سایر منابع:
سایر خبرها
تلاش برای جلوگیری از مرگ و میر زنان
سحر قناتی- هفته سلامت زنان هنوز در تقویم ها ثبت نشده اما روز گذشته این هفته با شعار زن، قلب خانواده با برگزاری نشستی در ساختمان وزارت بهداشت، آغاز شد و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون امور زنان ریاست جمهوری در کنار معاونان به بیان وضعیت سلامت زنان و گزارش هایی در این خصوص پرداختند. در این نشست اما بیماری های قلبی و عروقی به عنوان یکی از شایع ترین دلایل مرگ و میر زنان، لزوم توجه به سلامت
هفته ملی سلامت بانوان ایران با شعار زن، قلب خانواده
به عنوان نیمی از جمعیت جامعه تضمین کننده سلامت کودکان، خانواده و جامعه هستند، اظهارداشت: زنان اولین حافظان سلامت خانواده و جامعه، باید محور برنامه های سلامت در کشور باشند که البته در این میان، آموزش، تعلیم و فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد. معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید نیازهای زنان را در هر دوره سنی مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: وظایفی در قانون برنامه
زنان جانباخته در فاجعه منا اهل تسنن بودند
به گزارش افکارخبر ، شهیندخت ملاوردی در دیدار با وزیر بهداشت با تسلیت فاجعه منا گفت: متأسفانه حدود 50 خانم در این فاجعه جان باختند که اکثر آنها اهل تسنن بودند. وی ادامه داد: در این حادثه، فرماندار بندر ترکمن به نام مرجان نازقلیچی نیز مفقود شده که هنوز از سرنوشت آن اطلاعی نداریم. معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه به نقش زنان و سلامت آنها در توسعه پایدار اشاره کرد
ایدز هم به سمت زنانه شدن پیش می رود
روز نو : در ابتدای این برنامه دکتر ایازی، معاون وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی، با بیان اینکه نقش زنان در مدیریت سلامت خانواده اهمیت دارد، اظهار کرد: در موضوع سلامت چهار مؤلفه جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مدنظر قرار می گیرد و زنان به عنوان مراقب سنتی خانواده نقش مهمی در ایجاد شرایط مناسب برای این چهار مؤلفه دارند و به دلیل اهمیت این چهار مؤلفه ستاد مؤلفه های مؤثر اجتماعی بر سلامت نیز
سهم زنان در افسردگی،دوبرابر مردان
. ما در برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع توجه کرده ایم . معاون رئیس جمهوری در امور زنان با بیان اینکه جنسیت یکی از عوامل تأثیرگذار بر سلامت است گفت: اطلاعات نشان می دهد سن امید به زندگی در میان زنان بیشتر است؛ اما براساس آمارها زنان آسیب پذیری بیشتری دارند و شیوع بیماری های جسمی در زنان بیشتر است و زنان دو برابر مردان مبتلا به افسردگی می شوند. ما باید توجه داشته باشیم که در موضوع سلامت
نگرانی ها از زنانه شدن بیماری ایدز
توسعه یکی از محورهایی که معاونت امور زنان و خانواده موظف شده است با همکاری دستگاه های اجرایی اقدامات لازم را در راستای آن انجام دهد، ارتقای سلامت زنان است. در برنامه ششم توسعه هم به این موضوع توجه داریم و چگونگی اندازه گیری این محور مورد توجه قرار خواهد گرفت. جنس بر سلامت مؤثر است مولاوردی با اشاره به این که جنس بر سلامت مؤثر است و تفاوت هایی در بهداشت زنان و مردان وجود دارد، اظهار
مولاوردی: آمار شیوع افسردگی میان زنان دو برابر مردان است
زیادی داریم. وی گفت: معاونت امور زنان و خانواده در دو سال گذشته برنامه هایی در دستور کار خودش قرار داده است که بیشتر از طریق انعقاد تفاهم نامه ها با وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بوده است که راه اندازی 9 کلینیک سلامت در حوزه زنان در سال 95 از جمله برنامه های ما است. ** پیشنهاد راه اندازی مهدکودک در دستگاههای اجرایی مولاوردی افزود: همچنین برای حمایت از بانوان شاغل در
تدوین برنامه جامع حمایتی به منظور تشویق زنان شاغل به فرزند آوری
بیماری نیست. امروز سلامت بیشتر توسعه پایدار است. زنان محور اصلی و اساسی سلامت خانواده، جامعه و توسعه پایدار هستند. وی تاکید کرد: توجه به سلامت زنان باید محور سلامت قرار گیرد چرا که تامین سلامت آنان از اهمیت زیادی برخوردار است. مولاوردی با اشاره به توجه ماده 230 برنامه پنجم توسعه به ارتقای سلامت زنان گفت: با توجه به این امر معاونت امور زنان موظف شد با همکاری دستگاه ها اقدامات قانونی لازم را
