سایر منابع:
سایر خبرها
دنیای تصویر 264 منتشر شد
( پیکی بلایندرز ) نقد فیلم: نشتیِ عقیدتی! ( بادیگارد )، تحملِ سربالایی! ( گاوخونی )، مظنونین همیشگی (نگاهی به مقوله خیانت زناشویی در سینمای ایران و آخرین اثر اکران شده با این سوژه: عادت نمی کنیم )، هجو هوشمندانه ی هالیوود (نشانه ها و ارجاع ها در زنده باد سزار ) شکل گیری صنعت فیلمسازی (راز بلاک باسترها از نگاه جورج لوکاس/ قسمت دوم) 1920-1910: سال های سرنوشت ساز برای ...
درآمدی بر مبانی کلامی استنباط از قرآن
ها را ظاهری بدانیم؛ زیرا شارحی که همواره موافق، سخن بگوید، در حقیقت شارح نیست. وقتی گفته می شود کتاب را مبنا قرار دهید و روایات را به آن عرضه کنید، در واقع فهم مستقیم از کتاب توسط مخاطب، به رسمیت شناخته شده است؛ در حالی که طبق قاعده شارح بودن سنت نسبت به قرآن باید از طریق روایات به قرآن نظر نمود. عالمان بی آن که در این زمینه به طور ویژه توجه نمایند، معمولا در فضای به دست آمده از ذهنیت ...
اینجا مدرسه آقازاده هاست!
اینجا مدرسه خاص است. همین مدرسه چند هزار متری معروف خیابان فرشته تهران که چه آقازاده هایی از آن فارغ التحصیل نمی شوند. ثبت نام که هفت خوان خودش را دارد. فرم ثبت نام باید پر شود و اگر آدرس محل سکونت از الهیه بالاتر بود، مدرسه درباره دانش آموز شما تحقیق می کند. تازه بعد از همه اینها به قرار مصاحبه دعوت می شوید. به هرحال رد شدن از درهای این باغ دراندشت و نشستن پشت آن میز و نیمکت ها ...
عباس کیارستمی و جریانی که باید متولد شود و گسترش یابد
. عباس کیارستمی به عنوان یک هنرمند مولف و صاحب سبک در تاریخ سینمای جهان نامی جاودانه است. نه از آن روی که نخل طلای بزرگترین رویداد هنری جهان را در سال 1997 میلادی کسب کرده است؛ بلکه از آن روی این سخن با افتخار گفته می شود که همگان وی و سینمایش را یک سینمای مولف و جریان ساز در تاریخ سینما می دانند و گواه این موضوع را باید تجربیات او در ساخت فیلمهایی به غایت متفاوت و البته جریان ساز و با ...
دلهره های هفتگی؛ جذابیتهای جامانده
اثر مستولی است، بیننده در هر قسمت باید با کاراکترهای تازه ای در کنار آدمهای اصلی و آشنا مواجه شود و چون این بار برای آن هزینه هم کرده، با وسواس بیشتری به قضاوت اثر می نشیند. نکته ای که سازندگان روی آن تاکید دارند و در هر قسمت شاهد ورود قصه ها و داستانهایی تازه هستیم. ضمن اینکه برای اغلب نقش ها نیز از حضور بازیگرانی سر شناس بهره گرفته شده تا وجوه تجاری سریال نیز مدنظر قرار گرفته باشد. ...
کیارستمی به روایت کیارستمی
تولد و نشو نمای اولیه: من متولد سال 1319 در تهران هستم. پدر من پدر یک نقاش و طراح دکوراسیون بود که از فشار قیدهای پدرزنش فرار کرد و در اختیاریه خانه ای ساخت. 40روزه بودم که به آنجا رفتیم و دوسال در خانه ای زندگی کردیم که در نداشت و زمستان ها پتو به در می زدیم و از دوردست فقط خانه ما دیده می شد که اطرافش مزرعه بود؛ یک خانه با شیروانی قرمز که هیچ چیز جز گندم اطرافش نبود. زندگی سختی داشتیم. مادرم عادت داشت جورابهای ما را که پاره می شد، دوباره آن را بخیه می کرد یا همیشه کف جورابم را کفی می دوخت. خوردن برای ما خیلی مهم بود ...
