سایر منابع:
سایر خبرها
علی انصاریان: زود عصبانی می شوم
بسیار سینما می رفتم و همه فیلم ها را می دیدم و همه این اتفاق ها برای من انگیزه ای شد و با خودم گفتم که من همه این چیزها را دیدم و تجربه کردم بیایم ازشان استفاده کنم و بتوانم خوب استفاده کنم. نحوه ورودتان به دنیای بازیگری به چه شکل بوده است؟ اولین بار این داستان در سال 1380 با سریال زیرآسمان شهر برای من اتفاق افتاد، چون از قبل با مهران غفوریان دوستی داشتم این نقش را به من ...
پاسخ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به حواشی چابک سازی این بنیاد
فیلم امکان مینا از نحوه ی پخش فیلم راضی نیست. پخش فیلم دوباره راه اندازی نشده بلکه شرایط ابتدایی برای بهتر دیده شدن فیلم ها مهیا شده است، امکان مینا فیلم متفاوتی است. فیلم ملودرامِ اجتماعیِ عاشقانه ای که قصه اش در بستر تاریخی خاصی پیش می رود و اتفاقاتی در داستان می افتد که شاید مثل بقیه ی فیلم های اجتماعی ایران که مسائل روز را مطرح می کنند نباشد، ولی ما به لحاظ تبلیغی آنچه واقعاً در توانمان ...
آخر هفته تلویزیون به یاد زنده یاد داود رشیدی
بی بی چلچله و شیلات خاطره داود رشیدی را در تلویزیون زنده می کنند با گذشته یک هفته از درگذشت زنده یاد داود رشیدی صداوسیما با پخش دو فیلم از این هنرمند یاد او را زنده می کند. 31 فیلم سینمایی در دو روز پنجشنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم شهریور ماه روی آنتن می روند. در میان این فیلم ها دو اثر بی بی چلچله به کارگردانی کیومرث پوراحمد و شیلات ساخته رضا میرلوحی هم جای دارند؛ فیلم هایی با بازی ...
دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با مراجع عظام تقلید
به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا وسیما، آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با تشکر از خدمات سازمان صدا و سیما، کار این سازمان را مهم ارزیابی کرد و گفت این اهمیت باعث مسئولیت بیشتر این رسانه می شود. وی تاکید کرد: برنامه های صدا و سیما باید دینی و اسلامی باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود. آیت الله صافی گلپایگانی همچنین بکار گیری افراد خوش سابقه در سازمان صدا و سیما و ساخت برنامه های مختلف را مورد توجه قرار داد. وی توجه به اخلاقیات را نیز در برنامه های مختلف مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به محرم و نامحرم و حجاب در برنامه ها، موجب رضایت امام زمان (عج)خواهد شد. آیت الله صافی گلپایگانی همچنین بر ارتقای رادیو معارف و پوشش سراسری آن در کشور تاکید کرد. این مرجع تقلید برنامه سازی برای مسلمانان و شیعیان دیگر کشور ها را نیز در شبکه های برون مرزی مورد توجه قرار داد و افزود: همه فعالیت های صدا و سیما باید موجب عظمت کشور باشد. آیت الله نوری همدانی هم وظیفه رسانه ملی را سنگین توصیف کرد و با اشاره به نقش اثر گذار آن در حوزه فرهنگ، توجه بیشتر به حوزه علمیه و علما را که در حوزه فرهنگ اثر گذارند خواستار شد. وی پاسخگویی به رسانه های معاند و برخی شبکه های دیگر را از وظایف مهم صدا و سیما برشمرد و گفت: صدا و سیما باید در این زمینه با قدرت به میدان بیاید چراکه آن ها هیچ گاه از دشمنی با اسلام و ایران کوتاه نمی آیند. آیت الله نوری همدانی همچنین بر توجه ویژه صدا و سیما به حجاب در برنامه ها تاکید کرد. وی با اشاره به دشمنی عمیق صهیونیست ها با ایران و اسلام بر ساخت برنامه هایی برای پاسخگویی به آنها نیز تاکید کرد. ایت الله مکارم شیرازی هم اهمیت کار این سازمان را یادآور شد و گفت: اخلاقیات از مهمترین برنامه هایی است که باید مستقیم و غیر مستقیم در برنامه های این سازمان دیده شود. وی بر اهمیت فضای مجازی و حضور هوشمند همه ظرفیت های رسانه ای برای تاثیرگذاری در آن را مورد تاکید قرار داد و با تشکر از خدمات سازمان صدا و سیما، برای رئیس و مدیران و کارکنان رسانه ملی دعا کرد. آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر هماهنگی صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای تقویت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد. آیت الله موسوی اردبیلی هم توجه به احکام اسلامی در برنامه ها و ترویج فرهنگ صحیح را خاطر نشان کرد و افزود: صدا و سیما موجب اعتبار این مملکت است از این رو باید به اصلاح خود و جامعه اهتمام داشته باشد. وی افزود: صدا و سیما، چهره، اعتبار و آبروی جمهوری اسلامی است و برای موفقیت آن دعا می کنیم. دکتر علی عسکری همچنین با حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم دیدار کرد. حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای علی عسگری به ریاست سازمان صدا و سیما تاکید کرد: همه برنامه های سیاسی، اقتصادی و طنز باید فاخر و ارزشمند باشد که البته مدتی است این امر دیده می شود. وی بر تولید محتوای خداپسندانه تاکید کرد و افزود: همه تولیدات باید برای خدا و مصالح دینی باشد. دکتر علی عسکری در این دیدارها ضمن بیان گزارش کاملی از فعالیت های این سازمان، تصریح کرد: تلاش می کنیم همه برنامه در راه ترویج دین و فرهنگ اسلامی و مطابق با منویات مقام معظم رهبری و در راستای دین، اخلاق، امید و آگاهی بخشی باشد. رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت دویست و هفده شبکه ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش می کنیم علاوه بر شبکه های برون مرزی و داخلی، رادیوهای اینترنتی را نیز برای رساندن پیام انقلاب اسلامی راه اندازی کنیم. دکتر علی عسکری، اقتصاد مقاومتی و نشان دادن روحیه امید و فعالیت را از دیگر برنامه های سازمان صدا و سیما دانست و از راه اندازی شبکه ایران کالا برای معرفی رایگان تولیدات داخلی خبر داد. وی همچنین با اشاره به وجود هشتاد هزار مسجد در کشور گفت: سازمان صدا و سیما تلاش می کند این مساجد فعال شوند چراکه هر کدام از آنها کانون فوران اسلام است و می تواند نقش موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشد. رئیس سازمان صدا و سیما همچنین از ورود این رسانه به فضای مجازی هم سخن گفت و افزود: راه اندازی شبک های تعاملی iptv از برنامه های صدا و سیما است. وی همچنین از راه اندازی ...
از اکران مردمی "فروشنده" تا جشن امضای "سی سالگی" احسان خواجه امیری/ "لبخند رخساره" جلوی دوربین میرود + ...
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در گزارش زیر می توانید اطلاعات کاملی درباره مهم ترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر یعنی اکران مردمی فیلم "فروشنده فرهادی، جشن امضای آلبوم "سی سالگی" خواجه امیری، اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوع های مختلفی از جمله کنسرت ها و همچنین گفته های بازیگر سریال "لبخند رخساره" درباره این اثر، حال و هوای ا ...
