سایر خبرها
استقلال را می بریم تا قهرمان شویم
اما خیلی ها حرف من را جدی نگرفتند. دلیل حرفم هم این بود که بازیکنانم از انگیزه بالایی برخوردار بودند و با تمام وجودشان در تمرین ها شرکت می کردند. خوشحالم بازیکنانم حرف من را به کرسی نشاندند و الان به موقعیتی رسیده ایم که حق داریم خودمان را در جایگاه قهرمانی ببینیم و دوست داریم به این جایگاه برسیم. ما الان مثل استقلال خوزستان و استقلال تهران فقط برای قهرمانی می جنگیم. * خودتان در صحبت ...
گرداب پورنوگرافی
...> دیدگاه جهانی به اینترنت در حالت کلی مثبت است و مخالفتی در خصوص استفاده از آن وجود ندارد . هر چند که نحوه و میزان اجازه استفاده افراد از اینترنت در کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه در مناطق مختلف جهان متفاوت می باشد . برای مثال در کشوری مثل عربستان بنا به سیاست هایی خاص و الگوهایی که از سوی برنامه ریزان اجتماعی ارائه شده است دسترسی افراد به اینترنت محدود به بعضی از سایت های خاص می باشد ...
جنگ فانوس به دستان برای بقا
. درخشش او باعث شد فراز کمالوند شخصا از کی روش بخواهد این مهاجم را به تیم ملی دعوت کند. راه آهن همراه استقلال اهواز اصلی ترین گزینه های سقوط به لیگ یک هستند. این تیم با انواع اتفاقات عجیب و غریب دست و پنجه نرم می کند و در سه دیدار اخیر خود شکست خورده است. راه آهن در 16 بازی اخیر خود آمار فاجعه بار 2 گل زده را ثبت کرده که یک گل را هم بازیکن حریف برای این تیم به ثمر رسانده است. ساعت 18 ...
شباهت مهدی طارمی و محسن خلیلی
شخصیت دست پیدا کنند. الان بازیکنان پرسپولیس به خودباوری رسیده اند اما در تمامی نقاط ضعف هایی دیده می شود. خوبی اش این است که قدرت خط حمله اندک ضعف هایی که دارند را جبران می کند. تیمی که وقتی عقب می افتد گل می زند یعنی فاز تهاجمی خوبی دارد. فرم پرسپولیس در این بازی خوب نبود. تو هم این مساله را قبول داری؟ بله اما این چند تا دلیل داشت. یکی اینکه لیگ تعطیل شده و دور از مسابقه ...
در دربی اهواز استقلال صدر را از دست می دهد؟
... باید دید که شاگردان مجید جلالی می توانند با یک برد از زیر فشار انتقادهای مدیران باشگاه خارج شوند یا این روند ادامه خواهد داشت. مجید جلالی و علی دایی هر دو در مقطعی از فصل ادعای قهرمانی کردند اما اکنون شانس زیادی برای کسب این عنوان ندارند و در واقع این دو تیم که در ابتدای فصل در جمع تیم های بالای جدول بودند به نوعی مدعیان مجازی قهرمانی بودند. استقلال اهواز- استقلال خوزستان؛ ...
جای خالی تراکتورسازان در لیست ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر
؛ 20٫5 امتیاز دوم – محمد ابراهیمی؛ 15٫5 امتیاز هرچه به انتهای بازی های لیگ برتر نزدیک تر می شویم بیشتر به حرف فراز کمالوند می رسیم که پس از یکی از بازی های خود در لیگ برتر عنوان کرده بود نبود ابراهیمی باعث باخت تیم ما شده است. محمد ابراهیمی این روزها برای تبریزی ها همه کار می کند، او گل می زند، پاس گل ارسال می کند و پنالتی هم می گیرد تا در تمام آیتم ها یکی از موفق ترین بازیکنان ...
هفته بیست وپنجم لیگ برتر فوتبال / دربی استقلالی ها از صدر تا قعر
عوض کردند. سیاه جامگان که در این هفته های پایانی لیگ برای فرار از سقوط می جنگد حالا برای جبران باید به مصاف تیمی برود که سرشار از انگیزه است، فولاد خوزستان، تیمی که هر چقدر در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب نکرد، اما توانست در نیم فصل دوم جزو تیم های متوسط رو به بالا باشد و تا حدودی از منطقه خطر دور شود. با این حال فولادی ها همچنان خطر پیوستن به تیم های قعرجدولی را حس می کنند و برای اینکه خیال شان کمی ...
هم داربی را می خواهم هم قهرمانی/ بهتر است ایران با کره جنوبی همگروه شود
عراق رفتیم. عراق هم به ایران آمد و بدون کوچک ترین مشکلی بازی کرد. این اتفاق در حالی رخ می داد که حساس ترین مقطع ممکن در ارتباط این دو کشور بود. عراق زمانی که به ایران آمد با آغوش گرم ایرانی ها مواجه شد و هیچ چیز کم نبود. برای من واقعا عجیب است که چرا آقای کفاشیان که نایب رییس AFC است، اصراری نکرد که ورزش، ورزش بماند. * چند روز دیگر قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه انجام ...