مرگ کیارستمی و سایه سنگین احساسات
دارد و آن اینکه اغلب مردم دوست دارند هنرمندان را با سلیقه و عقاید خودشان بپذیرند و هنوز به این باور نرسیدیم که هنرمند را آن طور که هست، بپذیریم. در دوران حیات حبیب کم نشنیدیم از نارضایتی جماعتی که می گفتند چرا حبیب در دوران فلان رییس جمهور به ایران آمد؟ چرا فلان شخصیت قرار است از او حمایت کند؟ و بعد از فوت این هنرمند و در کشاکش موج احساسی از درگذشت او، القابی چون لس آنجلسی از سوی یک عده دیگر ...
رضا یحیایی نقاش و مجسمه ساز ایرانی ؛ معاصر بودن من حاصل استفاده از فیگوراست
نگارخانه وصال شیراز از یکشنبه شب میزبانی آثار آوانگاردی می کند که محصول نگاه و جهان بینی هنرمند مجسمه ساز، پرفورمر و نقاشی است که خود را با اصالتی شیرازی می داند و به واسطه نیاکان این شهر را خاستگاهش عنوان می کند. او با این جملات که من مهمان شما هستم، می خواهم مهماندارتان باشم، می خواهم از شما با رنگ ها و احساساتم پذیرایی کنم از میهمانان این نمایشگاه و پرفورمنس آرت استقبال می کند و قصه ...
حسین سحرخیز: چرا حرفه ای های ما در فضای تئاتر نیستند/بودجه تئاتربیشتر شوخی است!
ایسکانیوز-نشمیل نوری: بیگانه نام رمانی از آلبر کامو است که در سال 1942 در انتشارات معروف گالیمار منتشر شد و متن آن از اصلی ترین آثار فلسفه اگزیستانسیالیسم به شمار می آید. کامو در مقدمه ای بر این رمان می نویسد: دیرگاهی است که من رمان بیگانه را در یک جمله که گمان نمی کنم زیاد خلاف عرف باشد، خلاصه کرده ام: در جامعهٔ ما هر کس که در تدفین مادر نگرید، خطر اعدام تهدیدش می کند. منظور این است که فقط بگویم قهرمان داستان از آن رو محکوم به اعدام شد که در بازی معهود مشارکت نداشت. این کتاب داستان یک مرد درونگرا به نام مرسو را تعریف می کند ...
روایتی از آز و آشفتگی سرای سالار قاجار
.... چشم پوشی از اینکه دکور تا حدی موجب محدودیت در میزانسن دهی شده بود، جفای به گروه اجرایی است. اگر این نمایش با طراحی صحنه اولیه خود می توانست به اجرا برسد، قطعا اتفاقات بهتری چه برای کارگردان نمایش و چه بازیگران می افتاد و فضاسازی لازم برای برقراری ارتباط مخاطب نیز ساده تر میسر می شد.گلاب آدینه به عنوان چهره اول این نمایش، بحق یک سر و گردن بالا تر از سایر بازیگران عمل می کند. بیان شیوا و وقوف ...
هنرمندان در تولید آثار به ارتباط گیری اثر با مخاطب توجه کنند
علاوه بر دقت بر روی تکنیک، روش و اجرای آثارتولید شده در کنار خلاقیت، به مخاطب نیز توجه داشته باشد. نجابتی به هنرمندانی که قصد شرکت در جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی دارند، توصیه کرد: علاوه براینکه آثار شما باید در خلاقیت و نوآوری، حرف تازه ای داشته باشد باید بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند که برای تحقق این مهم هنرمندان باید در حین تولید یک اثر هنری، مخاطبان خود را درنظر ...
