سایر خبرها
فرهنگ در رسانه
استقبال شما بیان، شما رو تو شبکه3 دیدیم، خیلی خوشحال شدم، براتون دعا می کنم که سالم به ژاپن برسید، ان شاءالله سالم و سلامت برسید. جانبازی با یک پای قطع شده برای عکس گرفتن به سمت دونده می آید و می گوید: من بچه جنگما، جنگ ایران و عراق ، فردی ورزشکار به سمت او حرکت می کند و می گوید: ان شاءالله زودتر خوب میشی، ان شاءالله زودتر خوب میشی، یاعلی مدد، التماس دعا. در هر حال فیلم دونده زمین در قصه ...
بازیگر افغانستانی مهمان خندوانه می شود
به گزارش جام جم آنلاین ، حسیبا ابراهیمی، بازیگر افغانستانی که با حضورش در فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق به کارگردانی جمشید محمودی در ایران شناخته شد امشب 11 خرداد مهمان برنامه خندوانه می شود. در این برنامه که بخشی از تماشاچیان نیز از مهاجران افغانستانی هستند احمد شاه فرهت پزشک افغانستانی متخصص کودکان نیز حضور دارد. حسیبا ابراهیمی به تازگی دومین حضور بازیگری در سینمای ایران را با فیلم لینا ساخته رامین رسولی تجربه کرد. خندوانه برنامه ای تلویزیونی به کارگردانی و اجرای رامبد جوان است که در هر قسمت با چهره های سینما، تلویزیون، ورزش، سیاست و ... در مورد خنده و شادی گفتگو می کند. منبع: مهر ...
گلایه نفیس روشن از برخی کاربران فضای مجازی/ سلفی احسان علیخانی با جناب خان و رامبد جوان/آنا نعمتی و تعجب ...
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان ، تصاویر زیر مربوط به آخرین عکس ها و مطالب منتشر شده توسط مسئولان و هنرمندان در اینستاگرام است. امیر مهدی ژوله، نویسنده و بازیگر طنز کشورمان در تازه ترین پست خود در اینستاگرام نوشت: سلام من به دعوت مهراب قاسمخانی که نویسنده و کارگردان مجموعه دورهمی بود یکی از نقشهای بخش نمایش کار رو بازی کردم. من به پیشنهاد مهران مدیری و تایید مهراب نگارش ...
فریبا متخصص: زیبایی در سادگی است
متخصص معتقد است: بازیگر باید صورت خود را همان گونه که هست، حفظ کند تا ویژگی های منحصربه فردی داشته باشد. او می گوید: برخی بازیگران نقش هایی را که به آنها پیشنهاد می شود، از دست می دهند چون مثلا ابروی خود را تاتو کرده اند یا گونه گذاشته اند و... این بازیگر چگونه می تواند مثلا نقش زنی را که 30 سال قبل زندگی می کرده، بازی کند. با متخصص درباره سبک زندگی اش هم صحبت شدیم. زندگی ساده شما می تواند الگوی مناسبی برای بسیاری از خانواده های ایرانی باشد. این همه سادگی و بی پیرایگی از کجا نشأت می گیرد؟ من از اول همین طور بودم. به دلیل حاشیه ها و زرق و برق به سراغ بازیگری نیامدم. من به خاطر اصل هنر و ناب بودنش به این عرصه وارد شدم. همه ما جزو همین مردم هستیم که در کنار هم در این مملکت زندگی می کنیم و فکر نمی کنم یک هنرمند یا بازیگر، هیچ برتری نسبت به دیگران داشته باشد. البته بعضی ها دوست دارند طور دیگری زندگی کنند و این اختیار خودشان است، اما من فکر می کنم هر چه ساده تر باشم به مردمی که برای آنها کار می کنم، نزدیک ترم. اگر مردم نباشند ما هم نیستیم. اگر آنها یک بازیگر را نخواهند این به منزله پایان کار اوست. البته این طور تلقی نشود من برای این که مردم مرا بخواهند سادگی را انتخاب کرده ام، نه! این نوع زندگی را دوست دارم و ترجیح می دهم بین مردم و در کنار آنها باشم. پس شما سادگی را به عنوان سبک زندگی برگزیده اید. این سبک زندگی در تربیت خانوادگی شما ریشه دارد یا این که خودتان به این جمع بندی رسیدید که چنین شیوه ای را برای زندگی انتخاب کنید؟ معتقدم زیبایی در سادگی است و حتی اگر بخواهم یک لباس انتخاب کنم تلاش می کنم لباسی باشد که در عین شیک بودن، ساده باشد. من از زرق و برق بیزارم و اگر زندگی مرا از نزدیک ببینید هیچ چیزی ندارم که ارزش مالی خیلی ویژه ای داشته باشد. بعضی ها به دنبال اجناس لوکس و عتیقه و کریستال های بسیار گرانقیمتی هستند که شاید سالی یک بار هم از آنها استفاده نمی کنند، اما فکر می کنم ساده زیستن از همه چیز بهتر است و به فکر آدم، آسودگی می بخشد. وابسته شدن آدم به تجملات، زندگی را سخت می کند؛ آخر خط همه، یک متر جا خواهد بود و نباید در این مسیر خیلی خود را معطل تجملات کرد. شما متولد 1340 هستید. ما در دهه های 40 و 50، افرادی شبیه شما بخصوص در میان هنرمندان زیاد می بینیم، اما هر چه به نسل امروز نزدیک می شویم، شکاف نسلی خیلی خودش را نشان می دهد و برخی ظواهر، گرایش به تجملات، انواع و اقسام عمل های زیبایی و بسیاری موارد دیگر که ارتباطی با سادگی ندارند، بسیار خودنمایی می کنند. دلیل این مساله را در چه می بینید؟ علتش این است که ما از بسیاری داشته هایمان دور شده ایم و می خواهیم به چیزهایی دل ببندیم که ساختگی است و این هم یک تب است و ممکن است در دهه های بعد فروکش کند. من تعجب می کنم که بعضی ها مثلا از سخت بودن زندگی می نالند، اما هر دوهفته یک بار برای ناخنشان به آرایشگاه مراجعه می کنند و به جای حل مشکلاتشان، دارایی شان را خرج ظواهرشان می کنند. البته نمی گویم که آنها کار بدی می کنند و همه باید مثل من فکر کنند، اما می توانم بگویم من سادگی را می پسندم و هیچ توصیه ای به آنها ندارم. من از فرش ماشینی، گل مصنوعی و هر چیز تصنعی دیگر بدم می آید. امیدوارم جوان های ما برای پیدا کردن زوج مناسب خود هم به این موارد توجه کنند و بدانند که زیبایی های مصنوعی، قابل اتکا نیست. قیافه به مرور عادی می شود و مهم آن اصل، وجود و جوهره آدم هاست که می ماند. شما سال هاست که در عرصه های مختلف از سینما و تئاتر گرفته تا رادیو فعالیت داشته و در این سال ها بسیار آهسته و پیوسته حرکت کرده اید. چطور شد این روش را برای کارتان انتخاب کردید؟ خیلی جوان بودم که وارد تئاتر شدم. زمانی که شروع کردم هیچ رابطه خاصی نداشتم. حتی کسی از کار من تعریف نمی کرد و کسی نبود مرا سر کار خاصی ببرد و به اصطلاح از رانتی برخوردار نبودم و با کسی ازدواج کردم که این کار را اصلا دوست نداشت و مخالف بود. سختی زیادی کشیدم تا او را راضی کردم و به او گفتم که من براحتی به اینجا نرسیده ام و خاک صحنه خوردم و زحمت کشیدم؛ برای کارم ارزش قائلم و هیچ چیز مهم تر از کارم نیست و برای ظواهر و مسائل حاشیه ای به این عرصه پا نگذاشته ام. به همین دلیل برای به ثمر رساندن زحمت هایی که کشیده ام لاک پشتی جلو می روم. شاید هم یکی از دلایلش این باشد که هیچ سکوی پرتابی نداشتم و هیچ وقت این طور نبود که عکسم بر سردر سینماها باشد. اوایل هم که جوان بودم یک ترس ناخودآگاه و مخفیانه از سینما داشتم و تصور می کردم که شرافت و قداست تئاتر، برایم ارزش بسیار بیشتری دارد. این موضوعی که می گویم برای 30 سال ...
