سایر منابع:
سایر خبرها
نقدی بر فیلم "چ" حاتمی کیا و عملکرد تلویزیون برای پخش! + عکس
مبادا صدا و سیما غرضی از این پخش نابهنگام داشته یا مثلاً برابر مصاحبه بزرگی موضع گرفته! نمی دانم و برایم مهم نیست. فیلم چ حاتمی کیا او سپس با طرح این مساله که برای معرفی اسطوره ها و قهرمانان در عرصه رسانه ای شیوه های مختلفی وجود دارد ، چنین می نویسد: گاهی هنرمندان برای این کار یک شخصیت مبتکر، خلاق، شجاع و توانمند را در یک جمعیت شکست خورده و فضای آکنده از یأس وارد می کنند و شخصیت ...
ناگفته های عوامل بچه مهندس/ از انتخاب شخصیت جواد در میان 200 بازیگر تا انگلیسی صحبت کردن مژگان و پدرش
سال 90 ماجرای کوآد کوپتر بود اما در آن سالها موضوع پیچیده فنی بود و الان هم هست. ** درست است و البته الان در این زمینه به موفقیت های خوبی رسیدیم. غفاری: بله، کوآدکوپترها و بهپادها در خانواده هوافضا قرار می گیرند و از همه مهمتر جذابیت بصری دارد و باعث شد به سمت این شی که قابلیت دوربین و هلی شات دارد برویم. جواد می توانست مکانیک و تراش کار هم بشود اما دیدیم آن شغل ها انرژی که ...
مبارزه با عقل در اعتقادیه های اصحاب حدیث در قرن سوم و چهارم
را چه چیز خلق کرده است؟ (1/1120). این قبیل توصیه ها که با اهل بدع نباشید، بعدها به کسانی چون ابن مسعود هم که زود درگذشته و شاید اصلا این مباحث را ندیده بود، نسبت داده می شد (1/121) و لابد مردم راحت تر نصایح مشفقانه منسوب به او را می پذیرفتند. تکیه اصلی در تمام این امور روی مفهوم بدعت است که برابر سنت قرار دارد. یعنی این دوگانه، نقش همه چیز را مشخص کرده و لشکرکشی موافق و مخالف در اطراف ...
ایدئولوژی در دادگاه فلسفه
از آن به عنوان موتاسیون یاد کرد. [12]در انقلاب دینی چیست؟ شایگان از مسئلۀ بن بست می آغازد، امّا سعی می کند به جای عبور سریع از روی ایده ئولوژیک شدن، در چیستی و ابعاد آن توقّف کند. در این فصل از انقلاب دینی چیست؟، شایگان نقش ایده ئولوژی ها را در جهان کنونیْ همان نقشی می داند که اسطوره در جهان باستان ایفاء می کرد: از یک سو، ارضاءِ تصوّر جامعه ای بسته از روح قومی، چنان که بارعاطفیِ ایده لوژی همان ...
مفاهیم ابوالقاسم فنائی به چه کار ما می آید؟
است که خودِ دین، هیچ تعارضی با اخلاق ندارد و نمی تواند داشته باشد. چیزی که ممکن است با اخلاق تعارض پیدا کند، فهم انسانها از متون دینی و رفتار دینی آنان است. [1] فنائی در تبیین این موضوع، عنوان می کند که فرد دینداری که رذائل اخلاقی را از زندگی خود پاک نکرده، قرآن را هم درست نخواهد فهمید، بلکه گمراه خواهد شد یا بر گمراهی او افزوده خواهد شد. [2] اخلاقِ پیشادینی داشتن مورد تأکید فنائی است. در ...
مرام نیک دینی در نوشته های آرش نراقی
اسلامی می نامیم، در واقع صورتِ تعدیل شده ی اخلاقِ جاری در میان قوم بوده است. به عنوان نمونه، دو فضیلت عدالت و احسان که در صدر فضائل اسلامی می نشینند، در همه ی زمان ها ثابتند و هیچ خُرده ای بر آن وارد نیست. اما “مسلمانانِ جامعه امروزین، در عین حال که باید به اصلِ اصیلِ عدالت و احسان ملتزم باشند، اما باید بدانند که تحقق آن اصول در متن جامعه امروزین اقتضائاتی دارد که باید به درستی شناخته و تعقیب شود ...
منشأ عرفان نزد امام خمینی(ره) قرآن بود / 8 پیش فرض تفسیری امام
که بین کارها فراغت داشتند، قرآن قرائت می کردند و روزانه هشت مرتبه قرآن می خواندند. امام ماهی یک مرتبه (سالی 12 دور) قرآن را تمام می کردند. اگر فرض شود که امام پیش از 60سالگی اصلاً ختم قرآنی نداشتند و تنها از سن 60 سالگی به بعد ختم قرآن را در برنامه داشته و سالانه حدود 10 دور ختم قرآن داشتند، نتیجه آن می شود که ایشان تا پایان عمر بالای 90 سال، بیش از 300 بار ختم قرآن داشتند. اضافه شود که ایشان چون ...
رمان نویسی که، کمی قبل از کرونا، همه چیز را پیشگویی کرد
فضا اضافه می کردیم؛ یک همه گیری جهانی را. آن وقت چه می شد؟ خیلی ناراحت کننده است که این بازی اتهام زنی را همین الآن هم تماشا کنیم و ببینیم که دولت ها تقریباً همان طور عمل می کنند که انتظار داشتیم . هرچند تا کنون کتاب رایت، بیش از آنکه به اکنون مربوط باشد، حال و هوایی آخرالزمانی داشته، اما می تواند در پیش بینی عناصر متعدد همه گیری جهانی کووید ما را کمک کند: جرائم نفرت علیه گروه های اقلیتی ...
در جلسه مجلس خبرگان رهبری در سال 68 چه گذشت؟/ ان شاءالله این خبر خوش را به امت تان برسانید
صحبت کردن. یک جایی ممکن است یک رندی این را بشنود و خبر بدهد که فلانی با مرجعیت آقای منتظری مخالف و آن اصحابی که آن مرد بزرگوار را منکوب کردند، همان اصحاب به جان من بیفتند. اینجا باید توضیحی بدهم. ایشان می فرمایند که صحبت من در این باره با حضرت امام کار مشکلی بود، چون اگر این خبر، یعنی اینکه منِ محمدی گیلانی با رهبری آقای منتظری مخالف هستم، به نحوی به بیرون درز پیدا می کرد، سید مهدی ...
در گفت وگو با احد فرامرز قراملکی: ضرورت منطق عمومی کاربردی
بیشتر میسر است. اینکه بنشینیم درست شود تفکر گوسفندی است. تفکر گوسفندی به این می گویند که من دست روی دست بگذارم تا بیایند و کار را از جایی درست کنند. حال چرا به آن تفکر گوسفندی می گویند، چوپانان حتماً در گوسفند چند بز دارند، زیرا وقتی این ها را برای نوشیدن آب به رود می برند این ها در همانجا می مانند و به همدیگر نگاه می کنند، اینجا چوپان می داند که تفکر گوسفندی نیاز به بز دارد، چون بُز جلو می رود و ...