سایر خبرها
نامه رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام فصل الخطاب است
خرافی همانند قمه زنی و دروغ و تحریف دور باشد و باید روح انقلابی و معرفتی عاشورا مصون بماند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام، آن را فصل الخطاب برای همه برشمرد و افزود: همه گروه های سیاسی باید فرامین ایشان را بالاتر از مباحث و درگیری های سیاسی خود بدانند و همه دغدغه های معظم له در خصوص اجرای برجام باید مورد توجه قرار گیرد. وی عنوان کرد
ریزش تئاترشهر تئاتر را به لرزه انداخت
به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سر خط مهمترین خبرهای تئاتر در آخرین هفته مهر ماه را در ادامه میخوانید. چه بر سر تئاترشهر آمد؟ بخشی از پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با وزنی حدود 10 تن، به دلیل فرسودگی شنبه 25 مهر فرو ریخت. مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد دلیل ریزش پیشانی سالن اصلی تئاتر شهر را رعایت نکردن نکات ایمنی برای نصب دکور یک
تخطی از فرمایشات رهبری در نامه برجام ممنوع است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی ظهر امروز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درباره اجرای برجام اظهار کرد: در نظام اسلامی کسی حق ندارد از نامه مقام معظم رهبری تخطی کند و حق ندارد با لقب دادن بی سواد به منتقدان و استفاده از کلماتی همچون نداشتن شناسنامه و بسته نشدن دکان منتقدان و
جایگزینی بدعتها به جای سنت از عوامل قیام امام حسین(ع)بود
استاد حوزه و دانشگاه قم در جمع دانش آموزان و کارکنان خوابگاه شبانه روزی الزهرا شهرستان لنده ،درمورد انگیزه قیام امام حسین (ع) سخن گفت پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir سرکار خانم فرخنده می گوید: حضرت امام حسین (ع) درزمان حرکتش از مدینه در وصیت نامه خویش انگیزه و علت قیام خود را بیان کرده و گفته است" من از روی خود خواهی و یا برای خوشگذرانی قیام نکردم بلکه بخاطر
گردهمایی اشتغال با رویکرد مهارت در بخش کشاورزی در شیراز
/> در پایان این نشست تفاهم نامه چند جانبه ای برای آموزش، اشتغال و مهارت اندوزی با همکاری میان سازمان جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان فنی و حرفه ای، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام صنفی کارهای کشاورزی استان فارس به امضا رسید. برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. انتهای پیام/ی
پیام رهبر انقلاب درخصوص برجام موضع ملت ایران است
فردا - آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به نامه مهم مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری کشورمان اظهار داشت: نامه تاریخی عمیق و دقیق مقام معظم رهبری پرونده برجام را بست. وی با بیان اینکه نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهوری نامه معمولی نبود، افزود: کلمه به کلمه این نامه بر روی حساب بود بنابراین اگر دنیا می خواهد موضع ملت ایران را
مسئولان هشدار رهبری را در خصوص سوء استفاده آمریکا از برجام جدی بگیرند
به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نمازجمعه این هفته کاشان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این نامه با درایت، زیرکی، تیزبینی و آینده نگری که خداوند به رهبری امت اسلامی عنایت نموده است، نکات ابهام را تذکر داده اند. وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این نامه از تیم مذاکره هسته ای، دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی خواست مراقب باشند که شرایط سوء استفاده آمریکا، سازمان ملل و آژانس هسته
قیام های پس از عاشورا و حکایت تلخ دیر به صحنه آمدن خواص
خبرنامه دانشجویان ایران: ما از این امتحان سرشکسته و خجلت زده بیرون آمدیم و از هر جهت در حق فرزند پیغمبر(ص) کوتاهی کردیم. حسین فرزند رسول خدا(ص) به ما نامه ها نوشت و پیک ها برای ما فرستاد و بارها چه پنهان و چه آشکار از ما یاری خواست و راه هرگونه عذر و بهانه را بر ما بست؛ ولی ما از بذل جان خود در رکاب او دریغ ورزیدیم؛ تا آنکه او در نزدیکی ما به خشن ترین وضع کشته شد. ما آن قدر سستی کردیم که نه با
