سایر منابع:
سایر خبرها
پدرخوانده های دولت چه کسانی هستند که داد وزیران را درآوردند؟(خبر ویژه)
کدام سمت می رود؟ این عزیزان خواسته اند در تاریخ ثبت شود که دولت همه امور را رها کرده است و همه چیز را به توافقنامه گره زده است. ولی این 4 وزیر می دانند که این سیاست ها غلط اندر غلط هستند و ره به جایی مطلوب نمی برند و بدین گونه خواسته اند تا هم وجدان خود را راضی کنند و هم به مردم بگویند بدانید امضای توافق شق القمر نمی کند و باید سیاست های دولت تغییر کند و مردمی شود. این 4 وزیر با این نامه
اخبار ویژه
عزیزان خواسته اند در تاریخ ثبت شود که دولت همه امور را رها کرده است و همه چیز را به توافقنامه گره زده است. ولی این 4 وزیر می دانند که این سیاست ها غلط اندر غلط هستند و ره به جایی مطلوب نمی برند و بدین گونه خواسته اند تا هم وجدان خود را راضی کنند و هم به مردم بگویند بدانید امضای توافق شق القمر نمی کند و باید سیاست های دولت تغییر کند و مردمی شود. این 4 وزیر با این نامه خواستند صف خود را از
اگر چهار وزیر به احمدی نژاد نامه می نوشتند...
فرافکنی است. این وزرا باید راهکار و علاج واقعی را نشان دهند نه این که به نوشتن نامه که خاصیتی هم ندارد، اقدام کنند. فرود آرام، فرود سخت از طرفی در علم اقتصاد اصطلاحی به نام فرود آرام و فرود سخت وجود دارد که وامدار واژه های هواپیمایی است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بارها به دولت هشدار داده اند که اگر باز هم سیاست های جلوگیری از تورم ادامه یابد، روزی می رسد که به فرود سخت می رسیم و حالا دچار
نامه 4 وزیر را باید عده ای دیگر به وزرا می نوشتند
جمشید پژویان، ارسال نامه 4 وزیر به رئیس جمهور را ژستی سیاسی دانست و اظهار داشت: وزیر امور اقتصاد و دارایی خود سکان دار پیگیری مشکلات اقتصاد کشور است. در واقع این نامه را باید عده ای دیگر به وزرا می نوشتند نه آنکه خود وزیران اقدام به نگارش آن کند. وی با بیان اینکه وزیر صنعت نیز متولی ساماندهی بخش صنعت و تولید کشور است، افزود: وزیر صنعت باید با اتخاذ سیاست های مناسب وضعیت بنگاه های
وزرا به جای نامه نگاری از پرداخت پاداش های آنچنانی بپرهیزند
/> کامران با اشاره به هزینه های زیاد پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان شرکت های زیرمجموعه وزارت خانه های دولت عنوان کرد: مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که بانک ها کار بنگاه داری نکنند؟ بانک هایی که همه زیر نظر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی هستند در حال پرداخت مبلغ زیادی از بودجه به کارمندان خود هستند و به اعتقاد من مسئولان باید ابتدا رفتار اقتصادی خود را اصلاح کنند. وی در ادامه بیان داشت
نوبخت جا خورد عضو حزب منحله ماست مالی کرد!