تمام حاشیه و متن نشست اصغر فرهادی در ایران +تصاویر
، باید مثالی بزنم. اظهارات اصغر فرهادی درباره ی اتهامات سیاه نمایی او که مطالب خود را در پاسخ به سوالی درباره برداشت سیاه نمایانه ای از فیلم هایش مطرح می کرد،ادامه داد: فکر کنم تمام کسانی که در این سالن حضور دارند؛ درباره فیلم گاو اتفاق نظر دارند که سینمای ما مدیون آن است و ما آن را فیلم بسیار خوبی می دانیم که البته من آن را یک شاهکار می دانم. فرض کنید آقای مهرجویی این فیلم را ...
هر افطار با از تو به یک اشاره
به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، ساجد قدوسیان تهیه کننده ویژه برنامه افطار رادیو ایران گفت: هر روز به یکی از استان ها سفر کرده و با رسم و رسوم آن دیار در ماه مبارک رمضان آشنا خواهیم شد. گفتگو با مسلمانان غیر ایرانی که در ایران ساکن هستند، تغییر شرایط مشاغل مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و (بررسی جنبه اجتماعی) آن همچنین آیتم های از خدا چه خبر؟ قاصدک از دیگر بخش های این برنامه است که از ساعت 19:30 تا 21 با نویسندگی سارا آقا محمدی و ساناز احمدی دوستدار و گزارشگری نوید دانشور، تینا میرکرمی همراه با روایت نسیم رفیعی و خانم اصفهانی و گویندگی سعید توکلی وفاطمه آل عباس از آنتن رادیو ایران پخش می شود. ...
فرهادی: عاشق ایرانم و قصد ندارم فیلم بد بسازم
اینکه اصلا چه شد که فروشنده بعد از اعلام لیست نهایی فیلم های بخش مسابقه جشنواره کن به جشنواره اضافه شد گفت: یک تاریخ مشخصی برای ارسال فیلم ها وجود دارد که تیم داوری بتوانند فیلم ها را ببینند. فیلم ما در آخرین لحظه آماده شد، البته کاملا هم آماده نشده بود و تصحیح رنگ و میکس صدا کامل انجام نشده بود. با تمام تلاش گروه فیلم کمی دیر به دست آن ها رسید آن هم با یک مشکل فنی کوچک که البته تقصیر هیچ کس هم نبود ...
فرهادی: کدام کشور در دنیا به اندازه ما فیلم خوب تولید می کند؟ + تصاویر
اطمینان می گویم، در هیچ جشنواره ای هیات داوران به ملاحظات سیاسی تن در نمی دهند. در ادامه ترانه علیدوستی با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران که به لفظ تحلیل گر عرب در روزنامه عربستان اشاره کرده بود، گفت: چه خوب است که شما به عنوان اصحاب رسانه جلودار ادبیات باشید و ادبیات جانبدارانه در لحن و سوالات شما نباشد. این شما هستید که می توانید با لحن و ادبیات خود به مردم یاد بدهید. فیلمی که پخش کننده ...
8 تا بچه دارم!/ می گویند خودشیرینی می کنم!
او چند سالی است که در عرصه تصویر کمتر فعالیت دارد و بیشتر وقتش را به انجام امور خیریه و بازی روی صحنه تئاتر می گذراند. بلوکات این روزها در نمایش شکار مرغابی به کارگردانی حمید قطبی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته و بازی خوبی را ارائه می کند. با او درباره فعالیت های هنری و شخصی اش گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه بخش هایی جذاب از آن را می خوانید. تلخی ها کنار شیرینی ها من مسئولیت هشت بچه را پذیرفته ام. سال گذشته یکی از آنها به علت نرمی استخوان فوت کرد. این اتفاق برایم بسیار ناراحت کننده بود، من به این بچه ها وابسته شده ام و مرگ یکی از آنها برایم خیلی دشوار بود، تا حدی که مسئولان تا یک هفته نتوانسته بودند به من بگویند چه اتفاقی رخ داده است. همه به من می گویند تو چه دلی داری، اما نمی دانند دیدن این بچه های مریض چقدر برایم دشوار است، وقتی پیش آنها هستم می گویم و می خندم اما در تنهایی ام گریه می کنم. ولی دیگر آن قدر بیمار دیده ام که قوی شده ام و می توانم آرام باشم و به آنها کمک کنم. خوب و بد فضای مجازی حضور در فضای مجازی تجربه نسبتا خوبی است. می توانم بگویم 70 درصد مردم با مهربانی همراهی می کنند اما 30 درصدی هم هستند که حرف های نامربوط می نویسند و تهمت می زنند. باور کنید من اصلا در دلم نیت ریا و تظاهر ندارم و آنها را که چنین قضاوتی دارند به خدا واگذار می کنم. هر چند خیلی هم مهم نیست، آدم باید با خدا معامله کند. خدا اگر آدم را قبول داشته باشد دستش را رها نمی کند و اگر ریایی ببیند تنهایم می گذارد. همین که خدا کمکم می کند برایم اتفاق خوبی است و احساس رضایت دارم. حضور پررنگ در تئاتر سه سال است کمتر کارهای تصویری انجام داده ام و نمایش کار کردم. تا پارسال اواخر سال برای این که از کار تصویر دور نمانم در دو فیلم دراکولا و آس و پاس بازی کردم که در نوبت اکران عید فطر قرار دارند. در این چند سال بیشتر روی صحنه تئاتر بوده ام و می توانم بگویم نسبت به تئاتر عِرق خاصی دارم و آن را خیلی دوست دارم و فراموشش نمی کنم. می دانم مردم بیشتر مرا با تصویر می شناسند و می خواهند بیشتر شاهد بازی ام در فیلم ها باشند تا صحنه تئاتر. تمام سال های گذشته تئاتر کار می کردم اما اولویتم تصویر بود. به لحاظ این که وقتی سر کار تصویر هستی وقت نمی کنی در تئاتر زمان بگذاری. در این سه سال اغلب کارهای تصویری پیشنهاد می شد که دوست نداشتم؛ بنابر این وقت را غنیمت شمردم و حضورم را در تئاتر پررنگ تر کردم تا با تمرین و ممارست دوباره روی صحنه توانایی های بازیگری خودم را تقویت کنم. چه کسی مرغابی را شکار می کند؟ وقتی متن نمایش شکار مرغابی را برایم ایمیل کردند خارج از کشور بودم. آن را خواندم و از این جنبه برایم جالب بود که پیش از این ترجمه ای از آن در ایران منتشر نشده و اجرای صحنه ای هم نداشته است. بنابراین بازی در آن را پذیرفتم. متن این نمایش نوشته الکساندر وامپیلف از نویسنده های جدید روس است و کارگردان آن حمیدرضا قطبی و تهیه کننده اش ناهید دل آگاه، سینمایی هستند. جامه دران آقای قطبی را هم خیلی دوست داشتم و این همکاری برایم جذاب بود. نقشی که به من پیشنهاد شد در سبک و سیاق کارهای قبلی ام بود. به همین خاطر نقش دیگری را پذیرفتم که تا به حال مشابه اش را بازی نکرده باشم. در شکار مرغابی نقش شخصیت اصلی نمایش را که یک معلم است، ایفا می کنم. او فوق العاده منظم بوده و قوانین خاص خودش را دارد، اما همسرش مردی سبکسر، خیانتکار و شرابخوار است. این مرد در زندگی اش عاشق شکار مرغابی است اما همسرش می داند که او فقط ادعای شکار مرغابی را دارد و هیچ وقت از پس این کار برنمی آید. توجه به کارهای خیر اکنون من یک خیریه به نام خیریه مهر لیلا را دارم. چون از کودکی در خانواده ای بوده ام که به کارهای خیر اهمیت می دادند . کمک کردن را دوست داشتم. از زمانی که صاحب درآمد شدم، طبق یک نذری که داشتم وارد این حوزه شدم. از زمانی هم که خیریه را تاسیس کرده ام بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران همراهی ام کرده اند. در این مسیر سمت بیماران مبتلا به سرطان، سندروم داون، معلولان، ام اس و... رفته ایم و همچنین از بچه های بی سرپرست و بدسرپرست هم حمایت کرده ایم. هنرمندان و ورزشکاران این بچه ها را به برنامه هایشان دعوت می کنند، با آنها دیدار می کنند و ورزشکاران هم با آنها ورزش می کنند. خلاصه من همه سعی ام را می ک ...
شعری که جناب خان به عوامل فیلم فروشنده تقدیم کرد + عکس و فیلم
به گزارش جام جم سیما ، رامبد جوان نوشت: سلام به همه ی ایرانیهای عزیز به خصوص اصغر عزیز و شهاب عزیز و خانم علیدوستی محترم و حسین جعفریان بزرگ و بقیه ی عوامل فیلم فروشنده
کالین فیرث مسافر زیردریایی کورسک می شود
به گزارش جام جم آنلاین ، فیلم نامه این درام دلهره آور فاجعه آمیز براساس یک ماجرای واقعی نوشته می شود و یک زیردریایی محل اصلی رخدادهای آن است. منتقدان سینمایی می گویند این نوع ماجراها همیشه مورد پسند دنیای سینما بوده و هر چند وقت یک بار، فیلمی با چنین مضمون هایی ساخته می شود. تامس وینتربرگ امر کارگردانی کورسک را به عهده دارد. ماتیاس شونارتس هم در این فیلم، در کنار فیرث یکی از نقش های مهم را بازی خواهد کرد. هنوز اطلاعی از نقش کالین فیرث در داستان این فیلم در دست نیست. کورسک نام یک زیردریایی روسی حامل سلاح های هسته ای است. این زیردریایی که افتخار نیروی دریایی کشور شوروی سابق بود، در سال 2000 غرق شد و به اعماق آب های اقیانوس رفت. تلاش سرنشینان زیردریایی برای بقا و ادامه حیات، اخبار مربوط به کورسک را تبدیل به تیتر اول خبری رسانه های بین المللی کرد. خانواده های سرنشینان زیردریایی فشار زیادی به دولتمردان کشور آوردند، تا آن ها را زنده به خانه برگرداند. به نوشته امپایر آنلاین، رابرت رودات فیلم نامه اقتباسی کورسک را با نگاهی به داستان کتاب رابرت مور نوشته است. این کتاب با نام زمانی برای مردن روی پیش خوان کتاب فروشی ها قرار گرفت. نسخه سینمایی داستان این کتاب به صورت محصول مشترک انگلستان و فرانسه جلوی دوربین می رود و شرکت فیلم سازی یوروپا کراپ لوک بسون، یکی از تهیه کنندگان آن است. تماشاگران سینما کالین فیرث را برای بازی در نقش اسکاری درام شرح حال گونه سخنرانی پادشاه به یاد می آورند. سپتامبر امسال کمدی خانوادگی بچه بریجیت جونز او به روی پرده سینماها می رود. ...
اولین پست اکبر عبدی پس از جراحی پیوند کلیه! عکس
روز نو : اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون تازه ترین پست اینستاگرام خود را بعد از مرخص شدن از بیمارستان منتشر کرد. عبدی طی این پست در خصوص آخرین وضعیت جسمی اش نوشت: بنام ایزد منان خداوند بزرگ را شاکرم که یاریم می کند تا سختی دوران نقاهت پیوند را سرکنم عزیزانم به عشق شما مردم نازنین سرزمینم حالم خوب است و لحظه به لحظه انرژی قلب مهربان و دعای خیر شما عزیزان را حس میکنم انشالله و به یاری حق تعالی بزودی در کنارتان خواهم بود یا من اسمه دواء و ذکره شفاء. ...
درگذشت پدر محمدرضا شریفی نیا/ سورپرایز عقاب آسیا/ حضور سردار قاسم سلیمانی در حرم رضوی/ گلایه خانم بازیگر ...
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان ، تصاویر زیر مربوط به آخرین عکس ها و مطالب منتشر شده توسط مسئولان و هنرمندان در اینستاگرام است. صفحه طرفداران محمدرضا شریفی نیا، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با انتشار عکس فوق از درگذشت پدر این بازیگر خبر داد و نوشت: هوالحق خداحافظی با عزیز، تلخ است و تلخ ترینش، بدرود با پدر. بغضی دارد از جنس درد و مختصاتی دارد که یکباره میفهمی بی پناه شدی ...
فرهنگ در رسانه
ها در صداوسیما فعلاً کلید خورده و همچنان نیز باید منتظر تغییرات خلق الساعه باشیم که خوب یا بدش نیز دست صاحبش. لابد می داند چه می کند نه ماهایی که بیرون گود ایستاده ایم! اما مشتری پر و پا قرص تلویزیون مسلماً مردمند که سطح توقع شان زیادی بالاست. حق دارند اما این احقاق حق کمک حال می خواهد که یکی مثل مردم نمی تواند باشد. وظیفه دولت و بقیه قواست. دولتی ها سهمشان سنگین تر هم هست؛ البته بودجه می دهند ولی ...