راه اندازی بیمارستان های زنانه و مردانه
به گزارش " بوشهرنیوز " به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در حاشیه نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری با وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ارائه خدمات سلامت روان به بازماندگان فاجعه منا، اظهار کرد: بازماندگان حج نیاز به مراقبت دارند و دولت در زمینه ارائه این کمک ها به بازماندگان حج اعلام آمادگی می کند. وزارت بهداشت آماده است همه نوع خدمات را در این جهت در اختیار سازمان حج و
وضعیت سلامت و تغذیه بانوان 12 استان بررسی می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، رضا ملک زاده روز سه شنبه در نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت افزود: در این برنامه تلاش می کنیم تا عوامل خطر و تهدید کننده سلامت بانوان را مشخص کنیم؛ ضمن اینکه این طرح در10 سال گذشته در استان گلستان انجام شد. وی، یکی از اهداف اجرای این برنامه را تغییر سبک زندگی و تامین سلامت بانوان عنوان کرد و گفت: در استان گلستان بر اساس تحقیقات قبل از
اشتغال زنان عامل اصلی کاهش نرخ باروری/ 49 درصد خانم های بالای 30 سال به چاقی مبتلا هستند
سلامانه : علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشستی که مشاورین امور زنان دستگاه های اجرایی با وزیر بهداشت و معاونین آن داشتند، گفت: تأمین سلامت اولین مأموریت وزارت بهداشت است و در پی آن ما به دنبال افزایش امید به زندگی، پیشگیری و کنترل عوامل خطر تهدیدکننده سلامت، پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی، مراقبت از بیماری های واگیر و غیرواگیر و ترویج فرزندآوری هستیم. معاون
افزایش سن امید به زندگی در زنان ایرانی
دکتر علی اکبر سیاری در نشست مشترک وزارت بهداشت با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و مشاوران امور بانوان دستگاه ها که روز گذشته در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: تامین مالی، تامین سلامت و امنیت، سه دغدغه مهم سلامت به شمار می آیند. نخستین ماموریت وزارت بهداشت افزایش امید به زندگی از طریق پیشگیری از مرگ نابه هنگام زنان است. از دیگر وظایف این وزارتخانه می توان به ترویج تشکیل خانواده و
بررسی وضعیت سلامت زنان 12 استان در تحقیق جدید
دکتر رضا ملک زاده در نشست مشترک وزارت بهداشت با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و مشاوران امور بانوان دستگاه ها که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در میان زنان روستایی بهداشت دهان و دندان نیز کمتر رعایت می شود. ملک زاده گفت: بر اساس نتایج این پژوهش امید به زندگی زنان بیش از مردان است. وی با اشاره به کاهش نرخ باروری در کشور نیز گفت: باسوادی و اشتغال زنان
راه اندازی کلینیک های سلامت خانواده در 9 استان
به گزارش شفا آنلاین ، شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در حاشیه نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت به خبرنگاران گفت: مقدمات راه اندازی این کلینیک ها در کشور در حال انجام است و این مراکز درمانی به موضوع سلامت جنسی می پردازند؛ زیرا بخش عمده ای از طلاق ها مربوط به مسایل جنسی است و این کلینیک ها برای ارتقای سلامت زنان فعالیت خواهند داشت. مولاوردی به موضوع زنان باردار در مناطق
عقیم سازی زنان آسیب دیده، نیازمند مجوز شرعی
یکی از پیشنهادهای داده شده معرفی زنان دچار آسیب های اجتماعی برای عقیم سازی است، اما تا مجوز شرعی نداشته باشیم این کار را انجام نخواهیم داد. این اظهارنظر را وزیر بهداشت روز گذشته در نشست مشترک با معاونت امور زنان ریاست جمهوری انجام داد. در این نشست مباحث مختلفی مطرح شد که عقیم سازی زنان دچار آسیب های اجتماعی از مهم ترین آنها بود. همچنین معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز اظهاراتی درباره زنانه شدن مشکلات اجتماعی انجام داد.