سوارز ناجی بارسلونا شد/ پیروی خفیف بایرن مونیخ برابر بنفیکا
25 گل اول بازی را به ثمر رساند اما در دقیقه 35 با اشتباهی که مرتکب شد از سوی داور اخراج شد تا ورق به سمت آبی اناری ها برگردد. او در این صحنه خطای بی موردی را روی سرجیو بوسکتس انجام داد. مقاومت شاگردان سیمونه در دقیقه 63 شکست و سوارز روی پاس یوردی آلبا گل تساوی را به ثمر رساند. یازده دقیقه بعد باز هم این سوارز بود که توانست این بار با ضربه سر روی پاس هنرمندانه دنی آلوز گل دوم را بزند ...
نیمه دوم طوفانی بارسا با هدیه تورس/آتش بایرن زود سرد شد
و در نهایت توسط سوارز 2 بار به گل رسید و بازی اول را با برد خفیف پشت سر گذاشت تا در ویسنته کالدرون شب سختی در پیش داشته باشد. بارسا می توانست جداقل دو گل دیگر بزند البته دو گل مسلم را هم دریافت نکرد. این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود شاگردان انریکه خاتمه یافت. سوارز با 2 گلی که به ثمر رساند دوباره شادی را بعد از باخت مقابل رئال به نیوکمپ هدیه کرد. برای میزبان سوارز 2 ...
نقاط ضعف و قوت سه ضلع قهرمانی لیگ برتر/ شانس کدام تیم بیشتر است؟
بینی کرد. پرسپولیس و استقلال خوزستان که بازی هایی بسیار شبیه به هم دارند و البته شاید روی کاغذ از استقلال ساده تر اما استقلال منهای یک سفر به قم دیگر از تهران خارج نخواهد شد و تمامی بازی هایش در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که می توان این نکته را به بازی های سخت تر این تیم در کشاکش مسابقات و خستگی های ناشی از سفر در کرد. به این ترتیب باید برای آینده خود این تیم ها را بررسی کنیم. استقلال ...
مسیری که پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر می کند!
برابر پرسپولیس کفه ترازو را به سود برانکو سنگین می کند و مایه امیدواری اوست. دیدار رفت: استقلال یک پرسپولیس یک هفته بیست و هفتم: جدال با سقوط کرده اما محبوب بار دیگر یک بازی خارج از خانه و اینبار سفر سرخپوشان به جنوب که در نیم فصل اول برای آنها چندان خوش یمن نبود. پرسپولیس هر چند فولاد بحران زده را شکست دادند اما برابر استقلال خوزستان نتیجه مناسبی کسب نکردند و ...
هومن سیدی: اگر تقلید کنم کارگردانی راکنار می گذارم
هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان [...] هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان یک فرد مشهور و فساد اخلاقی اش در سینمای ایران روایت می شود و از آن جا که چند نمونه واقعی هم دارد – از جمله مشهورترین آن ها ماجرای شهلا جاهد و ناصر محمد خانی است که موقعیت بحرانی فیلم شباهت قابل توجهی به آن دارد – توجه مخاطبان در جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این فیلم در اکران به تنهایی می تواند پدیده گیشه باشد اما اکران نوروزی و قرار گرفتن در کنار فیلم های کمدی و جدی دیگر، هنوز آنگونه که شایسته است فیلم دیده نشده است. در بخش اول گفت وگو با هومن سیدی درباره داستانگویی فیلمش و روایتی که برای بازگویی قصه در نظر گرفته، توجه به مخاطب و ساخت آثاری که سطح سلیقه مخاطب را نازل می کند صحبت کردیم که از نظرتان می گذرد: زندگی پیچیده است/ به راحتی نباید قضاوت کرد فیلم با جمله ای از ویلیام فاکنر آغاز می شود و نام فیلم هم از رمان مشهور خشم و هیاهو برگرفته شده است . رمان فاکنر حاوی چند زوایه دید است و سرهم نهادن از حکایت چند راوی است همین دلیل باعث شد نام فیلمی که تلاش کردید با ماهرانه ترین نوع ممکن داستان را با پیچیدگی و پس و پیش کردن وقایع آن هیجانی و دلهره آور روایت کنید، از رمان فاکنر اقتباس کنید یا دلیل دیگری وجود داشت؟ بن مایه اصلی حرفی که در فیلم وجود دارد و باید روی آن تمرکز می کردیم این بود که به راحتی راجع به یک جریان نباید نظر دارد و بیرون گود قرار گرفت و درباره یک زندگی نظر داد. زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. لزوما آن جریانی که به چشم می بینیم و ذهن ما آن را واقعی تلقی می کند، می تواند واقعی نباشد و می تواند وجه دیگری هم داشته باشد و واقعی تر از آن باشد که ما فکر می کنیم. ما چون هیچ گاه امکان شنیدن و دیدن تمام وجوه را نداریم به راحتی قضاوت می کنیم و اجازه می دهیم احساسات ما بر عقل غلبه کند. به طور مثال در یک دعوای زناشویی به خودمان اجازه می دهیم تقصیر را به گردن یکی از طرفین بیندازیم . قرار بر این است که خشم و هیاهو برای لحظه ای تماشاگر را به خودش بیاورد و به این مهم فکر کند که در یک لحظه نمی تواند درباره شخصیت های داستان نظر بدهد و قضاوت کند. به همین دلیل نوع روایتی که انتخاب شد که در نوع مرسوم ادبیات و فیلمنامه نویسی، سینما ، تئاتر و تمام گونه های دیگر تصویری یا ادبیاتی موجود است انتخاب شد . احساس کردم این نوع روایت برای این نوع پیام انتخاب درست تری باشد ما هر دو شخصیت را نشان می دهیم نه تنها برای دیده شدن بازی ها یا خندیدن یا هر چیز شبیه به این... این اتفاقات هر کدام می تواند واقعی باشد و ما راحت نمی توانیم به ضرس قاطع یک فرد را متهم و دیگری را مبرا از خطا و لغزش بدانیم در داستانگویی مدیون رمان خشم و هیاهو هستم برگرفتن نام فیلم از رمان خشم و هیاهو را بفرمایید درست است که این رمان به فیلمنامه من و بالعکس ربطی ندارد اما بعد از خواندن این رمان دغدغه نگارش این نوع فیلمنامه به ذهنم رسید. من خودم را یک جورهایی مدیون این رمان می بینم برای نوشتن این فیلمنامه درست است که تاکید می کنم هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. دو کاراکتر، مصداق اصلی خشم و هیاهو هستند/ از آثار بزرگ یاد می گیرم با خواند این رمان به سمت داستانگویی در سینما رفتید؟ بله. احساس کردم این دو کاراکتر اصلی من مصداق اصلی نام رمان هستند هر دو مصداق اصلی هم خشم و هم هیاهو هستند. اعتقادم این است که خود کاراکترها یک حرکت رو به جلویی دارند و خودشان برای خودشان اسم می یابند و برخی لحظات را تعیین می کنند. احساس می کردم بعد از نوشتن کل فیلمنامه چقدر یک کاراکتر را خشم نوشتم و دیگری را هیاهو. فکر کردم این اسم شاید درست باشد . البته مقیاس فیلمنامه و رمان کار خطایی است اما من یاد گرفتم که از آثار بزرگ استفاده کنم ، بهره بگیرم و تلاش کنم برای یادگیری بیشتر. شخصیت ها کدام نزدیک به خشم و کدامیک بیشتر به سمت هیاهو رفتند؟ برای من خسرو داستان خشم است و حنا هیاهو. آنونس را هم بر این مبنا ساختم یکی را کاملا خشم و دیگری را کاملا هیاهو. خسرو خانواده دوست است این خشم خسرو از کجا می آید؟ خشم خسرو، عصبی بودن، نگران بودنش، حتی دل لحظه های احساسی هم آرامش ندارد. بیس فیلمنامه را که می نوشتم خسرو رادر دو وزنه قرار دادم جایی که از خودش تعریف می کند فکر کردم که باید خودش را درست تعریف کند بدون ایراد و بی نقص . این دم دستی ترین نگاهی است که در لحظه اول به فیلمنامه نویس ارجاع می دهد اما هرچه جلوتر رفتم به دم دستی بودن این نوع معرفی بیشتر پی بردم. خسرو باید وقتی از خودش تعریف می کند بگوید فردی هستم که عصبی می شوم و پرخاش می کنم من این ایرادها را دارم اما لزوما خانواده برایم مهم است. وقتی خسته است به خانه می آید با بچه بازی می کند اما جنبه اش را ندارد زود از کوره درمی رود. فرد عصبی لزوما گناهکار نیست/ تلاش کردم تصویر یک فرد واقعی را به نمایش بگذارم با این معرفی پس زمینه به مخاطب می دهید که در انتها مخاطب قضاوت خودش را داشته باشد؟ حتما همینطور است. آدمی که عصبی و پرخاشگر است لزوما گناهکار نیست. اگر داد و بیدار می کند لزوما قاتل نیست. شکل و شمایلی که خسرو از خودش ، همسرش (تینا) و حنا روایت می کند کاملا به گونه ای است که هر جور دل خواهش است آن ها را تعریف می کند. جلوتر که می رویم حنا هم همین کار را می کند. در روایت حنا، خسرو آدم بسیار ضعیف و متزلزل است کسی که به او آسیب وارد می شود. کسی که همسرش او را مورد توهین و تحقیر قرار می دهد (رفتار تینا با خسرو در ماشین). کسی که به عنوان یک مرد زار می زند و خواسته اش را درخواست می کند،کسی که دیگر آن غرور را ندارد (فصلی که حنا تعریف می کند). این