رونمایی از کتاب جیگی جیگی ننه خانوم با خاطراتی از رضا کیانیان
حرکات برای من بسیار جذاب بود. از پدرم می خواستم بمانیم و او را ببینیم و به او پول بدهیم و این تصویر ذهنی من از او بود اما همیشه تصویری زنده است. این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه گفت: چند سال پیش در ماه رمضان هیاتی از جوانان مرا دعوت کردند تا در مراسم شان سخنرانی کنم که نپذیرفتم اما به هیات شان رفتم. مراسم شان در سالن حجاب برگزار می شد و دیدم تعدادی دختر و پسر جوان شبیه همان ...
بانک شعر / ویژه سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س)
لرزد می رود قصهء ما سوی سرانجام آرام دفتر قصه ورق می خورد آرام آرام می نویسم که "شب تار سحر می گردد" یک نفر مانده ازین قوم که برمی گردد سید حمیدرضا برقعی بزن کف مرتضی داماد گشته بزن کف قلب زهرا شاد گشته بزن کف در قدوم ماه داماد بزن لبخند تا حق را کنی شاد چنین داماد را باشد عروسی ...
8 تا 8 اخبار آذربایجان شرقی
هدف قرار داده است، گفت: خدمت گذاری بی منت به آحاد مردم و احترام به مردم عین عدالت است، نه اینکه یارانه های 45 هزار تومانی بین مردم توزیع کنیم. **ثبت آجیل تبریز و دوشاب ملکان در فهرست آثار ملی کشور تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت شیوه سنتی تهیه آجیل تبریز و دوشاب شهرستان ملکان در فهرست آثار ناملموس کشور خبر داد. ** حمایت همه جانبه ...
خسرو معصومی: سینما جای تفنن و شهرت نیست
معصومی را باید از زمره کارگردانان باسواد سینمای ایران دانست و با او درباره خیلی چیزها صحبت کرد. در فیلم های شما قصه های واقعی دیده می شود، آیا این داستان ها ریشه در رویا هایی دارد که شما در کودکی داشتید؟ هیچ موضوعی نیست که نشات گرفته از رویاهایمان نباشد. از همان بچگی سینما برایم یک رویا بود، رویایی که دستیا بی به آن خیلی سخت بود اما با علاقه و تلاش توانستم به آن برسم. البته نه به صورت کامل! به رویاهایم رسیدم اما به سرانجام نه! علاقه به سینما چگونه در شما شکل گرفت آن هم در دهه 30؟ بهشهر در دهه 30 که من به دنیا آمدم دو تا سینما داشت، یکی به نام شهنا و دیگری سینما کاپری. این خیلی مهم بود که در یک شهر کوچک کارگری دو تا سینما فعال باشد. تماشاچی سینما آن سا ل ها خیلی زیاد بود. یادم هست مردم ساعت ها در صف می ماندند تا بتوانند یک فیلم را تماشا کنند، همه اینها باعث شد تا سینما برایم مهم شود چون بخش زیادی از رویاهایم را در فیلم ها می دیدم. یعنی سینما زمینه خیال پردازی را در شما تقویت می کرد؟ بله! موتور خیال پردازی ذهن مرا روشن می کرد. برای رسیدن به دنیای سینما رویا پردازی می کردم. مدام فکر می کردم باید چکار کنم که کارگردان سینما شوم. در آن دوره فیلم های سینمایی نقش زیادی در انتخاب های ما داشت و علاقه ما را به برخی چیزها زیاد و کم می کرد، سینما و کتاب انگیزه زیادی به ما می داد. بخصوص برای ما که در شهرستان بودیم و امکانات زیادی نداشتیم. امکانات کم بود اما به نظر می رسد آدم ها عمیق تر فکر می کردند. بخشی از آن مربوط به دنیای فناوری است که در آن زمان نبود. تلفن تنها ابزار ارتباطی مردم با هم بود آن هم به شکل محدود. آن زمان حتی تلویزیون هم کم بود. یادم می آید در شهر ما چند خانواده که دستشان به دهانشان می رسید، تلویزیون داشتند. برای همین سینما برای مردم خیلی جذاب بود چون داستان های خیالی خود را بر پرده سینما می دیدند. اما الان گوشی های موبایل حکم سینمای کوچکی را دارد که همیشه همراه آدم هاست. فیلم های کوتاه در گروه های اجتماعی منتشر می شود که برخی از آنها آن قدر خوب است که مثل یک فیلم مناسب بیننده را راضی می کند. اما در دوره ما سینما دست نیافتنی بود. به نظر می رسد همین دست یافتنی بودن، بیشتر چیزها را دم دستی و سطحی کرده است. من با این نظر موافق نیستم. بچه های امروزی خیلی باهوش تر هستند و جوان ها نگاه عمیقی به پیرامون خود دارند. در گذشته اخبار خیلی دیر به دست ما می رسید و ما بیشتردر بی خبری زندگی می کردیم. اما الان هر اتفاقی که در هر گوشه دنیا رخ می دهد بسرعت به گوش همه مردم دنیا می رسد و این خیلی خوب است. اما اگر به فیلم های سینمایی نگاه کنیم آثاری که مثلا در 15 10 سال قبل ساخته می شد، داستان هایی را بازگو می کرد که تلنگری بود به ذهن تماشاچی اما الان داستان های سینمایی خیلی عادی شده است. کارگردانانی که در بخش هنر و تجربه فعال هستند، فیلم های خیلی خوبی می سازند. زاویه دید ها خیلی تغییر کرده و کارگردانان امروزی خیلی راحت حرف هایشان را به تصویر می کشند. از نظر فنی و امکانات هم که خیلی بهتر از گذشته است. اما نسل من با نسل جدید یک تفاوت دارد و آن سختکوشی است. ما خیلی تلاش می کردیم که فیلم بسازیم اما اکنون فیلمسازی اصلا سخت نیست. با دوربین موبایل هم می توان فیلم ساخت. اما آن زمان ما باید ماه ها پولمان را جمع می کردیم تا می توانستیم نگاتیو هشت میلی متری بخریم و با آن چند دقیقه فیلم بسازیم. باید خیلی دقت می کردیم که خراب نشود چون اگر خراب می شد همه زحمت های ما هدر می رفت. اکنون همه چیز دیجیتال شده است، می توان بارها فیلم گرفت، پاک کرد و دوباره ضبط کرد بدون صرف هزینه و... این آسان شدن، مضراتی دارد که مهم ترین آن پایین آمدن دقت است. سختی کار باعث می شد که ما در تجربه اول به خیلی چیزها برسیم که جوانان امروزی شاید بعد از ساخت 10 فیلم به آن می رسند. فضای کارگری را در فیلم هایتان خوب و تاثیرگذار به تصویرمی کشید، آیا تجربه ها و دیده های خود را در سینما بازگو می کنید؟ من در کنار آدم های فیلم هایم زندگی کرده ام ،گرفتاری ها و علاقه مندی های آنها را می شناسم. شخصیت های فیلم هایم کسانی هستند که به زندگی آنها کاملا اشراف دارم. به نظرم در سینما باید سراغ آدم هایی رفت که آنها را می شناسی، ا ...
