سایر منابع:
سایر خبرها
خاطرات یک ارتشی درباره پیدایش بسیج
به برکت رهبری خردمندانه حضرت امام و حضرت آیت ا... خامنه ای بسیج به عنوان یک نیروی قدرتمند الهی و انقلابی مراحل تکامل را به سرعت پیمود و بخصوص بعد از عملیات غرورآفرین شکست حصر آبادان در عرصه های نبرد درخشش های بزرگی از خود نشان داد و یار و یاور خالص و مخلص و سدشکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. گروه جهاد و مقاومت مشرق - روز 12 بهمن ماه 1357 حضرت امام خمینی (ره) با اطمینان از وفاداری
ایران قربانی اصلی تروریسم و جدی ترین شریک بین المللی در مبارزه با آن است
ایرانی گفت :در اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سیاست خارجی ما ماموریت داشت به جهان اعلام کند که ایران انقلابی نظم موجود را نمی پذیرد و پیام آور گفتمان جدیدی بر اساس کرامت و عزت انسان ها، سعادت و رفاه نوع بشر در سایه صلح، آزادی و برابری و نفی سلطه گری و سلطه پذیری است. اغلب کشورهای جهان به انتخاب ملت ایران احترام گذاشتند، اما معدودی از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا در مقابل
جدایی از ابزارهای ارتباطی و رسانه ای مثل اینترنت خسران بزرگ است/دشمن شیعه ای میخواهد که وجود و عدم ...
، همانطور که بزرگان حوزه، مخصوصاً والد راحل ما(رضوان الله علیه) می فرمودند امروز وظیفه روحانیّت چندین برابر دوران قبل از انقلاب است و این خود مسئله ی مهمی است که یک روحانی در هر جا که باشد، چه در قم، چه در سایر بلاد، بداند وظیفه ای که متوجه او است و تکلیفی که خدای تبارک و تعالی از او می خواهد منحصر به یک اقامه ی نماز و منبر و جاری ساختن خطبه ی عقد و خواندن نماز میّت نیست. اساساً به برکت انقلاب
سخن همکار "وقتی چرخ زندگی بازنشستگان فرهنگی نمی چرخد چه باید کرد ؟"
دریا گلایه و نا رضایتی است پس چرا شعا ر خدمت می دهید عزیزان بازنشسته کامنت بگذارند نظر ات و عقاید خود را بیان کنند من فقط حرف دل آنها وخودم را می نویسم و نسبت به همه این پیش کسوتان ادای احترام واز زحمات این بزرگواران سپاسگزاری می کنم .چون فرار از هر مسئله ای فقط فاصله رسیدن به راه حل را زیاد می کند آسان ترین راه برای گریز از یک مسا له حل کردن آن است مدیران ارشد کشور با برنامه ریزی و راهکار های
تقویت همکاری های مردمی در خدمات شهری(گزارش روز)
اقشار جامعه کتاب هایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند واز همدلی های فرهنگی یکدیگر برخوردار شوند. سازمان های مسئول پیشگیری کم کارند علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران با اعلام اینکه اعضای کمیسیون عمران جلساتی با آقای محمد باقرنوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشته اند؛ درگفت وگو با گزارشگر کیهان می گوید
فرهنگ در رسانه
خانواده ها به دلیل فوت همسر، طلاق هستند که البته سهم طلاق در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. وی به خدمات ارائه شده به خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: علاوه بر پرداخت مستمری به زنان سرپرست خانوار خدمات دیگری در حوزه تحصیلی و فرهنگی به فرزندان این خانواده ها ارائه می شود. به طوری که هم اکنون 17 هزار دانشجو و 84 هزار دانش آموز از خدمات تحصیلی سازمان بهزیستی استفاده می
تشکیل فراکسیون ضد رکود /توصیه معاون وزیر کشور به زائران اربعین/اعلام نرخ تورم آبان ماه/تذکر مطهری در ...
خود بدانیم انگیزههای تلاش و خدمت بیشتر میشود و مردم از جان و مال خود برای بهبود امور و رفع مشکلات مایه می گذارند که نمونه بارز آن را در اوایل انقلاب، دفاع مقدس و حتی در جبهه سازندگی و مقابله با توطئه های دشمنان در سالهای اخیر مشاهده نمودیم. رئیس دستگاه قضا تکیه بر رویکرد و تفکر بسیجی را نسخه رفع و کاهش مشکلات و برطرف شدن توطئه ها در زمان فعلی دانست و تاکید کرد: متاسفانه در برهه ای از زمان
تفکر بسیجی محکم ترین سد در مقابله با نفوذ دشمن است
.... فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به لزوم تشکیل جبهه نیروهای انقلابی در مقابله با خطر نفوذ، بیان کرد: نیروهای انقلابی به صورت کاملاً متحد و با قامتی استوار در مقابله با دشمن، باید ایستادگی و فتنه نفوذ را خنثی کنند. وی با بیان اینکه هفته بسیج فرصتی برای یادآوری تدابیر بلند امام راحل و رهبر انقلاب است، افزود: بسیج یک تفکر است نه یک سازمان و محدودیتی به یک ارگان ندارد و متعلق به همه مردم است؛ بنابراین اگر این تفکر در میان مردم بیش از گذشته گسترش یابد بدون شک همواره ملت ایران پیروزه هستند. منبع: ...
