سایر منابع:
سایر خبرها
گفته های رییس صندوق توسعه ملی درست نیست
مجوز مستقیم به بانک مرکزی مراجعه کرده و منابع لازم را برداشت می کردند اما معتقدیم که صندوق توسعه ملی صاحب حساب است و باید دستور برداشت از سوی آن انجام شود. به گفته عضو هیات نظارت صندوق توسعه ملی، این هیات نسبت به نوع برداشت از صندوق و صدور مجوز از آن پیش تر به بانک مرکزی تذکر داده است. ادامه دارد
فشار دولتی بر دولتی کارساز افتاد / سید صفدر تکذیب کرد!
پیدا می کند به منابع صندوق چشم دارد، قرار می دهیم به خوبی به مقصود صفدر حسینی پی می بریم. در واقع اگر برداشتی از صندوق انجام نشده بوده رئیس هیات عامل صندوق با چنین کدهایی در خصوص دست اندازی های دولت به منابع این صندوق صحبت نمی کرد و اگر خوب به اتفاقات 6 روز اخیر نگاه کنیم، متوجه می شویم برداشت 12 میلیارد دلاری از حساب صندوق توسعه ملی صحت داشته و سید صفدر حسینی هفته گذشته به هر دلیلی قصد افشای آن
برداشت 12میلیارد دلاری ازصندوق توسعه؛ از جنجال سازی تا واقعیت
بانک ها حساب دارند و صاحب اختیار آن هستند، بنابراین باید مصرف آن با مجوز صاحب حساب صورت گیرد. وی با بیان آنکه در سال های اخیر همواره پیش آمده که برداشت هایی از حساب صندوق توسعه ملی انجام شده که با اجازه مستقیم صاحب حساب نبوده است، توضیح داد: این در حالی است که برخی دستگاه ها بعد از صدور مجوز مستقیم به بانک مرکزی مراجعه کرده و منابع لازم را برداشت می کردند، اما معتقدیم که صندوق توسعه ملی صاحب حساب است
برداشت 12میلیارد دلاری ازصندوق توسعه؛ از جنجال سازی تا واقعیت
اختیار آن هستند، بنابراین باید مصرف آن با مجوز صاحب حساب صورت گیرد. وی با بیان آنکه در سال های اخیر همواره پیش آمده که برداشت هایی از حساب صندوق توسعه ملی انجام شده که با اجازه مستقیم صاحب حساب نبوده است، توضیح داد: این در حالی است که برخی دستگاه ها بعد از صدور مجوز مستقیم به بانک مرکزی مراجعه کرده و منابع لازم را برداشت می کردند، اما معتقدیم که صندوق توسعه ملی صاحب حساب است و باید دستور برداشت
افشای پشت پرده برداشت های غیرقانونی از صندوق توسعه
دارد. اگر زمان را به عقب برگردانیم به روزهای پایانی سال 92 و آن برداشت 4.1 میلیارد دلاری که از حساب صندوق توسعه ملی برای پرداخت به پیمانکاران انجام شد، ریشه این انتقاد را می بینیم. با وجود تکذیب های متعدد مسئولان دولت، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در دی ماه سال گذشته خطاب به سران سه قوه نوشت: بانک مرکزی مبلغ مزبور (4.1 میلیارد دلار) را در تاریخ 26 اسفند 92 از حساب های صندوق
واکنش بهمنی به ادعای صفدر حسینی
متفاوت است. وی با بیان این که کسانی که می گویند در دولت قبل یا هر دوره ای بدون مجوز از صندوق برداشت شده است، اطلاعات بانکی، اقتصادی و منطقی ندارند، گفت: ممکن است برداشتی انجام شده باشد اما حتما با اجازه صاحب حساب یعنی هیات عامل صندوق توسعه ملی و با تایید آنها بوده و خواهد بود. در عین حال که مصوباتی نظیر ستاد ویژه بودجه و سایر مجوزهای قانونی می تواند موجب برداشت از صندوق توسعه ملی شود
پولی بدون مجوز از صندوق توسعه ملی برداشت نشده است