مسائل جنسی، علت اصلی طلاق ها
شهیندخت مولاوردی در حاشیه برگزاری نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده و وزارت بهداشت که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: کلینیک های سلامت بیشتر مربوط به سلامت جنسی است چرا که مسائل جنسی بخش عمده ای از علت طلاق ها را تشکیل می دهد. وی درباره سایر همکاری های معاونت امور زنان و خانواده و وزارت بهداشت اظهار کرد: از سه سال پیش تاکنون توزیع مکمل های غذایی و بهداشتی در میان زنان
ایجاد 19 کلینیک سلامت خانواده در 19 استان کشور
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ، شهین دخت مولاوردی، معاون زنان رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه مشترک وزارت بهداشت و معاون زنان ریاست جمهوری برای ارتقاء سلامت زنان با اعلام راه اندازی کلینیکهای ویژه خانواده در 19 استان کشور اعلام کرد: سه تفاهم نامه در این راستا با وزارت بهداشت امضاء شده و آن را در دستور کار خود قرار داده ایم. مولاوردی در ادامه با بیان اینکه بیش از ده
نظر وزیر بهداشت در مورد سلامت زنان
به گزارش شفا آنلاین ،دکتر سیدحسن هاشمی در نشست مشترک وزارت بهداشت با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه بر اساس تحقیق انجام شده بین 11 هزار نفر، متوسط عمر زنان پس از فوت همسرشان شش و نیم سال و متوسط عمر مردان پس از فوت همسرشان یک و نیم سال است، افزود: متوسط طول عمر زنان بیش از مردان است و من به این آمار غبطه می خورم. مردان از این بابت مظلوم هستند؛ چراکه به فکر سلامت خود نیستند
هشدار نسبت به تولد نوزادان ناقص الخلقه در بین زنان سیگاری
به معراج است. زن در خانواده مثل عمود خیمه است و در شرایطی که مردان گرفتار تامین معیشت هستند بار زندگی به عهده بانوان است و از این جهت جایگاه ویژه ای دارند . اگر یک زن آسیب ببیند خانواده آسیب جدی می بیند. هاشمی با تاکید بر نقش بانوان در ایجاد فضای آرام و سالم در خانه عنوان کرد: بحث تغذیه از مباحث جدی سلامت است و با توجه به اینکه کیفیت تغذیه در خانواده های ایرانی مطلوب نیست، دقت زنان
افزایش امید به زندگی برنامه اصلی وزارت بهداشت برای زنان است/ افزایش سه درصدی تعداد متولدین
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ، علی اکبر سیاری ،معاون بهداشتی وزیر بهداشت در همایش مشترک وزارت بهداشت و معاونت زنان ریاست جمهوری در هفته ملی سلامت بانوان نقش ویژه وزارت بهداشت را افزایش امید به زندگی از طریق پیشگیری مرگ نابه هنگام مادران باردار و عوامل تهدید کننده زندگی خواند. سیاری با بیان اینکه از طریق کنترل آسیب های اجتماعی می توانید در حوزه بیماریهای واگیر و غیر واگیر موفق
بازماندگان فاجعه منا نیاز به مراقبت بهداشت دارند/ کمک تمام عیار وزارت بهداشت
آنها با خدا خواهد بود. وزیر بهداشت تاکید کرد: بازماندگان نیاز به مراقبت دارند و وزارت بهداشت با کمال افتخار هر امکانی که لازم باشد را در اختیار سازمان حج و زیارت قرار می دهد. هاشمی در ادامه در رابطه با راه اندازی بیمارستان جامع زنان اظهار کرد: در این رابطه باید در حوزه سلامت تفاوتی بین زن و مرد قائل نباشیم و خدمت رسانی انجام شود این مسئله یعنی راه اندازی بیمارستان جامع زنان برای تکریم
سالانه 300 مادر به دلیل حاملگی و زایمان فوت می کنند/ اولویت های وزارت بهداشت برای زنان
98 درصد مرگ زنان مربوط به 10 عامل است که می توانیم این عوامل را کنترل کنیم و در این زمینه برنامه ای داریم که از امسال شروع می شود. مشکلات اعصاب و روان در میان زنان، 26.5 درصد است که شایع ترین آن ها افسردگی به میزان 15 درصد است. زنان مشکلات اسکلتی و عضلانی زیادی هم دارند و 50 درصد زنان بالای 60 سال دچار این مشکل هستند. کمبود ویتامین D در زنان حامله تا 90 درصد است که در این رابطه نیز برنامه ای اجرا شده است. حدود 49 درصد زنان بالای 30 سال نیز دچار اضافه وزن هستند.