برای حفظ حیا اول باید مراقب محجبه ها بود بعد سراغ بدحجاب ها رفت!/ انحراف؛ تهدید جدی برای جامعه متدین/ ...
زنان آموزش ببینید، حال کدام مرد زیربار می رود؟ از بسیج و سپاه شروع کنید از حوزه های علمیه شروع کنید.. مردان همه چیز را بلد هستند البته به نظر خودشان ! این فعال امور زنان و خانواده گفت: اگر می خواهیم یک واکاوی درست داشته باشیم باید از جامعه متدین شروع کنیم و جامعه متدین هم یعنی حوزه های علمیه چرا که اشکالات و مشکلات ما از همین سطوح است، برای مثال با پخش فیلم سخرانی مداحی که به اعتراض وزارت ...
نبرد سنتی فوتبال دیجیتال؛ FIFA در مقابل PES
بعدی را قدرت می بخشد. با اشراف بر عدم ایجاد تغییرات اساسی از فیفا 14، این تعویض موتور گرافیکی به شدت مورد استقبال هواداران فیفا قرار گرفته است؛ اما به نظر فراست بایت تفاوت کمتری نسبت به انتظارات ایجاد خواهد کرد. بدون شک گرافیک و انیمیشن های بازی تغییرات اساسی به خود دیده و همه چیز تماشایی تر جلوه می کند؛ اما متاسفانه EA Sports به جای آنکه عنوان فوتبالی اش را با قدرت موتور جدید از نو بنا ...
زنان محجبه و قدرتمند در قاب سیما
که در سلامت اجتماع نقش مستقیم دارد، مساله حجاب و عفاف است. سپهری با تاکید بر این نکته که رسانه ملی به عنوان یکی از رسانه های فرهنگ ساز، می تواند نقش قابل توجهی در ترویج حجاب داشته باشد، توضیح داد: رسانه به عنوان بازوی نظام، تلاشش را در این زمینه کرده اما نیاز به تلاش بیشتر داریم. با دیدگاه و رویکرد بهتر در این باره و همچنین با توجه به رویکردهای موثرتر می توان به نتایج بهتری هم رسید. ...
ازدواج دختران 7 تا 11ساله در روستای پسک
پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز (BoyerNews.com) : 24ساله بود، از خدمت سربازی که برگشت با کودکی 9ساله از اهالی روستا نامزد شد. 6سال بعد به خانه بخت رفتند. جوان سیاه سوخته ای است لاغر که همه حواسش را داده به پیچ جاده که در هر خمش انبوه درختان سبز و باغ های پربار نمایان است. آرام می راند. حالا 31 ساله است و پدر 2 فرزند 5 و یک ساله. عروس 15 ساله زود مادر شد و مرد جوان به یاد می آورد که چقدر از ...
روز جشن آینه ها
عزیزی را که با آثارش برای ما خاطرات زیادی به یادگار گذاشت، بدرقه کنیم. هنرمندی که امروز به عنوان میراث فرهنگی ایرانی در جهان شناخته می شود . و ادامه داد: کیارستمی فقط یک فیلم ساز، فقط یک شاعر، فقط یک تصویرگر و عکاس نیست. او همه اینهاست، ولی فقط همه اینها نیست . ابراهیم حقیقی یار قدیمی عباس کیارستمی نیز عنوان کرد: در دوره ای که فیلم هایی پر از قتل، غارت و خونریزی تولید می شدند، کیارستمی با ...
