سایر منابع:
سایر خبرها
نارضایتی وزیر نفت عراق از سطوح کنونی قیمت نفت
نتیجه ارسال نامه ایران به اعضای اوپک در نشست پیشین این سازمان گفته بود: افزون بر این نامه، نامه های دیگری نیز ارسال شده است. وی افزوده بود: این نامه ها برای اطلاع و پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید و همچنین منظور کردن نفت ایران در برنامه های تولید این سازمان بوده است؛ ایران این نامه را برای تصویب اعضا ننوشته است. زنگنه خروج نفت ایران از بازار را رفتار ستمگرانه و غیر قانونی دانست و با تاکید
زنگنه وارد وین شد
در اجلاس آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت، کار بسیار سختی است. مهدی عسلی، مدیرامور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت ایران نیز در خصوص نامه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفته بود :در نامه آقای زنگنه که به دبیرکل اوپک هم ارائه شده، ایران خواستار 'تعهد اعضای این سازمان به سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز است که این به معنای کاهش تولید عربستان و برخی کشورهای دیگر به میزان یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز است.'
نارضایتی وزیر نفت عراق از سطوح کنونی قیمت نفت
گفته بود: افزون بر این نامه، نامه های دیگری نیز ارسال شده است. وی افزوده بود: این نامه ها برای اطلاع و پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید و همچنین منظور کردن نفت ایران در برنامه های تولید این سازمان بوده است؛ ایران این نامه را برای تصویب اعضا ننوشته است. زنگنه خروج نفت ایران از بازار را رفتار ستمگرانه و غیر قانونی دانست و با تاکید بر این که ایران منتظر تصویب نامه از سوی دیگر
نامه زنگنه برای احیای سهمیه بندی اوپک
آتی اوپک نسبت به نشست های پیشین این سازمان، همزمانی لغو تحریم های نفتی ایران و بازگشت کشورمان به بازار جهانی نفت است به طوری که چند روز پس از این اجلاس، تحریم های نفتی ایران لغو خواهد شد. در سال های تحریم، ایران مجاز بود روزانه تا سقف یک میلیون بشکه نفت در روز به پنج کشور چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه بفروشد، اما با لغو تحریم ها، این محدودیت ها از بین رفته و تهران می تواند آزادانه و
ایران در هر شرایطی به بازار نفت باز می گردد
به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (جمعه، 16 آذرماه) پیش از آغاز یکصد و شصت و هشتمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین در جمع خبرنگاران درباره این که اگر اوپک با کاهش تولید موافقت کنند آیا ایران حاضر است 500 هزار بشکه دوم خود را که وارد بازار نکند؟ گفت: ابدا وی درباره این که پس از لغو تحریم، وقتی نفت ایران وارد بازار شود، انتظار دارید اعضای اوپک چقدر از
درخواست تأخیر در بازگشت ایران به بازار، منطقی و قانونی نیست
سازمان گفته بود: افزون بر این نامه، نامه های دیگری نیز ارسال شده است. وی افزوده بود: این نامه ها برای اطلاع و پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید و همچنین منظور کردن نفت ایران در برنامه های تولید این سازمان بوده است؛ ایران این نامه را برای تصویب اعضا ننوشته است. زنگنه خروج نفت ایران از بازار را رفتار ستمگرانه و غیر قانونی دانست و با تاکید بر این که ایران منتظر تصویب نامه از سوی دیگر اعضای اوپک
زنگنه: روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نفت مازاد وارد بازار می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج ، بیژن نامدار زنگنه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما پیش از عزیمت به صد و شصت و هشتمین نشست وزیران نفت اوپک افزود: هم اکنون اکثریت بالایی از اعضای اوپک متقاضی کاهش تولید هستند تا عرضه اضافی نفت در بازار مدیریت و در نتیجه قیمتها اصلاح شود اما اقلیتی در اوپک به دلایلی موافق این موضوع نیستند. وی با اشاره به اینکه تصمیمات در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با
تاکید زنگنه بر بازگشت به نظام سهمیه بندی
