سایر خبرها
میثم ابراهیمی: مافیا ندیده ام ولی رابطه بی تاثیر نیست
کار شنیده شد؟ قطعا به خاطر ترانه خوب، آهنگ خوب و احساسی که بر سر کار گذاشته بودم شنیده شد و مورد توجه قرار گرفت. یا همین سریال درد سرهای عظیم کاری بود که برای خدا خوانده بودم. جالب است مردم در هر برنامه ای از این کار استقبال می کنند و آن را زمزمه می کنند. این ها لطف خداست که مردم خوششان آمده است. نمی شود به زور اثری را در تیتراژ یک سریال بگذاری و اصرار کنی که مردم دوست داشته باشند. خدا ...
خوشحالی کارگردان شیار 143 از موفقیت فروشنده
نرگس آبیار کارگردان آثار سینمایی همچون شیار 143 و نفس در خصوص موفقیت فیلم فروشنده و دریافت نخل طلایی توسط اصغر فرهادی و شهاب حسینی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: این اتفاق برای کشور ما یک افتخار بزرگ محسوب می شود و باعث خوشحالی مردم سرزمینم شد. همانند زمانی که یک ورزشکار در یک میدان بزرگ ورزشی افتخارآفرینی می کند و موجب خوشحالی مردم می شود، این بار این وظیفه بر ...
برای حج سال آینده پیگیریم تا این حق شرعی انجام شود
...: یکی از آن ها این بود که در مسیرهای پر ازدحام اطلاع رسانی خود را با تابلوهای حاوی پرچم ایران انجام دهیم. اوحدی با تاکید بر اینکه سعودی ها به حج ایران نگاه سیاسی دارند گفت:آن ها تعداد درمانگاه های ایران را به 3 درمانگاه در مدینه و 4 درمانگاه در مکه محدود کردند در حالی که قبلا 12 درمانگاه شبانه روزی داشتیم و داروهای زائران را از ایران منتقل می کردیم. وی ادامه داد: 10 مورد ...
لوون هفتوان: دوست دارم خطر کنم
هایی که برایم چالش برانگیز است، استقبال می کنم. اتفاقا فکر می کنم شاید مخاطبی که لوون هفتوان را در فیلم هایی مثل پرویز ، مردی که اسب شد ، لرزاننده چربی و... که عنوان فیلم های هنری داشتند را دیده، تصور اینکه من را در نقش کمدی ببیند، ندارد. برای خودم این کار هیجان انگیز است. مقصودم این نیست که ادامه فعالیت من به این شکل خواهد بود. مقصودم این است هر تجربه ای که برایم هیجان انگیز باشد را انجام می دهم ...
بازگشایی طرح های دریا در نوار ساحلی مازندران/تلاش برای کاهش آمار غرق شدگی گردشگران
نفس های زندگی را در پی داشته است. در طول سالیان اخیر،طرحی موسوم به دریا در این استان در اولویت قرار گرفته که با ارزیابی و بررسی اعداد ذیل214 نفر در سال 212،91 نفر در سال98،92نفر در سال 94،93 نفر در سال94 به روشنی در می یابیم که اجرای طرح مورد اشاره با ضریب کاهشی میزان و تعدد غرق شدگان همراه بوده که موفقیت بزرگ و برجسته ای به شمار می رود. متاسفانه یکی از اصلی ترین عوامل تلفات ...
توئیت های ترانه علیدوستی پس از ماجراهای جشنواره کن/ از ماجرای زهرمار گفتن، تا کلاستروفوبیای حاد و ...
ولی این یکی خیلی گوشخراش بود. #زهرمار رو گفتم اما نمیدونستم صدا ضبط میشه. شرمنده شدم. بازیگر فیلم فروشنده همچنین درباره کلیپ منتشر شده او در فرودگاه که می گوید می ترسم ، نوشت: بله من مبتلا به کلاستروفوبیای [تنگناهراسی] حاد هستم. ویدیوی فرودگاه کامل نیست: ما ناخواسته وارد دالونی تنگ و بن بست شدیم و مردم ندونسته داشتن میومدن تو. ضمنا چون پیگیر درمانش هم بودم: میگن ...
