ترتیل سریع جزء هشتم قرآن / عذاب خدا بر سر یک قوم متمدن
سایر منابع:
سایر خبرها
ترتیل سریع جزء نهم قرآن / عقوبت کم فروشی
- اخبار فرهنگی - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، جزء نهم قرآن از آیه 88 سوره اعراف آغاز و تا آیه 40 سوره انفال ادامه دارد. برخی از مفاهیم مندرج در این جزء عبارتند از: در سوره اعراف، قسمت هایی از داستان شعیب نبی، قصه موسی علیه السلام شامل ماجرای سحره فرعون و شکست خوردن آنها، تهدید بنی اسرائیل توسط فرعونیان، عذاب های پی در پی قوم فرعون، عبور دادن بنی اسرائیل توسط موسی علیه ...
نکاتی از تفسیر المیزان جزء نهم قرآن: امیدواری به خدا، بدون بیم از گناه امید صادق نیست / خدا را به اسماء ...
ما کان... ) جمله ای است حالیه معنای هر دو آیه چنین می شود: ( چرا خداوند عذابشان نکند و حال آنکه همینهایند که بندگان مؤمن را از مسجد الحرام جلوگیری می کنند، نماز خواندنشان در خانه خدا جز ملعبه ای از سوت کشیدن و دست زدن نبود، پس چون چنین بود اینک باید عذاب را به کیفر اینکه کفر می ورزیدند بچشند ) . التفات از غیبت (کان صلوتهم ) به خطاب (فذوقوا) به منظور رسا ساختن تشدید بکار رفته است. از این ...
شرح دعای مکارم الاخلاق/ بخش نهم/ اخلاق کریمانه؛ نوشتاری از آیت الله محمدحسن انصاری
و نفس از هر چه زیان می رساند در قرآن می خوانیم: (رَبَنا آتنا فِی الدُّنیا حَسَنَه وَ فِی الآخِرَهِ حَسَنَه وَ قِنا عَذابَ النّار) این قِ همان وقی به معنای خدایا ما را حفظ کن. شهید آیت الله مطهری (ره) می فرماید: تقوا مصونیت است نه محدودیت. در قران سورهٔ اعراف می خوانیم: وَ لِباسُ التَقوی ذلِکَ خَیرُ جامه مقدس تقوا برای انسانها لباس خوب و پسندیده ای ...
دین با غلبه و قهر رواج نمی یابد
: رحمت مقدم و عام و بدون استثناء است ولی عذاب، غضب و ... عام نیست بنابراین وسعت غضبی نداریم. از اینجا به این مسئله پی می بریم که انسان اگر مظهری از مظاهر حق تعالی باشد در او هم رحمت وسعت دارد. غفوریان گفت: عبد صالح و سالکی که خدا را اینگونه بشناسد رحمت او بر غضب او و جمال او بر جلالش، مقدم است بنابراین اگر همه مظاهر حتی عاصیان و کافران را مخلوق و آیات خدا بدانیم با نگاه رحمت به آنها ...
نکاتی از تفسیر المیزان جزء هشتم قرآن: در معارف الهی و شرایع، نباید به حدس و تخمین بسنده کرد / معنای وزن ...
...> سوم اینکه در سابق گفتیم آیه شریفه تنها در مقام بیان عملی است که خدا در موقع هدایت و اضلال در قلب انجام می دهد و اما اینکه آیا تمامی هدایتها و ضلالتها تنها از ناحیه خدا است، آیه از آن اجنبی است، گو اینکه هدایت و ضلالت از ناحیه خدا است و لیکن غرض از آیه مورد بحث، افاده آن نیست. سوره اعراف و الوزن یومئذ الحق فمن ثقلت موازینه فاولئک هم المفلحون... بایاتنا یظلمون مراد از ...
