سایر خبرها
تصویر/ روایت نبرد دختر شهید آوینی و همسرش با بیماری سرطان
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، برزو ارجمند هنرمندی بود که شب گذشته با دعوت رامبد جوان به روی صحنه خندوانه آمد و قرار شد که مِن بعد نیز از یاران همراه این مجموعه باشد. وی طی حضورش استندآپی را اجرا کرد که در آن از تناقضات زندگی اش گفت و اظهار داشت: نمونه ای از این اضداد، گذراندن دوران دبیرستانم در دوره شش ساله بود، چرا که سال اول از همان خرداد رد ...
پایان خط قرمز رامین
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، بعد از مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2014، دوپینگ چهار وزنه بردار ایران مثبت اعلام شد و آنها به مدت دو سال از حضور در کلیه میادین محروم شدند. رامین ولی پور یکی از چهار محروم دوپینگی بود که با پایان مدت محرومیت دوساله اش می تواند دوباره به میادین بازگردد. ولی پور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2014 در دسته 77 کیلوگرم مدال نقره مجموع و و طلا یک ضرب را کسب کرد اما پس از مثبت شدن تست دوپینگش مدال ها از او پس گرفته شد. انتهای پیام / ...
مظلومیت دنیای عروسک گردانی از زبان عروسک گردان خندوانه
خان درست مثل یک انسان واقعی است که با او زندگی می کند. - آقای ذبیحی از زمانی بگویید که برای اولین بار به سراغ جناب خان رفتید. از حدود دو سال پیش با ساخت مجموعه کوچه مروارید من با این گروه آشنا و کار با جناب خان را آغاز کردم و بعد از این مدت غالب افراد این تیم، از جمله خود من او را به عنوان یک شخصیت واقعی می بینیم، به همین دلیل است که به راحتی می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم ...
تصویر جمهوری آذربایجان در قاب کمپاس
را بزنند. ضمن اینکه ادامه پخش این برنامه، با مخالفت هایی از سوی دولتمردان آذری همراه شد. مقامات آذری حساسیت نشان دادند و حتی مانع پخش کمپاس شدند، اما در این کار موفق نشدند و برنامه همچنان ادامه یافت و از 12 سال گذشته تاکنون بدون هیچ وقفه ای در چهار روز هفته؛ یعنی یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه پخش زنده دارد. ضمن اینکه در ساختار و قالب برنامه در سال های گذشته تغییراتی پدید آمد و به تناسب فناوری ...
امیر قلعه نویی: سر راه تمرین مسافرکشی می کردم
فراموش کرد. آن زمان چه کسی الگوی مربیگری تان بود؟ - من از زمان جکیچ طرفدار تاج شدم چون اعتقادم این است که همه مربیان ایران خیلی برای فوتبال زحمت کشیدند اما دو نفر بیشتر از همه زحمت کشیدند. یکی آقای رایکوف بود که به سن و سال من نمی خورد و از آقای پورحیدری درباره اش شنیدم و یکی هم آقای جکیچ بود که واقعا آن زمان بازی های تاج را می دیدم از نوع فوتبال او خوشم آمده بود. شما هم اگر ...
درگیری مثلث فوتبال و مشت هایی که به هوا رفت
ورزش ایران در این هفته و بیشتر از هر اتفاق مثبنی با اتفاقات ناخوشایندی مثل دوپینگ چهار ورزشکار و درگیری لفظی میان دو مسئول فوتبال که صحبت های تند کی روش هم را به دنبال داشت، مواجه بود. به گزارش خبرگزاری مهر، دولت طلب باقی مانده کمیته ملی المپیک از بودجه سال 94 این کمیته را پرداخت کرد، پینگ پنگ بازان در رنکینگ جهانی صعود کردند و ذوب آهن در لیگ قهرمانان با یک برد پرگل صدرنشین گروه خود شد ...
اشک کودکان، جوانی را مدافع حرم کرد
. هنوز غرق همنشینی با مادر هستیم که محمود خبر از جانباز بودن پدر و جانبازی برادرش می دهد. با خود می گویم خانواده ای که در راه اسلام و ایران، جان خود را ایثار کرده اند، رفتن به سوریه و ایستادگی در مقابل دشمنان اهل بیت(ع) عجیب نیست. مادر محمود از اعضای فعال هیئت الزهرای بانوان در مسجد محل است و می گوید: علی، بردارم 14 سال مفقودالاثر بود و پیکرش بعد از 14 سال برگشت. برادر دیگرم هم سال ها ...
وصف حال حامد بهداد از زبان خوش، من کسی نیستم که می شناسید
اتفاق کارگردان روی صحنه انجام می دهند را ما می خواهیم در دوره کوتاه مدت روخوانی یا جلوی دوربین انجام بدهیم. آن وقت چالش و دخالت نام می گیرد و چون عمدا حضور سرزنده بازیگر را توان دیدن نداریم، برایش جهانی از عیب و ایراد می تراشیم و البته دچار خشم و حسادت هم می شویم. بازیگرانی که از جهان تئاتر آمده اند، شناخت آکادمیک تری، هم در حوزه عملی و هم در حوزه نظری در مورد انسان و نقش و نقابش دارند ...
