سایر منابع:
سایر خبرها
طبق روایات شب پانزدهم شعبان، شب بسیار مبارکی است چنان که امام جعفر صادق (ع) از پدر بزرگوارشان روایت می کنند که از حضرت امام محمد باقر (ع) درباره فضل شب نیمه شعبان سؤال شد و ایشان فرمودند: آن شب افضل شب ها بعد از لیلة القدر است. خداوند به بندگان، فضل خود را در آن شب عطا می فرماید، و ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش می آمرزد، پس در تقرب جستن به سوی خدای تعالی در آن شب سعی و کوشش کنید. ...
پشتیبانی کنید. معمولاً در بین مردم جملات ابتدایی توقیع مراعات مشهور است؛ اما برای اینکه به تکلیف خود در عصر غیبت امام پی ببریم باید نامه های رسیده از امام عصر(عج) را دقیق و کامل بخوانیم که در آن گنجینه ای از علوم و معارف الهی پنهان است. در یاری امام زمان علیه السلام به دوستداران اهل بیت هیچ شکی نیست، کشور ما چه بسیار که در خطرات و آسیب های مختلف توسط دشمنان قسم خوردۀ شیعه به یاری حجت خدا ...
بالاخره معجزه به وقوع می پیوندد من نیز بعد از این معجزه برای قدردانی به مسجد جمکران مشرف شدم. کتاب کرامات امام زمان (عج) از انتشارات مسجد مقدس جمکران حکایت طی الارض زائر خانه خدا امیراسحاق استرآبادی ازمردان شریف و صالحی که چهل بار با پای پیاده به حج مشرف شده و در میان مردم مشهور بود که طیّ الارض داشته است یک سال به اصفهان رفت. امیراسحاق استرآبادی یک سال با ...
پیوند دوطرفه به وسیله الفاظ و عباراتی معین انجام می گیرد که آن را عقد یا پیمان ازدواج می نامیم. عقد از نظر لغت به معنای گره زدن و خود گره است و در اصطلاح، هر چیزی است که در سایه آن، رابطه ای میان دو فرد یا دو گروه ایجاد می شود. در زبان ازدواج و زناشویی، عقد عبارت است از ایجاد پیوندی مشترک بین زن و شوهر که در سایه آن، حقوق ، تعهدات و مسؤولیت های دو جانبه پدید می آید. به دیگر ...
به گزارش خبرگزاری حوزه ، اکثریت شیعه در طول تاریخ، در برابر اقلیتی ناچیز، هیچ شکی در ولادت امام زمان(عج) نداشتند. ولادت امام زمان(عج) را از طرق مختلفی می توان ثابت نمود. ما در این جا برآنیم که ولادت آن حضرت را بر اساس روایات معتبر شیعه ثابت نمائیم. در این راه سه دسته روایت ذکر می شود. دسته اول، روایات معتبری که خبر صریح یا ضمنی از ولادت امام زمان(عج) به شمار می آیند؛ دسته دوم، روایات معتبری که در بر دارنده مشاهده امام زمان(عج) هستند؛ و دسته سوم، مجموعه ای از روایات، که به دلالت ...
به گزارش دیار آفتاب ؛ به نقل از خبرگزاری مهر ، گروه دین و اندیشه: بسیار خوانده و شنیده ایم که منتظران واقعی کسانی هستند که در زندگی همواره امام غایب را ناظر بر اعمال بدانند و به گونه ای رفتار کنند که رضایت آن امام همام حاصل شود. به بیان دیگر افراد باید از درون خود انقلابی اساسی را رقم زده و جامعه به معنای واقعی کلمه در انتظار فرج باشد. اما چنین مسأله ای با عافیت طلبی، حرف و شعار محقق نمی شود ...