سایر خبرها
صالحی امیری: جامعه ایران نیازمند یک توسعه پایدار در افق چشم انداز 1404 است
سرچشمه می گیرد. وی با بیان اینکه ریل توسعه باید از حوزه فرهنگ آغاز شود، افزود: جامعه به مطلوب نخواهد رسید مگر اینکه بنیان توسعه را بر پایه توسعه فرهنگی بگذارد و این کار هم نیازمند ارتقاء سطح اطلاعات و دانش در جامعه است که رسانه ها در این خصوص نقش مهمی ایفا می کنند. صالحی امیری در ادامه سخنان خود به برنامه های کتابخانه برای توسعه توریسم فرهنگی اشاره کرد و اضافه کرد : ما در ...
چشم فروشی در مشهد تکذیب شد!
قرنیه چشم در اینترنت و برخی از خیابان های مشهد داشته و سپس با افرادی که به گفته وی ناچار به فروش قرنیه خود برای تامین مایحتاج زندگی شده اند، گفت و گو کرده است. این روزنامه نوشته است؛ کافی است مدت زمان اندکی وقت بگذاری و تنها 10دقیقه از زمان وقت گذاشتن خود را پای اینترنت به این موضوع اختصاص دهی. کلمه را بزنی و جستجوی اینترنتی خود را در کمتر از چندثانیه نتیجه بگیری. اصلا چرا راه دوری ...
هیچ شخص و مقامی حق تعیین تکلیف برای رسانه ها را ندارد
کنیم باید به صورت حرفه ای و اخلاقی از آن استفاده کنیم. وی افزود: اخلاق رسانه ای اقتضا می کند که اصحاب رسانه در نوشته های خود از عباراتی نظیر" به گفته منابع محلی، شنیده می شود" استفاده نکنند. ضبط پنهانی صدای مسئولان و نوشتن مصاحبه ها یی با این روش بدون اطلاع وی، غیر قانونی و غیر حرفه ای است. وی گفت: فعالان رسانه ها باید نسبت به توسعه اخلاق حرفه ای بیش از پیش تلاش کنند. ...
گونه های موسیقی و تاثیرات روانی رفتاری
نیاز روزانه است. بنابراین نمی شود آن را برای همیشه قطع کرد. در سبد مصرف روزانۀ مردم همۀ فرهنگ ها موسیقی و آواز وجود دارد، صرف نظر از اینکه این هنر با چه نامی در آن فرهنگ نامیده شود. این که چرا تلویزیون ایران نسبت به این مقوله سکوت پیش گرفته است، میزان مصرف آن را پایین نمی آورد. بلکه خطر بهداشتی نبودن منابع تأمین جایگزین را بیشتر می کند. من در نوشته ای جای دیگر گفته ام مصرف روزانۀ موسیقی ...
اخبار کوتاه از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
که از 70 سالگی زیر نظر استاد عرفان قریشی به گروه هنری هست و نیست پیوستم. تنها در طی دو سال کارهای من برای نمایش در کنفرانس بین المللی در دانشگاه پنجاب انتخاب شد که مورد توجه و تحسین اساتید برجسته ای از جهان اسلام نظیر دکتر هوسرئو سوباسی از ترکیه و دکتر صلاح شرزاد از عراق، قرار گرفت. بنگالش ادامه داد: به دلیل دل گرمی هایی که از جانب اساتید مختلف دریافت کردم، فعالیت خود را با علاقه بیش ...
طلای کثیف شیراز در گونی های سیاه/یک بسته پیشنهادی عجیب برای هیات مالزیایی
از ضوابط مدیران و مسئولان جلوگیری نماید، بنابراین با پررنگ تر شدن نقش نظارتی رسانه ها و برنامه ریزی صحیح و کار کارشناسی با روشنگری و آگاهی بخشی عمومی می توان زمینه اجرای صحیح قوانین و مقررات را فراهم کرد . این سخنان رئیس کل دادگستری فارس نشان از شناخت وی از جایگاه و قدرت رسانه می باشد اما باید در نظر داشت دستگاه ها برای تحقق این امر بایستی ارتباط نزدیک و سازنده ای با رسانه ها داشته باشند تا در ...
