سایر منابع:
سایر خبرها
هدیه خاص معترضین به پلیس آمریکا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، به نقل از راشاتودی خبرداد: شب گذشته تعداد زیادی از سیاه پوستان آمریکایی با حضور در شهر فرگوسن اولین سالگرد کشته شدن مارتین براون را برگزار کردند. مارتین براون نوجوان سیاه پوست 18 ساله ای بود که سال گذشته توسط پلیس آمریکا به قتل رسید و زمانی که دادگاه رای به بیگناهی عامل قتل این نوجوان داد شهرها و ایالت های مختلف آمریکا صحنه اعتراضات گسترده شد ...
پیروزی پرسپولیس مقابل مس کرمان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، به نقل از فارس، تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه دوم به جز ایمان صادقی با 10 بازیکن جدید مقابل مس کرمان بازی کرد. رضا خالقی فر، محسن بنگر، محمد انصاری، وحید حیدریه، احمد نوراللهی، هادی نوروزی، محسن مسلمان، محمد رحمتی، بنگسون و علی فاطمی 10 بازیکن تعویضی تیم پرسپولیس در نیمه دوم بودند. * تیم مس هم در این بازی با تعویض هایی به بازی آمد که مهمترین آنها ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
بزرگی نیز رقم خورد حالا سال 76است 8 سال از پایان جنگ می گذرد محسن رضایی در این سال ها پیش بینی می کند که بحران پیش روی انقلاب چیست او در می یابد که اقتصاد و مدیریت بحران پیش روی ماست تحصیلاتش در مقطع دکترای اقتصاد را تکمیل می کند او خود را آماده ایفای نقش در این صحنه به رهبری انقلاب عرضه می کند. پس از کش وقوس هایی در سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از رهبری حکم می گیرد و شروع به کار می کند حکم مسئولیت ...
تأثیر قهرمانی در جنجالی ترین صحنه لیگ برتر + فیلم
واضحی را به سود تیمش نگرفته تا کاسه کوزه های ناکامی تیمی که 70-60 درصد بازی را در اختیار داشت، سر قهرمانی بشکند. اما صحنه مشکوک و جنجالی این بازی که با مصاحبه های بعد از بازی می توان آن را جنجالی ترین صحنه هفته دوم دانست چه بود؟ در دقیقه 58 توپ ارسالی از چپ توسط احسان پهلوان توسط مدافع سپاهان – عبدا.. کرمی- دفع شد. به نظر ذوب آهنی ها، کرمی در این لحظه توپ را با دستش لمس کرد ...
از اتفاقات بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان متأسفیم
و چه در خارج از سکوها نداشته اند. رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: از طرفداران باشگاه های ملوان بندر انزلی، استقلال تهران، سیاه جامگان، استقلال اهواز، سایپا، راه آهن، فولاد خوزستان، صبای قم، نفت تهران، گسترش فولاد، تراکتورسازی تبریز، سپاهان، ذوب آهن و پدیده مشهد بسیار متشکرم که همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار علاوه بر برگزاری مراسم ویژه در ورزشگاه ها، هیچ نکته تاریک انضباطی در برنامه تیم ...
اشتباه بزرگ کمیته داوران | قضاوت دربی اصفهان ظلم به قهرمانی بود!
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ یحیی گل محمدی هم در دقایق پایانی بازی اعتراض شدیدی به داور چهارم و ناظر داوری داشت و معتقد بود داور مسابقه یک پنالتی مسلم را از آنها گرفته است. سعید آذری هم وقتی بالاخره در تونل ورزشگاه با محسن قهرمانی روبه رو شد با اعتراض به او گفت: چرا پنالتی ما را نگرفتی؟! محسن قهرمانی هم اعلام کرد در آن صحنه هیچ اتفاقی نیفتاده است. همه این ...
محمدی: ملوان در شب بازی با استقلال هم به فکر مسائل مالی بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ،در مورد وضعیت ملوان گفت: ما از نظر بدنسازی عقب هستیم فقط یک هفته قبل از شروع لیگ تمرینات جدی داشتیم. به هر حال نمی توان روی بازیکنان هم زیاد فشار آورد زیرا ممکن است مصدوم شوند روی نیمکت هم بضاعت زیادی نداریم. به طوریکه دو سهمیه بزرگسالان ملوان هنوز خالی است. کار بسیار سختی داریم و امیدوارم با حل شدن مشکلات هرچه زودتر به شرایط مناسب برسیم. مربی ملوان ...
