سایر منابع:
سایر خبرها
بازی سیاسی با صندوق توسعه ملی
پایه پولی با برداشت دولت از صندوق توسعه ملی سخن گفته شد. اما صفدر حسینی، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مقابل این انتقادات اعلام کرد : در روزهای اخیر، در خصوص اظهارنظرهای اینجانب در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران درباره نحوه تعامل صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، بازتاب ها و تفسیرهای زیادی منتشر شد. اما آنچه مورد انتقاد بنده بود و به طور روشن در مقابل دوربین صداوسیما بیان
برداشت 12میلیارد دلاری ازصندوق توسعه؛ از جنجال سازی تا واقعیت
و باید دستور برداشت از سوی آن انجام شود. این اظهارات نشان می دهد آنچه مورد انتقاد رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی است، اقداماتی است که در گذشته انجام شده و تاکید عضو هیات نظارت صندوق توسعه ملی نیز این موضوع را تایید می کند اما با این حال منتقدان تلاش دارند آن را به دولت کنونی نسبت دهند. ** صفدر حسینی دست به قلم شد اما با بالا گرفتن انتقادها حسینی رییس صندوق توسعه ملی این بار خود به میدان آمد و
برداشت 12میلیارد دلاری ازصندوق توسعه؛ از جنجال سازی تا واقعیت
از سوی آن انجام شود. این اظهارات نشان می دهد آنچه مورد انتقاد رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی است، اقداماتی است که در گذشته انجام شده و تاکید عضو هیات نظارت صندوق توسعه ملی نیز این موضوع را تایید می کند اما با این حال منتقدان تلاش دارند آن را به دولت کنونی نسبت دهند. ** صفدر حسینی دست به قلم شد اما با بالا گرفتن انتقادها حسینی رییس صندوق توسعه ملی این بار خود به میدان آمد و
برداشت 12میلیارد دلاری ازصندوق توسعه؛ از جنجال سازی تا واقعیت
تیم اقتصادی دولت یازدهم این روزها در حالی با انتشارخبر برداشت 12 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در نوک تیز حمله منتقدان خود قرار گرفت که تمرکز بر سخنان رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نشان می دهد که انتقاد وی به نحوه رفتار بانک مرکزی در گذشته بوده است. چند روز پیش بود اظهاراتی از سوی صفدر حسینی رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مبنی بر
بازی سیاسی با صندوق توسعه
درباره برداشت 12 میلیارد دلاری از حساب صندوق توسعه ملی اعلام نکرده است. در گزارش دیگری نیز، از رشد پایه پولی با برداشت دولت از صندوق توسعه ملی سخن گفته شد. اما صفدر حسینی، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مقابل این انتقادات اعلام کرد: در روزهای اخیر، در خصوص اظهارنظرهای اینجانب در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران درباره نحوه تعامل صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، بازتاب ها و
گلایه رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی درباره بازتاب اظهاراتش
این خصوصیات و با پشتوانه سی ساله در مدیریت بانکی و اقتصادی، دلسوزانه به یاری اقتصاد کشور آمده و نقش برجسته ای در هیات امنای صندوق توسعه ملی دارد. من با ایشان در شورای پول و اعتبار هم همکاری نزدیک دارم و همواره تعامل مثبتی با یکدیگر داشته ایم. اصلا اعتقاد ندارم که مواضع احیانا انتقادی من متوجه شخصیت و یا سوء عملکرد سیف یا همکاران وی شود و لازم می دانم بر این نکته تاکید کنم. البته در این میان از صحبت های بنده چنین استنباط شد که 12 میلیارد دلار از سوی دولت و یا بانک مرکزی برداشت شده که به هیچ وجه صحت ندارد و ما جداگانه آن را تکذیب کردیم." انتهای پیام ...
