سایر منابع:
سایر خبرها
.... خصوصیت اول اینکه در این کشورها کسانی بدون پذیرش هیچ تحولی طی سال های مختلف حاکم بودند؛ حاکمیت حدود 30 ساله مبارک بر مصر، حاکمیت 24 ساله بن علی بر تونس و حکومت بیش از 30 سال معمر قذافی بر لیبی، همین طور حکومت نزدیک به 30 ساله علی عبدالله صالح بر یمن و حکومت نزدیک به 40 سال آل خلیفه بر بحرین از این موضوع خبر می دهد و این ایستایی مطلق یکی از زمینه های وقوع این انقلاب ها بود. دومین ...
، حدیث مذکور را ضعیف (به عنوان نمونه نک: ابن جوزی، 1422ق، ج4: 124) دانسته اند اما نظر اکثر صاحب نظران بر صحت و اعتبار آن است (نک: معارف، میرحسینی، 1389: 125-126). 2. قال أبوعبدالله (علیه السّلام): یا بن قیس وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیرَکُمْ ثُمَّ لَا یکُونُوا أَمْثَالَکُمْ أعْنَی أبْنَاءِ الْموَالِیَ الْمُعْتِقِینَ؛ امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: ای پسر قیس، مراد خداوند از آیه ...
عثمان بن حنیف می گویند من شنیده ام مهمانی رفته ای و این طور ادب را مراعات نکرده ای! بعد می فرمایند: من که حاکم شما هستم، در مدّت عمرم به دو قرص نان جو اکتفا کردم. اگر چیزی همراه این نان بود، معمولاً مثل ابن جوزی ها و تاریخ نویسان سنّی و شیعه می گویند: دوغ ترش بود. ماست را می گذاشتند تا ترش شود و مقداری آب به این ماست می زدند و نان جو خشک و دوغ می خوردند. بعد امیرالمؤمنین سلام الله علیه می ...
ترویج شده است. مقاله ی حاضر به روش توصیفی-تحلیلی پی جوی این گزارش ها و بررسی چند و چون آنهاست. کلید واژه : امام رضا (علیه السّلام)، اهل حدیث، حاکم نیشابوری، تاریخ نیشابور مقدمه امام رضا (علیه السّلام) به دلیل سفارش پیامبر(صل الله علیه و آله و سلم) نسبت به ایشان و حضور در ایران، مورد عنایت بیشتر مردم شرق اسلامی به ویژه اهل حدیث(4) بودند و ابوعبدالله محمد بن عبدالله معروف به حاکم نیشابوری ...
.... ولی جرم محاربه چهار مجازات دارد و قاضی به صورت اختیاری آن را تعیین می کند. قبل از سال 92 به دلیل نبود صراحت قانون محاربه برای بسیاری از افراد و متعرضین علیه مردم و حتی شروران نیز به کار می رفت اما در "بغی" و "مفسد فی الارض" که به شرایط سران فتنه نزدیک است، عنصر سیاسی هم وجود دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ماهیت حقوقی حصر سران فتنه نیز گفت: حصر از نظر لغوی تنگی گرفتن است ...
هم دید اگر جلوی حضرت معصومه سلام الله علیها و فعالیت تبلغی ایشان را نگیرد، انقلابی مشابه انقلاب حضرت زنیب سلام الله علیها در مدینه ایجاد خواهد شد؛ به همین دلیل دستور به هجرت اجباری حضرت معصومه سلام الله علیها داد تا ایشان را از شهر مدینه دور کند. استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در کتاب بلاغات النسا نوشته ابوالفضل احمد بن ابی طاهر معروف به ابن طیفور حضرت معصومه سلام الله علیها در ...