عاشورا زمینه ساز نهضت مهدوی است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم آباد، اظهار داشت: وجود مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) یک شخصیت جامع و چندجانبه است که از نظر شجاعت، عبادت، بندگی، علم و آگاهی بی نظیر است. وی افزود: بهترین منبع برای شناخت خصوصیات حضرت ابوالفضل العباس(ع) که در منابع دینی وجود دارد زیارت نامه آن حضرت است که در
باید مهندسی دقیق پسابرجام انجام شود
امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه نامه رهبر معظم انقلاب درباره برجام فصل الخطاب است، گفت: نقاط ضعف این سند باید با دقت بررسی، مراقبت و مهندسی دقیق پسابرجام انجام شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: همه جناح ها باید فصل الخطاب را سخن و فرمایش رهبر معظم
مدافعان حرم کار عاشورایی می کنند
وفاداری و عهد و پیمان با مکتب حسینی است، عنوان کرد: امسال در بحث عزاداری های حسینی ما با کاهش بدعت ها و برخی انحرافات در دستجات عزاداری روبه رو بودیم، به طوری که اکثر عزاداران سعی کردند با خلوص نیت و اندیشه ای پاک در مسیر ارزشی حاضر شده و به عزاداری مشغول شوند. امام جمعه نیر تاسوعای حسینی را روز مختص حضرت عباس (ع) توصیف کرد و گفت: در این روز بود که برادر وفادار امام حسین (ع) امان نامه
200 سال دشمنی انگلیس را فراموش نمی کنیم
به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل بیت (ع) با اعتراض به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به شهر مقدس شیراز با عنوان گردشگری، اظهار داشت: چرا این فرد در تاسوعای حسینی گردشگری خود به شیراز را قرار داده و آیا مسئولان در این مورد پاسخی دارند؟ وی بابیان اینکه فراموش کردن دشمنی های 70 ساله آمریکا و 200 ساله انگلیس به ملت
شور عاشورا نیاز جامعه است/ نامه رهبر انقلاب منشور هسته ای ایران
برابر کشته شدن تعداد زیادی از حاجیان در حادثه منا لب باز نکردند، تصریح کرد: سازمان ملل دست نشانده آمریکا است و جان حاجیان برای آنان هیچ ارزشی نداشته است. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: باید کمیته حقیقت یاب در این رابطه تشکیل شود و ابعاد این موضوع به طور کامل روشن شود. نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور فصل الخطاب برنامه هسته ای ایران است
فتنه و خصومت آمریکا همه جا وجود دارد و این مورد را مقام معظم رهبری گوشزد کرده اند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد با بیان اینکه نافذ البصیرت بودن در ولایت شناسی این است که فرمایش امام زمان خود را بشناسیم افزود : نمایش عملی این عشق در سیمای پر نور قمر بنی هاشم (ع) در تابلوی کربلا مشاهده شد، با این نگرش عشق قمر بنی هاشم از طریق دلدادگی و مظهر خدا که امام حسین (ع) بود به جایی رسید که احساسات
راه های استفاده از معافیت واحدهای فناوری اطلاعات حسب قانون
) بعنوان یک راهکار قانونی برای این عده از مؤدیان در نظر گرفته شده است که در قالب بحث معافیتهای مالیاتی شناخته می شود هرچند برخلاف نظر قانون گذار و طراحان سیستم مالیاتی کشور ممکن است در بروکراسی اداری مربوط به مالیات بدلیل دیدگاه جذب حداکثری مالیات و ذهنیت داشتن نسبت به فرار مالیاتی مؤدیان و البته عدم اشراف روی قوانین و آیین نامه های مالیاتی از سوی مؤدی و ممیز مالیاتی، امکان استفاده از طرفیتهای قانونی
استعفای شهردار یزد و اثرات مترتب بر آن
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد قانون وظایف اعضای شورای اسلامی شهرها را در 34 بخش و چند تبصره مشخص نموده از جمله انتخاب شهردار، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسئولان اجرایی و نهادها و سازمان های مملکتی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی های شهرداری، همکاری با شهرداری جهت تصویب طرح حدود شهر، نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری، تعیین نرخ کرایه وسائط نقلیه و عوارض و از همه مهمتر انتشار صورت مالی در پایان هر سال جهت اطلاع عمومی و غیره می باشد 1 گرچه بنا به دلایل و علل گوناگون نظیر عدم استقبال فعالان سیاسی، نهادهای اجتماعی و یا نبودن احزاب و گروه های