سایر منابع:
سایر خبرها
، تحلیل های عمیق و دقیق قرآن و آن نور و روشنایی مخصوص قرآن، هر دلی را که آمادگی داشته باشد تحت تأثیر و سیطره خود قرار می دهد، و آن ها که می شنوند و تکان نمی خورند کمترین آمادگی برای پذیرش حق ندارند.[28] لیکن با همه ی این تفاسیر امروزه دست های دیگری در کار است که مسلمین را از تدبّر و عمل به آیات قرآن باز دارد.[29] در ضرورت و اهمیت تدبّر در قرآن، امام سجاد علیه السلام می فرماید ...
...؛ دین را تا آنجا می خواهند که زندگانی خود را بدان سر و سامان دهند و چون آزمایش به میان آید دین داران اندک خواهند بود. امام علی بن الحسین (ع) نیمه دوم زندگی خود را در چنین محیط گذرانده است. دکتر سیدجعفر شهیدی در بخشی از این کتاب تهذیب نفس را از قول امام چنین بیان کرده است: پروردگارا به تو پناه می برم از هیجان، حرص و تیزی خشم و چیرگی حسد و ناتوانی بر شکیبایی و قلت قناعت و بدی خلق و ستیه ...
. حرص، افزایش حرص، شدت خشم، غلبه ی حسد، ضعف صبر، کمی قناعت، شکاسة الخلق بداخلاقی، الحاح الشهوة شهوت رانی زیاد، ملکة الحمیه تعصبهای ناحق و جانبداریهای به ناحق، استصغار المعصیه و استکبار الطاعه گناه خود را کوچک دانستن و طاعت خود را بزرگ شمردن، سوء الولایت لمن تحت ایدینا اداره ی بد مجموعه ای که در اختیار ما و زیر دست ماست، ان نعضد ظالماً او نخذل ملهوفا به ظالمی کمک کردن و بیچاره ای را یاری نرساندن ...
عَلیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ. منزه است پادشاهی که به زیردستانش ستم نمی کند، منزه است خدایی که اهل زمین را به عذاب های رنگارنگ گرفتار نکند، منزه است آن خدای بسیار مهرورز و مهربان. خدایا در دلم نور و فراست و بینش و فهم و دانش قرار ده، مسلّماً تو بر هر کاری توانایی. در مصباح کفعمی آمده: بعد از نمازها سه مرتبه بگو: أُعِیذُ نَفْسِی وَ دِینِی وَأَهْلِی وَمَالِی وَ وَلَدِی وَ إِخْوانِی ...
مؤذن اذان بگوید . امام ( ع ) سکوت کرد . تا مؤذن گفت : اشهد ان محمدا رسول الله . امام عمامه از سر برگرفت و گفت : ای مؤذن تو را به حق همین محمد خاموش باش . سپس رو به یزید کرد و گفت : آیا این پیامبر ارجمند جد تو است یا جد ما ؟ اگر بگویی جد تو است همه می دانند دروغ می گویی ، و اگر بگویی جد ماست ، پس چرا فرزندش حسین ( ع ) را کشتی ؟ چرا فرزندانش را کشتی ؟ چرا اموالش را غارت کردی ؟ چرا زنان و ...
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 (1) الْحَمْدُ لِلَهِ رَبِّ الْعالَمِینَ سپاس مرا خدای را که پروردگار جهانیان است. (2) اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ بَدِیعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ، رَبَّ الْأَرْبَابِ، وَ إِلَهَ کُلِّ مَأْلُوهٍ، وَ خَالِقَ کُلِّ مَخْلُوقٍ، وَ وَارِثَ کُلِّ شَی ءٍ، لَیسَ کَمِثْلِهِ شَی ءٌ، وَ لَا یعْزُبُ عَنْهُ عِلْمُ شَی ءٍ، وَ هُوَ بِکُلِّ شَی ءٍ مُحِیطٌ، وَ هُوَ عَلَی کُلِّ شَی ءٍ رَقِیبٌ. بار خدایا سپاس تنها برای تو است ای پدید آو ...
بود که دقیقاً چون نمی توانیم جریان امور را تحت کنترل داشته باشیم، هرگز نمی دانیم آینده چه در دل خود دارد: زندگی ممکن است بدتر یا بهتر شود. به تعبیر داینستگ، بدبین هیچ توقعی ندارد . شاید این حرف خیلی امیدبخش نباشد، اما به هرحال یک جور امید در آن هست. و همچنین است نور ضعیفی که در میان سیاه ترین صفحات آثار این نویسندگان می توان یافت: این شهود سریع و بی قرار که در این چشم انداز ظلمانی می توان چیزی گرد ...