گوینده بدون مطالعه بازنده است
یک گوینده رادیو برای اجرای موفق، چقدر لازم است مردم جامعه و سلایق شان را بشناسد؟ مسلما باید گوینده شناخت خوبی نسبت به مخاطبان، دیدگاه ها و سلایق شان داشته باشد. در این صورت است که می تواند محتوای برنامه را به درستی انتقال بدهد. واقعیت این است که گوینده برای انتقال پیام به مخاطب باید چند کار انجام بدهد. در مرحله اول باید اجرایش طوری باشد که برای مدت زمانی مخاطب را پای رادیو نگه دارد و به او این حس را القا کند که به یادگیری این معلومات نیاز دارد. در مرحله دوم مخاطب باید احساس کند که شما به عنوان گوینده رادیو صلاحیت و توانایی آموختن به او را دارید. در واقع شنونده در او باید احساسی به وجود بیاورد که آن چیزی که از شما می شنود، درست است و سند دارد. این اتفاق در برنامه کاوشگر افتاده است؟ مسلما این اتفاق برای برنامه های علمی همچون کاوشگر که تخصصی هستند، باید بیفتد. از سوی دیگر باید از مشارکت مخاطب استفاده کنیم، طوری که او برنامه را از آن خود بداند و خودش را در آن سهیم کند. بنابراین گوینده باید مردم را خیلی خوب بشناسد تا بتواند همه این کارها را انجام بدهد. علاوه بر آن گوینده نباید طوری رفتار کند که مخاطب احساس کند با حس برتری با او صحبت می شود. یا این که فکر کند گوینده خودش را دانای کل می پندارد. البته درگذشته گاهی گویندگان رادیو چه در ایران و چه در دنیا هر روز که به استودیو می آمدند عکسی از مخاطب را می کشیدند و روی یک کاغذ و مقابل میکروفن می گذاشتند و انگار که با او حرف بزنند، سعی می کردند با درک درست از مخاطب و روحیاتش برنامه را اجرا کنند. بنابراین شناخت مخاطب اهمیت زیادی دارد، زیرا در غیر این صورت برنامه خوب در نخواهد آمد. از سوی دیگر اعتقاد دارم برنامه کاوشگر یک کار گروهی است و موفقیتش هم مدیون همین اتفاق است. به عنوان یک گوینده فکر می کنید تا چه میزان به این هدف رسیده اید؟ من همیشه تلاش خودم را کرده ام، اما قضاوت به عهده شنوندگان است. در مجموع این قاعده را می دانم که از مردم دور شوم، مسلما زنگ خطر برایم به صدا درمی آید و مخاطبانم را از دست خواهم داد. گوینده باید اطلاعات گسترده ای از وضعیت مردم، صنف دانشجویان، بازاری ها و... داشته باشد تا بتواند اجرای خوب و مردم پسندی داشته باشد. اگر گوینده اطلاعات مناسب را نداشته باشد، بدون تردید خواهد باخت و اتفاقی که باید در برنامه بیفتد و مربوط به انتقال پیام است، هرگز نخواهد افتاد. ادبیات گویندگان رادیو جوان با دیگر شبکه ها تفاوت دارد و برخی منتقدان معتقدند این نوع اجرا اشتباه است و بهتر است ادبیات گویندگان کلاسیک باشد. شما چقدر موافق این مساله هستید؟ جامعه منتقدان ما نه در رادیو، بلکه در سینما، تلویزیون و ادبیات هم در دوران کلاسیک ماندند. در واقع این دوستان فقط کسانی را قبول دارند که دیدگاه کلاسیک داشته باشند، ولی هر رسانه ای براساس جمعیت مخاطب باید زبان مناسب را انتخاب کند؛ نباید انتظار داشته باشید زبان رادیو فرهنگ با زبان رادیو جوان و رادیو ورزش یکی باشد. این صحبت منتقدان که معتقدند زبان برخی گویندگان وارد لمپنیزم شده، جای بحث بسیاری دارد. به گمانم لحن امروزی گویندگان رادیو جوان از لحن معیار فاصله گرفته و این فاصله به تفاوت منجر شده که به نظرم درست است، چراکه این شبکه باید زبان خودش را متناسب با مخاطبانش داشته باشد. باید حرف های گوینده طوری باشد که محتوا برای مخاطب شنیدنی باشد. از سوی دیگر گوینده باید تلاش کند کارش را ارتقا بدهد نه این که درجا بزند، زیرا سکون باعث می شود بعد از مدتی مخاطب را از دست بدهیم. با توجه به این که شما علاوه بر اجرای برنامه های علمی، گویندگی ویژه برنامه های مناسبتی ازجمله سال تحویل را هم به عهده داشتید، بیشتر علاقه مند هستید چه برنامه هایی را اجرا کنید؟ گرچه من ویژه برنامه سال تحویل نوروز 94 را هم اجرا کردم، اما خودم را بیشتر گوینده برنامه های علمی و اقتصادی می دانم و تلاش می کنم کمتر برنامه هایی با موضوعات دیگر بپذیرم، مگر این که به صلاح شبکه و سازمان باشد که قطعا صلاح من هم خواهد بود. بنابراین دوست دارم به گونه ای به مباحث علمی بپردازم که موضوع را برای شنوندگان شیرین کنم. به عنوان نمونه ممکن است موضوع سیاه چاله ها خیلی برای مخاطب جذاب نباشد، اما وقتی ما این موضوع را با زندگی امروز ادغام می کنیم، حتما برای شنوندگان جذاب خواهد شد. شنیده ایم قبل از این که گوینده رادیو شوید مهندس بوده اید، چطور رشته فنی را رها کردید و وارد کار رسانه شدید؟ 8 سال پیش در اثر یک اتفاق راهی رادیو شدم. راستش در یکی از جشنواره های بین المللی رتبه ای کسب کرده بودم و رادیو جوان از من به عنوان مهمان یکی از برنامه های علمی دعوت کرد تا درباره اثرم توضیح بدهم. همان زمان دوستان به من پیشنهاد کردند در رادیو بمانم و به عنوان کارشناس با برنامه های علمی همکاری کنم. خوشبختانه بعد از مدتی به این کار علاقه مند شدم و باعث شد پروژه های کلان نفتی را رها کنم و گویندگی حرفه اصلی و مهندسی کار فرعی ام باشد. ...
مرگ سرکرده طالبان و بازی رسانه ای پاکستان
خواننده فراموش کند که این آقا که می گویند اختر منصور است، با همین گذرنامه تقلبی 18 بار از فرودگاه های کراچی و کویته سفر خارجی داشته و لابد باید بپذیریم که هیچ ماموری هم متوجه تقلبی بودن این گذرنامه نشده است. پاکستانی ها توقع دارند افکار عمومی بپذیرد در فرودگاه هایی که از هر فرد اسکن قرنیه گرفته می شود ، اثر انگشتش ثبت می شود و این اطلاعات در پیوند با شبکه اطلاعاتی منطقه قرار می گیرد ، یک ...
کارنامه اجتماعی درخشان معاون جدید سیما
در همین راستا در نشستی که مسئولان عالی رتبه کشور در اردیبهشت امسال با رهبری داشتند، ایشان تاکید می کنند: در مقابله با آسیب های اجتماعی نباید به کارهای معمولی و جاری دستگاه ها اکتفا شود... این چیزی نیست که ما را قانع کند؛... یک کار فوق عادت انجام بگیرد، یک تلاش مضاعف انجام بگیرد. همین جا باید متذکر شد که یکی از راهبردهای اصلی تبیین شده توسط رهبری نظام برای مواجهه با آسیب های اجتماعی گفتمان سازی و شکل گیری خواست عمومی و باور عمومی است که باید با شکل گیری یک گفت وگوی اجتماعی و نخبگانی در این عرصه زمینه های آن فراهم شود. در این چارچوب باید اذعان کرد انتصاب مرتضی میرباقری به عنوان معاون سیما، یک فرصت مهم برای ارتقای نقش رسانه ملی در عرصه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می رود. واقعیت این است در طول سه سال فعالیت دولت که رئیس آن از ابتدا (در مراسم تحلیف) یکی از اولویت های خود را مقابله با آسیب های اجتماعی بیان کرد، بار اصلی برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه آسیب های اجتماعی به عهده دو نفر بوده است: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی. در این میان آقای میر باقری در سمت قائم مقام اجتماعی وزیر کشور موفق شد نقشی مهم در حساسیت زایی پیرامون مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی بویژه میان مسئولان و سیاستگذاران ارشد نظام ایفا کند. برگزاری دو جلسه مهم مسئولان عالی رتبه کشور با رهبری نظام و بررسی ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی با اهتمام آقای میرباقری میسر شد. با این وصف این امید وجود دارد که معاون جدید سیما موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را در شمار یکی از مسئولیت های مهم خود در این سمت تعریف نماید. روزبه کردونی مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت رفاه ...
