سایر منابع:
سایر خبرها
می گوید: هیچ گونه باطلی، نه از پیش رو، نه از پشت سر، به سراغ قرآن نمی آید لا یَأْتِیهِ الْباطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ چراکه از سوی خداوند حکیم و حمید نازل شده است تَنْزِیلٌ مِنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ ؛ خداوندی که افعالش روی حکمت و در نهایت کمال و درستی است و لذا شایسته هرگونه حمد و ستایش است. در تفسیر جمله لا یَأْتِیهِ الْباطِلُ مفسران سخنان بسیار گفته اند که جامع تر از همه آن ها این ...
میان پیامبر و کافران و منافقان در آیه 45 سوره اسراء نیز مورد تأکید قرار گرفته و می فرماید: وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَیْنَکَ وَبَیْنَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَسْتُورًا . دبیر کانون های خدمت رضوی در چهارمحال وبختیاری با تأکید بر اینکه خداوند همه را می شناسد، گفت: خدا آنان را که با تلاوت و استماع قرآن بر خشیت و تواضعشان افزود می شود، خوب می شناسد و می ...
بگوئیم این فاحشه و زشت بودن، باز هم به خود شریعت و خداوند بر می گردد، این جمله و گزاره از معنا تهی می شود همانند اینکه فرمانروایی بگوید این کردار ممنوع و گناه است چون من آن را گناه می دانم. بنابراین گزاره های قرآنی تنها وقتی معنادار خواهند بود که آنها را به حکم عقل بدانیم برل خداوند هم به حکم عقل استناد می کند. محوریت کلمات الهی بر عدالت و راستگویی آیات 25 تا 38 سوره مبارکه ...
) فرمود: هر کس سوره دخان را شب و روز جمعه بخواند، خداوند در بهشت خانه ای برای او بنا می کند. جاثیه به معنی به زانو افتاده است. در آیه 28 می گوید: همه مردم در قیامت از ترس و وحشت به زانو در می آیند. پیامبر(ص) فرمود: کسی که سوره جاثیه را بخواند خداوند عیوب او را در روز قیامت می پوشاند و ترس و وحشت او را به آرامش مبدل می سازد. احقاف نام سرزمین قوم عاد است. در آیه 21 می گوید: حضرت هود ...
در ادامه در پاسخ به نقش هنر و هنرمند در این جریان توضیح داد: قاعده بحث برمی گردد به یک تحول تاریخی. ما در یک نقطه ای از تاریخ قرار گرفته ایم که تمام جریانات تاریخی از دوره رنسانس به بعد می خواهند انسان مداری را در تمام زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در دست بگیرند و تفکر حسابگر را در مقابل تفکر معنوی قرار دهند و می بینیم که این تفکر حسابگر در دنیای امروز به بن بست خورده است. شهید آوینی می گوید ...
و بدون توقع برای شما می دانم. عاشق همه شما هستم. این مطالب من قرآنی و روایی است. قبول کنید و عمل کنید. قبول و ترک گناه خدمت به جامعه است و بار مالی کشور را کم می کند. وی ادامه داد: گناهان مالی، بدنی، اخلاقی, فحشا و منکرات را کنار بگذاریم. چقدر از عمر ما باقی مانده است؟ گول لذت گناه را نخوریم و در ظرف بدن خود زهر نریزیم. چرا خودکشی کنیم؟ این خودکشی تدریجی است اما اگر کسی این کار را کند ...