سایر خبرها
بیماری های قلب و عروقی شایع ترین علل مرگ زنان
علی اکبر سیاری در نشست سلامت زنان که با حضور وزیر بهداشت، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از معاونین وزیر بهداشت در محل وزارتخانه در حال برگزاری است، نخستین ماموریت وزارت بهداشت را افزایش امید به زندگی عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت برای دستیابی به این هدف برنامه هایی را پیش بینی کرده و براساس آن عمل می کند. وی افزود: پیشگیری از مرگ نابهنگام زنان، پیشگیری و کنترل عوامل
تلاش برای جلوگیری از مرگ و میر زنان
یادآور شد: براساس این تحقیق 50 درصد علت مرگ و میر این افراد سکته های قلبی و مغزی و 30 درصد دیگر نیز حوادث غیرعمدی و نارسایی های کبد و کلیه عنوان شد. معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تلاش برای شناسایی عوامل خطر در زنان گفت: دریافتیم که تغذیه مهم ترین عامل است. وزارت بهداشت بر اهدافش تمرکز کند ادامه این نشست با انتقادات مشاور بانوان وزارت کشور نسبت به گفته های معاون
افزایش امید به زندگی برنامه اصلی وزارت بهداشت برای زنان است/ افزایش سه درصدی تعداد متولدین
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ، علی اکبر سیاری ،معاون بهداشتی وزیر بهداشت در همایش مشترک وزارت بهداشت و معاونت زنان ریاست جمهوری در هفته ملی سلامت بانوان نقش ویژه وزارت بهداشت را افزایش امید به زندگی از طریق پیشگیری مرگ نابه هنگام مادران باردار و عوامل تهدید کننده زندگی خواند. سیاری با بیان اینکه از طریق کنترل آسیب های اجتماعی می توانید در حوزه بیماریهای واگیر و غیر واگیر موفق
ایدز هم به سمت زنانه شدن پیش می رود
در وزارت بهداشت راه اندازی شده است . همچنین دکتر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت با تأکید بر اهمیت سلامت روان در ایران و به ویژه سلامت روان زنان بیان کرد: جلوگیری از مرگ ومیر زنان، کمک به بهبود سبک و شیوه زندگی، کاهش نابرابری ها در حوزه سلامت اجتماعی، ترویج تشکیل خانواده و فرزندآوری و اولویت بخشی به خدمات پیشگیری و درمانی برای ما اهمیت دارد و امیدواریم با کاهش مرگ مادران در اثر زایمان
تلاش وزارت بهداشت برای کاهش مرگ و میر زنان باردار
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، در نشست مشترک مشاورین امور زنان دستگاهی اجرایی به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران ، دکتر سیاری معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت سلامت زنان عنوان کرد: دغدغه های زنان، تامین مالی، تامین سلامت و امنیت است که اولین ماموریت وزارت بهداشت افزایش امید به زندگی و جلوگیری از مرگ نابهنگام زنان است . از اهداف
وضعیت سلامت و تغذیه بانوان 12 استان بررسی می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، رضا ملک زاده روز سه شنبه در نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت افزود: در این برنامه تلاش می کنیم تا عوامل خطر و تهدید کننده سلامت بانوان را مشخص کنیم؛ ضمن اینکه این طرح در10 سال گذشته در استان گلستان انجام شد. وی، یکی از اهداف اجرای این برنامه را تغییر سبک زندگی و تامین سلامت بانوان عنوان کرد و گفت: در استان گلستان بر اساس تحقیقات قبل از
کمبود ویتامینD در 90 درصد زنان
مزمن و ناتوان کننده دانست و گفت: افسردگی در کل جامعه 7/12 درصد است این در حالی است که همین مشکل در بانوان به 4/15 درصد می رسد.معاون وزیر بهداشت، یکی از ماموریت های وزارت بهداشت را در حوزه سلامت زنان برشمرد و اظهارکرد: به همین منظور اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است و 10 علت مرگ و میر در بانوان را جزء اولویت های خودمان قرار داده ایم. وی، 10 علت مرگ و میر را بیماری های قلب و عروقی، سرطان
آمارهای نگران کننده از وضعیت سلامت زنان ایرانی
گفتند. وزیر بهداشت گفت: درباره سلامت زنان، ما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و در عین حال کارهایی برای رسیدن به این نقطه را هم شروع کردیم. تشکیل کمیته هایی برای مرگ ومیر نوزادان و بانوان باردار را با جدیت دنبال می کنیم و نتایج خوبی هم داشتیم. او افزود: در جمهوری اسلامی و درپایتختی مثل تهران زیبنده نیست که شب ها شاهد حضور زنانی در خیابان ها باشیم که از خانه فرار کرده اند و برخی از آنها
