سایر منابع:
سایر خبرها
زورگیری در آسانسور
مناطق شمال غرب تهران به ویژه در مناطق گیشا، سعادت آباد، آریاشهر، پونک، باغ فیض، ستارخان و... در زمان استفاده از آسانسور مجتمع محل سکونت خود مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته بودند. سرهنگ داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هردو متهم به انجام سرقت به شیوه زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات پرونده، قرار بازداشت موقت توسط ...
اقدام بی شرمانه زن جوان با صاحبخانه خود
تهران بزرگ قرار گرفت . نوع سرقت : داخلی با حضور کارآگاهان در محل سرقت ، در همان مراحل اولیه بررسی محل سرقت مشخص شد که سارق یا سارقین با استفاده از کلید درب محل سرقت و ضمن اطلاع دقیق از محل نگهداری طلا و جواهرات و همچنین اطمینمان از عدم حضور مالباخته ، اقدام به سرقت بیش از 300 میلیون تومان طلا و جواهرات ( بنا به گفته مالباخته ) کرده اند ؛ لذا با توجه به نتایج بدست آمده از محل ...
زورگیری در آسانسورهای غرب پایتخت
و مالباختگانی شدند که عمدتا در مناطق شمال غرب تهران به ویژه در مناطق گیشا، سعادت آباد، آریاشهر، پونک، باغ فیض، ستارخان و... در زمان استفاده از آسانسور مجتمع محل سکونت خود مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته بودند. سرهنگ داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هردو متهم به انجام سرقت به شیوه زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات ...
زورگیری از زنان غرب پایتخت در آسانسور
...، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر شد و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم آگاهی قرار گرفتند. از تمامی شهروندان و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد زورگیری یا تهدید قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند. ...
زورگیران دربستی در آخرین سرقت لو رفتند
مسافر دربستی اعتراف کردند. سرهنگ خلیل شهبازی سرکلانتر نهم پلیس پایتخت درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و بنا به دستور مقام قضایی متهم جهت تحقیقات بیشتر ، دستگیری سایر همدستانش و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. ...
زورگیری دو پسر شرور از زنان در آسانسور
دوم پلیس آگاهی با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . اعتراف به دهها فقره زورگیری با انتقال دو متهم بنام های حسین ( متولد 1367 ) و رضا ( متولد 1366 ) به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، "رضا " به عنوان مجرم سابقه دار که بارها به اتهام ارتکاب جرایم ...
طلادزدی یک زن با نام جعلی
...: زنی سابقه دار که با ترفندی پیچیده به منازل دستبرد می زد و طلا و جواهرات می دزدید، به دام افتاد و به جرایمش اعتراف کرد. مرکز فوریت های پلیسی 110 ساعت 11 روز 29 بهمن سال گذشته، وقوع سرقت منزل در میدان نماز شهرری را به کلانتری شهرری اعلام کرد و پرونده به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. ...
سارقان کیف قاپ با 29 فقره سرقت دستگیر شدند
فتا مدعی شد با مفقود شدن کارت عابر بانکی اش ، مبلغ 15 میلیون ریال از حسابش برداشت شده است.سرهنگ " سید موسی حسینی" ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند.وی با بیان اینکه طی بررسی های فنی به عمل آمده ، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند، افزود: متهم در اظهارات خود بیان نمود یک عدد کیف پول به همراه مدارک شناسایی شاکی پیدا کرده و متوجه ...
24 فروردین - 13 آوریل؛ در تاریخ چه گذشت؟
اسناد به دست آمده، قرار مجرمیت و کیفرخواست صادرمی کنند و معامله ای با متهم صورت نمی گیرد تا در برابر قول به تخفیف مجازات، اعتراف کند (و گاهی اعتراف خلاف حقیقت) و به این عمل که در نظام دادرسی انگلوساکسون (و ازجمله در آمریکا) مرسوم و سالها مورد انتقاد است Plea Bargain پلی بارگین می گویند. ناپلئون بناپارت طبق روش فرانسوی، جرائم از سه درجه اند: خلاف، جنحه و جنایت که پرونده های ...