وقت آزاد مرد آهنی
به نوشته رسانه های جمعی، با اعلام خبر همکاری تازه این دو هنرمند، منتقدان و تماشاگران رسانه کوچک، چشم انتظار کاری قوی و محکم همچون کار قبلی مشترک تلویزیونی آنها هستند. همکاری مشترک تازه داونی جونیور و پیزولاتو با نام موقت وقت آزاد جلوی دوربین می رود. شبکه تلویزیونی اچ بی او که تا به حال چندین مجموعه پرطرفدار را تولید کرده، تهیه کننده کار جدید رابرت جونیور است. این شبکه امیدوار است، وقت آزاد بتواند موفقیت کلان مجموعه بازی تاج و تخت را برای آنها تکرار کند. از آن جا که این درام تاریخی سال آینده آخرین فصل خود را به نمایش خواهد گذاشت، مدیران شبکه اچ بی او باید یک کار جایگزین مقبول و پرسروصدا برای آن داشته باشند. تا به حال، اطلاعات زیادی در باره مجموعه تازه اچ بی او ارائه نشده است. از یک سو گفته می شود، این مجموعه در مراحل مقدماتی تولید است و به همین دلیل، خبر زیادی در باره اش موجود نیست. از سوی دیگر گفته می شود سازندگانش قصد دارند این سریال را در سکوت خبری تهیه کنند. تا این جای کار مشخص شده که مجموعه، یک کار درام خواهد بود و داونی جونیور در کنار تهیه آن، نقش اصلی داستان را به عهده خواهد گرفت. از داخل شبکه اچ بی او هم خبر می رسد که او در قالب کاراکتر مرد مرموزی ظاهر می شود که گذشته ای تاریک و پررمز و راز دارد، اما این که گذشته او چه بوده و حالا قصد انجام چه کاری را دارد، موضوعی است که باید صبر کرد و دید، تهیه کنندگان مجموعه چه اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. شبکه اچ بی او قصد دارد در قدم اول، یک فصل 13 اپیزودی از وقت آزاد را تولید کند. در صورت موفقیت این فصل و استقبال خوب تماشاگران، تولید فصل های بعدی در دستور کار سازندگان قرار خواهد گرفت. با توجه به توصیفات اندکی که از حال و هوای مجموعه شده، به نظر می رسد استقبال تماشاگران خوب خواهد بود. اپیزود آزمایشی مجموعه که قسمت اول آن خواهد بود، تا دو ماه دیگر جلوی دوربین می رود. این اپیزود به صورت یک فیلم سینمایی 70 دقیقه ای تولید می شود. در حالی که هنوز کارگردان و فیلمنامه نویس این اپیزود آزمایشی انتخاب نشده، زمزمه هایی شنیده می شود که پل فیگ آن را کارگردانی می کند. فیگ از فیلمسازان سرشناس دنیای سینما و از دوستان نزدیک داونی جونیور است. نیک پیزولاتو در این باره می گوید: معمولا این گونه مواقع، گمانه زنی ها شروع می شود، اما یک نکته را به علاقه مندان یادآوری کنم. خود ما بیشتر از هر کس دیگری نگران مجموعه ای هستیم که می خواهیم تولید کنیم. به همین دلیل، مطمئن باشید بهترین های دنیای سینما و تلویزیون را دعوت به همکاری خواهیم کرد تا یک مجموعه سطح بالا و با کیفیت در معرض دید تماشاگران کنجکاو و نکته سنج قرار گیرد. مهبد آستانی - جام جم ...
نامه هایی برای جان اسمیت
این کتاب که سال 1912 برای نخستین بار به چاپ رسید در طول بیش از یک قرن محبوبیتی دور از انتظار پیدا کرد و اکنون یکی از رمان های پرفروش در جهان است. به بهانه پخش مجدد مجموعه انیمیشن بابالنگ دراز از شبکه کودک و نوجوان به این سریال خاطره انگیز و دیدنی نگاهی داریم. شادی های کودکی غمگین شخصیت اصلی این داستان جذاب جروشا ابوت یا جودی ابوت است که در نوانخانه ای غم انگیز به نام جان گریر زندگی می کند. او استعداد خوبی در نوشتن دارد. یکی از نوشته های او مورد توجه یکی از بانیان نوانخانه قرار می گیرد. این فرد با نام مستعار جان اسمیت، قیمومیت جودی را تقبل می کند و او را به بهترین دبیرستان شبانه روزی می فرستد. جودی موظف است در ازای این لطف قیم خود هر ماه به او نامه ای بنویسد و وی را از اتفاقات و پیشرفت های درسی اش با خبر کند. جودی درزندگی جدید خود در حالی که بسیار خوشحال است، اما غمی سنگین نیز دارد. او مجبور است هویتش را پنهان نگه دارد و همین موضوع رنجش می دهد. در دبیرستان، جودی با سالی مک براید و جولیا پندلتون هم اتاق می شود. سالی دختری خجالتی، اما شیرین است و پس از مدتی رابطه دوستی عمیقی بین او و جودی برقرار می شود. در مقابل، جولیا دختری مغرور و افاده ای است که مدام سعی دارد سر از کار جودی درآورد. جولیا عمویی به نام جرویس پندلتون دارد که آدمی سرشناس و پولدار است؛ اما در عین حال مردم گریز و تا حدی عجیب است که از روش های خانواده متمول خود دوری می کند. در طول داستان، شاهد ملاقات های گاه به گاه جرویس پندلتون و جودی هستیم و کم کم جودی به جرویس علاقه مند می شود. داستان زمانی به اوج می رسد که متوجه می شویم قیم جودی آقای جان اسمیت همان جرویس پندلتون است. داستان علاوه بر وجود جنبه های سرگرم کننده و توجه به عواطف و احساسات لطیف انسانی مثل بخشش، کمک به همنوع، نوع دوستی، صبر، پایداری و... جذابیت هایی دارد که همه را در هر سنی جذب خود می کند. اگرچه در ظاهر این داستان برای نوجوانان نوشته شده، اما سبک نگارش به گونه ای است که مخاطبان بزرگسال را نیز شیفته خود می کند و به همین دلیل این کتاب یکی از آثار ماندگار ادبی جهان به شمار می آید. کتاب بابالنگ دراز از نظر نگارش نیز سبکی بدیع و خلاقانه دارد. این کتاب در اصل در قالب نامه هایی است که از زبان جودی برای قیم خود که او، وی را بابالنگ دراز می نامد نوشته می شود. باز هم شرکت نیپون مجموعه انیمیشن بابالنگ دراز که اکنون شاهد پخش آن هستیم سال 1990 توسط شرکت معروف انیمیشن سازی نیپون ژاپن ساخته شد و به نمایش درآمد. این دومین اقتباس ژاپنی ها از این داستان معروف جین وبستر بود. سال 1979 نیز انیمیشن دیگری با اقتباس از این داستان ساخته شده بود. این مجموعه سه سال از زندگی جودی ابوت را از زمان ترک نوانخانه جان گریر تا زمان اتمام دوران دبیرستان به تصویر کشیده است. در این نسخه انیمیشن، جودی نسبت به اصل داستان جوان تر است و به جای کالج به دبیرستان می رود. این مجموعه 40 قسمتی با موفقیت به نمایش درآمد و بسیاری از شبکه های معروف در اروپا و آمریکا آن را نمایش دادند. در ژاپن تحت تاثیر نمایش این انیمیشن، بنیاد خیریه ای برای کوکان یتیم با نام بنیاد بابالنگ دراز تاسیس شد. استودیوهای انیمیشن سازی نیپون در توکیوست. این شرکت فعالیت خود را از اواسط دهه 1970 با تولید مجموعه هایی چون هایدی و بچه های مدرسه آلپ و نیکو آغاز کرد. یکی از دلایل محبوبیت و شهرت این شرکت انیمیشن سازی ساخت مجموعه هایی است که براساس رمان ها و کتاب های معروف ادبیات جهان شکل و قوام می یابد. خالق ماندگار جودی ابوت جین وبستر، نویسنده و نمایشنامه نویس آمریکایی (1916 1876) با کتاب مشهورش بابالنگ دراز در جهان ادبیات چهره ای شناخته شده دارد. مادرش از نزدیکان مارک تواین، نویسنده معروف آمریکایی بود و پدرش نیز یک موسسه انتشاراتی داشت که برخی از کتاب های مارک تواین توسط این موسسه به جاپ رسید. کتاب بابالنگ دراز ابتدا در قالب پاورقی در نشریه ای با موضوع زنان به چاپ رسید و در اکتبر 1912 به شکل کتاب وارد بازار شد. اختلاف شدید طبقاتی در آمریکا و تفاوت رفتار کادر آموزشی در مدارس با بچه های فقیر و پولدار، مهم ترین انگیزه او در نگارش این کتاب بود. استقبال از کتاب، جین وبستر را ...
