سایر خبرها
خمینی، چگونه خمینی شد؟
مهرداد خدیر درآنچه آیت الله حاج آقا روح الله را از حد یک مرجع تقلید هم بالاتر برد و به امام خمینی بدل ساخت فقط مبارزه سیاسی نقش نداشت. او در عرفان و فلسفه و نوع نگاه به مدرنیته و موارد دیگر هم متفاوت بود... این یک گفتار متفاوت است چون می خواهد به تفاوت های امام خمینی – اگر نخواهیم بگوییم تمایز های او – با روحانیون دیگر بپردازد. تأکید بر تفاوت ها و تمایزها به معنی انکارِ خاستگاه و تعلق اصلی نیست. کما این که وقتی می گوییم حافظ با شاعران دیگر متفاوت بود شاعر بودن او به مثابه یک اصل بدیهی پذیرفته شده است. ایضا هنگامی که از تفاوت پیامبر گرامی اسلام با دیگر پیامبران سخن گفته می شود به منزله آن است که اشتراکات پذیرفته شده و مثال های دیگر. آیت الله حاج آقا روح الله یک مرجع تقلید بود و تا قبل از آن که عنوان امام عام و همه گیر شود همچون دیگر مراجع با عنوان آیت الله العظمی از او یاد می شد. شگفتا که در دی ماه 1356 در نوشته ای موهن این لقب یا عنوان را نیاوردند و تنها 9 ماه بعد ناگزیر شدند تمام نیم صفحه اول روزنامه های کیهان و اطلاعات را به این کلمات اختصاص دهند: آیت الله العظمی خمینی ... با این حال تفاوت های آشکاری در او مشهود بود که اگر نبود خمینی نمی شد. مراد از تفاوت ها یا تمایزها در این نوشته نه صفات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی امام است و نه کارنامه دهه اول جمهوری اسلامی را برمی رسد بلکه از منظر تاریخی و واقعا تفاوت هایی مد نظر است که در نگاه مراجع و روحانیون دیگر یا نبود یا کمتر دیده می شد: ابن عربی 1- آیت الله خمینی فقیه و مجتهد بود اما یک تفاوت بزرگ با دیگر فقهای معاصر یا ماقبل خود داشت و آن علاقه به محی الدین عربی بود و عرفان را از منظر او پی می گرفت. این در حالی است که ابن عربی از نظر شماری از فقها به کفر هم متهم شده بود. سید جلال الدین آشتیانی در انتهای مقدمه خود بر کتاب مصباح الهدایه می نویسد: نکته مهم در آثار عرفانی امام این است که بیش از همه به بزرگانی چون ابن عربی و ملاصدرا و دیگران که از نظر اهل ظاهر کافر محسوب می شدند و کسی جرأت ذکر نام آنها را نداشت عقاید و اندیشه های آنان را پذیرفته بود و نقل می کرد. -[ زیبا پرستی در عرفان اسلامی- ص 487] آیت الله صابری همدانی نیز می گوید: ایشان در تدریس از دو شخصیت بسیار تعریف می کرد. یکی مرحوم شاه آبادی بود که تعبیر شیخناالاستاد را درباره او به کار می بردند و دیگری محی الدین عربی که کلمه امام العارفین یا کلمه دیگری را برای او می آوردند و همین باعث شد از ذهنیت اولیه دست بکشیم و به این عارف، حُسنِ ظنّ داشته باشیم. -[ حریم امام، شماره 269، ص 31] برخی البته می گویند این مربوط به سال های جوانی امام است. اما جالب است بدانیم در واپسین ماه های زندگی و در پیام مشهور به آخرین رهبر اتحاد شوروی نیز از محی الدین ابن عربی یاد می کنند. صریح و روشن این که کم نبودند و نیستند روحانیون بلند مرتبه ای که ابن عربی و کل عرفان را قبول ندارند اما آیت الله خمینی از جوانی تا واپسین دم حیات در زمره ستایندگان ابن عربی بود. جمهوریت 2- واژه جمهوری نزد کثیری از مراجع یا روحانیون، تابو بود. مخالفت سید حسن مدرس با جمهوریت نه فقط به خاطر رضاخان که با اصل ایده جمهوریت هم بود. امام خمینی البته جمهوری اسلامی را مطرح کرد تا هم با جمهوری متفاوت باشد و هم با حکومت اسلامی اما جمهوری اسلامی هم چنان که در نوفل لو شاتو گفته شد باز نوعی جمهوری است و حتی امام به عنوان فرم و ظرف