فراسوی نیک و بد
یکی از محاسن و شاید معایب جامعه پرحادثه ما این است که یک خبر (با همه جاذبه هایش) زود به قول ژورنالیست ها، بیات می شود. موضوع اصغر فرهادی و فیلمش فروشنده نیز از این قاعده مستثنا نیست ولی بنده با وجود اینکه رُس این سوژه را در این چند روز حسابی کشیده اند، می خواهم از منظری دیگر به آن بپردازم. راستی چرا هنوز عالم هنر نسبت به دیگر حوزه ها بیشتر در کانون حساسیت و نگاه های پرسوءتفاهم و دافعه آمیز قرار ...
زیبایی شناسی شهری، دانشی نوپا
احسان دلیر- نگارخانه ای به وسعت یک شهر، طرح خوبی است که سازمان زیباسازی شهرداری تهران به تازگی و برای دومین بار اقدام به انجام آن کرده است. نصب تابلوهای آثار هنرمندان بزرگ دنیا در بیلبوردهای تهران، با وجود بهانه گیری تعدادی از دلواپسان فرهنگی، موجب اشاعه و انتشار زیبایی در سطح شهر خواهد شد که قطعا تاثیر مثبتی بر نشاط و سلامت روحی جامعه خواهد گذاشت. به همین بهانه عوامل موثر بر زیبایی شناسی عمومی ...
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
های صحنه ای ، کودک و نوجوان و خیابانی رکورد قابل توجهی را بر جای گذاشته است. بنا به اعلام دبیرخانه در بخش مسابقه تئاتر صحنه ای 373 متن به دبیرخانه رسیده است. در بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان نیز با پایان مهلت ارسال آثار 143 اثر تقاضای حضور در جشنواره را داشته اند. بنابر این گزارش در بخش خیابانی نیز 120 طرح و متن به دبیرخانه رسیده است. برای بخش مسابقه نمایشنامه ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (256)
امروز هم همراه شما هستیم. افتخار آفرینانِ کَن به وطن بازگشتند و مورد استقبال جمعیت زیادی از مردم علاقه مند به سینما قرار گرفتند. استقبال از عزیزان کمی زیاد از حد خوب بود و ازدحامِ جمعیت استقبال کنندگان بعضا باعث بروز مشکلاتی می شد که نمونه اش قبلا فقط در ایستگاه متروی صادقیه ساعت 7 صبح دیده شده بود. بزرگان سینما هم برای استقبال خود را فرودگاه امام خمینی (ره) رسانده بودند که رخشان بنی ...
شخصیت های نمایش من قدیمی نمی شوند
به گزارش جام جم سیما ، پری صابری تحصیلات خود را در رشته سینما در پاریس گذراند. پس از بازگشت به ایران، با وجود آن که دانش آموخته رشته سینما بود، جذب تئاتر شد و در همان زمان به همراه حمید سمندریان گروه تئاتر پاسارگاد را بنا نهاد. پری صابری در این دوره آثار ادبی و نمایشی مهمی از کارهای دراماتیک جهان را روی صحنه برده است. از نمایش کوروش کبیر بگویید. نوشتن نمایش کوروش کبیر تمام شده و باید امکانات اجرای آن فراهم شود و بودجه بگیریم، زیرا در این نمایش باید حداقل 60 50 نفر روی صحنه بیایند.کوروش کبیر امکانات می خواهد و من به تنهایی نمی توانم آن برنامه را روی صحنه بیاورم. تلاش می کنیم برای اجرای این برنامه، امکانات فراهم شود. برای این که کوروش واقعا شخصیتی جهانشمول دارد. من کاری به این که کوروش پادشاه بوده یا نبوده، ندارم، به اعتقاد من او شخصیتی جهانگیر دارد. همان طور که استوانه کوروش را مانند ورق زردی نگه می دارند و اجازه نمی دهند کسی به آن نزدیک شود، چون این حیثیت یک مملکت است، ما هم تلاش می کنیم به این حیثیت احترام بگذاریم و به آن وفادار باشیم. چه دلیلی دارد شما سراغ نوشته های کلاسیک ایرانی می روید؟ من نمایشنامه هایی را که به صحنه می آورم، درست است که به آدم های روزگاران گذشته می پردازد، اما این آدم ها هیچ گاه قدیمی نمی شوند. سعدی همیشه مدرن است، برای این که سخنانی که می زند زمان ندارد یا مولانا حرف هایی که می زند، تاریخ انقضا ندارد. من با سبک و سیاق خود این نمایشنامه ها را روی صحنه می آورم و سبکی را هم که ساخته و آماده کرده ام، آمیزه ای از حرکت های مدرن جامعه بشری برای تئاتر است. یعنی ما تئاتری را روی صحنه می بریم که هم از لحاظ حرکت و موسیقی خیلی به آن اعتقاد داریم. می شود بیشتر توضیح دهید؟ نمایشنامه هایی که روی صحنه می آید، باید از لحاظ تصویری قوی باشد، شما باید در راه مدرن تئاتر امروز حرکت کنید. حرکت بدن، که حرکت بدن دیوانه می گویند امروز بابی است که اگر به آن توجه نکنید، نمایشنامه ای را نمی توانید به روی صحنه بیاورید و اثرگذار باشد یا موسیقی به همین ترتیب. موسیقی جزء لاینفک یک تئاتر است. از روزگاران گذشته، موسیقی در تئاتر نقش مهمی داشته است. یعنی این گونه نبوده که یکی این سمت بنشیند و دیگری آن سو و با هم حرف بزنند. این هم یک زمانی بوده است. شاید در حال حاضر نمایشنامه رادیویی تا حدودی همین باشد. یعنی مبنای این نمایش، تنها دیالوگ است. دیالوگ کار اصلی را به عهده دارد ولی شما باید به این دیالوگ قدرت اجرایی بدهید. اگر بتوانیم این قدرت اجرایی را به دیالوگ ها بدهیم خوب است، اگر نه این دیالوگ ها اثرگذار نیستند. به اعتقاد شما، این ویژگی ها در آثار نمایشی این روزهای ایران رعایت می شود؟ در حال حاضر افرادی که در ایران کار می کنند به این مسائل توجه می کنند. من تا به حال کاری از هنرمندان جوان را ندیده ام که در آن حرکت نباشد. در حال حاضر نشانه های مدرن بودن را به درستی در آثار هنرمندان جوان می بینم. چون خوشبختانه اینها به اینترنت دسترسی دارند و می بینند که در دنیای امروز، تئاتر چگونه حرکت می کند. یعنی شما مدرن گرایی در آثار این جوانان را می پسندید؟ بله! می پسندم. چون دنیای امروز مرتب دارد حرکت می کند و سرعتش هم به خاطر اینترنت خیلی سریع اتفاق می افتد. تئاتری که شما امروز روی صحنه می برید و خیلی مدرن است، سال بعد کهنه می شود. چون دنیا خیلی در جنب و جوش است و بسرعت دارد گام برمی دارد. به اعتقاد شما ضرورتی برای اجرای دوباره بعضی از کارها وجود دارد؟ این کار چه محاسن و معایبی دارد؟ اجراهای دوباره حتما ضرورت دارد. بگذارید برای روشن شدن این مساله از خودم مثال بزنم. من می آیم و نمایش رستم و اسفندیار را روی صحنه می آورم. برای آوردن این نمایش روی صحنه دو سال زحمت می کشیم تا این کار اجرا شود. نباید پرونده این کار فوری در عرض 30 روز بسته شود. همه دنیا هم همین طور است. رپرتوآر می گذارند و کارها مرتب تکرار می شود. این تکرار، تکرار کارهای بی ارزش نیست. شما وقتی دارید راجع به سعدی، حافظ، فردوسی و... حرف می زنید، باید مرتب این نمایش ها تکرار شود. من خودم پنج کار درباره فردوسی انجام دادم؛ داستان رستم و سهراب، بیژن و منیژه، سوگ سیاوش و... را به روی صحنه آوردم، اما دیگر کسی به خاطر نمی آورد که این کارها به روی صحنه آمده یا نه. این کارها باید دوباره به روی صحنه بیاید. دلیل این نیاز به تکرار را مصداقی تر بیان می کنید؟ فرض کنید زما ...