ایستاده در برابر بی شعوری
...، نه فقط در میانه دو جنگ جهانی، بلکه در همه ادوار تاریخ ارائه کند. کامو به دلیل نگرانی و دل مشغولی اش درباره سرنوشت آدمی و مسئولیتی که در قبال افشای محتوای یک جانبه قوانین، سنت ها، عرف و عادت در میان جوامع بشری احساس می کرده و به پشتوانه شناخت انتقادی عمیقی که از گفتمان های رایج و مسلط در تاریخ بشر داشته است، منکر وجود هرگونه طرح و تدبیر عقلانی در جهان انسانی و هرگونه غرض یا معنای از پیش مقررشده ...
پاک کردن لکه چای با اسید سولفوریک
صدف فاطمی: نابغه ها کاری به روزمرگی ها ندارند و باوجود ضریب هوشی بالایی که دارند، حواسشان به اتفاقات عادی روزانه نیست و اگر مرد باشند، زنان از دستشان بیزارند. روانشناسان می گویند استعاره ای وجود دارد که نابغه بودن را درست در نقطه مقابل شانه خالی کردن از وظایف روزمره قرار می دهد. این آدم ها مسئولیت پذیر نیستند و کاری به آنچه دورو برشان می گذرد، ندارند. آنیتا آبرامز، روانشناس بریتانیایی و عضو انجمن ...
پادری؛ روایتی شریف از یک خانواده ایرانی
اتفاقی که در تلویزیون خودمان هم بتازگی جایش را باز کرده است و در همین مدت کوتاه به نظر می رسد مجموعه سازان بخوبی توانسته اند ضوابط این فرآیند را رعایت کنند و پیش بروند. این اتفاق بخصوص با مجموعه درخشان پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم اوج گرفت و اعضای خانواده معمولی که نمادی از طبقه متوسط و در نگاه کلی تر، بیشتر مخاطبان تلویزیون بودند، توانستند در چهار سری پیاپی مهمان خانه های مردم شوند. این شب ها شاهد پخش مجموعه پادری از شبکه یک سیما هستیم؛ مجموعه ای که سری اول آن سال 92 با نام دودکش روی آنتن رفت و استقبال مخاطبان از فضای آرام و خانوادگی و مضمون همه پسند آن، تلویزیون را به ساخت سری دوم کار مجاب کرد. در ادامه به بررسی مهم ترین تغییرات ایجاد شده در سری دوم مجموعه و تاثیر آن در دیده شدن و موفقیت کار می پردازیم. حفظ ثبات در گروه شاید بتوان مهم ترین عامل قابل تأمل در سری جدید این مجموعه را حفظ گروه بازیگران سریال دانست که موجب شده هنرپیشگان دوباره بتوانند در همان نقش های پیشین خودشان جلوه گری کنند. در واقع سطح تغییرات و تحولات فقط به تغییر تهیه کننده کار و نیز نویسنده فیلمنامه محدود مانده است. سیدمحمود رضوی در مقام تهیه کننده جایگزین زینب تقوایی شده و کورش نریمانی هم به جای برزو نیک نژاد و حسن وارسته که نویسندگان سری اول مجموعه بودند، فیلمنامه را در سری جدید به قلم تحریر درآورده است. گروه بازیگران سریال هم که همگی از افراد شناخته شده عرصه های هنری کشور و بخصوص تئاتر و تلویزیون طی این سال ها بوده اند به اعتماد نام کارگردان، محمدحسین لطیفی و نیز حضور سیدمحمود رضوی که بارها قابلیت هایش را در مقام تهیه کنندگی فیلم های سینمایی چون دهلیز و دلبری و نیز مجموعه های تلویزیونی موفقی چون نفس گرم و پرده نشین ثابت کرده است دوباره دور هم جمع شده اند. اتفاقی که چندان بسادگی امکان پذیر نیست و گردآوردن این تعداد از بازیگران پرکار کنار هم