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: انتقاد مدیرعامل صندوق توسعه ملی مربوط به دوره گذشته است و بدون مجوز پولی از حساب این صندوق برداشت نشده است. علی طیب نیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، در پاسخ به این سوال که طی روزهای گذشته مدیرعامل صندوق توسعه ملی انتقاداتی نسبت به هزینه کرد پول های این صندوق توسط بانک مرکزی داشت، عنوان کرد: منظور مدیرعامل مربوط به دوره های قبل بوده و خود
جنجال سخنان اخیر رئیس صندوق توسعه وارد فاز جدیدی شد/این بار محمود بهمنی واکنش نشان داد
/> این اظهارات حسینی در رسانه ها این گونه منعکس شد که وی گفته است 12 میلیارد دلار از سوی دولت و یا بانک مرکزی از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شده است . اگرچه هم روابط عمومی صندوق، هم خود صفدر حسینی توضیحاتی در این مورد دادند و اعلام کردند که سوء برداشتی پیش آمده بود، اما داستان تا جایی پیش رفت که وزیر اقتصاد روز گذشته در گفت وگویی با فارس به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: منظور مدیرعامل مربوط به
برداشت 12میلیارد دلاری ازصندوق توسعه؛ از جنجال سازی تا واقعیت
توسعه ملی صاحب حسابی در بانک مرکزی است؛ مانند سایر کسانی که در بانک ها حساب دارند و صاحب اختیار آن هستند، بنابراین باید مصرف آن با مجوز صاحب حساب صورت گیرد. وی با بیان آنکه در سال های اخیر همواره پیش آمده که برداشت هایی از حساب صندوق توسعه ملی انجام شده که با اجازه مستقیم صاحب حساب نبوده است، توضیح داد: این در حالی است که برخی دستگاه ها بعد از صدور مجوز مستقیم به بانک مرکزی مراجعه کرده و منابع
بازی سیاسی با صندوق توسعه ملی
یازدهم اعلام کرد، که از 176 میلیارد دلار حساب ذخیره ارزی، 161 میلیارد دلار را دولت استفاده کرده است. توکلی در توصیف وضعیت این صندوق در پایان دولت دهم از عبارت حساب ذخیره ارزی جارو شد استفاده کرد. این در حالی است که به باور کارشناسان، عملکرد دولت یازدهم نشان دهنده این است که با هرگونه برداشت غیرقانونی مخالف است و با توجه به این که دولت بودجه را انقباضی و با انضباط کامل تدوین کرده و به دلیل کاهش نرخ تورم و انضباط مالی، بعید است برداشتی غیرقانونی از منابع صندوق توسعه ملی داشته باشد. 0 0 ...
آقای رئیس جمهور! لطفا جواب نامه رئیس صندوق توسعه ملی را بدهید / آیا پاسخ این نامه رسانه ای می شود؟
میرداماد بیش از همه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. این سومین بار است که در خصوص برداشتهای دولت یازدهم از صندوق توسعه ملی اظهار نظر می شود. اولین بار در اسفند 92 و در حالی که تنها شش ماه از فعالیت دولت روحانی می گذشت خبری با این مضمون که 4.1 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برداشت شده است در رسانه ها منعکس شد که صفدر حسینی آن را تکذیب کرد و البته این تکذیب چندان هم محکم نبود و در
بازی سیاسی با صندوق توسعه
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اقتصاد انلاین، انتقاد نسبت به عملکرد دولت گذشته، برای رییس صندوق توسعه ملی دردسرساز شد. خبری که سه شنبه هفته گذشته از زبان صفدر حسینی در نشست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران منتشر شد، این گونه بود که دولت هر کجا که کم می آورد، می گوید منابع از صندوق توسعه ملی تامین شود. از سوی دیگر، بانک مرکزی احساس می کند ارزهای صندوق توسعه ملی، یک منابع مشاع است