8 راز مانکن ماندن به روش گابریل یونین
است برای سلامت مان خطرناک باشد. 7- نرمش هایی که هر روز انجام می دهم وقتی سر کارم و وقت ندارم به باشگاه بروم، 20 تا طناب می زنم، 30 ثانیه درجا می زنم، بعد دراز می کشم و 10 تا دراز و نشست و 10 تا شنا می روم و 15 بار وزنه می زنم (با وزنه های 2 کیلو و 250 گرمی) و 500 تا هم اسکوات انجام می دهم. سعی می کنم این کارها را در عرض 5/1 تا 2 دقیقه انجام بدهم و بعد همه را تکرار می کنم. هر ...
فاش گویی کیت وینسلت
های جوان بیشتر در معرض آن هستند. بی اختیاری ادرار 2 نوع است؛ بی اختیاری استرسی که در خانم های جوانی که در سن باروری هستند، دیده می شود و نوعی از بی اختیاری که مختص سنین بعد از یائسگی است. 28 تا 35 درصد خانم ها در سن باروری دچار بی اختیاری ادرار استرس می شوند. و دلیل آن زایمان است؟ - نه تنها زایمان بلکه بارداری خود به تنهایی می تواند عامل بروز آن باشد. در حالت متعارف وزن خانم ها ...
راز محبوبیت بی نظیر و جاودانگی سیروس چیست؟
از گذشت حدود دو دهه، همچنان هر سال هزاران نفر در مراسم سالگرد او حاضر می شوند؟ در پاسخ می گویم که عناوین، افتخارات و تعداد قهرمانی های سیروس در دوران فوتبال او زیاد است. از گل هایی که در آخرین روزهای اسفند 1369 به پرسپولیس و بعد استقلال تهران زد تا ملوان انزلی قهرمان جام حذفی کشور گردیده و به جام باشگاه های آسیا آن زمان راه یابد و بستن بازوبند کاپیتانی تیم فوتبال بزرگسالان ایران به عنوان ...
هامبورگ اسطوره هایش را دعوت کرد
مسابقات شنای تورنمنت بین المللی امارات 2 مدال رنگین را برای کاروان ایران به دست آوردند. شیرجه و واترپلو استان تهران، روز سوم رقابت های شنای قهرمانی دبی با درخشش شناگران تیم هیات استان تهران پیگیری شد.سامان سپید دست شناگر تهرانی در رده سنی 17-16 سال توانست با ثبت رکورد 4 دقیقه 55 ثانیه 56 صدم ثانیه به مقام قهرمانی دست یابد.همچنین امیر عباس امرالهی در همین رشته بعد سپید دست با رکورد 4 دقیقه 56 ثانیه 15 ...
جناب خان سفیر شد
سعیده صالح غفاری عنوان کرد: زمان آن فرا رسیده که این سازمان ها به خانواده ها، کودکان و انجمن اوتیسم ایران دست یاری دهند. صالح غفاری سه شنبه شب مهمان برنامه خندوانه شبکه نسیم بود. خندوانه در این برنامه میزبان انجمن اوتیسم ایران، خانواده های فرزندان واتیسم و حامیان این انجمن بود. همه حضار، مهمانان و مجری برنامه شال صورتی رنگی را به عنوان نماد انجمن اوتیسم به گردن آویخته بودند. رامبد جوان هدف از این ...
خندوانه تنها معنایش، دورِ هم خندیدن نیست/ جناب خان دیدن چه فیلمی را به مردم پیشنهاد کرد؟
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خندوانه شب گذشته بهانه ای شده بود برای یادآوری دنیای برخی از افرادی که کماکان دور و برمان هستند و نیاز به حمایت های همه جانبه ای از طرف همه به ویژه مسئولین دارند. جوان در ابتدای این برنامه در حالی که خودش و دیگر حضار متشکل از خانواده ها و افراد اوتیسم، شال صورتی رنگی را به عنوان نماد این اختلال انداخته بودند، از معنای ...
امتیازات و کاستی های اکران نوروزی
روزنامه جام جم: استقبال مردم از فیلم های اکران نوروزی و فروش بالا و ده پانزده میلیاردی آنها باعث شده فعلا حال سینمای ما خوب باشد و عوامل سینما از تهیه کننده و کارگردان تا پخش کننده و سینمادار با آرامش و رضایت از امید و بهبود اوضاع سخن بگویند. هرچند به گفته و پیش بینی کارشناسان، این وضع سرخوشانه اول سال، در ادامه پایدار نخواهد ماند و تعداد فیلم هایی که مولفه های جذب تماشاگر فراوان داشته ...
