سایر منابع:
سایر خبرها
14 کارمند نمونه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تجلیل شدند
به گزارش ایرنا رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در این مراسم گفت: خدمت به مردم فرصتی است که خداوند به این قشر از جامعه عنایت داشته است. دکتر ایرج ضاربان افزود: با وجود نوپا بودن و کمبود نیرو در بخش های مختلف این دانشکده با تلاش شبانه روزی کارکنان خوشبختانه بسیاری از مشکلات بهداشتی منطقه از جمله التور و وبا کنترل شده است. وی خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان در
افزایش تعامل شبکه دو و کمیته امداد امام(ره)
مدیر شبکه دو و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست مشترکی چگونگی تعامل مطلوب تر این دو نهاد را بررسی کردند. به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در نشست مشترکی که با حضور مدیران ارشد و مشاوران شبکه دو و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، سید پرویز فتاح و محمدرضا جعفری جلوه با اشاره به لزوم تعامل بیشتر و تداوم همکاری های شبکه دو و کمیته امداد امام خمینی (ره)، تحقق اهداف مشترک
رونمائی از تمثال تنها شهید جامعه پزشکی شهرستان لردگان
به گزارش خبرنگار پانا،شهید سالار انصاری در سال1340 در روستای بارز متولد و در سال 1360 با مسئولیت تکنیسن امور داروئی در منطقه عملیاتی بستان به شهادت رسید و در زادگاهش روستای بارز به خاک سپرده شد.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سرهنگ پاسدار عزت الله نظم آبادی مسؤول روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در دیدار مسئولین روابط عمومی رده های سپاه روح الله با واحد اطلاعات و اخبار شبکه استانی آفتاب صداوسیما را موثر ترین رسانه برای تبلیغات فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و افزود: صداوسیما یکی از موثر ترین نهادهای ایجاد و تغییر فرهنگ است و ان شاالله بتواند در فرهنگ اسلامی
وضعیت آلایندگی هوا در 8 کلانشهر کشور بهبود یافت
به گزارش خبرنگار مهر ، ظهر دوشنبه معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در همایش دستاوردهای دولت تدبیر و امید شهرستان ملارد که با حضور جمعی از مسئولان منطقه ای و استانی در سالن شهید طحانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهایی ویژه و شایسته برای مدیریت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه در منطقه ای حضور داریم که شهید طهرانی مقدم
جلب حمایت جامعه بین المللی از پناهجویان افغانستانی را دنبال می کنیم
تبادل نظر در مورد پناهندگان در کل جهان و بودجه آنان برگزار می کند. کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان متشکل از داناپالا نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران، پدرو کمیساریو رییس کمیته اجرایی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و آیاکی ایتو معاون مدیر منطقه ای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به همراه فاروغی جانشین مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران روز دوشنبه به شهرستان ری سفر و نشستی یک روزه با هدف بررسی مسائل و نیازهای اتباع افغانستانی مقیم این شهرستان داشتند.ک/4 6139 ...
اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه
جذب گردشگران مذهبی به استان می شود. وی گفت: این کنگره برای نخستین بار با همکاری اداره کل اوقاف و آستان قدس برای اولین بار در 13 و 14 مهرماه سال جاری در خراسان جنوبی و در شهرستان طبس برگزار می شود. وقف زمینی 200 میلیون ریالی در قوچان برای توسعه امامزاده ابراهیم(ع) فتحی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: زمینی به ارزش 200 میلیون ریال در
ایجاد شادی در جامعه نیازمند توسعه خدمات اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، محمد حسینی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی و امور بانوان شهرستان دشتی، از همراهی تمام دستگاه های اجرایی در دشتی نسبت به انعکاس به موقع و کامل پروژه های هفته دولت تقدیر کرد. معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی گفت: تقویت باورهای دینی موجب ارتقاء توسعه فعالیت های فرهنگی در جامعه می شود. وی افزود: یکی از نیازهای اجتماعی جامعه مهارت است و
تمجید وزیر بهداشت از عملکرد دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی
دولتی باشد. فعالیت این کلینیک باید به گونه ای باشد که هزینه های آن تامین شود. وی با تاکید بر اینکه افتتاح این مرکز علاوه بر خدمت به جامعه گامی مهمی در راستای ارتقای دانش دندانپزشکی و خدمات دندانپزشکی برداشته است، گفت: در حال حاضر تعامل وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد و حضور دکتر میرزاده نیز باعث شده تا شرایط بهتری برای همکاری فراهم شود. دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با
69 پروژه شهرستان میبد به صورت نمادین افتتاح شد
همزمان با چهارمین روز از هفته دولت جلسه شورای اداری شهرستان میبد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندارمیبد و مدیران و رؤسای ادارات و ارگان ها در فرماندار این شهرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: همزمان با هفته دولت در بخش عمرانی 292 پروژه با 197 میلیارد تومان اعتبار در سطح استان به بهر برداری می رسد که بخشی از آن با حضور خیرین و بخش خصوصی بوده است. سید حسینی بابیان اینکه امروز هم 69 پروژه به صورت نمادین در حاشیه شورای اداری میبد با 17 میلیارد تومان افتتاح شد گفت: این پروژه ها در چند ماه گذشته به اتمام رسیده و خدمات رسانی آن ها شروع شده بود. وی در حاشیه افتتاح نمادین پروژهای هفته دولت در میبد با اشاره به سیاست دولت گفت: سیاست دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است که تعدادش هم زیاد است و مجموع پروژه هایی که امسال و سال آینده می توانیم به بهره برداری برسانیم در اولویت کارمان است. سید حسینی با اشاره به تعداد زیاد پروژه های نیمه تمام گفت: تقریباً بیشتر این پروژه ها هیچ گونه توجیه فنی و اقتصادی ندارند و آنچه در این دو سال سعی کردیم که به آن بپردازیم این بود که به نوعی این پروژه ها را به سرانجام برسانم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بابیان اینکه سال 85 اعتبار استان 240 میلیارد تومان با 80 درصد تخصیص بود درحالی که سال 92 این میزان به 60 میلیارد تومان و به 20 درصد تخصیص کاهش یافت افزود: اعتبار استان امسال 90 میلیارد تومان است که هنوز هیچ تخصیصی نیامده این در حالی است که هزینه های پروژه ها 3 برابر و اعتبار ما یک سوم شده است. سید حسینی تصریح کرد: فرمانداران باید در شورای برنامه ریزی شهرستان فقط پروژه های توجیه دار بالای 80 درصد را معرفی کند تا بااعتبار محدودی که وجود دارد این پروژه هرچه سریع تر بر سرانجام برسد. فرماندارمیبد هم در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم یاد و خاطره شهدای دولت را گرامی داشت و گفت: حقیقتاً شهید رجایی و باهنر الگوی تلاش و ایثار و فداکاری در خدمتگزاری به اسلام و انقلاب و ملت بزرگ ایران بودند. حسین فلاح گازرسانی به بخش ندوشن، احداث فاز اول پارک بانوان، پارک بانوان بفروئیه، اجرای شبکه توزیع گاز و ساخت 3 ایستگاه بی تی اس، بهسازی و آسفالت جاده های روستایی، فاز سوم روفوژ میانی خیابان امام و تکمیل روشنایی، مرمت و بهسازی مراکز محلات مهرجرد و فیروزآباد، ساماندهی ورودی روستای مزرعه کلانتر، راه اندازی گیرنده دیجیتال در ندوشن و ساماندهی و پیاده روسازی برخی مناطق را بخشی از این پروژه ها برشمرد. امام جمعه موقت میبد، رئیس شبکه بهداشت و درمان و مدیر آموزش وپرورش هم در این جلسه گزارشی با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های میبد در عرصه های مختلف گزارشی از عملکرد و فعالیت های دستگاه خود ارائه کردند. ...