عاشق پیشه نیستم!
امیرمحمد زند در رشته سینما تحصیل کرده، یک فیلم بلند به نام یک آن اشتباه را ساخته و بازی در چند فیلم سینمایی از جمله اتوبوس شب ، تقاطع ، رخ دیوانه و سریال هایی چون ستایش ، زمین انسان ها ، سری دوم عملیات 125 ، ما چند نفر ، هزاران چشم ، او یک فرشته بود و چرخ فلک را در کارنامه دارد. با این بازیگر جوان که این روزها مشغول بازی در سریال ملکا است، گفت وگویی داریم. دوست نداشتید نقش محمود در سریال چرخ فلک ، بلندتر باشد؟ به نظرم کوتاه نبود؛ اپیزود هستی سه قسمت داشت و چند نقش اصلی که یکی از آنها نقش من بود. یک نقش خوب و چالش برانگیز، احسان عبدی پور به عنوان یک کارگردان جوان اما کاربلد و توانا بعلاوه قصه جذاب، بازیگران خوب و مواردی از این دست باعث شد که بازی در این نقش را دوست داشته باشم. ضمن این که حسن کارهای اپیزودیک این است که بازیگر خیلی درگیر نمی شود مثلا بعد از 20 روز کار تمام شده و می شود سراغ پروژه های بعدی و کارهای دیگر رفت. این روزها نقش های متعدد و متنوع را به بازی در سریال های بلند ترجیح می دهم. من نقش های اصلی سریال 26 قسمتی به دنیا بگویید بایستد را به عهده داشتم، همین طور سریال زمین انسان ها و سریال عملیات 125؛ درنتیجه برای من خیلی مهم نیست که ایفاگر نقش های طولانی و اصلی باشم؛ برایم مهم این است که نقش را خوب بازی کنم و پروژه و نقش اجازه بدهد کارهای تازه ای ارائه کنم. مثل نقش محمود که متفاوت بود؛ البته دوست داشتم متفاوت تر از چیزی می شد که دیدیم اما نشد. دوست داشتید چطور باشد؟ اگر توضیح بدهم؛ می شود گلایه کردن و من نمی خواهم این کار را بکنم. یکی از دشواری های نقش این بود که می توانست براحتی تبدیل به تیپ بشود، اما از پس کار برآمدید. من بازیگر تیپ سازی نیستم و این کار را اصلا بلد نیستم. دوست دارم به ویژگی های شخصیتی نقش نزدیک بشوم تا کلیشه های ظاهری. حتی به گریم و لباس هم خیلی تکیه نمی کنم و می کوشم به لحاظ روحی خودم را به شخصیت نزدیک کنم که توان لازم را داشته باشم. البته این نقش هم از یک زاویه به بیشتر شخصیت هایی که بازی کرده اید شباهت داشت و آن هم عاشق پیشگی است؛ نگران نیستید که در این نقش کلیشه بشوید؟ از همین بابت نقش محمود چالش برانگیزتر از نقش های دیگرم بود. نمی دانم متاسفانه یا خوشبختانه، نقش آدم های عاشق پیشه زیاد به من محول می شود! در حالی که خودم در زندگی واقعی آدم عاشق پیشه ای نیستم؛ اما چالشی که این نوع نقش ها برای من ایجاد می کند برآمده از تفاوت نگاه آدم ها به عشق است. آدم های مختلف با شخصیت های متفاوت به شکل های گوناگون عاشق می شوند. بنابراین تلاش کردم در این سریال، روی بوم کوچک این نقش، تصویری خلق کنم که عاشقی هایش با آدم های دیگر کمی متفاوت باشد. عاشقی محمود چه تفاوتی با بقیه داشت؟ سادگی و نوعی کودکی در عشق او دیده می شود. جوان هایی که معمولا خودشان را بچه های پایین خطاب می کنند، این صداقت و صمیمت و بکری را در عشق دارند. یکی مثل محمود ممکن است چک هم نقد کند، اما خیلی نگاه های محجوب و ماخوذ به حیایی دارد. کدام ویژگی او را بیشتر دوست داشتید؟ محمود آدم مسئولی بود و مسئولیت پذیری را می فهمید و عواقب کارها و انتخاب هایش را می پذیرفت. مثلا مسئولیت بیماری پدر، نگهداری مادر و خواهرش، عشقی که دچارش شده و مسئولیت کاری که با رفیقش کرده بود. از جایی که محمود ناخواسته دوستش آرش را مصدوم می کند و او را ته چند قدمی مرگ می فرستند، من سعی کردم کاراکتر را بشکنم و با این شکاندن و برون ریزی حسی نشان بدهم که جوان لات و مغروری مانند او وقتی احساس قصور و اشتباه می کند به عجز و زاری می افتد ؛ چون کسی این عجز را تجربه می کند که آدم مسئولیت پذیری باشد. شاید اگر محمود شخصیت دیگری داشت در آن لحظه که آرش به دلیل ضربه به سرش بیهوش می شود، من در ایفای این صحنه سکوت می کردم یا بهت زده می شدم یا به هر شیوه دیگری احساسات محمود را نشان می دادم اما بر اساس مسئولیت پذیری او ترجیح دادم که این طوری باشد. این واکنش ها را شما به عنوان بازیگر انتخاب می کنید یا در فیلمنامه ذکر می شود؟ جنس بازی به انتخاب بازیگری است. البته که من همیشه موارد را با کارگردان ها هماهنگ می کنم و می کوشم که ذهنیت خودم و کارگردان را به هم نزدیک کنم، اما معمولا این که دیالوگ ها چگونه بیان شود، چه حس و حالی داشته باشد و در چه فضایی ادا شود به خود بازیگر بر می گردد. برنامه ای برای آینده کاری تان دارید؟ در زمانه ای زندگی می کنیم که نمی توان برای زندگی پیش بینی یا برنامه ای داشت؛ هیچ کسی واقعا مطمئن نیست فردا قرار است چه بکند! از طرف دیگر، وقتی شغلی بدون امنیت داریم، تکلیف مان را نه خودمان می دانیم و نه دیگران. با این حساب یعنی اصلا برنامه ریزی نمی کنید؟ در کار هنری نمی توان برنامه ریزی کرد، اصلا در کار هنری هیچ هدف غایی نمی توان تعیین کرد؛ چون هنر غایت و نهایت ندارد. مثل این است که شما در حال شنا کردن در دریا باشید و بگویید من می خواهم یک متر یا ده متر جلوتر بروم! در حالی که ممکن است موجی بیاید و شما را پنج کیلومتر جلو بیندازد یا بادی بوزد و شما را پنج کیلومتر عقب ببرد، یا گردابی شما را غرق کنند یا حتی شکار کوسه بشوید. یعنی هیچ استراتژی مشخصی نمی توان داشت؟ من بعید می دانم بشود. حداقل بازیگر مستقلی مثل من که عضو هیچ دار و دسته ای نیست و همیشه از شروع کارش بر اساس توانایی خودش، کمک خدا و محبت مردم کار کرده است، نمی تواند استراتژی مشخصی داشته باشد. بازیگری می تواند استراتژی داشته باشد که رقم کلانی در یک فیلم سرمایه گذاری می کند و نقش اول آن را به عهده می گیرد. من فقط می توانم چیزی را که می دانم و می توانم و تا به حال انجام داده ام پیاده کنم و این که اجازه ندهم تبدیل به کلیشه بشوم. هیچ ژانری را در نظر نمی گیرم و در انتخاب هایم به این توجه دارم که هر نقش با نقش ...
