سایر منابع:
سایر خبرها
بارش باران رقابت های جهانی والیبال ساحلی را در کیش متوقف کرد
به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد که در ساعات بعدازظهر چهارشنبه در جزیره کیش آغاز شد نخستین رقابت های تور جهانی والیبال ساحلی در کیش را متوقف کرد. توقف این رقابت ها در روز سوم ،با نظر کمیته فنی تور جهانی به دلیل شرایط نامناسب هوا صورت گرفت . رئیس اداره هواشناسی کیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : سرعت باد 43 کیلومتر بر ساعت بوده و میزان بارش ...
وزارتخانه های جدیدی که باید تأسیس کنیم
بسیار خندیدم و لذت بردم که در کشور امارات متحده عربی، حکام سرخوش و در عین حال موقع سنج و هوشمند و کاسب مآب و پولدار آنجا در کمال عقل و درایت آمده اند و چون دیده اند خوشحالی و انبساط مورد توجه و پسند همه مردمان عالم است، نشسته اند تأسیس دو وزارتخانه، اولی به نام شادی و دومی به نام صبر و شکیبایی را در دستورکار خود قرار داده اند. گویا صبر و شکیبایی مردم این کشور 77 هزار کیلومترمربعی اما توانگر جنوب ...
سفر به قبرس؛ جزیره ی ماسه و آفتاب
سربرافراشته اند. آب انبار های عظیم در این جا نشان دهنده ی توانایی های مدیریتی و مهندسی آن زمان و این شهر بزرگ باستانی است. سالامیس باستانی در شمال قبرس واقع شده است، اما با سفر کوتاهی از نیکوسیا قابل دسترس است. 6. قلعه ی کولوسی اگر در میان قلعه ها رقابتی بر سر جذابیت بود، به حتم کولوسی در بالاترین رده ها بود. این قلعه ی کوچک اما خوش ساخت درست در کنا لیماسول قرار دارد که دژی از زمان ...
همسفر تا بهشت
زوج های دانشجو بود؛ چرا که اکثر آنها نخستین سفر دونفره خود را تجربه می کردند، آن هم زیارت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت را. در این سفر ما هم به همراه زوج های جوان دانشگاه تهران که امسال ازدواج کرده اند بودیم تا بخشی از این سفر هیجان انگیز را روایت کنیم. سادگی و دلدادگی نوزدهم بهمن ماه است اما تهران تازه رنگ و بوی زمستان را به خودش گرفته و هوا سوز عجیبی دارد؛ مسجد دانشگاه ...
صنعت سینمای جهان: سینمای لبنان از سال های 1920 تا امروز/ مسیری که هموار نبود
قدمت صنعت سینمای لبنان به سال های 1920 برمی گردد و نخستین فیلم های تولید شده تاریخ سینمای لبنان متاثر از فیلم های مصری بودند. بسیاری از علاقه مندان سینما نمی دانند که تاریخ سینمای لبنان قدمتی بس طولانی دارد که به سال های 1920 باز می گردد. به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما و به نقل از خبرگزاری مهر درست است که مشکلات داخلی لبنان صنعت سینما را دچار رکود کرده است اما این کشور هنوز با کمک دیگر کشورها فیلم های تولید مشترک می سازد. تولد یک سینما نخستین فیلم تاریخ سینمای لبنان را جوردانو پیدتوی در سال 1929 تا 1930 کارگردانی کرد. جوردانو یک کارگردان ایتالیایی بود که در شهر بیروت زندگی می کرد. نام فیلم ماجراجویی های الیاس مبروک Moughamarat Elias Mabrouk بود. جوردانو فیلم را در یکی از قصرهای سورساک، در کافی