایستی یکسری اصول مورد توجه قرار ...
خبرنگار؛ سفیر بصیرت افزائی و همدلی و همزبانی!
خبرنگاران و فعالان رسانه ای مربوطه ،در داخل یا خارج از کشور در چهارچوب فعالیت های صنفی و قوانین و مقررات کشور- همکاری با انجمن های صنفی و نهاد های خصوصی و دولتی در جهت اعتلای جایگاه خبرنگاران- انجام تحقیقات لازم و ارائه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرح های مربوط به قوانین و مسائل رفاهی و حقوق قانونی خبرنگاران به مراجع ذی ربط با استفاده از خبرنگاران حرفه ای و حقوقدانان و وکلای دادگستری دارای ...
آینه دیروز
9سال پیش در چنین روزی کیهان عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش به اقدامات احتمالی شورای امنیت: مجلس کلیه بازرسی های آژانس از ایران را ممنوع می کند اعضای علی البدل هیأت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان انتخاب شدند ضیافت شام خبرنگاران با رئیس جمهور تأکید وزیران امور خارجه ایران و سوریه بر حمایت از خواسته های لبنان رایس: توان حزب الله فوق تصور ما بود وزیر تعاون ...
ساکتان دیروز امروز وا اسلام می گویند
بزر گوار اطمینان می دهم همه اقدامات در چارچوب خطوط قرمز بوده است و به تمامی کارها در کمیته های مختلف و نه زیر نظر یک فرد عمل شده است . صالحی گفت: در برجام آمده که موضوع ایران باعث نشود دیگر کشورها نیز به آن بپردازند و این جای تبریک دارد که ایران به عنوان تنها کشور درحال توسعه با مقاومت و ایستادگی توانست حق خود را بگیرد و تصریح کند و بعید می دانم کشور دیگری در حال توسعه به چنین جایگاهی برسد . او ...
که به درد نمی خورم
نویسندگانی که سبک و شیوه ای از نگاه و نوشتار را به نام خود ثبت می کنند و از تکه پاره های جهان موجود، جهانی نو خلق می کنند همواره دستمایه انواع و اقسام تفسیرهای ضدونقیض قرار می گیرند. فرانتس کافکا یکی از این نویسندگان است. امروزه اصطلاح کافکایی برای نویسندگانی که مثل او می نویسند چنان متدوال است که تقریبا از معنا تهی شده و کافکایی نوشتن به یک فرایند مکانیکی از نوشتار بدل شده است. بعد از کافکا ...
دیدار صمیمی شهردار قم با اصحاب رسانه استان قم
نگران نبوده اما انتظار دارم نقد اصحاب رسانه برای تعالی و پویایی شهر باشد؛ شهرداری ها دارای بودجه، نیرو و وظایف بسیاری در عرصه های مختلف هستند به همین علت اصحاب رسانه باید روزانه نسبت به این مجموعه نقد و تمجید داشته باشد. همچنین در پایان این دیدار، خبرنگاران نظرات و پیشنهادات خود را برای گسترش همکاری رسانه ها با شهرداری قم در راستای برطرف سازی مشکلات شهروندان قمی مطرح کردند. در بخش پایانی این مراسم، خبرنگارانی که در طول یک سال اخیر با شهرداری قم همکاری و تعامل داشتند با حضور شهردار قم مورد تجلیل قرار گرفتند. انتهای پیام/78023/م30/ ...
رسالت راستین خبرنگار
ادعا وجود خویش را چراغ راه نمایند. وجود یک خبرنگار متعهد و علاقه مند به سرنوشت جامعه می تواند طلایه دار و سرآمد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در کشور باشد که با نشر اخبار به موقع ضمن آنکه بازوی توانمند دولتمردان در اداره کشور خواهند بود بلکه می توانند طالب مطالبات به حق مردم خویش نیز باشند. بی شک یک خبرنگار با انعکاس به موقع اخبار،نقش مهمی در افشای عملکرد مسوولانی دارد که با سوء ...
تجلیل از خبرنگاران
...، فعالیت در عرصه رسانه را یکی از سخت ترین فعالیت ها ارزیابی و اظهار کرد: با وجود اینکه در مجلس این شغل به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان آور به رسمیت شناخته شد، اما متاسفانه هنوز سازوکار اجرایی آن مشخص نشده است. وی،با بیان اینکه خبرنگاری یک شغل پراسترس است، افزود: با وجود اینکه کسی پاسخگوی مشکلات خبرنگاران نیست، اما فعالان این بخش باید به ده ها مرکز پاسخگو باشند. رئیس ...
دفاع تمام قد مردان هسته ای از برجام
حقوقی و بین المللی وزارت خارجه و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و با حضور صادق خرازی سفیر اسبق ایران در پاریس توسط سایت دیپلماسی ایرانی در محل روزنامه اطلاعات برگزارشد، طی سخنانی گفت: جای خوشبختی دارد که در کشوری چند صدایی زندگی می کنیم. صالحی خاطرنشان کرد: مبنای فعالیت ما بعد از توافق وین، تجاری سازی است.رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با ذکر این نکته که ما ظاهرا ...
