سایر منابع:
سایر خبرها
، حتی در شرایط طاقت فرسای جنگ و اسارت، ویژگی برجسته ی ایشان در تمامیِ مراحل قیام و قبل و بعد از آن است. زینب کبری (سلام الله علیها) که در محضر اهل بیت (علیهم السلام) تربیت و نمو داشته است، اشراف کاملی بر حدود شرعیِ اسلام دارد و علاوه بر آن، به شب زنده داری و اقامه ی نماز شب و برقراری ارتباطی فراتر از حدود واجب شرعی با خداوند شناخته می شدند. امام سجاد (علیه السلام) در این باره می فرمایند ...
اباعبدالله الحسین صلوات الله علیه پایمال می شد و بسیار دشوار بود که نهضت ابی عبدالله(ع) به مردم اعلام و ابلاغ گردد و شاید بدون اسارت خاندان رسول الله و پیش تازی عقیله بنی هاشم علیها السلام در رسوا نمودن هیئت حاکم و تبلیغ او از انگیزه قیام برادرش، یزیدیان به هدف پلید خود نائل می آمدند و نام رسول الله(ص) را نه تنها از مناره های مساجد بلکه از تاریخ، پاک و محو می کردند و این بود نیت شوم آنان. حضرت ...
بود اگر دیده دریایی داشت یک نفر گفت حسین آمد و او غوغا کرد ناگهان دیده نورانی خود را وا کرد آمده آینه حضرت زهرا بشود آمده زینت جان و دل بابا بشود دختر فاطمه و ام ابیهای علیست پس عجب نیست که او زینب کبری بشود نام زینب که می آید به خدا جا دارد کوه دریا شود و موج زنان پا بشود می تواند همه دم با نظر فاطمی ...
اعتراض کنند.(6) در دوران حضور ائمه (علیهم السلام) چون زندگی مردم، زندگی عشیره ای بود، دیگر معنا ندارد پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) خلافت را بعد از خود به رأی چند نفر به نام رئیس عشیره واگذار کند. چون در آن زمان سه طائفه به نام های اوس، خزرج و مهاجر در مدینه زندگی می کردند؛ مهاجر در اقلیت و خزرجیان در اکثریت بودند؛ مسلّماً اگر حکومت به رأی گیری واگذار می شد رأی، از آن خزرجیان بود ...
...> بنی هاشم لاتطمعوا الناس فیکم و لا سیّما تیم ابن مرّة او عدی فما الامر الا فیکم و الیکم و لیس لها الا ابو حسن علی (ابن شهر آشوب، ص 87) فرزندان هاشم! سکوت را بشکنید تا مردم به ویژه قبیله های تیم و عدی در حق مسلّم شما چشم طمع ندوزند. امر خلافت به شما و به سوی شما است و برای جز حضرت علی کسی شایستگی ندارد. علی علیه السلام که از هدف شوم ابو سفیان در ایجاد ...
بر سبیل تفصیل و تفریق ظاهر گردید، به طوری که احکام کثرت بر احکام وحدت غلبه کرد و امر وحدت به علت پراکندگی عقلی و تفصیلی عینی پنهان شد، خواست که ذات خویش را در مظهر کاملی اظهار نماید، مظهری که متضمن دیگر مظاهر نورانی و حقایق ظلی باشد و مشتمل بر همه حقایق سری و جهری بوده و محتوی همه رقایق باطنی و ظاهری باشد. (نائیجی، 1386: 2 / 817) اگرچه خداوند در مقام ظهورات ذاتی، وحدت خود را ظاهر می ...