شاپ رائوش و برخی از خیابان های بیروت فیلمبرداری کرد. ماجراجویی های الیاس مبروک در سالن سینمایی امپایر با استقبال زیادی مواجه شد طوری که دنباله این فیلم را راشد علی شعبانی با عنوان ماجراجویی های ابو عبد ساخت. آثار پیدوتی مضمون مهاجرت داشتند اما به دلیل فقدان بودجه او دست از فیلمسازی شست و در ادامه راه مشغول فیلمبرداری از عروسی ها و مراسم های شهر با کمک جرج کاستی شد. از سال های 1930 تا پایان 1960 در سال 1933 کمپانی لومر فیلم توسط هرتا جرجور که اصل و نسبش آلمانی بود تاسیس شد. این کمپانی نخستین فیلم ناطق لبنان را تهیه کرد که در ویرانه های بعلبک نام داشت و جولیو دو لوکا و کرم بوستانی کارگردانان آن بودند. این فیلم زیرنویسی به زبان فرانسه داشت. در این سال ها که لبنان تحت قیمومت کشور فرانسه بود تنها یک قانون سمعی و بصری وجود داشت که به امنیت سالن های سینما و تئاتر مربوط می شد و دیگر هیچ متن مکتوب حقوقی دیگری وجود نداشت. در همین دوران این کشور در آستانه یک شوک بزرگ قرار گرفت: جنگ جهانی دوم که در این دوران علی ال اریس که موسیقیدان بود به سینما و تئاتر علاقه پیدا کرد و برای آموختن این هنر به مصر سفر کرد. او با مشقت فراوان دو فیلم ساخت: Bayyaate El Ward (گلفروش) و Kawkab Amirat as Sahra (کوکب، شاهزاده خانم صحرا). او مستندهایی درباره تعطیلات تابستانی در کوهستان های لبنان نیز کارگردانی کرد ولی بازده این تولیدات آن چیزی نبود که علی ال اریس در ذهن داشت و این شکست او را از وادی سینما دور کرد. فیلمسازی و تولید فیلم رفته رفته مورد بی مهری قرار گرفت و علاقه به دنیای اخبار و رویدادهای روز بیشتر شد. کشور مصر همیشه به کشور لبنان به دلیل آزادی بیان چشم دوخته بود. در سال 1927 Bahr Bi Yidhak leih (چرا دریا می خندد؟) ساخته امین عطالله یکی از نخستین فیلم های صامت مصری بود که در لبنان به نمایش درآمد. سینمای لبنان تا سال های 1950 مورد توجه نبود در این دوران با آمدن فیلمسازانی مانند جرج کاهی اهمیت پیدا کرد. کاهی در سال های 1950 و1960 فیلم هایی مانند Azab El Damir (ندامت)، Kalbane wa Jassad (دو قلب و یک جسم)، Al Sam Al Abiad (سم سفید)، Arabat Al Chaitane (سفیدی شیطان)، Anta Omri (تو زندگی من هستی) ساخت. میشل هارون نیز تنها فیلم خود را در سال 1957 ساخت که Zouhour Hamra (گل های سرخ) نام داشت. محمد سلمانی که خواننده مشهوری بود رو به کارگردانی آورد و چندین فیلم ساخت. در سال 1957 جرج ناصر نخستین کارگردان لبنانی بودکه فیلم به کجا؟ را در جشنواره بین المللی فیلم کن نمایش داد. سه سال بعد او یک فیلم فرانسوی زبان ساخت به نام غریبه کوچک که در کن نمایش داده شد اما منتقدان فرانسوی او را متهم به تقلید از آثار فیلمسازان موج نوی فرانسه کردند. فیلم های ناصر در داخل لبنان نمی توانست نمایش داده شود چون مردم فیلم های مصری و خارجی را ترجیح می دادند. ناصر سال 1974 آخرین فیلم خود را در سوریه ساخت که فیلمی اجتماعی سیاسی بود: مرد تحت تعقیب. ناصر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سینما