سایر منابع:
سایر خبرها
مردود و غیر قابل اعتنا می داند. مفسران نیز برای فهم آیات قرآن به همین حجیت ظواهر استدلال کرده اند. از طرف دیگر پیامبر اسلام (ص) نیز برای تفهیم این کتاب آسمانی از همین شیوه معروف که میان عقلای عالم پسندیده است استفاده کرده و شیوه جدید را اختراع نکرد. بنابراین فهم و برداشتی از اندیشه هرمنوتیک قابل پذیرش است که با ظاهر متن سازگار باشد چراکه هر برداشتی اگرچه مخالف ظاهر متن هم باشد، از نظر مفسران و ...
در دوگانه ها و دوقطبی های سیاسی شان قرار دهند تا اگر شده حتی 4 سال دیگر قدرت را از دست ندهند، ولو اینکه امنیت را از کل کشور بگیرند! جماعتی که فهم شان از امنیت ملی و منافع ملی هم غلط است و همان سال های اولیه معتقد بودند اگر داخل مرزها را محافظت کنیم امنیت مان حفظ می شود، فارغ از اینکه اگر قرار بود به قطب آمال و آرزوهای شان هم نگاه می کردند؛ 10 هزار کیلومتر آنطرف تر از مرزهای شان هم در حیطه امنیت ...
اگر شده حتی 4 سال دیگر قدرت را از دست ندهند، ولو اینکه امنیت را از کل کشور بگیرند! جماعتی که فهم شان از امنیت ملی و منافع ملی هم غلط است و همان سال های اولیه معتقد بودند اگر داخل مرزها را محافظت کنیم امنیت مان حفظ می شود، فارغ از اینکه اگر قرار بود به قطب آمال و آرزوهای شان هم نگاه می کردند؛ 10 هزار کیلومتر آنطرف تر از مرزهای شان هم در حیطه امنیت ملی و منافع ملی شان جای می گرفت! این جریان ...
گروه معارف رجانیوز- مصطفی امیری* : واقعه غدیر، فقط یک حادثه خاص تاریخی نیست که در زمان خود واقع شده باشد، بلکه تعیین سرنوشت تمام انسانها در طول تاریخ است. به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم، عید ولایت و امامت امیرالمومنین، ایام جشن و سرور اهل بیت پیامبر، در این نوشتار، گوشه های از پیوند ناگسستنی و امتداد امامت از غدیر تا ظهور، امامت اولین و آخرین حجت الهی، تقدیم اهل ولاء، شیعیان و محبین امیرالمومنین ...
موفقیت هایی هم داشته باعث توسعۀ ارتباطات تمدنی و توسعه محور در بین نخبگان جهان اسلام شده است. یکی از نکات قابل توجه در این باره شکست یا ناکامی انقلاب های عربی و طرح های اخوان المسلمین است. این طرح ها بی تردید مبتنی بر ریشه های کلام اشعری در این جریان است. از این رو ضعف تعقل و تفکر را بایستی از عناصر مهم شکست و سست شدن این انقلابهای مردمی به حساب آوریم. از آن سو، مناسبات نو ...
آن منحرف نشده است. او و البته بسیاری دیگر از سردارانی چون او، هیچ گاه در قاعده گروه ها و طیف ها و گرایشات قرار نگرفته اند؛ البته نه به این معنا که او هر گروه و طیف و گرایشی را باطل و ناروا بداند بلکه به این معنا که نگاه او همواره به اصل انقلاب و نظام اسلامی بوده و هیچ گاه انقلاب و نظام و ولایت را در تفاسیر حزبی و طیفی به تماشا ننشسته و قضاوت های او تحت تأثیر آرایه های جناحی قرار نگرفته است. ...