بازنگری قوانین و مقررات حوزه زنان
/> سلامت پیگیری ارتقای سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی زنان کارتن خواب از طریق هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سازمان های مردم نهاد و پیگیری درمان قربانیان اسید پاشی های اخیر اصفهان منجر به جلب حمایت دستگاه های متولی در جهت توسعه حمایت های اجتماعی از گروه های مبتلا به آسیب های اجتماعی شد. گزارش عملکرد معاونت زنان تحت پوشش قرار دادن 11 هزار نفر
برگزاری 40 دوره کوتاه مدت مجازی در تابستان امسال
/> رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه دوره های رسمی در زمینه کارشناسی علوم حدیث و علوم و معارف قرآن است گفت: علاوه بر دوره های رسمی، دوره های آزاد کوتاه مدت در موضوعات مختلف عقاید اسلامی در قرآن، شرح زیارت جامعه، آشنایی با نهج البلاغه، تکنیک های موفقیت، مهارت و تفکر، آیین بهداشت و تندرستی در اسلام، سبک زندگی و نظیر این موارد برگزار شد. وی خاطرنشان کرد: 40 دوره
نامه بزرگان شهرستان ری به فرمانده ناجا
عصر خبر: فرماندار شهرستان ری گفت: دو سفر غیررسمی رییس جمهور به شهرری و دستورات و تاکیدات وی به معاونت های رییس جمهور برای پیگیری مسائل شهرستان ری نشان از علاقه و عنایت ویژه رییس جمهور به حل مسائل و مشکلات شهرستان ری دارد. هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخبگان شهرری که در تالار فرهنگسرای ولا برگزار شد با بیان اینکه
افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی اهر با اعتبار 62 میلیارد ریال
گفت: یکی از کارهای عظیمی که در دولت یازدهم انجام گرفت طرح تحول نظام سلامت است که امروز مردم جز درمان هیچ دغدغه دیگری ندارند . سید محمدعابدی، داشتن جامعه سالم را در گروه توسعه مراکز بهداشتی و درمانی دانست و با اشاره به توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان اهر گفت: عزم مسئولان شهرستان اهر توسعه کمی و کیفی این مراکز است و تاکنون کارهای خوبی انجام شده و چند طرح مهم دیگر نیز در دست اجرا
20 میلیون نفر بیمه و یا تحت پوشش امنیت غذایی قرار گرفتند
روابط کارگر و کارفرما از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال 93 می توان به راهبری تاسیس 2880 تشکل کارگری و کارفرمایی، برگزاری کارگاه آموزشی با مسئولان تشکل های کارگری و کارفرمایی در 15 استان کشور، اشاره کرد. در این حوزه به منظور حفظ و صیانت از نیروی کار و اشتغال موجود (تثبیت بیش از 800 هزار شغل از طریق حمایت از بنگاههای مشکل دار)همچنین 430 هزار کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار باهدف ارتقای ایمنی و
باغداران با اصول نوین باغبانی آشنا شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا خواجوی عصر امروز در کارگاه آموزشی، توجیهی باغداران در اردبیل اظهار کرد: در راستای پیشبرد سیاست های بخش کشاورزی و با هدف آشنایی باغداران پیشرو با اصول برداشت و بهداشت باغات میوه، کارگاه آموزشی ترویجی در محل مرکز جهاد کشاورزی قره قشلاق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوثر برگزار شد. وی هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی باغداران پیشرو شهرستان با
بهره برداری از مرکز تخصصی دهان و دندان در اندیمشک
احمد مجیدی گفت: دهان و دندان نقشی مهم و مؤثر در ارتقا شاخص های درمانی شهرستان دارد و تضمین کننده توسعه بستر سلامتی و بهداشت عمومی در جامعه است.رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک ادامه داد: پس از پیگیری های گسترده و با هدف تأمین نیاز شهروندان در بخش سلامت دهان و دندان مرکز تخصصی دندان پزشکی اندیمشک افتتاح شد.وی افزود: این مرکز با اعتباری بالغ بر 930 میلیون ریال در شهرستان احداث و تکمیل شده است.مجیدی
