سایر خبرها
همه رنج های قیصر
دوست نداشت زیاد شعر بخواند و در محافل حضور داشته باشد. یکی از علت ها رویکرد انکاری بود که نسبت به ادبیات برساخته از گفتمان انقلاب اسلامی در دهه 60 وجود داشت. این رویکرد انکار از سوی محافل موسوم به روشنفکری اتفاق می افتاد. گفتمان روشنفکری سعی در انکار و طرد شاعران انقلاب داشت. یکی از علت هایی که شاید خیلی ها از جمع شعرای انقلاب را به سمت ترانه کشاند، این بود که ترانه به دلیل مخاطب زیادش، سراینده آن را غیرقابل انکار می کند. انتهای پیام ...
تمام آثارقیصر امین پور رنج های او را بیان می کنند
به گزارش ایسکانیوز از مرکز فرهنگی شهرکتاب، در نشست و نقد و بررسی کتاب این ترانه بوی نان نمی دهد نوشته مهدی فیروزیان یکشنبه شب هفتم آبان با حضور جمعی از پژوهشگران و علاقمندان به ادبیات پارسی برگزار شد. مصطفی ملکیان در این نشست گفت: چیزی که در این نشست می گویم مطلب مهمی نیست بلکه فقط می خواهم ادای احترامی به دوست عزیزم قیصر امین پور کنم. کتاب پیش رو اگرچه در عنوان فرعی سبک شناسی ترانه ...
وقتی خوانندگان به تیتراژها جان می دهند
کرده در حوزه تیتراژخوانی و تولید قطعات آثار سینمایی نیز فعالیت خوبی داشته است. وی بعد از خواندن قطعه با من صنما برای تیتراژ فیلم سینمایی آرایش غلیظ که شوک عجیب تیتراژهای آن سال ها لقب گرفت، بازهم نبض مخاطب خود را نگه داشت و با خواندن قطعه های مردم پسندتری چون ابر می بارد ، آهای خبردار و رگ خواب از ساخته های سهراب پورناظری برای فیلم سینمای رگ خواب همچنان به عنوان بهترین های این بخش، خود را ...
ویژگی قیصر میانه رو بودن اوست
دوستی او این است و دیگری تعلق خاطر به میراث شعر فارسی است. شاعران گذشته خیلی ایهام پرداز بودند شما در ترانه ها کمتر می بینید ایهامی وجود داشته باشد چون ترانه سرایان اصولاً با تکنیک های شعر فارسی آشنا نیستند، معمولاً آنها از لحاظ دانش ادبی ضعف دارند برای همین می گویند اصلاً کسی که نتوانسته شاعر بشود می رود و ترانه سرا می شود! البته من این روال را قبول ندارم، به نظرم اتفاقاً آدم های بزرگ در ...
جیرانی جلوی عوامل فیلم تحقیرم کرد
مقایسه کرده و مقابل تمامی عوامل فیلم او را تحقیر کرده است. امیر رضا پاشا که قرار بود در خفه گی نقش اصلی این فیلم را بازی کند، درباره زمان آشنایی خود با فریدون جیرانی به روزنامه صبح نو گفت: سال ها پیش آقای جیرانی به من گفت فیلم نامه ای به نام پارک وی نوشته ام که به فیزیک و چهره تو شباهت زیادی دارد. مدتی درگیر این پروژه شدم ولی ناگهان آقای شریفی نیا به عنوان مسئول انتخاب بازیگران فیلم معرفی ...
محمدرضا خردمندان: - بیست و یک روز بعد - با صدای مهدی یراحی ماندگار شد
سروی س هنر جوان ایرانی ؛ بخش موسیقی: مهدی یراحی تابستان امسال و در دومین تجربه سینمایی اش با پروژه فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد همکاری کرد. اثری اجتماعی که با استقبال منتقدان سینما مواجه شد و در گیشه هم فروش خوبی داشت. مهدی یراحی برای این پروژه قطعه ای با ترانه و ملودی امیرعلی بهادری و تنظیم هومن نامداری اجرا کرد که این کار هم مورد توجه مخاطبان موسیقی و طرفدارانش قرار گرفت. برای این ...
نگاهی به نکات مهم نخستین ماههای پس از پیروزی انقلاب تا آغاز جنگ
انقلابیون درباره صدام و دولت عراق بوده است و این انتقادات را در شورای انقلاب طرح می کند تردیدی نیست. پس این بخش از اظهارات آقای یزدی درست است؟ سخنان آقای ابراهیم یزدی درباره اظهارات و مواضع آقای دعایی در شورای انقلاب که خود مستقیما شاهد و ناقل آن است درست است، اما در ادامه، ایشان افسانه یک دیدار با امام خمینی را روایت می کند؛ که خود در آن حضور نداشته است. من البته ...
موفقیت پازل بند خواست خدا بود
یک شوک باشد. من خودم هم خیلی کنسرت فضای باز را دوست دارم و احساس می کنم جمع و جورتر و صمیمی تر و باحال تر هست. حس خوبی به آن کنسرت داشتم. البته می دانم که بعد از این دیگر نمی شود آن جا اجرا بگذاریم. باید ببینیم مردم چه حسی داشتند و فضای باز یا بسته را دوست دارند. نظر مردم هم مهم است. علی : کلاً اجرا در فضای باز از لحاظ وکال، پرفورمنس، اجرا، صدابرداری و هماهنگ کردن مردم سخت ...
دیده بان
آبان ماه سال جاری در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد. این نخستین حضور شاکردوست در یک نمایش محسوب می شود و قرار است در مقابل امیر جعفری ایفای نقش کند. این نمایش تازه ترین محصول گروه نمایش شنل خواهد بود و تهیه کنندگی آن بر عهده مرتضی میرمنتظمی و محمد قدس است. این نمایش در حالی روی صحنه می رود که طبق جدول قرار بر آن بود که تابوت عهد ریما رامین فر در این زمان در ایرانشهر روی صحنه رود. این تغییر زمانی می تواند شبهه برانگیز باشد که در هفته های اخیر انتقادها از مدیریت حسین پارسایی که مشغول تمرین نمایش الیورتوییست برای اجرا در تالار وحدت است، افزایش یافته است. ...
سینمای ایران از حاشیه تا متن؛ هفته اول آبان
بدون قهرمان بازی های جعلی
العاده ای دارم به نام لی اسمیت که سال هاست با او همکاری می کنم. او به طور همزمان کار را شروع می کند اما من تمایلی به دیدن این بخش از کار ندارم. من در جریان فیلمبرداری، خودم را درگیر تدوین نمی کنم. هر روز راش ها را به سبک قدیم تماشا می کنم؛ کاری که این روزها در کمال تعجب کمتر فیلمسازی انجام می دهد. زمانی این کار یکی از الزام های کارگردانی بود. به هر حال ما هر روز درباره راش ها گپ می زنیم و به جمع ...