فرهنگ در رسانه
شعور کارگردان این کار را می رساند. اعتماد/نتقاد شدید کیومرث پوراحمد از رسانه ملی تلویزیون بی ظرفیت و خسیس شده است! اعتماد| خندوانه که از موفق ترین برنامه های تلویزیون در سال گذشته بود، سری سوم خود را در حالی آغاز کرد که مخاطبانش نسبت به کیفیت آن معترض بودند. این اعتراض ها واکنش رامبد جوان را در پی داشت و او از مخاطبانش خواست تا کمی به برنامه فرصت بدهند. از سوی دیگر ...
تصویری که به سردار طلایی انرژی داد/مبتلا شدن کامبیز دیرباز به وسواس/تبریک صالحی به مدیری
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان و ورزشکاران برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.بسته اینستاگردی امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از پست های هنرمندان و ورزشکاران را که با تبریک سال نو به روز شده اند در اختیار شما ...
سارا تا لحظه آخر خندید
و دو فرزندش لیلا و لوکا زنده مانده است. تایت فوریه سال 2014 برای تکمیل مراحل بیماری اش از رویینگ موقتا کنار کشید، اما متاسفانه هرگز نتوانست به این ورزش برگردد. این بانوی جوان استرالیایی زمانی متوجه شد سرطان دارد که فرزند دومش یعنی لوکا را به دنیا آورد. دخترش لیلا نیز سال 2009 متولد شده و با مادرش به المپیک لندن هم رفت. خبر درگذشت سارای دوست داشتنی همه را به واکنش واداشت. رئیس فدراسیون ...
سانسور برنامه های خندوانه و دورهمی شدت گرفته به طوری که این موضوع با واکنش پوراحمد، ، کیانیان و ...
کیومرث پور احمد را به برنامه اش دعوت کرده بود تا با او گپ و گفتی داشته باشد. همه چیز طبق روال عادی پیش رفت و شب میهمانی تمام شد و هیچ کس از هیچ چیز خبردار نشد تا اینکه روز گذشته کیومرث پوراحمد و رضا کیانیان که برای شرکت در نشست خبری فیلم کفشهایم کو به ایسنا رفته بودند پرده از سانسور برنامه خندوانه برداشتند و از این اقدام صدا و سیما گله کردند. در این نشست پوراحمد در پاسخ به این سوال که چرا در ...
صندلی داغ طرفداری: محمد نقیبی؛ از شهید قندی یزد تا دقیقه 92 و آگوئروو
خوب تعداد ساعات حضور من در این سایت هم افزایش پیدا کرد و خوب چون نمیخواستم که فقط یک کاربر عادی باشم و علاقه به نوشتن پیدا کرده بودم تصمیم گرفتم درخواست همکاری بدم. یک مدت داخل طرفداری نویسنده آزمایشی شدم و بعد از 5 ماه فعالیت از طرفداری جدا شدم. بعد از یک سال این بار در بخش ویدیو تقاضای همکاری کردم و الآن هم در بخش های مختلف سایت در خدمتتون هستم ولی خوب بیشتر تمرکزم روی ویدیوها هستش ...
سال نکوی سینمای ایران که از بهارش پیدا است
فرهادی ، سلام بمبئی ساخته قربان محمد پور ، بارکد ساخته مصطفی کیایی ، دراکولا ساخته رضا عطاران ، نگار ساخته رامبد جوان و ... نیز پیش بینی می شود گیشه های سینما یک سال کم نظیر را تجربه کنند. **گروه پژوهش و تحلیل خبری پژوهشم**9282** 9275**9279
شهریار شهر بوشهر
در این آزمون، مدال برنز کشور را به دست بیاورم. البته بدشانس بودم چون با تنها یک امتیاز اختلاف، نقره به من نرسید . از شهریار می پرسم می خواهی امسال هم المپیاد شرکت کنی؟ می گوید: بله، هفتمین دوره المپیاد نانو، فروردین برگزار می شود و من هم دوست دارم و برنامه ریزی کرده ام که حتما در آن شرکت کنم. البته به واسطه امتحانات نهایی و به تبع آن کنکور، نمی توانم انرژی سال گذشته را برای این اتفاق بگذارم، به ...
تنها سالن ژیمناستیک بوشهر به مزایده گذاشته شد
ژیمناستیک و تمامی اماکن ورزشی استان طبق ماده 88 قانون تنظیم مقرارت مالی دولت، به بخش خصوصی خبر داد. وی ادامه داد: اداره کل بعد از اعتراض ما مبنی بر مزایده اماکن ورزشی استان تنها به این جمله که واگذاری اماکن ورزشی استان الزامی است ااکتفا کردند. قبل از این سالن ژیمناستیک در دست بخش خصوصی بود که در نهایت چیزی جز خرابی برای تجهیزات را در برنداشت. حدود یک سال پیش این سالن از بخش ...
