سایر منابع:
سایر خبرها
شرح دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
برکات الهی، و مصونیت از عذاب دنیوی و اخروی برای آن بیان شده است. پیشگیری از عذاب الهی خداوند متعال در سوره انفال استغفار را یکی از عوامل پیشگیری از عذاب الهی معرفی می فرماید: وَ ما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فیهِمْ وَ ما کانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ یَسْتَغْفِرُون؛[انفال/33] تا آن گاه که تو در میانشان هستی خدا عذابشان نکند و تا آن گاه که از خدا آمرزش می طلبند، نیز ...
علم خداوند مطلق است/ اثرات اعتقاد به علم خدا در زندگی انسان
مورچه ها بر سنگ صاف آگاهی دارد، افزود: بر اساس اعتقادات ما خداوند هم به نظام آفرینش و شگفتی های خلقت آگاهی داشته و هم نسبت به مخلوقات و موجودات علم دارد لذا علم خداوند مطلق است. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در آیه هشتم سوره رعد خداوند به علم خود نسبت به نظام آفرینش و نسبت به اعمال و رفتار بندگان اشاره می کند، بیان داشت: معنای عبارت الله یعلم ما ...
برگزاری جشن میلاد سبط اکبر در مسجد امام زمان (عج) دولت آباد+ سوالات مسابقه
آیه است؟ الف) آیه 63 سوره فرقان ب) آیه 86 سوره نساء ج) آیه 108 سوره انعام د) آیه 125 سوره نحل -3 با توجه به آیه 21 سوره بقره، خداوند انسان ها را برای چه مقصودی آفریده است؟ الف)رسیدن به بهشت ب)پرستش و اطاعت خداوند ج) پیروزی در سایه تلاش و کوشش د) تداوم نسل بشر و زیاد شدن انسان ها -4 کلام حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) که: اگر صلح را نمی پذیرفتم همه شیعیان نابود ...
پرهیز از گناه؛ مهمترین اثر تربیتی اعتقاد به علم خدا
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد شامگاه شنبه، 29 خردادماه در برنامه تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه رعد در مسجد بعثت خرم آباد، گفت: آیات هشتم و نهم سوره رعد در رابطه با علم بی پایان خداوند متعال است. وی افزود: ما درباره علم خدا قائل به صفاتی هستیم یکی از این صفات خدا علم است خدا از علم مطلق ...
انبیا، رجال آسمانی بوده و از قماش انسان های عادی نیستند
می دانند و بیان می کنند. این استاد حوزه بیان کردند: علم غیب انبیای الهی کسبی است؛ علم غیب خداوند حد و حدودی ندارد، ولی علم غیب انبیا، حد و حدود دارد؛ در هر زمان انسان های نادان به علم انبیا، ایراد گرفته اند. معظم له اظهارکردند: عذاب این افراد، صیحه ای که همراه با رعد و برق بوده است؛ این صیحه پرده های گوش را پاره کرده و قلب ها را از جا می کند. حضرت آیت الله سبحانی ...
ای محمد! مردم را به چه فرامی خوانی؟
أَدْعُوا إِلَی اللَّهِ عَلی بَصیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنی وَ سُبْحانَ اللَّهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکین سوره یوسف (12) آیه 108 ترجمه الف- بگو: این روش من است که به سوی خدا با بصیرت دعوت کنم، من و کسی که پیروی ام کرد؛ و خدا منزه است، و من از مشرکان نیستم. ب- بگو این است روش من: به سوی خدا دعوت می کنم، من و کسی که پیروی ام کرد تنها براساس بصیرت هستیم ...
علل عذاب های الهی برای قوم های ظالمان در بیان آیت الله سبحانی
آسمانی بودند و از قماش انسان های عادی نیستند. آنها خبرهای غیبی را داشتند و این خبرها را برای مردم بیان می کردند، اما باز هم یک سری از انسان های نادان در زمان های مختلف به علم غیب انبیاء ایراد می گرفتند. وی افزود: خداوند به سوی انسان های گناهکار عذاب می فرستد، قوم حضرت صالح در زمان بین الطلوعین عذاب شدند، عذاب الهی که خداوند بر قوم صالح نازل کرد، صیحه ای همراه با رعد و برق بود که براثر این ...
سنت شیطانی بشر، تکذیب پیامبران بوده است
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت الله العظمی سبحانی بعد از ظهر امروز در درس تفسیر سوره مومنین گفت: خداوند متعال در پاسخ به تقاضای حضرت صالح در خصوص عذاب آن قوم، مردم آن قوم را تهدید کردند. وی افزود: خداوند به حضرت صالح فرمودند که به سرعت آنها را عذاب می کند و این عذاب از شب تا صبح طول می کشد؛ این عذاب همان صیحه آسمانی بود که خداوند در نیمه شب بر سر این قوم نازل کرد ...