بهترین های هفته دوم لیگ برتر | آسمان ایران آبی شد
پروفسور بیشتر از قبل شود. عجیب ترین اتفاق هفته دومین شکست متوالی ذوب آهن یحیی بود که باعث تعجب همه اهالی فوتبال شد تا این تیم به قعر جدول بچسبد. با توجه به برد هر 3 استقلال حاضر در لیگ می توان گفت در هفته دوم آسمان فوتبال ایران آبی تر از همیشه بود. تیم هفته: تراکتورسازی تبریز بعد از نمایش ناامید کننده هفته نخست، طرفداران تبریزی استقبال چندانی از دربی شهرشان نداشتند اما با این وجود ...
در پست مهاجم نوک، یک توپ هم به من نرسید | مشکل پرسپولیس گل های مفتی است که می خورد
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ عالیشاه در مقابل استقلال خوزستان کم فروغ بود و دیروز از شرایط خودش و پرسپولیس با ما صحبت کرد. بعد از شکست در اهواز، سکوت کرده ای! چرا؟ واقعاً در اهواز یکی از بدترین بازی ها و نمایش ها را داشتیم و الان هم چون باختیم، نمی دانم چه باید بگویم. از دلایل این بازی بد حرف بزن! نمی دانم چه بگویم، اصلاً در حد پرسپولیس ...
پرسپولیس 1 - مس کرمان 0 | برانکو سومین دروازه بان را هم تست کرد
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ سرخپوشان عصر امروز در یک بازی دوستانه در درفشی فر به مصاف مس رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان برانکو به پایان رسید. امید عالیشاه در دقیقه 7 تک گل این بازی را به ثمر رساند. * تیم پرسپولیس نیمه دوم را به این صورت آغاز کرد که کلیه نفرات در نیمه اول بازی می کردند تعویض کرد و پرسپولیس در ترکیب نیمه دوم با این نفرات ...
آرزوی برانکو که هیچ وقت برآورده نمی شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، پرسپولیس تهران از دو بازی اول خود در لیگ پانزدهم یک تساوی و یک باخت را دشت کرده است. تیمی که به هر حال تیم توقع است و هواداران از آن انتظار قهرمانی و برد را دارند. دیروز (شنبه) با برانکو تماس گرفتیم تا مصاحبه ای اختصاصی با سرمربی پرسپولیس داشته باشیم. سؤالات فراوانی هم وجود داشت اما برانکو کمی عجله داشت. البته سرمربی پرسپولیس مهربانانه تا جایی که وقت اجازه می ...
نوروزی به کمیته انضباطی احضار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که شنیده می شود دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در هفته سوم آخرین فرصت برانکو ایوانکوویچ است و وی در صورت عدم کسب نتیجه باید پرسپولیس را ترک کند اما اعضای هیأت مدیره این موضوع را به شدت تکذیب و اعلام کردند برانکو تا پایان قرارداد در پرسپولیس خواهد ماند. * اولتیماتومی در کار نیست جعفر کاشانی رئیس هیأت ...
چرا امامی که تا 15 روز قبل می گفت بجنگید، قطعنامه را پذیرفت؟!
گرفتند و خندیدند. بند دوم هم من بی ادب برای شما گفتم. دیگر توان نداریم تحقیر دیگری را/ یا حرف های پوچ امثال جان کری را رو کن گزینه ها را ما تشنه جهادیم/ بسیار دوست داریم تدبیر رهبری را برادر! حاج آقا! در عصر من و تو که نوکر آقا روح الله بودیم نباید می شد، ولی شد. حواست جمع نباشد، بصیرت نداشته باشی و غفلت کنید به چه کنم چه کنم می افتید. فتنه 88 را دیدید؟ قم! با همه ...
نامه انجمن اسلامی تربیت مدرس به هاشمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی سلطانی وش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نامه ای را خطاب به هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت.متن این نامه به شرح زیر است: حجت الاسلام والمسلمین هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) سلام علیکم امروز نزدیک به 10 سال از انتخابات ریاست جمهوری سال 84 می گذرد و شاید مهم تر از اینکه آن ...
استقلال - ملوان پرتماشاچی ترین بازی هفته
ما 2600 تماشاگر داشته است یعنی کمتر از 700 نفر به طور میانگین برای هر بازی ... برویم سراغ دربی ها، تراکتور و گسترش فولاد را 20هزار نفر دیدند، این مربوط به پرتماشگرترین شهر فوتبال ماست اما دربی سپاهان و ذوب آهن را 4هزار نفر دیدند. این همه سرمایه و هزینه میلیاردی برای 2 تیم پولدار اصفهان 4 هزار تماشاگر را به ورزشگاه می آورد. در یک دربی که 8 مردش بالای یک میلیارد تومان پول گرفته اند فقط ...