سالروز درگذشت کاپیتان/سنگین ترین شکست تاریخ آتزوری
...، مجددا به تیم اول خود ملوان پیوست و این تیم را قهرمان جام حذفی و راهی مسابقات آسیایی کرد. سیروس در سال 72 به عنوان بازیکن و سپس مربی به تیم کشاورز تهران پیوست و نتایج قابل توجهی به دست آورد. وی سپس به تیم دسته دومی مسعود هرمزگان پیوست و مدتی در آنجا مشغول به مربیگری شد. در سال های 76 و 77 سیروس بارها تمایل خود را برای بازگشت به ملوان به عنوان بازیکن یا مربی اعلام کرد. اما در اوایل ...
گوشه هایی از زندگینامه پاسدار شهید قاسم جهانبخش
به پایان برسد و همه مردم با دلی پر امید سال را شروع کنند. چند روزی از عید می گذشت. خانومی که قرص کامل صورتش را پوشانده بود مکرر به در می کوبید. مادر در را باز کرد. آن خانم شتاب زده سراغ قاسم را گرفت. می خواست بداند که کی او از جبهه بر می گردد. مادر متعجب در چهره ی خانم خیره شد و بدون مقدمه گفت: شرمنده شما با قاسمم چیکار داری؟ _ من مادر دو فرزند شهیدم که آقای جهانبخش اونها را با خودش به ...
چه بخش هایی از صحبت های مهمان خندوانه سانسور شد
شب یلدا با اشاره به این اتفاق و حمایت تلویزیون از آثار سینمایی گفت: تلویزیون ایران خیلی بی ظرفیت و خسیس شده است، در شبکه ی ماهواره ای که مال دولت آمریکاست هرشب درباره ی فیلم های روی پرده، بحث، نقد و نظر مطرح می شود و فیلم هایشان را تبلیغ می کنند اما اینجا متأسفانه اینطور نیست. اعتراض به سانسور خندوانه او ادامه داد: به همین دلیل است که همه می روند تبلیغ فیلم هایشان را به جم تی وی ...
مهران مدیری دوباره محبوب می شود...
بعد از تجربه های ناخوشایند اخیر، خودش متوجه شده که مردم از او چه می خواهند و باید با چه روشی با آنها مواجه شود. * به شیوه استندآپ کمدی: مدیری بعد از این همه سال، این دفعه ارتباطش را به صورت کاملا مستقیم با مردم حفظ کرد. این بار مخاطبان برنامه، صرفا بینندگان توی منزل نبودند. او باید در فضایی مشابه تئاتر، مقابل مردم قرار می گرفت و پلاتو می گفت؛ کاری شبیه استندآپ کمدی های خندوانه. در واقع ...
هومن سیدی: اگر تقلید کنم کارگردانی راکنار می گذارم
هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان [...] هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان یک فرد مشهور و فساد اخلاقی اش در سینمای ایران روایت می شود و از آن جا که چند نمونه واقعی هم دارد – از جمله مشهورترین آن ها ماجرای شهلا جاهد و ناصر محمد خانی است که موقعیت بحرانی فیلم شباهت قابل توجهی به آن دارد – توجه مخاطبان در جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این فیلم در اکران به تنهایی می تواند پدیده گیشه باشد اما اکران نوروزی و قرار گرفتن در کنار فیلم های کمدی و جدی دیگر، هنوز آنگونه که شایسته است فیلم دیده نشده است. در بخش اول گفت وگو با هومن سیدی درباره داستانگویی فیلمش و روایتی که برای بازگویی قصه در نظر گرفته، توجه به مخاطب و ساخت آثاری که سطح سلیقه مخاطب را نازل می کند صحبت کردیم که از نظرتان می گذرد: زندگی پیچیده است/ به راحتی نباید قضاوت کرد فیلم با جمله ای از ویلیام فاکنر آغاز می شود و نام فیلم هم از رمان مشهور خشم و هیاهو برگرفته شده است . رمان فاکنر حاوی چند زوایه دید است و سرهم نهادن از حکایت چند راوی است همین دلیل باعث شد نام فیلمی که تلاش کردید با ماهرانه ترین نوع ممکن داستان را با پیچیدگی و پس و پیش کردن وقایع آن هیجانی و دلهره آور روایت کنید، از رمان فاکنر اقتباس کنید یا دلیل دیگری وجود داشت؟ بن مایه اصلی حرفی که در فیلم وجود دارد و باید روی آن تمرکز می کردیم این بود که به راحتی راجع به یک جریان نباید نظر دارد و بیرون گود قرار گرفت و درباره یک زندگی نظر داد. زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. لزوما آن جریانی که به چشم می بینیم و ذهن ما آن را واقعی تلقی می کند، می تواند واقعی نباشد و می تواند وجه دیگری هم داشته باشد و واقعی تر از آن باشد که ما فکر می کنیم. ما چون هیچ گاه امکان شنیدن و دیدن تمام وجوه را نداریم به راحتی قضاوت می کنیم و اجازه می دهیم احساسات ما بر عقل غلبه کند. به طور مثال در یک دعوای زناشویی به خودمان اجازه می دهیم تقصیر را به گردن یکی از طرفین بیندازیم . قرار بر این است که خشم و هیاهو برای لحظه ای تماشاگر را به خودش بیاورد و به این مهم فکر کند که در یک لحظه نمی تواند درباره شخصیت های داستان نظر بدهد و قضاوت کند. به همین دلیل نوع روایتی که انتخاب شد که در نوع مرسوم ادبیات و فیلمنامه نویسی، سینما ، تئاتر و تمام گونه های دیگر تصویری یا ادبیاتی موجود است انتخاب شد . احساس کردم این نوع روایت برای این نوع پیام انتخاب درست تری باشد ما هر دو شخصیت را نشان می دهیم نه تنها برای دیده شدن بازی ها یا خندیدن یا هر چیز شبیه به این... این اتفاقات هر کدام می تواند واقعی باشد و ما راحت نمی توانیم به ضرس قاطع یک فرد را متهم و دیگری را مبرا از خطا و لغزش بدانیم در داستانگویی مدیون رمان خشم و هیاهو هستم برگرفتن نام فیلم از رمان خشم و هیاهو را بفرمایید درست است که این رمان به فیلمنامه من و بالعکس ربطی ندارد اما بعد از خواندن این رمان دغدغه نگارش این نوع فیلمنامه به ذهنم رسید. من خودم را یک جورهایی مدیون این رمان می بینم برای نوشتن این فیلمنامه درست است که تاکید می کنم هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. دو کاراکتر، مصداق اصلی خشم و هیاهو هستند/ از آثار بزرگ یاد می گیرم با خواند این رمان به سمت داستانگویی در سینما رفتید؟ بله. احساس کردم این دو کاراکتر اصلی من مصداق اصلی نام رمان هستند هر دو مصداق اصلی هم خشم و هم هیاهو هستند. اعتقادم این است که خود کاراکترها یک حرکت رو به جلویی دارند و خودشان برای خودشان اسم می یابند و برخی لحظات را تعیین می کنند. احساس می کردم بعد از نوشتن کل فیلمنامه چقدر یک کاراکتر را خشم نوشتم و دیگری را هیاهو. فکر کردم این اسم شاید درست باشد . البته مقیاس فیلمنامه و رمان کار خطایی است اما من یاد گرفتم که از آثار بزرگ استفاده کنم ، بهره بگیرم و تلاش کنم برای یادگیری بیشتر. شخصیت ها کدام نزدیک به خشم و کدامیک بیشتر به سمت هیاهو رفتند؟ برای من خسرو داستان خشم است و حنا هیاهو. آنونس را هم بر این مبنا ساختم یکی را کاملا خشم و دیگری را کاملا هیاهو. خسرو خانواده دوست است این خشم خسرو از کجا می آید؟ خشم خسرو، عصبی بودن، نگران بودنش، حتی دل لحظه های احساسی هم آرامش ندارد. بیس فیلمنامه را که می نوشتم خسرو رادر دو وزنه قرار دادم جایی که از خودش تعریف می کند فکر کردم که باید خودش را درست تعریف کند بدون ایراد و بی نقص . این دم دستی ترین نگاهی است که در لحظه اول به فیلمنامه نویس ارجاع می دهد اما هرچه جلوتر رفتم به دم دستی بودن این نوع معرفی بیشتر پی بردم. خسرو باید وقتی از خودش تعریف می کند بگوید فردی هستم که عصبی می شوم و پرخاش می کنم من این ایرادها را دارم اما لزوما خانواده برایم مهم است. وقتی خسته است به خانه می آید با بچه بازی می کند اما جنبه اش را ندارد زود از کوره درمی رود. فرد عصبی لزوما گناهکار نیست/ تلاش کردم تصویر یک فرد واقعی را به نمایش بگذارم با این معرفی پس زمینه به مخاطب می دهید که در انتها مخاطب قضاوت خودش را داشته باشد؟ حتما همینطور است. آدمی که عصبی و پرخاشگر است لزوما گناهکار نیست. اگر داد و بیدار می کند لزوما قاتل نیست. شکل و شمایلی که خسرو از خودش ، همسرش (تینا) و حنا روایت می کند کاملا به گونه ای است که هر جور دل خواهش است آن ها را تعریف می کند. جلوتر که می رویم حنا هم همین کار را می کند. در روایت حنا، خسرو آدم بسیار ضعیف و متزلزل است کسی که به او آسیب وارد می شود. کسی که همسرش او را مورد توهین و تحقیر قرار می دهد (رفتار تینا با خسرو در ماشین). کسی که به عنوان یک مرد زار می زند و خواسته اش را درخواست می کند،کسی که دیگر آن غرور را ندارد (فصلی