تعاریف (خسرو و حنا) تنها دارای یک جریان های واقعی مشترک هستند خسرو در هر دو روایت با بچه اش تند است. تلاشم این بود تمام لکه هایی که وجود دارد و در کنار هم قرار می گیرد به گونه ای باشد که تصویر یک آدم غیرواقعی را نبینیم. چون خسرو از خودش تعریف می کند، لزوما آدم خوب مهربان و خانواده دوست نبینیم و از روایت حنا چیز دیگری به مخاطب ارایه شود. من همه تلاشم این بود که یک آدم ببینیم اگر در بخشی از فیلم مجبور است که از خودش تعریف کند عصبی بشود و فریاد هم بزند اما کار اشتباه هم می کند. انتخاب نکردم قصه یا ضد قصه جلو بروم/ بسیاری از ترس، تجربه نمی کنند بعد از ساخت خشم و هیاهو به سمت داستانگویی خواهید رفت. من هیچ وقت انتخاب نکردم که چه باید بکنم. الان قصه تعریف کنم یا ضد قصه جلو بروم چیزی که همیشه تلاش می کنم آن را حفظ کنم و بخش زیادی از دوستان مخالف آن هستند تجربه گرایی است. بسیاری عنوان می کنند جای تجربه در سینما نیست و اشتباه بحث تجربه گرایی را تلقی می کنند. معتقدند اگر کسی قرار است تجربه کند برای خودش و درخانه تجربه کند . این حرف زمانی درست است که فرد الفبای سینما را بلد نباشد . اما کسی که حرفه اش فیلمسازی است اساسا امکان این وجود ندارد که تجربه نکند. حالا افرادی می ترسند که نکند خراب کنند و سرمایه از بین برود ورود به دنیای تجربه کردن نمی کنند افرادی هم هستند که نترسند و تجربه می کنند . برایم مهم نیست ماحصل تجربه کردنم چه می شود شما جزء دسته دوم هستید فکر می کنم این طور است . برایم مهم نیست ماحصل آن تجربه چه می شود مهم این است که یک جریان جدید را تجربه کنم اسمش هرچه که می خواهد باشد. اگر قرارباشد تقلید کنم کارگردانی را کنار می گذارم به اسم و عنوان آن جریان کاری ندارید اصلا. من اینجوری حالم خوب است .به طور مثال اگر قرار باشد من کارهایی که یک کارگردان مثل فرهادی انجام داده من هم انجام بدهم برای من چیزی ندارد اگر این گونه باشد کارگردانی را می گذارم کنار و به سراغ بازیگری می روم. برخی از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند حتما برای مخاطب هم ارزش دیدن ندارد دیدیم کارهایی که کپی هایی از کار کارگردان دیگر بودند و هیچ گاه نتوانستند نظر مخاطب را جلب کنند. متاسفانه افراد بی مایه و کم مایه وجود دارند که از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند تمام تلاششان را می کنند که هیچ کس قدمی برندارد. دو نوع حسادت داریم یکی منجر به پیشرفت و ترقی می شود و دیگری باعث می شود که نه خداوند و نه خلق خداوند از فرد راضی و خشنود نباشد. متاسفانه از این دست آدم هایی که خانه نشین هستند و قلم و کاغذ دارند و فکر می کنند تنها قلم و کاغذ داشتن لزوما فرهیختگی است زیاد هستند. کسانی که در خانه نشستند و فکر می کنند هیچ کس آن ها را کشف نکرده و این افراد بزرگترین آرتیست های کره زمین هستند و تریبونی به آن ها داده نمی شود برای خودنمایی. همانقدر فیلمسازان با استعداد خوبی که به سینما وارد می شوند همانقدر هم افراد بی استعداد به سینما وارد می شوند. چگونه بایدغربال بشوند تا اینگونه وارد سینما نشوند خودشان غربال می شوند. من دوران سینمای جوان را گذراندم شیفته بعضی ها در سینما بودم بعضی از بزرگان را نقض می کردم. در آن دوره یادم است یک دانشجوی فیلمسازی که یک فیلم یک دقیقه ای ساخته یا حتی همان را هم نساخته به راحتی راجع به یک فیلمساز در هر سطحی نظر می دهد در حالی که توان گرفتن یک پلان از فیلم ندارد اما به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که سینما به چه سمت و قهقهرایی می رود. غربال شدن این افراد زمانی رخ می دهد که وارد سینما بشوند زیرا از این دست افراد ادعاهای زیادی داشتند و همیشه احساس می کردند موقعیت بروز و ظهور استعدادهایشان را نداشتند. برای خیلی از این افراد موقعیتش فراهم می شود و کار را خراب می کنند و از این وادی می روند و متاسفانه وقتشان را هدر می دهند. عده ای هم هستند بدون حاشیه وبا اصل مطلب جلو می آیند. نسبت به