گزارش کامل همایش مذاکرات هسته ای از دیدگاه علوم سیاسی
. در گروه بالادستی هدف از تکنولوژی هسته ای دستیابی به سلاح اتمی است اما در تکنولوژی پایین دستی هدف دستیابی به برنامه هسته ای غیرنظامی است. در حال حاضر همه کشورها از تکنولوژی هسته ای پایین دستی استفاده می کنند و روز به روز این تکنولوژی رونق پیدا کرده است. دکتر افتخاری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تفاهم نامه سوئیس، گفت: این تفاهم نامه قابل ارزیابی است. اگر طرفدار تکنولوژی بالادستی
بررسی فرصت هایی برای نفوذ آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا
) توانسته بود بر تصمیم دولت مصر برای خویشتنداری در برابر تظاهرات اثرگذار باشد، اما واشنگتن همچنان در اثرگذاری بر تصمیمات نظامیان بعد از سقوط مبارک، با مشکل مواجه بود. به عنوان نمونه، در همین دوره، ایالات متحده نتوانست شورای عالی نیروهای مسلح (نهاد نظامی ناظر بر انتقال قدرت) را از ایجاد بحران در روابط دوجانبه بر سر کمک های ایالات متحده به سازمان های غیردولتی بین المللی و مصری، بازدارد.
از شور انقلابی تا اتهام تندروی
فرمودند: یک نکته را هم به جوانان عزیز انقلابی، به فرزندان عزیز انقلابی خودم، به فرزندان بسیجی - از زن و مرد - عرض بکنم: جوانان از اطراف و اکناف کشور، از آنچه که تهتّک بیگانگان از ایمان دینی به گوششان میخورد یا با چشمشان میبینند، عصبانی هستند؛ وقتی می بینند روز عاشورا چگونه یک عده ای حرمت عاشورا را هتک میکنند، حرمت امام حسین را هتک میکنند، حرمت عزاداران حسینی را هتک میکنند، دلهاشان به درد میآید
در نقطه پایان
طی آن، ضمن اشاره به دلیل خروج خود از کشور، به پرسنل نیروهای مسلح توصیه شده بود تا در مدت غیبت وی، ضمن رعایت نظم، از سران این نهاد کاملاً اطاعت کنند. شاه این فرمان را در واپسین لحظات حضور در ایران، در 26 دی ماه و در فرودگاه مهرآباد امضا کرد! (4 ) به گاه بدرقه محمدرضا پهلوی در فرودگاه مهرآباد، در واپسین لحظه قره باغی وارد هواپیما شد. او از شاه پرسید: تکلیف من با ارتش چیست و چه باید بکنم
هشدار یونیسف درباره خطر تجاوز جنسی داعش به کودکان
می شود که به همین صورت لباس بپوشند تا در پوششِ رهبرانی ظاهر شوند که از احترام زیادی میان جنگجویان داعش برخوردارند. سمیر عبدالعزیز، وکیل عراقی در این خصوص به روزنامه "المانیتور" گفت: داعش، به عناصر خود دستور اکید داده است به کودکانی که به عنوان جنگ جو به خدمت گرفته می شوند، کمال احترام را بگذارند. کمیته حقوق کودک، وابسته به سازمان ملل، اعلام کرد که داعش، معمولا از کودکانِ زیر
توصیه یک بازیگر به بابک زنجانی/ تعداد قبولی های آزمون خبرگان رهبری/ وزیری که دنبال شوهر می گردد!/ ورود ...
قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گلایه مردم و بیماران از برخی رفتارهای تند، زننده و دور از احترام به ارباب رجوع در بیمارستانها توسط پرستاران گفت: اول اینکه حق را به مردم و بیماران می دهیم ولی باید این سوال را مطرح کرد که چرا پرستاران ما در بیمارستانهای کشور بداخلاقی می کنند ولی همان پرستار در کشورهایی مانند کانادا و یا ترکیه خوش اخلاق است و پاسخ آن این
شریعتی؛ روشنفکری خائن یا آزاداندیش
تعیین مسیر حرکت به آینده، روشن فکران باید توده ها را در انقلاب های دوگانه رهبری کنند. به عقیده ی این متفکر غربی، شریعتی همچنین یک بخت مناسب روشن فکر ایرانی را در زندگی در جامعه ای می دانست که فرهنگ مذهبی آن، شیعه گری، ذاتا انقلابی و بنابراین سازگار با اهداف انقلاب دوگانه بود. زیرا شیعه گری، به زبان خود شریعتی، افیونی مانند خیلی از ادیان دیگر نبود، بلکه یک نظریه ی انقلابی بود که در تمام
توصیه ها و انتظارات رهبری از جوانان بسیجی
روح طیب و طاهر امام بزرگوارمان از ما راضی باشد.(بیانات در دیدار اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی به مناسبت روز پاسدار 6/11/71) ب- بایسته ها و ضرورت ها در حوزه ی معنوی – اخلاقی – تربیتی خودسازی مبتنی بر تربیت دینی خودتان را با تربیت دینی بسازید. امور تربیتی خوب است، معلم تربیتی خوب است، گوینده ی تربیتی خوب است؛ اما آن کسی که از درون خود، موعظه کننده و
آسیب های فعالیت های قرآنی شناسایی شوند/ انس باقرآن فرهنگ نشده است
/> سازمان دارالقرآن خوب دارد کار می کند. بودجه ها را جذب می کند قدم بسیار عالی است اما اگر این مسئله بخواهد نظم پیدا کند آن کسانی که مدعی هستند این مرکز یا کانون تاسیس شود به خاطر این است که این کارهای موازی انجام نشود و بعضا کارهای نادرست در قالب قرآن انجام می شود. مثلا کسی خودجوش و مردمی کاری را انجام می دهد، نه قانونی و نه ضابطه ای زیر نظر چه کسی شما این کار را انجام می دهید. جلویش گرفته می
معضل پناهندگی دولتمردان لخت /قطع یارانه برخی کارگران ساختمانی/ وزیر بهداشت پرسپولیسی است!