به گزارش دیدبان ، صفایی فراهانی در مصاحبه با روزنامه اعتماد مدعی شد وزرا می خواستند جامعه را مطلع کنند و تنها کارکرد نامه این است که همه بدانند امسال اتفاق خاصی در اقتصاد نمی افتد. آنها می خواستند به دلواپسان توجه بدهند که در چه شرایطی هستیم. برخلاف این ادعا، سخنگوی دولت در سخنانش که تیتر روزنامه های متعدد شد، تصریح کرده بود؛ از دیدن انتشار این نامه جا خوردم. تلاش برای عادی
بسته خروج از رکود، گره بورس را باز می کند؟
، دفاع و کار اقدام به نگارش این نامه کرده اند و به رئیس جمهوری هشدار داده اند که شما خوب عمل نمی کنید، ابهام های زیادی وجود دارد که اگر از منظر سیاسی نگاه کنیم این نامه معنی استعفا یا برکناری وزرا را می دهد. این جمله موسی غنی نژاد این معنی را می دهد که سیاست بی اعتنایی دوستان وی در دولت یعنی مسعود نیلی و ... به اقتصاد بازار ادامه پیدا می کند و اگر هم کسی این به اصطلاح مانیفست اقتصادی دولت
نامه چهار وزیر به رئیس جمهور سیاسی بود تا اقتصادی
ذکر کرده اند، پیشنهاد می دادند، می شد بر جبنه اقتصادی آن تاکید کرد اما همه چیز به گونه ای است که نشان می دهد این نامه سیاسی بوده است. فزونی در ادامه با اشاره به اینکه این نامه یک هشدار به مردم و نمایندگان مجلس بوده است: به نظرم به دلیل تصویب و بررسی برجام در مجلس این نامه نوشته شده است و این وزرا می خواستند هشداری بدهند به مردم و مجلسیان که وضع صنایع، اقتصاد، شرایط کارگری و... ممکن است
ربیعی: هیأت وزیران ژنرال های سرباز هستند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتشار نامه چهار نفر از وزرا به رئیس جمهور را اوج بداخلاقی سیاسی دانست و گفت: تصور نمی کردم که عده ای تا این حد به هر بهانه ای به دنبال زمینگیرکردن دولت باشند. به گزارش ایلنا علی ربیعی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو در مورد نامه چهار وزیر به رئیس جمهور و هشدار در مورد رکود و اینکه آیا مخاطب این نامه رئیس جمهور بود؟ گفت: برای درک این نامه و کوهی که
روحانی که گفته بود از رکود عبور کردیم!
در ادامه با طرح پرسشی مبنی بر این که چرا این نامه نوشته شد، گرچه که وزیر اقتصاد بیان کرده اند این گونه نامه نوشتن یک امر عادی تلقی می شود، تصریح کرد: به نظر نمی رسد 4 وزیر نامه ای را به رئیس جمهور بنویسند و سپس آن نامه به خبرگزاری ها راه پیدا کند و منتشر شود. این نماینده مردم تهران در خانه ملت اظهار داشت: تحلیل من این است دو طیف اقتصادی در دولت آقای روحانی وجود دارد یکی طیف آقای نوبخت که
آیا روحانی با چهار وزیر برخورد می کند؟
دهد تا جایی که ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از زمان تشکیل هیچ گونه گزارشی ارائه نداده است. به نظر می رسد این ناهماهنگی یکی از علل نامه هشدار چهار وزیر به روحانی بودهکه به وی در مورد اقتصاد هشدار داده اند. محمد علی نجفی مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در گفت و گو با افکارخبر در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا آقای روحانی با چهار وزیری که به رئیس جمهور نامه نوشتند برخورد می کند و آیا رئیس جمهور به وزرا تذکر داده اند گفت: من اطلاعی ندارم و با توجه به اخلاق و مشی آقای دکتر روحانی برخورد دولت با چهار وزیر و تذکر رئیس جمهور را منتفی می دانم. ...