فیلمسازان دیگر قضاوت سطحی ندارند به این فکر می کنند که فیلمساز دیگر ده سال جلوتر از خودش کاری را به انجام می رساند که باید به قدم هایش نگاه کرد و اگر کاری را نتوانسته انجام دهد شاید ما بتوانیم انجام دهیم. این نوع نگاه در من (به عنوان یک جوان) وجود دارد من به بزرگان در این عرصه نگاه می کنم و می بینم کدام یک از تجربیاتشان خوب بوده و من چگونه می توانم تجربه جدیدی کسب کنم واگرنه چه کاری است که فیلم بسازند. همه می توانند با یک ماه کلاس فشرده فیلمسازی بیاموزند/ جهان انسانی و تصویر آن مهم است به صراحت می گویم همه آدم ها با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند فیلمسازی را بیاموزند یادگیری الفبای سینما کار سختی نیست اما جهان انسانی فرد است که درست باید به تصویر کشیده شود. اینکه چه در چنته داری و دنیای پیرامونت را چگونه می بینی و آن را چگونه می توانی تصویر کنی. واگرنه فیلمسازی یک دکوپاژ ساده است با چند پلان شات و تدوین دم دستی که می توان آن را یاد گرفت. چیز پیچیده ای نیست یک ریتم و ضد ریتم و فیلمنامه که دیگر کسی نمی نویسد. بازیگران هم که همه خوب هستند فیلمنامه خوب باشد پول خوب هم بدهیم می آیندو کار می کنند. باساخت اعترافات ذهن خطرناک من فکر می کردم داستانگو می سازم/ من تلاش نمی کردم به سمت شمایل فیلم روشنفکری بروم/ سینما روشنفکری خطرناک است تمام این حواشی زودگذر است و می گذرد. من از فیلم آفریقا تا به امروز به مراتب افرادی که فیلم من را می بینند و دنبال می کنند بیشتر شدند. اما یادم هست وقتی اعترافات ذهن خطرناک من را ساختم من فکر می کردم اتفاقا فیلم داستانگو می سازم . اما مخاطبش خاص شد. آن نوع سینما، سینمای خطرناکی می توانست باشد به دلیل این که می توانست به سمت شمایل فیلم هایی که روشنفکری است،برود اما خدا شاهد است من اصلا تلاش نمی کردم یک چنین چیزی بسازم و به آن سمت فیلمسازی حرکت کنم. اعترافات جهان خاصی را دنبال می کرد اگر با شخصیت اصلی داستان نگاه کنیم همه چیز درست و به جا بود اما چقدر مخاطب جای آن قرار بدهد سخت و سنگین بود. بله . درست است. واقعیت این است که از ساختن آن فیلم لحظه ای پشیمان نیستم امیدوارم روزی برسد حرف هایی را درباره آن فیلم بزنم که دوست دارم بگویم اما هیچ وقت نگفتم. در آن مسیر فیلمسازی احساس کردم دنیایی برایم باز شد که دنیایی جدید، عجیب و غریبی است و پتانسیل سینما شدن را دارد. فکر می کردم افراد زیادی با این نگرش که در فیلم دیده می شود درگیر هستند و فکر نمی کردم درگیری ذهنی هیچ کس نباشد. احساس کردم پدیده ای به وجود آمده که زندگی همه را تحت الشعاع قرار می دهد . فکر نمی کردم خیلی از افراد درباره آن اطلاع ندارند یا حوصله اش را ندارند یا چرا باید بدانند که کجای زندگی هستند. اساسا فکر می کردم (هنوز هم فکر می کنم) هر فیلمسازی یک حدیث نفسی دارد من باید این را بدانم که چرا می خواهم فیلم بسازم . سینما صرفا جای تفریح نیست/ ذات هنر فرهنگسازی است بیش از هر چیز مخاطب به سمت سینمای کمدی گرایش دارد. جامعه شلوغی داریم . مردم درگیر گرفتاری های زندگی هستند. واقعیت این است که خنده در جامعه بسیار کم است جدیدا نگرش هایی به وجود آمده که خنده را تقویت کنند که بسیار عالی است. طبیعی است که کشور جوانی هستیم انرژی های بسیار زیادی دارند که تخلیه نمی شود تخصص من نیست که چگونه باید این تخلیه انرژی در جوان رخ بدهد. حالا این مهم است که یک خانواده که متشکل از افراد جوان است وقتی قصد دارد حالش خوب بشود به سینما می آید اما هیچ گاه درباره آن حرف نزدیم. سینما صرفا جای تفریح نیست. سینما وجود دارد که به لحاظ فرهنگسازی حرکت آهسته ای را به سمت جلو ببریم. به طور مثال رامبد جوان در برنامه خندوانه با یک شوخی شیرین کمربندها را باز یا بسته می کند این یعنی فرهنگسازی برای بستن کمربند در هنگام سوارشدن در ماشین. به ذات کار هنر فرهنگسازی است. اگر سینما با سیرک و بازیگر با دلقک اشتباه گرفته شود باید این شغل را ببوسیم و بگذاریم کنار. فیلمی که مخاطب کم دارد شکست خورده است فیلم باید پرفروش باشد هیچ شکی در آن نیست. فیلمی که مخاطب کم دارد نابود شده و شکست خورده است اما می گویم کاری که بعضی از دوستان با سلیقه و ذائقه مردم می کنند را نکنیم . باج دادن به هر دلیلی انصاف نیست برای این که باید پاسخگو باشیم. این که من پلان را باز بگذارم. 