سایر منابع:
سایر خبرها
خطر آتش سوزی میهب در کمین بازار دهدشت
از سر کسبه ربوده است. اوضاع بازار سنتی دهدشت که در مرکز شهر واقع شده است به مشکل برق ختم نمی شود؛ وضعیت بهداشت تاسف بار ورودی بازار حکایت دیگری است که جای بسی تامل دارد. کشاورز از دیگر غرفه داران بازار روز دهدشت، ساختار فیزیکی مغازه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: تنها زمین این بازار از سوی شهرداری تامین شده و هیچ خدماتی در قبال دریافت عوارض به بازاریان ارائه نمی شود.
توسعه ای که پایدار نباشد ارزشی نیست
که تذکرات فرهنگی و دینی ما به این موضوع توجه می کند. برای اینکه ما بدانیم که چقدر نگاه دینی ما نسبت به حوزه محیط زیست بااهمیت است، من به یک استنتاجی اشاره می کنم و آن وقتی است که جنگ به وجود می آید. جنگ زمانی است که همه نبایدها کنار می رود و قتل نفس که به خودی خود مذموم است و با آن برخورد می شود در زمان جنگ حرمت آن برداشته می شود. در این زمان که اشد همه مسائل هست، فرامین پیامبر گرامی اسلام این
عینک سیاسی در چشمان اعتدالی!
حضور در مجلس را ندارد و به نظر می رسد آنچنان برای این حضور بی میل نباشد. چرا که اگر تمایلی نبود در مراسم های گوناگون که هر یک موضوع خاص خود را دارد حضور پیدا نمی کرد. البته این حمله به رقیب از طرف روزنامه آرمان و جریان فکری این طیف مخصوص حمله به طیف اصولگرایان نیست، همین روزنامه در هفتم بهمن سال 93، کاریکاتور وزیر بهداشت دولت یازدهم آقای قاضی زاده هاشمی را تیتر یک خود کرد و با عنوان مستقیم
موش های زنجان در دام انگلیس و ایتالیا/ گلزار بالا و گلزار پایین زنجان هر 10 تا 15 روز یک بار طعمه گذاری ...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، به نقل از نسیم زنجان ، مدت هاست دیدن موش های چاق وچله ای که در هر ساعتی از شبانه روز در داخل جوی های پر از آب جست وخیز کرده و یا بین شمشاد های کنار جداول پرسه می زنند، به صحنه ای عادی و البته تکراری در زندگی روزمره مردم شهر زنجان تبدیل شده است . شاید سخن گزافی نباشد اگر بگوییم در آینده معضل موش ها را نیز باید به لیست سیاه مشکلات و معضلات شهر زنجان اضافه
موش های زنجان در دام انگلیس و ایتالیا/ گلزار بالا و گلزار پایی زنجان هر 10 تا 15 روز یک بار طعمه گذاری ...
رعایت آن در کنترل جمعیت موش های شهر بی تاثیر نخواهد بود. اصل مهمی که برخی از شهروندان در زمینه رعایت قوانین شهرنشینی با سهل انگاری در رعایت آن زمینه زندگی بی دغدغه و حتی زاد و ولد جانوران موذی را فراهم کرده و ناخودآگاه بستر مساعد برای رشد آنها را فراهم می آورند ، رعایت نکردن بهداشت معابر ، رها کردن زباله ها در جوی های آب و... مواردی از این قبیل است که شهروندان می توانند با بستن مجاری فاضلاب منزل و تعویض شیشه های شکسته و کنترل هر مجرایی که احتمال ورود آسان موش ها را ایجاد می کند، از حضور این جانور موذی در محل سکونت شان جلوگیری کنند. ...
حضور 70 مقام بلند پایه دولت یازدهم طی یکسال گذشته در استان اصفهان
. همچنین تقویت زیرساخت های گردشگری و بهره گیری از دانش و فناوری های علمی در تولید ثروت، به عنوان الگوهای توسعه در استان اصفهان و نقاط مستعد کشور هر کدام با چهار مورد فراوانی پس از مسئله آب مهمترین محور مورد تاکید در سخنرانی های رییس جمهوری بوده است . * ضرورت توجه و تقویت سامانه حمل و نقل برون و درون شهری و اتخاذ راهکارهای لازم برای مقابله مشکلات زیست محیطی هر کدام با 3 مورد فراوانی به
شهروندان مالکان شهر هستند
از فضای زشت و کثیف شهر و محله دور می کنیم. وظیفه مهم شهرداری نظارت، کنترل و مدیریت زباله هاست که البته این امری بسیار هزینه بر است. باید نگهداری، جمع آوری، حمل و نقل، بازیافت و دفع زباله ها کاملا مشخص باشد که شهر دچار هرج و مرج نشود و همه کارهای با مدیریت درست و اساسی انجام شود، زیرا مساله زباله با سلامت انسان رابطه کاملا مستقیمی دارد. ترویج مشارکت عمومی برای نظافت محیط شهری
راه اندازی دو خط شبانه اتوبوسرانی در پایتخت
به گزارش خبرگزاری دانا از مهر پیمان سنندجی با اشاره به مطالعاتی که در خصوص نیاز تهران به خطوط شبانه اتوبوسرانی انجام شده است، گفت: بر اساس این مطالعات مشخص شد تهران به جز خطوط بی آر تی که به صورت شبانه روزی دایر هستند، نیاز به خطوط شبانه دارد. وی ادامه داد: این خطوط به چند دسته تقسیم می شوند؛ برخی از شهروندان به دلیل نوع شغلی که دارند، نیاز به تردد در شهر داشته و بهتر است از حمل و نقل
مصوبات توسعه حمل و نقل تهران بر زمین ماند
