سایر منابع:
سایر خبرها
مطرح کردم که دیدگاه استاد در مورد تجدد از خلوص لازم دینی (البته بر اساس فهم و برداشت بنده) برخوردار نیست و به نوعی التقاط دچار است و بعد بلا فاصله توضیح دادم که در فضای جامعه ما واژه التقاط دو کاربرد دارد: 1. یکی به معنای انحراف است که مصداق بارز آن گروههای چپ اول انقلاب بودند که برخی از مبانی باطل و الحادی مارکسیستی را با برخی آموزه های دینی مخلوط کرده بودند و بعضاً با علم به این که این ...
از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مان در حوزه های گوناگون هنری به حیات انگل وار خود ادامه دهد و به مانند دستکش مخملینی در روی دست چدنی چهره اصلی و اهداف خبیثش را به شکلی مرموزانه و زیرزمینی با تربیت نسل جدیدی از انقلابی نما های کم اعتقاد و یا سست عنصر در مبانی ایدئولوژیکی پیش ببرد و چهار دهه به فعالیتش در جهت انحراف در انقلاب و بزک کردن دنیای غرب در مقابل فرهنگ غنی ایرانی و اسلامیمان بپردازد. ...
) خطر دیگر برای روشنفکر دانشگاهی آن است که او مفتون و اسیر شهرتی شود که از رهگذر ارتباط با حیطه عمومی برایش حاصل شده و در تلاش برای حفظ موقعیت کسب شده در نگاه عامه، هر روز، بیشتر از روز پیش، چنان سخن بگوید و عمل کند که با اقبال بیشتر عموم همراه شود. اما فروافتادن در دام شهرت، نتیجه ای جز سقوط روشنفکر عمومی، در معنای مبتذل شدن و از دست دادن کارکردهای اصلیش، به همراه نخواهد داشت. ...
انقلابی در جهان اسلام و در جوامع خود به وجود آورند، آینده آنان سعادت بخش و مقرون به رستگاری و آزادی خواهد بود و برای ابلاغ رسالت اسلام به جهانیان و نجات بشر از این همه سرگردانی و گمراهی، لیاقت و شایستگی خواهند یافت. با کمال تأسّف، جهل به احکام و تعالیم و ارشادات قرآن و عدم دست یابی بسیاری از مسلمانان به اهداف واقعی و مقاصد این دین حنیف، سبب شده که افرادی به اصطلاح روشن فکر، امّا گمراه و کم ...
...، سود و منفعت مادی ملاک عمل قرار نمی گیرد. افزون بر این، تشریح برکات اسلام سیاسی و روشنگری در خصوص حمایت استکبار از حکومت های لائیک منطقه و جهان، روحیه مقاومت و انگیزه پایداری را در میان جامعه افزایش داده و مترادف معناداری از اهداف انقلاب را به دست می دهد. از طرفی باید توجه داشت که گفتمان انقلاب اسلامی نمی تواند خارج از مطالبات رهبر حکیم انقلاب به عنوان سکان دار نظام و کشور تعریف شود. به این ...
1 پرسش اصلی این نوشته را به جهت اهمیت آن در جایگاه عنوان نیز قرار دادم، چراکه معتقدم پس از ورود ایران به دوران معاصر این پرسش باید با قدرت و قوت بیشتری توسط روشنفکران، روحانیون و دانشگاهیان کشورمان مطرح می شد. این پرسش از باب معاصر بودن و ورود غرب آسیا به دوران تجدد که بنا بر روایتی می توان آن را برای ایرانیان پس از شکست در برابر روس ها و برای جهان عرب پس از حملۀ ناپلئون به مصر دانست، پرسشی بنیادین است. پیش از ورود به عصر نو، ارتباط ایرانیان و ...
تحلیل نمود. فرج زاده تصریح کرد: اولا مسئولین جمهوری اسلامی بر سرحق مسلم ملت ایران یعنی برخورداری از انرژی هسته ای، علی رغم هشدارهای رهبر فرزانه و ژرف نگر انقلاب اسلامی با خوشبینی وارد مذاکره شدند که با بکارگیری همه توان و تلاش و سیاست هایی که داشتند تعهداتی را پذیرفتند که به محض به اجرا درآمدن مفاد برجام دولت ایران با تمام دقت آن را اجرا نمود و طرف مقابل با بی اخلاقی و بی شرفی و نامردی تمام ...