15 بازیگر نامی را جلوی دوربین بیارم تا کارهای خیلی زشت و زننده ای را جلوی دوربین انجام بدهند که باعث خندیدن تماشاچی بشود و در آخر تماشاگر بیرون سالن بگوید چقدر مزخرف بود و به آن بخندند برایم حال خوبی را به ارمغان نمی آورد و این نوع پول درآوردن و گیشه داشتن برای من خوشایند نیست. فکر می کنم وقتی یک تابلوی نقاشی کشیده می شود با هدف رساندن یک پیام یا مفهوم این کار انجام می شود. معضلات جامعه را به گونه ای روایت کنیم که روی مخاطب تاثیربگذارد مهم این است که در اثر یک مفهومی را به مخاطب ارایه دهیم اگر درباره معضلات جامعه حرف بزنیم باید به گونه ای باشد که روی مخاطب اثرگذار باشد اگر بادیدن فیلم یک خانواده به خودش نهیب بزند که بعد از جدایی فرزند ما چه شرایطی را پیدا خواهد کرد برای من فیلمساز کفایت می کند. حالا یکسری آدم بگویند فکر کردی کی هستی که این حرفها را می زنی من در پاسخ این افراد باید بگویم من یک انسانم که در مملکتم زندگی می کنم احساس دارم و حالم بد و خوب می شود و همه ما به زعم خودمان تلاش می کنیم برای بهبود جامعه با هر عقیده و ذائقه ای و با هر تربیت خانوادگی . برای ادامه مسیر فیلمسازی کاملاً حسی جلو می روید یا با برنامه پیش می روید؟ نه خیلی حسی نیست. بدون حساب و کتاب هم جلو نمی روم باید ببینم چه چیزی الان خوراک جامعه است. با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم/ سطح سلیقه مردم را باید بالا برد/ در کار بعدی بیشتر حواسم به تماشاچی است حتی اگر خوراک جامعه فیلم کمدی باشد؟ من با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم. من بعداز این همه سال بازیگری، برای حضور در فیلم کمدی و ایفای نقش درآن جایزه گرفتم شاید خیلی از مردم من را به عنوان یک کمدین بشناسند تا بازیگر جدی. اما معتقدم هر چیزی باید ارزش و احترامش سرجاش باشد و حفظ شود . تلاش می کنم داستان را بیشتر از این در کار بعدی جدی بگیرم و بیش از این حواسم به تماشاچی باشد. من از تلاش کردن خسته نمی شوم معتقدم باید آرام آرام سطح سلیقه مردم را بالا آورد تا رشد فرهنگی صورت می گیرد و آمار کتابخواندن مقداری بالا بیاید. آن زمان دیگر نیاز به این همه تبلیغات شعارگونه برای حفظ محیط زیست نداریم زیرا سطح فرهنگی بالا آمده است. Let’s block ads! (Why?) منبع: مشرق کد مطلب : سایر اخبار ...
داوران باید با بازیکنان پرسپولیس و استقلال مهربان تر باشند و کارت ندهند/ حبیبی و حاج رضایی خیلی بهتر از ...
توانست در لیست باشد اگرچه در سطح حبیبی و دهداری نبود. حسن حبیبی و حاج رضایی خیلی بهتر از قلعه نویی و مایلی کهن بودند ولی در لیست حضور نداشتند. به نظرم می خواستند گزینه های استقلالی و پرسپولیسی در لیست مساوی باشد که مردم رای بدهند. بازی استقلال مقابل استقلال خوزستان را هم تماشا کردید؟ بله، به نظرم این دو استقلال به همراه پرسپولیس شانس های اصلی قهرمانی هستند و اگر پرسپولیس دربی ...
استقلال خوزستان به 100 می رسد ملوان به 400
به گزارش بولتن نیوز؛ آنها که در ابتدای فصل با 380 گل زده در همه ادوار مسابقات فوتبال لیگ برتر انتظار داشتند خیلی زود به 400 گل برسند حالا تنها 16 گل زده واین فرصت را دارند که با 4 گل دیگر به مرز 400 گل برسند،ملوان این 4 گل را باید در 6 بازی آینده بزند. اما از طرفی تیم فوتبال استقلال خوزستان که در 2 فصل گذشته حضورش در لیگ برتر 83 گل دریافت کرده بود به نظر می رسید که خیلی زود به مرز 100 گل در تاریخ لیگ برتر برسد ،آنها که تنها 13 گل دریافت کرده اند وبهترین خط دفاع مسابقات فوتبال لیگ برتر مسابقات را دارند،اگر 4 گل دیگر هم دریافت کنند به مرز 100 گل خورده در این عرصه میریند ...