زورگیری از زنان مقابل آسانسور مجتمع های مسکونی
ما حمله و کیف و گوشی تلفن همراه و طلاهای ما را سرقت کردند و با یک موتور متواری شدند. سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اعتراف متهمان و شناسایی تعدادی از مالباختگان گفت: هر دو متهم با قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفتند. به گفته وی مالباختگانی که بدین شیوه از آنها زورگیری شده است می توانند جهت شناسایی سارقان یا پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند. ...
دوستی با زنان برای سرقت طلا و جواهرات
...: عکس لیلا را داخل گوشی ام دارم. بدین ترتیب کارآگاهان در بررسی های بیشتر دریافتند هویت واقعی این شخص منصوره – 43 ساله یکی از مجرمان سابقه دار است. سرانجام کارآگاهان مخفیگاه متهم را که در 24 متری شهرری بود، شناسایی کردند و موفق شدند او را بیستم فروردین ماه دستگیر کنند. منصوره پس از شناسایی از سوی مالباختگان به سرقت طلاها اعتراف کرد و گفت: طلاها را پس از سرقت در بازار فروختم. کارآگاهان با ...
شگرد پیچیده زن سارق برای دزدی جواهرات
از دومین مالباخته، وی اظهار کرد تصویری از لیلا رحیمی در گوشی تلفن همراهش دارد. این تصویر در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و توسط شاکی اول پرونده نیز شناسایی شد. با به دست آمدن تصویر متهم پرونده و شناسایی هویت واقعی این زن 43 ساله به نام منصوره به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار، اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز و سرانجام این زن چندروز پیش دستگیر شد. منصوره که پس از شناسایی توسط ...
دستگیری زورگیران آسانسوری غرب تهران
...، به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، به منظور تکمیل پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . **اعتراف به ده ها فقره زورگیری با انتقال دو متهم به نام های حسین . م ( متولد 1367 ) و رضا. ع (متولد 1366) به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، 'رضا . ع' به عنوان مجرم سابقه دار که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل، سرقت، درگیری با ...
حوادث کوتاه از کشور
راکب موتورسیکلت مشخص شد، وی دارای سابقه سرقت از شهرستان تهران است. قصاص قاتل واحد مرکزی خبر - دادستان مهریز روز شنبه گفت: پس از رسیدگی به یک پرونده قتل در دادگستری مهریز و دادگاه کیفری یزد حکم قصاص قاتل در دیوان عالی کشور تائید و این حکم صبح دیروز در چهارراه دانشگاه مهریز با حضور اولیای دم، جمعی از مردم و مسئولان این شهر اجرا شد.محمدرضا حدادزاده افزود: این فرد مجرم پارسال یک ...
زورگیری از زنان در اسانسور
نفر ساعتی قبل وقتی به همراه مادرم قصد ورود به اسانسور را داشتیم با تهدید چاقو کیف پول و گوشی تلفن همراه من و مادرم را سرقت کردند. بعد از این حادثه مادرم به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد و در بیمارستان بستری است. با ارجاع پرونده به پلیس اگاهی دو متهم به نام حسین و رضا 27و28 ساله به دهها فقره زو گیری مقابل اسانسور مجتمع های مسکونی شمال غرب تهران اعتراف کردند. انتهای پیام ...
برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی در استان فارس 70 درصد افزایش یافت
ترافیک زا در سطح شهر و ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی را از راهکارهای اولیه می داند. سرهنگ عباسی گفت: می توان با اقدامات حداقلی فوق تا حدود زیادی از مشکلات ترافیک شیراز کاست و اجرای طرح ترافیک زمانی میسر است که اقدامات فوق انجام گرفته باشد. سارقان کیف قاپ با 29 فقره سرقت دستگیر شدند سرهنگ سیروس حیدری با اعلام این خبر گفت: پرونده ای از کلانتری "بوستان" شیراز تحت ...
جیب برها تعطیلات عید میهمان پلیس بودند
مورد شناسایی قرار گرفت. یکی از مالباختگان گفت: در چهارراه ولی عصر در حال سوار شدن به اتوبوس بودم که این آقا مرا هل داد و سوار اتوبوس شد. من حتی با او داخل اتوبوس صحبت هم کردم اما وقتی که متوجه سرقت کیفم که حاوی یک میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد و مدارک شناسایی بود، شدم، او از اتوبوس پیاده شده بود. سرهنگ کارآگاه جانپرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: با توجه به سوابق ...