معماری نیوز: رحمت اله حافظی در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از وزارت بهداشت در راستای پایش و نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب شهر تهران، اظهار کرد: سال گذشته یکی از دغدغه ها و نگرانی های کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره کیفیت آب شرب شهر تهران بود، چراکه نیترات موجود در آب شرب هشت منطقه شهر چند برابر بالاتر از حد استاندارد بود. وی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای امسال با
بی عدالتی در مزایا و حقوق محیط بانان واضح است
حمزه ولوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز در پاسخ به این سؤال که چرا حضور محیط زیست در مسائل شهری کمرنگ است، از کمبود نیرو و شرایط بد کاری محیط بانان سخن گفت و اظهار داشت: محیط زیست از آغاز بر اساس حفاظت زیستگاه ها در بیرون از شهر شکل گرفت و نام آن سازمان شکاربانی بود اما با تبدیل به سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه شهری، صنعت، آب و فاضلاب و ... نیز مسئولیت پیدا کرد. وی افزود
هیچ پارامتری در جهان مشکل بوی بد شرکت پاژن را حل نمی کند
زباله ها، بحث سگ های ولگرد، بحث کمیسون بند 20 (اصناف مزاحم) و معاینه فنی خودرو ها و... مواجه هستیم. وی تصریح کرد: خوشبختانه ما در شهرداری ها کمیسیون محیط زیست را تشکیل داده ایم و شهرداری گلستان اولین شهرداری بود که این کمیسیون در آنجا تشکیل شد و ما در آن کمیسیون ها بسیاری از مشکلات زیست محیطی شهرستان بهارستان را مورد بررسی قرار می دهیم. او خاطر نشان کرد: ما قبلا در بحث پسماند های
با همدلی با اعضای شورای شهر شاهد توسعه و آبادانی نسیم شهر خواهیم بود
به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب ری، به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی بهارستانه ، محمد جانعلی زاده شهردار نسیم شهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهر گفت: ما توانسیتم پروژه هایی شهر نسیم شهر را با حضور مسئولین شهرستان بهارستان، افتتاح و به بهره برداری برسانیم که مبارک شهروندان عزیز باشد، مردم ما شایسته هرگونه خدماتی از سوی خدمت گزاران خود در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری نسیم شهر هستند.
60پروژه دولت درشهرستان ساوجبلاغ در سایه ای از ابهام + گزارش عملکرد
تجهیزات لازم بهسازی معابر روستایی ساخت پارک ساخت ساختمان های دهیاری 15 طرح عمرانی در بخش چهار باغ به بهره برداری رسید 15 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان در بخش چهار باغ شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداری رسید . محمد رضا شعبانی بخشدار چهارباغ در جلسه شورای اداری شهرستان در روز بعد از انتشار خبرفوق به پروژه ها را تشریح کرد: احداث بوستان کودک بهسازی
کلیدهای طلائی توسعۀ فراگیر استان لرستان
دکتر محمدمراد شیخی / میرملاس : کلید سوم : راهکارهایی برای آغاز روند توسعۀ فراگیراستان و شهرستان کوهدشت تردیدی وجود ندارد که کشور ما در آستانۀ توافق وین و رفع تحریم های ظالمانۀ دشمنان شرایط استثنایی و خاصی را از سر می گذراند که مسئولان دلسوز استان بخصوص استاندار محترم و معاونان و [...] دکتر محمدمراد شیخی / میرملاس : کلید سوم : راهکارهایی برای آغاز روند توسعۀ فراگیراستان و شهرستان کوهدشت تردیدی وجود ندارد که کشور ما در آستانۀ توافق وین و رفع تحریم های ظالمانۀ دشمنان شرایط استثنایی و خاصی را از سر می گذراند که مسئولان دلسوز استان بخصوص استاندار محترم و معاونان و سازمان های وابسته به دولت و نمایندگان محترم استان با تکیه بر اختیاراتی که قانون به آن ها داده است، می توانند گام های بلند و کم سابقه ای را در جهت رفع مشکلات منطقه بردارند. می دانیم که فونداسیون و اساس توسعه و عمران مناطق مختلف کشور بر برنامه های توسعه ی اقتصادی کشور استوار است. این برنامه که در مقاطع 5 ساله مسیر و جهت گیری های آتی توسعۀ ملی و منطقه ای را روشن می کند در واقع حکم راهنمای مسیر را دارد و بر اساس محدودیت ها و اولویت های موجود روشن می کند که راهبرد و استراتژی توسعه در 5 سال اجرای برنامه چیست و مسئولان کشور باید کدام اولویت ها را در دستور کار خود قرار دهند و چه طرح ها و لوایحی را بر روی میز بگذارند. بر حسب وظیفه و به حکم اهمیتی که برای توسعۀ همه جانبۀ زادبوم عزیزم قائل هستم تا کنون از طریق رسانه ها دو مطلب را به عرض رسانده ام و کوشیده ام در این مطالب به فراخور فهم و تجربۀ خود و در مطلب فعلی با تمرکز بر لوایح بودجۀ سالیان گذشته که در قالب برنامه های چهارم و پنجم ارائه گردیده است،راهکارهایی را برای برون رفت از وضعیت موجود و آغاز توسعه و عمران استان و شهر کوهدشت ارائه دهم. بدیهی است که بحث برنامه و بودجه و