به گزارش افق تازه به نقل از خبرگزاری فارس نشست یکصد و شصت و هشتم وزارتی اوپک قرار است تا ساعات دیگر در مقر دائمی آن برگزار شود. یکی از موضوعاتی که در این نشست باید مورد بحث و بررسی اعضا قرار گیرد تعیین سقف و سهمیه بندی بین اعضای اوپک است. بیژن نامدار زنگنه پیش از سفر به وین در تهران گفته بود اکثریت بالایی از اعضای اوپک متقاضی کاهش تولید هستند تا عرضه اضافی نفت در بازار
وزیر نفت: بهای عادلانه نفت هفتاد دلار است
سیما پیش از عزیمت به صد و شصت و هشتمین نشست وزیران نفت اوپک افزود: هم اکنون اکثریت بالایی از اعضای اوپک متقاضی کاهش تولید هستند تا عرضه اضافی نفت در بازار مدیریت و در نتیجه قیمتها اصلاح شود اما اقلیتی در اوپک به دلایلی موافق این موضوع نیستند. وی با اشاره به اینکه تصمیمات در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با اجماع گرفته می شود گفت: با اینکه اکثریت اوپک موافق کاهش عرضه هستند اما تا
زنگنه بامداد فردا عازم وین می شود
تولید نفت خود نیاز به مجوز هیچ کشوری ندارد. زنگنه خروج نفت ایران از بازار را رفتار ستمگرانه و غیر قانونی دانست و با تاکید بر این که ایران منتظر تصویب نامه از سوی دیگر اعضای اوپک نیست، اظهار کرد: بازگشت ما به بازار نیاز به مجوز هیچکس ندارد. به گزارش شانا، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان دیروز (سه شنبه، دهم آذرماه) در بدو ورود به وین برای شرکت در یکصد و شصت و هشتمین نشست اوپک در پاسخ
بازار نفت در آستانه اجلاس اوپک چه وضعی دارد؟
ونزوئلا خسارات جدی وارد کرد و درآمد این کشور را به شدت کاهش داد. واکنش تند زنگنه به درخواست اوپک به گزارش بی بی سی، بیژن نامدار زنگنه ، وزیر نفت ایران از ارسال نامه ای به اعضای اوپک برای متعهد ماندن به سقف تولید 30 میلیون بشکه ای نفت در روز خبر داده و گفته ایران هم برای افزایش تولید نفت خود به مجوز هیچ کشوری نیاز ندارد. زنگنه تاکید کرده که این نامه را برای تصویب اعضای
اتمام حجت زنگنه برای افزایش تولید یک میلیون بشکه ای ایران
سازمان و همچنین تعیین سقف تولید هر یک اعضا در یکصد و شصت و هشتمین نشست عادی وزارتی اوپک در مقر دائمی این سازمان گردهم آمدند. اظهار نظرهای متفاوت وزیران عضو اوپک پیش از آغاز این اجلاس حاکی از سخت بودن این نشست دارد؛ سخنان امانوئل کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه و رئیس نشست 168 درباره این که ایران برنامه افزایش تولید نفت خام خود پس از لغو تحریمها را برای بهبود قیمتهای جهانی نفت خام به تاخیر
ساماندهی بازار نفت با کاهش 1.5میلیون بشکه ای اوپک
خود را از دست داده است در صدد بازپس گیری سهم خود از بازار نفت است نکته ای که بیژن نامدار زنگنه بارها برآن تاکید کرده است . زنگنه پیش از عزیمت به وین برای شرکت در نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک گفت: اگر کسی دلش برای وضع آشفته بازار و قیمت پایین نفت خام می سوزد، باید فشار را بر کشورهایی بیاورد که سهم تولیدی ایران را گرفته اند؛ نه این که حق مسلم حاکمیت یک کشور را با گفته هایش نادیده
ساماندهی بازار نفت با کاهش یک ونیم میلیون بشکه ای اعضای اوپک
بازپس گیری سهم خود از بازار نفت است نکته ای که بیژن نامدار زنگنه بارها برآن تاکید کرده است . زنگنه پیش از عزیمت به وین برای شرکت در نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک گفت: اگر کسی دلش برای وضع آشفته بازار و قیمت پایین نفت خام می سوزد، باید فشار را بر کشورهایی بیاورد که سهم تولیدی ایران را گرفته اند؛ نه این که حق مسلم حاکمیت یک کشور را با گفته هایش نادیده گیرد. زنگنه می افزاید
اعضای اوپک به سقف تولید پایبند باشند
نرسی قربان در آستانه یکصد و شصت و هشتمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که در این اجلاس درباره موضوعهایی مانند پایبند نبودن برخی از اعضا به سقف تولید و کاهش سقف تولید گفتگوهایی انجام خواهد شد درباره این که آیا اعضای اوپک در تصمیمهای خود منسجم هستند، گفت: هم اکنون نبود یک توافق واقعی بر سر نحوه مدیریت عرضه برای با ثبات کردن بازار نفت از سوی
اعضای اوپک مسائل سیاسی را در تصمیم گیری ها وارد می کنند/سهم ایران در تولید و صادرات نفت بازگردد
وزیر نفت ما آمدند و زنگنه درایت به خرج داد که راضی هستیم. بازپس گیری سهم ایران در صادرات و بازار نفت عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد بازگشت دوباره ایران به بازار نفت و تولید براساس گذشته و باز پس گیری سهم ایران در صادرات و بازار نفت، اظهار داشت: بعد از لغو تحریم ها باید میزان تولید نفت خود را به میزان گذشته افزایش دهیم. وی تصریح کرد: عراق و کویت پس از جنگ خود بدون
نشست اوپک در وین آغاز شد
. اما با این وجود برای اطلاع اعضا از سیاست های نفتی کشور این موضوع را بارها در مجامع مختلف از جمله نشست های اوپک اعلام کرده و این نشست بار دیگر موضوع را یادآورخواهد شد. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان پیشتر اعلام کرده است: برای افزایش سهم صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی به سقف سهمیه ای پیش از تحریم ها، نیازی به اجازه گرفتن از اوپک یا هیچ سازمان و شخص دیگری نداریم. افزایش صادرات نفت حق مسلم ایران است و نیازی به اجازه نیست . اروپام**441 **1488**1010
نشست 168 اوپک پشت درهای بسته آغاز شد
به گزارش خبرنگار شانا، یکصد و شصت و هشتمین نشست عادی وزارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز (جمعه، 13 آذرماه) و از دقایقی پیش در مقر دائمی این سازمان در وین آغاز بکار کرد. وزیران عضو اوپک که پیش از نشست امروز، در جلسه غیر رسمی دیروز (پنجشنبه، 12 آذرماه) در هتل ریتز کارلتون حاضر شده بودند پس از آن جلسه پاسخ کوتاهی به خبرنگاران دادند؛ بیژن زنگنه پس از آن جلسه گفت: پیشنهاد ایران
نشست اوپک با 3 دستورکار/ اجماع فقط بر سر بازگشت اندونزی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، صد و شصت و هشتمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت دقایقی پیش در وین آغاز به کار کرد. وزرای نفت کشورهای عضو اوپک از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران نشست خود را در مقر دبیرخانه اوپک در وین آغاز کرده اند و بر اساس برنامه اعلام شده قرار است بعد از نشست افتتاحیه نشست غیر علنی وزرا پشت درهای بسته در ساعت 14 و 30 دقیقه آغاز شود که تصمیم گیری نهایی
زنگنه در بدو ورود به وین: هیچ مذاکره ای درباره تولید نفت ایران نخواهیم کرد
درباره افزایش تولید خود و بازگشت به سطح قبلی تولید ایران در بازار و عرضه جهانی نفت، هیچ مذاکره ای نخواهیم کرد. زنگنه با اشاره به افت قیمت نفت از 100 دلار به حدود 40 دلار در بازارهای جهانی افزود: ما هیچ مسوولیتی در این خصوص نداریم و مسوول اصلی سقوط قیمت ها کسانی هستند که نه تنها تولید ایران را جایگزین کردند بلکه با افزایش سقف تا حدود 2 میلیون بشکه در روز افزایش عرضه در بازار داشتند.
دوگانه متضاد ایران و اوپک
میگیرد. بطوریکه در فاصله دو روز به برگزاری نشست اوپک، برخی کارشناسان و حتی وزرای نفت کشورهای عضو رسما خواستار جلوگیری از افزایش تولید ایران شده اند تا قیمتها بیش از این افت نکند. کمااینکه ساعاتی پیش اعلام شد وزیر نفت نیجریه در این نشست از این سازمان درخواست می کند تا ایران را از برنامه افزایش تولید نفت خام خود پس از لغو تحریمها برای جلوگیری از افت بیشتر قیمتهای جهانی نفت خام بازدارد. حالا به نظر
نماینده مجلس: ایران با قدرت بیشتری در نشست آتی اوپک حضور خواهد یافت
صدای صنعت -عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: موضع ایران در نشست 168 اوپک به نسبت 167 به یقین تقویت شده است؛ برخی کشورهایی که باعرضه بیش از سقف، قیمت نفت را کاهش دادند با کسری بودجه مواجه هستند. اسماعیل جلیلی امروز (سه شنبه 10 آذرماه) با اشاره به حضورش در اجلاس 167 سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) افزود: آنچه در نشست گذشته مشهود بود اهمیت و جایگاه هیئت نفتی ایران از منظر رسانه