که حنا تعریف می کند). این تعاریف (خسرو و حنا) تنها دارای یک جریان های واقعی مشترک هستند خسرو در هر دو روایت با بچه اش تند است. تلاشم این بود تمام لکه هایی که وجود دارد و در کنار هم قرار می گیرد به گونه ای باشد که تصویر یک آدم غیرواقعی را نبینیم. چون خسرو از خودش تعریف می کند، لزوما آدم خوب مهربان و خانواده دوست نبینیم و از روایت حنا چیز دیگری به مخاطب ارایه شود. من همه تلاشم این بود که یک آدم ببینیم اگر در بخشی از فیلم مجبور است که از خودش تعریف کند عصبی بشود و فریاد هم بزند اما کار اشتباه هم می کند. انتخاب نکردم قصه یا ضد قصه جلو بروم/ بسیاری از ترس، تجربه نمی کنند بعد از ساخت خشم و هیاهو به سمت داستانگویی خواهید رفت. من هیچ وقت انتخاب نکردم که چه باید بکنم. الان قصه تعریف کنم یا ضد قصه جلو بروم چیزی که همیشه تلاش می کنم آن را حفظ کنم و بخش زیادی از دوستان مخالف آن هستند تجربه گرایی است. بسیاری عنوان می کنند جای تجربه در سینما نیست و اشتباه بحث تجربه گرایی را تلقی می کنند. معتقدند اگر کسی قرار است تجربه کند برای خودش و درخانه تجربه کند . این حرف زمانی درست است که فرد الفبای سینما را بلد نباشد . اما کسی که حرفه اش فیلمسازی است اساسا امکان این وجود ندارد که تجربه نکند. حالا افرادی می ترسند که نکند خراب کنند و سرمایه از بین برود ورود به دنیای تجربه کردن نمی کنند افرادی هم هستند که نترسند و تجربه می کنند . برایم مهم نیست ماحصل تجربه کردنم چه می شود شما جزء دسته دوم هستید فکر می کنم این طور است . برایم مهم نیست ماحصل آن تجربه چه می شود مهم این است که یک جریان جدید را تجربه کنم اسمش هرچه که می خواهد باشد. اگر قرارباشد تقلید کنم کارگردانی را کنار می گذارم به اسم و عنوان آن جریان کاری ندارید اصلا. من اینجوری حالم خوب است .به طور مثال اگر قرار باشد من کارهایی که یک کارگردان مثل فرهادی انجام داده من هم انجام بدهم برای من چیزی ندارد اگر این گونه باشد کارگردانی را می گذارم کنار و به سراغ بازیگری می روم. برخی از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند حتما برای مخاطب هم ارزش دیدن ندارد دیدیم کارهایی که کپی هایی از کار کارگردان دیگر بودند و هیچ گاه نتوانستند نظر مخاطب را جلب کنند. متاسفانه افراد بی مایه و کم مایه وجود دارند که از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند تمام تلاششان را می کنند که هیچ کس قدمی برندارد. دو نوع حسادت داریم یکی منجر به پیشرفت و ترقی می شود و دیگری باعث می شود که نه خداوند و نه خلق خداوند از فرد راضی و خشنود نباشد. متاسفانه از این دست آدم هایی که خانه نشین هستند و قلم و کاغذ دارند و فکر می کنند تنها قلم و کاغذ داشتن لزوما فرهیختگی است زیاد هستند. کسانی که در خانه نشستند و فکر می کنند هیچ کس آن ها را کشف نکرده و این افراد بزرگترین آرتیست های کره زمین هستند و تریبونی به آن ها داده نمی شود برای خودنمایی. همانقدر فیلمسازان با استعداد خوبی که به سینما وارد می شوند همانقدر هم افراد بی استعداد به سینما وارد می شوند. چگونه بایدغربال بشوند تا اینگونه وارد سینما نشوند خودشان غربال می شوند. من دوران سینمای جوان را گذراندم شیفته بعضی ها در سینما بودم بعضی از بزرگان را نقض می کردم. در آن دوره یادم است یک دانشجوی فیلمسازی که یک فیلم یک دقیقه ای ساخته یا حتی همان را هم نساخته به راحتی راجع به یک فیلمساز در هر سطحی نظر می دهد در حالی که توان گرفتن یک پلان از فیلم ندارد اما به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که سینما به چه سمت و قهقهرایی می رود. غربال شدن این افراد زمانی رخ می دهد که وارد سینما بشوند زیرا از این دست افراد ادعاهای زیادی داشتند و همیشه احساس می کردند موقعیت بروز و ظهور استعدادهایشان را نداشتند. برای خیلی از این افراد موقعیتش فراهم می شود و کار را خراب می کنند و از این وادی می روند و متاسفانه وقتشان را