قانونی علاقه مند آن طور که باید و شاید مردم دارالعباده در انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر یزد شرکت ننموده و به نظر می رسد جمع آرای 13 عضو منتخب برابر با تعداد رای افرادی است که حق شرکت در انتخابات شورای شهر داشته اند یعنی با یک حساب ساده آرای اکثر منتخبین کمتر از ده درصد آرای واجدین شرایط می باشد که می توانستند پای صندوق های رای بیایند اما بدیهی است افراد انتخاب شده قانوناً عضو شورای اسلامی شهر یزد و مورد احترام هستند و مصوبات جلسات پس از طی مراحل پیش بینی شده قابل اجراست. یکی از مواردی که اخیراً در شهرداری خبرساز شد موضوع استعفای شهردار یزد بود که روز سه شنبه 10 شهریور ماه در شورا اعلام وصول شد و قبل از آن برخی از سایت ها مخالفت بعضی از گروه های سیاسی و مسئولان ارشد استان و نیات مغرضانه!! یکی از اعضای شورای اسلامی شهر را باعث استعفای شهردار می دانستند که نمی خواسته به مردم خیانت کند و به ناچار استعفا داده است. شهردار یزد با اقدام به جا و مناسب مطالب منتشر شده در این باره را تکذیب کرد. وی عنوان مسائلی از قبیل اختلاف با استانداری و زیاده خواهی اعضای شورای اسلامی شهر را کذب محض دانست.. ... و گفت طی دو سال گذشته بیشترین تعامل را با استانداری یزد و شورا داشتیم و داریم و نمایندگان محترم مردم در شورای شهر یزد نیز تنها خواست مردم را دنبال کرده و مشکلی با هیچ یک از اعضای شورا وجود نداشته است. وی در پایان خود را خدمتگزار مردم دانست و افزود: امیدواریم با تصمیم شورای شهر آنچه که به نفع شهر یزد است حاصل شود و منتظر تصمیم شورا می مانیم. 2 مدیر مسئول آیینه یزد در این شماره نظر خوانندگان آیینه را به نکاتی که به نظر می رسد در رسیدگی به استعفای شهردار مورد بی توجهی اعضا از جمله رییس شورا قرار گرفته است جلب می نماید. قبلاً رئیس شورای اسلامی شهر یزد با رد شایعه استیضاح شهردار یزد گفته بود: اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات شورا، سوالاتی را با شهردار مطرح کردند. حجت الاسلام عباس زارع گفت: طرح سوال از شهردار یکی از حقوق اعضای شورای شهر است اما هدف از این سوالات، دریافت پاسخ از شهردار است و برنامه ای برای رای گیری و استیضاح شهردار مطرح نیست. وی با تاکید بر اقدامات شایسته شهرداری یزد، ادامه داد: 60 درصد مصوبات شورای شهر تاکنون اجرا شده است اما اعضای شورای شهر خواستار پاسخ شهردار درباره مصوبات اجرا نشده هستند. این عضو شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با بازدید از طرح های شهری، از روند اجرای برخی از این طرح ها از جمله ساخت پارک های شهری و توسعه فضای سبز شهر انتقاد کرده اند. وی ادامه داد: سرعت عمل اجرای برخی از این طرح ها نیز کند است در حالی که نیاز به ایجاد پارک و توسعه فضای سبز شهری از نیاز های اساسی شهر محسوب می شود. رئیس شورای شهر یزد گفت: اجرای طرح های مناسب برای توسعه فضای سبز و نگهداری از فضای سبز موجود به ویژه فضای سبز حاشیه معابر شهر نیز مورد تاکید اعضای شورای شهر است. زارع اضافه کرد: محله های مختلف به ویژه محله های قدیمی شهر نیز مشکلاتی دارند که هنوز اقدام مناسبی برای رفع آنها انجام نشده است و اعضای شورای شهر خواستار ارائه پاسخ از سوی شهردار در خصوص دلایل رفع نشدن این مشکلات هستند. وی گفت: سیما و منظر شهر یزد در این سال ها تغییرات فاحشی کرده است، اما اعضای شورای شهر انتظار دارند که تلاش های شهرداری برای ارتقای خدمات ارائه شده در شهر سرعت یابد. 3 بعداز حدود 3 ماه که استعفای شهردار تقدیم شورای اسلامی شهر شد مردم انتظار داشتند از طریق شورا علت استعفای شهردار و دلایل اجرایی نشدن تعداد زیادی از مصوبات شورا توضیح داده شود و اعلام گردد در این مدت چه اقدامات و مذاکراتی صورت گرفته است؟ آن عده از اعضای شورا که بعضی از اقدامات شهردار را تخلف می دانستند چرا این موضوع را پیگیری نکردند؟ نتیجه چه شد؟ چرا عده ای از مخالفان آن گونه تغییر روش دادند که به موافق تبدیل شدند؟