مهدی زرگر به عنوان دبیر سازمان و سعید کروبی به عنوان خزانه دار انتخاب شدند. دعایی:کاندیدا نمی شوم شنیده شد که مدیر مسئول موسسه اطلاعات گفت: هیچ انگیزه و آمادگی برای کاندیدا شدن ندارم. ایسنا نوشت؛ حجت الاسلام سیدمحمود دعایی در مراسم نکوداشت پهلوان عطا احمدی سردار مدرسه سازی استان با اشاره به اینکه برخی خیال می کنند دلیل اینکه من برای برگزاری مراسم نکوداشت پهلوان عطا احمدی تلاش
غلامحسین ساعدی؛ از عضویت در حزب توده تا همکاری با گروهک های تروریستی
مسلمان به رهبری امام خمینی(ره) به کار گرفت. او در محافل گروه های چپگرا و یا به عبارت بهتر چپ های آمریکایی به سخنرانی می پرداخت و نهادهای مذهبی را متهم به اعمال خشونت می نمود. وی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی تهران، انقلاب اسلامی را محصول وجود روحیه دیکتاتوری در تار و پود اندیشه های دینی دانست و کوشید با طرح مسائل پوچ، حرکت انقلاب و اسلام خواهی مردم به رهبری حضرت امام(ره) را به طور
باز نشر/از ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید و مذاکرات هسته ای از نگاه سردار علیزاده
/> مجمع عالی بسیج در کل نیروهای مقاومت و بسیج مستضعفین دو رویکرد دارد . یک رویکرد رویکرد تربیتی است که در قالب طرح شجره طیبه صالحه دنبال می شود و رویکرد دوم رویکرد مدیریتی است با نگاه به ظرفیت و پتانسیل خود بسیج . به تعبیر رهبر فرزانه ی انقلاب که فرمودند باید بسیج دهها میلیونی تشکیل دهیم این را با یک سازمان نمی شود بلکه با استفاده از ظرفیت و پتانسیل خود بسیج ، در بخش مدیریت بسیج دهها میلیونی
به جای اهانت به بسیج نام خود را تغییر دهید/ داس بی صدای اعتدال مشغول درو کردن مدیران است/ مفهوم آقازادگی ...
البته ماسک حق به جانب بر چهره می زنند، خود را دلسوز اسلام و انقلاب جلوه می دهند و از شگردهایی استفاده می کنند که بتوان با آنها در افکار افراد پاک نفوذ کرد. نیروهای بسیجی عموما متدین، متعهد، فداکار و دلسوز اسلام و انقلاب و نظام هستند و برای پذیرش آنچه رنگ دین و خدمت و فداکاری دارد آمادگی دارند. در نتیجه اگر جناح های سیاسی با این قبیل شگردها وارد عرصه شوند، به راحتی می توانند اهداف خود را دنبال کنند و
توصیه یک بازیگر به بابک زنجانی/ تعداد قبولی های آزمون خبرگان رهبری/ وزیری که دنبال شوهر می گردد!/ ورود ...
بداخلاقی پرستاران ایرانی قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گلایه مردم و بیماران از برخی رفتارهای تند، زننده و دور از احترام به ارباب رجوع در بیمارستانها توسط پرستاران گفت: اول اینکه حق را به مردم و بیماران می دهیم ولی باید این سوال را مطرح کرد که چرا پرستاران ما در بیمارستانهای کشور بداخلاقی می کنند ولی همان پرستار در کشورهایی مانند کانادا و یا ترکیه خوش
سازگاری همسران به شیوه تغافل با تأکید بر آموزه های دینی
مدارا در ردیف ورع و تقوا بیان شده و همچون سپری در برابر ارتکاب گناهان قلمداد شده است. امام صادق علیه السلام از رسول اکرم صلی الله علیه و اله نقل نموده اند که ایشان فرمودند: هر کس در او سه خصلت نباشد هیچ عملی از او کامل نگردد: تقوایی که او را از نافرمانی خدا باز دارد، اخلاق نیکی که با مردم مدارا نماید و حلم و بردباری که نادانی نادان را دفع نماید (کلینی، بی تا، ج 2، ص 116). صبر
شاخصه های راهبردی شجرۀ طیبۀ بسیج از نگاه آیت الله مکارم شیرازی
بسیج، نیروی آماده، مخلص و با انگیزه ای[1] است که به عنوان یکی از ابتکارات عظیم امام خمینی(ره) تاسیس گردید و به برکت انقلاب اسلامی ایران آثار فراوانی در همه صحنه های اجتماعی این کشور بر جای گذاشت.[2] درتشریح این مسأله باید گفت، هنوز اوضاع انقلاب اسلامی سامان نیافته بود که امام راحل با ابتکار هوشمندانه خود بسیج را وارد میدان کردند و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای به ثمر نشاندن
نباید به متهم یا مجرم توهین کرد
سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین افزود: باید کارکنان دائماً توجیه شوند که به همه مراجعان احترام بگذارند. وی به اهمیت نظم و انضباط اداری و توصیه حضرت امام(ره) در این زمینه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سازمان جزء منظم ترین ادارات است؛ امام(ره) در اوایل انقلاب که عده ای به کار قضاوت مشغول شدند و بعضی از آنان حقوق هم نمی گرفتند، در دیدار با قضات فرمودند: حفظ نظم از واجبات الهی است باید در قوه