پنگوئنی که انیمیشن کره را متحول کرد
به گزارش جام جم سیما ، سریال های انیمیشنی مثل اتوبوس های کوچک (در حال پخش از شبکه پویا)،لاروا، مانک، دومو و پورورو در کشورهای آسیایی و اروپایی و حتی در آمریکا بسیار موفق و محبوب ظاهر شده اند. در خود کره جنوبی هم که کودکان آن نسل ها تماشاچی کارتون های دیزنی، دریم ورکز و انیمه های ژاپنی بوده اند به طرفداران پر و پا قرص کارهای وطنی تبدیل شده اند. علاوه بر این در کنار آنها بازار جدیدی برای عرضه محصولات جنبی این کارتون ها مثل انواع عروسک و اسباب بازی، لوازم التحریر، لباس ها و کیف مدرسه با عکس این شخصیت ها در کره و بقیه کشور ها به وجود آورد. برای مثال تعداد این اقلام جنبی برای کارتون پورورو به بیش از 1500 قلم می رسد که در بیش از 150 کشور دنیا مشتری دارند یا این که در مدت 10 روز حدود سه میلیون قطعه تمبر پستی که تصویر پورورو داشت، به فروش رفت. سریال انیمیشن کامپیوتری پنگوئن کوچولویی به نام پورورو یکی از موفق ترین کارهای ساخته شده طی این سال هاست. به طوری که در یک نظر خواهی که برای انتخاب سمبل المپیک 2018 کره انجام شد 39.8 درصد از افراد زیر 20 سال پورورو را به عنوان اولین گزینه منتخب برگزیده بودند. محبوبیت این شخصیت کارتونی تا حدی است که به ان نام لقب پرزیدنت پورورو را داده اند. اخیرا در کشور سنگاپور یک پارک موضوعی پورورو برای کودکان 2 تا 9 سال ساخته شده که در آن بچه ها می توانند با شخصیت های این سریال بازی های مختلفی انجام دهند. سریال انیمیشن پورورو که اولین بار سال 2003 از کانال ای بی اس کره جنوبی پخش شد توسط شرکت اکان انیمیشن استودیو و اکانیکس اینترتینمنت در پنج فصل و 208 قسمت ساخته شد. مدت زمان هر قسمت تا پایان فصل سوم پنج دقیقه و از آن به بعد به 11 دقیقه افزایش یافت. این سریال که به شیوه انیمیشن سه بعدی کامپیوتری ساخته شده درباره ماجراهای پورورو و دوستانش است که در یک روستای پربرف در جنگل پرونگ پرونگ زندگی می کنند و معمولا در جریان بازی هایشان با مشکلاتی روبه رو می شوند که هنگام حل آن مشکل در هر قسمت تجربه های عملی و اخلاقی می آموزند. کسی نمی داند آنها چطور به این جزیره دور افتاده که پای هیچ انسانی به آنجا نرسیده آمده اند، اما دهکده آنها درست جایی است که تابش خورشید گرمای بیشتری دارد و سوز سرما هم کمتر است و در آن پورورو پنگوئن شاد و پرانرژی که یک کلاه خلبانی و یک عینک پرواز بر چشم دارد با دوستانش پوبی خرس قطبی، ادی روباه، لوپی سگ آبی، کرانگ دایناسور و پنگوئن ماده ای به نام پتی زندگی می کنند. همه آنها رفتارهای شخصیتی متفاوت و سلیقه های مختلفی دارند که بعضی مواقع موجب بروز دردسرهای کوچکی در دنیای سفید و آرام آنها می شود، اما همه آنها دوستان خوبی هستند و می دانند چطور در هنگام سختی به کمک همدیگر بیایند. پورورو چگونه خلق شد؟ ایده ساخت این کار ابتدا اولین بار به ذهن چوی جونگ ایل موسس اکانیکس اینترتینمت رسید که سفارش ساخت کاری با تم حیوانات در زمستان را گرفته بود. او طراحی این شخصیت بانمک را انجام داد و بر مراحل مختلف کار مثل خط داستانی، موسیقی و جنبه های دیگر کار نظارت داشت. وقتی فصل اول این کار در سال 2003 ارائه شد، مخاطب آن گروه سنی 2 تا 4 سال بودند در این فصل پورورو یک بچه پنگوئن 5 ساله است که با وجود ناتوانی پنگوئن ها در پرواز، عاشق پرواز کردن است و با 6 دوستش زندگی می کند و به تدریج با ادامه سریال همه آنها بزرگ تر می شوند و ماجرا ها طیف مخاطبین بیشتری را در برمی گیرد. بیشتر انیمیشن های پورورو یک بک گراند خنثی داشتند و در نتیجه این انیمیشن می توانست مورد قبول همه بچه های دنیا باشد. در مدل هایی که این شخصیت با الهام از آنها ساخته شد یکی میکی ماوس شرکت والت دیزنی دیگری شخصیت گربه محبوب ژاپنی هلو کیتی بود. سازندگان کار عمدا از رنگ های آبی، صورتی و سفید که برای کودکان آشنا بوده و معرف هر دو جنس مذکر و مونث است استفاده کردند و هنگام ساخت تهیه کنندگان به هر نوع جزئیاتی که ممکن بود نشانه های فرهنگ خاصی بوده یا مرجع تاریخی داشته باشد که حساسیت بینندگان مختلف را در کشور های جهان برانگیزد توجه کردند و حتی برای باورپذیرتر کردن شخصیت ها به جای بال و پنجه برای آنها دست طراحی کردند. وقتی سری اول پورورو ساخته شد داستان های هر قسمت بسیار ساده و عادی بود. کمی بعد پدر و مادر ها به چوی جونگ ایل پیشنهاد کردند در قسمت های جدید سریال تا حدی مضامین آموزشی را بگنجاند. تهیه کنندگ ...
احسان علیخانی بالاخره به خندوانه رفت!
به گزارش جام جم سیما ، سال گذشته نزدیک ایام ماه مبارک رمضان، برای نیش زدن به رسانه ملی در یک بازی عجیب رسانه ای، برخی رسانه ها سعی می کردند تداخل زمانی خندوانه را با برنامه ماه عسل، رقابت رامبد جوان با احسان علیخانی و سوژه های متنوعی را دستمایه قرار دهند، برای نقد ماه عسل . دیشب در یک ترفند رسانه ای بسیار جالب، در حالیکه تا کمتر از چند روز دیگر برنامه ماه عسل روی آنتن می رود، احسان ...