کنایه های سراج به قطعه کجایی محسن چاووشی
اضافه شد و باید از پسرم مراقبت می کردم اما کم کم همسرم مشوق من شده و بیشتر از من دوست دارد که من به عرصه بازیگری برگردم. وی به بازی خود در مجموعه تلویزیونی مسافری از هند اشاره کرد و از روزهایی گفت که مردم او را بیشتر از قبل شناختند. بازیگر سریال مسافری از هند با ابراز خرسندی از گرفتن نخل طلا برای فیلم سینمایی فروشنده به بازی تحسین برانگیز ترانه علیدوستی و تیم حرفه ای این فیلم ...
مدعیان اصلاح طلبی خواستار شلاق زدن به یک منتقد سینما شدند!(اخبار ادبی و هنری)
منطقه از فیلم فروشنده اصغر فرهادی گفت: من فیلم را ندیده ام که راجع به فیلم صحبت کنم ولی چنین حامیانی آدم را شکل خودشان می کنند. راجع به جایزه آن هم که باید گفت جایزه سوم چهارم جشنواره (کن) است و این همه هیاهو در مورد آن شده است. حمایت چنین کشوری از فیلم فروشنده اگر موجب سرافکندگی نباشد قطعا افتخار نیست. ...
تحلیلِ عشق فرهاد و قباد به شهرزاد به روایت مصطفی زمانی/ شهرزاد 2 جذاب تر خواهد بود
مواجه نشدند. با این حال مردم با قصه ای که آن را دوست داشته باشند ارتباط برقرار می کنند و می فهمند که برای یک کار زحمت کشیده شده است. سیناپس فصل دوم و سوم شهرزاد جذاب است بازیگر فیلم سینمایی آل اضافه کرد: همه ما تا زمانی که این سریال در شبکه نمایش خانگی توزیع شد استرس داشتیم که چقدر کار می گیرد و بعد از پخش و استقبال از آن غافلگیر هم شدیم. بسیاری از دوستان خود من که علاقه ...
قهر با گذشته رفاقت با فروشنده و استقبال از فقر و فحشا
با گذشت چند روز از دریافت دو جایزه شصت و نهمین جشنواره فیلم کن توسط فیلم فروشنده ، رفتارهای این جشنواره فرانسوی در قبال اصغر فرهادی و سینمای ایران، از سوی کارشناسان سینما تحلیل و بررسی می شود. رفتارهایی متناقض از سوی فرانسوی ها که با بی مهری نسبت به فیلم گذشته همراه بود و امسال با دو جایزه به فروشنده این فیلم لقب ارزشمند ترین اثر جشنواره را از آن خود کرد. این روزها صحبت های ...
نمره ضعیف کارشناسان به فیلم فرهادی به روایت بی بی سی
زمان نمایش فیلم برای منتقدان- که یک روز زودتر از نمایش عمومی آن انجام شد – سیل نظرات و نقدها دربارۀ فیلم در رسانه های اجتماعی سرازیر شده است. تقریباً بیش تر نقدها و نظرات به این نکته اشاره کرده اند که “فروشنده” به نسبت آثار قبلی اصغر فرهادی در رده پایین تری قرار می گیرد یا نکته تازه ای به سینمای او نمی افزاید. دیوید جنکینز، منتقد ارشد مجلۀ Little White Lies به بی بی سی فارسی ...
شهاب عزیز، اصغر نازنین و چند داستان دیگر
تأثیر عجیب جایزه کن به فروشنده روی افزایش دستمزد بازیگران ایرانی محمدرضالطفی(منتقد و کارگردان سینما) این روزها بازار صحبت و نظر درباره درخشش فیلم آخر فرهادی در جشنواره کن همه جا گرم است و بازیگران و فیلمسازان بسیاری در صفحات خود در فضای مجازی عکسی از شهاب حسینی و اصغر فرهادی می گذارند و با تبریک به شهاب عزیز و اصغر نازنین خود را موظف به بازگوی تبریک می کنند.این کاروان. کوچک ...