تا قیام قیامت مدیرعامل استقلال هستم
تفکرم تغییری حاصل نشده اما مسئولیتم در ورزش تغییر کرده و به تبع آن حالا باید بیش از پیش از فوتبال حرف بزنم. از زمانی که مدیرعامل استقلال شده اید بارها و بارها از کمبود امکانات ملی گفته اید. به هر حال باید از حق و حقوق مجموعه تحت امرم دفاع می کردم. به نظر من این موضوع اصلا ناقض حرف های چند سال پیش من نیست. یکی از مواردی که در مورد فصل گذشته استقلال مطرح بود، موضوع ...
خبرنگار حرفه ای باید امین مردم باشد
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بلاغ، حجت الاسلام مهدی کریم زاد مدیر پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی امروز پیش از ظهر در جمع خبرنگاران مبلغ با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در جامعه امروز گفت : رسانه واسطه بین مردم و واقعیتها و رویدادهاست . وی ادامه داد : ممکن است این اخبار از طرق مختلفی به مردم رسانده شود،گاه از طریق تریبون ها، گاه از طریق مطبوعات و گاه از ...
مروری بر زندگی اسدالله علم
.... برابر گزارشی در سال 1342 در چند روز اخیر تبلیغات علیه آقای نخست وزیر در محافل مذهبی و بین بازاریها کاملا شدت یافته است. در بازار تهران گفته می شود آقای علم با یکی از خبرنگاران خارجی مصاحبه ای کرده و گفته روحانیون ایران در نظر دولت مثل موشهایی هستند که آنها را دستگیر کرده. تشبیه مقامات مذهبی ایران به موش که گفته می شود عینا در آن روزنامه خارجی چاپ شده و اکنون در دسترس عده ای از ...
پایان نامه کیلوئی چند ؟پایان نامه و مقاله در خیابان!تولید علم با "کپی برداری" عملی نمی شود
مورد سوءاستفاده قرار می گیرد و سعی و کوشش علمی در تهیه آن جای خود را به تقلب و کپی برداری و ارائه پایان نامه های آماده می دهد. نفیسه رادمنش مدرس دانشگاه و مراکز آموزش عالی در این باره می گوید:" البته این معضل مختص کشور ما نیست بلکه در بسیاری از کشور های دنیا حتی کشور های پیشرفته وجود دارد. به عنوان مثال به گزارش روزنامه آلمانی دی ولت در سال 1994 در کشور آلمان سالانه در حدود دویست الی ...
36سال قبل سپاه پاسداران وارد ارتش های جهان شد و چه کرد؟+تصاویر
یزدفردا"36 سال از روزی که بیانیه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزنامه اطلاعات منتشر شد می گذرد. امروز سپاه 36 ساله می شود. به گزارش ایسنا، با پیروزی انقلاب اسلامی در جای جای کشور افراد مختلف هر کدام برای حفظ انقلاب، گروه های مسلحی را تشکیل دادند. از طرفی شهید محمد منتظری با تشکیل گارد دانشگاه با عنوان پاسداران انقلاب اسلامی (پاسا) به فکر حفظ انقلاب بود و از سویی دیگر عده ای به ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
تاریخچه عمومی رسانه های ماهواره ای
وجود دارد ارتباط مستقیم و بی واسطه بیننده است و تلویزیون. در واقع ماهواره یعنی تلویزیون. براساس جدولی که طی سالها بررسی تئوری ارتباط جمعی شده است خصایص 6 وسیله ارتباط جمعی را می توان از 17 زاویه (هرزاویه از چند طیف و در مجموع 56 طیف) تشکیل شد، مورد بررسی قرار داد و با یکدیگر مقایسه کرد. به این ترتیب، جدولی حاوی 952 سلول بدست می آید. نگاهی به این جدول نشان می دهد که تاکنون هر اختراع جدیدی که ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
تشکیل وزارت سپاه، امام تاکید می کند که باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود جهات نظامی آن از بین می رود. همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگنده خدمتگزار مردم بدانند. چرا محسن رضایی به لباس پاسداری بازگشته است؟ در واپسین روزهای سال 93 پس از انتشار اخبار بازگشت محسن رضایی به سپاه پاسداران توجهات زیادی از طریق رسانه ها، اظهار نظر ها و ...
راز سالم ماندن جسد لنین !!و همه چیز از لنین تا تصمیم به خاکسپاری توسط روسها +تصاویر
در زندان لنین روزنامه ایسکرا (به فارسی: اخگر ) را در اروپا منتشر کرد و در آن به نشر اخبار جنبش کارگری روسیه و تبلیغ انقلاب پرداخت. روزنامه که مخفیانه به روسیه می رسید، از سال 1902 به صورت ارگان اصلی حزب سوسیال دموکرات کارگری روسیه در آمد. این حزب برای سرنگونی تزار در روسیه و پایه گذاری یک نظام سوسیالیستی فعالیت می کرد و با جنبش کمونیسم بین الملل روابط نزدیک داشت. دومین کنگره حزب ...
من خبرنگارم، نماینده میلیونها انسان
دیدن نامهربانی ها و نا ملایمت ها حاضر نیست از وظیفه خطیر خود دست بردارد. دقت، سرعت و صحت شعار یک خبرنگار است لذا به موقع حاضر شدن در یک مکان، انتشار سریع و متعهد به بودن به راستی از وظایف او است. برنامه روتین وجود ندارد، هر روز متفاوت از دیروز است. اما زیبایی کار من در آن جا است که با یک خبر گره از مشکل افراد زیادی حل می کنم، با انعکاس اخبار دل افرادی را شاد می کنم و با بازگو کردن ...