سایر منابع:
سایر خبرها
فیلمسازان کوتاه باید پخش آثارشان را از رسانه ملی مطالبه کنند
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، هشتاد و یکمین جلسه سینماروایت با اکران، نقد و بررسی آخرین تولیدات کوتاه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به کار خود پایان داد. این جلسه با حضور صاحبان آثار کوتاه نیستان ، ننه هما و سلیمه برگزار شد و امیر جاوید منتقد جوان سینمای کشورمان نیز به عنوان منتقد و کارشناس در کنار مجری و کارشناس برنامه رسول شادمانی حضور داشت. نقی نعمتی نیز به عنوان تهیه ...
نقد نیازمند میزانسن خاصی است / نباید همه چیز را به تخیل مخاطب بسپاریم / ساحت مقدس سینما کلماتی مثل پلشت ...
درهشتاد و یکمین برنامه سینما روایت ، 5 فیلم کوتاه از جدیدترین ساخته های انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.
رونمایی از 5 فیلم کوتاه در سینما روایت
پنج فیلم کوتاه از جدیدترین تولیدات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در هشتاد و یکمین جلسه سینما روایت رونمایی و اکران خواهند شد. به گزارش رسیده، فیلم های کوتاه حذف به کارگردانی محمدعلی رخشانی، نیستان به کارگردانی ابراهیم ایرج زاده، ننه هما به کارگردانی داود جلیلی، سلیمه به کارگردانی علی خسروی، ماشین شیطان به کارگردانی مجتبی اسماعیل زاده در جلسه این هفته سینما روایت رونمایی، اکران و با حضور ...
اسماعیل زاده: ماشین شیطان را یک اثر تجربی می دانم
به نظر می رسد و همین امر باعث جذب بیشتر مخاطب و اثرپذیری بیشتر او از داستان می شود. فیلم کوتاه ماشین شیطان به کارگردانی مجتبی اسماعیل زاده امروز 9 خرداد در برنامه سینماروایت در سالن اسوه به همراه جدیدترین محصولات کوتاه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اکران، نقد و بررسی خواهد شد.
جمع خوانی کتاب سوران سرد در کتابخانه مرکزی شهرستان قدس
فهیمه اطهری امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: ظهر امروز به همت سودابه عزیزی کتابدار کتابخانه مرکزی شهرستان قدس کتاب سوران سرد نوشته جواد افهمی با حضور تعدادی از اعضای بزرگ سال این کتابخانه جمع خوانی شد. وی بیان کرد: سوران سرد قصه هشت سال دفاع مقدس است، اما قبل از اینکه به جنگ عراق با ایران بپردازد، تصویر دو جنگ دیگر را پیش روی مخاطبان خود می گذارد ...
محتوای دلبری بر ساختارش غلبه دارد
به بهترین شکل و شیوه ممکن زندگی جانبازان قطع نخاعی هشت سال دفاع مقدس را به تصویر کشیده است. وی ادامه داد: باورپذیری و همذات پنداری با شخصیت های این فیلم چندان برای مخاطب دشوار نیست، چرا که همه مردم ایران بارها و بارها دردها و مشکلات زندگی خانواده جانبازان را شنیده اند و هر چند از دور با این مشکلات آشنا هستند و فیلمساز این بار این داستان ها و روایت ها را برای مخاطب به صورت یکجا به تصویر کشیده ...
شاکری: همه طیف های فکری در کتابم حضور دارند/ سنگری: اثر شاکری قهر شبه روشنفکران با ادبیات دفاع مقدس را ...
...، کتابی را هم به عنوان نمونه بررسی کردیم. به گفته نویسنده انجمن مخفی ، این جلسه ها مخاطبان خاص خود را یافت و برای آن که توازن علمی فضای جلسه حفظ شود، در هر جلسه از دو کارشناس با منظرگاه متفاوت بهره گرفته شد. به این ترتیب، بحثی جدی درباره ادبیات دفاع مقدس شکل گرفت. وی با ابراز تاسف از این که جریان شبه روشنفکر هیچ گاه از کارشناسان ادبیات انقلابی در جلسه های نقد ادبیات دعوت ...