سرقت جیب بر حرفه ای از 7 سالگی
با شکایت زن جوانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. شاکی به مأموران کلانتری انقلاب گفت: 28بهمن ماه بود که پیامک برداشت پول از حسابم به دستم رسید و من حسابی تعجب کردم. همان لحظه به جست و جوی کیف پولم پرداختم و متوجه شدم کیف پولم که داخل آن عابربانک به همراه رمز و مدارک شناسایی ام بود به سرقت رفته است. با این شکایت تیمی از مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به بررسی حساب مالباخته پرداختند و ...
برگزیده سرمقاله های روزنامه های امروز
در همین آغاز سال، تحت الشعاع مذاکرات لوزان و بیانیه سوئیس قرار گرفت و آن گونه که شایسته بود مورد توجه و تبیین واقع نشد؛ البته از سوی دیگر ضرورت و تا حدودی چرایی انتخاب آن در همین ماجرا تا حدودی آشکار گردید. امسال بیست و دومین سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور رسمی، شعار یا عنوانی را برای سال انتخاب می کنند؛ شعاری که مبتنی بر تحلیل دقیق از شرایط پیش رو و نیاز کشور برای پیشرفت ...
پرسه زدن در شمال شهر برای شکار بچه پولدارها
اخبار حوادث,پرسه زدن در شمال شهر برای شکار بچه پولدارها : ساعت 20:32 بیستم فروردین ماه بر اساس اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 تهران بزرگ مبنی بر یک مورد دستگیری سارق در آدرس دادمان، نرسیده به خوردین عوامل گشت کلانتری 134شهرک قدس در محل حاضر شدند. به گزارش ایران مطلب به نقل از حوادث باشگاه خبرنگاران، با حضور ماموران فردی به هویت "همایون" به واحد گشت مراجعه و اظهار داشت، افرادی که در حال ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
دستگیری زنی که جیب مسافران زن BRT را می زد/ مالباختگان شکایت کنند
از شلوغی داخل ایستگاه و اتوبوس، اقدام به سرقت محتویات داخل کیف مسافرین زن می کردم. سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این دو خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم در ارتکاب جرایم سرقت بویژه به شیوه جیب بری، اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت در داخل ایستگاه و همچنین اتوبوس های خطوط BRT و شناسایی دهها شاکی و مالباخته، دستور انتشار بدون پوشش ...
انهدام باند سارقان مسلح طلافروشی در بوشهر
اعزام کردند. با حضور ماموران در محل، مالباختگان و شاهدان سرقت به آنها گفتند که سه نفر سارق با اسلحه کلاشینکف به طلافروشی ها هجوم برده و با داد وفریاد و تهدید اقدام به سرقت طلا و جواهرات کرده اند. پس از ثبت اظهارات مالباختگان، پرونده ای مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی بوشهر رسیدگی به آن را آغاز کرد. آنها در نخستین گام به بررسی دوربین های مداربسته طلافروشی ...
از تبلیغ صهیونیستی برای آرایش زنان ایرانی وتکفیر تمامی کشورهای عربی توسط داعش تا درد سر خانوادگی اوباما ...
و با توجه به اهمیت ماجرا، این پرونده به شعبه 811 دادسرای مشهد ارسال و توسط قاضی سیدجواد حسینی مورد رسیدگی قرار گرفت. با صدور دستوراتی از سوی مقام قضایی، کارآگاهان با همکاری سازمان بازرسی تاکسیرانی و دیگر مراکز نظارتی، موفق شدند خودرو مذکور را در شهرستان فریمان شناسایی و 2 متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند. 2 جوان 24 و 25 ساله در حالی به 4 فقره آدم ربایی و تجاوز به عنف ...
شکست شبکه تجارت حج در لاپوشانی فاجعه جده/ تحلیل بیانیه لوزان توسط جلیلی/ ناگفته های کرباسچی از زندان و ...
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می کنند و در مواردی هم از کنار آن می گذرند. اگر خبر به ما هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد خانه ...