سایر منابع:
سایر خبرها
اسلام بیان کنید؟ شبهه گری یعنی گرگی در پوست گوسفند برود به نحوی که مردم متوجه حضور و مکر گرگ نشوند و متاسفانه این رفتار توسط دشمن در جوامع اسلامی در حال رشد است. تمام کسانی که با موضوعیت اسلام مشکل دارند با مطرح کردن برخی شبهات به دنبال این هستند که از جهل برخی افراد استفاده کرده و یافته های غیر دینی را به جامعه نفوذ دهند. خداوند در آیه 59 سوره احزاب، نوع پوشش زنان ...
... البته این امر منوط به امکان تحقق است؛ چراکه غالباً در صورت عدم رضایتِ مردم، حکومت محقق نمی شود؛ زیرا نافرمانی از حاکم و عدم همراهی با وی هرج و مرج ایجاد می کند. بدیهی است در صورت تحقق حکومت با این اوصاف، اهداف و مقاصد شارع از تشکیل حکومت عملی نخواهد شد و این خود با لزوم حفظ امانت به عنوان وظیفه ای در برابر خداوند در تناقض است. البته گفتنی است که مهم، احراز عدم نارضایتی مردم است ...
تغییر می کند و همان نظر جدید را اعلام می کنند. عقل ما بیش از این انتظار ندارد، و در زمان غیبت معصوم صلوات الله علیهم اجمعین وضع همین است. البته در زمان غیبت نباید بساط دین را جمع کرد تا حضرت تشریف بیاورند، و همه چیز را به ما یاد بدهند. بلکه به آن مقداری که یقین داریم، یا مظنه داریم و ظن ما ظن معتبر است، به آن عمل می کنیم. دشمنان این توقع بی جا را در مغز بعضی جوان های ما وارد کرده اند که ...
...! (صحیفه امام، ج5: ص9) امروز نیز همین گونه است. تا ایران مستقل است و ایرانی دست از استقلال خود بر نمی دارد، دشمنی مستکبران نیز باقی است. تمام تلاش دشمنان در ایام انتخابات و راهپیمایی های ملّی و دیگر زمان هایی که بستر بروز و ظهور تعیین سرنوشت و نمود استقلال هستند، آن است که با القای شبهات و جنگ رسانه ای، مردم را از چنگ زدن به ریسمان مستحکم استقلال و تعیین سرنوشت دور نگه دارد. ما ...
اقدام به ایجاد یک نظام اعلام نقدینگی کرده و پیش نویس برخی اصلاحات در قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و مقابله با حمایت از تروریسم را ارائه کرده است. با وجود این، برنامه اقدام ایران اکنون در حالی منقضی شده که اکثر موارد مربوط به اقدامات این کشور کامل نشده اند . این نهاد که تحت نفوذ کشورهایی همچون آمریکا است، فشار بر گروه های مقاومت مانند حماس و حزب الله که در برابر اشغال خارجی، استعمار و ...
برای ترساندن مردم و یا گرفتن اموال آنها سلاح بکشد بر حسب ظاهر، مشمول آیه نیست. (مؤمن، 1415ق: 376) وی گسترش دایره ی محاربه را به مصادیق دیگر خلاف ظاهر می داند و آن را منوط به وجود قرینه و دلیل کرده است. علاوه بر این، با در نظر گرفتن اضافه شدن الله و رسول(ص) به محاربه و حمل محاربه بر معنای حقیقی یعنی مقاتله و کشتار، مراد از آن را قیام مسلحانه در مقابل رسول(ص) می داند و همان گونه که بیان می ...