واکنش بهمنی به ادعای صفدرحسینی
بیان این که کسانی که می گویند در دولت قبل یا هر دوره ای بدون مجوز از صندوق برداشت شده است، اطلاعات بانکی، اقتصادی و منطقی ندارند، گفت: ممکن است برداشتی انجام شده باشد اما حتما با اجازه صاحب حساب یعنی هیات عامل صندوق توسعه ملی و با تایید آنها بوده و خواهد بود. در عین حال که مصوباتی نظیر ستاد ویژه بودجه و سایر مجوزهای قانونی می تواند موجب برداشت از صندوق توسعه ملی شود که از قبل هم همینگونه بوده است
ابهام زدایی از هزینه کرد منابع ارزی
عملکرد بانک مرکزی وارد نیست و این بانک براساس قانون در این زمینه عمل کرده است و هیچ دستور پرداخت انجام نشده صندوق توسعه ملی در بانک مرکزی وجود ندارد. غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی صفدر حسینی حفظ امنیت ، حفظ ارزش ، نقدینگی و سودآوری را به عنوان 4 اصل مدیریت منابع ارزی عنوان کرد و گفت: مثل هر حساب بانکی دیگر، برداشت از حساب های صندوق توسعه ملی با
مخالفت بهمنی با تفکیک حساب صندوق ازمنابع ارزی
با بیان این که کسانی که می گویند در دولت قبل یا هر دوره ای بدون مجوز از صندوق برداشت شده است، اطلاعات بانکی، اقتصادی و منطقی ندارند، افزود: ممکن است برداشتی انجام شده باشد اما حتما با اجازه صاحب حساب یعنی هیات عامل صندوق توسعه ملی و با تایید آنها بوده و خواهد بود. در عین حال که مصوباتی نظیر ستاد ویژه بودجه و سایر مجوزهای قانونی می تواند موجب برداشت از صندوق توسعه ملی شود که از قبل هم همینگونه بوده است.
افعال "حال" که ناگهان "گذشته" شد
هر پول خوبی را به نام خود و هر پول بدی را به نام صندوق توسعه ملی ثبت می کند، پاسخ داد : بانک مرکزی وجوه حاصل از صادرات نفتی را حسب احکام قانونی تسهیم و به حساب های مربوطه واریز می کند این عمل سیاهه به سیاهه نفت انجام می شود و در اسناد حسابداری صادره ذکر خواهد شد، به این ترتیب سیاهه های نفتی به هر ارزی که وصول شده باشد به همان ارز به حساب ها منظور می شود و بانک مرکزی نمی تواند در مورد صندوق استثنا
چه کسی در دعوای صفدرحسینی - سیف برد؟ / تخلف 40 هزار میلیاردتومانی دولت در هاله ای از ابهام
حاشیه بود. اگر چه از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم هر از چند گاهی زمزمه هایی از تخطی بانک مرکزی از قانون و دست اندازی بانک بانک ها به منابع صندوق توسعه ملی شنیده می شد. یک بار ماجرای 4.1 میلیارد دلار ودیگر بار داستان 1.2 میلیارد دلار، گرچه هربار این زمزمه ها و شنیده ها توسط دولتمردان یازدهم تکذیب می شد. چند روز پیش در روز دهم شهریور ماه، صفدر حسینی به نشستی دعوت شد که حرف های وی در این
صفدرحسینی اظهاراتش درباره بانک مرکزی پس گرفت/ تکذیب برداشت 12 میلیارد دلاری
چند روز پیش صفدر حسینی رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در اظهاراتی نسبت به برداشت های غیرقانونی بانک مرکزی از این صندوق انتقاد کرد اما اکنون وی با ارائه توضیحاتی درباره اظهارات خود در جلسه اتاق بازرگانی تهران، از سخنان پیشین خود عدول کرد. در این توضیحات آمده است: در روزهای اخیر، در مورد اظهار نظرهای اینجانب در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران درباره نحوه تعامل صندوق توسعه