مولاوردی: آمار شیوع افسردگی میان زنان دو برابر مردان است
زنان و خانواده در دو سال گذشته برنامه هایی در دستور کار خودش قرار داده است که بیشتر از طریق انعقاد تفاهم نامه ها با وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بوده است که راه اندازی 9 کلینیک سلامت در حوزه زنان در سال 95 از جمله برنامه های ما است. ** پیشنهاد راه اندازی مهدکودک در دستگاههای اجرایی مولاوردی افزود: همچنین برای حمایت از بانوان شاغل در ادارات و دستگاههای اجرای و تشویق آنان به فرزندآوری، پیشنهاد راه
هفته ملی سلامت بانوان ایران با شعار زن، قلب خانواده
در امور زنان و خانواده با بیان اینکه جنسیت یکی از عوامل تأثیرپذیر در سلامت است، گفت: با توجه به جنسیت باید تفاوت هایی را در بحث بهداشت سلامت زنان و مردان مد نظر قرار دهیم. مولاوردی ادامه داد: درست است که در جمهوری اسلامی ایران امید زندگی زنان بیشتر از مردان است و مرگ و میر زنان کمتر از مردان است، اما براساس آمار، زنان در مقایسه با مردان، آسیب پذیری بیشتری در شیوع برخی بیماری های جسمی و
افسردگی زنان 2 برابر مردان
ارتقاء سلامت زنان است که در برنامه ششم توسعه نیز به آن توجه ویژه خواهیم داشت. وی به مقایسه وضعیت سلامت در بین زنان و مردان اشاره کرد و گفت: براساس اطلاعات وزارت بهداشت اگرچه نرخ امید به زندگی و مرگ و میر در زنان افزایش پیدا کرده است اما زنان در مقایسه با مردان آسیب بیشتری می بینند و در شیوع بیماری های جسمانی، عضلانی و افسردگی در برخی موارد حتی 2 برابر مردان آسیب پذیرتر هستند.
وزیر بهداشت: عقیم سازی زنان آسیب دیده، نیازمند مجوز شرعی/آیا عقیم سازی چاره کار است؟
مردان است. معاون رئیس جمهور در امور بانوان تاکید کرد: باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که بحث سلامت زنان صرفا مربوط به مشکل باروری آنها نمی شود و موارد دیگری را نیز دربرمی گیرد. او با اشاره به اینکه بیماری ها ی مزمن در زنان بیشتر است و کیفیت زندگی آنها را کم می کند، گفت: در حوزه سلامت اجتماعی نیز نگرانی هایی از بابت زنانه شدن مشکلاتی چون تزریق مواد و رفتارهای پرخطر جنسی وجود دارد. مولاوردی
عامل اصلی کاهش نرخ باروری/ عوامل اصلی مرگ و میر زنان
به گزارش شفاآنلاین : 16 تا 22 مهر امسال هفته سلامت بانوان نامگذاری شده است و شعار این هفته زن قلب خانواده تعیین شده است. علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشستی که مشاورین امور زنان دستگاه های اجرایی با وزیر بهداشت و معاونین آن داشتند، گفت: تأمین سلامت اولین مأموریت وزارت بهداشت است و در پی آن ما به دنبال افزایش امید به زندگی، پیشگیری و کنترل عوامل خطر تهدیدکننده سلامت
هشدار نسبت به تولد نوزادان ناقص الخلقه در بین زنان سیگاری
بانوان ایران ضمن طلب مغفرت برای جانبختگان حادثه منا با اشاره به اینکه در آستانه محرم قرار داریم، اظهار کرد: امیدوارم همه بتوانیم از فضا و فرصتی که در این ایام برای ما پیش می آید برای سالم سازی روح و روان استفاده کنیم. وزیر بهداشت درباره نقش و اهمیت زنان در جامعه امروز ایران گفت: هر چه فکر می کنم زیباتر از جمله امام که گفتند از دامن زن به معراج می رسد پیدا نمی کنم و چه ارزشی بالاتر از رفتن
سالانه 300 مادر به دلیل حاملگی و زایمان فوت می کنند/ اولویت های وزارت بهداشت برای زنان
98 درصد مرگ زنان مربوط به 10 عامل است که می توانیم این عوامل را کنترل کنیم و در این زمینه برنامه ای داریم که از امسال شروع می شود. مشکلات اعصاب و روان در میان زنان، 26.5 درصد است که شایع ترین آن ها افسردگی به میزان 15 درصد است. زنان مشکلات اسکلتی و عضلانی زیادی هم دارند و 50 درصد زنان بالای 60 سال دچار این مشکل هستند. کمبود ویتامین D در زنان حامله تا 90 درصد است که در این رابطه نیز برنامه ای اجرا شده است. حدود 49 درصد زنان بالای 30 سال نیز دچار اضافه وزن هستند.