نامه وزرا برای بازار سرمایه شوک آور بود
نماینده مجلس با اعلام تعبیر تازه ای از بازار سهام به نامه چهار وزیر و واکنش بورس به آن اشاره کرد. محمدحسن نژاد در این باره به خانه ملت گفت: همه انتظار داشتند با به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای بازار روندی رو به رشد بگیرد اما از زمان تصویب برجام و پایان مذاکرات وضعیت برعکس شد. وی با اشاره به روند رو به افت بورس، ادامه داد: این وضعیت به مصاحبه های مسوولان برمی گردد. وزرا می خواستند بازار سرمایه
2 رویکرد پیرامون نامه 4 وزیر
در ادامه این مطلب می خوانیم : یک رویکرد، نامه چهار وزیر را مصداق ساز ناکوک ، برخلاف سیاست های رئیس جمهور ، تضعیف کننده دولت و نشانه اختلاف در دولت می داند. برخی معتقدند این اقدام در شأن این وزرا نبوده و بنابراین مستحق توبه و عذرخواهی اند و باید منجر به عزل یا استعفای وزرای امضا کننده نامه شود! رویکرد دیگر، دقیقا در نقطه مقابل دیدگاه قبلی قرار دارد. این کارشناسان، نامه مذکور را اق
از اعتراض مرتضوی به حکم دادگاه تا شکایت چینی ها از ایران
اقتصادی رئیس جمهور است. هفته گذشته 4 وزیر اقتصاد، صنعت، رفاه و دفاع درباره خطر تبدیل رکود به بحران به رئیس جمهور نامه نوشتند. نامه ای که پس از جنجالی شدن، سخنگوی دولت آن را گزارشی کاری و طبیعی توصیف کرد. اعتراض درآخرین روز مرتضوی، مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در آخرین فرصت به حکمش اعتراض کرد. حکم یک سال حبس و رد مال به مبلغ 46 میلیون تومان 29 شهریور به مرتضوی ابلاغ شده بود
قرار نبود نامه 4 وزیر افشا شود چون اختلاف برانگیز بود
جمشید پژویان در گفت و گو با تسنیم گفت: تصور می کنم قرار نبوده این نامه افشا شود ولی در هر صورت، این موضوع نشانگر اختلاف نگاه هایی میان اقتصاددانان، وزرا و مشاوران اقتصادی رییس جمهور است. اصلاً چرا این صحبت ها درون جلسات مطرح نمی شود؟ وزیر اقتصاد اولین شخصی است که این نامه را نوشته و خودش هم باید پاسخگو باشد. رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات کاربردی علوم بانکی و اقتصاد شهری در بیان علت این
در مسائل اقتصادی، روحانی از نهاوندیان خط می گیرد
: البته کاهش قیمت نفت در حال حاضر اتفاق بدی است اما ما اگر بتوانیم از آینده درس بگیریم، می تواند مطلوب باشد. به جای فشار به وزارت نفت برای اختصاص خوراک ارزان به پتروشیمی های وابسته به وزارت دفاع و یا رفاه خوراک ، بهتر است دولت را کوچک کنیم. این عضو اتاق بازرگانی بیان کرد: نمی شود که دولت مدام سنگین تر و بزرگ تر شود بعد بگوید نمی توانم خرجم را تامین کنم. تا وقتی اقتصاد ما شفاف نشود این بلایا بر سر
شکاف بزرگ انتظارات عمومی از لغو تحریم ها تا واقعیت اقتصاد ایران
خاطر نشان کرد: در آن زمان حتی درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت هم خیلی خوب بود اما نرخ تورم و بیکاری به هیچ وجه پایین نیامد. ** خوش چهره: ایجاد اشتغال می تواند مشکلاتی معیشتی مردم را برطرف نماید استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: تمرکز دولت بر روی ایجاد اشتغال از طریق اجرای صحیح قانون رفع موانع تولید، بخشی از انتظارات مردم برای بهبود شرایط زندگی را پاسخ خواهد داد. محمد
کنترل تورم و توجه نکردن به رکود کار به جایی نمی رساند
باید در این راستا حرکتی داشته باشد. عبدی تصریح کرد: کنترل تورم و توجه نکردن به رکود کار به جایی نمی رساند و کنترل تورم و تحرک بخشی به اقتصاد باید با هم باشد. وی در پایان گفت: در حوزه رکود اقتصادی دولت باید تحرکی را ایجاد کند تا از رکود جلوگیری کند و نامه وزرا نیز از این باب است که دولت همه هم و غم خود را بر تورم اقتصادی گذاشته است. انتهای پیام/