بخصوص مسیر طولانی و پر افت و خیزی که طرح ها و پروژه های بزرگ عمرانی از مرحلۀ پیشنهاد و گنجانده شدن در لایحۀ بودجه تا رفتن به مجلس و کمیسیون تلفیق تا حک و اصلاح و تأمین اعتبار و اجراء از سر می گذرانند، گاه چنان طولانی و پیچیده است که تمرکز بر روی آن به فرصت ها و ابزارهایی بیشتر از یک نوشتار مطبوعاتی یا مقاله نیاز دارد. بنا بر این خواهم کوشید در این مطالب تنها قالب و بستر حقوقی و قانونی و کلیدهای رفع مشکل را ارائه نمایم. امیدوارم که عنوان کلید های طلائی حمل بر اغراق نشود، زیرا دوستان با مطالعۀ این نکات به خوبی خواهند دید که برخی از دلایل عقب ماندگی و محرومیت استان و شهر ما ناشی از عدم آشنایی کافی با قانون و اختیاراتی است که قانون به کارشناسان و دست اندرکاران ِ امر توسعه داده است. نگاهی به وضعیتِ موجود شهرستان کوهدشت : بررسی ها و گزارش های علمی گواه این واقعیت است که محرومیتِ استان ما نسبت به میانگین کشوری اختلاف خیلی فاحشی دارد و در بین استان مردمِ ما حتی نسبت به دیگر مناطق استان محرومیتشان مضاعف است. سفره های مردم ما خالی و فعال ترین اقشار جامعۀ ما ( جوانان ) بیکار هستند. این بیکاری محرز و عریان و همیشگی است. از جوانانی که از آموزش ها و مهارت های لازم برای اشتغالِ هدفمند و تخصصی بی بهره بوده و دستشان حتی از کارگری روز مزد هم کوتاه است ، تا جوانان تحصیلکرده و دانش آموخته که جامعه از تخصص و انگیزۀ نیرومندِ آنها محروم است، به یک اندازه از بیکاری و یأس و فقدان امنیت شغلی رنج می برند. یأسِ مفرط از داشتنِ شغلی آبرومندانه این اقشار پر نشاط و با انگیزه را نومید و ضعیف و جامعۀ ما را نگران و بی آتیه کرده است. اعتیاد و چالش های فرهنگی این سرمایۀ عظیم و گرانبهاء را تهدید می کند. فقدان یا کمبود امکانات رفاهی ، بهداشتی ، درمانی ، تفریحی و ... ، فقدان یا کمبود تسهیلات فرهنگی از قبیل فرهنگسرا ، سینما، نهادهای هنری و ... عدم توجه کافی به زیرساخت های توسعه ، مشکلاتِ بنیادینِ زیست محیطی ، مشکلات کالبدی و سیمای ظاهری شهر ، کمبود یا فقدان خدماتِ شهری از قبیل فضای سبز کافی ، مبلمان شهری ، خدمات پایانه ای، ریلی و فرودگاهی ، آسیب های جدی به فرهنگ و بنیان های فکری و اعتقادی مردم و بسیاری از مشکلات ساختاری و ماهوی دیگر سیمایی محروم و عقب مانده از روند توسعه از شهرِ ما ترسیم می کند. برای حل کردن یا لاقل کاهش دادن بسیاری از این مشکلات متأسفانه راه حل فوری وجود ندارد. توسعه امری فراگیر است. از این رو بسیاری از این مشکلات و محرومیت ها به هم وابسته بوده و حل برخی از این کمبودها بر روی رفع ِ مشکلات دیگر اثر می گذارد. راه حلِ قانونی و مؤثر بسیاری از این چالش ها وابسته به برنامه های توسعه است. توسعه و آبادانی موضوعی فراگیر و گسترده است و هر تلاشی در این راستا به شکل ارگانیک بر تمامی مشکلات و حلقه های زنجیرۀ محرومیتِ ما اثر می گذارد. کافیست شما برای مشکل اشتغال از طریق ایجادِ پروژه های صنعتی بزرگ و اشتغالزا چاره ای اساسی بیندیشید ، خود به خود خواهید دید اثر مطلوب رفع بیکاری بر روی رفع ِ بسیاری از مشکلات فرهنگی ، کالبدی و خدمات شهری اثر مطلوب و مضاعف خواهد گذاشت. بنا بر این حلقۀ مفقودۀ توسعه ی منطقه و رفع محرومیت در واقع تمرکز هدفمند بر روی برنامۀ توسعه ی استان است. فرصتی کم نظیر برای آغاز روند توسعۀ فراگیر: توسعه امری نیست که آن را به فردا محول کنیم. حتی اگر به اندازۀ سرِ سوزنی امکان پیشرفت و برداشتن قدمی به سوی توسعه هست، نباید اهمال کرد بلکه آن قدم را همین امروز باید برداشت. برای اولویت داشتن و مهم بودن سال جاری به عنوان سال آغاز توسعۀ همه جانبۀ استان سه دلیل مهم وجود دارد: اولاً می دانیم که در ماه های اخیر امضای ” برنامۀ جامع مشترک ” ( برجام ) کشور ما را در وضعیت مطلوبی قرار داده و امکان گشایش اقتصادی و رفع محدودیت ها و تحریم های ظالمانۀ غرب امیدِ مسئولان را برای سرمایه گذاری های مولد و تعقیب اهدافِ برنامۀ توسعه بر انگیخته است. حل مشکل هسته ای و به تبع آن آزاد سازی سرمایه های بلوکه شده و امکان افزایش تولید و فروش نفت دست دولت را برای برداشتن گام هایی بلند در مسیر توسعه باز می کند. مسئولان استان و شهرستان ها می توانند با استفادۀ مؤثر از این فرصت مغتنم ضمن مشورت با کارشناسان خبره بر روی تنظیم برنامۀ توسعۀ استان و شهرستان ها در قالب برنامۀ ششم توسعه تمرکز کنند. ثانیاً با توجه به آغاز برنامۀ ششم توسعه از سال آینده (1395-1399) لایحۀ بودجۀ دولت در سال جاری در قالب این برنامه ارائه خواهدشد. لذا لایحۀ بودجۀ پیشنهادی دولت در سال 94 ( با توجه به موضوع رفع تحریم ها در سال آتی ) فرصت گرانبهایی