شوخی های جالب شبکه های اجتماعی (151)
نوشته ها را در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم مورد استقبال شما عزیزان قرار گیرد. ****** 1. دیشب بابام رفت ماموریت خارج از شهر، فکر میکنید ماچیکار کردیم تاصبح؟ جاتون خالی، کولر پارتی گرفتیم، خیلی حال داد. 2. به نظر من اگه کسی رو دیدین که هنوز داره از وایبر استفاده میکنه باهاش ازدواج کنید. اینا خیلی وفادارن. 3. هر وقت رفتید در یخچالو باز کردید دیدید چیزی ...
رعایت امانت داری و انصاف جزء جدایی ناپذیر حرفه خبرنگاری است
خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم به همت شورا و شهرداری برگزار شده که قابل تقدیر است. وی گفت: خبرنگاران در بهبود فضایی که می تواند در راستای تعالی شهر و برقراری ارتباط دوسویه و موثر میان مردم و مسئولان کمک کننده باشد، نقش آفرین هستند . شهردار رشت با بیان اینکه اهالی رسانه می توانند نقش اساسی در شفاف سازی همه حوزه ها ایفا کنند، گفت: مدیریت شهری می تواند از فضایی ...
توییت کردن اتلاف وقت است
گزارش وبلاگ نیوز و به نقل از خبر آنلاین، نویسنده 6 کتاب (سال 2010 ششمین کتاب خود بنام زندگی و ظهور باراک اوباما را منتشر کرد) که از سال 1998 سردبیر نیویورکر شده می گوید بی رحمانه از وقت خود استفاده مفید می کند و به همین خاطر نمی تواند وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی حتی به عنوان روزنامه نگار کند. وی در مصاحبه با بیزینس اینسایدر تأیید کرد که بعضی وقت ها به توییتر سر می زند تا ببیند چه ...
تحریم-اسرائیلی چگونه مدیریت می شود؟
خارج کردن سرمایه گذاری ها از سرزمین های اشغالی و اعمال تحریم ها بر ضد این رژیم و اهداف و استراتژی و دستاوردهای آن و همچنین واکنش رژیم اسرائیل به افزایش نقش این جنبش در ابعاد تبلیغاتی و بین المللی و افق های نزاع بین دو طرف در این رابطه است. جنبش بی دی اس چیست؟ جنبش بی دی اس(BDS) در سال 2005 تأسیس شد، این عبارت اختصار سه کلمه (Boycott) به معنای تحریم، (Divestment) خارج کردن سرمایه ...
حضور خودروسازان خارجی حداقل 2 سال طول می کشد/ کاهش اشتیاق برای سرمایه گذاری صنعتی در کشور/ در سال های 89 ...
...: از یک طرف دیگر حقوق و دستمزد هم 17 درصد گران شده است و از طرف دیگر با توجه به اینکه هزینه های جانبی تولید خودرو به 22 درصد می رسد، کارخانه ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. همچنین قیمت گاز و برق هم افزایش پیدا کرده است و ما به این دلایل تقاضای افزایش قیمت کرده ایم. نعمت بخش با اشاره به وابستگی قیمت مواد اولیه به نوسانات ارز گفت: به نظر می رسد قرار نیست قیمت دلار کاهش پیدا ...
مجوز دولت برای واگذاری زمین 140 هزار متری در تهران/ ردپای سلطان شکر در پرونده بنیاد شهید
آلوده را به بار می آوردند، باز هم این طیف امروز با بی تفاوتی از کنار ماجرا می گذشتند؟! رئیس جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود بعد از 12 سال، از منشا و آغاز پرونده هسته ای ایران سخن گفت. روحانی در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهوری با مردم که پرسید: ما دو تا سانتریفیوژ آوردیم و منشأ آلودگی داشت و چقدر بحران ساختگی برای جمهوری اسلامی ایجاد کردند و الان آژانس باز ...