تبعیض سازمان لیگ بین خوزستان و اصفهان
فوتبالدوستان خوزستان نسبت به ساعت برگزاری مسابقات خانگی تیم های این استان معترض هستند. در شرایطی که دمای هوای اهواز طی هفته های اخیر از مرز 50 درجه عبور کرده است، دیدارهای خانگی تیم های خوزستانی با نظر سازمان لیگ، قبل از غروب آفتاب آغاز می شود. در همین راستا، تماشاگران ناچارند یکی-دو ساعت قبل از آغاز مسابقه از نقاط مختلف به سمت ورزشگاه های تختی و الغدیر اهواز حرکت کنند و ...
سرنوشت شهرآورد فوتبال اصفهان را ضربه پای چپ علی کریمی مشخص کرد
اصفهان امروز: سرنوشت پنجاه و چهارمین دربی فوتبال اصفهان را تنها یک شوت از راه دور رقم زد. ضربه ای که علی کریمی هافبک سپاهان با پای چپ و از فاصله 30 متر روانه دروازه رشید مظاهری کرد بر تور دروازه ذوب آهن بوسه زد تا زردپوشان اصفهای برای بیستمین بار در تاریخ شهرآوردهای دیار نصف جهان موفق به شکست رقیب همشهری شوند. بازی این دو تیم جمعه شب در حالی برگزار شد که نزدیک به هفت هزار هوادار تماشاگر این بازی ...
بررسی فنی نفر به نفر بازیکنان سپاهان در بازی با ذوب آهن
از بین مدافعین سپاهان شاید از همه بهتر بود. عقیلی رفته رفته علاوه بر ایفای نقش یک مدافع وسط، با تجربه ای بالا، یک هماهنگ کننده و رهبر مقتدر در قلب ترکیب سپاهان است. البته یک ناهماهنگی بین او و گردان ممکن بود زمینه ساز گل ذوب آهن شود که با خوش اقبالی توپ به بیرون رفت. عبداله کرمی در این بازی هم جنگنده و پرتلاش ظاهر شد. کرمی مدافعی با تصب و دونده است که خاصیت بازی رو به جلوی او در انتقال ...
پشت صحنه شورش ضدیهودی در تهران چه بود؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، از آنجا که مشیرالدوله رئیس الوزرا در حمایت از شرکت نفت انگلیس- ایران برای دست یابی به امتیاز نفت شمال کوتاهی کرد و از پذیرفتن درخواست این شرکت سر باز زد، نارضایتی بریتانیا را برانگیخت. حسین علاء وزیرمختار ایران در واشنگتن، در تاریخ 2 فوریه 1922 با دیرینگ، معاون وزیر خارجه آمریکا، در دفتر وزارت خارجه، ملاقات کرد: وزیر مختار ایران شدیداً بر این امر پا فشاری می ...
خدایا شهادت در کنار برادران افغانی را نصیبم کن
که آقای ناصری به همراه خانواده به منزل ما آمدند و برای بار دوم به فرزندم عیدی داد. در ضمن از پسرم می پرسید که می دانی امروز چه روزی است؟ بعد از چند روز ولادت یکی از ائمه بود که آقای ناصری به خانه ما آمدند و برای بار سوم به پسرم عیدی دادند. این دفعه من به آقای ناصری اعتراض کردم و گفتم: حاجی قرار نیست که به هر مناسبتی شما به فرزند ما عیدی بدهید. شاید از هفت روز هفته، شش روزش عید باشد. آقای ناصری در ...
بازی با پرسپولیس همیشه برای سپاهان سخت است
.... عقیلی درباره شرایط تیمش و دربی اصفهان و البته بازی حساس هفته آینده برابر پرسپولیس صحبت کرده است که در ادامه می خوانید: * از دربی اصفهان صحبت کن که با حاشیه هایی هم همراه بود؟ - این دربی بر خلاف دربی های قبل چندان زیبا از آب در نیامد. نه ما خوب بازی کردیم و نه ذوب آهن. تنها حاشیه بازی هم اعتراض ذوب آهنی ها به یک صحنه داوری بود که نمی دانم کارشناسان درباره آن چه ...
علاقه رامبد جوان به ماست و ماست بندی!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، دیشب قسمتی دیگر از خندوانه با شعر ایران ایران شروع و شادی آن نیز به خود ایران تقدیم شد؛ و بعد از پخش موسیقی کمدین شقایق دهقان حاضر شد. وی از داشتن احساس بدهکاری در خیلی از اوقات زندگیش گفت، در حدی که بیان کرد که وقتی با آژانس جایی می رود و در خیابان ترافیک می شود، او خود را عامل آن می داند و خجالت زده از راننده بابت این شلوغی عذر خواهی می کند! ...