زنان فشار و چربی خون خود را جدی بگیرند
، بیماری های قلب عروقی بوده است. بنابراین در کشورمان برای حساس سازی و اطلاع رسانی درباره مهمترین اولویت های سلامت زنان یک هفته در مهر ماه به هفته ملی سلامت بانوان ( سبا) نامگذاری شده است. امسال شعار این هفته که از 16 تا 22 مهر است، زن، قلب خانواده است و برنامه های آن با تاکید بر کاهش بیماری قلبی عروقی به عنوان عامل اصلی مرگ زنان 30 تا 70 سال برگزار می شود. معاون بهداشتی وزارت بهداشت در این باره با
نگذاریم مذمومیت دینی طلاق کاهش پیدا کند/ بانوان؛ 12 درصد مبتلایان به ایدز
افزود: بار زندگی بر عهده بانوان بوده و هر خانمی که از دنیا برود در واقع علاوه بر یک خانواده یک فامیل آسیب جدی می بیند و سرنوشت آنها را تغییر می دهد. وی تاکید کرد: هر زنی که تشکیل زندگی داده است وزارت بهداشت آنها را به عنوان بهداشت یار می بیند. هاشمی با اشاره عوامل وجود مرگ و میر در زنان عنوان کرد: 50 درصد عامل مرگ و میر را سکته ها تشکیل می دهند. همچنین در زمینه آسیب های اجتماعی و معلولیت
نگرانی ها از زنانه شدن بیماری ایدز
سلامت نیوز : در حوزه سلامت اجتماعی نگرانی هایی بابت زنانه شدن بیماری ایدز وجود دارد و ازآن جایی که روش انتقال ایدز از تزریقی به مقاربتی تغییر کرده است، زنان در معرض خطر بیشتری هستند. عوامل اقتصادی نیز تأثیر زیادی بر سلامت زنان می گذارند. معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نرخ مرگ ومیر زنان کمتر از مردان است، اما زنان در مقابل بیماری ها آسیب پذیرتر هستند. بیماری های اسکلتی و
بررسی وضعیت سلامت زنان 12 استان در تحقیق جدید
...> ملک زاده در ادامه گفت: برخی از زنان همزمان دچار چند بیماری هستند. به عنوان نمونه هم مبتلا به آرتروز و هم بیماری های قلبی هستند و با افزایش سن ناتوان تر می شوند. از سوی دیگر بیماری هایی مانند ریفلاکس، سرطان پستان و دستگاه گوارش در میان زنان بیشتر است و می توانیم عوامل خطر را در بیماری های زنان شناسایی کنیم و در جهت رفع آنها بکوشیم. به گزارش ایسنا، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در پایان گفت: قصد داریم در قالب مطالعه جدید در 12 استان کشور وضعیت سلامت و تغذیه زنان را بررسی و مشخص کنیم چه عوامل خطری سلامت آنها را تهدید می کنند و براساس آن مداخلات لازم را انجام دهیم. ...
وزیر بهداشت: مرگ و میر مادران در سال های اخیر کاهش یافته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سید حسن هاشمی روز سه شنبه در نشست مشترک معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت درباره ارتقای سلامت زنان افزود: کمیته هایی برای کاهش میزان مر گ ومیر میان نوازدان و مادران باردار تشکیل شده که با کوشش و تلاش از سوی مسوولان این وزارتخانه از هر مرگی که اتفاق می افتد، موضوع به صورت ویژه بررسی شود. وی ادامه داد: کاهش زیاد مرگ مادران در سال های اخیر به برکت انقلاب و با
تدوین برنامه جامع حمایتی به منظور تشویق زنان شاغل به فرزند آوری
احداث مهدکودک ها در دستگاه ها و ایجاد محیط های دوستدار کودک در همه اماکن و دستگاه ها نیز، اقداماتی انجام داده ایم. وی با اشاره به مقوله سلامت اجتماعی زنان گفت: در این زمینه بحث زنان کارتن خواب باردار مطرح است و به طور جدی در حال بررسی این موضوع هستیم. تفاهم نامه ای را نیز با وزارت راه و شهرسازی در زمینه توانمندسازی زنان در سکونتگاه های غیررسمی امضا کرده ایم و امیدواریم با تقسیم کار بین
49 درصد زنان اضافه وزن دارند
به گزارش راوی نیوز ، علی اکبر سیاری در نشست مشترک وزارت بهداشت با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و مشاوران امور بانوان دستگاه ها که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: تامین مالی، تامین سلامت و امنیت سه دغدغه مهم سلامت به شمار می آید. نخستین ماموریت وزارت بهداشت افزایش امید به زندگی از طریق پیشگیری از مرگ نابهنگام زنان است. از دیگر وظایف این وزارتخانه می توان به ترویج تشکیل خانواده و
مخاطرات زنان شاغل در محیط کاری
می توان اذعان داشت که در صورت مشابهت شغلی خاص بین یک زن و مرد، به دلیل وظایف خانه داری و... فشار کاری و استرس های آن در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد. کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به هفته سلامت زنان و نامگذاری 20مهر به عنوان 'محیط کار سالم، سلامت زنان شاغل' گفت: مخاطرات شغلی زنان و مردان در محل کار به انواع متعددی تقسم بندی می شود.
