سایر منابع:
سایر خبرها
تعجب می کنم که خیلی ها نور را نمی بینند
راضی به بیان آنها نیست و فقط او می داند ولی تقاضای عفو دارم و امید بخشش دارم و از خدا بعید نیست و برای او مشکل نیست که این حقیر را مورد عفو قرار دهد. از پدر و مادر و تمام اهل خانواده، خواهران و برادران، تقاضای عفو دارم و اگر پسری و یا برادری خوب برای خانواده نبوده ام مرا ببخشید و مرا حلال کنید. از همه دوستان همکاران تقاضای عفو دارم و اگر رنجشی از من دیده اید نادیده بگیرید. من تنها
قاضی درونتان را تربیت کنید!
بدون اینکه بخواهیم یا قضاوت می کنیم یا قضاوت می شویم. از کودکی افراد تاثیرگذاری مثل پدر و مادر، خواهر، برادر و معلم مدرسه ما را قضاوت می کنند و در نوجوانی، جوانی و بزرگسالی هم دوباره از طرف گروه همسالان، افراد فامیل، دوست و... قضاوت می شویم. این قضاوت کردن از کودکی در وجود همه ما جای خودش را پیدا می کند. از کودکی به دلیل رفتارهای تربیتی رگه هایی از وسواس فکری در بیشتر آدم ها به وجود می
61 مازندرانی به مسابقات کشوری قرآن کریم اعزام می شوند
حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و بیان داشت: نفرات برتر هر رشته قرآنی در سنین زیر 16 سال و بالای 16 سال و در بخش های برادران و خواهران که در مسابقات استانی رتبه های نخست را کسب کردند به این دوره از مسابقات مرحله کشوری اعزام می شوند. قربانی با اشاره به اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات در شهرستان های آمل و بابل برگزار شد، ادامه داد: 152 شرکت کننده برادر و 171 شرکت کننده
عجیب ترین خانواده دنیا
خوابه خود خارج نشده اند و هیچ ذهنیتی در مورد دنیای خارج از خانه ندارند. در این خانه 7 خواهر برادر زندگی می کنند که دنیا را تنها با مشاهده فیلم می شناسند. این خانواده حالا تبدیل به یک سوژه برای مستند “ولف پک” شده اند و قرار است به زودی فیلم زندگی عجیب آن ها پخش خواهد شد. در سال 2010 یکبار این بچه ها توانستند از خانه فرار کنند. “موسله” کارگردان فیلم مستندی که قرار است از زندگی
شهیدی که نشانی پیکر سوخته اش را داد
شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی به دنیا آمد. ما خانواده پرجمعیتی داشتیم و با وجود فوت پدرمان در سال 46، حمید که آن موقع تنها دو سال داشت، با محرومیت و فقر بزرگ شد و از همان ابتدا با سختی های متعددی روبه رو شد. من خودم که بزرگ ترین پسر خانواده بودم، قیمومت برادران و خواهران را بر عهده گرفتم و شکر خدا وقتی یکی از اعضای خانواده شهید شد، احساس می کنم توانسته ام کار نگهداری بچه ها را خوب انجام بدهم
عجیب ترین خانواده دنیا (+عکس)
در مورد دنیای خارج از خانه ندارند. در این خانه 7 خواهر برادر زندگی می کنند که دنیا را تنها با مشاهده فیلم می شناسند. این خانواده حالا تبدیل به یک سوژه برای مستند "ولف پک" شده اند و قرار است به زودی فیلم زندگی عجیب آن ها پخش خواهد شد. در سال 2010 یکبار این بچه ها توانستند از خانه فرار کنند. "موسله" کارگردان فیلم مستندی که قرار است از زندگی این افراد ساخته شود می گوید:" آن ها در خیابان همگی عینک دودی زده بودند و تیپشان به مانند فیلم ها بود. تصمیم گرفتم تا آن ها را تعقیب کنم و پس از مدتی تحقیق از زندگی آن ها سر در بیاورم. ...