ویراژ دولت روحانی با جنگنده های میراژ!/ صندوق رای شیشه ای، سوژه جدید اصلاح طلبان
فاقد تدبیر و سنجش هر دو خلاف مصلحت است. حسن ظن، تعمیق ارتباطات، تحمل هم و شنیدن از یکدیگر، و تقویت تعامل و انسجام سازمانی می تواند ما را در مسیر الفت پیش ببرد. کیهان در گزارشی از سیاست های حزب کارگزاران با عنوان " نشتی کوزه کارگزاران کدام اهداف پنهان را فاش می کند؟ "، به سیاه نمایی های این حزب در عرصه سیاسی و اقتصادی و رسانه ای کشور اشاره دارد: جریان فربه از انواع زد و بندهای اقتصادی و ...
عصر تاثیرگذاری مخاطب بر رسانه
در این گزارش که در شماره روز دوشنبه نوزدهم مرداد 1394 خورشیدی به قلم آذر مهاجر انتشار یافته است، می خوانیم: مخاطب امروز که در معرض انواع رسانه هاست این امکان را دارد تا در تولید محتوا با برخی از این رسانه ها مشارکت کند. او دیگر مخاطب منفعل دیروز نیست و رسانه ها در نهایت می توانند با برجسته سازی برخی پیام ها توجه و تفکر او را به خود جلب کنند و در موارد محدودی نحوه توجه و تفکر را به چنین مخاطبی پیشن ...
دانستن حق همه است
حکومت این است که به درخواست های مردم پاسخ دهد و حوایج آنان را تامین کنند . برای این منظور اطلاع از درخواست ها و تمایلات جامعه ضروری است و کسب اطلاعات صحیح و موثق ممکن نیست ، مگر آن که افراد بتوانند آنچه می دانند آزادانه بگویند و بنویسند و منتشر کنند علاوه بر این حکومتی که از پایه و عمق ، مورد انتقاد قرار نگیرند هرگز نخواهد توانست اطلاعاتی صحیح و موثق از نتایج تصمیمات و اعمال خود در میان مردم به ...
جوان به نقل از سردار محمدرضا نقدی: شعار اقتصاد مقاومتی می دهند به اقتصاد عاریتی عمل می کنند
این روزنامه با اشاره به عنوان لیست اصلاح طلبانی را که گرا به دشمن می دادند، دارم، نوشت: کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی ها مذاکره می کردند و به دشمن گرا می دادند، من آنها را به عنوان اصلاح طلب قبول ندارم، لیستشان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی به مردم ارائه خواهم داد. این مطلب را صادق خرازی رییس هیات مؤسس حزب ندای ایرانیان در گفت وگو با هفته نامه تحلیلی- خبری مثلث، شماره 272 عنوان کرده است. در ابتدای این گفت وگوی مشروح آمده است: صادق خرازی زبانی برّا و نگاهی انتقادی به جریان سیاسی اصلاحات دارد، او معتقد است اتهامات و انتقادات نسبت به حزب نوپای وی به واسطه تاوان استق ...
ادعای احضار رحیم مشایی به دادسرا/ رد صلاحیت به روش موسوی خوئینی ها/ توصیه کریمی قدوسی به هاشمی/ شکایت ...
اعضای خانواده در ملاقات های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد. یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته ام که به زودی منتشر خواهد شد. گاهی هم عکس یا موضوعی خاص که به ذهنم می رسد یا خاطره ای از زندان را می دهم در فیس بوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از میان ما نمی رود... . رونمایی از ...