این چرخ فلک که ما در او حیرانیم...
بعد از این در جهانِ داستان، تصویر و نمایش هرچه بگویند تکرار مکررات و بازگوکردن شنیده هاست. آنها معتقدند فقط می توان به زبان و نگاه خلاقانه خالق اثر به سوژه ای تکراری امیدوار بود، اما در مقابل این باور هنوز آثاری تولید می شوند که مثال نقض این تفکر هستند و در برهوت قصه گویی راه و رسم کار خویش را بخوبی بلدند. این آثار نوید می دهند که همچنان می توان قصه آدم هایی را گفت که زندگیشان دیدنی و شنیدنی است؛ آدم هایی از جنس این روزگار، با دغدغه هایی ملموس و افکاری مانوس که در بزنگاه حادثه، کردارشان قهرمانانه و گاه جالب و غریب است؛ و همین قرابت و غریبی توامان و جزئیات خوش آب و رنگ است که به قصه آنها عمق و جذابیت می بخشد. سریال چرخ فلک از آن دست آثار است که در محتوا حرف تازه ای برای گفتن دارد و در ساختار برای مخاطب ایرانی بدیع و تماشایی است. هر داستان از دل داستان دیگر می آید و شخصیت هایش که سوار بر چرخ فلک روزگارند، گاه از کنار یکدیگر عبور می کنند و گاه دانسته و نادانسته بر سرنوشت هم اثر می گذارند. این شیوه قصه گویی سبب می شود نویسنده به زندگی طبقات مختلف اجتماعی نقب بزند و چشم دل بیننده را به روزگار آدم هایی که احتمالا هر روز از کنارشان رد می شود روشن کند تا مخاطب خود را جزئی از این نمایش تصور کند. این قصه های تودر تو اما ساده را علیرضا طالب زاده به رشته تحریر در آورده؛ کسی که هر بار فیلمنامه ای نوشته، به یکی از آثار موفق قاب جادویی تبدیل شده است. در بخش کارگردانی نیز دو نسل متفاوت حضور دارند و همکاری این گروه سه نفره نه تنها به یکدستی مجموعه ضربه نزده بلکه به آن ضرباهنگ بهتری بخشیده است و نشان می دهد برخلاف انتظار، کار گروهی در ایران نیز نتیجه مثبتی دارد. عزیزالله حمیدنژاد کارگردان گزیده کار سینما که اشک سرما را به عنوان یک اثر به یادماندنی و موفق در کارنامه دارد یکی از اعضای این گروه سه نفره و سازنده برخی قسمت هاست. در کنار او بهرام عظیم پور کارگردان سریال بیداری نیز عهده دار کارگردانی چند اپیزود است و نیروی جوان و تازه نفسی همچون احسان عبدی پور نیز این گروه را کامل کرده است. بازی های رئال و یکدست در کنار داستان هایی سرراست و با ساختی محکم، چرخ فلک را به مجموعه ای خوش ساخت تبدیل کرده که با وجود اپیزودی بودن از پس همراه کردن مخاطب سربلند بیرون آمده است؛ به گونه ای که هر اپیزود را با کمی اغماض می توان فیلم سینمایی مستقل، با همان میزان جذابیت در نظر گرفت. این نتیجه حرفه ای حاصل کار فیلمنامه نویس و کارگردانان کاربلدی است که برای جذب مخاطب به هر کاری تن نداده و هر سخن و رخداد کم مایه را برای ایجاد هیجان و کشش دستاویز قرار نمی دهند. راویان این سریال زبان تصویر را بخوبی می شناسند و همین است که از زیاده گویی پرهیز می کنند و تا جایی که امکان دارد جای دیالوگ های پرطمطراق و طولانی را به تصاویر گویا می دهند؛ تصاویری که جزئیات، با مهارت در تار و پود آن تنیده شده است. به همین دلیل فرم کارگاه به آثار سینمایی طعنه می زند و به جای پرگویی و آدرس دقیق به مخاطب دادن، لذت کشف بسیاری از ناگفته ها را به هوش بیننده می سپارد. و مسلم است سازنده جایی خطر می کند که می داند در جذب مخاطب آنقدر موفق عمل کرده است که تماشاچی اش انگیزه و انرژی لازم را برای مداقه و پیگیری در تک تک پلان های به نمایش درآمده دارد. طالب زاده با فضاسازی واقعی در متن، طراح صحنه و لباس با شناخت واقعی شخصیت ها و ظاهر آنان در اجرا و کارگردانان با مسلط بودن به فیلمنامه و آنچه می خواهد بگوید تصویری روشن و باورپذیر از جامعه امروز نشان می دهند؛ تصویری که از پس هر قصه مقابل چشمان بیننده نقش می بندد. هر آنچه رفت مبین این نکته است که ماحصل تلاش گروه چرخ فلک به سریالی متفاوت و جذاب مبدل شده است. ممکن است به نظر بیاید ساخت چنین اثری با فرم خاص و کمتر دیده شده برای مخاطب ایرانی که انتظار دارد سریال های هر شبی طولانی را با شخصیت هایی ثابت به تماشا بنشیند ریسک باشد، اما آنچه سبب شده این پیش بینی درست از آب درنیاید عمق شخصیت های داستان و ابعاد تازه آنهاست که بدرستی و با ظرافت در فیلمنامه گنجانده شده اند. شخصیت هایی که جان دارند و به همین سبب مخاطب را پس از دو قسمت حضور در سریال ...
بفرمایید چند درجه هیجان!