نوشته ای توهین آمیز و عدم توجه استانداری
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد سایت یزدرسا روز 7/8/94 با درج مقالاتی به حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی تهمت و افترا وارد آورده و همراهی سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد با رییس جمهور پیشین و شرکت در جلسه سالگرد معلم اخلاق مرحوم آیت ا... روح ا... خاتمی و بازدید از بیمارستان حضرت سیدالشهداء را مورد انتقاد شدید قرار داده و با نوشتن کلمات و جملات و گذاشتن علامت هایی در کنار نوشته ها، علاوه بر آن که از گزارش واقعی خبر غافل مانده، بعضی از همراهان و شرکت کنندگان در آن مراسم را با زشت ترین القاب یاد نموده و اصل موضوع را به سخره گرفته و در نهایت صفحاتی را سیاه نموده است. در تاریخ 10/8/94 نیز فردی دیگر با ارائه توضیحاتی در همان مسیر یعنی بر خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی گام برداشته و مطالبی را به رشته تحریر در آورده است. اکثریت مردم نجیب، صبور و انقلابی این مرزوبوم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی را به عنوان، سیاستمداری انتقادپذیر، متدین، فاضل، مخالف با استکبار، مسلمانی روشنفکر و مورد احترام مجامع بین المللی می شناسند که در مواقع مختلف در پای صندوق های رای حاضر شده و در سال های 1376 و 1380 و به دنبال حمایت ایشان از دکتر حسن روحانی در سال 92 بر این امر صحه گذاشته اند. عده ای از بازدیدکنندگان رسانه ها در استان یزد دریافته اند در بعضی از مقالات منتشر شده در آن سایت به افرادی اعم از روحانی، غیرروحانی، روزنامه نگار، نماینده مجلس، دولتمرد، پیر و جوان و غیره حمله می کنند و عنان قلم را رها می نمایند. اگر روزگاری این گونه عبارات، کلمات، توهین ها، تحریف ها و... را ردیف نمایند صفحات زیادی پر می شود و آیندگان خواهند گفت در استان یزد بزرگانی چون موسس حوزه علمیه قم آیت ا... حاج شیخ عبدالکریم حائری و آیت ا... سیدمحمدکاظم طباطبائی صاحب عروه الوثقی و دهها و صدها نفر از بزرگان و فضلا و دلسوزان جامعه پا به عرصه وجود گذاشته اند اما مقاله نویسانی هم بوده اند که آن گونه به برادران مسلمان خود تاخته اند. راقم این سطور در نظر دارد با گردانندگان آن رسانه و حامیان مالی آنها که از محل بیت المال اداره می شود یا افرادی در این امر سرمایه گذاری کرده اند دوستانه ومحترمانه پرسش ها و تذکراتی را به شرح زیر مطرح نماید و پیش از آن از روابط عمومی استانداری به علت عدم اطلاع رسانی از طریق سایت استانداری یزد در مورد حضور استاندار در سالیاد آیت ا... سیدروح ا... خاتمی و همچنین بازدید حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و سیدمحمد میرمحمدی و محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی و دیگر همراهان از بیمارستان موقوفه حضرت سیدالشهداء و افتتاح بخش همودیالیز آن بیمارستان که بر اساس وصیت فقیده سعیده خانم ضیایی اردکانی همسر مکرمه مرحوم آیت ا... سیدروح ا...خاتمی از ثلث مال آن مرحومه احداث و وقف گردیده است و همچنین به دلیل عدم پاسخگویی به مطالب اهانت آمیز منتشر شده در رسانه ای که گفته می شود هنوز هم مجوز رسمی ندارد شدیداً و جداً انتقاد نماید و از متصدیان ذی ربط خواهان پاسخگویی باشد. اما تذکراتی که لازم است برای اطلاع گردانندگان سایت یزد رسا درج گردد. الف- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل را بر برائت و مجرم بودن افراد را تنها از طریق دادگاه صالح دانسته است و کسی حق ندارد تا دادگاه حکمی صادر نکرده فردی را به عنوان محکوم خطاب نماید در غیراین صورت نسبت دادن هر گونه اتهامی به دیگران مادام که در محکمه ذیصلاح به اثبات نرسیده باشد خلاف وجرم تلقی می گردد و قابل پیگیری است. اصل برائت یا فرض بیگناه دانستن افراد تا وقتی که جرم و تقصیر آنها طبق ضوابط قانونی ثابت شود نیز از اصول شناخته شده حقوق انسانهاست... قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این امر تصریح کرده و اصل 37 بیان می دارد: اصل برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود، مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد. طبق اصل سی وششم قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد. و به موجب اصل 166 