بالغ بر 95 درصد حریق جنگل ها عوامل انسانی دارد
به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایرانریال مهندس اسفندی گفت: با توجه به اقلیم کشورما و گوناگونی مناطق رویشی سطح کشور فصل و زمان وقوع حریق متفاوت است. در مناطق زاگرسی از اواسط خرداد به علت افزایش گرما و خشکیدگی گیاهان، این عرصه مستعد حریق می شود در این مناطق تا پایان شهریور و گاه تا اواسط مهر بسته به شرایط محیطی احتمال حریق وجود دارد.همچنین در استان های شمالی آتش سوزی زمستانه داریم که از اواسط دی تا اوایل اسفند طول می کشد. وی در ادامه گفت : طی سالیان اخیر با توجه به تغییرات اقلیمی که در کشور به وجود آمده وضعیت منابع طبیعی را شکننده کرده که مدیریت و برنامه ریزی دقیق و انسجام سازمانی بیشتری را می طلبد. با تشدید اقدامات در سطح سازمان جنگل ها و استفاده از فضای تعاملی ایجاد شده بین تمای دستگاه های اثر گذار یا وزارتخانه یا نهاد هایی که امکاناتی دارند و در شرح وظایف موظف به همکاری هستند اعم از سازمان محیط زیست، سازمان مدیریت بحران و وزارت دفاع انسجام و جهت گیری واحدی برای اطفای حریق پیش آمده و ما توانستیم اعتبار و تجهیزات لازم را جهت مدیرت میدانی حریق تامین کنیم. معاون فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی در سازمان جنگل ها عنوان کرد: در خصوص بالگرد با ساز و کاری که پیش بینی شده در هفت نقطه از کشور بالگردهایی هایی برای انتقال نیرو و تجهیزات برای اطفای حریق های بحرانی در نظر گرفته شده است. وی ضمن تشکر از مردمی که به صورت داوطلب در امر مراقبت از طبیعت و اطفای حریق همکاری می کنند گفت : از مردم عزیز انتظار داریم نکات ایمنی را زمان استفاده از طبیعت رعایت کنند و از طریق شماره 1504 با ما در ارتباط باشند. ...
محافظه کار یا محافظ زبان
های اول را ببینید، مجله ای شهرستانی است که البته مطالب خوبی هم در آن هست. خلاصه، آقای نجفی نشسته بود داستان گلشیری را غلط گیری می کرد. گفتم: چرا شما نمی دهید خودِ گلشیری داستانش را درست کند؟ گفت: گلشیری در غلط گیری کارهای خودش دقت نمی کند. بعد که نظرش را درباره همان فصل که آن روز خشم نجفی را برانگیخت، پرسیدم گفت: والا یا این کتاب هیچ ارزشی ندارد یا شاهکار است! ببینید نوسان کردن در انصاف ...
حجت اشرف زاده: فضای مجازی مکانی امن برای هتاکان
...> با شهرت چگونه کنار آمدید؛ ترانه ماه و ماهی بسرعت میان مردم دست به دست شد و هنوز هم بعد از گذشت دو سال از انتشار آن هنوز مردم آن را گوش می کنند و حجت اشرف زاده را می شناسند. کم کم شرایط سخت می شود! این که مردم مرا می شناسند و از من استقبال می کنند، خوشایند است و محبت مردم انرژی زیادی به من می دهد، اما شهرت باعث می شود که زیر ذره بین مردم قرار بگیری و آنها از هر حرف یا حرکت تو هر ...
تهیه کننده شیدایی: تابوی ماه عسل رامی شکنیم
به گزارش جام جم سیما ، محمد نبهان تهیه کننده برنامه های تلویزیونی در خصوص جزئیات ساخت ویژه برنامه شیدایی به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: شیدایی عنوان برنامه ای اخلاقی است که هر شب به یکی از فرازهای جوشن کبیر و صفات خداوند می پردازد و درباره معضلات اخلاقی جامعه و ریشه های آن در خانواده صحبت می کند. وی در ادامه بیان کرد: هر کدام از سی شب این ویژه برنامه یکی از موضوعات اخلاقی مانند گذشت، محبت کردن، دوست داشتن و ... را دنبال می کند و موضوع اصلی برنامه شیدایی را با محوریت ازدواج در فضایی پر از نشاط و آرامش جلو می بریم. تهیه کننده برنامه تلویزیونی شیدایی عنوان کرد: در هر جایی که مهمان می شویم، سعی می کنیم جلوی میزبان بهترین اخلاق را داشته باشیم و این برنامه با رسالت برطرف کردن معضلات اخلاقی و آوردن مصداق های روزمره به مهمانی خدا می رود و در قسمت های مختلف به میزبانی مهمانانی چون بازیگران، ورزشکاران، خواننده ها و دیگر هنرمندان کشوری می نشیند. نبهان در خصوص بخش های مختلف این ویژه برنامه تصریح کرد: گزارش های مردمی، حضور کارشناسان اخلاق، ارتباط با مخاطبان، گفتگو با مهمانان و بخش ساعت صفر عاشقی از جمله قسمت های متنوع ویژه برنامه شیدایی است که با پخش آیتم های ضبط شده با موضوعیت هر شب از برنامه به روی آنتن می رود. وی با اشاره به بخش صفر عاشقی در خصوص محتوای آن گفت: در این قسمت از برنامه هر شب راس ساعت صفر بامداد با گویش های اقوام مختلف ایرانی، رو به حرم امام رضا (ع) با حضور خواننده همان استان و خطه سلام می دهیم و در شب هشتم ماه مبارک رمضان شبی ویژه را به ساحت مقدس آقا علی ابن موسی الرضا (ع) اختصاص می دهیم. نبهان درباره ارتباط وسیع این برنامه تلویزیونی با بینندگان توضیح داد: برنامه ما از همان بدو اجرایش وارد شبکه های اجتماعی می شود و در کانالی که بعد از پخش اولین برنامه ساخته می شود، از مردم می خواهیم که عکس های خود را با موضوع هر شب از برنامه با ما به اشتراک بگذارند. تهیه کننده برنامه تلویزیونی بشارت در خصوص ساخت تیتراژ برنامه توسط مخاطبان تصریح کرد: از اولین روز از پخش برنامه ما از بینندگان فیلم دابسمش تیتراژ برنامه را می گیریم و از آنها می خواهیم که روی ویدئوی تیتراژ برنامه خوانندگی کنند. وی ادامه داد: خواننده تیتراژ ابتدایی برنامه همچنان مشخص نشده است اما در بخش پایانی حجت اشرف زاده خواننده قطعه ماندگار ماه و ماهی قطعه ای برای شیدایی می خواند. نبهان در ادامه به طراحی و ساخت دکوری جدید اشاره کرد و گفت: در تمام برنامه هایی که در تلویزیون داشتم، تمام سعی خود را کردم با بهترین و شیک ترین دکور برنامه را به روی آنتن ببرم. در دنیایی که همه شبکه های داخلی و خارجی با هم در رقابت هستیم شیک کار کردن درست است. اینکه یک دکور خوب کار شود و مهمان خوب به برنامه بیاوریم. وی افزود: دکور شیدایی با طراحی فرشته وطن پور، در فضایی استودیویی با المان های معماری ایرانی، اسلامی و مدرن و همچنین المان های بهار قرآن تلفیق شده و از یک ماه و نیم گذشته در حال طراحی و اجرا است. نبهان با بیان اینکه در روز عید سعید فطر با ویژه برنامه ای متفاوت تر به روی آنتن می رویم، خاطرنشان کرد: برنامه شیدایی در سی شب با محوریت اخلاق به موضوع ازدواج می پردازد و با شگفتانه ای ویژه روز عید فطر مراسم بزرگ ازدواج برگزار می کنیم. وی افزود: برای تمام آیتم هایمان ویدئوی جدا تولید کردیم و با یک گروه نه نفره تدوین، در برنامه های پر رقابت شبکه های سیما قرار گرفته ایم و من با حساسیت بالایی که برای ساخت برنامه هایم دارم، سعی می کنم اتفاق خوبی را در شبکه دو سیما رقم بزنم و تابوی برنامه ماه عسل شکسته شود. نبهان در پایان با بیان اینکه ویژه برنامه شیدایی از 17 خرداد ماه به روی آنتن می رود، تاکید کرد: این برنامه هر شب به مدت 75 دقیقه از ساعت 23 و 11 دقیقه، به پخش شبکه دو سیما می رسد. منبع : باشگاه خبرنگاران جوان ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی
پایگاه خبری تحلیلی تازه (tazehnews.com) : افتخار آفرینانِ کَن به وطن بازگشتند و مورد استقبال جمعیت زیادی از مردم علاقه مند به سینما قرار گرفتند. استقبال از عزیزان کمی زیاد از حد خوب بود و ازدحامِ جمعیت استقبال کنندگان بعضا باعث بروز مشکلاتی می شد که نمونه اش قبلا فقط در ایستگاه متروی صادقیه ساعت 7 صبح دیده شده بود. بزرگان سینما هم برای استقبال خود را فرودگاه امام خمینی (ره) رسانده ...