اولین دختر بادیگارد مصری +تصاویر
به تازگی تصاویری از هند وجیه عثمان، اولین دختر مصری که به عنوان محافظ فعالیت می کند، در فضای مجازی منتشر شده است. به گزارش العالم، هند که به دلیل علاقۀ شدیدش به این شغل آن را انتخاب کرده، در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده است که: علیرغم اینکه دختران جوانی در زمینه های امنیتی فعالیت دارند تا کنون هیچ دختر مصری نتوانسته به عنوان بادیگارد فعالیت داشته باشد . وی افزود: بادیگارد باید ویژگی های خاصی مانند قدرت دید، واکنش سریع در برابر خطرات احتمالی و اطلاعاتی درباره فردی که از وی محافظت می کند، داشته باشد. او باید پیش از وقوع حادثه، آمادگی کافی برای دفع آن داشته باشد . ...
واسطه عربی پشت صحنه حمایت از اصغر فرهادی/دوئل فرهادی و دولتی ها
...، از این راز لبریز از ابهام پرده برداشت و غیبت حجت الله ایوبی را چنین روایت کرد: "گویا قرار بر این بوده که بیشتر عوامل فیلم فروشنده از جمله اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی، در یک پرواز، همراه با حجت الله ایوبی - رییس سازمان سینمایی - از فرانسه برگردند اما با توجه به اظهارات تند سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علیه فیلم فروشنده در تاریخ سوم خرداد، اصغر فرهادی در آخرین ساعات ...
خلق عبارت دیاثت هنری و آنها که باید شلاق بخورند!
جایزه توسط فرهادی و حسینی، هفت و مجری آن را با ادبیات مختلفی مورد نقد قرار دادند. افخمی در ابتدای برنامه این هفته پس از تبریک به فرهادی و شهاب حسینی برای جایزه کن آیتمی پخش کرد که از قول رسانه های غربی نشان می داد نظرش نسبت به کن و صنعت سکس در ایام جشنواره را تایئد می کرد. آیتم کوتاه اما جسورانه بود، اتفاقی که کمتر شاهد آن تا پیش از این بودیم. مخالفان هفت از ابتدای برنامه پای تلگرام آماده ...
سفر ترانسفورمرها به کوبا
به گزارش جام جم آنلاین ، مایکل بی تهیه کننده و کارگردان ترانسفورمرها ی جدید اعلام کرد بخش مهمی از صحنه های فیلم در لوکیشن های مختلف کوبا فیلم برداری خواهد شد. بعد از قسمت هشتم مجموعه فیلم اکشن سریع و آتشی وین دیزل در کوبا، این دومین محصول پرسروصدای هالیوودی است که در این جزیره کوچک کمونیستی فیلم برداری می شود. مدتی قبل روابط سیاسی کوبا و آمریکا خوب شد و سفارت خانه های دو کشور، آغاز به کار کردند. صنعت سینمای آمریکا، کوبا را یک لوکیشن دست نخورده و بکر ارزیابی می کند. در عین حال، طرف کوبایی هم امیدوار است حضور گروه های فیلم سازی و چهره های سرشناس هالیوودی در این کشور، کمک زیادی به صنعت توریسم آن کند. به نوشته هالیوود ریپورتر، کسی اطلاعی از داستان قسمت تازه مجموعه فیلم ترانسفورمرها ندارد و مایکل بی گفته، تا زمان نمایش عمومی این داستان فاش نخواهد شد. قسمت تازه با نام تراسفورمرها: آخرین شوالیه جلوی دوربین رفته و مارک والبرگ برای دومین بار، نقش کاراکتر اصلی آن را بازی می کند. هفته قبل اعلام شد جاش دوهامل بازیگر سه قسمت سری اول فیلم هم به جمع بازیگران قسمت تازه آن پیوسته است. بقیه بازیگران فیلم، چهره های شناخته شده ای نیستند. خط اصلی داستان این مجموعه اکشن ماجراجویانه و علمی تخیلی در باره دو گروه از ربات های مثبت و منفی فضایی است، که نبردشان تا کره زمین ادامه پیدا می کند. مارک والبرگ در داستان فیلم، مرد جوانی است که با همراهی دوستانش به کمک رئبات های مثبت فضایی می آید، تا بتوانند بر روبات های منفی غلبه کنند. تازه ترین قسمت این مجموعه فیلم پرفروش، برای نمایش عمومی در تاریخ 22 ژوئن سال آینده میلادی آماده خواهد شد. ...