کالبدشکافی سخنان جنجالی اخیر رئیس صندوق توسعه/حرف هایی که تکذیب شد و حرف هایی که اصلا منتشر نشد+فایل صوتی
. رسانه های دیگری به نقل از وی نوشتند 12 میلیارد دلار از سوی دولت یا بانک مرکزی از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شده است چهار روز بعد در روز چهاردهم شهریور روابط عمومی صندوق توسعه ملی تکذیبیه ای منتشر کرد که در آن تاکید شده بود منظور حسینی برداشت 12 میلیارد دلاری دولت و بانک مرکزی نیست. بلکه وی مشخصا گفته در حالی در قانون بودجه 94صندوق 12 میلیارد دلار تعهد دارد که پیش بینی ورودی آن تنها پنج میلیارد
روایت معاون ارزی اسبق بانک مرکزی از دعوای سیف و صفدرحسینی
اعتبار را در اختیارش قرار دهد، کما اینکه من فکر می کنم، تاکنون هم شیوه ارتباط میان صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی به همین منوال بوده است. معاون ابق بانک مرکزی در خصوص استقلال منابع بانک مرکزی تصریح کرد: در این مقطع که هنوز پولهای بلوکه شده آزاد نشده، زود است که بخواهیم مدیریت پولهای صندوق توسعه ملی را به خودش بسپاریم و حساب های صندوق حسابهای صندوق را از بانک مرکزی جدا کنیم.
ورود وزیر اقتصاد به جنجال صندوق توسعه ملی
حکم داده اند که نمی توان آن را مدیریت کرد. اگرچه بخشی از انتقادات حسینی به دولت قبل بود و بخشی به ایجاد تعهدات بیش از توان برای صندوق در بودجه امسال، اما اظهارات وی گونه دیگری برداشت شد و برخی این گونه برداشت کردند که رئیس صندوق توسعه ملی گفته بانک مرکزی و دولت 12 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی بدون مجوز برداشت کرده اند و به عملکرد بانک مرکزی انتقاد کرده است. به نظر می رسد نه
افزایش 10درصدی سهم صندوق توسعه ازدرآمدنفت
بود. از سوی دیگر، این روزها تولیدکنندگان گلایه مند از عدم دسترسی به منابع ارزی صندوق هستند در حالی که پروسه بررسی پرونده ها در صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار ارزی، به سرعت سپری می شود اما اکنون تعداد زیادی از پرونده های تولیدکنندگان در گلوگاه تامین ارز از سوی بانک مرکزی گیر کرده است. صفدر حسینی توضیح داد: از زمان ایجاد صندوق توسعه ملی، قرار بر این بود که 30 درصد از درآمدهای نفتی به
نوبخت: آقایان صفدر حسینی و سیف اختلافات را به رسانه ها نکشند
سپرده گذاری و سرمایه گذاری شود و امیدواریم این سرمایه گذاری ها در آینده به سود برسد. نوبخت ادامه داد: صندوق الان می گوید که این پول ها نباید واگذار می شد و اگر دولت می خواست پولی را به شرکت ها بدهد نباید به حساب صندوق واریز و سپس به آنها پرداخت می شد. وی گفت: آنچه در این دولت انجام شده این است که هیچ صنفی از این صندوق بدون مجوز قانونی بهره مند نشده است. سخنگوی دولت ادامه داد: از آقای صفدر حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی ایران و بانک مرکزی می خواهم که این سخنان را به رسانه ها نکشند و اختلافات خود را طور دیگری حل کنند. 22539 ...
