سایر منابع:
سایر خبرها
، همانطور که گفتم در فلسفه ایرانی به عقل، دل می گفتند، همینطور وقتی عالم ملکوت گفته می شود، منظور همان عالم معقول است و همه اینها ذیل یک صاحتی قرار می گیرد که در فلسفه ایرانی به آن مینو می گفتند. گیتی، عالم محسوس و عالم شهادت و عالم شدن (becoming) است و مینو، عالم هست است، عالمی که هرچیزی در آن وجود دارد و ثبوت دارند و یک تعبیری هم ابن عربی به کار می برد و به آن اعیان ثابته می گوید و این برای این است که ...
مسیری که عرفان های کاذب برایشان ترسیم می کنند، قرار می دهد: الَّذِینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ آنها کسانی هستند که ایمان آورده اند و دل هایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است، آگاه باشید با یاد خدا دل ها آرامش می یابد! (رعد: 28) قرآن کتاب امید است و دین انسان را امیدوار می کند. آیه آیه قرآن انسان را نسبت به آینده ...
: کونوا لنا زینا ولا تکونوا لنا شیناً زینت و سبب افتخار ما باشید نه اینکه باعث شرمندگی ما باشید. در این راستا حضرت علی (ع) می فرماید: اعینونی بورع واجتهاد و سداد سعی کنید تقوا و ورع داشته باشید. در این راه تلاش کنید و استقامت داشته باشید. آنچه پیش رو دارید گزیده ای از سخنان آیت الله مصباح یزدی ؛ در دفتر مقام معظم رهبری است که در سال 87 ایراد کرده اند. بخش سیزدهم آن را باهم می خوانیم: ...
، دولت اتحاد جماهیر شوروی و آلمان نازی را مورد مطالعه قرار داده است و ویژگی های آن ها را شرح می دهد. این نویسنده تلاش می کند تا میان دولت های توتالیتر و حکومت های مستبد، تمییز ایجاد کند تا آن ها را با یک دیگر اشتباه نگیریم. این مجموعه کتاب در سال 1955 به چاپ رسید. کتاب توتالیتاریسم که جلد سوم این مجموعه است دو ترجمه دارد: اولی ترجمه آقای محسن ثلاثی از نشر ثالث است که یک برگردان از نسخه ...
سرویس : اندیشه - علوم انسانی زمان : شناسه خبر : 1281610 به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان : شهاب الدین یحیی بن حبش سهروردی معروف به سهروردی و شیخ اشراق، ازجمله برجسته ترین فیلسوفان اسلامی محسوب می شود. او نگاه متفاوتی را ارایه کرد که به نام فلسفه اشراق مشهور شد. از سوی دیگر تلاش کرد وفاق و همدلی را میان دو اندیشه حاکم در عصر خود ایجاد کند که قابل توجه بود. گروه ...