و برای ساخت مجموعه ای جدید کاری است که نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی چند ماهه دارد. با این حال، گروه سازندگان از عهده این مسئولیت بخوبی برآمده و این شخصیت های محبوب را دوباره کنار هم جمع کرده اند؛ علاوه بر بازیگران پیشین، جمشید مشایخی، ابراهیم آبادی، شهین تسلیمی و مجید یاسر هم از چهره های تازه اضافه شده به سری دوم این مجموعه هستند. جای خالی اتفاقات جدید اضافه شدن یک نویسنده جدید به کاری که سری اول آن قبلا روی آنتن رفته، اتفاقی است که می تواند چالشی برای هر فیلمنامه نویسی محسوب شود؛ از آنجا که مصالح اصلی ساخت کار یعنی شخصیت پردازی ها و نیز طراحی موقعیت ها پیش از این توسط فرد دیگری انجام شده است، نویسنده جدید با این درگیری ذهنی روبه روست که چطور قصه را با همان سیاق پیشین جلو ببرد و باعث دلزدگی مخاطبان یا ناامیدشدن شان از شخصیت ها نشود. چالشی که قطعا کورش نریمانی هم هنگام قبول نویسندگی این کار با آن مواجه بوده و بخش عمده وقتش را به حل این مشکل اختصاص داده است، اما نیمه پر لیوان را هم ببینیم؛ اضافه شدن نویسنده جدید اتفاق خوبی است که می تواند عنصر اصلی خلاقیت و نوآوری را به یک مجموعه بیفزاید. نریمانی از نویسندگان شناخته شده ای است که بخصوص در عرصه تئاتر و نمایش بسیار فعال بوده و نمایشنامه های زیادی را به رشته نگارش درآورده است. در تلویزیون هم در نویسندگی آثاری چون پایتخت 2 نقش داشته و با نگارش مجموعه های دنباله دار و سری گونه بیگانه نیست، اما اتفاقی که در این شب ها و در مجموعه پادری تا اینجای کار شاهد بوده ایم، جای خالی خلاقیت و اتفاقات جدید است. گویی این طور به نظر می رسد که کوشیده شده داستان بر همان سیاق سری پیشین باقی بماند و شاید هم ترس سازندگان از با استقبال مواجه نشدن سری جدید موجب شده قصه این طور از اتفاقات جدید خالی بماند. در اینجا تنها قدرت و هنر بازیگران و ادامه دادن همان تکیه کلام های پیشین چون آمپاس، ان قلت، قمپز یا جر و بحث های لفظی میان دو شخصیت فیروز و نصرت (با بازی هومن برق نورد و بهنام تشکر) است که قدری مجموعه را از یکنواختی نجات داده و به آن تنوع و بهانه ای برای تماشا بخشیده است. هرچند این تکیه کلا م ها و جدل های لفظی هم دیگر جذابیت های سابق را ندارد. روایتی شریف از یک خانواده با این حال و با وجود برخی انتقادات ، هنوز می توان رد پای اتفاقات مثبتی را در پادری مشاهده کرد و از آن سخن گفت. اتفاق ارزنده ای چون پاسداشت مقام خانواده و تاکید بر نقش دور هم بودن د ...
تازه ترین علت برای ممنوع الخروج شدن!
گروه فرهنگی: سایت تابناک نوشت: با وجود آنکه برخی منابع از ممنوع الخروجی پرویز تناولی با شکایت بخش خصوصی خبر می دادند، این مجسمه ساز برجسته کشورمان امروز عنوان کرد با شکایت نیروی انتظامی با اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق مجسمه سازی ممنوع الخروج شده است؛ اظهارنظری که نیازمند توضیح شفاف نیروهای انتظامی است. پرویز تناولی نقاش و مجسمه ساز و از پیشگامان مکتب سقاخانه ای قرار بود ...