صفدر حسینی چه چیز را تکذیب می کند؟
معادن تهران با انتقاد شدید از عملکرد دولت و بانک مرکزی نسبت به منابع صندوق توسعه ملی مطرح کرده بود نشان می دهد که بر خلاف آنچه امروز او اعلام کرده، منظورش بانک مرکزی در دولت کنونی بوده است. صفدر حسینی آن روز گفته بود : صندوق یک ثروت ملی است، این در شرایطی است که امسال در بودجه سال 94، ورودی این صندوق به دلیل کاهش درآمدهای نفتی 5 میلیارد دلار پیش بینی شد و سال قبل هم ورودی 12 میلیارد دلار بود اما با
دولت ها با درآمدهای اضافی نفت چه کردند؟/ حسابی که احمدی نژاد جارو کرد و رفت
مورد توجه قرارگیرد این است که برداشت از صندوق توسعه ملی و سلف آن یعنی حساب ذخیره ارزی، بحث امروز و دیروز اقتصاد ایران نیست؛ از سال 1379 که در برنامه سوم توسعه حساب ذخیره ارزی تأسیس دائما بر سر منابع آن و برداشت های دولت از منابع این حساب مشاجرات و اختلاف نظرهای فراوانی وجود داشت. به همین خاطر می توان به انتقادهای امروز صفدر حسینی در خصوص برخورد نادرست با صندوق توسعه ملی در گذشته، حق داد.
توافقات جدید اقتصادی ایران و چک
مجوز از صندوق توسعه ملی برداشت نشده است همچنین طیب نیا در گفت و گو با فارس گفت: انتقاد مدیرعامل صندوق توسعه ملی مربوط به دوره گذشته است و بدون مجوز پولی از حساب این صندوق برداشت نشده است. علی طیب نیا در پاسخ به این سوال که طی روزهای گذشته مدیرعامل صندوق توسعه ملی انتقاداتی نسبت به هزینه کرد پول های این صندوق توسط بانک مرکزی داشت، اعلام کرد: منظور مدیرعامل مربوط به دوره های قبل بوده و خود
صحت و سقم حرف های رییس صندوق توسعه را در این فیلم ببینید/ صفدر حسینی درباره بانک مرکزی چه گفت؟
با این حال تمرکز بر سخنان حسینی نشان می دهد که انتقاد او به نحوه رفتار بانک مرکزی در گذشته بوده است. حتی اظهارات پخش شده او از رسانه ملی نیز این موضوع را تایید می کند. Video Link 22539 دانلود
بدهی دولت به بانک ها چقدر است؟
اجازه مستقیم صاحب حساب نبوده است این در حالی است که برخی از دستگاه ها بعد از صدور مجوز مستقیم به بانک مرکزی مراجعه کردند و منابع لازم را برداشت می کردند. وی تأکید کرد: معتقدیم صندوق صاحب حساب است و باید دستور برداشت از سوی آن انجام شود، هیأت نظارت صندوق توسعه ملی به نوع برداشت از صندوق و صدور مجوز آن پیش تر به بانک مرکزی تذکر داده است. سهیلی پور همچنین در خصوص وضعیت حسابرسی
حساب ذخیره ارزی باید احیا شود
گفت وگوی جام جم را با وی در ادامه می خوانید: به عقیده شما، برداشت بدون مجوز بانک مرکزی چه مشکلاتی برای جایگاه بانک مرکزی خواهد داشت؟ ببینید این پرسش آن هم در شرایط فعلی بیشتر به بعد سیاسی توجه داشته و به جای این که مشکل اصلی برطرف شود، به حاشیه خواهیم رفت، بنابراین بد نیست به اصل ماجرا یعنی صندوق توسعه ملی یا حساب ذخیره ارزی بیشتر توجه داشته باشیم. به طور کلی صندوق توسعه ملی برای
6 مساله حساس اقتصادی در سخنان امروز رئیس سازمان حسابرسی+جدول
میلیارد دلاری شرکت اماراتی به دولت ایران به نام شرکت اینوک در دفاتر دولتی به ثبت رسیده ولی مدیران این شرکت می گویند به دلیل تحریم ها نمی توانند بدهی ایران را پرداخت کنند. انتقاد رئیس صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی صاحب صندوق توسعه ملی بانک مرکزی است و بانک مرکزی باید حساب های این صندوق را مانند حساب های بقیه بانک ها نگهداری کند اما در سال های گذشته دستگاه ها مجوزها را برای برداشت