افزایش بخشش محکومان به اعدام
امیدی به بازگشت به زندگی نداشت اولیای دم فریادکشان اعلام کردند گذشت می کنند.عسگر جوزری -برادر 35ساله مقتول- درباره قتل می گوید: برادرم به خواهر یکی از دوستانش علاقه مند بود اما چون آن زن، بیوه بود خانواده ما با این ازدواج مخالف بودند و به همین دلیل موضوع زیاد علنی نشده بود اما من در جریان ماجرا قرار داشتم و خانواده آن زن نیز از مساله مطلع بودند. در این میان شخصی به برادر و پدر دختر به دروغ گفت
چند پیام تسلیت به سیدمحمد خاتمی
خواهر گرمی تان مادر شهید، حسن خلیلی، مرحوم مغفور فاطمه خاتمی را به حضرتعالی، مادر گرامی، فرزندان محترم، خواهران و برادران عزیزش، تسلیت می گوییم. از خداوند مسئلت داریم روح این مادر شهید را همراه با روح پدر بزرگوارش حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی و فرزند شهیدش با اولیای خود محشور فرماید، به بازماندگان صبر عنایت کند و توفیق و سربلندی برای حضرتعالی در خدمت به اسلام و انقلاب ومردم ایران عنایت نماید.
پدر 13 ساله!
آوردم کرمان. به هر حال درست نیست مزاحم زندگی دیگران بشویم. می خواهم روی پا های خودم بایستم. ما فامیل فقیری داریم، اگر کسی هم بخواهد به داد دیگری برسد چیزی ندارد که کمک کند. همه درگیر زندگی خودشان هستند. خواهر و برادر کوچک زینب هم به خاطر فقر به مدرسه نمی روند. عجیب است که در عصر تکنولوژی و دهکده جهانی بچه های کوچک این خانواده، آرزوی داشتن یک دستگاه تلویزیون را دارند! منبع: همشهری سرنخ
سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام خبر فوق گفت: 470 نفر از نخبگان قرآنی، (220 نفر خواهر و 250 نفر برادر) در رشته حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و مفاهیم به رقابت می پردازند. وی با اشاره به اینکه داوری این مسابقات توسط 25 داور برادر و 20 داور خواهر انجام خواهد شد، بر جایگاه مهم این مسابقات در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی
بسیجی روحیه بخش و حماسه آفرین (حدیث دشت عشق)
شهید محمود رضاپور سال 1348 در روستای شهیدآباد در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. ازهمان کودکی عشق و علاقه ای بی نظیر به انجام فرائض دینی، مخصوصاً نماز و روزه داشت و به والدین خود نیز احترام بسیاری می گذاشت. محمود در خانه فردی با ایمان و ارشادکننده دیگران بود. پدرش می گفت: من از محمود راضی هستم چون این بچه نماز و روزه اش را هیچگاه فراموش نمی کند. با خضوع خاصی با خدای خود راز و نیاز می
رؤیایی ترین نقاشی های دنیا
شده اند. با خوشحالی به مادر و خواهران و برادران کوچکترشان می گفتند: لباس امسال عیدت با من. مادر لازم نیست کار کنی و شاغل باشی. سه هزار و 100 خانواده و نزدیک به 10 هزار نفر زیرپوشش هستند، اما مردم همیشه ما را غافلگیر می کنند. هیچ بار نبود که زیر 25 هزار نفر بازدید از نمایشگاه انجام شود. اوایل فکر می کردیم 100 یا 200 هزار تومان جمع آوری شود. اما هر بار بالای 500 و 600 هزار تومان برای بچه
مایه دارها و بی مایه ها از خرید سربازی می گویند
وقتی دیدم مشکلی برای او پیش نیامده بی خیال سربازی رفتن شدم. الان هم برای گرفتن گذرنامه قصد دارم جریمه را پرداخت کنم، ولی جریمه بالاست به همین دلیل از حالا به فکر گرفتن وام و قرض کردن از دوست و آشنا افتاده ام. خرید سربازی به هر قیمت اما در این میان هستند پسران جوانی نیز که ادعا می کنند از قشر ضعیف جامعه هستند و به دلیل این که به قول معروف خرج خانه می داده اند نتوانسته اند به
آمیتا باچان، بالاتر از براندو، نیکلسن و دونیرو!