ورود وزیر اقتصاد به جنجال صندوق توسعه ملی
به گزارش اقتصادنیوز، هفته گذشته رئیس صندوق توسعه ملی انتقاداتی را عنوان کرد که حواشی بسیار زیادی در پی داشت. یکی از انتقادات صفدر حسینی به بانک مرکزی در دولت گذشته بود که گفته بود: بانک مرکزی در گذشته محرم خوبی نبوده است. انتقاد دیگر وی به قانون بودجه سال 94 بود. وی گفته بود در حالی که تنها در قانون بودجه ورودی صندوق توسعه در سال جاری پنج میلیارد دلار پیش بینی شده اما 12 میلیارد دلار برای صندوق
کالبدشکافی سخنان جنجالی اخیر رئیس صندوق توسعه/حرف هایی که تکذیب شد و حرف هایی که اصلا منتشر نشد+فایل صوتی
صندوق توسعه ملی، پول مارک دار نیست و بانک مرکزی هر وقت بخواهد می تواند از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کند و این منابع قابل دسترسی است. اظهارات این چنینی سبب شد تا در نهایت صفدر حسینی شخصا توضیحاتی را منتشر کند و بنویسد در روزهای اخیر، در خصوص اظهار نظرهای اینجانب در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران درباره نحوه تعامل صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، بازتاب ها و تفسیرهای زیادی منتشر
بانک مرکزی حق دارد با منابع صندوق سرمایه گذاری کند
کند درست نیست، گفت: بانک مرکزی با سرمایه گذاری این منابع سود به دست آمده را به صندوق بر می گرداند، در عین حال که هرگاه صندوق به منابع خود نیاز داشته باشد، فورا آن را در اختیارش قرار خواهد داد. عضو هیأت نظارت صندوق توسعه ملی همچنین در مورد دیگر اظهارات صفدر حسینی مبنی بر سوء برداشت های بانک مرکزی از صندوق توسعه ملی بیان کرد: اصولاً اعتقاد داریم که صندوق صاحب حسابی است که در بانک مرکزی
ابهام زدایی از هزینه کرد منابع ارزی
کشاورزی تهران درباره نحوه تعامل صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، بازتاب ها و تفسیرهای زیادی منتشر شده، گفت: آنچه مورد انتقاد بنده بود و به طور روشن در مقابل دوربین صداوسیمای جمهوری اسلامی بیان و در بخش های مختلف خبری نیز پخش شد، انتقاد از رفتارهای بانک مرکزی در گذشته بود. وی تاکید کرد: در جلساتی که به طور مرتب با رئیس کل و مدیران ارزی بانک مرکزی داریم مسائل کارشناسی و نحوه تخصیص منابع به طرح
افعال "حال" که ناگهان "گذشته" شد
کشاورزی تهران درباره نحوه تعامل صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، بازتاب ها و تفسیرهای زیادی منتشر شد. آنچه مورد انتقاد بنده بود و به طور روشن در مقابل دوربین صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیان و در بخش های مختلف خبری نیز پخش شد، انتقاد از رفتارهای بانک مرکزی در گذشته بود. و الا ما در جلساتی که به طور مرتب با رییس کل و مدیران ارزی بانک مرکزی داریم مسائل کارشناسی و نحوه تخصیص منابع به طرح های تولیدی و
همه دلایل برای اثبات برداشت 12 میلیارد دلاری دولت یازدهم از صندوق توسعه ملی
اتاق بازرگانی لب به انتقاد از برداشتهای غیر قانونی دولت قبل، از صندوق توسعه ملی بگشاید؟ صفدر حسینی در بخش دیگری از اظهارات روز گذشته اش بر خلاف صحبتهای قبلی خود روی این نکته تاکید داشت که مدام با رئیس کل بانک مرکزی و مدیران ارزی ساختمان میرداماد در خصوص نحوه تخصیص منابع صندوق و تامین سرمایه در گردش پروژه ها، جلسه برگزار می کند. این سخنان در حالی بر زبان وزیر اقتصاد دوران اصلاحات جاری
صفدر حسینی چه چیز را تکذیب می کند؟
صفدر حسینی رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهارات چند روز پیش خود در انتقاد از عملکرد بانک مرکزی را تکذیب کرد تا مشخص شود برخی مسوولان پس از آنکه سخنی را مطرح می کنند زوایای آن را بررسی می کنند. به گزارش پایگاه خبری فریادگر، صفدر حسینی امروز (یکشنبه) با ارائه توضیحاتی اظهارات چند روز قبل خود درباره بانک مرکزی را پس گرفت و اعلام کرد که 12 میلیارد دلار از سوی بانک مرکزی از صندوق توسعه برداشت
صحت و سقم حرف های رییس صندوق توسعه را در این فیلم ببینید/ صفدر حسینی درباره بانک مرکزی چه گفت؟
با این حال تمرکز بر سخنان حسینی نشان می دهد که انتقاد او به نحوه رفتار بانک مرکزی در گذشته بوده است. حتی اظهارات پخش شده او از رسانه ملی نیز این موضوع را تایید می کند.