برای کلید زدن روند توسعۀ همه جانبۀ استان و شهرستان است. برنامه ریزان و طراحان استان و شهرستان با توجه به جهت گیری اصلی برنامۀ ششم بایستی قبل از ارائۀ لایحۀ بودجه به مجلس به شکل فوری و با تلاش مضاعف نسبت به تشکیل کارگروههای تخصصی اقدام نموده و بابهره گیری از این برنامه برای جبران عقب ماندگی های ناشی از عدم استفادۀ مطلوب و مؤثر ازبرنامه های قبلی اقدام نمایند. دلیل سوم برای اهمیت کلید زدن و آغاز طرح توسعۀ استان،حساسیت فوق العادۀانتخابات مجلس در سال جاری است. بدیهی است نیمه دوم سال 94 در واقع پر انگیزه ترین سال ها برای مطالبه مردم از نمایندگان فعلی و مجبور کردن آنها به مشارکت و پیگیری جدی در مسائل کلان و کلیدی استان و سال 95 اولین سال منتخبین آینده و نخستین سال اجرای برنامۀ ششم توسعه خواهد بود،با ورود افراد توانمند و شایسته و تزریق اطلاعات کارشناسی و علمی مناسب بهترین فرصت برای بهره برداری از شرایط برابر است. جهت گیری برنامۀ توسعه : در کشور ما نظام اقتصادی بر پایۀ سه بخش دولتی ، تعاونی و خصوصی استوار است و نقش هر کدام از این بخش ها در دوره های زمانی متفاوت، اما کاملا به هم وابسته است. در برنامه های قبلیِ توسعه،نقش بخش دولتی و بعد از آن تعاونی های وابسته به بخش دولتی پر رنگ تر بود و به خاطر ضعف بخش تعاونی استان ما تا کنون استفادۀ مؤثری از این فرصت ها به عمل نیامده است. امروز که سیاست های کلان توسعه به سمت توجه بیشتر به بخش خصوصی پیش می رود، و با توجه به این که هنوز شرکت های وابسته به دولت منشاء تأثیر هستند، این بخش وابستگی بسیار شدیدی به حمایت دولتی و بخش تعاونی های وابسته به دولت دارد. در قانون مساعدت بخش دولتی و تعاونی برای تقویت و حمایت از بخش خصوصی پیش بینی شده است. اما به علت عدم برنامه ریزی دقیق و عدم ارائه علمی و مستند پتانسیل های موجود استان و همچنین فقدان نیروی کارشناسی موثر و تاثیر گذار در دولت و عدم پیگیری جدی نمایندگان استان در این زمینه و به طور کلی به دلیل بی انگیزه بودن و کم رغبتی افراد موثر لرستانی مقیم مرکز بخش خصوصی ما نیز توفیق چندانی در مشارکت در توسعه ی استان و شهرستان نداشته و اگر برای توانمندسازی این بخش در برنامۀ ششم توسعه چاره ای اساسی اندیشیده نشود، پیش بینی می شود که در 5 سال آتی هم زمینه های لازم برای توسعه استان فراهم نشود. با توجه به فرصت طلائی موجود و جهت گیری اصلی برنامۀ ششم ایجاد یک اراده و همت ِ جمعی در خصوص مشاوره دادن و کمک به دست اندرکاران توسعۀ استان و شهرستان و بهره برداری حداکثری از امکانات و فرصت های موجود نیازمند یک عزم وهمتِ جمعی است. اینجانب نیز به سهم خود برای مشارکت در این عزم عمومی و برای نیل به توسعه و پیشرفت استان و شهرستان در زمینه کلید سوم 10 نکته را در همین راستا به عرض می رسانم و امیدوارم طرح این نکات به تقویت توان کارشناسی مسئولان ذیربط کمک کرده و در جرکت به سوی توسعه و عمران استان و شهرستان مفید و مؤثر واقع شود: 1 - از جمله راهکارهای توسعه استان و شهرستان توجه ویژه دولت به ساماندهی علمی و تخصصی به مسئولین استانی وشهرستانی است. یکی از مهم ترین دلایل عقب ماندگی استان و شهرستان عدم آشنایی و عدم درک صحیح بسیاری ازمدیران از برنامه و بودجه، مسیر قانونی تصویب طرح ها و پروژه های عمرانی و راهکارهای جذب اعتبار برای این پروژه هاست.ارائه طرح ها باید علمی و مستند به قانون بوده و با اهداف برنامۀ توسعه هم راستا باشد. از این رو بسیاری از طرح ها به دلیل طرح غیر علمی و غیر قابل دفاع بودن این پروژه ها هیچگاه به مرحلۀ جذبِ اعتبار نمی رسد. راهکار عمده ای که می توان برای رفع این معضل ارائه نمود بازسازی و ساماندهی نیروی انسانی استان بر اساس شایستگی و تخصص است.به نحوی که افراد باید توانایی علمی لازم در زمینه برنامه های توسعه ای کوتاه مدت (برنامه و بودجه سالانه) ، برنامه میان مدت شامل برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی(برنامه های توسعه اول،دوم،سوم،چهارم،پنجم و اکنون ششم پنج ساله) و برنامه های بلند مدت در چهارچوب اسناد بالادستی کشور (سند چشم انداز) را داشته باشند. بدیهی است که مهارت های علمی و عملیاتی این نیروهای تخصصی ( اعم از مدیران و کارشناسان)باید از طریق برگزاری کارگاه های آموزشیِ ضمن خدمت مرتباً به روز رسانی شود. این مدیران و کارشناسان باید از امکانات و فرصت های لازم برای مشاوره با چهره های علمیِ دلسوز و جوانان تحصیلکرده و دانش آموخته برخوردار بوده و بتوانند بر اساس تخصص و تجربه و توانمندی های این افراد از توان کارشناسی این نیروها حداکثر استفاده را به عمل آورند. از آن گذشته مدیران ذیربط می