حق مسلم اعضا است که از عملکرد شهرداری مستدلاً حمایت و یا مخالفت کنند اما هر گروه باید دلایل خود را علنی و رسمی بازگو نماید و در صورتجلسات ثبت و ضبط گردد تا به شایعات موجود دامن زده نشود راه چاره شکایت از این یا آن نیست پاسخگویی راه حل نهایی است. نکته دیگر این که قانون حضور شهروندان را در جلسات علنی شورا مجاز دانسته است. اما هر گاه هنگام رسیدگی به استعفای شهردار عده ای هر چند محدود از هر صنف و طبقه به دلخواه بخواهند از عملکرد وی حمایت یا مخالفت کنند کاری پسندیده و مورد قبول نیست، همانگونه که طومارنویسی مشکلات خاص خود را دارد و قابل اعتنا نمی باشد. اگر روزی قرار است درباره اقدامات مسئولی نظرخواهی شود حداقل عرف راه هایی را مشخص نموده که مغایر با آن چیزی است که در روز رسیدگی به استعفای شهردار انجام پذیرفت و در تاریخ شهرداری ثبت و ضبط گردید و پرسش ها در ذهن جامعه بی پاسخ ماند !! شهردار و اعضای شورا اگر چه تاکنون نشان داده اند مسائل مطروحه مربوط به شهر را که در این ستون درج گردیده پاسخگو نبوده اند اما سزاوار است توضیح دهند در ساعاتی که با استعفای شهردار مخالفت گردید آن عده از کارمندان یا شهرداران منطقه که در جلسه شورای شهر شرکت نموده بودند با اجازه مقامات مافوق و یا شورای شهر بوده و یا در آن روز درخواست مرخصی کرده یا به دلخواه میز کار خود را ترک و در جلسه شورای شهر شرکت کرده بودند؟ مشورت و نظرخواهی معقول و لازم است ولی تصمیمات مهم و اثرگذار در مسائل اجتماعی بویژه در شورای اسلامی شهر معمولاً در نشست های خودمانی، سخنان در گوشی پشت میز هتل ها و میهمان خانه ها و رد و بدل کردن مکالمات با تلفن های همراه و امثال آن در صورتی که مورد اعتراض بعضی از همکاران هم قرار بگیرد و یا نظرات و پیشنهادها در صورتجلسات قید نگردد موثر و مفید نخواهد بود. بدان امید که انتقاد سیدمحمد میرمحمدی عالی ترین مقام اجرایی استان از پاسخگو نبودن بعضی از مسئولان را شنیده باشیم و آن را به کار بندیم. استاندار در مراسمی گفت: همه ما باید پاسخگو به مردم باشیم و عملکردمان به گونه ای باشد که بتوانیم پاسخ مناسبی به مطالبات مردم بدهیم. میرمحمدی با انتقاد از اینکه برخی از مسوولان از پاسخگویی به مردم شانه خالی می کنند اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود برخی مسوولان در شبکه های اجتماعی یا گفتگو با رسانه ها خود را به جای مردم می گذارند و مشکلات و مسایلی را که برعهده خودشان است تا رفع کنند را از زبان جامعه بیان می کنند که این معضلات وجود دارد. وی افزود: به عبارتی دیگر آنها سعی در فرافکنی و عدم پاسخگویی به مردم دارند که این در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد. استاندار یزد به فرمانداران و دیگر مسوولان استان توصیه کرد تمام وقت خود را برای خدمت به مردم قرار دهند و از جایگاه و مسوولیتی که به آنها داده شده به نحو مطلوب در جهت خدمت به مردم استفاده کنند. 4 خواست شهروندان این بود که اعضای شورای اسلامی شهر عملکرد شهردار را دقیقاً بررسی و از اقدامات مفید وی که در نهایت به نفع شهروندان است سپاسگزاری و با توجه به امکانات موجود تصمیم گیری می کردند، چون چهل درصد مصوبات شورای اسلامی شهر یزد اجرایی نشده علت را دقیقاً جویا می شدند و طی صورتجلساتی دلایل اجرایی نشدن آنها را مشخص و به شهروندان یزدی توضیحات لازم را ارائه می کردند و با کسانی که احیانا در انجام وظیفه کوتاهی کرده اند برخورد قانونی می نمودند، در این صورت مردم دارالعباده تصمیمات متخذه از سوی اکثریت یا اقلیت اعضای شورا را بیش از پیش کارساز و اثرگذار تلقی می کردند. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، ماده 76، مصوب 1/3/1375 2- سایت یزدفردا، 10/6/94 3- هفته نامه آیینه یزد، شماره 421 4- سایت یزدی نیوز، 17/6/ ...
کاش با رژیم سعوی هم اینگونه سخن می گفتید(1نظر)
داد و همه اعضای آن دلسوزانه بیش از 40روز در دو شیفت کاری روی آن وقت گذاشتند ولی این طرح به کمیسیون ویژه حتی به عنوان یک کمیسیون فرعی نیز ارجاع داده نشد. به نظر شما طرحی کارشناسی و قانونی مصوب کرده اید؟ یا قانون 65 و 66 قانون اساسی که اهمیت آئین نامه داخلی را متذکر شده است را رعایت کرده اید؟تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد. وی در ادامه مطلب خود متذکر شد: واژه کاسب کلیدواژه محبوب نگاه رئیس
آلزایمر مصلحتی!!