رئال و 40 دقیقه ای که فصل را تغییر خواهد داد
پیروزی راحت به زمین آمدند، همانقدر می دویدند که در بازی های قبل دویده بودند؛ چه این مساله به یک عادت برایشان تبدیل شده است اما همیشه بازی هایی هستند که نمی توان در آنها به راحتی پیروز شد. بازیکنان بارسا تمام نیمه اول بازی با رئال را به نوعی قدم می زدند. آنها حتی پس از زدن گل اول نیز رویه خود را تغییر ندادند و پس از گل بنزما تعجیل وارد کارشان شد. پس از گل مردود اعلام شده بیل نیز دچار استرس ...
استقلال وا داد، پرسپولیس آمد
این هفته پرسپولیسی ها را خوشحال کرد، شکست ذوب آهن برابر گسترش فولاد و تساوی استقلال صنعتی خوزستان برابر استقلال تهران بود. شاگردان مظلومی و گل محمدی از بخت های اصلی قهرمانی در لیگ پانزدهم به شمار می آیند، اما به نظر می رسد از زمان صعود به فینال جام حذفی، روند نتیجه گیری آنها در لیگ دچار نوسان شده است. خیلی ها تیم یحیی را مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در مسابقات این فصل می دانستند. بعد از اوجگیری عالی ...
مهدی شیری: حرف از تمدید با نفت زدیم اما با این شرایط شاید نشود
بدون شک مدافع شماره 2 نفت تهران یکی از معدود بازیکنانی است که توانسته در لیگ امسال همچون مهدی رحمتی و امید ابراهیمی و چند بازیکن دیگر بیشترین حضور در میدان برای تیمش را به خود اختصاص دهد. مهدی شیری که سال گذشته هم در نفت از این حیث حایز رتبه نخست بود امسال هم چنین جایگاهی را در بین دیگر بازیکنان تیم دارد. نفت که توانست آخرین بازی خودش را با برد به پایان برساند شرایطی پیدا کرده که مدافع این تیم از ...
برنده ها – بازنده ها
مغلوب تراکتورسازی شد تا تبریزی ها آرام به جمع مدعیان اضافه شوند. در تک بازی روز شنبه فولاد و صبا به تساوی بدون گل رسیدند. در بازی های یکشنبه پدیده با نتیجه 2 بر صفر استقلال اهواز را از پیش رو برداشت و پرسپولیس هم با حساب 3 بر 2 برابر سیاه جامگان به برتری رسید تا فاصله اش را با سایر رقبا کمتر کند. نفت تهران هم یک پیروزی خوب به دست آورد و راه آهن را با یک گل شکست داد تا به بالای جدول ...
فرهنگ در رسانه
داده و رمز و رازی را که بهترین آلبوم تلفیقی از نظر داوران فجر در سال گذشته ایجاد کرده، جویا شده است. شرح این گفت وگو را در ادامه بخوانید: بدون هیچ مقدمه ای سوال اول ما در مورد هیت شدن آلبوم ماه و ماهی بین علاقه مندان است. به نظر شما چرا این آلبوم و به خصوص قطعه ماه و ماهی توانست بین مردم تا این حد جا باز کند؟ من آثاری در حدود 100 قطعه موفق (از این باب که ماندگار شدند و مردم در ...
مهدوی کیا: هفته 24 لیگ، بهترین هفته برای پرسپولیس بود
است و فوتبال ایران را خوب می شناسد. برانکو مربی باتحربه ای است و کمک کرده تا پرسپولیس خوبی ساخت شود. * به جز پرسپولیس چه تیم هایی از نظر شما شایستگی قهرمانی در لیگ برتر را دارند؟ استقلال حریف قابل احترامی است اما به نظر من استقلال خوزستان شگفتی ساز لیگ امسال بوده و باید به آنها تبریک گفت که با یک مربی جوان و کاربلد شگفتی ساز شدند. به نظر من استقلال خوزستان همان کار را می کند که ...
آنالیز بازی استقلال خوزستان – استقلال تهران
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه خبر ورزشی، پیش تر تیم عبدالله ویسی را تیم استفاده از ضد حمله و تیم پرویز مظلومی را تیم بازی ترکیبی دیده بودیم اما در این بازی نمایش میزبان دیدنی تر بود و صاحب موقعیت های بیشتری برای گلزنی شد، اما ضربات آخر بازیکنان این تیم خوب نبود و در چند صحنه وحید طالب لو با واکنش های دیدنی خود مانع از فروپاشی دروازه استقلال تهران شد. میزبان کمی احساسی بازی کرد ...
گزارش روز/ خونه به خونه در سراشیبی سقوط
لیگ برتر باشد و مردم مازندران را امیدوار به تیمداری در سطح اول فوتبال کشور کند. نیم فصل دوم آغاز شد و تمام نگاه ها به تیم پر مهره خونه به خونه بود. میثاقیان در هفته نخست تاوان عدم هماهنگی بازیکنان جدید و قدیمی را با قبول شکست مقابل فجرسپاسی مدعی را داد ولی در بازی بعد توانست ایرانجوان را از پیش رو بردارد. تساوی هفته سوم دور برگشت لیگ آزادگان در مقابل نفت مسجد سلیمان با دو برد پیاپی ...