تواننددر فصول تنظیم و پیشنهاد برنامه های توسعه ( در قالب لایحۀ بودجه ) با تشکیل کارگروه هایی متشکل از مدیران و صاحبنظران و افراد سیاسی صاحب نفوذ استانی مقیم مرکز ، کلیۀ امکانات و سرمایه های علمی استان را در جهت تنظیم و پیشنهاد برنامه ای منسجم، قابل دفاع و مؤثر در توسعۀ استان بسیج کنند. 2 - راهکار دیگر،پیگیری جدی مسئولین استانی برای دریافت حق حداقلی استان از ردیف بودجه های عمرانی کشور است. منظور آن است که استان باید بتواند بر اساس سرانه و سهم از جمعیتِ کشور از اعتبارات و تسهیلات نیز برخوردار باشد. اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه 94 حدود 480 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که نسبت به مصوب قانون بودجه 93، معادل 16 درصد و نسبت به رقم پیش بینی عملکرد سال جاری حدود 60 درصد افزایش نشان می دهد. سهم اعتبارات عمرانی لرستان در سال 94 از بودجه کل کشور با توجه به تلاش آقای استاندار ، نمایندگان محترم و سایر عزیزان مبلغ 400 میلیارد تومان است که گر چه این رقم رشد قابل توجه نسبت به سال های گذشته دارد ولی معادل 85 / 0 درصد از بودجه عمرانی کل کشور است در صورتی که با توجه به وسعت و جمعیت لرستان در قیاس با کل کشور که نزدیک 3 درصد است بودجه اعتباری لرستان باید 1400 میلیارد تومان باشد. 3 - یکی از نکات مهم دیگر پیگیری لازم در زمینۀ جذب سرمایه گذاری شرکت های دولتی برای سرمایه گذاری در استان است. در گزارش بودجه سال 94 سهم شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بالغ بر 5 میلیون و 966 هزار و 669 میلیارد ریال است. در راستای تامین منابع لازم برای تحقق رشد مستمر و پرشتاب اقتصادی، مجموعه سرمایه گذاری دولت و شرکت های دولتی در سال آینده نزدیک یک میلیون و 511 هزار و 589 میلیارد ریال برآورد شده است. با توجه به بحث محرومیت زدایی و تکلیف قانونی این شرکت ها برای سرمایه گذاری در مناطق محروم سهم استان لرستان که باید نزدیک 3 درصد باشد معادل 45000هزار میلیارد ریال می باشد. 4 - راهکار دیگر پیگیری های لازم برای جذب بودجه اختصاصی از طریق وزارتخانه هاست.بررسی و تطبیق لایحه بودجه سال 94 نشان می دهد که بودجه هر 18 وزارتخانه دولت، افزایش یافته است. در لایحه بودجه سال 94 کل کشور به طور تقریبی سهم وزارت بهداشت 56000 میلیارد تومان ، وزارت علوم 12000 میلیارد تومان، وزارت آموزش و پرورش 23000 میلیارد تومان، وزارت نیرو71000 میلیارد تومان، وزارت راه و شهر سازی 6000 میلیارد تومان است، اگر حداکثر 20 درصد رقم های موجود صرف وزارتخانه ها شود و مابقی بر اساس جمعیت و پتانسیل و محرومیت منطقه بین استانها توزیع شود ، سهم ادارات لرستان از اعتبارات در نظر گرفته شده برای وزارتخانه های مزبور حداقل 3 درصد رقم های اختصاص داده شده است که بعنوان نمونه سهم بهداشت در لرستان 1340 میلیارد تومان و سهم دانشگاه های دولتی استان 360 میلیارد تومان است. 5 - راهکار دیگر پیگیری در جذب بودجه های تصویب شده در وزارت نفت و گاز و پتروشیمی در راستای سرمایه گذاری است. در راستای اعمال حق مالکیت و حاکمیت بر منابع نفت و گاز کشور 5/14 درصد از ارزش نفت (نفت خام و میعانات گازی) تولیدی به عنوان سهم شرکت نفت و 5/85 درصد از ارزش مواد مذکور به حساب دولت نزد خزانه داری کل کشور واریز می گردد که 2 درصد از 5/85 درصد آن به منظور توسعه مناطق نفت خیز، گازخیز و مناطق محروم اختصاص می یابد. اگر درآمد حداقلی دولت را در نظر بگیریم این بودجه نزدیک 1500 میلیارد تومان است. سهم لرستان از این مبلغ و سهم 14.5 درصدی وزارت نفت که بخش عمده ای از آن باید صرف سرمایه گذاری ، توسعه و اکتشاف منابع نفت و گاز کشور شود حداقل 60 میلیارد تومان است؟ ( در این خصوص در یادداشت مستقلی به موضوع نفت و گاز و پتروشیمی خواهم پرداخت. ) 6 - راهکار دیگر استفادۀ مؤثر از صندوق توسعه ملی(ذخیره ارزی ) است؛ مطابق بند (د) و (ه) تبصرۀ (5) لایحه بودجه دولت درخواست داده است که با تبدیل 20 درصد منابع ارزی سال 1394 این صندوق به صورت ریالی ، این منابع را به بخش های آب و کشاورزی، محیط زیست، صنعت و معدن، حمل ونقل و گردشگری اختصاص دهد. ضمناً بند (ل) تبصره (5) نیز، اجازه اعطای تسهیلات ریالی به شقوق مختلف حمل و نقل با تضمین دولت را درخواست کرده است.