سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۲۳:۳۱Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
همشهری ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۳۳

بر دوش دیوان و پریان

پرنیان سلطانی نقل می کنند در دوران حکومت قاجاریه، زمانی که فتحعلی شاه قاجار در قدیمی ترین عمارت کاخ گلستان ایستاده بود، متوجه جای خالی یک تخت شاهی در وسط ایوان شد. از آنجا که جابه جایی تخت طاووس، دومین پادشاه قجری به این دیوانخانه کار سختی بود و او هر وقت به این عمارت می آمد، نمی توانست بر تخت پادشاهی اش جلوس کند، دستور داد برایش تختی بسازند که همیشه در وسط ایوان قرار داشته باشد. اما در گیرودار سفارش تخت به حجاران برجسته آن زمان، فتحعلی شاه فکری به ذهنش رسید ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)