اولین موفقیت بزرگ هنری بعد از برجام، شاید حرکت دومینووارِ پیروزی های بزرگ هنری و ورزشی دیگری را کلید ...
.../ جشنواره شصت ونهمِ فیلمِ کن، پایان دلچسبی برای سینمای ایران داشت. فیلم اصغر فرهادی که از فهرستِ اولیه فیلم های این جشنواره جا مانده بود و در آخرین فرصت ممکن، مورد بازبینی داورها قرار گرفته بود، سرانجام به بخش مسابقه این جشنواره معتبر سینمایی رسید و در همان نمایش های اول، نظر مثبت بیشتر منتقدها را با خودش همراه کرد. فروشنده با استقبال مخاطبان جشنواره و البته داورها روبرو شده و دو جایزه مهم کنِ ...
داوران ضعیف + فیلم های سفارشی + پول های امیر قطر = جشنواره کن 2016
سالن نمایش، به نحو تحقیر کننده ای هو شد، جایزه بهترین کارگردانی را گرفت! فیلم اینجا فقط ته دنیاست ساخته خاویر دولان که از سوی منتقدان بی ارزش ارزیابی شده بود، جایزه بزرگ هیئت داوران (که دومین جایزه مهم جشنواره کن پس از نخل طلا محسوب می شود) را برنده شد! و فیلم اینجانب، دانیل بلیک که تکرار مکررات کن لوچ بود، چندان هم مورد استقبال منتقدان و کارشناسان واقع نشد (ازهمین روی هم در پیش بینی کمتر ...
سری دوم فی المدت المعلوم در راه تولید
اطلاعات روز# پیش تولید فیلم سینمایی فی المدت المعلوم 2 به تهیه کنندگی محسن جاهد در اوایل تابستان با عوامل جدید آغاز خواهد شد. جواد عزتی، ویشکا آسایش، هومن سیدی، اکبر عبدی، علی اوسیوند، طوفان مهردادیان، صبا گرگین پور، شهره قمر،گوهر خیراندیش،مهدی فقیه، مجید شهریاری، علی سلیمانی، سلمان فرخنده، اصغر کردبچه و.. بازیگرانی هستند که مقابل دوربین فی المدت المعلوم 1 قرار گرفتند. در ...
فرهنگ در رسانه
...> افخمی: جشنواره کن بخاطر فروشنده از ملاحظاتش گذشت بهروز افخمی که در این برنامه خبر از قطع پخش این برنامه در ایام ماه رمضان داد، در ابتدای هفت ضمن تبریک موفقیت شهاب حسینی و اصغر فرهادی برای کسب دو جایزه جشنواره فیلم کن گفت: با وجود آنکه هیئت داوران ظرافت های زبان فارسی در لحن و گفتار را نمی فهمند، اما بازی آنقدر خوب بوده که توجه آنها را جلب کرده است. سردبیر هفت درخصوص فیلم های ...
نگاه وزیر رفاه به درخشش ایران در کن
وزیر تعاون، کار و رفاه، به تحلیل چرایی شادمانی مردم از دریافت جایزه کن توسط اصغر فرهادی و شهاب حسینی پرداخت. به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ایران نوشت: دوتن از هنرمندان ما در کن ، جوایز گرانقدری دریافت کردند. مثل همیشه اتفاقات بزرگ در کش و قوس های دیدگاه های متفاوت، آنچنان در هاله ای از ابهام و ناشناختگی و مسأله شدن فرو می رود که اصل قضیه و آثار مثبت آن کم رنگ یا محو می شود. اساسا نمی ...
عکس هنری عکاس بلژیکی از ترانه علیدوستی
همزمان با درخشش فیلم “فروشنده” به کارگردانی “اصغر فرهادی” و با بازی “شهاب حسینی”، یک عکاس بلژیکی عکسی هنری را از ترانه علیدوستی بازیگر زن نقش اصلی آن فیلم گرفته است. به گزارش ؛ “استفن ونفلترن” عکاس بلژیکی و استاد چهره نگاری صحنه پردازی شده (استیج) این عکس را گرفته است. عکسی با چند تکنیک ساده و حالتی نگران و غرق در پرسش های بی پاسخ که به چهره اش سوژه داده است. برخی در شبکه های اجتماعی نوشته اند ایا جانمایه سینمای فرهادی چیزی جز همین پرسش هاست؟ ...