دولت هر ساله مبلغ خیلی زیادی از این صندوق را برای توسعه در زمینه صادرات ، توسعه در امور زیر بنایی، عمران روستایی و ... برداشت می کند. بر اساس قانون دولت می تواند تا50درصد از سرمایه صندوق را به صورت ارزی صرف توسعه نماید که با توجه به سرمایه صندوق که تا سال جاری نزدیک 70 میلیارد دلار بوده است، سهم استان لرستان از این مبلغ 2 میلیارد دلار بوده است. اگر به یک نمونه از این موارد اشاره کنم ،به عنوان نمونه مجلس در سال 94مجوز برداشت 500 میلیون دلار از این صندوق را برای توسعه آبرسانی روستایی اختصاص داده است و این مبلغ علاوه بر نزدیک 1000 میلیارد تومان تخصیص داده شده به آب و فاضلاب کشور برای توسعه آبرسانی روستایی است. نکته مهم این است که با وجود محرومیت شدید روستاهای لرستان بر اساس آمار وزارت کشور، سهم لرستان حدود 90 میلیارد تومان است. 7 - یکی دیگر ار راهکارهای مناسب برای جذب اعتبارات، استفاده از ماده 180 برنامه پنجم توسعه است.مطابق ماده 180 برنامه پنجم توسعه و در راستای تحقق اصل چهل و هشتم قانون اساسی، در راستای سیاستهای کلی نظام و جهت نیل به اهداف سند چشم انداز و به منظور استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانۀ اعتبارات و رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانۀ سود تسهیلات، به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستانهای با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه در بخشهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی، در هر سال برنامه حداقل 10 درصد به سطح شاخص یادشده نزدیک شود. در این راستا معادل دو درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب ردیفهای مشخص برای مصارف معین در بودجه سنواتی در اختیار متولیان قرار می گیرد تا در راستای تحقق اهداف فوق توزیع و هزینه شود.بودجه عمومی دولت در سال 94 حدود 260 هزار میلیارد تومان بوده است که 3 ذرصد این مقدار معادل 780 میلیارد تومان است. 8 - یکی دیگر از نکات مهم در اجرای توسعه در هر منطقه ای ارائه طرح هایی با پشتوانه علمی و توجیه مناسب اقتصادی در قالب تبصره مادۀ 215 قانون برنامه پنجم توسعه است. این ماده که به موضوع ارائۀ پیشنهاد طرح های تملک دارئی های سرمایه ای برای درج در پیوست لوایح بودجۀ سنواتی کل کشور می پردازد، در واقع از طرح هایی پشتیبانی می کند که در برنامۀ چهارم توسعه در شمول ردیف مادۀ 32 قانون برنامه چهارم توسعه مصوب گردیده است. در این ماده مشخص شده است که اعتبارات طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای جدید صرفاً بر اساس گزارشهای توجیهی فنی، اقتصادی و زیست محیطی تأیید شده برای یکبار و به قیمت ثابت سالی که طرح مورد نظر برای اولین بار در لایحه بودجه سالانه مصوب شده است،منظورگردیده و به تفکیک سالهای برنامه چهارم و سالهای بعد به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد.بدیهی است طرح های ارائه شده به آن نسبت که توجیه علمی مناسب و پیگیری جدی داشته باشد در این کمیسیون مصوب شده و حائز ردیف ملی می گردد. کار تخصصی بر روی طرح های ملی ، ملی _استانی، استانی با پشتوانۀ علمی و توجیه مناسب اقتصادی فوق العاده مهم است زیرا اگر فرضاً در منطقه ای چند طرح با پشتوانه علمی ضعیف ارائه شود، همین ویژگی باعث می گردد که حتی طرح های دارای پشتوانۀ توجیهی قوی آن منطقه هم رد شود. ضمنا ارتباط موثر با کارشناسان این کمیسیون و حمایت دولت و پیگیری نمایندگان مجلس در کنار ارائه طرح با توجیه علمی،کلیدی ترین نکته در مصوب نمودن این قبیل طرح ها است. 9 - نکته بعدی آمادگی لازم مسئولان برنامه ریزی توسعۀ استان برای شرایط بعد از لغو تحریم ها وآزاد شدن سرمایه های بلوکه شده ایران توسط جامعه جهانی است. با توجه به بسته بودن دست دولت تدبیر و امید از نظر تأمین اعتباراتِ ناشی از فروش نفت از بدو تشکیل این دولت، پیش بینی می شود که با لغو این تحریم ها و آزاد سازی سرمایه های بلوکه شده اعتبارات بی سابقه ای به بودجۀ کشور تزریق شود. لذا با وجود این سرمایه، فرصت خوبی برای رفع محرومیت استان فراهم می شود. مسئولان استان بایستی در این زمینه پیشدستی نموده و از همین الان با استفاده از پتانسیل همۀ کارشناسان خبره و نیروهای متخصص و دلسوز کارگروه های لازم را تشکیل داده و بنا به فرمودۀ مقام معظم رهبری با همدلی و همزبانی نسبت به تدوین و تنظیم طرح های دارای پشتوانۀ علمی و توجیه مناسب اقتصادی اقدام نموده وتلاش نمایند که با مصوب نمودن این طرح ها حداکثر استفادۀ لازم را از این فرصت به عمل آورده و از این فرصت گرانبها برای آغاز توسعۀ فراگیر و رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در استان بهرۀ لازم را ببرند. 