پاسخ وزیراقتصاد به انتقاد مدیرصندوق توسعه
فارس: علی طیب نیا در پاسخ به این سوال که طی روزهای گذشته مدیرعامل صندوق توسعه ملی انتقاداتی نسبت به هزینه کرد پول های این صندوق توسط بانک مرکزی داشت، عنوان کرد: منظور مدیرعامل مربوط به دوره های قبل بوده و خود آقای صفدر حسینی گفته است که در دوره جدید از منابع صندوق توسعه ملی برداشت نشده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: هر آنچه از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شده با حکم مقام
آقای رئیس جمهور! لطفا جواب نامه رئیس صندوق توسعه ملی را بدهید
به گزارش بسیج، سید صفدر حسینی که در دو سال فعالیت خود در دولت تدبیر و امید به عنوان رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از ساکت ترین و کم حاشیه ترین مردان دولت بود، در چند روز اخیر به اندازه دو سال فعالیت خود برای دولت روحانی حاشیه ایجاد کرده است و در این میان افشاگری وی در برداشت از صندوق توسعه ملی و انتقادات تند و تیزش از ولی اله سیف و مدیرانش در ساختمان میرداماد بیش از همه مورد توجه رسانه ها قرار
افشای پشت پرده برداشت های غیرقانونی از صندوق توسعه
ریشه در اتفاقات دو سال گذشته دارد. اگر زمان را به عقب برگردانیم به روزهای پایانی سال 92 و آن برداشت 4.1 میلیارد دلاری که از حساب صندوق توسعه ملی برای پرداخت به پیمانکاران انجام شد، ریشه این انتقاد را می بینیم. با وجود تکذیب های متعدد مسئولان دولت، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در دی ماه سال گذشته خطاب به سران سه قوه نوشت: بانک مرکزی مبلغ مزبور (4.1 میلیارد دلار) را در
واکنش بهمنی به ادعای صفدر حسینی
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ،به نقل از رجانیوز، اخیرا مباحثی بین صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی شکل گرفت که رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با انتقاد از سیاست های کلی بانک مرکزی در رابطه با مدیریت حساب صندوق و همچنین نحوه سرمایه گذاری و هزینه کرد منابع آن، خواستار تجدیدنظر در این موضوع شد. صفدر حسینی همچنین اعلام کرد که در برنامه ششم با ایجاد حساب مستقلی برای صندوق توسعه ملی سعی در
جنجال سخنان اخیر رئیس صندوق توسعه وارد فاز جدیدی شد/این بار محمود بهمنی واکنش نشان داد
/> این اظهارات حسینی در رسانه ها این گونه منعکس شد که وی گفته است 12 میلیارد دلار از سوی دولت و یا بانک مرکزی از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شده است . اگرچه هم روابط عمومی صندوق، هم خود صفدر حسینی توضیحاتی در این مورد دادند و اعلام کردند که سوء برداشتی پیش آمده بود، اما داستان تا جایی پیش رفت که وزیر اقتصاد روز گذشته در گفت وگویی با فارس به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: منظور مدیرعامل مربوط به
رئیس کل سابق بانک مرکزی: در دولت قبل هیچ برداشتی از صندوق توسعه ملی صورت نگرفت
بانک مرکزی در رابطه با مدیریت حساب صندوق و همچنین نحوه سرمایه گذاری و هزینه کرد منابع آن، خواستار تجدیدنظر در این موضوع شد. صفدر حسینی همچنین اعلام کرد که در برنامه ششم با ایجاد حساب مستقلی برای صندوق توسعه ملی سعی در حل این مشکل شده است. اما این موضوع از سوی بانک مرکزی پذیرفته نشد و در ادامه حتی از سوی برخی مقامات اقتصادی دولت اعلام شد که اظهارات رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی
از نشنیدن نعمت زاده تا شادی نژاد پرستانه در مرگ آیلان
بازیکن کارت سبز دریافت کردند . انتقادی که پس گرفته شد رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی انتقاد از رفتارهای بانک مرکزی را پس گرفت . صفدر حسینی گفته : اینطور استنباط شده بود که 12 میلیارد دلار از سوی دولت و یا بانک مرکزی از این صندوق برداشت شده که صحت ندارد. صفدر حسینی چند روز پیش در نامه ای به رییس جمهور از بانک مرکزی به خاطر برداشت پول از صندوق توسعه ملی انتقاد کرده بوده.
مخالفت بهمنی با تفکیک حساب صندوق ازمنابع ارزی
باشند و عده ای از مسوولان از جمله صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی از نحوه مدیریت منابع صندوق توسعه ملی انتقاد کرده است به گزارش بولتن نیوز، اما عده ای دیگر از کارشناسان از جمله محمود بهمنی معتقدند که منابع ارزی در مجموع باید در اختیار بانک مرکزی قرار داشته باشد و جداسازی آن و قرار گرفتن در صندوق های مختلف به نام صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی و... چندان منطقی نیست. رییس کل سابق
توافقات جدید اقتصادی ایران و چک
مجوز از صندوق توسعه ملی برداشت نشده است همچنین طیب نیا در گفت و گو با فارس گفت: انتقاد مدیرعامل صندوق توسعه ملی مربوط به دوره گذشته است و بدون مجوز پولی از حساب این صندوق برداشت نشده است. علی طیب نیا در پاسخ به این سوال که طی روزهای گذشته مدیرعامل صندوق توسعه ملی انتقاداتی نسبت به هزینه کرد پول های این صندوق توسط بانک مرکزی داشت، اعلام کرد: منظور مدیرعامل مربوط به دوره های قبل بوده و خود
مقامات اقتصادی دولت هم نظر نیستند
مرکزی و رئیس صندوق توسعه ملی است. اختلافی که اظهارات تند هفته گذشته صفدر حسینی از آن پرده برداشت و این موضوع را رسانه ای کرد. صفدر حسینی ابتدا در نشست اتاق تهران و بعد از آن در گفت وگو با مهر انتقادات بی سابقه ای نسبت به عملکرد بانک مرکزی مطرح کرد و گفت: بانک مرکزی احساس می کند، پول صندوق توسعه ملی مشاع است و حق سرمایه گذاری دارد. این بانک عادت کرده که با پول درآمدهای نفتی کار کند. اما انتقادات
تشدید اختلاف میان مردان اقتصادی دولت/ هرکس ساز خود را می زند!