هدر می دهند. عده ای هم هستند بدون حاشیه وبا اصل مطلب جلو می آیند. نسبت به فیلمسازان دیگر قضاوت سطحی ندارند به این فکر می کنند که فیلمساز دیگر ده سال جلوتر از خودش کاری را به انجام می رساند که باید به قدم هایش نگاه کرد و اگر کاری را نتوانسته انجام دهد شاید ما بتوانیم انجام دهیم. این نوع نگاه در من (به عنوان یک جوان) وجود دارد من به بزرگان در این عرصه نگاه می کنم و می بینم کدام یک از تجربیاتشان خوب بوده و من چگونه می توانم تجربه جدیدی کسب کنم واگرنه چه کاری است که فیلم بسازند. همه می توانند با یک ماه کلاس فشرده فیلمسازی بیاموزند/ جهان انسانی و تصویر آن مهم است به صراحت می گویم همه آدم ها با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند فیلمسازی را بیاموزند یادگیری الفبای سینما کار سختی نیست اما جهان انسانی فرد است که درست باید به تصویر کشیده شود. اینکه چه در چنته داری و دنیای پیرامونت را چگونه می بینی و آن را چگونه می توانی تصویر کنی. واگرنه فیلمسازی یک دکوپاژ ساده است با چند پلان شات و تدوین دم دستی که می توان آن را یاد گرفت. چیز پیچیده ای نیست یک ریتم و ضد ریتم و فیلمنامه که دیگر کسی نمی نویسد. بازیگران هم که همه خوب هستند فیلمنامه خوب باشد پول خوب هم بدهیم می آیندو کار می کنند. باساخت اعترافات ذهن خطرناک من فکر می کردم داستانگو می سازم/ من تلاش نمی کردم به سمت شمایل فیلم روشنفکری بروم/ سینما روشنفکری خطرناک است تمام این حواشی زودگذر است و می گذرد. من از فیلم آفریقا تا به امروز به مراتب افرادی که فیلم من را می بینند و دنبال می کنند بیشتر شدند. اما یادم هست وقتی اعترافات ذهن خطرناک من را ساختم من فکر می کردم اتفاقا فیلم داستانگو می سازم . اما مخاطبش خاص شد. آن نوع سینما، سینمای خطرناکی می توانست باشد به دلیل این که می توانست به سمت شمایل فیلم هایی که روشنفکری است،برود اما خدا شاهد است من اصلا تلاش نمی کردم یک چنین چیزی بسازم و به آن سمت فیلمسازی حرکت کنم. اعترافات جهان خاصی را دنبال می کرد اگر با شخصیت اصلی داستان نگاه کنیم همه چیز درست و به جا بود اما چقدر مخاطب جای آن قرار بدهد سخت و سنگین بود. بله . درست است. واقعیت این است که از ساختن آن فیلم لحظه ای پشیمان نیستم امیدوارم روزی برسد حرف هایی را درباره آن فیلم بزنم که دوست دارم بگویم اما هیچ وقت نگفتم. در آن مسیر فیلمسازی احساس کردم دنیایی برایم باز شد که دنیایی جدید، عجیب و غریبی است و پتانسیل سینما شدن را دارد. فکر می کردم افراد زیادی با این نگرش که در فیلم دیده می شود درگیر هستند و فکر نمی کردم درگیری ذهنی هیچ کس نباشد. احساس کردم پدیده ای به وجود آمده که زندگی همه را تحت الشعاع قرار می دهد . فکر نمی کردم خیلی از افراد درباره آن اطلاع ندارند یا حوصله اش را ندارند یا چرا باید بدانند که کجای زندگی هستند. اساسا فکر می کردم (هنوز هم فکر می کنم) هر فیلمسازی یک حدیث نفسی دارد من باید این را بدانم که چرا می خواهم فیلم بسازم . سینما صرفا جای تفریح نیست/ ذات هنر فرهنگسازی است بیش از هر چیز مخاطب به سمت سینمای کمدی گرایش دارد. جامعه شلوغی داریم . مردم درگیر گرفتاری های زندگی هستند. واقعیت این است که خنده در جامعه بسیار کم است جدیدا نگرش هایی به وجود آمده که خنده را تقویت کنند که بسیار عالی است. طبیعی است که کشور جوانی هستیم انرژی های بسیار زیادی دارند که تخلیه نمی شود تخصص من نیست که چگونه باید این تخلیه انرژی در جوان رخ بدهد. حالا این مهم است که یک خانواده که متشکل از افراد جوان است وقتی قصد دارد حالش خوب بشود به سینما می آید اما هیچ گاه درباره آن حرف نزدیم. سینما صرفا جای تفریح نیست. سینما وجود دارد که به لحاظ فرهنگسازی حرکت آهسته ای را به سمت جلو ببریم. به طور مثال رامبد جوان در برنامه خندوانه با یک شوخی شیرین کمربندها را باز یا بسته می کند این یعنی فرهنگسازی برای بستن کمربند در هنگام سوارشدن در ماشین. به ذات کار هنر فرهنگسازی است. اگر سینما با سیرک و بازیگر با دلقک اشتباه گرفته شود باید این شغل را ببوسیم و بگذاریم کنار. فیلمی که مخاطب کم دارد شکست خورده است فیلم باید پرفروش باشد هیچ شکی در آن نیست. فیلمی که مخاطب کم دارد نابود شده و شکست خورده است اما می گویم کاری که بعضی از دوستان با سلیقه و ذائقه مردم می کنند را نکنیم . باج دادن به هر دلیلی انصاف نیست برای این که باید پاسخگو باشیم. این که من پلان را باز بگذارم. 