وزارت بهداشت: نیمی از زنان ایرانی، کمبود ویتامین دی دارند
با تشریح اقدامات دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت پس از اجرای طرح تحول سلامت برای ارتقای سلامت زنان میانسال و پیشگیری از مرگ زودهنگام آنان اظهار داشت: امسال تدوین و ویرایش نخست بسته خدمات سلامت میانسالان که مشتمل بر خدمات ارتقای شیوه زندگی، سلامت باروری و کنترل عوامل خطر، پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت، دیس لپیدمی و سرطان های زنان است در دستور کار قرار گرفت.
وزیر بهداشت: آماده ارائه خدمات مشاوره ای و روانپزشکی به بازماندگان فاجعه منا هستیم
روانپزشکی دارند که ما در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد. وی با بیان این که دولت در این زمینه اعلام آمادگی می کند گفت: وزارت بهداشت همه نوع خدمات را در اختیار سازمان حج و زیارت قرار می دهد چرا که بازماندگان این قربانیان نیاز به مراقبت دارند. وزیر بهداشت در ادامه به راه اندازی بیمارستان جامع زنان در کشور اشاره کرد و گفت: خدمات به بانوان در حوزه سلامت تفاوتی با مردان ندارد اما به منظور تکریم بیشتر
بیشترین سرطان مری جهان در یکی از استان های شمالی ایران
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم ، رضا ملک زاده در نشست مشترک وزارت بهداشت با معاونت امور زنان ریاست جمهوری که به مناسبت هفته سلامت بانوان ایران برگزار شده است، اظهار کرد: امید به زندگی در بین خانم های ایرانی از مردان بیشتر شده است. وی در این رابطه با اشاره به یکی از تحقیقات وزارت بهداشت در استان گلستان عنوان کرد: در این تحقیقات که 10 سال به طول انجامیده است 50 هزار نفر تحت مراقبت
زنان جانباخته در فاجعه منا اهل تسنن بودند/ فرماندار زن بندر ترکمن در میان مفقودین
توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: همانگونه که در ماده 230 قانون پنجم توسعه آمده است؛ مسئولان موظف به ارتقاء سلامت زنان شده اند که ما این موضوع را در برنامه ششم توسعه نیز درج خواهیم کرد و پیگیر آن خواهیم بود. وی جنسیت را یکی از عوامل تأثیرگذار بر سلامت عنوان کرد و گفت: گرچه سن امید به زندگی در زنان بیشتر است، اما زنان آسیب پذیری بیشتری دارند و ما شاهد هستیم که بیماری های جدی روحی و روانی
برنامه وزارت بهداشت برای کنترل مرگ نابهنگام زنان
سلامت نیوز :معاون وزیر بهداشت با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای جلوگیری از یک مرگ مهم در کشور توصیه کرد: همه زنان ایرانی ویتامین D مصرف کنند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، علی اکبر سیاری در نشست مشترک وزیر بهداشت با معاون امور زنان ریاست جمهوری و همچنین مشاوران زنان سازمان ها اظهار کرد: نخستین وظیفه وزارت بهداشت ارتقای امید به زندگی است زیرا بدترین حادثه برای هر خانواده ای
همایش مشترک زن، قلب خانواده در وزارت بهداشت آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ، همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت بانوان ایران همایش مشترکی با حضور سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت و شهیندوخت مولا وردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان با عنوان زن قلب خانواده در حال برگزاری است. در ابتدای این همایش، سیدهادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی با بیان اینکه 16 تا 22 مهرماه، از سوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با
جریمه بزرگترین متخلف روغن پالم فقط 3 میلیون تومان
به گزارش قدس انلاین و به نقل از فارس، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در دیدار با مشاوران امور زنان دستگاه های اجرایی، هفته سلامت بانوان را تبریک گفت . وی سپس در مورد فاجعه منا تأکید کرد: ما در مورد این فاجعه با احتیاط صحبت می کنیم، اما این عزیزان شهید محسوب می شوند و اجرشان با خداوند است. وزیر بهداشت با امیدواری نسبت به تلاش برای ارتقاء آموزش بهداشتی زنان گفت: از اینکه زنان طول عمر