احکام دادگاهها باید مستدل و مستند به مواد قانون و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است. مطابق این اصول هنگامی می توان فردی را به عنوان متهم تحت تعقیب قرار داد و به عنوان مجرم او را محکوم و مجازات نمود که عمل ارتکابی او طبق قانون جرم شناخه شده و برای آن مجازات تعیین شده باشد. 1 خواست بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) پایه گذاری حکومتی بود که مردم بتوانند آزادانه انتقاد کنند، نظرات اصلاحی خود را ارائه نمایند، مطیع قانون مصوب جمهوری اسلامی ایران باشند، به قوانین مملکت احترام بگذارند و در محکمه قضا حق و عدالت اجرا شود. امام راحل(ره) در یکی از مصاحبه های خویش با خبرنگار ایتالیایی می فرماید: زمانی که حضرت علی(ع) جانشین پیامبر(ص) و رهبر دولت اسلامی شد و حکومت او از عربستان تا مصر و قسمت اعظم آسیا و حتی اروپا گسترش یافته بود و بر این کنفدراسیون حکومت می راند برای او اتفاقی افتاد که با یک یهودی اختلاف پیداکند یهودی از او پیش قاضی شکایت کرد، حضرت علی(ع) از طرف قاضی احضار شد وقتی قاضی دید که حضرت علی(ع) وارد می شود به احترام از جا برخاست ولی حضرت علی(ع) با عصبانیت به قاضی گفت چرا وقتی که من وارد می شوم احترام می کنی و وقتی آن یهودی آمد احترام نکردی؟ قاضی باید با طرفین مخاصمه به یک شیوه رفتار کند و بعد حضرت علی(ع) حکم محکومیت خویش را قبول می کند من از شما که سفرها کرده اید و هر نوع رژیمی و همچنین تاریخ را می شناسید می پرسم مثال بهتری از این برای دموکراسی سراغ دارید؟ 2 پرسشی مطرح است که چگونه عده ای به اصطلاح در روز روشن و با استفاده از امکانات بیت المال به خود اجازه می دهند افرادی را که مخالف روش و سلیقه سیاسی خودشان می باشند و در هیچ دادگاهی نه تنها محکوم بلکه هنوز هم محاکمه نشده اند متجاوز و یا بی دین بنامند؟ ب- اخیراً یکی از نویسندگان آن سایت اصلاح طلبان را افرادی نگون بخت قلمداد نموده بود به عنوان نمونه آیا وقتی مباحثه حجت الاسلام رسول جعفریان پژوهشگر تاریخ اسلام را با حجه الاسلام پناهیان می خوانیم که وی با مدرک و دلیل علمی گفته های پناهیان را نمی پذیرد و نظریه اش را بر اساس مسائل تاریخی و اعتقادی رد می کند و می گوید: این قبیل افکار درباره ظهور که برای آن قاعده درست می کنند و نمودار می کشند و وقت ظهور تعیین می کنند و هشدار باش آمادگی برای همین نزدیکی ها می دهند، در حالی که نه علم غیب دارند و نه دانش درست دینی و نه شرایط عالم را می شناسند، به راحتی می تواند زمینه ظهور فرقه هایی شبیه بابیت را در ایران فراهم کنند. این شخص تصور می کند که بحث ظهور، غیب است که پیشگویی کند یا علم است که از روی قواعد علم تجربی مثل خسوف و کسوف حدس بزند؟ اگر ادعای علم غیب دارد که وانفسا! اگر ادعای علمیت دارد که هم در موضوع و هم محمول و هم حامل همه محل تردید است. اگر به روایات هم عمل می کند، هر کسی پیش بینی وقت ظهور را کرد باید تکذیبش کرد و ما ترجیح می دهیم این کار را بکنیم. 3 در این صورت آیا مناسب است هر یک از موافقان کسی که وقت ظهور را تعیین می کند دیگران را نگون بخت و شعبان بی مخ و امثال آن خطاب کند یا باید گفت دو نفر روحانی و برادر مومن مباحثه و اظهارنظری نموده اند، علما و فضلا و مردم هم گفته های آنان را می خوانند و می شنوند و قضاوت می کنند؟ ج- در اسلام دعا برای دیگران و درخواست آزادی زندانیان و محصوران و طلب شفا برای بیماران مجاز است. عده ا ی از مراجع بسیاری از علما، فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب، خانواده معظم شهدا و آزادگان خواهان آزادی محصورین بوده و می باشند ضمناً این مسائل دلیلی بر همراهی و همگامی یا پذیرفتن نظر و سلیقه زندانی و افراد حصر شده نیست. دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره حصر موسوی و کروبی نیز گفت: نگاه غلطی وجود دارد که فکر می کنند اگر این حصر شکسته شود نظام آسیب می بیند و می گویند این ها باید اول توبه کنند و بعد آزاد شوند؛ زیرا آزاد کردن این ها بدون توبه و اظهار پشیمانی باعث می شود این ها مانند یک پیروز بیرون بیایند و این به نظام آسیب می زند متاسفانه عده ای این نگاه را دارند که نگاه درستی نیست. مانعی ندارد نظام و حکومت منتقد و مخالف داشته باشد. این طور نیست که با آزادی آن ها اصل نظام یا ولایت فقیه آسیب ببیند. این ها کسانی نیستند