نسیم روی آنتن رفته و تهیه کنندگی آن را غلامرضا بختیاری عهده دار است. برنامه ای با فضای مستند غلامرضا بختیاری، تهیه کننده چند درجه درخصوص چگونگی شکل گیری این برنامه به جام جم می گوید: ایده اولیه ساخت این برنامه در ابتدا برای ایام ماه محرم و صفر مطرح شد و شبکه به دنبال برنامه ای بود تا در این ایام بتواند به عنوان جایگزینی برای خندوانه روانه آنتن کند؛ ضمن این که رسالت شبکه مبنی ...
احسان عبدی پور: نمی دانستم سلفی در تلویزیون ممنوع است!
به گزارش خلیج فارس به نقل از تسنیم؛ فیلمساز جوان بوشهری که با فیلم تنهای تنهای تنها خودی نشان داده بود، می گوید همچنان سنتی باقی مانده و عشق به وطن و دیارش را هنوز و در میان هیاهوی جهان مدرن حفظ کرده است. به بهانه پخش مجموعه تلویزیونی چرخ فلک و به پیشواز فیلم های پاپ و تیک آف این فیلمساز که در صف اکران قرار دارند، گفت وگویی متفاوت با احسان عبدی پور داشتم که پیش روی تان قرار دارد. از ...
رییس رسانه ملی فردا به قم سفر خواهد کرد
به گزارش جام جم آنلاین ، زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (ع) و دیدار با تولیت آستان مقدس، بازدید از مرکز قم و همچنین دیدار با برخی از علماء از جمله برنامه های دکتر علی عسکری، رییس رسانه ملی در سفر به قم است.
راز صندوقچه مروارید چیست؟
به گزارش جام جم آنلاین ، این هنرمند در عرصه تئاتر هم توانسته نمایش هایی را با بیش از چند هزار اجرا در سراسر کشور روی صحنه ببرد، یکی از این کارها صندوقچه مروارید است که این روزها در فرهنگسرای ابن سینای تهران روی صحنه رفته است و به همین بهانه گفت و گویی با آویژه داشتیم. صندوقچه مروارید پیش از این در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان هم روی صحنه رفته بود، این نمایش که اکنون در تهران در ...
رضایتمندی مسئول ستاد اقامه نماز از برنامه های صداوسیما
به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مسئول ستاد اقامه نماز کشور در همایش اندیشه های آسمانی در مشهد از برخی رضایتمندی مسئول ستاد اقامه نمازکشور ازبرنامه های صداوسیمابرنامه های شاد در صدا و سیما ابراز رضایت کرد و گفت: در این نوع برنامه ها ثابت شده مسلمان می تواند بدون گناه و با هزینه کم شاد باشند. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی افزود: کسی که گناه کبیره می کند نمی تواند آموزه ...
خوجه ممد به شبکه دو می رود
به گزارش جام جم آنلاین فیلم داستانی پسر فیل بان به کارگردانی بن بونلوئریت، پنجشنبه 11 شهریور ماه ساعت 8 صبح از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پدر سینک مرد میانسالی است که همراه سه فیلش در روستایی مشغول به کار چوب بری و حمل الوار است. او و همکارانش بر حسب یک اشتباه در جنگل هایی که تحت نظر یک گروه خلاف کار است، وارد می شود. خلافکاران به آنها حمله می کنند و آنها را تا خانه هایشان تعقیب می کنند. پدر سینک که زخمی شده، از سینک که پسر کوچکی است می خواهد که به همراه فیل ها به شهر رفته و مادر و خواهرش را پیدا کند. سینک بدون پول و آب و غذا راهی شهر می شود و چون آدرسی نیز از مادر و خواهرش نداشته، آواره و سرگردان خیابان ها می شود. تا اینکه ... همچنین فیلم سینمایی نبرد جبار به کارگردانی تتسو شینوهارا، پنجشنبه 11 شهریور ماه ساعت23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود. داستان با نقش آفرینی میتسورو فوکیکوشی و یوشیکونی دوچینی درباره ایزومی کوراموتو دختری است که نامه ای را دریافت کرده است. او نمی داند که این نامه چیست فقط می فهمد که مربوط به پدربزرگش است. او یکی از هم دوره ای های پدربزرگش به نام آقای سوزوکی را پیدا می کند و از او می خواهد که ماجرا را برای او توضیح دهد. سوزوکی می گوید که تاکایوکی پدربزرگ ایزومی، یکی از فرماندهان برتر نیروی دریایی ژاپن بوده که در سال آخر جنگ جهانی دوم در جایی که همه نیروی نظامی این کشور بجز زیردریایی تحت فرماندهی تاکایوکی از بین رفته بودند این فرمانده با درایت و شجاعت خود باعث شده تا همه به او افتخار کنند. او در مبارزه رو در رو با یک کشتی آمریکایی در ابتدا به زیر دریا می رود و ... به علاوه فیلم تلویزیونی گردنه به کارگردانی سعید پورشعبانی، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 08:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی علی اوسیوند، کیومرث ملک مطیعی و جواد انصافی آمده است: دانش آموزی به نام علی چند وقتی است هول و هراس دارد، درسش افت کرده و با همکلاسی هایش هم بازی نمی شود، در خانه اشتهایش کم شده است. پدر علی راننده ماشین سنگین است و برادرش هم به دلیل اینکه درس نخوانده است در کارواش کار می کند. پدر و مادر علی نمی خواهند پسر کوچکشان به سرنوشت برادر بزرگتر دچار شود و از او می خواهند درس بخواند ولی همه معلمان از افت تحصیلی او نگران هستند و یک موضوع معلمان را کنجکاو تر کرده است و آن موضوع این است که روزی علی به دوستش می گوید که مواظب پدرت باش که اسیر ناپدری نشوی که ... همچنین فیلم سینمایی شیلات به کارگردانی رضا میرلوحی، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: اقدام های افشاگرانه خوجه ممد که فرزندش را در مبارزه با رؤسای شیلات از دست داده است، منجر به خودکشی رئیس شیلات می شود و ...زنده یاد داوود رشیدی، عباس قاجار، حسین شهاب، احمد قدکچیان، زنده یاد مهین شهابی، زنده یاد کیومرث ملک مطیعی در فیلم سینمایی شیلات هنرنمایی کرده اند. به علاوه فیلم سینمایی پس از جشن عروسی به کارگردانی سوزان بیر، جمعه 12 شهریور ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی مدس میکلسن، تانیا شرما، سوئینی خارا و هیتش کوتاک آمده است: ایلش مردی خیر خواه است که در هند زندگی می کند. او در مناطق فقیر نشین هند به خدمت رسانی مشغول است. تمام سرمایه و توان خود را صرف آنها کرده است. اما پس از مدتی تصمیم می گیرد از کمک مالی یک سرمایه گذار به نام یورگن بهره گیرد. یورگن می خواهد بعد از مذاکره با ایلش قرارداد را منعقد کند. وقتی ایلش به دفتر کار او می رود؛ بنا به دلایلی مذاکرات آنها در روز اول به نتیجه نمی رسد. فردای آن روز جشن عروسی دختر یورگن است. از این رو او ایلش را دعوت می کند که در این مراسم شرکت کند. وقتی ایلش در این جشن شرکت می کند ؛ متوجه می شود که مادر عروس، همسر برادر متوفی اش می باشد که ... ...