خود به گونه ای سربسته و باز به دیگری می تازد و برای حل مشکلات حیطه وظایف خود برای دیگری تکلیف تعیین می کند. اختلاف بانک مرکزی و صندوق توسعه دومین اختلاف به لحاظ گذشت زمان، میان رئیس کل بانک مرکزی و رئیس صندوق توسعه ملی است؛ اختلافی که اظهارات تند هفته گذشته صفدر حسینی از آن پرده برداشت و این موضوع را رسانه ای کرد. اقتصاد نیوز در این باره می نویسد: صفدر حسینی ابتدا در
پاسخ نوبخت به گله حسینی از سیف
به گزارش افکارخبر، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر سید صفدر حسینی مدیر عامل صندوق توسعه ملی مبنی بر رفتارهای بانک مرکزی در قبال این صندوق، گفت: دولت به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و بهتر است آقابان حسینی و سیف مباحث را در جلسات خود مطرح کنند و موضوع را به روزنامه ها نکشانند، زیرا سبب ایجاد شائبه و حاشیه در ذهن مردم می شود. وی با اشاره به اینکه این صندوق دارای منابعی
مستحب های نهم و دهم حرام های یازدهم /پشت پرده درخواست یک نهاد بر اجرای مصوبه دولت دهم/ادعاهایی درباره ...
تلویزیونی میان حامیان و منتقدان متن برجام فراهم کند! قاعدتا حامیان دولت با این پیشنهاد مخالفت می کنند چرا که مناظره ها باعث شفاف سازی خواهد شد . این روزنامه در صفحه آخر خود هم به اظهارات سید صفدر حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی می پردازد و می نویسد، دولت درباره اظهارات صفدر حسینی مبنی بر برداشت غیرقانونی 12 میلیارد دلاری از حساب صندوق توسعه ملی شفاف سازی نمی کند . این روزنامه در گزارش
نوبخت:نظر رسمی دولت درباره برجام این بود که به مجلس نرود/تقاضای نوبخت از صفدر حسینی
خارجی را به سه دسته کشورهایی که رقابت پذیری در اقتصاد آنها مبتنی بر عوامل تولید است ، کشورهایی که رقابت پذیری شان در اقتصاد مبتنی بر بهره بری است و کشورهای رقابت پذیری شان در اقتصاد مبتنی بر نوآوری است تقسیم می کند. دولت باید برنامه ششم توسعه را از آغاز سال 1395 اجرایی کند بنابراین برخورداری از شرایط خروج از تحریم در برنامه ششم توسعه می بایست گنجانده شود. لازم است بنده یادآوری
دولت ها با درآمدهای اضافی نفت چه کردند؟/ حسابی که احمدی نژاد جارو کرد و رفت
مورد توجه قرارگیرد این است که برداشت از صندوق توسعه ملی و سلف آن یعنی حساب ذخیره ارزی، بحث امروز و دیروز اقتصاد ایران نیست؛ از سال 1379 که در برنامه سوم توسعه حساب ذخیره ارزی تأسیس دائما بر سر منابع آن و برداشت های دولت از منابع این حساب مشاجرات و اختلاف نظرهای فراوانی وجود داشت. به همین خاطر می توان به انتقادهای امروز صفدر حسینی در خصوص برخورد نادرست با صندوق توسعه ملی در گذشته، حق داد.
6 مساله حساس اقتصادی در سخنان امروز رئیس سازمان حسابرسی+جدول
میلیارد دلاری شرکت اماراتی به دولت ایران به نام شرکت اینوک در دفاتر دولتی به ثبت رسیده ولی مدیران این شرکت می گویند به دلیل تحریم ها نمی توانند بدهی ایران را پرداخت کنند. انتقاد رئیس صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی صاحب صندوق توسعه ملی بانک مرکزی است و بانک مرکزی باید حساب های این صندوق را مانند حساب های بقیه بانک ها نگهداری کند اما در سال های گذشته دستگاه ها مجوزها را برای برداشت