15 بازیگر نامی را جلوی دوربین بیارم تا کارهای خیلی زشت و زننده ای را جلوی دوربین انجام بدهند که باعث خندیدن تماشاچی بشود و در آخر تماشاگر بیرون سالن بگوید چقدر مزخرف بود و به آن بخندند برایم حال خوبی را به ارمغان نمی آورد و این نوع پول درآوردن و گیشه داشتن برای من خوشایند نیست. فکر می کنم وقتی یک تابلوی نقاشی کشیده می شود با هدف رساندن یک پیام یا مفهوم این کار انجام می شود. معضلات جامعه را به گونه ای روایت کنیم که روی مخاطب تاثیربگذارد مهم این است که در اثر یک مفهومی را به مخاطب ارایه دهیم اگر درباره معضلات جامعه حرف بزنیم باید به گونه ای باشد که روی مخاطب اثرگذار باشد اگر بادیدن فیلم یک خانواده به خودش نهیب بزند که بعد از جدایی فرزند ما چه شرایطی را پیدا خواهد کرد برای من فیلمساز کفایت می کند. حالا یکسری آدم بگویند فکر کردی کی هستی که این حرفها را می زنی من در پاسخ این افراد باید بگویم من یک انسانم که در مملکتم زندگی می کنم احساس دارم و حالم بد و خوب می شود و همه ما به زعم خودمان تلاش می کنیم برای بهبود جامعه با هر عقیده و ذائقه ای و با هر تربیت خانوادگی . برای ادامه مسیر فیلمسازی کاملاً حسی جلو می روید یا با برنامه پیش می روید؟ نه خیلی حسی نیست. بدون حساب و کتاب هم جلو نمی روم باید ببینم چه چیزی الان خوراک جامعه است. با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم/ سطح سلیقه مردم را باید بالا برد/ در کار بعدی بیشتر حواسم به تماشاچی است حتی اگر خوراک جامعه فیلم کمدی باشد؟ من با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم. من بعداز این همه سال بازیگری، برای حضور در فیلم کمدی و ایفای نقش درآن جایزه گرفتم شاید خیلی از مردم من را به عنوان یک کمدین بشناسند تا بازیگر جدی. اما معتقدم هر چیزی باید ارزش و احترامش سرجاش باشد و حفظ شود . تلاش می کنم داستان را بیشتر از این در کار بعدی جدی بگیرم و بیش از این حواسم به تماشاچی باشد. من از تلاش کردن خسته نمی شوم معتقدم باید آرام آرام سطح سلیقه مردم را بالا آورد تا رشد فرهنگی صورت می گیرد و آمار کتابخواندن مقداری بالا بیاید. آن زمان دیگر نیاز به این همه تبلیغات شعارگونه برای حفظ محیط زیست نداریم زیرا سطح فرهنگی بالا آمده است. Let’s block ads! (Why?) منبع: مشرق کد مطلب : سایر اخبار ...
حمیرا ریگی در دوهزار کیلومتری تهران فرماندار است
بلندی واقع است و محل نشیمن حکمران است. در این متون نام این شهر را گنداوَگ نوشته اند. نامی که در طول زمان تغییر کرده و شده است گنج آور . می گویند زمانی پرتغالی ها آمدند و در زمین هایش نیشکر کاشتند؛ شد قصرقند . حالا بعد از این همه ایستایی زمان، سه سال است در تقسیمات کشوری شده است شهرستان. من وارد منطقه ای شدم که به دلیل نبود رشد اجتماعی و فرهنگی توسعه نیافته. مسأله این است که همزمان، حرکت ...
آیا دعوت از کارگردان "کفشهایم کو؟" به "خندوانه"، برای کمک به فروش فیلم بود؟!+ روایت کیومرث پوراحمد، ...
به گزارش کافه سینما، پوراحمد در نشست خبری ایسنا، در پاسخ به این سؤال که چرا در برنامه ی اخیر خندوانه درباره ی فیلم تان که روی پرده است، کمتر صحبتی شد؟ پاسخ داد: اتفاقا قدری راجع به فیلم صحبت شد و رامبد جوان هم با حاضران درباره ی فیلم حرف زد اما متأسفانه برخی نکات از برنامه حذف شد و اسم فیلم مطرح شد! او در عین حال گفت: طبیعی است که در یک برنامه ی همه صحبت ها نمی تواند پخش شود با توجه به ...