جمهوری فرانسه را مثال می آورد. در تاریخ ایران و قبل از طرح و موفقیت جمهوری اسلامی 4 بار موضوع جمهوری به میان آمده و هر 4 به دلیل مخالفت های آشکار روحانیت یا عوامل دیگر ناکام مانده است: بار اول جمهوری گیلان که هم از برخی ایده های میرزا کوچک خان قابل مشاهده بود و هم از کودتای احسان الله خان و خالو قربان علیه او وجنبش جنگل. نوبت دوم همان که رضاخان در پی آن بود و می خواست مانند مصطفی کمال پاشا که در ترکیه جمهوری تأسیس کرد با بر انداختن سلطنت چنین کند و مخالفت های فراوان و متنوعی را در برابر دید. بار سوم در شهریور 1320 که رضا شاه باید ایران را ترک می کرد و صحبت از انقراض سلطنت پهلوی بود و ابتدا قرار بود محمد رضا هم با پدر و برادران همراه شود اما محمد علی فروغی اعلام جمهوری ولو با ریاست جمهوری خود را نپذیرفت و پروژه یا سناریوی سلطنت ولیعهد را به جای پدرو برادرانی که راهی تبعید می شدند با موفقیت به اجرا گذاشت. نوبت چهارم هم در روزهای پر التهاب مرداد 1332 که حزب توده از یک طرف و دکتر حسین فاطمی از سوی دیگر زمان را برای تأسیس جمهوری مناسب می دانستند و دکتر مصدق مخالفت کرد و گفت: من، قُرآن مُهر کرده ام که به قانون اساسی مشروطه وفادار باشم. امام خمینی اما با طرح ایده جمهوری اسلامی تفاوت خود را هم با آنان نشان داد و هم روحانیون سنتی که می پنداشتند مدل جمهوری با قواعد اسلامی جور در نمی آید. کاشانی و مصدق 3- این واقعیت را نمی توان انکار کرد که اگر امام می خواست در 50 سالگی و در نهضت ملی شدن صنعت نفت و در جریان اختلاف رهبران جانب یکی را بگیرد قطعا سید ابوالقاسم کاشانی را ترجیح می داد چندان که در سال 60 و در نطق هایی علیه جبهه ملی و بنی صدر از کاشانی یاد می کند. اما در سال های آغازین دهه 30 با این که از 50 سالگی عبور کرده و خود نیز اهل سیاست بود نمی خواست ذیل کاشانی تعریف شود و به همین خاطر در سال های مبارزه و تبعید از 42 تا 57 و خصوصا در سال 57 مصدقی ها تعارضی در همکاری نمی دیدند که اگر چنین بود مرد شماره 2 انقلاب – آیت الله طالقانی - نبود که از علاقه مندان مصدق بود و اولین نخست وزیر کسی نبود که خود را با سه واژه ایرانی، مسلمان و مصدقی معرفی می کرد و اولین رییس جمهوری ایران نیز کسی نبود که از اعضای پیشین جبهه ملی و علاقه مند و مبلّغ مصدق در خارج از کشور به حساب می آمد یا نباید دبیر کل جبهه ملی و وزیر فرهنگ دکتر مصدق و همراه او در دیوان داوری لاهه اولین وزیر خارجه جمهوری اسلامی می شد ( دکتر کریم سنجابی ). علی شریعتی 4- در سال هایی که برخی روحانیون و گاه در حد مراجع آشکارا به دکتر علی شریعتی می تاختند و در حالی که مرتضی مطهری هم به صف منتقدین پیوسته بود امام خمینی یک کلمه در نفی و نقد شریعتی نگفت. در تأیید هم البته نگفت اما هرگز مانند بسیاری از روحانیون دیگر علیه شریعتی موضع نگرفت. چرا که نمی خواست در صف مبارزه اختلاف افتد و از سوی دیگر در میان خانواده و نزدیکان خود از برادر عروس – صادق طباطبایی - تا صادق قطب زاده و ابراهیم یزدی همه از دوستان علی شریعتی بودند و می دانست که مهم ترین روحانیون داخلی علاقه مند به ایشان در نوع نگاه به شریعتی با سنتی ها تفاوت دارند. در میان روحانیون مبارز و نسبتا جوان داخلی بیش از همه آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه ای به شریعتی علاقه و در واقع گرایش داشتند و امام تفاوت خود را با روحانیون سنتی در اینجا هم نشان داد. برخی می گویند پس از درگذشت دکتر شریعتی و در پاسخ به تلگراف تسلیت دکتر یزدی و در قالب