زبان دراز هفته نامه آیینه یزد خدا اموات همه را رحمت کند از جمله مرحوم ابوی که می فرمودند: قدما نکته ای را در هیچ موردی فرو گذار نکرده و برای ما یادآوری نموده اند. مثلاً وقتی در مورد فردی یا جایی که خیلی پرهزینه و پرخرج اما بهره وری و بازدهی کم باشد. قدما می فرمودند: آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی. باز پیشینیان می گفتند: کور خود و بینای مردم صدا و سیما بارها می گوید: آمار تورم، گرانی و بیکاری، فقر، کارتن خوابی در اروپا و آمریکا بیداد می کند و جالب تر آنکه واحد مرکزی خبر با بینوایان لندن هم مصاحبه می کند گرچه بعضی از آنها بسیار لباسشان شیک تر و سر لپشان هم قرمزتراز حقیر سراپا تقصیر است. اما چند روز است شورش مردم در یکی از شهرهای آمریکا در اعتراض به ضرب و جرح سیاهپوستی که در راه زندان مرد!! در صدر اخبار صداوسیما جا خوش کرده تا جایی که در خبرها گفته می شود و تکرار می گردد و حوادث کشورهای مسلمان نشین را تحت الشعاع قرار داده است. ما که [ندید بدید] هستیم می گفتیم: امروز، فردا حکومت آمریکا ساقط می شود و فیدل کاسترو کوبایی یا خلیفه و جانشین چاوز ونزوئلایی بزودی حکومت موقت را دست می گیرند و جناب ظریف هم برای جشن مراسم تاجگذاری قدم زدن و دست دادن به این و آن عازم واشنگتن می شود. راستی علت اعتراضات کشته شدن یک نفر در بازداشتگاه چی بود؟! لعنت به آلزایمر ولی یادم میاد که گفته اند دادستان آمریکا علیه پلیس اعلام جرم کرد. در آن مورد آلزایمری هم چیزی به یاد ندارم که به عرض خوانندگان برسانم!! زبان دراز ...
آرشیوخبر:قیمت انواع خودروهای وارداتی + جدول/کاهش 10.1 درصدی تردد جاده ای طی 24 ساعت گذشته
یزدفردا:- تاریخ انتشار: 5 مهر 1394- کاهش 10.1 درصدی تردد جاده ای طی 24 ساعت گذشته آمار و محدودیت ها و ممنوعیت ترافیکی دارای بیشترین تردد اعلام شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران ،براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکرشده، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن ها به
جشن قهرمانی شهرداری طبس در هاله ای از ابهام!!!(+نظرات)
: شهرداری طبس فاقد تیم اسکیت است و مسابقات قهرمانی اسکیت هم به دلیل عدم رسیدن به حد نصاب برگزار نشده است. مسعود فتوت با بیان اینکه من برای افکار عمومی احترام زیادی قائلم، افزود: اصل ماجرا از این قرار است که 8 نفر نونهال طبسی با مساعدت شهرداری طبس به بیرجند اعزام شده و در یک باشگاه ورزشی متعلق به بخش خصوصی، خودشان به اجرای حرکات نمایشی اسکیت پرداختند که در آن بین، اسکیت بازانی از سایر شهرستان های
مسئول استان تایید، شهرستان تکذیب !!!توتونچی :فتوت سمت ندارد و صلاحیت اظهار نظر نداشته /عضو شورای شهر ...
ایرج توتونچی درگفتگو یی گفت : باشگاه اسکیت شهرداری طبس در مراسمی از ورزشکارانش تقدیر کرده که کاربسیار زیبا و درخورشانی نیز بوده است که دیگر باشگاههای شهرستان نیز می بایست این رویکرد را داشته باشند و بنده به سهم خودم از این اقدام تشکر میکنم. وی درخصوص اظهارات آقای فتوت که مدعی ریاست هیئت اسکیت شهرستان طبس است گفت: ایشان درخصوص برگزاری مسابقات اسکیت اظهار نظرهایی کرده است که اولا صلاحیت اظهار
آزموده را، آزمودن خطاست
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد هر ایرانی با شرایطی که در قانون مشخص شده می تواند در تمام انتخابات به عنوان انتخاب کننده یا انتخاب شونده شرکت کند مردم هم آزادانه پس از طی مراحل می توانند به کاندیداهای مورد نظر خود رای بدهند. معمولا در هر دوره ای افرادی از گروه ها و احزاب و انجمن ها نام عده ای از فعالان سیاسی را مطرح و یا ضمن سفر به شهرها و استان ها آنها را به شرکت در انتخابات تشویق می نمایند که در این زمینه فعالانه حضور داشته باشند در این شماره بر اساس ضرب المثل معروف آزموده را آزمودن پیشمانی آرد و آن طور که گفته اند: تباهی روزگار خود فزایم چو چیز آزموده آزمایم روان را رنج بیهوده نمایی که چندین آزموده آزمایی 1 نویسنده این سطور در نظر دارد با دهها شاهد و دلیل که در 9 سال اخیر بخش هایی از آن را در ستون انعکاس آیینه درج نموده، با عنایت به نزدیک شدن ایام انتخابات مجدداً بدان اشاره کند و آرزو نماید برای سومین بار خط و شیوه محمود احمدی نژاد و همفکرانش بر این سرزمین حکمرانی نکند و مردم را دیگر بار دچار بلیه دوران حکومت نهم و دهم ننماید. آیت ا... عبدا... جوادی آملی، با اشاره به موضوع اختلاس