خوانده بود. در سال های 1960 سینماهای لبنان فیلم های مصری نمایش می دادند. با تغییر رژیم در مصر در دوران جمال عبدالناصر که سینما را ملی اعلام کرد بسیاری از آزادی ها از فیلمسازان گرفته شد بنابراین بسیاری از کارگردان های مصری به لبنان کوچ کردند. فیلمسازان مصری که در لبنان فیلم می ساختند بیشترین اوج کارنامه خود را تجربه کردند. از چشم اندازهای زیبای لبنان بیشترین استفاده را می بردند. در این دوران کمپانی های تولید فیلم بیشتر شدند. پس از امارات متحده عربی، لبنان به بزرگترین لوکیشن تبدیل شد. بیروت پایتخت جدید پخش فیلم شده بود و هفت کمپانی بزرگ آمریکایی و41 کمپانی مستقل مشغول فعالیت بودند. این دوران را به عنوان دوره طلایی سینمای لبنان می شناسند. محمد سلمان و جوزف غریب فیلمسازانی بودند که در این دوران خوش درخشیدند. لبنان محل فیلمبرداری فیلم های خارجی ها هم بود مثلا ژان بکر پسر ژآک بکر قطع ارتباط را در لبنان ساخت. با وجود نمایش موفق فیلم های خارجی و مصری ولی آنها اجازه نمی دادند که سینمای لبنان پیشرفت کند. با وجود تولیدات مشترک اما هنوز سینمای لبنان هویت مستقل نداشت. پس از سال 1967 فیلم های بی شماری با موضوع مقاومت مردم فلسطین به تولید رسید. کریستین قاضی فداییان را ساخت. گری گرابدیان ما همه فدایی هستیم را کارگردانی کرد. اما تنها آثار برادران رحبانی که توسط یوسف شاهین (فروشنده حلقه)، هنری برکات (Safar Barlak و دختر نگهبان) اقتباس سینمایی شد شهرت سینمای لبنان را حفظ کردند. برادران رحبانی لبنانی بودند. سال های 1970 این سال ها پایان دوران طلایی سینمای لبنان است. به دلیل کیفیت پایین فیلم های لبنانی کم کم از تولیدات این کشور کم شد. به زودی فیلمسازان و بازیگران مصری لبنان را ترک کردند. تهیه کنندگانی که در سال های 1960 در لبنان ساکن شده بودند فعالیت های خود را در زمینه تولید متوقف کردند و روی پخش فیلم های مصری و خارجی متمرکز شدند. به سرعت موج جدیدی در سینمای این کشور به وجود آمد که تقریبا به قشر روشنفکر مربوط و متاثر از موج نوی فرانسه بود. دوران سینمای تجاری لبنان به سرآمد. فیلم هایی که ساخته می شدند وام دار واقعیت های سیاسی اجتماعی مردم بودند. در این دوره مستندسازی نیز میان اعراب رواج داشت. به خصوص موضوع مقاومت مردم فلسطین دستمایه این آثار بودند. رفیق حاجر یکی از مستندسازان مشهور این دوران است. جورج شمشوم، سمیر خوری، منیر ماساری از فیلمسازانی هستند که در این دوران به شهرت دست یافتند. باز هم فیلمسازان مصری به لبنان می آمدند اما تعدادشان زیاد نبود. کریستین قاضی تنها فیلمسازی بود که بحران های مختلف را تحمل کرد. سال 1972 او صدها چهره برای یک روز را ساخت که درباره مشکلات مردم فلسطین بود. اما سرنوشت آثار او غم انگیز بودند. مستندهایش اجازه نمایش پیدا نکردندو زمانی که به آفریقا رفته بود خانه اش و همه آثارش هم نابود شدند. تنها فیلم او که نجات پیدا کرد صدها چهره برای یک روز بود چون نگاتیوها در مشق بودند. موج