10 - در پایان این نکته هم حائز اهمیت است که با توجه به تمرکز دولت بر روی بخش خصوصی و اختصاص یارانه های تولیدی به این بخش مسئولان بایستی در این زمینه تلاش نمایند که با استفاده از این یارانه ها نسبت به تقویت بخش خصوصی استان اقدام نمایند زیرا می توان گفت که تا کنون استان لرستان و شهرستان های محروم آن تقریبا از این تسهیلات بی بهره بوده اند. مسئولان استانی می توانند با بررسی صنایع تعطیل شده یا در حال تعطیل یا کم بازده استان و جذب کمک برای احیاء آنها، ارائۀ طرح های پیشنهادی دارای توجیه اقتصادی در زمینۀ احیاء و ساماندهی منابع آب ، معدن و صنایع معدنی، کشاورزی صنعتی و صنایع مرتبط با آن، دامداری، گاوداری و صنایع مرتبط با آنها و منابع طبیعی و محیط زیست استان، بخشی از این اعتبارات را به سمت استان سرازیر کرده و از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند. نگارنده خواهم کوشید با توجه به تخصص و تجاربی که در این زمینه دارم دریادداشت جداگانه ای به موضوع صنایع و معادن استان لرستان و راهکارهای توسعه آن بپردازم. درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
فرماندار: کارواش های پلدختر ساماندهی شوند
و سموم شیمیایی در زمین های کشاورزی تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید از استفاده این کودها و سموم توسط کشاورزان جلوگیری کند. وی افزود: روستاهای فاقد لوله کشی آب آشامیدنی باید لوله کشی و روستاهای دارای چشمه باید ساماندهی شوند. شهردار پلدختر نیز در این نشست گفت: چهار محل نگهداری دام در حاشیه شهر شناسایی و به دادگاه معرفی شده اند. جهانگیر اکبری با بیان اینکه کمیته اتلاف سگ های ولگرد در
ساماندهی محله هرندی به سمت آزمون وخطا نرود
این تعهدات وجود دارد و احداث و تعمیر بخشی از این مراکز انجام شده و تقریبا آماده بهره برداری است. آن گونه که معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران می گوید، قرار نیست مواجهه با معتادان به شکلی صورت گیرد که آنها به مناطق همجوار نقل مکان کنند یا در شهر پراکنده شوند، بلکه برنامه ریزی لازم برای انتقال آنها به کمپ های ترک اعتیاد و پس از آن مهارت آموزی برای کسب درآمد با همکاری دستگاه های ذیربط
کمیته اتلاف حیوانات ولگرد در پلدختر فعال شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر ، جهانگیر اکبری ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پلدختر، اظهار داشت: در بحث نگهداری دام در حاشیه شهر 4 مورد شناسایی و به دادگاه معرفی شدند، بخشی از کار به شهرداری مربوط می شود و بخش دیگر پروسه زمانی دارد. وی افزود: کمیته اتلاف حیوانات ولگرد در سطح شهر فعال است ولی متأسفانه این شهر به دلیل محاصره بودن در درختچه های گز حیوانات ولگرد در
حرکت در مسیر پیشرفت، ره آورد حضور 100 مقام ارشد کشور در استان ایلام
در بودجه امسال اجرایی می شوند. 44 طرح مصوب هیات دولت تدبیر و امید برای استان ایلام شامل پنج طرح در بخش حمل و نقل، 12 طرح در حوزه حوادث پیش بینی نشده، سه طرح در حوزه بهداشت و درمان، پنج طرح در بخش ورزش، شش طرح در حوزه تامین آب و چهار طرح در بخش آموزش با هدف شتاب بخشیدن به عمران و آبادانی شهرستان های مختلف استان است. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز ایلام در این گزارش تلاش کرده است تا عملکرد
مجازات حیوان آزاری چیست؟
رأس الاغ بلاصاحب به مدت سه ماه تبدیل کرده است. شرکت ساماندهی و صنایع مشاغل شهر امسال در اقدامی شایسته از معاونان شهری و فضای سبز مناطق 22 گانه تهران خواسته است به جهت پاسداشت حقوق حیوانات و رعایت فرهنگ و ادب فارسی، در نگارش تمامی مکاتبات اداری از واژه سگ های بدون صاحب به جای سگ های ولگرد استفاده شود. امید است با آموزش رفتار مسئولانه نسبت به حیوانات براساس منابع اخلاقی، دینی و قانونی به فرزندانمان، در آینده شاهد کاهش آزار و اذیت حیوانات باشیم.
وضعیت بیماری سالک در پل دختر نگران کننده است/ شبکه بهداشت نمی تواند کنترل کند
خاطرنشان کرد: حیواناتی مانند دام و سگ منبع بیماری هستند بنابراین برای مبارزه با بیماری سالک توسط شبکه بهداشت و درمان سم پاشی انجام شده که این کار به دلیل مقطعی بودن و هزینه بردار بودن، ادامه پیدا نکرده است. وی گفت: در مناطقی مانند واشیان، بادامک، تخت چان، میدان، قسمت های اطراف شهر سراب حمام، اسلام آباد و درد یا با هزینه ای نزدیک به 180 میلیون ریال عملیات سم پاشی انجام شده است.
پوزش: ایجاد تنش محصول ناهمگونی شورای شهر و شهرداری است
خراب است و ماشین حمل گوشت مناسب نیست. وی در ادامه به بررسی خدمات شهری پرداخت و با اشاره به وضعیت نابسامان بازار روز دهدشت گفت: این بازار به عنوان مرکز خرید شهروندان و محل پرتردد در مرکز شهر وضعیت مطلوبی ندارد و باید ساماندهی شود. پوزش واگذاری حق امتیاز مغازه های بازار روز را از معضلات موجود و باعث تضییع حقوق شهروندان خواند و تاکید کرد: جلوی این اقدامات ناحق باید گرفته شود.