که اگر بیرون بیایند آشوبی درست و بیانیه صادر کنند و آن فضا هم از بین رفته است و دولت قبلی هم سر کار نیست پس به نظر می رسد دلیلی برای ادامه حصر وجود ندارد و اساساً کار خلاف قانون اساسی نباید انجام شود. اعتراض ما همیشه این بوده که چرا بدون دفاع آن ها و صدور حکم قضایی آن ها را از حقوق اجتماعی شان محروم کردیم. این به معنی دفاع از اشخاص نیست. اگر احمدی نژاد را هم در حصر قرار می دادند اعتراض می کردم؛ زیرا این رویه غلط است. من حصر آیت ا... منتظری که مرجع تقلید و اعلم مراجع بودند را هم قبول نداشتم. آن ها که سکوت می کنند فردا سرخودشان می آید. من در جایی گفتم اگر موسوی و کروبی زمان حصر آیت ا... منتظری اعتراض می کردند این اتفاق سرخودشان نمی آمد. قبول دارم که این ها باید زودتر به قانون تمکین و داستان را جمع می کردند؛ اگر چه قانع نشده بودند، اما در نهایت باید قبول می کردند. رئیس جمهور در اینجا وظیفه سنگینی دارد چون مجری قانون اساسی است و حصر خانگی هم با اصول 32 تا 37 قانون اساسی مغایر است. مطهری در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادش برای برگزاری علنی دادگاه موسوی و کروبی گفت: البته تشخیص علنی بودن یا نبودن دادگاه به عهده قاضی است و معمولا با علنی بودن آن موافقت نمی کنند و در حالت خاصی ممکن است دادگاه علنی باشد؛ بنابراین احتمال این که با برگزاری علنی دادگاه موافقت شود کم است، اما نمی شود گفت مردم در جریان قرار نگیرند بلکه مردم باید دفاعیات آن ها را بشنوند و بدانند کسی که هشت سال رئیس مجلس یا نخست وزیر بوده چه شده که چنین مواضعی را اتخاذ کرده و رفتار طرف مقابل چه بوده که این ها به این روش ها رسیدند. نهایتاً حکم دادگاه هرچه بود ما و بقیه باید تابع آن باشیم. 4 به راستی همه دست اندرکاران، مدیران اجرایی، روحانیون، صاحبان فکر و اندیشه و دارندگان تریبون های رسمی و رسانه های مختلف اجتماعی، مدیران ارشد و میانی حکومت و آحاد مردم شریف باید بدانند که مصداق آمر به معروف و ناهی از منکر بودن در این شرایط از جمله همین مساله است که جلوی توهین و تهمت و افترا و ضایع کردن حیثیت افراد و اشخاص توسط هر کس با هر جایگاه و منزلت اجتماعی و هر عنوان سیاسی گرفته شود. چون به نوبت روزی نیز دامن همگان را خواهد گرفت. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- مختصر حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران ، حسین مهر پور، صفحه 77 2- طلیعه انقلاب اسلامی ، مصاحبه اوریانا فالاجی با امام خمینی(ره)، صفحه 355 و 356 3- سایت فرارو، 8/9/1391 4- خبرگزاری ایسنا، 9/8/ ...
صندوقچه ای برای زائرین کربلا
امام صادق(ع) می گوید: خدمت آن حضرت رسیدم. در مصلای خود در خانه اش نشسته بود و پس از نماز با خداوند راز و نیاز می کرد. از جمله در دعا نسبت به زائران قبر بدن های خود را در این راه در معرض قرار می دهند... خدایا رحمت کن بر چهره هایی که آفتاب، رنگ آن ها را تغییر داده، صورت هایی که متوجه قبر اباعبدالله است، چشم هایی که در محبت ما اشک می ریزد... خدایا این جان ها و بدن ها را به تو می سپارم، تا کنار حوض
دانشجویان یزدی آرای کمدین خندوانه را به رخ دکتر جلیلی کشیدند
او را به دلیل ادامه مخالفت هایش با برجام به ضدیت با ولایت فقیه متهم کرده است. وی می گوید: شما بهتر از هر کسی ساختار شورای عالی امنیت ملی را می دانید؛ ریاست جمهوری، ریاست مجلس، رییس قوه قضاییه، فرمانده کل نیروهای مسلح، فرمانده ارتش، فرمانده سپاه، معاون رییس جمهوری، نماینده رهبری (دریابان شمخانی)، نماینده رهبری (دکتر جلیلی)، وزیر کشور، وزیر خارجه و وزیر اطلاعات، اعضای این شورا هستند
برجام بر فراز دیوار بی اعتمادی
هم البته دروغ می گویند اما منطق ایران راه خروج از بحران های خود ساخته را به آنها نشان داده و کماکان خواهد داد، اگر گوش شنوا و چشم بینایی باشد. در این هیاهو و بیداد ، این ملت ایران است که هم دستاوردهای هسته ای صلح آمیزش را حفظ کرده و هم با تدبیر و مقاومت مدبرانه نه تسیلم آمریکا شده و نه حتی دست از حمایت دوستان مظلوم خود در منطقه برداشته است. برجام به مرحله اجرا می رسد، آذر نقطه عزیمت این شگفتی است شگفتی ای که با چشم مسلح به ذره بین های سیاسی و جناحی شاید به خوبی درک و فهم نشود ، شگفتی ای که بی واسطه باید آن را دید و قدر دانست و برایش سجده شکر به جا آورد. ...