برگزار جلسه هشتادم نقد شعر فرات در حسینیه سادات + مشروح کامل جلسه
عشق دوباره رو به راهم کردی در این 90 تا رباعی یک رباعی هم برای سنگ مزارشان نوشته اند. این قصه سنگ مزار سرودن را حدود دو سالی هست که روی ان زوم هستم که متاسفانه با وجود قراردادی که با دکتر پرویز در ارشاد داشتیم با رفتن دکتر بعد از جرس، تالیفاتی داشتم که بارش روی زمین ماند و مسئولین بعدی که آمدند با مشکلات مالی نتوانستند بار را بردارند و از من خواستند تا من فسق قرارداد را بنویسم از این ...
سوگ عظیم رشید سینمای ایران
پیکر داود رشیدی که جمعیت زیادی از مردم مدتی پیش از ساعت 9 صبح زیر آفتاب تند در حیاط تالار وحدت جمع شده بودند، ازدحام زیاد باعث بی نظمی در برگزاری مراسم شده بود تا جاییکه در زمان برگزاری مراسم،مردم با عبور از میله هایی که برای جدا کردن جایگاه ویژه مهمانان در نظر گرفته شده بود،شلوغی و سر و صدای زیادی ایجاد کردند. مراسم ترحیم این هنرمند فقید روز سه شنبه در مسجد جامع شهرک غرب و روز جمعه ساعت ...
حمایت رسانه ملی از کاروان پارالمپیک / توقعی که از برنامه 90 هست
برنامه های پارالمپیک در شبکه ورزش متمرکز شده است، گفت: شبکه سوم سیما هم در کنار شبکه ورزش اما با زمان کمتری، اخبار پارالمپیک را پخش می کند. مدیرشبکه 3 سیما در ادامه به تقویت و حمایت از برنامه پرمخاطب 90 اشاره کرد و تصریح کرد: در دوره جدید برنامه ریزی های بسیار متنوع تری برای برنامه ورزشی و پرمخاطب نود طراحی و تعریف شده است که این بازتعریف برنامه ها سبب شده تا هزینه های ساخت برنامه نیز ...
حضور دانشمند جوان برجسته در علوم زمین در برنامه باهمستان
کرده است . این بخش از برنامه را رضا منتظری مقدم اجرا خواهد کرد. در بخش سینمایی، سیدافشین هاشمی بازیگر، نویسنده و کارگردان مهمان برنامه باهمستان است وی در مجموعه های تلویزیونی گاوصندوق، مسافرخانه سعادت، توی گوش سالمم زمزمه کن، نیمکت و خیلی دور،خیلی نزدیک به ایفای نقش پرداخته است.دراین بخش، محمد رضا مقدسیان کارشناس مجری برنامه با وی گفت و گو خواهد کرد. برنامه باهمستان از چهارشنبه تا جمعه به تهیه کنندگی الهه بهبودی و اجرای هومن ستوده و شنبه و یکشنبه هر هفته به تهیه کنندگی قاسم اورنگی از ساعت 22:30 به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می شود. ...
چند خبر کوتاه از صدا و سیما
ساختار جدید محقق شد. در آستان خورشید از شبکه سه سیما به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام محمد تقی (ع)، جواد ائمه ویژه برنامه درآستان خورشید فردا شب از ساعت 23:00 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد . به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، برنامه تلویزیونی در آستان خورشید کاری از واحد پخش شبکه سه سیما به تهیه کنندگی مهدی زمانی بیدختی است که پنجشنبه شب11 شهریور ساعت 23: ...
اکشن کاری آکیرا در گیشه هند
به گزارش جام جم آنلاین ، این درام اکشن و دلهره آور از فردا در دو هزار سالن سینما در سراسر هند، به روی پرده می رود. آ آر موروگادوس سازنده فیلم های پرفروش گاجینی عامر خان و تعطیلات آکشی کومار، کارگردان این فیلم است. او برای ساخته تازه سینمایی خود، به سراغ دوباره سازی یک فیلم بسیار پرفروش تامیلی رفته است، که دو سال قبل اکران عمومی شد. سوناکشی سینها در اولین نقش اصلی و اکشن خود، در آکیرا در نقش دانش جویی معمولی به نام آکیرا شارما ظاهر شده است. او مجبور به رویارویی با چهار پلیس فاسد می شود، که قصد کشتن اش را دارند. یک پلیس زن (کونگانا سن شارما) به یاری او می آید. به نوشته ایندیا اف ام، سوناکشی سینها در طول فیلم برداری صحنه های اکشن فیلم، چندین بار مجروح و روانه بیمارستان شد. شاتروگان سینها پدر بازیگر که از ستارگان دهه هفتاد میلادی بالیوود بود، در حضوری کوتاه در آکیرا نقش پدر او را بازی می کند. آکشی کومار هم به عنوان بازیگر مهمان، نقش کوتاهی در فیلم دارد. اما معلوم نیست نقش او در آکیرا چیست. در ابتدای تولید فیلم، قرار بود تابو ستاره مطرح دهه نود میلادی هند، نقش اصلی را به عهده بگیرد. به دلایلی نامعلوم، او در فیلم بازی نکرد. منتقدان هندی از آکیرا به عنوان فیلمی زن محور در سینمای مردانه بالیوود اسم می برند و می گویند منتظر نوع واکنش تماشاگران هندی به آن هستند. ...
تراویس فیمل سارق پول های ریچارد نیکسن
به گزارش جام جم آنلاین ، برعکس نام فیلم داستان آن هیچ ارتباطی با ستاره سرشناس دهه هفتاد میلادی سینما ندارد. اما داستان این اکشن دلهره آور، در دهه هفتاد میلادی رخ می دهد و براساس یک ماجرای پرسروصدای واقعی ساخته می شود. فورست ویتاکر، ویلیام فینچر و کیت بوسورث هم دیگر بازیگران فیلم هستند، که امر کارگردانی آن را مارک استیون جانسن به عهده دارد. داستان پیدا کردن استیو مک کوئین در باره سرقتی است که از آن، به عنوان بزرگ ترین سرقت تاریخ آمریکا اسم می برند. خط محوری فیلم نامه در باره چند نفر از اهالی اوهایو است که تلاش کردند 30 میلیون دلار را از سرمایه خصوصی متعلق به ریچارد نیکسن بدزدند. این سرقت جنجال برانگیز از رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1972، با اخاذی و حق السکوت همراه بود و البته به نتیجه ای نرسید. به نوشته هالیوود ریپورتر، کار فیلم برداری این درام پرتنش ماه آینده آغاز می شود و آتلانتا، لوکیشن اصلی آن خواهد بود. با توجه به شهرت تراویس فیمل، تهیه کنندگان فیلم امیدوارتد محصول مستقل آن ها، فروش خوبی هم در جدول گیشه نمایش سینماها کند. وارکرافت اوایل فصل تابستان به روی پرده سینماهای جهان رفت. این فیلم داستان تلاش یک قوم بدوی برای ادامه حیات را به تصویر می کشید. ...