زنگنه به وین رفت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این نشست نفتی فردا در مقر اوپک برگزار می شود. تولید و قیمت نفت مهمترین موضوع این نشست یک روزه اعلام شده است. تحلیلگران معتقدند اوپک تغییری در سقف تولید خود ایجاد نمی کند؛ اما باید دید پس از این نشست وزرای نفت چه تصمیمی خواهند گرفت. دانلود
موافقت بیشتر کشورهای عضو اوپک با کاهش تولید نفت
است. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز نامه هایی در این باره به عبدالله سالم البدری، دبیرکل اوپک نوشته و ارسال کرده که نامه ایشان میان وزیران کشورهای عضو توزیع شده است. پیش بینی شما از اجلاس 168 اوپک چیست، آیا سقف تولید در این نشست تثبیت می شود؟ وزیر نفت عربستان به تازگی در مصاحبه ای گفته است که کشور او حاضر به همکاری برای تثبیت بازار نفت است. این سخن در شرایطی که بازگشت ایران به
دیدار زنگنه با بزرگان نفت و گاز دنیا در وین
زنگنه، وزیر نفت در حال دیدارهای دو جانبه است جلسه مهم اوپکی ها برای بررسی وضع بازار نفت و هماهنگی چگونگی واکنش اوپک به کاهش قیمتها، هم اکنون در هتل ریسکالتنت وین درحال برگزاری است و حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در هیات عامل اوپک در این جلسه حضور دارد. یکصد و شصت و هشتمین نشست اوپک فردا (جمعه، 13 آذرماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار می شود، این نشست در حالی برگزار می شود که
درخواست نیجریه از ایران برای تاخیر در برنامه افزایش تولید نفت
حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. بیژن زنگنه اعلام کرده است که ایران پس از لغو تحریمها ظرف 6 ماه روزانه یک میلیون بشکه به تولید و صادرات نفت خام خود می افزاید، به طوری که برخی مقامهای ایرانی گفته اند که اوایل ژانویه تحریمهای تهران لغو می شوند. وزیر نفت ایران امروز اعلام کرد: به تازگی نامه ای برای اوپک مبنی بر درخواست از اعضای این سازمان برای متعهد ماندن به سقف تولید
زنگنه:پس از رفع تحریم ها500 هزار بشکه در روز به تولید نفت ایران اضافه می شود
ایران آنلاین /وی که برای شرکت در یکصد و شصت و هشتمین اجلاس اوپ در اتریش حضور یافته در جمع خبرنگاران افزود :بعد از افزایش تولید 500 هزار بشکه در روز در فاصله کوتاهی این افزایش را به روزی یک میلیون بشکه خواهیم رساند. وزیر نفت ایران تاکید کرد : ما درباره افزایش تولید خود و بازگشت به سطح قبلی تولید ایران در بازار و عرضه جهانی نفت، هیچ مذاکره ای نخواهیم کرد . زنگنه با اشاره به افت
نشست امروز اوپک در وین
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وزیران نفت 12 عضو این سازمان از جمله بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان از دیروز (پنجشنبه) برای مذاکرات غیر رسمی، در وین به سر می برند. به گفته تحلیلگران ، کشورهای عضو اوپک به احتمال زیاد درباره کاهش تولید نفت تصمیم گیری نمی کنند. اعضای اوپک در نشست قبلی که ماه ژوئن برگزار شد با وجود کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی تصمیم گرفتند سهمیه تولید نفت را
النعیمی: برای حل مشکلات بازار نفت به وین آمده ایم
به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال از وین، علی النعیمی امروز (سه شنبه، دهم آذرماه) در بدو ورود به وین برای شرکت در نشست روز جمعه (13 آذرماه) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با لحنی که حاکی نشان از تمایل ریاض برای شنیدن دیدگاه های دیگر کشورهای عضو اوپک داشت، گفت: عربستان با دیگر اعضای اوپک برای تصمیم این سازمان در نشست 168 بحث و گفتگو می کند. وی در پاسخ به پرسشی درباره این که
دشواری های تصمیم گیری در نشست اوپک
نیز با قیمت های پایین نفتی موافق نیست و از سوی دیگر بازگشت ایران به بازار نفت با افزایش تولید و صادرات نفت ایران همراه خواهد بود که این امر به افزایش عرضه منجر خواهد شد. از سوی دیگر کشورهای عضو اوپک به ویژه عربستان نیز طی 17 ماه گذشته با گذشتن از سقف تولید خود تلاش کرده اند که میادین نفتی کشورهای خارج از اوپک مانند امریکا را شکست دهند، و حالا بسیاری از کشورها عضو اوپک نگران روزهای پیش رو