بدرقه خالق لحظه های ناب کودکی در کانون
تلاش او، خلق آثاری است که میراث فرهنگی جهان ایرانی است. او تنها یک فیلم ساز و شاعر نیست یک تصویرگر و عکاس نیست. او همه این ها هست اما فقط همه این ها نیست. کیارستمی یعنی هنر متعالی سرزمین پهناور ایران. **طراحی الفبای تازه در سینمای جهان دومین سخنران این مراسم ابراهیم حقیقی گرافیست و طراح، حرف زدن درباره ی دوستی را که 45 سال از همکاری و دوستی عمیقش با او می گذرد، بسیار سخت دانست و تصریح کرد ...
نقد و بررسی هدست واقعیت مجازی HTC Vive؛ من آینده را دیدم
تشکیل شده که هر کدام را باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد: در زمینه ی طراحی آکیولس ریفت با اختلاف بهتر از Vive طراحی شده است. خود هدست وزن نسبتا زیادی دارد و بخش زیادی از وزن اش در قسمت جلویی متمرکز شده است. نتیجه ی مستقیمی که می توان همین ابتدای قصه به آن رسید اینکه استفاده از هدست در بازه های طولانی می تواند باعث ناراحتی مصرف کننده شود. در بدنه ی هدست از پلاستیک مرغوب و ...
هنرمندان یاد کیارستمی را گرامی داشتند/ فیلمسازی که دیگر تکرار نمی شود
خود رسید اما کیارستمی با فیلم خانه دوست کجاست؟ یک دریچه جدید بر سینمای جهان گشود و نشان داد که می شود با یک قصه بسیار ساده، ولی پرمفهوم در سینما فیلم باکیفیت ساخت. در سینما نظریه ای وجود دارد که بیان هرچه مادی تر مسائل هرچه معنوی تر، یک نوع هنر است. یعنی فیلم ساز به سادگی مسائل پیچیده را بازگو می کند نه اینکه یک مسئله ساده را به پیچیدگی هرچه تمام تر بگوید و عباس کیارستمی در خانه دوست کجاست؟ این کار ...
مهدی آذریزدی؛ قصه گوی خوب بچه ها
های خوب برای بچه های خوب و قصه های تازه از کتاب های کهن که در واقع بازنویسی ادبیات کهن و از بطن فرهنگ این مردم بود، در روزگاری نوشته شد که کسی کودکان را جدی نمی گرفت. او با علم و تلاش و سخت کوشی به نیازهای کودکان و نوجوانان ایرانی پی برد، با نگاه خلاق خود بازنویسی متون کهن ادبی و دینی را آغاز کرد و بدین ترتیب به نیازهای عاطفی و زیبایی شناختی کودکان و نوجوانان پاسخ داد، و اساس عشق کودکان این مرز و ...
با ما به پشت صحنه خندوانه بیایید/ جناب خان پرورش اندام می کند!
: انسان برای همه آدم هایی که جهان برایشان جای مهمی است (با هر ایدئولوژی دارند) از معنای مهمی برخوردار است وهمه تلاش می کنند که به این موجود بگویند همچنان می تواند زندگی کند، ادامه دهد و باید بجنگد. این کاری است که از یک پزشک گرفته تا برنامه ساز و فیلمسازی مثل کیارستمی انجام می دهد. جوان ادامه می دهد: ما خندوانه را می سازیم تا بگوییم خبرهای تلخ و اتفاقات ناگوار در جهان بسیار است اما همه باید ...
نکته هایی درباره عباس کیارستمی و فیلم هایش
کیارستمی با عمو سبیلو و سفر بهرام بیضایی و پسر شرقی و اسب مسعود کیمیایی پیدا کرد؛ مگر این که فکر کنیم (یا وانمود کنیم) همه ی این فیلم ها با یک هدف و نیت قبلی ساخته شده اند و در شمار فیلم های آموزشی جای می گیرند که البته این طور نیست. ایرج کریمی در کتابش نوشته است: رئالیسم مهم ترین و نیز بارزترین ویژگی سینمای کیارستمی است... عنوان رئالیسم مفهومی کم وبیش پیچیده و حتی تاحدودی مبهم است ...