ترابپور:قلعه نویی درباره تیم خودش حرف بزند
بازی با انگیزه بالا به میدان آمده بودند. ما شش بازی سخت دیگر در پیش داریم که باید در همه این دیدارها به دنبال کسب سه امتیاز باشیم. مربی دروازه بانان استقلال درباره عملکرد طالب لو در این بازی بیان داشت: طالب لو یکی از روزهای خوبش بود و با چند عکس العمل خوب باعث شد دروازه ما بسته بماند. درباره گل هم باید بگویم کاری از دست وحید بر نمی آمد. وی در باره اینکه اختلاف دروازه بان های ...
پرسپولیس صدرنشین نیم فصل دوم و جدول 10 بازی اخیر لیگ
16 امتیاز در 9 بازی نیم فصل دوم با تفاضل گل برابر فقط با در نظر گرفتن تعداد گل های زده در مکان سوم و چهارم قرار می گیرند. استقلال و استقلال خوزستان هم که فعلا در مکان های اول و دوم جدول کلی رقابت ها قرار دارند، در جدول رقابت های نیم فصل دوم با 14 و 11 امتیاز به رتبه های 6 و 9 دست یافته اند. استقلال اهواز تنها تیمی است که شرایط آن در بررسی جدول کلی مسابقات، نیم فصل اول و نیم ...
بهترین مربی ایرانی پس از انقلاب انتخاب شد/ لقب جدید عادل به مدیر تیم ملی
چالش ها و داب اسمش های خلاقانه ارسالی بینندگان برای سایت برنامه نود پخش شد. خلاصه و حواشی مسابقه استقلال های خوزستان و تهران با تساوی دو تیم صدرنشین لیگ در اهواز بازی بعدی این هفته بود که روی آنتن رفت. ساعت 00:26 بامداد برای اولین بار نتایج نظرسنجی منتظر شد که علی پروین با 63،9 درصد اول بود و امیر قلعه نویی با 17،8 درصد دوم و منصور پورحیدری با 12،5 و محمد مایلی کهن با 5،8 درصد ...
محسن فروزان: آمار من از مانوئل نویر بهتر است
از دلایل دیگه شرایط مالیش خیلی خوب بود و هم اینکه تهران بود. البته این رو به مردم می گم که اینهمه می گم تهران تهران به خاطر شهرش نیست دلیلش کاملا فوتبالی هست. اول از همه اینکه خیلی از تیم های لیگ برتر تو تهران هستن و دیگه برای مسابقه مجبور به سفر نیستیم. دوم اینکه مثلا ما می خوایم بریم با فولاد خوزستان بازی کنیم، راحت با یه پرواز می ریم و برمیگردیم. ولی اگر شما تراکتورسازی بازی کنید که من 2 ...
پایان لیگ برای استقلال خوزستان با قهرمانی یاجایگاه سومی/ ناکامی دخسوس و بیت سعید در نیم فصل دوم
دخسوس نیاز دارد. حسن بیت سعید در نیم فصل دوم نتوانسته دروازه حریفان را باز کند و آخرین گل او در لیگ برتر مربوط به هفته چهاردهم و در بازی با پدیده است . دخسوس که با درخشش توانست استقلال خوزستان را در نیم فصل نخست بر قله جدول برساند در نیم فصل دوم فقط در یک بازی کلین شیت کرد و در 9 بازی نیم فصل دوم 9 بار دروازه خود را باز شده دید. این آمار نشان می دهد که استقلال خوزستان از آمار دریافت 1 ...
سالاروند: خوشحالم اولین گلم را به استقلال زدم
ها ضعف هایی داشتند که پایین جدول قرار گرفتند و بازی با آنها آسان تر از بالا جدولی هاست. بله اما الان انگیزه حرف اول را می زند. مثلا در بازی سیاه جامگان و پرسپولیس، تیم مشهدی واقعا خوب کار کرد و می توانست امتیاز هم بگیرد. این خوب کار کردن احتمالا به خاطر نبود تماشاگران پرسپولیس بود. این مساله هم اهمیت زیادی دارد. مثلا ما در بازی با استقلال با حمایت هواداران توانستیم گل بزنیم و ...
مهمترین آتش بس آسیای میانه شکست/ بررسی پیشینه تاریخی نزاع قره باغ
خبرگزاری مهر – گروه استان ها: قره باغ در جنوب غربی جمهوری آذربایجان قرار دارد که بیشتر جمعیت ساکن آن ارمنی هستند. صبح شنبه 14 فروردین خبری با این مضمون که جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ وارد جنگ شدند در رسانه های مختلف جهان مخابره شد و بعد از سال ها آتش بس، دوباره شعله جنگ بر سر قره باغ افروخته شد و دو طرف درگیری با تمام توان به میدان آمدند. در همان روز اول رسانه های ...