پیام به دانشجویان امام از لفظ فقد و نه شهادت برای دکتر استفاده می کند در حالی که واژه فوت را نیز به کار نمی برد و قضیه را مبهم باقی می گذارد و برای فرزند خود – سید مصطفی- نیز لفظ شهادت را به کار نمی برد زیرا نمی خواسته با ضرس قاطع داوری کند. ملاصدرا و فلسفه 5- غالب روحانیون با فلسفه میانه ای ندارند. چندان که به عرفان. امام اما اهل فلسفه بود همچون عرفان و دیدیم که تفسیر او از قرآن را حتی در نخستین سال جمهوری اسلامی تاب نیاوردند. مهم ترین شاگردان و دست پروردگان امام همچون مرتضی مطهری اما اهل فلسفه بودند و همین نیز او را متفاوت و متمایز جلوه می داد. در همان پیام به گورباچوف در کنار نام ابن عربی از صدرالمتالهین نیز یاد می کند و از گورباچوف می خواهد اندیشمندان خود را به مطالعه آرای او ترغیب کند و وقتی ادوارد شوارد نادزه پیام رهبر شوروی را به تهران می آورد و امام احساس می کند برخورد سیاسی دارند و روح پیام را انگار درک نکرده اند به وزیر خارجه وقت شوروی می گوید: من می خواستم دریچه تازه ای به روی شما بگشایم و دیدار را کوتاه می کند. این دریچه تازه را امام با اندیشه های ابن عربی و ملاصدرا گشاده و گشوده می دید. مدرس و پارلمان 6 - نقل شده که آیت الله خمینی در جوانی به تهران می آمده و در ساختمان مجلس شورای ملی نظاره گر مباحثات و گفتار و رفتار شخص سید حسن مدرس بوده است. یادمان باشد مدرس بیش از آن که فقیه سنتی باشد سیاست مدار بود و هر چند در مجلس اول مشروطه نقش نظارتی را پذیرفت اما از مجلس دوم به بعد و تا وقتی استبداد رضاشاهی مجال داد ترجیح داد با رأی مردم نماینده و وکیل باشد و اعتبار خود را تنها از فقه و دین نگیرد. امام هم مدرس را الگو قرار داد و آن قدر که از زبان رهبر فقید انقلاب در ستایش مدرس شنیده ایم هیچ مرجع و روحانی ارشد دیگری چنین یاد نکرده است. در نطق 12 بهمن 57 هم امام وقتی می خواهد به تشکیل دولت اشاره کند می گوید: من به واسطه این که ملت مرا قبول دارد دولت تعیین می کنم. یعنی همچون مدرس به این که مردم هم باید قبول داشته باشند اعتقاد داشته است. توجه به پارلمان و جمله مشهور مجلس، در رأس امور است نیز به احتمال زیاد به خاطر شخصیت پارلمانی مدرس بود. همان مدرس که بر خلاف شیخ فضل الله نوری به مشروطه باور داشت و آن را مشئومه نمی دانست. نفی سلطنت 7- در تاریخ ایران سابقه نداشت که یک مرجع تقلید به نفی کل سلطنت برسد و مهم تر این که سلطنت را به سبب تعارض موروثی بودن با حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت برای هر ملت و هر نسل نفی کند. انتقاد مراجع در حد توصیه های اخلاقی بود و حفظ اصل سلطنت را به هر رو لازم می دانستند. کما این که انقلاب مشروطه سلطان را کنار نزد. از قدرت مطلق به مشروط بدل کرد و حتی استبداد محمدعلی شاه کسی را به صرافت برانداختن اصل سلطنت نینداخت. تفاوت مهم امام اما این بود که بعد از سال 42 شخص شاه را مخاطب قرار می دهد. نوع نگاه به نهاد سلطنت و نه شخص شاه او را متفاوت و متمایز ساخته بود. به همین خاطر از 42 به بعد هر گونه ملاقات یا تماس روحانیون ارشد با سلطنت و دربار از نگاه انقلابیون نفی و رد می شد. ترور و فداییان اسلام 8- تفاوت نگاه با روحانیون سنتی اما سبب نشد که به آن سو بگرود و از گروه های مسلح حمایت کند. با این که برای لغو مجازات اعدام سید مجتبی نواب صفوی می کوشد و از اعتبار خود نزد آیت الله بروجردی مایه می گذارد اما شیفته نواب نبود. سال ها بعد که هم آیت الله طالقانی و هم هاشمی رفسنجانی از او می خواهند مجاهدین خلق