سایر منابع:
سایر خبرها
به گزارش سینماپرس ، برزو نیک نژاد که بیشتر او را با آثار طنز به خاطر می آوریم نتوانسته یک اثر جدی اجتماعی بسازد، او سعی داشته با ساخت دوزیست اجتماع و آدم های طبقه فرودست را مورد تحلیل و ارزیابی قرار بدهد، اما عدم انسجام در فیلمنامه و قصه پردازی و عدم ایده مرکزی باعث شده این فیلم در حد یک طرح خام با موقعیت های ساده انگارانه باشد، چیدمان موقعیت ها آنقدر ساده و مصنوعی شکل گرفته که مخاطب نمی تواند با ...
کارگردانی حسین زندباف که داستانش مربوط به یک جاسوس است که به عنوان عکاس وارد تهران می شود تا از محل نگهداری گروگان های سفارت آمریکا در تهران برای سازمان سیا اطلاعات جمع کند و ماموریتش لو می رود را اولین اثر جاسوسی- امنیتی سینمای بعد از انقلاب بنامیم، می توان با یک بررسی اجمالی متوجه شد که یک فهرست نه چندان بلند در حوزه سینمای امنیتی روبه روی ما قرار می گیرد. دست شیطان در سال 1360 تولید ...
نمی شود. ترس باید از دل آرامش شاخه بزند، لحظه به لحظه شعله ورتر شود و التهاب شکل بگیرد. باید جهان شخصی شخصیت های قصه را بیرونی کند و با شخصیت و درون بیننده گره زند و ترس های نهان وجودی اش را برملا کند. مشکل بزرگ فیلم آن شب سطحی بودن و قصه بی رمقی است که کشدار شده و نه کاری از ساختن فضا و نه در همراه ساختن مخاطب پیش می برد. فیلم ظاهرسازی است و ترسش فریب، یک ترس بدلی. پنهانکاری، خیانت و دروغ جهان نهان شخصیت های ایرانی فیلمی است که با سرمایه آمریکایی ساخته شده تا سینما و فرهنگ ما را جهانی کند. ...
داستانش را قطره چکانی به همراه گره افکنی و گره گشایی قصه اصلی و داستانکهای پیرامونی آن در سراسر فیلم در فواصلی مشخص که ریتم مناسب فیلم هم حفظ شود بیاورد. و البته نتیجه کار هم خوب است. مشکل اما اینجاست که فیلم مساله ندارد در واقع فراوان اتفاقات فیلم هیچگاه تبدیل به مساله فیلم نمی شود. مخاطب نمی فهمد مساله فیلم اثبات بی گناهی مجید است یا گرفتن مغز استخوان برای فرزند سرطانی و یا حتی چالش سخت اخلاق و ...