مروری بر مواضع شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در مجلس، نسبت به بنی صدر
...، روابطی در داخل مجلس و بیرون با آقای رئیس جمهور و رئیس مجلس و غیره می گذرد که ما که نماینده مردم هستیم از آن اطلاع نداریم. نامه هایی داده می شود. پس گرفته می شود. مذاکره می شود و غیره می شود که آنها هیچ روشن نیست. بعد آن طرف کابینه ای به مجلس معرفی می شود و بعد از ظهر همان روز مجدداً آقای بنی صدر مسئله معرفی کابینه را در روزنامه تکذیب می کنند و می گویند به تصویب من نرسیده است. اینها موجب بی ...
چگونگی رهیافت به عرصه های نوین تبلیغی
...، روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون، سی دی، سریال، تئاتر، مکاتبات پستی، سایت های اینترنتی، ایمیل، پیامک، تولیدات رایانه ای، توریسم و جهانگردی، مأموریت های سیاسی و روابط دیپلماتیک، اعزام کارشناسان و مشاوران در زمینه های مختلف، مد لباس، آرایش، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان، برگزاری مسابقات گوناگون علمی و ورزشی، انتقال فرهنگ و آداب و رسوم با محصولات صنعتی و اعزام دانشجویان و استادان و هیئت ...
که به درد نمی خورم
به این دلیل که صنعت پوشاک، حرفه ی سنتی خیاطی را آرام آرام به حاشیه رانده بود، طوری که راتینهو در طول سال ها بسیاری از مشتری هایش در پورتو آلگری، از جمله شخصیت های مشهور، روزنامه نگارها، سیاست مداران، فوتبالیست ها و افسرهای پلیس را از دست داده بود . لقب عمو بنجامین یعنی راتینهو چنانکه راوی می گوید به معنای موش موشک است و این لقب یکی از عواملی است که با توجه به حضور گاه و بی گاهی جانوران در آثار ...
پایان نامه کیلوئی چند ؟پایان نامه و مقاله در خیابان!تولید علم با "کپی برداری" عملی نمی شود
رنگارنگ روی آنها نچسبیده باشد اصلا دیده نمی شود. به هر طرف سر بچرخانی اولین چیزی که جلب توجه می کند همین کاغذ نوشته های رنگارنگ است .مقابل پاساژ کتاب فروشی که چند نفر دادزن مقابل آن ایستاده اند توقف می کنم و به پلاکاردها نگاهی می اندازم. دو نفر پسر جوان که به نظر دانشجو می رسند ، از یکی از دادزن ها سوالی درباره یک رشته خاص برای نوشتن پایان نامه می پرسد. مرد جوان دادزن هم به آنها آدرسی می دهد ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
تاریخچه عمومی رسانه های ماهواره ای
یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس استان یزد: پس از اختراع دستگاه چاپ و انتشار انجیل در سال 1453 میلادی به عنوان نخستین فرآورده های این صنعت نوین در آن عصر، کتاب، تصویری از یک وسیله ارتباط جمعی به خود گرفت. اولین وسیله کامل ارتباط جمعی، روزنامه بود که در سال 1665 میلادی، یعنی 212 سال پس از چاپ، اولین کتاب وارد زندگی اجتماعی بشر شد. 230 سال بعد، سینما اختراع شد و 32 سال بعد اولین فرستنده ...
فلش بک: نیم نگاهی به نسخه ابتدایی بازی Homefront
هایی چون هاف لایف 2 تنه بزنند. در اوایل روند ساخت، کشور چین به عنوان دشمن اصلی و نقش منفی انتخاب شده بود. اما سازندگان ارتباط نزدیکی با یکی از ماموران سابق سازمان جاسوسی سیا داشتند و وی آن ها را متقاعد کرد که کشور چین به دلیل ارتباطات سیاسی و اقتصادی اش با آمریکا، آنقدرها ترسناک نیست و با در نظر گیری وقایع تاریخی، کره شمالی گزینه ی بهتری به شمار می رود. اگرچه بخش تک نفره ی بازی ...