را تأیید کند نیز امام چنین نمی کند زیرا به روش مسلحانه باور نداشت و به رغم اصرار و ادعای مؤتلفه برای هیچ تروری فتوا صادر نکرد. احکام ثانویه 9- یکی از دلایلی که برخی مراجع را از ایده تأسیس حکومت بازمی داشت نگرانی از شیوه حکم رانی و تصمیم گیری در قبال مالیات، بهره بانکی، حق رأی و اشتغال زنان، موسیقی، حرام نبودن مواد مخدر و مانند اینها بود. امام اما در همه اینها تجدید نظر کرد و در حکومتی که خود در رأس آن قرار گرفت مالیات اخذ شد در حالی که در کتاب ولایت فقیه خمس و زکات برای اداره جامعه کافی دانسته شده است. بانک ها هم تعطیل نشدند و با ساز و کارهای دیگر به فعالیت بانکی پرداختند. زنان انتخاب کردند و انتخاب شدند و اشتغال آنان منتفی نشد. حجاب اجباری شد اما درعمل آنان که از سر الزام حجاب دارند به رعایت حداقل ها متعهدند و حجاب اکمل که در نگاه کسانی چون مرحوم آیت الله احمد آذری قمی در خانه نشینی زنان و دیده نشدن توسط غیر محرم ها جلوه می کند از جانب حکومت و شخص امام رواج نیافت. موسیقی هم به دو گونه غنایی و غیر غنایی تقسیم شد و دومی مجال بروز یافت.مواد مخدر ممنوع اعلام شد در حالی که فقه بر حُرمت آن تأکید ندارد و این تفاوت ها البته ناشی از اقتضائات حکومت داری در دنیای مدرن هم بود. ملیت و ایران 10- روحانیون سنتی چندان درگیر مفهوم ایران نبودند و نیستند. در قانون اساسی اما برای رییس جمهوری قید ایرانی الاصل آمده و به خاطر همین به دستور شخص امام، جلال الدین فارسی کاندیدای حزب جمهوری اسلامی در دوره اول کنار گذاشته شد. هر چند در قانون اساسی برای مقام رهبری قید ایرانی تبار نیامده اما روشن است که خبرگان به یک فقیه غیر ایرانی تبار رأی نمی دهند تا در رأس حکومت قرار گیرد. یاهمین که دین زرتشت هم به رسمیت شناخته شده نشان می دهد مفهوم ایران مورد توجه بوده چندان که در نخستین پیام های پس از شروع جنگ در سال 1359 رهبر فقید انقلاب به دفعات واژه های میهن را به کار می برد و به صرف تعابیر دینی اکتفا نمی کند. مواضع امام علیه ملی گرایی بیشتر به خاطر اتفاقات دهه 60 است و نفی ایدیولوژی ناسیونالیسم و گرنه اگر به مفهوم ایران و مرزهای جغرافیایی باور نداشت در ابتدا با ورود به خاک عراق پس از بازپس گیری بندر خرمشهر مخالفت نمی کرد. در خاطرات مرحوم سید احمد خمینی آمده که نگران بوده خبر سقوط فاو در سال 67 را چگونه به امام منتقل کند و سرانجام تصمیم می گیرد بگوید و در مقابل با این واکنش رو به رو می شود: خوب، مال خودشان بود . یعنی فاو را در قالب منطقه ای در جغرافیای عراق می دیده که بنا به مصالح جنگ و برای واداشتن صدام حسین به پرداخت خسارت و خودداری از حمله مجدد در اختیار ایرانی ها بوده است نه این که ما و عراق نداشته باشیم و مرز های جغرافیایی در دنیای مدرن را به رسمیت نشناسد و همه را ذیل امت تعریف کند. نکات دیگر را نیز می توان ذکر کرد اما مطلب را طولانی می کند. غرض این است که گفته شود: آیت الله حاج سید روح الله خمینی روحانی و مرجع بود اما با تفاوت ها و تمایزهایی و همین ها بود که از او امام خمینی ساخت. هم او که از دل سنت برخاست اما ضد مدرنیته نبود چندان که در اولین نطق رسمی خود در بهشت زهرا ( اگر سخنرانی فرودگاه را در حد تشکر بدانیم) در بیان دلیل مخالف نبودن با سینما می گوید: سینما یکی از مظاهر تمدن است. خمینی، خمینی بود نه شیخ فضل الله نوری. نه سید ابوالقاسم کاشانی و نه حتی سید حسن مدرس که آن قدر هم به او علاقه داشت. از این رو برای شناخت او تفاوت ها و تمایزهای 10 گانه را باید شناخت. ...