ها در کشور گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند. ایشان در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بیت المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت المال یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری و با می شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد. مسئولان باید در مصرف بیت المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماریی شده است که آبروی نظام را خدشه دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می شد و من از خداوند می خواهم که به ما آبرو عطا کند. آیت ا... جوادی آملی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، 10 درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متأسفانه این اختلاس ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است. 2 سیاستمداری که سال ها در سمت های اداری و در رده های مختلف از قبیل شهرداری، استانداری، ریاست جمهوری فعالیت و مسئولیت داشته آیا نمی داند در یکی دو هفته آخر دوران مدیریتش نباید مجوز دانشگاه به نام خود و یاران نزدیکش صادر کند و یا از بیت المال وجه به حساب شخصی واریز ننماید تا در مظان اتهام قرار نگیرد. اگر سازمان ها و نهادهای نظارتی به هر دلیل با دولتی که خود را پاکترین دولت تاریخ و یا حکومت عدالت گستر می دانست در آن 8 سال مماشات نموده اند وقت آن است که بر اساس مدارک موجود به وظایف شرعی و قانونی عمل نمایند. گرچه شواهد امر حکایت از آن دارد که پرونده متخلفان و مفسدان اقتصادی، زمین و کوه و دریا و جنگل و گردنه خواران و غیره در حال رسیدگی است و باعث امیدواری مردم خواهد بود. دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اما از یک تخلف دیگر دولت سابق هم توضیحات بیشتری می دهد و می گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست جمهوری، سوء جریان به وقوع پیوسته است. شاهد این مدعا روند زمانی شتاب زده تاسیس و شکل گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهاد ریاست جمهوری در دو هفته پایانی کار دولت است. مصوبه ای در دولت به منظور جواز کمک نهاد ریاست جمهوری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صادر می شود بدون آنکه در جلسه، ذکر نامی از دانشگاه جامع ایرانیان باشد. در حال حاضر پرونده این مصوبه که مبنای قانونی این اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. در نهایت مورخ 12/5/1392 و در آخرین روز کاری دولت قبل با امضای آقای ح. ب مبلغ 16 میلیارد تومان به حساب شخصی مشترک رییس جمهور وقت با وی، واریز می شود. البته با اشکال دیوان محاسبات کشور و پیگیری دولت یازدهم این وجوه مجددا به حساب نهاد ریاست جمهوری بازگردانده شد. در تاریخ 5/6/1392 حسابرس کل هیات حسابرسی دیوان محاسبات کشور این امر را خلاف قانون ابلاغ کرده و بر بازگشت آن تاکید می کند و روز بعد از آن با اعلام دادسرای دیوان محاسبات کشور، حساب شخصی رییس جمهور سابق و آقای ح. ب مسدود می شود و با پیگیری های مکرر معاون کل محترم نهاد ریاست جمهوری در تاریخ 11/7/1392 این وجه به حساب نهاد باز می گردد. وی افزود: پرونده قضایی رسیدگی به دانشگاه ایرانیان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضایی بررسی کند که چگونه طی کمتر از دو هفته پایانی کار دولت مجوز این دانشگاه صادر و شروع به کار می کند، بدون اینکه به ثبت رسمی برسد و از محل بودجه دولت به بهانه کمک به آن به حساب شخصی این افراد کارسازی شود. انتظارمان از دستگاه قضایی این است که این پرونده را با سرعت بیشتری رسیدگی کند. امیدواریم مسوولانی که در این رابطه نقش داشتند پاسخگوی عملکردشان باشند. 3 نه تنها اصلاح طلبان بلکه عده ای از اصول گرایان هم آرزو می کنند عموم مردم اجازه ندهند تفکر احمدی نژاد ی ها بار دیگر بر این سرزمین حاکم شود حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در فاصله شش ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به بررسی فضای انتخاباتی حاکم بر جریان های سیاسی و افراد موثر در این دو انتخابات می پردازد و می گوید: دعا می کنم تفکر احمد ی نژاد دیگر هیچ گاه به ملت ایران تحمیل نشود. مدتی است که زمزمه هایی از فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی نژاد و اطرافیانش شنیده می شود. از جلسات دفتر ولنجک رییس جمهور پیشین گرفته تا همایش های گاه و بیگاهی که احمدی نژادی ها