- اطلاعات - ؛ از حامی محافطه کار رژیم تا رسانه انقلاب
در مقاله ای با عنوان ارتجاع سیاه ماهیت خود را نشان داد که چهار روز پس از واقعه 15خرداد در اطلاعات به چاپ رسیده است می خوانیم: شما قضاوت بکنید که [آیا] این اقدامات وحشیانه و عهد بربریت، هزارها فرسخ از دین مقدس ما دور نیست؟ تمامش از لحاظ دین ما محکوم و هر کسی که دست به این اقدام بزند، در واقع نه دین دارد نه دنیا دارد و نه آخرت. دین مترقی اسلام ما توانسته است در احکام خود... تمام این راههایی که می ...
جدایی بحرین و جزایر سه گانه با رئالیسم جادویی
محمد حنیف نویسنده و پژوهشگر ادبیات داستانی در گفت وگو با فارس، از انتشار جدیدترین رمانش با عنوان این مرد از همان موقع بوی مرگ می داد که از سوی نشر اسم منتشر شده خبر داد و گفت: در این رمان سعی کرده ام تعاریف نویی از پیرنگ، قهرمان داستان، شخصیت پردازی، و دیگر عناصر مرسوم ادبیات داستانی به نمایش را به نمایش بگذارم. وی افزود: رمان مخاطب را به دنیاهای موازی می کشاند، دنیای دختر سرهنگ، دنیای ...
رسانه ملی در رمضان 95 ضعیف تر از همیشه عمل کرد
کننده ها است اما می توان با وارد کردن فاکتورهایی مخاطب برنامه را گسترش داد. خندوانه (تلف شده) سال گذشته زمانی که اعلام شد خندوانه قرار است در ساعات قبل از افطار روی آنتن برود، همه خیال می کردند مخاطبانش را از دست می دهد و روزه داران عملا حال و حوصله تماشای چنین برنامه ای را قبل از افطار ندارند. خندوانه اما روی آنتن رفت و به پرمخاطب ترین برنامه تلویزیون بدل شد. امسال ...
رسوایی کندی روی پرده سینما
به گزارش جام جم آنلاین ، فیلم نامه این درام پرتنش افشاگرانه براساس یک ماجرای تلخ واقعی نوشته می شود. این ماجرای تلخ در سال 1969 اتفاق افتاد و به دلیل مکان حادثه، به نام ماجرای چاپاکوئیدیک در رسانه های گروهی مطرح شد. در جریان این حادثه، سناتور تد کندی (برادر جان اف کندی) هنگام رانندگی در نزدیکی جزیره چاپاکوئیدیک، با ماشین خود از بالای پل به پائین پرت شد. در جریان این حادثه، دستیار او مری جو کوپچنه درگذشت و کندی او را در محل حادثه، به حال خود رها کرد. کندی تا صبح روز بعد این ماجرا را به اداره پلیس گزارش نکرد. گفته می شود یکی از اقوام نزدیک او، به وی گفت موضوع را به پلیس گزارش دهد. به نوشته هالیوود ریپورتر، جیسن کلارک در این درام افشاگرانه و رسوایی برانگیز، در نقش کاراکتر تد کندی ظاهر خواهد شد. تاثیر این ماجرا بر خاندان کندی تا آن حد بود، که تد کندی از شرکت در رقابت های پست ریاست جمهوری آن سال انصراف داد. خاندان کندی به قدری از این رسوایی آسیب دیدند، که هنوز هم مخالف تولید فیلمی سینمایی براساس آن ماجرای تلخ هستند. به نظر می رسد مرگ تد کندی در سال 2009، راه را برای تولید فیلمی در باره این حادثه تارخی هموارتر کرده است. امر کارگردانی چاپاکوئیدیک را جان کوران به عهده دارد. این فیلم ساز استرالیایی تبار در سال 2013 با فیلم تر ها ی خود، منتقدان سینمایی را به وجد آورد. ...