ورود حنجره طلایی ها به دنیای دوبله
مسلما دوبلورها هم مثل بقیه آدم ها شاید بر اثر یک اتفاق، حرفه و مسیر زندگی شان را برای آینده انتخاب و یک نفر صدای طلایی آنها را کشف کرده باشد. همین موضوع بهانه این گزارش شد تا خوانندگان در جریان ماجرای ورود پیشکسوتان و بزرگان به دنیای دوبله قرار گیرند. شخصیت های ماندگار وقتی نام بهرام زند شنیده می شود، مخاطبان به یاد سریال های پربیننده شرلوک هلمز، ناوارو، جنگجویان کوهستان و خیلی دیگر از آثار ماندگار می افتند. او فعالیتش را در دنیای دوبله از سال 1352 آغاز و از سال 1358 مدیر دوبلاژی را تجربه کرد. بهرام زند تا امروز در فیلم ها و سریال های متعددی به جای شخصیت های گوناگون صحبت کرده است. علاوه بر مدیریت دوبلاژ آثار خارجی، در کارنامه زند مدیریت دوبله سریال های ماندگار تلویزیون همچون امام علی(ع)، مدار صفر درجه، پهلوانان نمی میرند و روشن تر از خاموشی هم به چشم می خورد. زند در آثاری همچون پدرخوانده (جیمزکان)، شجاع دل ( مل گیبسن)، گتسبی بزرگ (بروس درن)، تسخیرناپذیران (رابرت دنیرو)، رونین (رابرت دنیرو)، قطار افسارگسیخته (جان وویت) و... صحبت کرده است. مرحوم مانی (از دوبلورها پیشکسوت) کسی بود که هنگام ورودش به حرفه دوبله، بهرام زند را راهنمایی کرده و پس از آن بوده که دوران آموزشی اش در اتاق های تاریک دوبله آغاز شده است. یعنی مدت ها به لب و دهان بزرگان نگاه کرده تا مجوز گفتن کلمات و تک جمله های کوتاه در دوبله را بگیرد. نقش پدر در دنیای دوبله ناهید امیریان سال 1338 توسط پدرش که در کار دوبله و تئاتر فعالیت داشت به این عرصه وارد شد. قبل از این که وارد این عرصه شود هم در زمینه تئاتر و پیش پرده خوانی در کنار پدرش فعالیت می کرد. زمانی که وارد هنر دوبله شد هنوز خواندن و نوشتن نیاموخته بود، به همین دلیل دیگران دیالوگ ها را می گفتند و او حفظ می کرد و می گفت، حتی از آنجا که قدش به میکروفن نمی رسید، چند قوطی فیلم زیر پایش می گذاشتند. در دوران کودکی در فیلم ها و کارتون های زیادی صحبت کرده است. دلیل این که هنوز هم با عشق و علاقه کارش را انجام می دهد این است که از کودکی در این کار بوده و ظرافت های دوبله را یاد گرفته است. امیریان از دوبلورهای پیشکسوتی است که در کارتون های سندباد (سندباد)، پسر شجاع (خرس مهربون)، هاچ زنبورعسل (هاچ)، نل (نل)، پینوکیو (جینا)، بچه های کوه آلپ (آنت)، مهاجران (لوسی می)، سنجاب کوچولو (بنر)، الیور توئیست، بامزی و خانواده دکتر ارنست (فلن) و... صحبت کرده است. تست دوبله بدون هماهنگی ناصر نظامی، سال 1346 به طور اتفاقی وارد عرصه دوبله شد؛ همان سال ها برادرش که 1110سال از او بزرگ تر بود در دوبله به کار مشغول شده بود. یکی از روزها او با برادرش قرار می گذارد همراه یکدیگر به جایی بروند. قرار آنها در استودیو پاسارگاد، یکی از پرکارترین استودیوها در آن زمان بود. وقتی او منتظر اتمام کار برادرش می شود، صاحب استودیو از ناصر نظامی هم تست صدا می گیرد. نظامی بدون آمادگی قبلی بخشی از متن یک روزنامه را می خواند. زمانی که برادران نظامی می خواهند از استودیو بیرون بروند، صاحب استودیو از ناصر می پرسد چند سال دارد و کجا مشغول به کار است. او هم پاسخ می دهد 20 سال دارد و در جایی مشغول نیست. صاحب استودیو بعد از شنیدن این جمله، خطاب به ناصر می گوید شما از فردا صبح در این استودیو استخدام هستید. از آن روز به بعد او مشغول کار دوبله می شود. نکته جالب این است که چند ماه بعد برادرش در شهرداری استخدام می شود و دوبله را رها می کند! اما نظامی به این حرفه ادامه می دهد. از آثار نظامی می توان به فیلم طلسم (آتیلا پسیانی)، المرگنتری (آرتورکندی)، مرد (ریچارد بون)، پاپیون (مرد جذامی)، دیوانه از قفس پرید (کریستوفر لوید)، سریال مرد شش میلیون دلاری ( لی میجرز)، کارتون دور دنیا در هشتاد روز (آقای فاگ)، ای کیو سان (شینسه)، افسانه دوقلوها (راوی) و... اشاره کرد. ترجمه یک شعر از شکسپیر داوود نماینده از مدیران باسابقه دوبلاژ است که سلطان مستند کمترین لقبی است که می توان به او داد. صدای او در فیلم های مستند شاخص است. نماینده صدای خاصی دارد و با توجه به گونه مستند صدایش را تغییر می دهد. مخاطب وقتی صدای او را در یک مستند حیات وحش می شنود با زمانی که در یک مستند اجتماعی حرف می زند، تفاوت زیادی احساس می کند. صدای نما ...
تجلیل از چهره های موفق در رمز موفقیت
آنتن رفت. پس از آن اتاق فکر این برنامه تلویزیونی در قالب جشنواره ای با نام رمز موفقیت از مهمانان حاضر شده در این برنامه تجلیل کردند که از جمله آنها می توان به زنده یاد جواد لشکری استاد موسیقی، منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت، نصرت اله ضرغام، محسن قریب و ... اشاره کرد. حال و در آستانه تولید سری دوم این برنامه پرمخاطب که قرار است از شبکه جهانی جام جم پخش شود، دومین جشنواره رمز موفقیت با تجلیل از چهره ...
داستان تازه برای جومانجی تازه
هنگام یک بازی عجیب و غریب، شاهد زنده شدن کاراکترهای آن بازی هستند. دواین جانسن در نسخه تازه فیلم، در قالب همان کاراکتری ظاهر می شود که ویلیامز در نسخه اصلی بازی کرد. تا به حال، حضور جک بلک و کوین هارت هم در نسخه تازه فیلم قطعی شده است. جیک کاسدان کارگردان این کمدی فانتزی است. دواین جانسن که با نام راک هم شناخته می شود، تازه از بازی در قسمت هشتم مجموعه فیلم اکشن و ورزشی سریع و آتشی فارغ شده است. ...
ارائه راهکار به فعالان اقتصادی در رادیو اقتصاد
کردیم که در این باره می توانم به برنامه های ایستگاه 98، چالش، گنج و رنج، جزر و مد و ... اشاره کنم. از ابتدای امسال هم این مسیر را با ویژگی های جدید ادامه دادیم و برنامه های مختلفی با موضوع اقتصاد برای مخاطبان عام و خاص تولید و پخش می کنیم. در واقع سعی کرده ایم از طریق برنامه ها به فعالان اقتصادی راهکار بدهیم. ضمن این که طبق تاکید دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما قرار شده به کالای ...