انتشار نامه وزرا به رییس جمهور اوج بداخلاقی سیاسی بود
اقتصاد بازارکار - ایلنا نوشت: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی انتشار نامه چهارتن از وزرا به رییس جمهور را اوج بدخلاقی سیاسی دانست و گفت: تصورم نمی کردم که عده ای تا این حد به هر بهانه ای به دنبال زمین گیر کردن دولت باشند. علی ربیعی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو در مورد نامه چهار وزیر به رییس جمهور و هشدار در مورد رکود و اینکه آیا مخاطب این نامه رییس جمهور بود؟ گفت: برای درک این
ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت یکی از دلایل رکود است/ ورود به بحران، پیام نامه 4 وزیر بود
دو سال گذشته و عقبه آن منجر به کاهش ارزش بازار بورس شده است و بسیاری از این شرکت ها زیر نظر سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح هستند. وی ادامه داد: این روند در کاهش ارزش دارایی بازار بورس و سهام سهامداران شرکت های خصولتی تاثیر گذاشته است. این نماینده مجلس یکی از عوامل کنونی شرایط اقتصاد را ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت عنوان کرد و افزود: نامه وزارت صنعت به عنوان
4 میلیون نفر دیگر از یارانه بگیران حذف می شوند
، کار و رفاه اجتماعی برخی واکنش ها به نامه چهار تن از وزرا به رییس جمهور را اوج بداخلاقی سیاسی دانست و افزود: تصور نمی کردم که عده ای تا این حد به هر بهانه ای به دنبال زمین گیر کردن دولت باشند. وی در مورد نامه چهار وزیر به رییس جمهور و هشدار در مورد رکود و اینکه آیا مخاطب این نامه رییس جمهور بود؟ گفت: برای درک این نامه و کوهی که از کاه ساخته شد باید نکاتی را عرض کنم. دو جور به نامه نگاه شد
3 سناریو برای افشای نامه 4 وزیر به رئیس جمهور
در همین زمینه یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به نامه 4 وزیر به روحانی، به فارس گفت: چهار وزیری که به دولت نامه نوشتند، قطعاً دیدگاه متفاوتی دارند. آنچه مهم است، رکود حاکم بر اقتصاد بوده و نقدینگی کم شده که به دلیل سیاست کاهش تورم است، زیرا دولت تورم را هدف قرار داده اما برخی کارشناسان آن را نمی پسندند و خواهان رونق در کنار این موضوع هستند. موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه وزیر صنعت چندی پیش
نظر مردم درباره نامه 4 وزیر؛ رکود را حس می کنیم
به گزارش گروه اقتصاد رویکرد، انتشار نامه چهار وزیر به رئیس جمهور بازتاب وسیعی در جامعه داشته، اما درباره اینکه این نامه از چه مسیر و با چه هدفی رسانه ای شده هنوز پاسخ مشخصی به آن داده نشده است. در این ارتباط کارشناسان نظرات متفاوتی دارند، برخی آن را نشان گرفته از شکاف در دولت، برخی آن را برای جلب نظر دولت و برخی آن را راه حلی برای تزریق نقدینگی به اقتصاد کشور می دانند. اما فارغ از هر
14 نکته در نامه 4 وزیر به رئیس جمهور؛"آرامش قبل از طوفان"
افتاده است. این اشتباه راهبردی، در آینده نزدیک دامن این دولت را نیز خواهد گرفت. مگر اینکه چرخشی عمیق را در رویکردهای دولت شاهد باشیم. تنها راه حل مسأله توجه به ظرفیتهای بومی، و توجه حقیقی به اقتصاد مقاومتی است که از مسیر مدیریت عملیاتی نهاده های داخلی می گذرد و نه تکرار اینکه دولت نباید در اقتصاد دخالت کند. اگر قرار است دولت هیچ کاری نکند و وزرا تنها ناظر اقتصاد باشند، چه نیازی به وزارتخانه است و اصولا در کجای دنیا دولت هیچ کاری در اقتصاد انجام نمی دهد.