برگزار می کنند و بازار سفرهای استانی هم داغ است. این فعالیت ها، شایعات زمینه چینی برای حضور مجدد احمدی نژاد در قدرت را قوت می بخشد. غرویان در این زمینه می گوید: من که شخصا دعا می کنم که هیچ وقت افکار و مشی آقای احمدی نژاد بار دیگر بر ملت ایران تحمیل نشود و این از دعاهای بنده است که این مصیبت ها بار دیگر در کشور ایران و ملت ایران توسط آن افکار و مشی ایشان حاکم نشود. البته حدس می زنم اکثریت ملت به خصوص فرهیختگان و آن ها که دانش بالاتری دارند متوجه شدند که واقعا چه مصیبت هایی بر ملت ما در این هشت سال وارد شد. وی می افزاید: توده مردم هم آگاه تر و متوجه تر شده اند. نخبگان باید تلاش کنند که توده مردم را آگاه تر کنند تا بار دیگر به آن طرز فکر رای داده نشود ولی در عالم سیاست هر اتفاقی ممکن است بیفتد. تلاش دولت سابق هم این است که باز قدرت را در دست بگیرد ولی ما امیدواریم و دعا هم می کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و مردم را هم آگاه می کنیم که به چنین نمایندگانی با آن طرز تفکر و افراط گری ها و تندروی ها رای ندهند. در دو سال پایانی دولت احمدی نژاد برخی از اصولگرایان او را به خاطر خانه نشینی 11 روزه و ارتباط با اسفندیار رحیم مشایی از جریان اصولگرایی خارج دانستند و حتی پس از پایان دوران ریاست جمهوری اش از او برائت جستند. هر چند او هیچ گاه خود را وام دار گروه خاصی ندانست و حتی زنده شدن جریان اصولگرایی را از دم مسیحایی خود در انتخابات 84 می دانست... آقای احمدی نژاد هم به اعتبار این که دم از امام زمان(عج) و مدیریت امام زمانی می زند در دایره اصولگرایی گنجانده شده است. او خاطر نشان می کند: من خودم در یک سخنرانی 22 بهمن از احمدی نژاد شنیدم که در آخرش گفت که از نیروی انتظامی، استاندار و... تشکر می کنم، از امام زمان هم تشکر می کنم! انگار که امام زمان هم یکی مثل بقیه مسئولین است! طوری حرف زد که من تعجب کردم و انگار ارتباط مستقیم با امام زمان (عج) دارد. این کارها برای عوام فریبی بود و بعضی ها این ها را شاخصه اصولگرایی می دانستند. 4 خبرها حکایت از آن دارد که احمدی نژاد قرار است به وقتش پاسخ لازم را بدهد مردم مومن و صبور و انقلابی ایران می دانند او سال ها ادعا می کرد اسامی مفسدان اقتصادی را در جیب و کیف خود دارد گر چه هیچگاه نام آنها اعلام نگردید اما با کمال تاسف و تاثر باید گفت تنها یکی از کسانی که توانسته است با امکاناتی که در دولت احمدی نژاد برایش فراهم گردیده به آلاف و الوف دست یابد بابک زنجانی است که درباره ثروت کلان و نجومی وی می گویند: چنانچه ثروت دوباره مردم ایران از جیب های بابک زنجانی به بیت المال برگردد، می توان، هزاران کیلومتر مسیر آسفالتی برای تردد ایرانیان به سایر شهر های ایران ایجاد کرد، بیش از 100 بیمارستان تخصصی سرطان در سراسر کشور تاسیس کرد، ده ها هواپیما و کشتی برای بازرگانان و تاجران تهیه کرد، هزاران کیلومتر خط لوله آب رسانی کشاورزی و آشامیدنی به روستاها کشید، می توان هزاران مدرسه در سراسر کشور ساخت و بیش از 10 استان را به طور کامل آباد کرد و با تاسیس صد ها کارخانه تولیدی و شرکت های فرآورده های نفتی میلیون ها جوان متمدن، باهوش و تلاشمند را مشغول به کار و از کاهش بی رویه طلاق در کشور جلوگیری کرد. صد ها مرکز ترک اعتیاد، نگهداری از کودکان بدسرپرست و کودکان معلول راه اندازی کرد تا دیگر خانواده ای نگران مشکلات فرزند مریضش نباشد، و هزاران مورد دیگر می شود انجام داد به شرط آنکه پول های ملت عزیزمان از جیب های متهم بزرگ نفتی دوباره به بیت المال برگردد. 5 صد البته مردم، از درک و بینش سیاسی کارآمد و توانمندی برخور دارند و نیازی به هدایت جریانات سیاسی ندارند و مسایل و حوادث کشور را بخوبی تحلیل می کنند در گزینش و انتخاب خود بهترین ها را انتخاب خواهند کرد و از طرفی عهد و پیمانی با کسی ندارند و عقد اخوتی با کسی نبسته اند هرگاه تشخیص دهند که فرد اصلح کیست او را بر می گزینند و برای این تشخیص بهترین معیار عملکرد گذشته افراد است. بنابراین شایسته است که همه ما به خواست و اراده مردم تمکین کنیم و در برابر انتخابشان سر تسلیم فرود آوریم. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- امثال و حکم علامه علی اکبر دهخدا، جلد اول، صفحه 31 و 32، انتشارات امیرکبیر 2- خبرگزاری ایرنا، 19/7/94 3- روزنامه اعتماد، مورخ 19/7/94 4- خبرگزاری ایسنا، مورخ 15/6/94 5- روزنامه آرمان، مورخ 18/7/ ...