چاپ بیش از 15 هزار عنوان کتاب حوزه جنگ/ قهر روشنفکران و شبه روشنفکران با جریان ادبی انقلاب
مقدمه کتاب آنک جنگ، اینک داستان گفت: این مقدمه تصوری از راه آمده ادبیات داستانی را به دست می دهد. چند و چون، ویژگی ها و کاستی های ادبیات داستانی خیلی خوب در مقدمه بیان شده است. نویسنده به درستی دریافته است که با پیش رفتن ادبیات جنگ، مخاطبان بیشتری به آن جلب شده اند. شاکری ادبیات دفاع مقدس را جزئی از ادبیات انقلاب دانسته است. این اثر قهر روشنفکران و شبه روشنفکران با این جریان ادبی را نشان می دهد. دغدغه حفظ این میراث فرهنگی عظیم را دارد. نگران جولان نگاه ادبیات اومانیستی غربی در ادبیات دفاع مقدس است. همچنین نقدی بر جشنواره های ادبی هم در مقدمه این کتاب آمده است. ...
داریوش فرهنگ به لیست بازیگران سریال آرام می گیریم؛ پیوست
...: رضا درگزی / طراح گریم: زهره سیه پوش / مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی / آهنگساز: محمد محمدعلی / تدوین: موحد شادرو نوید توحیدی / مدیر برنامه ریزی: فرزاد رحمانی / دستیار اول کارگردان: مهدی سهرابی / مدیر تدارکات: امیرهوشنگ حسینی/ منشی صحنه: علیرضا فرحزادی / عکاس و تصویربردار پشت صحنه: پیام نصیری خرم / مدیر روابط عمومی: رسول شادمانی / مجری طرح: افق رسانه پاسارگاد. "آرام می گیریم"محصول مشترک شبکه دو سیما و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است که در 42 قسمت 45 دقیقه ای برای پخشدر نیمه دوم سال 1395 از این شبکه تولید می شود. ...
کتاب نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران نوشته یاسمن خلیلی فرد منتشر شد:
این کتاب که در 175 صفحه و از سوی نشر بدون (وابسته به نشر نظر) منتشر شده است شامل چهار فصل است. در این کتاب به فیلم های مهم ژانر دفاع مقدس همچون "کیمیا"، "شیدا"، "آژانس شیشه ای"، "باشو غریبه کوچک"، "به نام پدر"، "شیار 143" و ... پرداخته شده است. یاسمن خلیلی فرد درباره کتاب جدیدش توضیح می دهد: این کتاب خلاصه ایست از تز پایان نامه ی کارشناسی ارشدم در رشته ی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران ...
مردان تئاتر مقاومت : شراکت، حمایت یا رقابت؟
کنند و به ما بیلبورد بدهند؛ اما هیچ کدام عملی نشده است. شریف زاده در گفتگویش نقبی به دیگر هنرمندانی می زند که به سبب رفتارهای متضاد مدیران حامی تئاتر دفاع مقدس، عطای این ژانر را به لقایش بخشید. نمونه بارز این هنرمند، علی مهران است که در گفتگو با تسنیم اظهارنظرهای قابل توجهی درباره رفیعی و مدیریتش داشت. وی در رابطه با بنیاد فرهنگی روایت و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به تسنیم گفته بود ...
پشت پرده ی یکسان سازی مزار شهدا/ رزمندگان به خاطر ایران و یک مُشت خاک شهید نشدند/ به اسم سازندگی آثار ...