ادعای احضار رحیم مشایی به دادسرا/ رد صلاحیت به روش موسوی خوئینی ها/ توصیه کریمی قدوسی به هاشمی/ شکایت ...
ماند و پرینت همه پیام ها و نظرات توسط یکی از اعضای خانواده در ملاقات های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد. یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته ام که به زودی منتشر خواهد شد. گاهی هم عکس یا موضوعی خاص که به ذهنم می رسد یا خاطره ای از زندان را می دهم در فیس بوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از ...
از برگزاری بزرگداشت ایرج افشار تا رونمایی از نسخه نفیس صحیفه سجادیه
بر رسالت کتابداری و ارائه خدمات کتاب و اسناد یک کانون فرهنگی است به همین دلیل ما مجموعه ای به نام اندیشگاه را طراحی کردیم که در سال گذشته 160 برنامه برگزار کرد. این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه روابط بین المللی دیگر برنامه کتابخانه است که در این زمینه فضای ارتباط بین کتابخانه های جهان مسئله مهمی است، گفت: کتابخانه ملی در حال حاضر با بیش از 50 کتابخانه ملی در جهان ارتباط دارد. ...
پاشایی؛نماد گسست جامعه شناسی از جامعه
. به هر حال هر یک از انواع و اقسام خواننده ها یک منش و برخوردی با طرفدارهایشان دارند. اما شاید یکی از مردمی ترین و عادی ترین برخوردهایی که خواننده ها در ایران می توانند با طرفداران خود داشته باشند که به دور از کبر و غرور و ... باشد را پاشایی داشت و این یعنی یک فضای مردمی گسترده و ویژه. نکته مهم بعدی در این بحث آن است که این خواننده به شدت از طرف رسانه ای مانند صداو سیما حمایت می شد ...
بازار فناوری اطلاعات ایران پس از تحریم
تولیدات بسیار اندکی هم که طی چند سال اخیر در بخشهای مختلف انجام میشد با خطر مواجه میشود. گزارش رسانه های امریکا و اروپا حاکی از آن است که بعد از اعلام توافق هسته ای، بسیاری از شرکتهای بزرگ فناوری جهان به بازار ایران چشم دوخته اند. گفته می شود این شرکت ها به طور مشخص در پی سرمایه گذاری در بخشهای مختلف آی سی تی و فناوریهای نوین، راه اندازی نمایندگی، و صدور تجهیزات به ایران هستند، ولی آیا در حال ...
آقای وزیر با مسببان جلوگیریِ غیر قانونیِ توزیع روزنامه سپید برخورد کنید
تاریخ علوم برگزار شد، گفت: شهادت می دهم که تا این لحظه هیچ کاری که به آن اعتقاد نداشته ام، انجام نداده ام و آنچه که به عنوان تکریم جامعه خبری است نیز برآمده از جان و اعتقاد ماست. معتقدم که هر چقدر در حوزه خبر و اطلاع رسانی و دفاع از حقوق شهروندان درکشور سرمایه گذاری کنیم، حتماً پیشرفت در سایه آن محقق می شود. و اما چند کلمه در خصوص این روز و این سخنان وزیر. این سخنان نشان از توجه وزیر به ...
خاطرات خواندنی نجف زاده از خبرنگاری
(ایرنا) در جمع شهدای دیپلمات در مزارشریف به دست طالبان پاکستان، روزی تلخ برایمان رقم زد. تقارن انتشار این شماره هفته نامه با روز خبرنگار، فرصتی شد تا باردیگر سراغ شناخته شده ترین خبرنگار تلویزیونی این سال ها برویم. ما چندین بار با کامران نجف زاده درباره سابقه کار، سفر به عراق و ...گپ زده ایم. متاسفانه یا خوشبختانه او هنوز یکی از شناخته شده ترین خبرنگاران تلویزیونی است. خوشبختانه اش برای اینکه هنوز ...