تشکر نسرین مقانلو از همسرش/ بهبودی اکبر عبدی / خوشحالی سعید معروف پس از پیروزی برابر کانادا
با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان و ورزشکاران برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.بسته اینستاگردی امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از پست های به روز شده هنرمندان و ورزشکاران را در اختیار شما کاربران قرار دهد. نسرین مقانلو در صفحه اینستاگرام خود نوشت: زندگی با ما ...
اولین پست اکبر عبدی پس از جراحی پیوند کلیه!
اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون تازه ترین پست اینستاگرام خود را بعد از مرخص شدن از بیمارستان منتشر کرد. عبدی طی این پست در خصوص آخرین وضعیت جسمی اش نوشت: بنام ایزد منان خداوند بزرگ را شاکرم که یاریم می کند تا سختی دوران نقاهت پیوند را سرکنم عزیزانم به عشق شما مردم نازنین سرزمینم حالم خوب است و لحظه به لحظه انرژی قلب مهربان و دعای خیر شما عزیزان را حس ...
برای همین تیپ و سر تراشیده،چند سال ممنوع الکار شدم/ خاطره ای از یک درخواست عکس یادگاری!
تصمیم گرفتیم پس از این همه سال، حق همسایگی را بجا بیاوریم و از جمشید آریای معروف، ستاره سال های دور و بازیگر خوب این سال ها دعوت کنیم تا قدم روی چشم ما بگذارد و به روزنامه بیاید. هاشم پور اما اهل مصاحبه، هیاهو و جنجال نیست و طی سال ها خیلی کم و انگشت شمار تن به گفت وگو داده است. ما هم به خواسته او احترام گذاشتیم و فقط از حضور شیرینش برای خوش و بشی ساده و صمیمانه استفاده کردیم. اما هاشم پور میان همین گپ و گفت دوستانه، چیزهای بامزه ای گفت که نقل برخی از آنها خالی از لطف نیست و می دانیم که برای شما هم جالب است. این شما و این جمشید هاشم پور. یک خاطره جالب یکی از روزهایی که مثل همیشه مشغول پیاده روی بودم، جوانی با صدای بلند گفت: آقای مشایخی! آقای مشایخی! من هم ایستادم و گفتم: بله، جانم عزیزم؟ گفت: می خواهم یک عکس با شما بگیرم. من هم قبول کردم. عکس را گرفت و رفت. چند روز بعد در مسیر پیاده روی ام دوباره همان جوان را دیدم. آمد جلو و گفت: من عکس شما را به پدرم نشان دادم و گفتم با آقای مشایخی عکس گرفته ام. او هم به من گفت: خاک بر سرت، تو چطور هنرمندان مملکتت را نمی شناسی؟ این محمدعلی کشاورز است! تکرارنشدنی با رسول ملاقلی پور هیوا، قارچ سمی، مزرعه پدری و میم مثل مادر، چهار فیلمی بود که با زنده یاد رسول ملاقلی پور کار کردم. به همکاری با این کارگردان خوب افتخار می کنم، چرا که او باعث تغییر و تفاوت در پرسونای بازیگری ام شد. البته او شخصیت پیچیده ای داشت و هرکسی نمی توانست خودش را با روحیات او سازگار کند. با این حال من همیشه ارتباط خوبی با رسول داشتم و ملاحظه اش را می کردم. خاطره بامزه ای از او دارم؛ یک بار پلانی را فیلمبرداری کردیم و فکر می کردم که کارم را خوب انجام دادم، اما او به من گفت: جمشید، تو با این بازیت، گند زدی به فیلم من! من گفتم خب، پلان را دوباره بگیریم. او گفت: نه، این قدر بد بود که دیگر قابل تکرار نیست. قارچ سمی اگر بخواهم در میان تمام نقش هایم یک فیلم را دوباره بازی کنم، آن یک فیلم قارچ سمی است. به نظرم فیلم قشنگ و تاثیرگذاری بود، اما آن طور که باید، از سوی مردم دیده نشد و مورد بی مهری قرار گرفت. فیلم با پس زمینه جنگ و دفاع مقدس روایت می شد و کمی ثقیل بود. مردم بیشتر دنبال این هستند که بخندند و چنین فیلم هایی خیلی با ذائقه آنها جور نیست. سر تراشیده معمولا کارگردان، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و طراح گریم هستند که برای ظاهر یک کاراکتر تصمیم می گیرند و خود بازیگر نقش چندانی در این میان ندارد. این طوری نبود که من به سازندگان یک فیلم بگویم سرمرا بتراشید. آن موقع برخی آقایان ارشاد فکر می کردند خودم عمدا می گویم که در فیلم ها سر مرا بتراشید تا بیشتر به چشم بیایم. این ضرورت فیلمنامه و شخصیت بود که چنین شمایلی را می طلبید. برای همین تیپ و سرتراشیده، چند سال مرا ممنوع الکار کردند. من و یول برینر اسم که مهم نیست، مهم کاری است که ارائه می شود. تغییر اسم و انتخاب نام هنری برای بازیگران، موضوعی است که در سینمای دنیا هم رواج دارد و معمولا اسم بازیگرانی را که در دهان نچرخد و آسان تلفظ نشود، تغییر می دهند. تغییر اسم من از هاشم پور به آریا هم به همین دلیل بود، اما دوستان اجازه ندادند با این اسم به فعالیتم ادامه دهم. مثلا اسم واقعی یول برینر بازیگر سرشناس هالیوود و نقش فرعون در ده فرمان ، ایول باریسویچ برینر بود. به دلیل سر تراشیده، خیلی ها می گفتند شبیه یول برینر هستم. دهه 60 برخی دوستان به شوخی می گفتند یول برینر و جمشید هاشم پور، هردو 15 میلیون و 300 هزار تومان دستمزد می گیرند! من هم می گفتم البته 15 میلیونش مال برینر است و من فقط آن 300 هزارتومانش را می گیرم! تجلیل مدیر مسئول جام جم از هاشم پور جمشید هاشم پور پس از گپ و گفتی صمیمانه با برخی اعضای تحریریه روزنامه، دیداری با دکتر مراد عنادی، رئیس موسسه و مدیرمسئول روزنامه جام جم داشت و در جریان کم و کیف فعالیت های این روزنامه قرار گرفت. در پایان این دیدار، دکتر عنادی به پاس یک عمر فعالیت پربار هنری جمشید هاشم پور، از این چهره محبوب و مردمی با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد. برخی از نقش های ماندگار زینال بندری / تاراج هنوز خیلی از مردم، جمشید آریا را با نقش معروف زینال بندری در تاراج ساخته ایرج قادری به یاد می آورند. زینال قاچاقچی سابقه داری است که از جایی به بعد متحول می شود و با کمک رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، علیه قاچاقچیان مبارزه می کند. سکانسی که زینال پسر معتادش، صبری را برای ترک اعتیاد در زیرزمین خانه حبس می کند، از به یادماندنی ترین لحظات فیلم است. جمال / مادر هاشم پور یکی از متفاوت ترین نقش هایش را در فیلم مادر زنده یاد علی حاتمی بازی کرد؛ آن هم زمانی که فیلم های اکشن و ماجراجویانه او در کانون توجه قرار داشت. هاشم پور نقش مردی عرب به نام جمال را بازی می کرد که در واقع برادر ناتنی بچه های مادر بود. سکانسی که او در مقابل ظلم و زورگویی محمد ابراهیم (محمدعلی کشاورز) به غلامرضا (اکبر عبدی) می ایستد در خاطره ها مانده است. بازرس صدرالدین ...