شناسایی 111 بیمار خاص در قروه/کارکنان بخش دیالیز تأمین کنندگان هزینه رفت وآمد بیماران
به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، لیلا قنبری در نشست با فرماندار قروه که ظهر امروز به منظور بررسی وضعیت بیماران خاص شهرستان قروه برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد 60 بیمار ام اس، 26 همودیالیزی،10 تلالسمی و 15 هموفیلی هستند. وی با بیان اینکه بخش همودیالیز بیمارستان شهید بهشتی قروه به 26 بیمار در 2 شیفت کاری خدمات لازم را ارائه می دهند، تصریح کرد: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت، درمان و
آموزش 432 نفر در زمینه پیشگیری از اعتیاد در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیده سمیه رمضانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان بیرجند، اظهار داشت: مرکز بهداشت شهرستان، در برگزاری نمایشگاهی که در راستای موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود، همکاری داشته است. وی با بیان اینکه طی هفته جاری، در مرکز بهداشت نیز نمایشگاهی با این موضوع برگزار شد، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون
بیش از دو میلیارد ریال صرف خدمات به افراد تحت پوشش بهزیستی گناوه شد
، ازدواج و حق بیمه تامین اجتماعی هزینه شده است . رییس اداره بهزیستی گناوه بااشاره به اینکه درطول سال گذشته ،تعداد دو هزار 16نفر برای دریافت خدمات به واحد اروژانس اجتماعی این اداره مراجعه کردند، افزود: دراین مدت دوره های مختلف آموزشی نیز توسط کارشناسان و روانشناسان مرکز مداخله به مناسبتهای گوناگون شامل هفته بهداشت و روان ، روز جوان ، اعتیاد و.. درادارات ، مدارس و برای مددجویان تحت پوشش برگزار شد
فعال سازی و افزایش مراکز مشاوره ای مهارت های زندگی در دشتی
: مشارکت دستگاه ها در برگزاری همایش ها، آگاهی بخشی خانواده ها با اعمال برنامه های الزام مهارت خانواده و امر مشاوره آسیب شناسی توسط اساتید دانشگاه ها و ضرورت همکاری بین بخشی مورد توجه قرار گیرد. وی گفت: باید از تجربیات موفق دیگر شهرستان ها و استان ها براساس ضریب آماری در راستای کاهش آسیب ها اقدام شود و استفاده از فضای مجازی، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی مضرات و مزایای فضای اطلاع رسانی شود.
پذیرش 314 نفر در کمپ های ترک اعتیاد بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شرفی ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: یا توجه به اهمیت موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید تمام دستگاه ها به اندازه توان و ظرفیت خود در این راستا ورود یابند. وی با بیان اینکه اگر فردی که گرفتار اعتیاد شده برای درمان خود داوطلبانه اقدام نکند، ثمربخش نخواهد بود، تصریح کرد: در راستای درمان اعتیاد در
دولت ایران با بیمه کردن اتباع افغانستان اقدامی بی نظیر انجام داد
گفت: یکی از پزشکان افغانستانی در سفری که به همراه ما به ژنو داشت ضمن قدردانی از خدمات ملت و دولت ایران حاضران در مراسم را به این باور رساند که نحوه برخورد ایران با پناهجویان نمونه ای در جامعه بین المللی است. داناپالا با بیان اینکه پناهجویان همواره باید امید خود به آینده را حفظ کنند افزود: شرایط روز به روز بهتر می شود و همواره باید منتظر آینده بود. وی با ابراز تاسف از وضعیت مردم در کشور افغانستان
خدمت به جامعه ایثارگری در کارگزاران دولت ایجاد روحیه می کند
به گزارش ایثار ، همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت جمعی از ایثارگران، رشید سلحشور رئیس و وکیلی نیا معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدار که به منظور تبریک هفته دولت و بررسی برخی مشکلات جامعه ایثارگری در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد فرماندار کاشمر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، خدمت به این