آیت الله سبحانی: تبعیت از سنت رحمانی خداوند مهم ترین عامل رستگاری است
داشت چون علم غیب انبیا کسبی و محدود بود و به پایان می رسید. آیت الله سبحانی ضمن تبیین عذاب الهی که از سوی خداوند برای انسان های گناهکار فرستاده می شد، بیان کرد: عذاب الهی که برای قوم حضرت صالح (ع) نازل شد صیحه ای بود که همراه با رعد و برق بود و بندهای قلب از هم باز می شد که این عذاب در اصل عذاب حقی بود. استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: خداوند قوم های ظالم را نفرین کرده که انسان ...
قرائت جزء، مناجات و دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
روز به عنوان دو شاهد به همراه این سوره به نفع قاری این سوره شهادت می دهند و خداوند به او زندگی پاک داده و با مرگ پاک از دنیا می رود. از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است: هر کس سوره مزمل را قرائت نماید اجری همانند کسی که در راه خداوند بندگانی را به تعداد جنیان و شیاطین آزاد کند اعطا می شود. و سختی دنیا و آخرت از او برداشته می شود و هر کس بر قرائت این سوره مداومت ورزد رسول ...
هرگز زمین از حجت خداوند خالی نیست/ اثبات حقانیت پیامبران با معجزه
به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه چهارشنبه در نهمین جلسه تفسیر قرآن ماه رمضان با اشاره به اینکه موضوع آیه هفتم سوره رعد بهانه جویی کافران است، اظهار داشت: در برابر دعوت پیامبر اکرم(ص) کافران دو دسته بودند دسته اول کافران لجوج که درخواست تعجیل در عذاب داشتند و دسته دوم کافران بهانه جو که در مقابل پیامبر (ص) بهانه های همچون درخواست معجزه می آوردند. وی با بیان اینکه ...
انذار و بشارت؛ لازمه تربیت و هدایت
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد شامگاه جمعه، هفتم خردادماه در برنامه تفسیر قرآن با محوریت سوره رعد در مسجد بعثت خرم آباد، گفت: موضوع آیه هفتم سوره مبارکه رعد بهانه جویی کافران است. وی افزود: پیامبراعظم(ص) وقتی به پیامبری مبعوث شد مردم در برابر دعوت وی به سه د ...
شرح دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان
حرام کن . ترس از عذاب الهی خداوند عزوجل در قرآن می فرماید: واتقوا الله و اعلموا ان الله شدید العقاب " ؛ و از خداوند بترسید (و تقوای او را پیشه کنید) و بدانید به درستی که خداوند سخت عذاب است . که این عذاب و عقاب الهی برای کسانی می باشد که به معصیت و نافرمانی ذات اقدس او مشغولند به طوری که شکرگزار نعمت های خداوند نبوده و خداوند از آنان راضی نمی باشد چنانچه خداوند متعال ...
ضعف ایمان؛ دلیل درخواست عذاب از سوی کفار
لَذُو مَغْفِرَةٍ لِّلنَّاسِ عَلَی ظُلْمِهِمْ وَإِنَّ رَبَّکَ لَشَدِیدُ الْعِقَابِ پرداخت و گفت: این آیه در مورد درخواست تعجیل در عذاب از سوی قوم لجوج و لجاجت باز کفار است. نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این که در زمان شروع تبلیغ دین از سوی پیامبر اکرم(ص)، مردم به سه دسته تقسیم شدند، عنوان کرد: دسته اول انسان هایی بودند که فطرت پاک و سالمی داشتند و آنچه که پیامبر اکرم(ص) به آن ...
هلاکت شیطان توسط امام زمان(عج)
که تا انسان مکلّف است در پی گمراه کردن او باشد؛ زیرا ممکن است خداوند، جامعه انسانی را صالح گرداند و فساد را ریشه کن کند، و مردم جز پروردگار کسی را نپرستند، در این صورت شیطان نمی تواند کسی را گمراه کند. (المیزان، ج 12، ص 128) به عبارت دیگر هر چند وجود شیطان سبب افزایش وسوسه خواهد بود اما تمام وسوسه با شیطان نیست بلکه نفس اماره هم اگر شیطان نباشد، انسان را به امور ناپسند وسوسه می کند پس این قول هم ...
عذاب بعد از درخواست معجزه، سنت الهی است/ تفسیر آیات 5 و 6 سوره حج
سنت من است. هاشمی شاهرودی با اشاره به عبارت أَفَهُمْ یُؤْمِنُونَ در آیه ششم این سوره عنوان کرد: در اینجا استفهام انکاری و توبیخی است نه استفهام حقیقی، زیرا خداوند نیت قلوب این مشرکان را می داند و می داند ایمان نمی آورند. هر چند ابوبکر و ابوسفیان گفتند ما ایمان داریم ولی خداوند از دلشان آگاه است که اینها ایمان نخواهند آورد. این استاد حوزه تصریح کرد: این آیه همچنین دلگرمی برای پیامبر است ...