شخصیت های نمایش من قدیمی نمی شوند
به گزارش جام جم سیما ، پری صابری تحصیلات خود را در رشته سینما در پاریس گذراند. پس از بازگشت به ایران، با وجود آن که دانش آموخته رشته سینما بود، جذب تئاتر شد و در همان زمان به همراه حمید سمندریان گروه تئاتر پاسارگاد را بنا نهاد. پری صابری در این دوره آثار ادبی و نمایشی مهمی از کارهای دراماتیک جهان را روی صحنه برده است. از نمایش کوروش کبیر بگویید. نوشتن نمایش کوروش کبیر تمام شده و باید امکانات اجرای آن فراهم شود و بودجه بگیریم، زیرا در این نمایش باید حداقل 60 50 نفر روی صحنه بیایند.کوروش کبیر امکانات می خواهد و من به تنهایی نمی توانم آن برنامه را روی صحنه بیاورم. تلاش می کنیم برای اجرای این برنامه، امکانات فراهم شود. برای این که کوروش واقعا شخصیتی جهانشمول دارد. من کاری به این که کوروش پادشاه بوده یا نبوده، ندارم، به اعتقاد من او شخصیتی جهانگیر دارد. همان طور که استوانه کوروش را مانند ورق زردی نگه می دارند و اجازه نمی دهند کسی به آن نزدیک شود، چون این حیثیت یک مملکت است، ما هم تلاش می کنیم به این حیثیت احترام بگذاریم و به آن وفادار باشیم. چه دلیلی دارد شما سراغ نوشته های کلاسیک ایرانی می روید؟ من نمایشنامه هایی را که به صحنه می آورم، درست است که به آدم های روزگاران گذشته می پردازد، اما این آدم ها هیچ گاه قدیمی نمی شوند. سعدی همیشه مدرن است، برای این که سخنانی که می زند زمان ندارد یا مولانا حرف هایی که می زند، تاریخ انقضا ندارد. من با سبک و سیاق خود این نمایشنامه ها را روی صحنه می آورم و سبکی را هم که ساخته و آماده کرده ام، آمیزه ای از حرکت های مدرن جامعه بشری برای تئاتر است. یعنی ما تئاتری را روی صحنه می بریم که هم از لحاظ حرکت و موسیقی خیلی به آن اعتقاد داریم. می شود بیشتر توضیح دهید؟ نمایشنامه هایی که روی صحنه می آید، باید از لحاظ تصویری قوی باشد، شما باید در راه مدرن تئاتر امروز حرکت کنید. حرکت بدن، که حرکت بدن دیوانه می گویند امروز بابی است که اگر به آن توجه نکنید، نمایشنامه ای را نمی توانید به روی صحنه بیاورید و اثرگذار باشد یا موسیقی به همین ترتیب. موسیقی جزء لاینفک یک تئاتر است. از روزگاران گذشته، موسیقی در تئاتر نقش مهمی داشته است. یعنی این گونه نبوده که یکی این سمت بنشیند و دیگری آن سو و با هم حرف بزنند. این هم یک زمانی بوده است. شاید در حال حاضر نمایشنامه رادیویی تا حدودی همین باشد. یعنی مبنای این نمایش، تنها دیالوگ است. دیالوگ کار اصلی را به عهده دارد ولی شما باید به این دیالوگ قدرت اجرایی بدهید. اگر بتوانیم این قدرت اجرایی را به دیالوگ ها بدهیم خوب است، اگر نه این دیالوگ ها اثرگذار نیستند. به اعتقاد شما، این ویژگی ها در آثار نمایشی این روزهای ایران رعایت می شود؟ در حال حاضر افرادی که در ایران کار می کنند به این مسائل توجه می کنند. من تا به حال کاری از هنرمندان جوان را ندیده ام که در آن حرکت نباشد. در حال حاضر نشانه های مدرن بودن را به درستی در آثار هنرمندان جوان می بینم. چون خوشبختانه اینها به اینترنت دسترسی دارند و می بینند که در دنیای امروز، تئاتر چگونه حرکت می کند. یعنی شما مدرن گرایی در آثار این جوانان را می پسندید؟ بله! می پسندم. چون دنیای امروز مرتب دارد حرکت می کند و سرعتش هم به خاطر اینترنت خیلی سریع اتفاق می افتد. تئاتری که شما امروز روی صحنه می برید و خیلی مدرن است، سال بعد کهنه می شود. چون دنیا خیلی در جنب و جوش است و بسرعت دارد گام برمی دارد. به اعتقاد شما ضرورتی برای اجرای دوباره بعضی از کارها وجود دارد؟ این کار چه محاسن و معایبی دارد؟ اجراهای دوباره حتما ضرورت دارد. بگذارید برای روشن شدن این مساله از خودم مثال بزنم. من می آیم و نمایش رستم و اسفندیار را روی صحنه می آورم. برای آوردن این نمایش روی صحنه دو سال زحمت می کشیم تا این کار اجرا شود. نباید پرونده این کار فوری در عرض 30 روز بسته شود. همه دنیا هم همین طور است. رپرتوآر می گذارند و کارها مرتب تکرار می شود. این تکرار، تکرار کارهای بی ارزش نیست. شما وقتی دارید راجع به سعدی، حافظ، فردوسی و... حرف می زنید، باید مرتب این نمایش ها تکرار شود. من خودم پنج کار درباره فردوسی انجام دادم؛ داستان رستم و سهراب، بیژن و منیژه، سوگ سیاوش و... را به روی صحنه آوردم، اما دیگر کسی به خاطر نمی آورد که این کارها به روی صحنه آمده یا نه. این کارها باید دوباره به روی صحنه بیاید. دلیل این نیاز به تکرار را مصداقی تر بیان می کنید؟ فرض کنید زما ...