زنان معلول و مشکلاتی که با آنها درگیرند
استان های محروم مانند چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و روستاهای این استان ها به انجام می رسانیم؛ چون زنی که در سطح یک شهرستان بزرگ است شاید آگاهی بیشتری داشته باشد تا زنی که در روستا زندگی می کند. ما شهرستان پاکدشت را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم و روستاهای آن را مورد بررسی اجمالی قرار دادیم و دیدیم بسیاری از زنان معلول در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند یا کسی را ندارند که از
خرید تجهیزات جدید بیمارستانی برای ارائه خدمات در اهر
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علیرضا حسینیه ظهر امروز در بازدید فرماندار شهرستان اهر از بیمارستان اهر از خرید تجهیزات جدید بیمارستانی برای ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع و بیماران خبر داد. حسینیه، کسب رتبه برتر در ارائه خدمات مطلوب به بیماران در قالب طرح سلامت در استان را نتیجه تلاش همکاران بهداشت و درمان این مدیریت برشمرد. سیدمحمد عابدی فرماندار شهرستان اهر نیز در این
ضعف مدیریت بحران در تهران
بحران کم آبی را تشدید کند چرا که برای خروج از این وضعیت بخشی از کار به عهده مردم است و نکته دیگر اینکه حتی عدم مصرف صحیح آب توسط پایتخت نشینان، حیات دیگر مناطق استان را نیز متضرر کرده است. قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه در سطح استان تهران حدود 230 لیتر در شبانه روز مصرف داریم در حالیکه در بسیاری از کشورها این رقم 110 تا 120 لیتر در شبانه روز است
استاندارچهارمحال وبختیاری :528 طرح در دولت تدبیر وامید در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد
اندیشی و نقد در دانشگاه ها را به زمانهای کوتاه انتخاباتی محدود کرد. وی افزود:نبود روح انتقاد و روشنگری در دانشگاه ها ظلم به استادان و دانشجویان است و این امر بر خلاف دیدگاه و اندیشه های مقام معظم رهبری است. استاندار چهارمحال وبختیاری ،با بیان اینکه فضای نقد در چارچوب قانون و رعایت خطوط قرمز باید در جامعه حاکم شود بر همگرایی و همکاری تمام گروه و احزاب سیاسی در رشد و توسعه استان،تاکید کرد. در این آیین که با حضور کارکنان، استادان، دانشجویان و روسای دانشگاه های استان در دانشکده علوم پایه شهرکرد برگزار شد جمعی از کارمندان نمونه و بازنشستگان دانشگاه شهرکرد تجلیل شدند. ...
نخستین همایش هنرهای رزمی در کرمانشاه برگزار می شود
نماینده فدراسیون کاراته در استان کرمانشاه گفت: نخستین همایش هنرهای رزمی با شرکت 2 هزار ورزشکار از هیئت های رزمی مهر ماه امسال در کرمانشاه برگزار می شود. به گزارش " ستارگان کاراته" و به نقل از مهر، نبی فتحی در نشستی با مسئولان شورای شهر هرسین که پیش از ظهر امروز جمعه در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کاراته همواره از ورزش های مدال آور برای کشور و به ویژه استان کرمانشاه بوده و به
اعتراض خانواده روح الامینی به برائت مرتضوی/ تأیید تخلفات حیران در کمیسیون اصل 90
فرح آباد ساری در پلاژهای که متعلق به دستگاه های قوای سه گانه و ادارات دولتی هستند نگهبانی نشسته که مبادا احدی از مردم وارد پلاژ شود. ای کاش دادگستری و دادستان مرکز استان برای آزاد سازی این مجتمع های ساحلی تلاش کنند و آزادسازی سواحل و منابع طبیعی را از این دستگاه ها شروع کنند. آیا بن لادن زنده است؟ رسانه های غربی این روزها خبرهائی مبنی بر تبرئه اسامه بن لادن از دخالت در انفجار