سایر منابع:
سایر خبرها
آیت الله سید عبدالحسین لاری چگونه با اقدامات میسیونری و یهود مبارزه کرد؟
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، آیت الله سید عبدالحسین لاری با انتشار رساله سیاسی آیات الظالمین در سال 1314 هجری، موضع خود را در قبال رژیم قاجار مشخص نمود. محتوای این رساله، بیانیه ای تند علیه مظالم و حکومت های محلی است و می توان دریافت که او، در اجرای احکام فقهی خود، حاضر به انجام هرگونه اقدام خطرناکی بود. ثبات قدم و سخت کوشی او در مبارزه علیه ظلم، بر همگان، روشن شده بود. حاج علی اکبر فال ...
مشکلات محیط زیستی حل شد/وقت تحریف امام(ره) و عصا گذاشتن زیر بغل آمریکاست!
دیروز مجلس هم کشیده شد. سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس به حرف های کلانتری واکنش نشان داد و گفت: آقای کلانتری، بعد از 40 سال می گویید موضوع اشغال لانه جاسوسی و سفارتخانه کار اشتباهی بوده آن هم بعد از دفاع از کاوه مدنی و موضوع جاسوسان محیط زیستی. امام گفتند این موضوع انقلاب دوم است. شما در این مملکت زندگی می کنید؟ رئیس جمهور باید با این موضوع برخورد ...
شرایط اصلاح طلبان نیاز به پوست اندازی دارد
مردم باشند. مطالبات مردم را به زبان بیاورند و نه دو پهلو، بلکه شفاف حرف خود را بزنند. بعضا مطرح می شود رویگردانی از اصلاح طلبان بدین جهت است که آنها با وجود حضور در نهادهای قدرت نمی توانند آنطور که باید و شاید تاثیرگذار باشند؛ این ناتوانی را از جانب اصلاح طلبان می دانید؟ اصلاح طلبانی که در مجموعه مدیریت کشور فعالیت می کنند توان تغییر ندارند. خیلی از اتفاقاتی که باید در تحولات ...
دل های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیّت ها بتپد و از شکاف های عمیق طبقاتی بشدّت بیمناک باشد
فلسطین و ظلم تاریخی به ملّت آن، مسئله ی جنگ افروزی ها و رذالت ها و دخالت های قدرت های قلدر در امور ملّتها و امثال آن را از انحصار طبقه ی محدود و عزلت گزیده ای به نام روشنفکر، بیرون آورد؛ این گونه روشنفکری میان عموم مردم در همه ی کشور و همه ی ساحت های زندگی جاری شد و مسائلی از این دست حتّی برای نوجوانان و نونهالان، روشن و قابل فهم گشت. خامساً: کفّه ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور ...
معارفی از جزء هشتم قرآن کریم
.... 5) در آیات سوره انعام قساوت قلب مشرکین بدین صورت بیان می شود که آنها: الف- حلال خدا را حرام کردند,از جمله گوشت بعضی حیوانات. ب - فرزندان خود را به پای بت ها قربانی کردند تا آنجا که کشتن بچه های خود را یکنوع افتخار می دانستند.( آیه 137) ج - گناه شرک خود را به خداوند نسبت می دهند و می گویند اگر خدا نمی خواست , ما و پدرانمان مشرک نمی شدیم.( آیه 148) ...
می کوشم اندازه باور شما قد بکشم
نسبت به خامدستی های خود نگفتم، چه من خود: شرم آید از بضاعت بی قیمتم ولی / در شهر آبگینه فروش است و گوهری. من بلور خود نیک می شناسم و گوهرنما نبوده و نیستم و البته همواره می کوشم به گوهر برسم و هر حرف از هر کلمه شما، آتشی بود بر این جان خاموش تا به اشتیاقِ بازشنیدن سخنانی چنین مشفقانه زنده شود و پر بگیرد. آن مقدمه را بیشتر برای نگاهتان به ادبیات و هنر عرض کردم و البته شما به گواه دوستان ...
خدایا ما را مُفتکی ببخش!
معنا است آیا صرف گفتن الهی شکر گفتن است؟ تشکر از خداوند است؟نه! شکر یعنی این که نعمت هایی که خداوند تبارک و تعالی به من داده است را درست و بجا مصرف کنم؛ این که چشم به نامحرم نگاه نکند شکر چشم است؛ اگر گوش از آواز حرام و غیبت دوری بکند, شکر گوش سالم است؛ زبان هم اگر غیبت نکند شکر زبان کرده ام. بعد هم در دعا می خوانیم تو ستار العیوب هستی من را حفظم کن تا کسی از گناهان من با خبر نشود. ...
حضور چشمگیر انجمن حجتیّه در استان سیستان و بلوچستان/ صدای این جشنواره آتش به اختیار را به مردم برسانید/ ...
و بهتر جواب میدهد. نباید همه چیز را از نظام توقع داشت این پاسخ خیلی خوبی بود، اما اشکال دیگری که نسبت به فرمایش شما ممکن است مطرح کنند این است که می گویند: "شما اشاره داشتید به این که بهائیت در طی این سال ها فعالیت داشته و باز هم در حال فعالیت است. پس نظام جمهوری اسلامی چه کار کرده است؟ پس چرا علی رغم این که قدرت دست این نظام بوده، بهائیت دارد فعالیت می کند؟ و در سطح پایین ...
اصلاحات در پارلمان
.... شما چه ارزیابی از این پدیده دارید؟ حتما ترس از ابتلا به بیماری کرونا بر عدم رغبت مردم به حضور در پای صندوق های رای موثر بوده است ولی به نظر این جانب این اثر در آن تاریخ عمده نبوده است. بنابراین آنچه باقی می ماند موضوع کاهش سرمایه اجتماعی که دلایل آن نیز متعدد است: 1) عملکرد دولت بشدت بر روحیه مردم اثر گذاشته است: گرانی بر زندگی روزمره مردم فشار آورده و کاهش قدرت خرید ...
بعداز انقلاب، ماشین جامعه ایرانی به حرکت درآمده؛ روشنفکران کافه نشین از تحولات عقب مانده اند
و علم را در خدمت رهایی، توسعه و حل مسائل ملموس اجتماعی و جواب گویی به مشکلات مردم و تقلیل مرارت های مردم به کار بگیرند. نمی گویم که خود علم بی ارزش است، نه در خود علم نیز مسائلی مهم هست و گسترش کران های دانش بشری خود، کاری باارزش و شریف است. اما کافی نیست خصوصا نباید همه اش به این فکر باشیم که تئوری های خارجی را به شکل ترجمه ای مصرف کنیم. کار ما عمدتا مصرف علم شده است و کمتر در آفرینش ...