پست جدید اینستاگرام اکبر عبدی درباره وضعیت جسمی اش
گروه گوناگون کمال مهر ؛ ؛ اکبر عبدی در اینستاگرامش نوشت: خدا را شاکرم که یاریم می کند تا سختی دوران نقاهت را سرکنم/به عشق مردم سرزمینم حالم خوب است. لازم به ذکر است که اکبر عبدی به علت نارسایی کلیه، اخیرا مجبور به جراحی و پیوند شد و در حال حاضر در دوران نقاهت به سر می برد. انتهای پیام/ ...
فرهنگ در رسانه
همگی دست در دست هم داد تا بعد از حدود 10 سال از برگزاری دوره اول این نمایشگاه، دومین دوره آن نیز برگزار شود. مسابقه و نمایشگاهی که با استقبال خوب هنرمندان کاریکاتوریست در سراسر جهان روبه رو شد. در این دوره از نمایشگاه، آثار برگزیده دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست به روی دیوار نمایشگاه رفتند. حتی خبر راه اندازی این نمایشگاه با واکنش های خارجی روبه رو شد. مصاحبه محمد جواد ظریف با مجله ...
انتشار پرتره های ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی در نشریه معتبر فرانسه +عکس
کشورهایی غیر فرانسه زبان هم به آسانی قابل دسترسی است. حالا وب سایت این نشریه پرتره هایی از چهره های اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی را منتشر کرده است. منبع: سلام سینما /انتهای پیام/ خبرگزاری میزان : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. ...
از کنار هتاکی ها می گذرم
چقدر در روز برای حضور در فضای مجازی وقت می گذارید؟ خیلی کم. شاید روزی 20 دقیقه، چون فقط یک صفحه اینستاگرام دارم و فیسبوک و... ندارم. حضور در شبکه های اجتماعی برای شما چه جذابیتی دارد؟ جذابیتش برای من ارتباط با مخاطب است. از طریق همین اینستاگرام توانستم درباره آخرین اثرم یعنی سریال دوردست ها برای کسانی که کارهایم را دنبال می کنند اطلاع رسانی کنم و تبلیغات خودم را داشته باشم. در واقع این صفحات یک جور جنبه اطلاع رسانی فردی دارد و من هر لحظه که اراده کنم می توانم نظرات را بخوانم و بی واسطه با مخاطبانم در تماس باشم. بسیاری از هنرمندان در شبکه های اجتماعی مجازی حضوری پررنگ دارند، اما وقتی با آنها صحبت می کنی چندان از فضای موجود در شبکه های اجتماعی دلخوش نیستند. شما چه احساسی دارید؟ کسی که با مخاطب روبه رو می شود باید خودش را برای انواع و اقسام نظرات آماده کند. بسیاری تو را دوست دارند و تشویقت می کنند و خیلی ها هم تو را به هزار و یک علت دوست ندارند و با کامنت هایشان تخریبت می کنند. در نتیجه کسی که وارد این میدان می شود باید پذیرای هر دو طیف باشد. به نظرم کسی که این فضا آزارش می دهد باید صفحه اش را ببندد. من اگر خودم هم از کامنت ها خیلی ناراحت بشوم صفحه ام را می بندم. این که به خاطر حضور در فضای مجازی اذیت بشوم و حرص بخورم، فایده ای ندارد. به شخصه با خشونت کلامی که می گویند در شبکه های اجتماعی وجود دارد روبه رو شده اید؟ خدا را شکر خیلی کم بوده و شاید هنوز برای من اتفاق نیفتاده است. هر شب بعد از پخش سریال، نظرات را چک می کردم و مثلا از مجموع کامنت ها شاید یک نظر منفی بود که آن هم بی احترامی و توهین نبود، بلکه گفته بود از بازی من یا قیافه ام در فلان عکس خوشش نیامده است، اما می دانم به خیلی از دوستان حتی فحش های رکیک می دهند. راه مقابله با این گونه کامنت ها و بازخوردها از نظر شما چیست؟ سلیقه ها متفاوت است. دوستان در این گونه موارد بلاک می کنند. به نظر من می توان گذشت. ما همان قدر که از تعریف لذت می بریم باید از تخریب هم آزرده نشویم. پیش آمده است به نوع بازی از یکی از همکارانم انتقاد کرده اند و او منتقدان را بلاک کرده است و آن افراد در صفحه من می نویسند که فلانی چقدر بی ظرفیت است! به من و نوع بازی ام هم انتقاد می کنند، اما من پاک و بلاک نمی کنم و از کنارش می گذرم. معتقدم هر کس نظر خودش را دارد. لابد مخاطبان با بیان نظراتشان در این فضا ارضا می شوند و از این که می توانند ایده خود را بگویند لذت می برند. دلیل نمی شود همه دنیا، ما را دوست داشته باشند. من هم سلیقه خودم را دارم و مثلا عاشق بازی خانم پانته آ بهرام هستم و از بازی یکی دیگر از خانم ها خوشم نمی آید. البته ناگفته نماند برخی مغرضانه نظر می دهند و دست روی مسائل خاص می گذارند. این دسته از افراد حتما باید بلاک بشوند تا از شرشان برای همیشه خلاص بشوی. حریم خصوصی برای همه بخصوص ما ایرانیان اهمیت خاصی دارد. در فضای مجازی به دلیل غیرقابل کنترل بودن محتوا و نظرات، گاهی حدود این حریم تغییر می کند. شما با این اتفاق مواجه شده اید؟ من معتقدم می توانیم یک صفحه شخصی داشته باشیم و عکس های خصوصی تر را با دوستان صمیمی و اقوام نزدیک به اشتراک بگذاریم. این صفحات قفل هستند و هر کسی نمی تواند عکس های آن را ببیند. یک صفحه دیگر مخصوص کار است که مردم آزادند در آن صفحه بروند. عکس هایی که در صفحات عمومی گذاشته می شوند خیلی مهم هستند. من و دیگران ممکن است در زندگی شخصی و محیط خارج از کار به گونه ای دیگر باشیم، اما با هرعقیده ای باید بدانیم در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم. به نظرم افراد اگر مواظب خط قرمزهای مردم باشند و چیزهایی را که مردم دوست ندارند ببینند در این صفحات نگذارند، شاید کمتر فحش بخورند. بیشتر مواردی که می دانم مورد توهین و تحقیر قرار گرفته اند کسانی بوده اند که حجابشان مورد پسند عامه نبوده است. در واقع زندگی خصوصیشان را وارد حیطه عام کردند که غلط است. پس خود گردانندگان صفحه ها را در نظراتی که می گیرند، موثر می دانید؟ صددرصد. باید بدانی چه چیزی را جلوی چشم مخاطب می گذاری. من پا روی خط قرمزهای مردم و چیزهایی که برایشان مهم است، نمی گذارم. می گویند: خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو. اینجا اروپا نیست که عکس های فشن خود را به اشتراک بگذارم. لااقل من نمی پسندم. اگر کسی می خواهد کمتر فحش بخورد این کارها را نکند. با توجه به برخوردهایی که در فضای مجازی ...
خاطرات خاله رهبر کره شمالی از کودکی کیم
پی برد. /انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.