سایر منابع:
سایر خبرها
نیز بر سر میز گفتگو و تبادل افکار نخواهند نشست. مکتب عمیق اسلام ناب هر دو ویژگی فوق را در حد اعلایی دارد ؛ هم برای افراد بشر واحاد مردم حرف و پیام دارد چنانکه در آیات بسیاری از قرآن کریم کلمات همچون یاایهاالناس ، یابنی آدم و انسان بکار رفته است که افاده عموم و و آحاد مردم را مورد خطاب قرار می دهد وهم برای علم ودانش ارزش والایی قائل بوده و از فرهنگ گفتگو و تحقیق استقبال می نماید تا اگر کسی نظر و یا ...
هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) و رییس موسسه الهادی(ع)، از نیروهای با سابقه انقلاب و نماینده سه دوره اول مجلس شورای اسلامی است. مدت کوتاهی در کمیسیون ارشاد بوده و از آنجا به کمیسیون برنامه و بودجه رفته است. وی که امروزه از نیروهای اصلاح طلب به شمار می رود، سابقه شرکت در انتخابات مجلس هشتم از حوزه انتخابیه زادگاهش یعنی تبریز را داشته اما نامه احراز صلاحیت وی نزدیک به زمان ...
حجت الاسلام و المسلمین مهدی جهان استاد حوزه و دانشگاه و عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - اسلام ،این پدیده نوشناخته در قرن جدید تاملات بیشتری را برای شناخته شدن می طلبد؛ اسلام از دین صرف بودن فراتر رفته است و تبدیل به آرمانی جهانی برای میلیاردها نفر از مردمان شده است؛ بنابراین باید فراتر از اعتقاد، عمل و اخلاق به اسلام توجه کرد البته این نگاه فراتری به معنای ندیدن اعتقاد، عمل و اخلاق در اسلام ...
، جلد اول، ترجمه محسن مؤیدی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی. جمیل صلیبا، 1366، فرهنگ صلیبا، ترجمه منوچهر صانعی درّه بیدی، تهران، انتشارات حکمت. جهانیان، ناصر، 1382، اهداف توسعه با نگرش سیستمی، تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. حسین زاده، محمد، 1386، کاوشی درژرفای معرفت شناسی 2: منابع معرفت، قم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی. حلبی، علی اصغر، 1374، انسان در اسلام و مکاتب ...
توکّل اظهار می دارد که بر اساس فرهنگ اسلامی انسان خداوند را تکیه گاه مطمئنی برای خود قرار داده تمام امورش را به او واگذار می نماید. همان گونه که انسان در کارهای دنیوی برای خود وکیل برمی گزیند و کارهای خود را به او وامی گذارد تا به آثار درخشانی دست یابد، شایسته است بنده خدا در همه امور زندگی به خداوند تکیه کند و او را وکیل خویش قرار دهد تا خواسته هایش بدون هیچ اضطرابی تأمین گردد. ایشان سپس ...
با وحی نیستند که علم ناب و حق محض و کشف تام است. پس هیچ علمی همتای وحی و هیچ عالِمی همسان انسان کامل معصوم (مانند پیامبر و امام) نیست و نخواهد بود. بنابراین باور دینی با توجه به منبع معرفتی آن دارای درجات طولی از حیث میزان اعتبار خواهد بود و عدم شناخت کافی از این مبانی معرفتی باور دینی، منجر به کژروی هایی می شود که در ضمن نظریاتی چون قبض و بسط ظهور می کند. اگر این باور دینی، مستند به وحی ...