کتاب هایی برای شناخت بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی
انقلابمان که در حقیقت صدور انقلاب راستین و بیان احکام محمدی (ص ) است سیطره و ظلم جهان خواران را خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی و مصلح کل امامت مطلق حق امام زمان (ع ) هموار می کنیم . و همانگونه که امام کبیرمان تأکید فرمودند:انقلاب ما محدود به ایران نیست ، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ، ارواحنا فداه ، است که خداوند بر همه مسلمانان و ...
برترین مهاجم لیگ یک معرفی شد
مخاطبین سایت دی اسپورت قرار گرفتند. نفرات انتخاب شده در پست مهاجم با نظر مخاطبان دی اسپورت به ترتیب آرا را در زیر می خوانید: 1- محمد عباس زاده ( نساجی مازندران) - 59 درصد آرا 2- امیر میر بزرگی (اکسین البرز) - 16 درصد آرا 3- سهیل حق شناس (سپیدرود رشت) – 13 درصد آرا 4- مهدی دغاغله (مس کرمان) – 6 درصد آرا 5- مهرداد آوخ(گل گهر سیرجان) – 3 درصد آرا 6- حمید کاظمی (خونه به خونه) – 3 درصد آرا بزودی برترین سرمربی لیگ آزادگان مورد نظرسنجی قرار خواهد گرفت. ...
حالا حمله!
بازیکن در لیگ هفدهم کرده است. با این وصف از همین حالا می توان پیش بینی کرد که در دفاع چهار نفره خطی، احسان حاج صفی و حسن جعفری مدافع چپ و راست خواهند بود و موسی کولی بالی به همراه عزت ا... پورقاز یا سیاوش یزدانی مدافع وسط تیم می شوند.کرانچار در پست هافبک تدافعی نیز بازیکنان خوب و با کیفیتی در اختیار دارد؛ رسول نویدکیا، میلاد سرلک، حامد بحیرایی و محمودقائدرحمتی چهار بازیکنی هستند که در ...
پازل: روز تولد – زومیت
، محمود رضائی هفتادری، مهدی زارعی، نیکی ساغریدوز، احسان سروش، سعید، علیرضا سورقالی، محمد سیفایی، محمدامیر شاکری، محمدعلی شعبانی، حسن شمسی، دانیال شیاسی، علیرضا شیخ الاسلامی، کیارش شیرازی، یونس صادقی، مجید صادقیان پور، سید ایمان صالحی قلعه سفید، محمدرضا صرافها، علیرضا عاصی، محمد عصری، محمدحسین علایی، سجاد علیپور، سید محمدامید فرشچی، علی فضلی، امیرحسین قاضی زاده، سید مجید قدوسی، مسعود قنبری، ابوالفضل ...
اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات کرمان معرفی شدند
به گزارش راهنمای سفر من به نقل از روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با اعلام نتایج نهایی انتخابات خانه مطبوعات، اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان مشخص شد. بیش از 40 نفر نامزد تصدی کرسی های هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان بودند که با رای بیش
روزهای ابری سبزپوشان اصفهانی
در آسیا این تیم هیچ اقدامی برای جذب بازیکن نداشته است. سبزپوشان اصفهانی تاکنون دو بازیکن خود یعنی حجت حق وردی و مهرداد قنبری را از دست داده اند و هیچ بازیکنی را جذب نکرده اند. از اردوی ذوبی ها خبر می رسد که تبریزی نیز قصد جدایی از این تیم را دارد تا به پیشنهادات دیگر خود که گفته می شود از تیم همشهری خود سپاهان و همچنین استقلال است برسد. در این میان احتمال پیوستن این بازیکن به استقلال محتمل ...
چرا تلویزیون، امام خمینیِ سال 60 را بیشتر دوست دارد / پس کو تصاویر نوفل لوشاتو و سال های دیگر؟
. یادمان باشد که 4 پادشاه قبل از استقرار جمهوری اسلامی در تبعید و غربت جان باختند. هم محمدرضا شاه در تبعید (مصر) درگذشت و هم رضا شاه (در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی) و هم احمد شاه قاجار (پاریس) و هم محمد علی شاه قاجار (بندر ساوونا /سانرمو/ ایتالیا) نه در وطن که در تبعید جان باختند. نه آمدن آنان با شکوه بود که پدر تاجداری درمی گذشت و پسر بر تخت می نشست و درباره رضا شاه خود با همکاری سید ...
فولاد خوزستان و بازیکنانش در چه وضعیتی هستند؟
آزاد یا تحت قرارداد باشگاه فولاد خوزستان: بازیکنان آزاد وحید طالب لو ، مهرداد طهماسبی ، عبدالله کرمی ، ایوب والی ، محمد اهل شاخه ، میثم دورقی، حمید بوحمدان، ماتیاس چاگو، بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری و بهرام رشیدفرخی بازیکنانی هستند که براساس لیست مندرج در سایت سازمان لیگ بازیکن آزاد محسوب می شوند. تعدادی از این نفرات در فولاد خواهند ماند و تعدادی نیز با ...
شماره 105 هفته نامه - آتیه نو - منتشر شد
جذب می شوند. اگر برجام نبود سود شستا صفر می شد! سیدرضا نوروززاده را پیش از این به عنوان نماینده چند دوره مجلس می شناختند و سالها رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود. وی در خرداد 1393 و در ابتدای دولت یازدهم با حکم محمدرضا نعمت زاده به ایدرو رفت، اما یکسال و نیم بعد، با سازمان گسترش و نوسازی خداحافظی کرد و به عنوان مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شد. اما دوم تیر 1395 مدیرعامل ...
حرکت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب باعث بیداری اسلامی در جهان شد/ رهبری ایران قوی ترین دیوار نظام و ...
بست نجات دهد . بنیانگذارانقلاب اسلامی احیا کننده اسلام واقعی بود مولوی عنایت الله رسولی زاده در خطبه های این هفته نمازجمعه مینان سرباز با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای پالایش روح، تزکیه نفس و تقویت اراده مومنین است، اظهار داشت: از بدو اسلام تاکنون مسلمین زیادی در ماه میهمانی خداوند از احسان و غفران حق تعالی استفاده کرده اند که این نعمت الهی از خیر و ...
طومار هواداران ذوب آهن علیه یک گزینه سرمربیگری!/ دود تعلل به چشم باشگاه می رود
-فتح لله ربیعی 37- موسی رمضانی 38- محمد رمضانی 39- فرهاد کرمی 40- جواد جنگلی 41- احسان اسدی 42-سجاد ربیعی 43-عسگر ایزدی 44- احمرضا کرمی 45- مجید ربیعی 46- معین ضیایی 47- احسان رمضانی 48 - حسین باغبانی 49-محمد بیک 50- عباس مومن زاده 51 ...
شهدای فومنی هفته دوم خرداد را بهتر بشناسیم
به گزارش راهنمای سفر من به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت نیوز؛در هفته دوم خرداد شهید حسن اصغری در 14 خرداد63، شهید هادی چوپانی در 14 خرداد63، شهید محمد علی رحیم نیا در 14 خرداد63، شهید حبیب فرید در 14 خردا 66، شهیدحسین محسن زاده در14 خرداد 66، شهید مجید آزاد خمامی در 15 خرداد63، شهید محمود پالاش 15 خرداد 66، شهید علیرضا دوستارمقدم 17 خرداد63، شهید محمد قوسی نژاد 17 خرداد 63 ...