تلاوت جزء نهم قرآن کریم +متن و ترجمه
رنج و عذاب خدمت و اسارت نگاه داریم) و ما بر آنها غالب و مقتدریم. (127) قَالَ مُوسَی لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُهَا مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ ﴿128﴾ موسی به قوم خود گفت: از خدا یاری خواهید و صبر کنید که زمین ملک خداست، آن را به هر کس از بندگان خود خواهد به میراث دهد، و حسن عاقبت مخصوص اهل تقواست ...
استاد غفوریان: اوصاف پیامبر و اولیای الهی را نباید مجهول، غیبی و نافهمیدنی معرفی کنیم
دیده شده است. با توجه به اخلاق نبوی باید سنجید که اخلاق معمول و رایج افراد عادی مسلمان –نه اولیای الهی، عالمان وارسته و عارفان خودساخته- چه سنخیت و مشابهتی با خوی آن حضرت دارد؟ این پیامبر به گونه ای بود که کفار را خشمگین می کرد و به فریاد وا می داشت که چرا نمی توانند آن حضرت را عصبانی کنند و کاری انجام بدهند که ایشان را مجبور به یک برخوردی تند بسازند؟ ما نباید اوصاف پیامبر و اولیای الهی ...
غرب انسان را با سبک زندگی، ضعیف می کند بعد می گویند آزاد هستید!
قدرت چهل مرد را می دهد. رسول خدا ( ص) فقط با مستکبران مبارزه نکرد، بلکه مستضعفان را هم تقویت کرد. کسانی که زور را پذیرفتند مانند کسانی که زور گفتند، دوبرابر عذاب می شوند شاید در قرآن کریم سه چهار تا آیه داشته باشیم که بنده تصور می کنم عجیب ترین آیه های قرآن است. یکی این است که خداوند متعال می فرماید اگر بعضی ها را از جهنم بیرون بیاورم و به دنیا برگردانم باز کافر می شوند وَ ...
تلاوت جزء هشتم قرآن کریم +متن و ترجمه
تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ فَیَأْخُذَکُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ ﴿73﴾ و بر قوم ثمود برادرشان صالح را فرستادیم، گفت: ای قوم، خدای یکتا را پرستید که جز او شما را خدایی نیست، اکنون معجزی واضح و آشکار از طرف خدایتان آمده، این ناقه خداست که شما را آیت و معجزی است بزرگ، او را واگذارید تا در زمین خدا چرا کند و قصد سوئی درباره او مکنید که به عذابی دردناک گرفتار خواهید شد. (73) وَاذْکُرُوا إِذْ جَعَلَکُمْ ...
نکاتی از تفسیر جزء هفتم: نهی از هر کلام زشتی نسبت به مقدسات دینی / هدف از گماشتن ملائکه برای آدمی تا ...
شفقنا – جزء هفتم از آیه 82 سوره مائده آغاز و تا آیه 110 سوره انعام ادامه دارد. در این جزء بخشی از سوره مائده و انعام قرار دارد. به گزارش شفقنا، نکاتی از تفسیر المیزان جزء هفتم بشرح زیر است: روایاتی درباره فضیلت سوره مبارکه انعام در کافی بسند خود از حسن بن علی بن ابی حمزه روایت کرده که گفت : امام صادق (علیه السلام ) فرمود: سوره انعام یکباره نازل شد و هفتاد هزار ملک ...
شمشیر یا نصحیت؛ مساله نهی از منکر مسلحانه در میان فِرَق اسلامی| رسول جعفریان
...، و کلّمنی فی ال کتاب الیک بعض إخوانک رجاء منفعه ذلک عند من یحضرک ممکن له نیه فی النهوض الی أهل اردبیل و الذب عنهم و عن حریمهم، ممن تری أنه یقبل منک ذلک، فإن رأیت رحمک الله لمن حضرک، ممن تری أن یقبل منک، فانهم علی شفا هلکه وضیعه و خوف من هذا العدوّ المظل، کفاک الله و ایانا کل مهم، و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته و کتب. او می گوید، در حالی نامه می نویسم که من و تو در میان نعمت هستیم. خداوند ...