فیلمسازان جدید مورد پسند جامعه نبودند. تنها آثار محمد سلیمان (پاریس و عشق)، (دلبر و ببر) مورد تحسین مردم قرار گرفتند. عده ای فیلمساز جوان نیز به تولید فیلم هایی با ستارگان مصری اقدام کردند که در این دوران به موفقیت دست پیدا نکردند. در سال های 1970 محبوبیت تلویزیون بیش از گذشته بود. بیروت آه بیروت ساخته مارون بغدادی از فیلم های شاعرانه و مدرن سینمای لبنان در این دوران است. سال های بعدی در سال هایی که لبنان شاهد جنگ داخلی بود (1975–1990) تولید فیلم در داخل کشور به شدت افت پیدا کرده بود طوری که یک یا دو فیلم در سال ساخته می شد. در این دوران فیلمسازان باهوش و خوش فکری در لبنان فیلم ساختند که بیشتر فیلمسازانی با گرایش چپ بودند، اما با پایان یافتن تنش ها در سال های ابتدای 1990 شاهد تولید فیلم هایی با موضوع جنگ های داخلی هستیم که بودجه بیشترشان را کشورهای اروپایی تامین می کنند. بغدادی به ساختن فیلم هایی مانند جنگ های کوچک، لبنان کشور عسل ادامه داد. خارج از زندگی در سال 1991 برای بغدادی از جشنواره کن جایزه به همراه داشت. در دوران جنگ های داخلی فیلمسازان زن نیز به فعالیت روی آوردند مانند جوسلین ساب. در 10 سال گذشته سینمای لبنان آرام آرام موضوع های متنوع تری را انتخاب کرده و به تابوهای اجتماعی نیز می پردازد. جشنواره فیلم کن محل نمایش فیلم های لبنانی جشنواره بین المللی فیلم کن همیشه محل معرفی و نمایش فیلم های فیلمسازان لبنانی بوده است. هر ساله در بحش های مختلف جشنواره آثار فیلمسازان نمایش داده می شود. همانطوری که گفته شد نخستین فیلم لبنانی که در کن نمایش داده شد به کجا ساخته جرج ناصر بود. سپس مارون بغدادی پیشگام فیلمسازان لبنانی در این زمینه شد. اخیرا ندین لبکی با کارامل و حالا کجا می رویم که به ترتیب در سال های 2007 و 2011 در کن نمایش داده شده اند از فیلمسازان محبوب این جشنوار ه به حساب می آید. هر ساله در کشور لبنان جشنواره بین المللی فیلم بیروت برگزار می شود. گزارش از ارغوان اشتری ...
آخرین بارقه امید در بستر خشکیده هامون
بسیاری از دریاچه های داخلی کشورمان حیاتش به جریان دائمی آب رودخانه ها بستگی دارد نه بارش باران، لذا بعد از چند ماه حیات در تابستان 86 بار دیگر خشک شد. هامون، ارومیه، بختگان و پریشان و گاوخونی و جازموریان و... از جمله دریاچه های دائمی ایران محسوب می شوند که حیاتشان به جریان دائمی آب رودخانه ها بستگی دارد اما در سال های گذشته با شدت گرفتن پروژه های سدسازی و طرح های انتقال آب با انواع تونل ...
مزایا و معایب خرید خانه در دبی؟ +جدول
آن کشور ها ممکن است. ضمنا بیشتر شرکت های ساختمانی و بنگاه های املاک در دبی از فروش مالکیت خانه ها به مردم خودداری می کنند. در واقع بی آنکه خریدار مطلع شود فقط ساختمان و اعیان را به او می فروشند. این مشاور در ادامه بیان کرد: بیشترین کلاهبرداری در زمینه فروش ملک خارجی وعده گرفتن اقامت دائم است. بر اساس قانون امارات متحده عربی به هیچ فرد خارجی اقامت دائم یا پاسپورت اماراتی تحت هیچ عنوانی ...