ساخت مصلای یزد و درخواستی به جا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد سرمقاله شماره های 297 و 424 آیینه یزد با عنوان آیا با وضعیت موجود، احداث مصلی یک ضرورت است و بار دیگر احداث مصلی و نیازهای ضروری تر مبنی بر اینکه در حال حاضر و موقعیت کنونی نیازی به ساخت و احداث مصلی در یزد نیست مطالبی به اطلاع خوانندگان آیینه رسید. در روزهای اخیر عده ا ی از روحانیون، مهندسان شهرسازی و متخصص در امور ثبتی و ساختمان سازی، فعالان سیاسی، فرهنگیان و برگزارکنندگان مراسم مذهبی حضوری و یا تلفنی نه تنها مراتب تشکر خود را اظهار نموده و نویسنده را مورد لطف قرار داده اند بلکه همگامی و همراهی فکری و نظری خویش را به ویژه در ارتباط با موارد دهگانه مندرج در شماره 424 در این زمینه اعلام نمودند. علاوه بر نشر و چاپ هفته نامه، آن مقاله طبق معمول عیناً در چندین سایت منتشر شد و یکی از کاربران که خط و سلیقه سیاسی وی با نویسنده متفاوت می باشد به شرح زیر اظهار نظر نموده است: با سلام جدای از اینکه بنده با آقای سلطان زاده زاویه فکری داریم، اما به نظر می رسد این مطلبشان درباره مخالفت با طرح احداث مصلای یزد بجاست چرا که ظرفیت بالای مسجد ملااسماعیل را کمتر شهرهایی از آن برخوردارند و رها شدن آن در آینده اسراف و بلکه تبذیر و ناسپاسی است و اگر محل ترمینال سابق به مجموعه فرهنگی تفریحی و فضای سبز تبدیل شود مناسبتر است و با نگاهی به اتراق بسیاری از مردم که شب ها در میدان امام حسین (ع) انجام می دهند داشته باشیم این ضرورت بیشتر احساس می شود و این مجموعه می تواند جایگزین چنین شب نشینی های خانوادگی باشد که رفت و آمد به چنین میدانی بسیار خطرناک هم می باشد. متأسفانه بعضی از کارشناسان متناسب با نظر بعضی از مسئولین که از پختگی کافی برخوردار نیستند، طرح هایی را ارائه می دهند که جامع الاطراف نیست. 1 یکی از کارشناسان مسلمان و متعهدی که بیش از 30 سال در اداره ثبت اسناد انجام وظیفه نموده و با وضعیت اکثر زمین های یزد آشناست اظهار می داشت: فردی را می شناسم که مسائل مربوط به زمین ترمینال را برای ساخت مصلی دنبال می کرد، دوستانه به او گفتم: فلانی! به صلاح و مصلحت فرد متدینی همانند شما نیست که این موضوع را پیگیری کنید چون بخشی از زمین مورد بحث به منظور دیگری واگذار گردیده و نمی تواند محل عبادت و مسجد مسلمانان باشد!! در این شماره درج ترجمه بعضی از آیات قرآن مجید و نقل احادیثی از معصومان بزرگوار- که درود خدا بر همه آنها باد،- تنها به منظور تذکر و یادآوری محترمانه و مودبانه به مشاوران و اطرافیان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استمداد از ایشان جهت صدور دستور برای بررسی سه مقاله آیینه یزد در این زمینه می باشد. نگارنده با توجه به تحقیقاتی که به عمل آورده و از بسیاری افراد نظرخواهی نموده مناسب می داند که مساله را در حد گفتن و نوشتن و به سمع و نظر مردم و مقامات اداری و روحانی رساندن و در تاریخ جراید استان و کشور ثبت و ضبط کردن و درخواست ارسال جوابیه نمودن پی گیری نماید. خداوند بزرگ در آیه شریفه 86 سوره نساء می فرماید: و هنگامی که کسی به شما تحیت گوید پاسخ آن را به گونه ای بهتر بدهید یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گوئید، خداوند حساب همه چیز را دارد. عده ا ی از مفسرین ذیل این آیه آورده اند: آیه شریفه یک حکم کلی درباره پاسخ گویی به هر نوع اظهار محبتی اعم از لفظی و عملی می باشد و نیز در احادیث وارد شده سواره بر پیاده و آنها که مرکب گران قیمت تری دارند به کسانی که مرکب ارزان تر دارند سلام کنند و گویا این دستور یک نوع مبارزه با تکبر ناشی از ثروت و موقعیت های خاص مادی است و این درست نقطه مقابل چیزی است که امروز دیده می شود که تحیت و سلام را وظیفه افراد پائین تر می دانند و شکلی از استعمار و استعباد و بت پرستی به آن می دهند و لذا در حالات پیامبر گرامی اسلام(ص) می خوانیم که آن حضرت به همه حتی به کودکان سلام می کردند البته این سخن منافات با دستوری که در بعضی از روایات وارد شده که افراد کوچکتر از نظر سن بر بزرگترها سلام کنند ندارد، زیرا این یک نوع ادب و تواضع انسانی است و ارتباطی با مسئله اختلاف طبقاتی و تفاوت در ثروت و موقعیت های مادی ندارد 2 جواب دادن به نامه نیز همانند جواب سلام واجب می باشد و از قول حضرت امام صادق(ع) نقل شده است که آن جناب فرمودند: جواب دادن به نامه واجب است مانند جواب سلام و آنکه به سلام آغاز کند به خدا و رسولش نزدیکتر است. 3 راقم این سطور بنا ندارد زمامداری و دوران حکومت رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت علی بن ابیطالب(ع) را با دیگر حکومت ها مقایسه نماید اما عملکرد و دستورات آنها باید سرمشق و الگوی رفتار دولتمردان و مسئولان باشد چون در مورد رسیدگی به زندگی نیازمندان نیز سفارش اکید شده است. در تاریخ اسلام می خوانیم که امیرالمومنین علی(ع) هم همچون حضرت پیغمبر(ص) ساده می زیستند و خفیف الموونه بودند. در حدیثی که اهل تسنن هم نقل کرده اند آمده است که عمربن الخطاب در شرائط خاصی وارد اتاق پیغمبر اکرم(ص) شد آنگاه که حضرت از قصه زن هایشان اعراض کردند و آنها را مخیر کردند بین طلاق و صبر کردن به زندگی ساده. عده ای از زن ها گفتند ما خیلی وضعمان، وضع ساده ایست از این غنائمی که به دست می آید به ما بدهید. حضرت فرمودند صبر کنید و بسازید و اگر نمی خواهید من حاضرم شما را طلاق بدهم و یک چیزهایی هم به شما بدهم همه گفتند نه، ما به زندگی ساده می سازیم... 