آمریکا لغو تمام تحریمهاراامضاکند/اقتصادمقاومتی نسخه ماندگارایران
اسلامی ایران علیه کاپیتولاسیون عنوان کرد و گفت: کاپیتولاسیون مصونیت آمریکا از هر گونه جنایت و خیانت در کشور بود با این اصل که اگر آمریکایی ها در ایران مرتکب هر گونه جانیتی شوند دستگاه قضایی ما حق اعتراض ندارد و حتی اگر سگ آمریکایی به دست یک ایرانی مورد اهانت قرا گیرد ایرانی باید محکوم شود. وی سخنرانی امام راحل(ره)در مورد مسئله کاپیتولاسیون را سبب تبعید ایشان به ترکیه دانست و گفت: جوانان
نگاهی به تاریخچه پیدایش هیئت های عزاداری
/> ------------------------------------ [1] . دهخدا، علی اکبر، لغت نامة دهخدا، دانشگاه تهران، 1258، 1334 ش، ج 49، ص 351. [2] . محدثی، جواد، فرهنگ عاشورا، قم، نشر معروف، چاپ سوم، چ دانش، 76، ص 472. [3] . رفیع پور، فرامرز، آناتومی جامعه، تهران، شرکت سهامی انتشار، چاپ اول، 78، چ هنر، 77، ص 109. [4] . فقیهی، علی اصغر، آل بویه، چاپخانة دیبا، چاپ سوم، 67، ص 459
امام جمعه خرم آباد: شور عاشورایی نیاز همیشگی جامعه ایران اسلامی است
رسیدن سالروز اعتراض و افشاگری تاریخی امام راحل در برابر قانون کاپیتولاسیون گفت: افشاگری امام موجب شد کاپیتولاسیون آنگونه که برنامه ریزی شده بود اجرایی نشود که این مهم مایه عبرت گیری نسل جوان برای حفظ استقلال کشور است. **موافقان و مخالفان برجام نامه رهبری را فصل الخطاب قرار دهند نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به نامه مهم و تاریخی رهبری به رییس جمهوری در خصوص برجام گفت
از عاشورا بیشتر بیاموزیم
حکومت، مورد اعتراض قرار خواهد گرفت. لذا رجال دینی اگر در مقام اداء وظیفه هستند، نیازمند هوشیاری و ژرف اندیشی بیشتراند تا در چرخه حیل قدرتمندان گرفتار نیایند. دامهایی که برای تحلیل رفتن چنین توانی گسترده می شود بسی پیچیده تر از آن است که تصور می شود و سهل گرایی می تواند تمامی رسالت رجال دینی را در جامعه تحت تأثیر قرار دهد و یا آن را به ضد خویش تبدیل نماید. خلاصه آنکه دانشمندان دینی در
حضرت عباس(ع) بهترین نماد و الگوی ولایت مداری است
به گزارش قم نگار، نهم محرم روزی است که امام حسین(ع) و یارانش در محاصره نیروهای کوفه قرار گرفتند. روزی که آب را به روی اهل بیت بستند و عصر آن روز عمر بن سعد با دستوری که از ابن زیاد دریافت کرد، آماده جنگ با حسین(ع) شد؛ اما به دستور امام آن شب را مهلت خواستند تا به عبادت و راز و نیاز بپردازند. این روز به دلیل این که بر اهل بیت سخت گذشت و شاید یکی از روزهای بسیار سخت و مصیبت بر خاندان
خبرنگار جنجالی: از فیس بوک شکایت می کنم
زندگی اش هم اکنون و پس از اخراج از شبکه تلویزیونی اینترنتی ان.وان.تی.وی (N1TV) سخت و پیچیده شده است. او همچنان گفته است که مورد تهدید قرار می گیرد و یک نفر نیز جایزه 20 هزار دلاری برای قاتل او در نظر گرفته است. همچنین صفحه ای به نامPetra Laszlo Shame Wall برای انتشار مطلب علیه او در فیس بوک ایجاد شده است. او نامه ای نیز به مدیریت فیس بوک نوشت و درخواست کرد این صفحه را غیرفعال
خصومت آمریکا با ایران تمام نشدنی است
، اعضای شورای عالی امنیت ملی، رئیس و نمایندگان مجلس که با تصویب طرحی محتاطانه راه درست را به دولت ارائه دادند و نیز مطبوعات و رسانه ها و ... قابل تقدیر است. وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامه به ریاست جمهوری اشاره و عنوان کرد: دولت آمریکا نه در ماجرای هسته ای و نه در هیچ موضوع دیگری در برابر ایران صادق نبوده و همیشه به دنبال خصومت و اخلال بوده است و در آینده نیز بعید به نظر می رسد که
واقعه عاشورا کربلا را به دانشگاه ایثار و شهادت طلبی تبدیل کرد
به دلیل اینکه حادثه ای خون بار در راستای پاسداشت از شرافت، حریّت، عزت و حیثیّت معنوی بود، برای همیشه ماندگار شد و در بستر تاریخ به جریان افتاد و شور عاشورایی را با اندیشه حسینی ممزوج کرد تا نیاز همیشگی جامعه انقلابی و آرمانی باشد. خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اعتراض امام (ره) به پذیرش کاپیتولاسیون گفت: همین روح عاشورایی در حضرت امام (ره) بود که موجب اعتراض آن