گزارش الاخبار ازخوشگذرانی شاهان سعودی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، در حالی که پادشاه سعودی با تعدادی زیادی خدم و حشم با فخرفروشی تمام راهی فرانسه شده و هتل های گران قیمت و سواحل جنوبی را به خود اختصاص داده اند، کسی تصور نمی کند که سال ها پیش یک امیر سعودی و همراهانش در نخستین سفر به اروپا آنقدر رفتارهای عجبیب و غریب داشتند که بارها از هتل اخراج شده و در نهایت در یک پانسیون ارزان قیمت اقامت کردند. روزهای ...
بازی جذابی که درایران مشتری ندارد
آغاز بازی های لیگ برتر انجام نشد. باشگاه سپاهان در سال های 1390، 1391 و 1394 پیشنهاد احیای سوپر فوتبال جام ایران را به نام مرحوم ناصر حجازی داده بود اما بنا به دلایل مختلف هیچ گاه این دیدار برگزار نشد. امسال هم سپاهان قهرمان لیگ برتر و ذوب آهن قهرمان جام حذفی باید به مصاف یکدیگر می رفتند. ابتدا تاریخی برای انجام این مسابقه تعیین شد، اما در نهایت این دیدار برگزار نشد. جدول سوپرجام فوتبال ایران م ...
گردان:من و رحمان همیشه با هم خوبیم
به دست کرمی نخورده در صحنه ای که ذوب آهنی ها اعتقاد داشتند توپ به دست کرمی خورده، این اتفاق نیفتاد.حتی کرمی دستانش را پشتش جمع کرد و توپ را با بدنش بیرون زد و اصلا خطا نبود. سه امتیاز پرسپولیس را می خواهیم بازی های پرسپولیس و سپاهان در هر شرایطی جذاب است و فصل قبل هم دو بار این تیم را شکست دادیم. به هر حال پرسپولیس جابجایی های زیادی داشته و برای هماهنگی زمان می خواهد. پرسپولیس جلوی پدیده خوب بود اما بدشانسی آورد. این بازی حساس است و ما می خواهیم در این بازی که میزبان هستیم سه امتیاز را بگیریم. ش ...
بایدها و نبایدهای شعر انقلاب از دیدگاه رهبر انقلاب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، حافظ گنج پارسی بررسی و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در حوزه شعر عنوانی کتابی است که قرار است به کوشش رضا اسماعیلی از سوی سازمان بسیج هنرمندان تا پایان تابستان منتشر شود، اسماعیلی در این کتاب بیانات، سخنرانی ها و رهنمودهای رهبر انقلاب در حوزه شعر و ادبیات را گردآوری کرده ، هم چنین شرح ، بررسی و تحلیل بیانات رهبری درباره شعر معاصر بخش دیگری از این کتاب است. ...
نمره قبولی داوران در دو هفته نخست لیگ
، آفساید مهاجم فولاد را اعلام نکرد. ** این تنها اشتباه فاحش داوری بود وی درباره صحنه مشکوک پنالتی روی محمد غلامی گفت: تصویر واضح نبود و نمی توانم نظر بدهم که پنالتی که داور اعلام کرد، درست بود یا نه. عنایت درباره انتخاب محسن قهرمانی برای قضاوت بازی سپاهان و ذوب آهن اصفهان ادامه داد: محسن قهرمانی قضاوت خوبی در این بازی داشت و انتخاب او کار اشتباهی نبود. یادآوری می شود مسعود عنایت اخراج هادی نوروزی در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان را تصمیم درستی دانست و ایرادی به تصمیمات محسن ترکی نگرفت. ...
ژاپن با برد ایران قهرمان والیبال آسیا شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، به نقل از ایسنا، سالن 12 هزار نفری آزادی تهران مملو از تماشاگرانی بود که برای تماشای دیدار فینال هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا آمده بودند. دیدار فینال راس ساعت 18 بین دو تیم ایران و ژاپن آغاز شد. ایران که در سال های اخیر به عنوان مقتدرترین تیم آسیا شناخته می شد، با ترکیب تیم ملی "ب" در این مسابقات شرکت کرده بود. اما ژاپنی ها به عنوان پر افتخارترین ...
مجبورم کنند ناسالم نتیجه می گیرم
ملوان با این صحبت ها باعث شد کمیته اخلاق خواستار حضور او در این کمیته شود. سرمربی ذوب آهن در بازی دوم هم برابر تیم سپاهان شکست خورد تا دومین شکست فصل را پذیرا باشد. بعد از سرمربی تیم، صدای اعتراض هواداران ذوب آهن هم از داوری بلند شد. ذوب آهنی ها اعتقاد داشتند داور بازی در دقیقه 58 یک پنالتی برای این تیم نگرفته است. در پایان مسابقه تعدادی از هواداران ذوب آهن پشت در ورزشگاه منتظر ایستاده بودند تا به ...