سایر خبرها
، نسبت جمعیت دشمنان و مسلمین را یک به 14 برشمرده است یعنی خدا به ازای بیش از هر 10 نفر آنان به یکی از مؤمنان یاری رساند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرآن در آیات دیگری اشاره فرموده است که شما قبائل عرب دائماً در آتش جنگ می سوختید و درگیر بودید ولی خداوند الفت بین شما برقرار کرد، گفت: آنقدر این الفت و وحدت بین شما ایجاد کرد که اگر پیامبر (ص) همه ثروت های این عالم را هم خرج می کرد ...
تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطین ؛ خدا شما را از نیکی کردن و عدالت نسبت به کسانی که درکار دین با شما نجنگیدند و شما را از دیارتان بیرون نکردند باز نمی دارد؛ زیرا خدا عدالت پیشگان را دوست دارد. خداوند نهی نمی کند در ارتباط با کسانی که با شما مقاتله نکرده اند بلکه وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُون . ، لذا خیلی روشن بیان می کند که دشمن چه کسی ...
قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: مسئله دیگر، دشمن اصلی و فرعی است، همین تعبیری که امیرمؤمنان فرمود بعد از من با خوارج مقاتله نکنید، آنها دشمن فرعی هستند. اینها دنبال حق بودند اما خطا کردند. این با کسی که دنبال باطل است، تفاوت دارد. در نسبت با دشمن اصلی و فرعی چهار روش مطرح می شود: 1. چالش عاقلانه که اسمش را مقاومت فعال می گذاریم 2. چالش احمقانه 3. سازش ذلیلانه 4. نرمش قهرمانانه. دو ضلع از این مربع یعنی ...
نخستین همایش بین المللی قرآنی رسالات الله با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد. به گزارش گروه فرهنگی حیات ؛ نخستین همایش بین المللی قرآنی رسالات الله با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ...
ذریّتها الطّیبین الطاهرین صلوات الله و سلامه علیهم أجمعین. ولادت باسعادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- و میلاد حضرت امام را به پیشگاه حضرت ولی عصر –عجّل الله تعالی فرجه الشریف- و مقام معظم رهبری و به شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنم. امیدوارم که ان شاء الله راه فاطمه زهرا –سلام الله علیها- را بشناسیم و به آن عمل کنیم. راه آن بزرگوار دشمن دارد و از روز اول هم دشمن ...
بزرگ و مقدس محفوظ نمی ماند، اینجا است که گروهی مؤمن و ایثارگر باید به میدان آیند، و با نثار خون خود از آئین حق پاسداری کنند، در منطق اسلام به اینگونه افراد شهید گفته می شود. [4] شهادت در فرهنگ اسلام دو معنی متفاوت دارد: معنی خاص و دیگری معنی گسترده و عام . [5] معنی خاص شهادت همان کشته شدن در معرکه جنگ در راه خدا است که احکام خاصی در فقه اسلامی دارد، از جمله عدم نیاز شهید به ...