4 عده ای که نظریه مدیر مسئول آیینه یزد را قبول دارند، می گویند زمینی که می خواهند در آن مصلی احداث نمایند باید از جهت شرعی و قانونی موضوع به طور کامل مورد بررسی و مداقه قرار بگیرد و علاوه بر آن معتقدند در حال حاضر تامین خوراک و مسکن، جهیزیه برای دخترانی که به علت مشکلات مالی نمی توانند ازدواج کنند، حمایت و پشتیبانی از فرزندان بدسرپرست یا بی سرپرست، رسیدگی به زندگی خانواده های زندانیان، احداث و مقاوم سازی هزاران کلاس مورد نیاز در استان، مساعدت برای درمان بیماران، سر و سامان دادن به زندگی زنان بدسرپرست، کمک به دانش آموزان مستمند و یتیم، احداث نمازخانه برای مدارس و ساخت مسجد برای دهها مجتمع مسکونی که فاقد نمازخانه می باشد، حمایت از خانواده های مستضعف و از کارافتاده و معتاد و تامین رفاه نسبی شهروندانی که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند و نظایر آن نسبت به ساخت مسجد و مصلی در یزد اولویت دارد و از همه مهمتر آمار نمازگزاران در چندین سال اخیر نمایانگر این است که تا سال های آینده مردم در روزهای جمعه و اعیاد مذهبی با مشکلی از نظر مکان تجمع روبرو نیستند و با رفت و آمد هفتگی در خیابان های اطراف مسجد ملااسماعیل خاطرات دوران نهضت و انقلاب اسلامی در یزد نیز زنده خواهد ماند. به ویژه که تعداد زیادی از نمازگزاران می توانند پیاده یا با دوچرخه و موتور برای شرکت در نماز جماعت در مسجد حاضر شوند. در تعلیمات دینی آمده است که در حرکت های انسان سازانه بیشترین توجه خویش را به نسل جوان معطوف دارید چه اینکه جوانان قابل ساخته شدن هستند و قلب آنان حساس و پذیرنده است و از چیزهای دیگر خالی است و شما می توانید بذر حقایق و تعالیم والا را در آن بیفشانید و بیشترین کار را درباره جوانان انجام دهید. و این هدف جز با تصحیح شکل زندگی و سالم سازی روابط اقتصادی، هرگز امکان پذیر نیست و تا به این مساله اصلی (که از اهداف عمده و اساسی پیامبران(ص) است و ما مدعی هستیم که جامعه و نظام ما جامعه و نظام انبیایی و دینی است) توجهی درخور نشود و به سطح عمل در نیاید سخنرانی ها، خطبه ها، سمینارها و وعظ ها و فلسفه ها درس های اخلاق و... هیچکدام کارساز نیست بلکه می توان گفت اتلاف وقت است و مایه از دست دادن فرصت و تضعیف توانائی های دین و گذاشتن مسائل غیراصلی در جای مسائل اصلی. از حضرت علی(ع) روایت شده است که فرمود: همه کسانی که در شهر کوفه زندگی می کنند زندگیشان به خوبی تامین است پایین ترین افراد نان گندم می خورند، خانه دارند و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می کنند. ملاحظه کنید، پیشوای بزرگ موحدان و دنیا فراموشان تاریخ چگونه با واقعیات زندگی مردم واقع گرایانه برخورد می کند و هنگامی که می خواهد از موفقیت حکومت دینی خویش سخن بگوید به هیچ امری دیگر توجه نمی کند مگر تامین زندگی مادی مردم و رفاه نسبی همه افراد و خانوارها. 5 کارمندان و مدیران ذیربط در ادارات مختلف و نهادها و سازمان هایی که به نحوی با این قضیه و غیر آن درگیر خواهند بود به خوبی می دانند هر فرد، مسئول کارهای خود می باشد و به اصطلاح با یک چشم بر هم زدن دوران مدیریت ها تمام می شود و در نهایت پاسخگویی برای کسانی که اصول را رعایت ننموده اند باقی خواهد ماند. گاهی نیازی به لباس مبدل و گشت و گذار و درد دل مردم شنیدن و با آنها سخن گفتن هم نیست عموم شهروندان به راحتی خبرها را به اطلاع یکدیگر می رسانند. عملکرد مدیران یزدی و غیریزدی از گروه های مختلف از سی ، چهل سال پیش تاکنون در دارالعباده نقل محافل و مجالس و ورد زبان هاست آنها که روش خدا پسندانه ای در پیش گرفته بودند توانستند نام نیکی از خود به یادگار بگذارند و افرادی که خدای ناکرده برابر با ضابطه گام بر نداشته اند عملکرد و خاطراتشان در چشم و دل شهروندان باقی است. از پروردگار یکتا درخواست می نمائیم همه را موفق بدارد تا مطابق با شرع و قانون اقدام نمائیم. به امید آن روز مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- سایت یزد فردا ، 9/6/1394، اظهار نظر آقای علی اصغر باقری 2- تفسیر نمونه ، جلد 4، صفحه 46، چاپ 1355، دارالکتب الاسلامیه 3- اصول کافی ، جلد 4، صفحه 503 4- سیره نبوی ، استاد شهید آیت ا... مرتضی مطهری، صفحه 57 5- الحیاه ، علامه محمدرضا حکیمی، جلد سوم، صفحه 58 و 59 ...