چهارشنبه ۰۳ تیرساعت ۰۸:۲۴Jun 2026 24
جستجوی پیشرفته
بی باک نیوز ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۳:۵۹

برندگان جایزه نوبل فیزیک 2015 معرفی شدند

به گزارش بی باک، تاکاکی کاجیتا از ژاپن و آرتور بی مک دونالد از کانادا به دلیل تحقیق در زمینه نوسان نوترینوها که نشان می دهد این ذرات جرم دارند، برندگان جایزه نوبل فیزیک امسال شدند. نوترینو یک ذره بنیادی است که از نظر الکتریکی خنثی بوده و به ندرت وارد برهمکنش می شود. نوترینو به معنی کوچک خنثی ، معمولاً با سرعتی نزدیک به حرکت می کند، از نظر الکتریکی خنثی بوده و قادر است از درون مواد تقریباً بدون هیچ برهمکنشی عبور کند. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)