گزارش CNN از 34 جاذبه توریستی ایران
مخصوص حمام نقاشی و مسجد وکیل نیز با سرامیک های رنگی تزئین شده است. توصیف معماری یزد این خبرنگار همچنین ضمن معرفی باغ دولت آباد یزد می نویسد: این باغ در قرن 18 ساخته شده و طرح کلاسیک باغ های ایرانی را دارد. قسمت بیرونی آن شامل باغ و فواره های آبی وقسمت داخلی آن دارای بادگیری است که برای گردش هوا در آب وهوای گرم و خشک ساخته شده و معماری فضای داخل یادآور طراحی درونگرای ایرانی ...
برلیانس H330، سردرگم میان آلمان، ژاپن و کره +تصاویر ومشخصات فنی و قیمت
ابتدای سال 94 داخل کشور مونتاژ می شود جلب می کنیم: در یک صبح زیبای پاییزی و از معدود روزهای پاک پایتخت که هر لحظه امکان بارش باران می رفت به ملاقات برلیانس اچ 330 رفتیم. طراحی پس از خوش و بش و گفتگویی مختصر با مالک خودرو سوییچ را تحویل گرفتم، اولین نکته ای که نظرم را جلب کرد شباهت فراوان سوییچ آن با سوییچ های مرسوم استفاده شده در مدل های بی ام و بود که البته دور از ذهن هم نیست ...
جاذبه های گردشگری کوالالامپور
. هوای گرم این شهر با باران های سنگین همراه است و دمای هوا گاهی به بیش از 35 درجه می رسد. کوالالامپور یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا به شمار می رود. با مسافرت به کوالالامپور می توان از هر ساعت اقامت خود در آن شهر زیبا لذت برد. محله چینی ها، روستای فرانسوی، پارک دریاچه، موزه ملی، برج های دوقلوی پتروناس و ... همه جاذبه های بسیار زیبای این شهر هستند. * برج های دوقلوی پتروناس ...
سرمقاله های روزنامه های 27 بهمن
هستند که فقط به لیست رای می دهند. گروه دوم کسانی که لیست را مبنا قرار داده لیکن اولاً تقیدی به تمام لیست ندارند ، ثانیاً تعدادی از لیست را حذف و نام افراد مورد علاقه و مورد تایید خود را جایگزین می کنند. و بالاخره طیف سوم کسانی که اصلاً به لیست هیچ اعتقادی نداشته و بر اساس منطق و باور خود به یک یا دو یا چند نفر رای می دهند. تجربه نشان داده که به مرور زمان از طیف اول کم ...
"احمدی نژاد می گفت باید روی سوخت 20 درصد مذاکره کنیم تا تحریم ها رخ ندهد اما جلیلی موافقت نمی کرد "
همان محلات جنوب شهر گذراندم. سال 57 و چند ماه پیش از انقلاب در دانشگاه شیراز و در رشته اقتصاد نظری پذیرفته شدم. تمامی کتاب های درسی ما به زبان انگلیسی بود و باید پیش از آغاز تحصیل، 18 واحد زبان پاس می کردیم. به همین خاطر سه ماه پیش از آغاز سال تحصیلی و در تیرماه وارد دانشگاه شدم. آغاز تحصیل من با انقلاب همراه بود و پس از آن هم انقلاب فرهنگی رخ داد و من و دوستان مذهبی در دانشگاه ترمی که مصادف با ...
تلاش حامیان آشوب برای مشارکت مردمی/ نقد تحلیل گر اصلاحات به فساد اقتصادی دولت
خواهیم ایران را تغییر بدهیم. من به دیپلمات های خودمان هم که چند ماه قبل از این، اینجا آمده بودند گفتم که اینها از اسم جمهوری اسلامی خیلی باکی ندارند؛ حتی از اینکه یک عمامه به سری در رأس جمهوری اسلامی باشد، هم باکی ندارند. اگر چنانچه جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد، اسلامی و انقلابی بودن را از دست بدهد، اینها با آن کنار می آیند. آنچه با آن دشمنی دارند عبارت است از محتوای جمهوری اسلامی. همه تلاش ...