آغاز پیش فروش اینترنتی بلیط نمایش ماجرای متران پاژ
به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مشاوره رسانه گروه، پیش فروش اینترنتی نمایش ماجرای متران پاژ به کارگردانی و طراحی محمد حسن معجونی که نوشته الکساندر وامپیلوف و ترجمه کیوان سررشته است، در سایت تیوالآغاز شد . ماجرای متران پاژ، داستان مدیر یک هتل به نام کالوشین است که با یکی از مسافرانش به نام پاتاپف درگیر می شود سپس تردید می کند که پاتاپف آدم مهمی باشد و متوجه می شود او یک متران پاژ ...
آخرین نقل و انتقالات تیم های لیگ برتر فوتبال
، محمود خمیسی پدیده ورودی: قاسمی نژاد، مصطفی احمدی،بابک حاتمی خروجی: حسن جعفری پرسپولیس ورودی: گادوین منشا، شجاع خلیل زاده، سعید آقایی، سعد ناطق، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، علی حسین رحیمه ، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، رحیم زهیوی، شایان مصلح خروجی: رامین رضاییان، احسان علوان زاده ، شهاب کرمی ، محمدامین آرام طبع پیکان ...
کاظمی آشتیانی: معضل دوپینگ به یک باتلاق برای دو و میدانی ایران تبدیل شده است
روی این موضوع وجود ندارد.در سال های اخیر نمونه های زیادی از دوپینگ ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی مثبت اعلام شده است.شاید جالب باشد بدانید من به عنوان فردی که سابقه مربی گری دو 400 متر را دارم، در زمان ریاست در فدراسیون بیش ترین تست دوپینگ را از محمد عاکفیان،دوست صمیمی ام گرفتم و در کل نظارت دقیقی روی دوپینگ داشتم. آشتیانی درمورد عملکرد "اوتانون گای" مربی حسن تفتیان گفت: برای ...
برترین دانشمندان علوم پزشکی معرفی شدند
...> دکتر احمد اسماعیل زاده Agricultural Sciences 1155 17.6 792 45 علوم پزشکی تهران All Fields 53987 13.26 2228 168 دکتر فاطمه اطیابی Pharmacology & Toxicology 1059 18.31 1245 68 علوم پزشکی تهران ...
اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال
امتیاز خبر: از تعداد رای دهندگان درحال بروزرسانی . . . با توجه به شروع فصل نقل و انتقالات تیم های لیگ برتری و لیگ دسته اولی از تاریخ 25 خرداد 96 تعداد بازیکنان مجاز برای جذب به این ترتیب است که هر باشگاه لیگ برتر مانند فصل قبل می تواند از 18 بازیکن سن آزاد، 9 بازیکن زیر 23 سال (متولدین 11 دی ماه 1373 به بالا) و تیم های لیگ دسته اول مثل فصل قبل از 21 بازیکن سن آزاد، 9 بازیکن زیر 23سال (متولدین 11 دی ماه 1373) استفاده کند. مسئولان تیم صنعت نفت آبادان برای پست مهاجم نوک با رحیم زهیوی و لوسیانو پریرا وارد مذاکره شدند. نفت آبادان با هدایت فراز کمالوند برای لیگ هفدهم قصد دارد تیم قدرتمندی را روانه مسابقات کند. بر این اساس سرمربی جوان و باتجربه نفتی ها بازیکنان نامداری مانند فرید کریمی، کرار جاسم و مرتضی اسدی را تاکنون جذب کرده است. نفتی ها البته قصد دارند در ادامه نقل و انتقالات نیز چند بازیکن خوب را به خدمت بگیرند تا تیم خود را کامل کنند. یکی از پست هایی که در نفت آبادان نیاز به جذب بازیکن دارد، مهاجم نوک است. بر اساس اعلام فراز کمالوند باشگاه نفت با رحیم زهیوی و لوسیانو پریرا برای این پست وارد مذاکره شده و منتظر پاسخ این دو بازیکن است. مدافع راست فصل گذشته تیم مس کرمان با عقد قراردادی به نفت آبادان پیوست. وحید اسماعیل بیگی