شهرداری ها، کلید مبارزه با تغییرات آب وهوا
ویرانگری به شهر ها وارد کرد. با این وجود، دولت فدرال نوعی منفعت اساسی را به وجود آورد: سیاست نوآوری های محلی در شهرها در نهایت به عنوان بهترین جایگزین برای بودجه از دست رفته فدرال به رسمیت شناخته شد. سایر شهرهای جهان به راه حل مشابهی رسیده اند. از این رو بسیاری از مهم ترین طرح های جدید این قرن از تصویب ممنوعیت استعمال سیگار در نیویورک تا پیشگامی سیستم حمل و نقل سریع در بوگاتا، از شهرها به
فعالیت کشتارگاهی علی رغم غیربهداشتی بودن/ تاکید مسئولان بر غیراستاندارد بودن کشتارگاه اما...........
داخل شده و به استراحت بپردازند، بدون آنکه مزاحمی برایشان پیدا شود. "محمدمراد امیری" رئیس شورای شهر سراب دوره در گفتگو با خبر چگنی، در خصوص کشتارگاه دام شهر سراب دوره گفت: در جلسه شورای بهداشت ماه گذشته شهرستان چگنی با که با حضور ریاست شبکه بهداشت، ریاست دامپزشکی و ریاست محیط زیست شهرستان چگنی ، شهردار و اعضای شورای شهر سراب دوره برگزار شد و در نتیجه شهرداری شهر سراب دوره می بایست مبلغی
مشکلات مطرح شده؛ از مشمولان نخبه ای که برای همیشه از ایران رفتند تا تخریب ساحل برای ساخت پاساژ
همه جالب تر اینه که این شهر دو سال پیش به عنوان منتطقه ی ویژه ی اقتصادی معرفی شده منطقه ای که نه قطار داره نه راه آهن و نه جادهی سالم. لطفا پیگیری بفرمایید بسمه تعالی با سلام از 20:30 شنیدیم که صیفی جات تهران با اب فاضلاب آبیاری می شه البته می دو نستیم. می دونیم که بحران آب داریم.... و می بینیم که جوانانی در سطل های زباله غرق می شوند تا لقمه نانی با فروش پلاستیک های آن در آورند. پلاستیک
می توان دوباره تن بیمار تهران را احیاء کرد
حمل و نقل و ترافیک اعلام کردند. به هر حال اگر منبع اصلی آلودگی هوا، اگزوز خودروها بوده باشد، آن نسبت ها دور و بر همین میزان است. اما واقعیت این است که این آلودگی منابع متحرک دو عامل اصلی دارد: یکی خود سوخت که بنزین و گازوئیل است که اگر یادتان باشد ما در شرایط خاصی که بودیم به اصطلاح بنزین پتروشیمی تولید می شد که آلودگی شدیدی داشت اما الان با وارد کردن بنزین یورو4 که توزیع آن در تهران از اسفند 92
از بی رونقی جهان نما تا استقبال کمتر از 50 نفری از شهربازی میلیاردی اصفهان
چرخه حمل و نقل این شهر شد. علیرضا نصر اصفهانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه از بی رونقی ساختمان جهان نما پس از حدود 5 سال افتتاح خبر داد و گفت: ضروری است که رونق اقتصادی این فضا در کنار فضاهای تفریحی مورد توجه قرار گیرد و چنانپه این اتفاق نیفتد شاهد مصادیق اتلاف سرمایه شهر و متضرر شدن سرمایه گذاران و مردم خواهیم بود. وی همچنین از عدم استفاده شهروندان از فضای
حضور 49 مقام بلند پایه دولت در 27 شهر طی هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دستگاهها
توسط خودیاری اهالی در قالب شرکت تعاونی روستایی تامین شده است. -- اجرای جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاشمر با حضور وزیر نیرو آغاز شد مشهد - ایرنا - عملیات اجرایی طرح بزرگ جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر کاشمر روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر نیرو بطور رسمی آغاز شد. فرماندار کاشمر میزان سرمایه گذاری برای این طرح را بر اساس برآورد سال 1391 معادل هزار و 80 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: طرح
سریال دنباله دار جولان حیوانات اهلی در خیابان های آق قلا + تصویر
زباله شهری،دفع فاضلاب شهری و ورود گازهای سمی کارخانجات تولیدی است اما یکی دیگر از مخاطراتی که می تواند شهرهای کوچک را با مشکلات بهداشتی مواجه کند، ورود احشام و حیوانات به محدوده و حتی داخل شهر است. چندی پیش تصاویری در خصوص وجود سگ های ولگرد در میدان اصلی شهر آق قلا منتشر گردید که تصویر ناخوشایندی را در ذهن هر بیننده ای به تصویر می کشد. البته شهردار آق قلا نیز در این خصوص گفت بود که "سگ های
سیستان در خاک جان می سپارد + تصاویر
محروم و حاشیه ای شهرک هایی برای خانواده نظامیان با ساختمان های یک شکل توجه را جلب می کند. راهنمای من که دوران کودکی و جوانی خودر ا در این شهر گذرانده هم ترس خاصی از برخی محله های زاهدان دارد و بی نهایت مراقب است که مشکلی پیش نیاید. قیمت خانه ها با توجه به رکود بازار خرید و فروش نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است, در چند سال اخیر بوستان های کوچکی نیز در شهر افتتاح