پیدا نمی شود. آیا اهمیتی که ما به مسایل خانوادگی و دلبستگی برادران و خواهران به یکدیگر می دهیم و اعتباری که علاقه متقابل والدین و کودکان از منظر ما دارد، همانی است که آمریکایی ها نیز از آن یاد می کنند؟ همه می دانیم که این طور نیست. پدرم دائماً فیلم های مرا می دید آمیتا باچان در عین این که از کلمه بالیوود به خاطر این که از واژه هالیوود تقلید شده خوشش نمی آید، اما تمام حرف هایش
رهیافت اخلاقی حق زبان مادری به روایت مصطفی ملکیان/شرق
تجارب را ندارد. این خیلی واضح است. حالا یکی بگوید ما اجازه داده ایم اینها در خانه با پدر و مادر و خواهر و برادر و خویشان و نزدیکان و دوستان و میهمانان خود به زبان مادری شان سخن بگویند. اما وقتی کسانی در اداره های شهر خود، زبان خودشان را به کار نمی برند، وقتی در مدرسه و دانشگاه خود به زبان خودشان درس نمی خوانند، وقتی نامه ای که می خواهند بنویسند به زبان خودشان نمی نویسند و...، درواقع، آنها یک زبان
چند سطر به یاد سیاستمدار خوش سیمای انقلاب
بود دایی صادق (صادق طباطبایی) هم دار فانی را وداع گفت. حقیقت آن بود که هنوز هم کسی دلش نمی آمد خبر درگذشت صادق طباطبایی را باور کند. طباطبایی برای کسی٬ به خاطر برادر همسر سیّداحمد خمینی یا خواهر زاده امام موسی صدر بودن٬ دوست داشتنی نبود٬ خودش آنقدر محبوب بود که به تنهایی و بدون آنکه برادر و خواهرزاده و دایی کسی باشد٬ ارزش داشته باشد. برای خیلی ها صادق طباطبایی
قتل دلخراش دانش آموز یاسوجی
یا افرادی مشکوک نیستند و با کسی دشمنی و عداوتی نداشته اند، قتل خواهر خویش را به یک شوک بزرگ تشبیه کرد. وی گفت: خانواده وی بشدت تحت تاثیر این حادثه قرار دارند و شرایط روحی و روانی مناسبی ندارند. به گزارش پانا، دستگاه های امنیتی و پلیس شهر یاسوج به دنبال کشف اسرار این قتل و شناسایی عامل یا عاملان این حادثه می باشند.
آخرین گفت و گوی صادق طباطبایی و شرح مذاکرات مخفیانه او با آمریکایی ها
بهمن 57 مخالف بودند اما تسخیر 13 آبان سال بعد را تایید کردند؟ بعد از انقلاب، ما کشوری بودیم که دارای دولت بود و تعهدات بین المللی داشت. دولت ها هم متضمن جان و مال اتباع خارجی هستند و دولت موظف به حفظ امنیت دیپلمات های خارجی مستقر در سفارتخانه ها است. اینکه روز دوم بعد از انقلاب بزنیم زیر همه عرف بین المللی، تصویر بدی از انقلاب ایران ارائه می داد. به همین دلیل هم امام خمینی(ره) با این
اول عقل اقتصاد، بعداً قصد ازدواج!
البته این مشکل دیروز و امروزش نیست، از همان بچگی نه آنها اجازه دادند خودش تصمیم بگیرد و مستقل باشد و نه خودش علاقه ای نشان داد که استقلال داشته باشد. از انتخاب رشته تحصیلی، دانشگاه و سرکاررفتن، انتخاب همسر و بچه دار شدن تا صاحب خانه شدن، افرادی در همه مراحل کنارش بودند و اظهارنظر کردند. باورش برای ما که کنار گود نشسته ایم و زندگی اش را فقط نظاره می کنیم کمی سخت است اما هستند افرادی که
یک اتفاق ساده در من دیه گو مارادونا هستم
. خانواده اش ایرانی است. ایرانی تر از یه حبه قند و مادر و مهمانِ مامان . دعوا و گفت وگوها و بگومگوها بین اعضای خانواده، آشنا و این جایی است. هم از دل سوزی و دوست داشتن آدم ها نسبت به یک دیگر خبر می دهد، و هم از وجود اختلاف هایی که خنده دار است. مگر اختلاف های بین ما خنده دار نیست در خانواده ها؟ طنز، مدیومی تنها برای خنده گیری از مخاطب و حقنه شده به فیلم نیست؛ بلکه در جهان فیلم معنی می دهد. قصه
برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در اسفندماه
پایه علوم قرآنی و ارتقای سطح اطلاعات قرآنی در بین کارکنان و انس با قرآن در میان خانواده ها و تشویق افراد برجسته در فعالیت های قرآنی برگزار می شود. وی افزود: این مسابقات به مدت 2 روز از تاریخ 9 تا 10 اسفندماه 1393 در دو بخش خواهران و برادران با حضور مسئولان قضایی، کشوری و لشکری برگزار خواهد شد. برای رسیدن به این مهم ستاد برگزاری مسابقات در حوزه معاونت فرهنگی تشکیل و با برگزاری 21 جلسه و
تختی پهلوانی برای تمام دوران (7 نظر)
غلامرضا جوان چارشانه خوش تیپی، که وقتی می خندید در عین حالی که چشمانش ناپیدا بود، دوست داشتنی تر می نمود، اما عظمت و وقارش پابرجا بود. بچه خانی آباد تهران (5 شهریور 1309) اصالتاً همدانی، دو برادر و دو خواهر داشت که از همه کوچکتر بود. یکی از سه کشتی گیر این مملکت که تصویرش را در تالار افتخارات فیلا گذاشتند. حاج قلی پدربزرگش از اربابان محله خانی آباد، یخچال دار معروف تهران بود. او در دکانش
جلسه شورای فرهنگ عمومی یزد و نقد و نظری پیرامون آن
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بی تردید قابل تحسین و تقدیر است و گاه عده ای را هم به وجد می آورد که در شهر دارالعباده زندگی می کنند، 21 سال دانش آموزان استان در کنکور صدرنشین می باشند، یزدی ها خوشنام هستند، یزد الگوی خوب فرهنگی برای دیگر شهرها و استان ها است نکات مثبت فرهنگی استان باید مورد عنایت و توجه قرار بگیرد تا با ناهنجاری ها مبارزه نمود و... اما اگر وضع تاسف بار ترافیک شهر را ملاحظه نمایند، گاه شاهد دعواها و نزاع های خیابانی باشند، در ساختمان های عریض و طویل دادگستری های استان رفت و آمد کنند، ازدحام افراد مراجعه کننده در طبقات و راهروها را ببینند، از پرونده های موجود آگاه شوند، به تعداد زندانیان در استان پی ببرند، از چک های برگشتی موجود و جعل در اسناد و معاملات صوری و تخلفات و جرائمی که در این دیار رقم می خورد اطلاع پیدا کنند، آمار معتادان یا خانواده هایی که به علل گوناگون شیرازه زندگیشان از هم پاشیده شده است را بدانند، سری به محلات فقیرنشین و آموزشگاه های آن بزنند، از تعداد دختران و پسرانی که به علت فقر و بدبختی نتوانستند سرپناهی برای خود تهیه کنند و با مختصر جهیزیه و یا وسیله زندگی خانواده ای تشکیل بدهند، از آمار زنان بی سرپرست و فرزندان بدسرپرست و یا افرادی که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند مطلع شوند، اما در برابر ماشین های چند صد میلیون تومانی که در خیابان ها رفت و آمد می کنند، مجالس عروسی های پرطمطراق که حتی از سوی عده ای از حاجی بازاری ها و متشخصان و افراد صاحب عنوان شهر برگزار می گردد، ویلاها و ساختمان های چند میلیارد تومانی و اختلافات طبقاتی و تبعیض های موجود را مشاهده نمایند، زنان و مردانی را بشناسند که برای گردش و تفریح و یا خرید لباس و وسایل زندگی بار سفر می بندند و به دورترین نقاط می روند تا گران ترین لباس و وسایل زندگی تهیه کنند آنگاه می بینند وضعیت زندگی ساکنان این شهر با فرهنگ عمومی منطبق با احکام اسلامی چه فاصله ای دارد!! در ایام دهه فجر با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و تعدادی از ائمه جمعه شهرستان های استان و مقامات و مسئولان اجرایی و اداری جلساتی در یزد برگزار گردید و مذاکراتی پیرامون مصوبات شورا و یادآوری این که بسیاری از آنها یا اجرا نشده یا ضمانت اجرایی ندارند از سوی شرکت کنندگان در آن همایش ها پیشنهادها و نظراتی پیرامون فرهنگ عمومی اظهار شد که بخشی از آن در خبرها و رسانه ها درج گردید و بعضی از سخنان و انتقادات در همان چهار دیواری ها باقی ماند. تنها عده ای مطالب را شنیدند و یا صداها ضبط گردید و چه بسا افرادی از حاضران درباره اعلام صحت و سقم و یا تایید و تکذیب نظرها فرصت بحث و مناظره و گفتگو نیافتند. نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری در آن جلسه بر رعایت اعتدال در همه امور تاکید کرد و گفت افراط و تفریط آفت زندگی فردی و اجتماعی است. اگر می بینیم که غرب در مواردی نظیر نظم، انضباط و امانتداری و... موفق است ریشه آن از اسلام است زیرا اسلام بر نظم و انضباط و رعایت حقوق دیگران تاکید دارد اما در کشور ما کمتر به آن توجه شده است. ساده زیستی یکی از مسایل مهم در سبک زندگی اسلامی است اما می بینیم که متاسفانه جوانان ما اسیر تجملات شده اند و این سبک باید اصلاح گردد 1 پرسشی مطرح است که جوانان از چه کسانی الگو می گیرند و چرا اسیر تجملات شده اند؟ به یقین باید علمای دست اندرکار و مسئولان امور در کشور به اشرافی گری و تجمل گرایی روی نیاورند و در زندگی روزانه اسراف و تبذیر ننمایند. اتومبیل های چند صدمیلیون و میلیارد تومانی سوار نشوند. خود را اسیر کارخانه و شرکت و واردات و صادرات نکنند. در ویلاها و خانه های آنچنانی ساکن نشوند. وقتی یکی از کارگزاران حضرت علی خانه باشکوهی ساخت حضرت به او فرمود: سکه های طلا و نقره سر برآورده خود را آشکار ساختند همانا ساختمان مجلل بی نیازی و ثروتمندی تو را می رساند 2 با هواپیمای اختصاصی به مسافرت نروند، از بیت المال برای برگزاری همایش ها و جلسات بی نتیجه و یا کم اثر هزینه ننمایند. دستگاه ها و سازمان های نظارتی با دقت و تیزبینی وظایف خود را انجام دهند و از همه مهمتر روحانیت به این نکته توجه نماید که: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اهل علم را به ساده زیستی و زی طلبگی توصیه می نمایند و روز 4/3/62 خطاب به اعضای شورای مرکزی ائمه جمعه می فرمایند: درست مانند علمای گذشته ساده زندگی کنید. در گذشته چه طلبه و چه عالم بزرگ شهر زندگیشان از سطح معمولی مردم پایینتر بود و یا مثل آنها بود. امروز سعی کنید زندگیتان از زی آخوندی تغییر نکند. اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید؛ برای اینکه مردم می گویند ببینید آن وقت نداشتند که مثل مردم زندگی می کردند، امروز که دارند و دستشان می رسد از مردم فاصله گرفتند. باید وضع مثل سابق باشد، باید طوری زندگی کنیم که نگویند طاغوتی هستیم. 3 و در روز 16/2/64 با اشاره به لزوم ساده زیست بودن روحانیون می گویند: یکی از امور مهم هم این است که روحانیون باید ساده زندگی کنند. آن چیزی که روحانیت را پیش برده تا حالا و حفظ کرده است، این است که ساده زندگی کردند. آنهایی که منشأ آثار بزرگ بودند، در زندگی ساده زندگی کردند. آنهایی که در بین مردم موجّه بودند که حرف آنها را می شنیدند، آنها ساده زندگی کردند... همین دیدن اینها برای انسان یک درسی بود، وضع زندگی آنها برای انسان، یک وضعی بود، درس بود برای انسان، عبرت بود. هرچه بروید سراغ اینکه یک قدم بردارید برای اینکه خانه تان بهتر باشد، از معنویت تان به همین مقدار، از ارزش تان به همین مقدار کاسته می شود. ارزش انسان به خانه نیست، به باغ نیست، به اتومبیل نیست. اگر ارزش انسان به اینها بود، انبیا باید همین کار را بکنند. انبیا سیره شان را دیدید چه جور بوده. ارزش انسان به این نیست که انسان یک هیاهو داشته باشد، یک اتومبیل کذا داشته باشد، یک رفت و آمد زیاد داشته باشد. ارزش روحانیت به این نیست که یک بساطی داشته باشد و یک دفتری و یک دستکی داشته باشد. 4 استاندار یزد در آن جلسه گفت: باید دروغ، ریا، حیله و بدگویی در کشور برچیده شود و جای خود را به همکاری و تعاون بدهد. استاندار یزد اظهار داشت: خانواده... از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که برنامه ریزی های مناسب باید در همین نهاد خانواده تدوین شود. اگر ما اصول اخلاقی که در دینمان وجود دارد را رعایت کنیم دیگر مشکل فرهنگی نخواهیم داشت. میرمحمدی با اشاره به اینکه فرهنگ یک مقوله همه گیر است گفت: باید بتوانیم با بهره گیری از اندیشمندان و فرهیختگان استان به کمک رفع مشکلات فرهنگی خود بپردازیم... باید معلمان و والدین در تربیت دانش آموزان و فرزندان خود تعادل را رعایت نمایند. 5 امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه مشکلات فرهنگی در استان یزد بسیار است و باید کار از جایی شروع شود، اظهار داشت: به نظر من کار باید ابتدا از ادارات و دستگاه ها و وزارتخانه ها آغاز شود. تعارض بین مسئولان باید از بین برود و صداقت و دین باوری باید در بین کارکنان ادارات ترویج و نهادینه شود زیرا تا زمانی که در بسیاری از دستگاه ها اساس برخورد با مردم بر بی اعتمادی است و برخی منکرات، نادیده گرفته می شود، نمی توان توقع ترویج فرهنگ اسلامی را در جامعه داشت. وی تصریح کرد: به نظر من کار ابتدا باید از ادارات و مسئولان آغاز شود و سپس به جامعه تسری پیدا کند زیرا دستگاه اجرایی نماینده نظام اسلامی است و در نظام اسلامی بسیاری از برخوردها و روش ها پسندیده نیست. 6 اگر اظهارنظر فوق کاملاً درست باشد بنابر این در چند دهه اخیر با در دست داشتن تمام شبکه های صدا و سیما، صرف هزینه های هنگفت در سازمان های متعدد تبلیغاتی و فرهنگی و دستگاه های فراوانی که در امر فرهنگ سازی و پرورش جامعه فعالیت داشته اند آیا باز هم برای فرهنگ سازی و پیشبرد امور اجتماعی و آگاه نمودن مردم به یک زندگی همگام با ضوابط اسلامی از ابتدا باید شروع کرد؟ چون تعارض بین مسئولان حل نشده و دین باوری و صداقت و راستی در بین کارمندان که به نظر می رسد دیواری از آنها کوتاهتر نیست نهادینه نشده است مسئول چه کسانی هستند و برگزاری جلسات تبلیغی، سخنرانی ها، گردهم آیی ها، نشست ها، سمینارها، تخصیص بودجه های فراوان تاکنون چه نتایجی در برداشته است که امروز گفته می شود در بسیاری از دستگاه ها اساس برخورد با مردم بر بی اعتمادی است؟ نگارنده این سطور بیش از 50 سال است با معلم و دانش آموز سروکار دارد، درباره تهاجم فرهنگی و برنامه های اسلام ستیزی استکبار و مخالفت غرب و شرق با این نظام هم در حد توان و با بضاعت اندک مطالبی را منتشر کرده است. اما به دانش آموزان و دانشجویان و جامعه چگونه پاسخ دهیم که چرا اختلاف سلیقه و نظر افراد و شهروندان که ممدوح و پسندیده است و می تواند باعث رشد و شکوفایی در جامعه بشود اغلب سبب، کینه توزی، تهمت زدن، از میدان بدرکردن برادران دینی، سوء ظن نابجا آن هم نه تنها در میان مردم یک شهر و دیار و قوم و طایفه بلکه در یک خانه بین پدر و فرزند و مادر و خواهر رواج دارد؟ چه کسانی به افراط و تفریط های پدیده آمده دامن می زنند؟ نکته ای که از سوی یکی از حاضران در آن جلسه مطرح گردید و باید مورد عنایت و توجه بیشتر مسئولان امر قرار گیرد مبارزه با فقر و تنگدستی و حفظ کرامت و شخصیت مردم و از همه مهمتر اصلاح هر چه بیشتر عملکرد عالمان و حاکمان است. و این وظیفه ی بزرگ و ریشه ای، یعنی عدالت طلبی اسلامی، بر عهده ی هر مسلمانی گذاشته شده و تکلیف همگان است، و هیچ کس نباید درباره ی آن سستی کند، لیکن در اسلام دو دسته اند که نسبت به قضایای انسانی، و مصالح و مفاسد اجتماعی، و عدالت معاشی، و بسامانی یا نابسامانی اوضاع خلق خدا، مسئولیتی بیشتر و عمیق تر و سنگین تر دارند، بلکه صلاح و فساد جامعه ی دینی، و سامان داشتن ها و بی سامانی های اوضاع مردم، همه و همه، به چگونگی احوال و اعمال، و عملکرد و موضعگیری آنان مربوط دانسته شده است. این دو دسته، عالمان دینی اند و مسئولان حکومتی. پیامبر اکرم (ص) فرمود: دو دسته از مسلمانان هر گاه درست شوند، مسلمانان همه درست می شوند؛ و هر گاه فاسد شوند، مسلمانان همه فاسد می شوند. گفتند: ای پیامبر خدا! این دو دسته کیانند؟ فرمود: عالمان و حاکمان. 7 مولای متقیان حضرت علی (ع) پیشوای بزرگ موحدان هنگامی که از موفقیت حکومت دینی یاد می کند می فرماید: همه کسانی که در شهر کوفه زندگی می کنند زندگیشان به خوبی تامین است پائین ترین افراد نان گندم می خورند و خانه و سرپناه دارند و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می نمایند 8 شایسته می داند در پایان این مقال توجه همگان را بدین نکته معطوف دارد که شیوه انبیاء و اولیاء و ائمه بزرگوار و در دوران معاصر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و بعضی از علما و مسئولان گرانقدر نظام بر محور و مدار ساده زیستی در خوراک و پوشاک و مسکن و وسیله نقلیه و ابراز انزجار از مصرف زدگی و تجمل گرایی و اسراف و تبذیر بود و مشی و منشی چون عامه مردم. از خداوند بزرگ می طلبیم که همه ما را در جهت حل مشکلات و معضلات و نابسامانی های فرهنگی با تمسک به سیره حضرات معصومین(ع) و پیروی از آن بزرگواران توفیق عنایت کند. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- خبرگزاری مهر، 13/11/93 2- نهج البلاغه ، ترجمه محمد دشتی(ره)، حکمت 355، صفحه 511 3- صحیفه امام خمینی(ره)، جلد 17، صفحه 452 و 453 4- همان ، جلد 19، صفحه 251 و 252 5- سایت شورای فرهنگی عمومی کشور، 13/11/93 6- خبرگزاری مهر، 13/11/93 7- الحیاه ، علامه محمد رضا حکیمی، گزارشی درباره جلد سوم تا ششم، صفحه 95 و 96 8- همان، صفحه 59 ...
وصیت نامه شهید واحدی : بحمدالله در جمهوری اسلامی مسئولان درصددند هر چه ساده تر و راحت تر مسئله ازدواج را ...