مدافع راست پیشین تیم مس کرمان که سابقه بازی در سایپای تهران را نیز دارد، امروز با عقد قراردادی به نفت آبادان پیوست. اسماعیل بیگی 25 ساله سابقه حضور در تیم فوتبال امید و در مقطعی کوتاه تیم ملی بزرگسالان را نیز زیر نظر کی روش دارد. جزئیاتی از توافق حسن بیت سعید با استقلال تهران در حالی که استقلالی ها هنوز رسما وارد بازار نقل و انتقالات نشده اند، اما مذاکرات پنهانی این باشگاه با گزینه های فصل آینده از مدتی پیش آغاز شده بود. یکی از این بازیکنان حسن بیت سعید مهاجم تیم استقلال خوزستان است. بعد از عقد قرارداد سیروس پورموسوی با تیم فولاد اهواز، وی در نظر دارد چند بازیکن جدید از جمله برخی از بازیکنان استقلال خوزستان را به این تیم منتقل کند. حسن بیت سعید یکی از همین بازیکنان است که زیر نظر پورموسوی قرار دارد و وی قصد دارد تا او را هم با خود به تیم جدیدش ببرد. اما از آنجایی که بیت سعید قبلا با استقلالی ها صحبت کرده بود و به آنها قول داده بود و از سوی دیگر هم وی به تازگی ازدواج کرده و همسرش نیز اهل شهر کرج می باشد، ترجیح می دهد که فصل آینده با پیراهن استقلال تهران در لیگ برتر حاضر باشد. دو مدافع میانی تیم نفت آبادان اولین نفراتی از تیم فصل گذشته بودند که با امضای قراردادهای یک ساله در این تیم ماندنی شدند. علی عبدالله زاده و حسین بغلانی، دو مدافع آبادانی تیم صنعت نفت، نخستین نفراتی از ترکیب تیم زردپوش آبادان در فصل گذشته بودند که قراردادهایشان برای لیگ هفدهم تمدید شد و فصل جدید هم با پیراهن صنعت نفت در مسابقات بازی می کنند. فراز کمالوند سرمربی جدید نفت آبادان در نشست خبری دیروز اعلام کرد از تیم فصل قبل صنعت نفت 5 یا 6 بازیکن در این تیم می مانند. مدافع فصل گذشته تیم فوتبال فولاد خوزستان به تیم صنعت نفت آبادان پیوست. مهرداد جماعتی مدافع فصل گذشته تیم فوتبال فولاد خوزستان با امضا قراردادی به مدت یک فصل به تیم صنعت نفت آبادان پیوست. پیش از این مرتضی اسدی،جاسم کرار، فرید بهزادی کریمی و داوود نوشی صوفیانی نیز به جمع شاگردان فراز کمالوند پیوسته بودند. جماعتی در چند فصل اخیر با پیراهن فلاد خوزستان به میدان رفته بود اما در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم از این تیم جدا شد و در این مدت در تیم دیگری حضور نداشت. کاپیتان فصل گذشته تیم فوتبال نفت آبادان، قرارداد خود را برای لیگ هفدهم با این باشگاه تمدید کرد. حسین بغلانی مدافع نفت آبادان، امروز (یک شنبه) با حضور در دفتر مدیرعامل باشگاه، قرارداد خود را تمدید کرد. نفت آبادان پیش از این نیز مرتضی اسدی، جاسم کرار، فرید بهزادی کریمی و داوود نوشی صوفیانی را به خدمت گرفته و با علی عبدالله زاده نیز تمدید قرارداد کرده بود. با اعلام سرمربی نفتی های آبادان، این تیم به زودی یک بازیکن خارجی جذب خواهد کرد. صنعت نفت آبادان که پس از انتخاب سرمربی خود این روزها سرگرم تمدید قرارداد با بازیکنان قبلی و عقد قرارداد با بازیکنان جدید است به زودی یک بازیکن خارجی نیز به جمع خود اضافه خواهد کرد. فراز کمالوند با تایید این موضوع در نشست خبری خود گفت شک نکنید در لیگ پیش رو بازیکن خارجی صنعت نفت آبادان در ترکیب ثابت به میدان می رود، با یک بازیکن خارجی بزرگ دیگر به توافق رسیده ایم که در یکی دو روز آینده نام وی را اعلام می کنیم. به ...