ماموریت وزارت بهداشت افزایش امید به زندگی است
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پیش بینی عوامل مرگ و میر آسیب های اجتماعی و کمک به سبک زندگی سالم ازاقداماتی است که وزارت بهداشت در جهت افزایش امید به زندگی انجام می دهد، گفت: اولویت کاری ما برای کسانی است که وضعیت اجتماعی و اقتصادی نامناسبی دارند. به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر سیاری در برنامه هفته سلامت بانوان که به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و معاونت امور بانوان ریاست
جریمه بزرگترین متخلف روغن پالم فقط 3 میلیون تومان
به گزارش قدس انلاین و به نقل از فارس، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در دیدار با مشاوران امور زنان دستگاه های اجرایی، هفته سلامت بانوان را تبریک گفت . وی سپس در مورد فاجعه منا تأکید کرد: ما در مورد این فاجعه با احتیاط صحبت می کنیم، اما این عزیزان شهید محسوب می شوند و اجرشان با خداوند است. وزیر بهداشت با امیدواری نسبت به تلاش برای ارتقاء آموزش بهداشتی زنان گفت: از اینکه زنان طول عمر
متوسط سال های زندگی زنان و مردان پس از فوت همسرانشان/ 50 درصد زنان ایرانی افزایش وزن دارند
معاونت امور زنان و خانواده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت بانوان در وزارت بهداشت برگزار شد. سید حسن قاضی زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی با اشاره به این که جایگاه زن در خانواده مانند عمود خیمه است، بیان داشت: هر زنی که از بین می رود، یک خانواده آسیب جدی می بیند. ما همه زنان را در نقش بهداشت یار می بینیم که می توانند به سلامت خانواده بسیار کمک
اتمام حجت وزیربهداشت با مخالفان طرح تحول سلامت
نباشد اقدامی انجام نخواهد شد. وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت در خصوص غربالگری بیماری های غیرواگیر در زنان چه اقداماتی را انجام داده است، گفت: هیچ تفاوتی بین ارائه خدمات به زنان و مردان وجود ندارد و بیماری دیابت یا قند و فشار خون برای تمام ایرانیان است و در مواردی که شبکه بهداشتی کشور فعال هستند، مشغول فعالیت در زمینه کنترل این نوع بیماری ها هستند، ضمن اینکه در طرح پزشک خانواده در 2
برنامه وزارت بهداشت برای کنترل مرگ نابهنگام زنان
به گزارش ستاره ها؛ علی اکبر سیاری در نشست مشترک وزیر بهداشت با معاون امور زنان ریاست جمهوری و همچنین مشاوران زنان سازمان ها اظهار کرد: نخستین وظیفه وزارت بهداشت ارتقای امید به زندگی است زیرا بدترین حادثه برای هر خانواده ای مرگ است، بنابراین یکی از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت جلوگیری از مرگ نابهنگام زنان خواهد بود. وی با اشاره به ترویج تشکیل خانواده و فرزندآوری و مراقبت از بیماری
کدام استان بیشترین آمار سرطان مری جهان را دارد؟
به گزارش " بوشهرنیوز " به نقل از تسنیم، رضا ملک زاده در نشست مشترک وزارت بهداشت با معاونت امور زنان ریاست جمهوری که به مناسبت هفته سلامت بانوان ایران برگزار شده است، اظهار کرد: امید به زندگی در بین خانم های ایرانی از مردان بیشتر شده است. وی در این رابطه با اشاره به یکی از تحقیقات وزارت بهداشت در استان گلستان عنوان کرد: در این تحقیقات که 10 سال به طول انجامیده است 50 هزار نفر تحت مراقبت
آمارهای نگران کننده از وضعیت سلامت زنان ایرانی
اضافه وزن دارند. معاون رئیس جمهور در امور زنان هم با اشاره به اینکه زنان در شیوع بیماری های جسمانی، عضلانی و افسردگی دوبرابر مردان آسیب پذیرترند، از راه اندازی کلینیک های سلامت خانواده در 9استان کشور خبر داد. به گزارش همشهری، البته هر سال مسئولان از اقدامات انجام شده برای ارتقای سلامت زنان ایرانی می گویند اما سلامت زن ایرانی همچنان در خطر است و عوامل زیادی سلامت او را تهدید می کند .
کمبود ویتامینD در 90 درصد زنان
، حوادث، بیماریهای غدد متابولیک، دستگاه تنفسی، بیماری های ادراری و تناسلی، گوارش، سیستم عصبی، حوادث عمدی، عفونی و انگلی عنوان کرد و تاکید کرد:تلاش می کنیم مرگ و میر مادران را کاهش دهیم اما 98 درصد علت مرگ زنان مربوط به این 10 عامل است. سیاری، اضافه کرد: 43 درصد علت مرگ و میر در زنان بیمارهای قلبی، 8/23 درصذ سرطان، 8/5 درصد بیماریهای تنفسی، 1/6 درصد دیابت است.نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد.