پایان بندی برف آخر با رستگاری قهرمانش ماندگار خواهد شد
سایر منابع:
سایر خبرها
بیانیه اصلی علفزار در بازی ستاره پسیانی مشهود است
واسطه گریم تنها توانسته بودند افتادگی شانه را به این سن بچسبانند. این منتقد سینما اظهار داشت: موضوع فیلم مرد بازنده یک داستان تک خطی بود که حرفی برای گفتن نداشت؛ صرف تماشای فیلم های تولید اروپا و فیلم های هالیوودی، نمی شود یک کارآگاه ایرانی خوب ساخت؛ این که یک کارآگاه درگیر مشکلات خانوادگی خودش باشد لزوماً برای مخاطب جذابیت ایجاد نمی کند. بر این اساس سوال من از آقای این است ...
محک رسانه ای بر جشنواره فیلم فجر
کارگردانی در قدم های ابتدایی خواسته به روش کمدی و بفروش قدم بزند و کاریکاتوری نعل گونه وار بر ابد و یک روز داشته باشد، کاریکاتوری که خوب شروع می شود اما خوب بسط و گسترش نمی یابد و در جمع کردن قصه ماستمالی گونه عمل می کند و به نظر می رسد تنها خواسته شده با تیکه ها و متلک های کمدی وار فیلمی بفروش و موفق در گیشه ساخته شود؛ فیلمی که در گره افکنی و گره گشایی اش فرض هایی باطل ایجاد می کند و باور مخاطب را برای ...
روشن شدن چراغ جشنواره فجر در گیلان با نمایش 4 فیلم
بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارند که از این تعداد 17 فیلم در گیلان اکران می شود. البته جدول اکران فیلم ها طی روزهای گذشته بارها دچار تغییر شده تا در نهایت گیلانی های علاقه مند به هنر هفتم امسال شاهد اکران همزمان فیلم های ماهان به کارگردانی حمید شاه حاتمی ، ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس ، علف زار به کارگردانی کاظم دانشی ، شهرک به کارگردانی علی حضرتی ، شادروان به کارگردانی حسین نمازی ، دسته ...
دفاع قرآنی منتقد سینماملت از فیلم لایه های دروغ
میزان سرمایه گذاری برای تولید فیلم های دیگر هم نگران باشند. کارگردان فیلم برف آخر گفت: من در زمان تولید یک فیلم به سرنوشت و آینده آن اثر نمی اندیشم و بیشتر به دنبال این هستم که با خلق یک اثر جهان خودم را به دیگران نشان دهم؛ البته ممکن است گروهی از افراد جهان من را دوست نداشته باشند. زمان و مکان رخ دادن داستان برف آخر اهمیت ندارد عسگری در پاسخ به این سوال که چرا گویش ...
تصاویر/ طناز طباطبایی بدون روسری به جشنواره فجر رفت!
بازی های کارنامه ی خود را در بی رویا ارائه داده اند. بی رویا، فیلمی است که در ایده اولیه خود مانده است و تلاش های بسیارش برای رسیدن به قصه ای استخوان دار، زیاد نتیجه بخش نیست. داستان این فیلم در فضایی وهم آلود و مالیخولیایی می گذرد و تجربه ی کم سازندگان آن در پرداخت و نوع روایت اثر کاملا به چشم می آید. فیلم بی رویا، همچون شخصیت اول قصه اش با یک سردرگمی و ضعفی نمایان ...
اکران اولین فیلم دفاع مقدسی در جشنواره فجر/ نمایش دومین فیلم از پژمان جمشیدی
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، در پنجمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه برج میلاد، دو فیلم سینمایی بی مادر و دسته دختران نمایش داده می شوند. فیلم سینمایی بی مادر به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی فاطمی است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: “انسان چیزی به دست نمی آورد، مگر چیز هایی از دست بدهد... ” امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس ...
پیچیده، ساکت، عاشق/ نگاهی به فیلم برف آخر
سینماسینما ، گلاره محمدی امیرحسین عسگری در دومین فیلم بلند سینمایی اش به سراغ ارتباط میان آدم ها رفته اما به شکلی نمادین. در فیلمنامه که با نگاهی به داستان کوتاه جلال آباد نوشته محمد صالح علا نوشته شده، تلاش شده ظرافت هایی برای گل درشت نشان ندادن نمادها و نشانه ها به کار گرفته شود. عسگری بعد از بدون مرز که عملاً بازیگر شناخته شده ای در آن حضور نداشت به سراغ بازیگران حرفه ای رفته ...
بسته پیشنهادی برنامه ای برای رسیدن مردم به حال خوب است
پرداخته شود. انتخاب فیلم ها مطابق با رویکرد برنامه است و ما فیلم های امید بخش، قهرمان محور و فیلم هایی که مخاطب با دیدن آن حال بهتری را تجربه می کند، معرفی و پیشنهاد می کنیم. این مجری مطرح کرد: منظور من در ویژگی که در انتخاب فیلم ها گفتم، اصلا این نیست که این فیلم کمدی یا طنز باشد، فیلمی مانند هناس ، دسته دختران و هر فیلمی که قهرمان دارد و هر فیلمی که قصه ای دارد که باعث می شود حس بهتری ...
بی مادر ؛ یک فیلم خنثی
. فاطمی در مقام نویسنده و کارگردان، تلاش کرده تا با افزودن چند داستانک(پی رنگ فرعی) به کمک قصه اصلی بیاید. اما متاسفانه خود این داستانک ها آن قدر الکن و ابتر هستند که فقط توانسته اند داستان اصلی را خط خطی و مخدوش کنند. مهروز قهرمان اصلی، در اصل گذشته ای ندارد. تنها شرحی از حالش با مخاطب به اشتراک گذاشته می شود که متاسفانه آن شرح حال نیز گویاتر از گذشته او نیست. تکلیف شخصیت برادر مهروز هم با خواهر و ...
دراماتیک و نفس گیر و قصه ای که شکل نمی گیرد/ نگاهی به فیلم دسته دختران
سینماسینما ، فریبا اشوئی دسته دختران فیلم خوبی است تنها به دلیل بازآفرینی صحنه های خوب و تاثیر گذاری از جنگ. درست مثل تنگه ابوقریب بهرام توکلی یا دوئل احمد رضا درویش. با این تفاوت که آن دو فیلم قصه دارند و قهرمان هایش زن نیستند. دسته دختران اما قصه ندارد و قهرمان هایش هم زن هستند. ایده حضور زنان در این فیلم را می توان اقتباسی آزاد از رمان دا به روایت سیده زهرا حسینی دانست. این اقتباس ...
ماهان فیلمی با موضوع انسان و انسانیت است/ درآمد فروش این فیلم صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان می شود
حمید شاه حاتمی، کارگردان فیلم سینمایی ماهان که امسال در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فیلم ماهان روایت زندگی و رنج های ناخواسته ای است که به انسان تحمیل می شود. قصه فیلم ماهان برخاستن و ادامه دادن است. همیشه دوست داشتم همراه با قهرمان قصه ها سفری را آغاز کنم، شکل رهایی بخش سفر و همراهی با نشانه ها و نمادها در ...
دلدادگی در بستر برف/ نگاهی به فیلم برف آخر
سینماسینما ، ذبیح الله رحمانی فیلم سینمایی برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در خانه یا کاج سابق جشنواره برای اهالی رسانه روی پرده رفت. داستان زندگی انسان های تنها و بی کس در فضای سرد و برفی، طبیعت خشن و خشونت آشکار و پنهان انسان هایی که هم در برابر اطرافیان و هم در اندورنی با جدال سختی درگیرند. فضای ناامن پیرامونی و رازهای ...
(8) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر40؛ ملاقات خصوصی
نیمه اول فیلم سرشار از رنگ و احساس است. گره های داستانی نو و جذابی دارد و بدون اینکه مخاطب دچار هم ذات پنداری با شخصیت های قصه شود با هنرمندی بیننده را تا انتها با قصه عجیب خود همراه می سازد. و در انتها از وجود ستارگانی بهره می برد که با بازی خوب، موفقیت فیلم را در اکران تضمین کرده اند. سینماخانه / ا.ش شهابی ...
ویدئو/ دوستی عجیب لادن مستوفی با حیوانات وحشی
لادن مستوفی در مراسم اکران فیم برف آخر شرکت کرد. به گزارش وقت صبح ، لادن مستوفی در فیلم برف آخر نقش کارکاتری را ایفا می کند که با حیوانات وحشی رابطه ای دستانه دارد. در روز سوم جشنواره ی فیلم فجر ابتدا برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری که پیش تر بدون مرز را ساخته بود، نمایش داده شد. قبلا در خبرها عنوان می شد که احسان علیخانی تهیه کننده این فیلم است ولی در عنوان بندی، او به ...
یک شروع قابل قبول اما نگران کننده
سکانس اضافه فیلم است و آن را می توان حذف کرد. خرده داستان و حادثه ای که قرار است نقطه ضعف قهرمان قصه باشد می توانست در بک استوری اتفاق افتاده باشد و شروع قصه از دفتر دادستان باشد. البته این حادثه خیلی هم برای قهرمان دردسر نمی شود و در ادامه داستان تنها در دیالوگ ها ظهور و بروز دارد و دراماتیزه نمی شود. باوجود اینکه پژمان جمشیدی به خوبی از پس ایفای شخصیت بازپرس پرونده برآمده و تا این جای ...
نقد فیلم های جشنواره فجر | "برف آخر" بیش از حرف به تصویر اتکا دارد / "لایه های دروغ" جایی در ایدئولوژی ...
.... میان درام های شاه پیرنگی گوناگون، حالا درام خرده پیرنگی می بینیم که داستان را کم رنگ می کند و تنوع ژانر را به حداکثر می رساند. برف آخر درباره شخصیتی به نام دکتر است که می خواهد تنها زندگی کند. دامپزشک است اما شکار می کند و همین شکار کردن نقطه ضعف اوست. باید دانست که فیلمنامه نویسان ما دو ترفند نوشتن را به خوبی رعایت می کنند؛ ترفند هایی که در برف آخر به حد قابل قبول خود رسیده است ...
نقدی بر فیلم برف آخر
به گزارش جهانی پرس، سارا صادقی- فیلم برف آخر در حالی پخش شد که تماشگر انتظار یک فیلم پر قدرت ودیالوگ محور را داشت اما متاسفانه این فیلم شروع خوبی نداشت تا 10 دقیقه اول بدون دیالگو با تصاویر مبهم تماشاگر را سرگردان کرده بود، روند فیلم آنقدر کند بود که هر زمان تماشاگر را وادار به ترک سالن می کرد، آنچه از بازی امین حیایی انتظار می رفت در این فیلم به خوبی دیده نمی شد، به نظر می رسد حیایی نقش طنز را ...
بازی ها در فیلم برف آخر درخشان است
کاستن از فیلم حل می شود و خوش ریتم خواهد شد اما مسلماً این فیلم برای مخاطب عام نیست اگرچه در برخی مواقع تلاش داشت که مخاطبان بیشتری را در بربگیرد. کارشناس سینما درمورد فیلم لایه های دروغ گفت: با اکران چنین فیلمی در جشنواره فجر، جای سوال است که چرا جشنواره فجر بعد از چهل سال هنوز تکلیف خودش را مشخص نکرده است؟! این جشنواره باید ویترین محصولات سینمای ایران باشد و فیلم های هنری تر را نمایش ...
نگاهی به فیلم سینمایی برف آخر | اثری پُر زحمت در شرایط عافیت طلبی تولیدات سینمایی در کشور
صالحی و امین حیایی که تا قبل از این، بیشتر در قامت کمدین در فیلم ها حاضر بودند را نه تنها می بایست نقطه عطفی در کارنامه هنری این دو بازیگر محسوب نمود؛ بلکه این حضور آنچنان درخشان است که سبب می شود تا فیلم سینمایی برف آخر را بتوان به عنوان ماندگارترین نقش های این دو بازیگر در یک اثر سینمایی مطرح نمود. البته باید توجه داشت که ریتم کند و تارکوفسکی وار فیلم سینمایی برف آخر شاید قدری برای طیف مخاطبان کم حوصله سینمای ایران که عادت به ریتم های تند فیلم های با مضمون مثلا اجتماعی دارد آزاردهنده باشد. نویسنده: شمس الدین حمیدیان انتهای پیام/ ...
افتتاح توفانی، پایان ناگهانی/ نگاهی به فیلم علف زار
یک مفهوم روشن و کلیت منسجم، ناکام می ماند. بازپرس فیلم علفزار دائما در معرض وسوسه و فشار است، اما فیلم در نهایت، درباره انتخاب اوست که میان منفعت فردی و حقیقت کدام را بر می گزیند. فیلم، خرده داستان های زاید هم دارد. داستان زن و مرد معتاد و فرزند بی شناسنامه شان کاملا از داستان بیرون است و کمترین ارتباط را با قصه اصلی دارد. کارکرد این بخش در خوشبینانه ترین حالت، تاکید بر درستکار بودن ...
فراستی: بازی جواد عزتی فاجعه است!
امینی مجددا در کنار مهدویان قرار گرفت. اگر امینی نبود فیلمنامه از این هم فاجعه تر می شد. مشکل از آنجاست که فیلمنامه های قبلی مهدویان با پشتوانه های تاریخی فیلم می سازد. اتفاقی که از پیشفرض مخاطب استفاده می کند. چیزی که در فیلم های غیر تاریخی جواب نمی دهد. مخاطب چیزی از شخصیت اول نمی داند. جز اسم فیلم که نشان می دهد قهرمان یک بازنده است. رابطه اش با خانواده اش خوب نیست. در کار هم یک تیم موازی با او رقابت می کند که هیچ کدام از اتفاقات فیلم عمیق نمی شود. شخصیت پردازی شخصیت اول نقص دارد و همین باعث نقص در همه افعال او می شود و داستان پر می شود از ابهامات. ...
زن، به مثابه وسیله/ نگاهی به فیلم ملاقات خصوصی
فیلمنامه و فیلمساز داستان پردازی و پرداخت به حواشی بدون توجه به معضل اصلی بوده است. درام با معرفی پروانه قربانی اصلی پرونده به مخاطب آغاز می شود. دختری که تلاش دارد به دور از حواشی برای خود و زندگی اش حاشیه امنی بسازد. اما این حاشیه امن به مرور توسط مردان قصه مورد تعدی و تجاوز ناجوانمردانه قرار می گیرد. کاربرد زنان در این روایت، صرفا در راستای بهره بری جنسی، مالی و البته پوششی و در راستای ایجاد ...
هیاهوی بسیار برای هیچ!
امین فرج پور- شهروند| سه روز، 6 فیلم، چندین و چند موضوع جذاب، و دیگر هیچ. این مختصرترین توصیفی است که می توان از روزهای اول داشت. در واقع فیلم های سه روز اول جشنواره کلکسیونی بودند از موضوعات مهم و ایده های جذاب هدر رفته. فیلم هایی که خواندن خلاصه داستان شان نویددهنده آثاری جذاب و دیدنی است، اما در اجرا بیشتر این جذابیت ها رنگ باخته و حاصل، چیزی جز چند فیلم معمولی نیست. بیرو به عنوان فیلم ...
برف آخر با امین حیایی و احسان علیخانی در جشنواره فیلم فجر/ لایه های دروغ ؛ قصه یک آتش نشان ایرانی
گروه فرهنگ و هنر: امروز در سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، در سینمای رسانه برج میلاد، دو فیلم سینمایی برف آخر و لایه های دروغ نمایش داده می شوند. به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی برف آخر به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه کنندگی حسن مصطفوی است. برف آخر در شرایط سخت و سرد شمال کشور ساخته شده و نگاهی متفاوت به روزمرگی های یک دامپزشک دارد ...
تدوین، دوست وفادار لایه های دروغ
کرده است. در انتها باز هم تاکید می کنم حضور فیلمی با این سطح کیفی پایین و نازل در رقابت فیلم فجر اگر چه جای سوال دارد اما این فیلم بیشتر از روایت داستان(شما بخوانید بدون داستان ساده) متکی به برش های متعدد و کوتاه است تا بتواند ضرباهنگ معناداری را برای فصل های پر تنش خود داشته باشد.
برف آخر نگاه عاشقانه بر محیط زیست
چند سال پیش فیلم بدون مرز را از کارگردان جوانی دیدیم که نشانه هایی از استعداد را معرفی می کرد. او بود که در لوکیشن محدود یک کشتی قراضه با 2 شخصیت نوجوان توانسته بود فضایی زیباشناسانه و بدیع از جهان آن 2 خلق کند. حالا این کارگردان جوان پس از پنج سال با داستان و فضایی متفاوت رخ نموده است. برف آخر به لحاظ اتمسفر و شخصیت های ش اثری کاملاً متفاوت است. اما تأمل در تنهایی شخصیت ها و سبک ...
پرونده بازِ مردِ بازنده
؛ اما در فیلم مرد بازنده وقتی مأمور امنیتی از خسروی می خواهد ادامه ندهد دیگر لزومی ندارد که او این مسیر را برود. همه چهره های امنیتی و رئیسش عظیمی که می خواهند جلوی مسیر تحقیقات را بگیرند آدم های خوب قصه معرفی می شوند و خسروی که قصد دارد حتی در شرایطی که پرونده از او گرفته شد بازهم این مسیر را تا انتها برود مرد بازنده است. داستان فیلم از ابتدا دو محور را به پیش می برد پرونده یک قتل و ...
برف آخر فیلمی در ستایش طبیعت + فیلم
در سومین روز از جشنواره فیلم فجر، دو فیلم برف آخر و لایه های دروغ به نمایش درآمدند. این دو فیلم با اظهار نظرهای متفاوتی روبه رو شدند. عده ای آثار به نمایش درآمده را کارهایی نو و جذاب در سینما نام دانستند و برخی دیگر با انتقادات گاهاً توهین آمیز به دنبال نقد این دو فیلم برآمدند. برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری داستان دامپزشکی است که در یک روستای برفی زندگی می کند و با اهالی آن منطقه ...
روز سوم: Wind River با گرگ ها نمی رقصد + ردِ Taken را بگیر!/ نگاهی به فیلم های برف آخر و لایه های دروغ
دراماتیک و پشتِ کوه انداختنِ ایرادهای مخاطبانِ فیلم را که ندارد! لایه های دروغ متعلق به جشنواره نبود و نیست؛ یعنی جایش نه در این جشنواره که در هر جشنواره ای نیست. من مشکلی با فیلم اکشن ندارم؛ فیلم اکشنِ خوب و خوش ریتم و با فیلمنامه ی دقیق و طراحیِ باله وارِ صحنه های زد و خورد را هم دوست دارم با این همه، بخشِ اعظمِ ساخته های سینمای موفقِ اکشن هم راهی جشنواره ها نمی شوند این ها برای جذبِ ...
اکران تنها فیلم اکشن جشنواره فیلم فجر/ غرفه ایرنا پاتوق بازیگران شد
می کند. ادامه خبر را در بخوانید. زمان برگزاری نشست های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره در سینمای مشخص شد. ادامه خبر را در بخوانید. سومین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با 2 فیلم برف آخر اثر ، داستان دامپزشکی است که شب ها گرگ شکار می کند به همراه لایه های دروغ به کارگردانی که تنها اکشن این دوره است، میزبان اهالی رسانه ...