پایان از تمام برادران و خواهران و پدر و مادرم میخواهم که بیاد خدا باشند که الا بذکر الله تطمئن القلوب و در پایان گوشه ای از وصیت نامه امام حسین (ع) را برای شما خوانندگان و پدر و مادرم باز سفارش می کنم این مصیبتها و سختیها زود گذر و تمام شدنی است . ولی پاداش این جانفشانی ها و فداکاری ها به نعمتهای ابدی و بی پایان خداوندی خواهد رسید و بر سریر کرامت و بزرگواری تکیه خواهید زد. اگر
خواهرم فاسد بود اما من او را نکشتم!
به اینکه پزشکی قانونی اعلام کرده بود ضربات شدیدی به بدن مقتول وارد آمده است، بنابراین این قتل می توانست کار سعید باشد. به این ترتیب سعید بازداشت شد و در بازجویی های اولیه به قتل اعتراف کرد. او گفت: خواهرم چند سالی بود که از شوهرش جدا شده بود و با بچه هایش در خانه پدرم زندگی می کرد. او بعد از مدتی به مواد اعتیاد پیدا کرد. همه جور مواد می کشید؛ از تریاک و هرویین گرفته تا شیشه و کراک. اعتیادش آنقدر
" همسرم می گوید شاید تاریخ مصرفمان گذشته است"
مرضیه اصفهانی همسر جانبازجعفری منش می گوید: همسرم بارها گفته است که مرا دیدار آقا ببرید ولی چون دیدارهای عمومی شلوغ است نمی شود ایشان را به خاطر شرایط خاصش برد. به نقل از تسنیم، خانه اش توی یکی از محله های قدیمی شهر ورامین است. خانه ای که اگرچه غم بیماری پدر را با خود به همراه دارد اما به رنگ مقاومت و ایستادگیست. محمد جعفری منش متولد 1340 است. او در ابتدای جوانی وارد سپاه پاسداران
تبریز با حضور 470 نخبه قرآنی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور می شود
احمد السید از امروز دوم اسفندماه در تبریز حضور پیدا می کند و در کنار سایر قاریان بین المللی محافل قرآنی را برگزار می کنند، تاکید کرد : این مسابقات متعلق به سازمان اوقاف نیست، بلکه مسابقات قرآن جمهوری اسلامی است. وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن در بخش برادران در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و در بخش خواهران در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار می شود ، افزود : امسال 470 نفر برگزیده در بخش کشوری
بولتن موسیقی ؛ ویژه نامه روزانه جشنواره فجر/7
... همراه بود. علیزاده در بین اجرای این قطعه با حاضران در سالن احوالپرسی کرد. حاضران قطعه را چند بار به درخواست علیزاده همخوانی کردند که این کار با شور و هیجان علاقه مندان به این خواننده موسیقی پاپ همراه بود. وی در ادامه با بیان عبارات با نام خداوند دوست داشتنی ، یادآور شد: امسال دومین سال اجرای من است. 28 بهمن 91 با همین جشنواره موسیقی فجر اجرای کنسرت را شروع کردم و هنوز هم در
برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن از 6 تا 11 اسفند در تبریز
خواهران و برادران برگزار می شود و افزایش یک میلیون و 900 هزار نفری را در این دوره از مسابقات داشته ایم. ما درصدد آن هستیم که بتوانیم این مسابقات را به گونه ای برگزار کنیم که عموم هم بتوانند در آن شرکت کنند چرا که این مسابقات بیشتر در بین نخبگان قرآنی ترویج پیدا کرده است. وی عنوان کرد: در سال آینده رشته ها را افزایش می دهیم. در این دوره از مسابقات 1920 مسابقه در 381 شهرستان برگزار شده و برگزیدگان
سریال سی امین روز هم قربانی گرفت + عکس
تفریح برای دوستانش تعریف کند اما افسوس که... پدر سعید که کارگر یک شرکت است درباره مرگ غم انگیز پسرش گفت: شب قبل از حادثه و پس از افطار به همراه همسر و دو فرزندم سعید - 12 ساله – و محدثه - 10 ساله – پای تلویزیون به تماشای سریال های ویژه ماه رمضان نشسته بودیم. سریال هایی که مثل چند سال اخیر شیطان یا فرشته موضوع اصلی شان بود. همان شب در شبکه دوم با صحنه به دار آویختن مرد بیگناهی روبه رو شدیم که هر