شکاف بین واقعیت اقتصادی و انتظارات مردم
، صاحبان سرمایه، کارآفرینان و به طورعام همه مردم باعث شده تا رکود مانند یک بیماری مزمن اقتصادی ادامه دار و طولانی شود.رویدادی که کارشناسان از آن به عنوان شکاف بین واقعیت اقتصادی و انتظارات روانی یاد می کنند.اما مقصر ادامه دار شدن رکود کیست؟ تنها تحریم مقصر نیست انتظار روانی جامعه در حالی است که تعدادی از اقتصاددانان هشدار می دهند بسیاری از مسائل، ارتباطی به تحریم ندارد و می گویند سامان یافتن
واکنش متفاوت نماینده رشت به انتشار نامه اقتصادی 4 وزیر دولت
جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار دیارباران در واکنش به نامه اقتصادی چهار وزیر دولت به رئیس جمهور، اظهار کرد: چند سالی است که به دولت مردان هشدار می دادیم که رکود شدید اقتصادی به سرطانی در بدنه اقتصاد ایران تبدیل شده است. تنها گزارش اقتصادی رئیس جمهور مهار تورم است وی با تاکید براینکه باید این غده را از بدنه اقتصاد کشور خارج کرد، افزود: سیاست ها را باید به سرعت تغییر داد
واکنش متفاوت 4 اقتصاددان به نامه هشدار آمیز 4 وزیر دولت
به گزارش دیارباران به نقل از رازق ، در چند روز اخیر رسانه ها خبری از نامه 4 وزیر دولت تدبیر و امید به رئیس جمهور منتشر کرده اند که در آن به دولت هشدار می دهد اگر تصمیم ضرب الاجلی برای اقتصاد کشور گرفته نشود، رکود اقتصادی موجود در بازار تبدیل به بحران خواهد شد. در بخشی از این نامه مشترک که به امضای علی طیب نیا، محمدرضا نعمت زاده، علی ربیعی و حسین دهقان وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع
کارشناس اقتصاد: اقتصاددانان دولت قادر به کنترل رکود نیستند
به گزارش مشرق ، عباسعلی نورا استاد اقتصاد دانشگاه آزاد در مورد نامه 4 وزیر به رئیس جمهور در مورد خطر بحرانی شدن رکود اظهار داشت: حدود یک سال است که دانشگاهیان به مسئله تورم و رکود موجود در کشور هشدار می دهند، اما دولتی ها کمتر به آن توجه می کنند. وی با بیان اینکه رکود و تورم دو صیغه ضد هم هستند، افزود: در رکود باید با تفکر انبساطی، انبساط پولی و مالی را عمل کنیم و در تورم با تفکر
هفته سرنوشت ساز برای اقتصاد ایران /کلید رئیس جمهور رکود را می چرخاند؟
هم این موضوع ادامه پیدا کرد اما در نهایت پس از انتشار نامه مشترک 4 وزیر اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به رئیس جمهور برای اصلاح در سیاست های اقتصادی دولت با محوریت بورس، اعلام شد که تیم اقتصادی دولت در بسته جدید خروج از رکود به تفاهم نهایی رسیده و بالاخره بسته جدیدی تدوین شده است. در پی آن، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به تلویزیون رفت و این خبر را اعلام کرد و گفت که در این هفته قرار
روحانی: همکاری با وزیری که منتقد اساسی سیاست های دولت باشد سخت است + فیلم
دولت را قبول ندارند، استعفا دهند. در هر صورت تردیدی نیست که رسانه ای شدن این نامه که محتوای آن اذعان بر اشتباهات سیاست های اقتصادی دولت در 2 سال اخیر از سوی وزرای اقتصاد، صنعت، رفاه و دفاع از است، شاکله انسجام دولت را حداقل در سطح جامعه و از نگاه مردم، زیر سوال برده است و اظهارات اخیر این وزرا و سخنگوی دولت برای معمولی جلوه دادن آن نیز، از اهمیت آن کم نمی کند. در حالی که