دست نوشته ها نیز در ویترین جای گرفته بود و همه این ها سند بود، حال یک قبر بی روح که آدمی نمی تواند با آن ها ارتباط برقرار نماید برجای مانده است، 50 سال دیگر عکس ها را هم با عناوینی دیگر پاک خواهند کرد و 50 سال بعد از آن قبرها را هم از بین خواهند برد؛ آن زمان دیگر من و شما نیستیم که دفاع و مراقبت کنیم. وی عنوان کرد: کار کسانی که طرح یکسان سازی مزار شهدا را تدوین کردند با وهابیون چه فرقی ...
شاکری: سوالات و موانعی در تالیف ادبیات دفاع مقدس وجود دارد/سنگری: این اثر مرجعی برای شناخت ادبیات انقلاب ...
.... این نشست ها با 25 محور و رویکرد در زیل عنوان کلی ادبیات داستانی دفاع مقدس برگزار شد و 25 محور را مورد بررسی قرار داد. فکر برگزاری این نشست ها در شورای سیاست گذاری داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شکل گرفت. شاکری به اهداف برگزاری این نشست ها اشاره کرد و گفت: نخستین مطلب، ضرورت چنین بحث هایی است. در فضای دانشگاهی و بیرون از دانشگاه که مخاطبین آن نویسندگان و منتقدانی هستند ...
افتخار بازی در نقش فرزند شهید را داشتم
ریتم کند فیلم است اما روی هم رفته مطمئنم که مضمون و قصه فیلم برای همه و همه یک مضمون مقدس و ارزشمند است و اطمینان دارم که اگر مخاطب با این دید به تماشای دلبری بنشیند مطمئنا با فیلم ارتباط برقرار خواهد کرد. برای من افتخاری بود که نقش فرزند شهید را بازی کردم و امیدوارم که حق مطلب ادا شده باشد. *شما در سریال وضعیت سفید هم چنین فضایی را البته به لحاظ ساختاری تجربه کرده بودید، فکر می کنید جای ...
حوزه نیازمند پژوهشگاه سینمایی است/ فیلم هایی که در خصوص روحانیت ساخته شده با حقیقت حوزه فاصله دارند
، جدای از جشنواره های فیلم بلند است؛ چراکه جشنواره های فیلم کوتاه فرم گرا بوده و مضمون محور، داستان محور یا قصه محور نیستند و داوران این جشنواره نیز به ساختار و فرم جدید توجه داشته و حتی قصه جذاب را نیز نمی پسندند. حال چرا ساختار این است؟ چون مخاطب جشنواره ها، قشر منتقد، روشنفکر و هنرمند است و قشر روشنفکر، داستان و قصه نمی بیند؛ حتی داستان را دم دستی و سطح پایین می داند؛ به همین دلیل امروز ...
آنچه در دیدار معاون مطبوعاتی با اهالی رسانه گذشت؛
به طرح رتبه بندی روزنامه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اشاره و این طرح را مبنای اجرایی بسته های حمایتی و طرح های معاونت مطبوعاتی عنوان کرد و گفت: این طرح با همت مدیران رسانه ها و خود صنف، انجام شده و مورد اقبال خود رسانه ها نیز قرار گرفته است. کمترین منفعت رتبه بندی، رعایت عدالت واقعی در حمایت های مادی و غیرمادی است تا همه رسانه ها به یک شکل و در یک سطح دیده نشوند و ذینفعان مشترک از جمله ...
این کتاب می تواند یک سند بارز شکایت علیه آمریکایی ها باشد
البته بعد از رمان سر برشانه ستاره که در حوزه دفاع مقدس بود . گهگاهی چیزی می نوشتم حتی کتاب کمک آموزشی شیمی آلی و البته فیلمنامه که هیچ کدام بنظر من تاثیر کتاب را ندارد . مخاطب کتاب فرهیخته تر است و البته تاثیر کتاب نسبت به سینما عمیق تر و ماندگارتر . هر دو کتابی که گفتید یعنی هی یو و لبنان بعد از 33 روز جزء دغذغه های اصلی من بوده در این چند سال گذشته . یک نوع احساس مسئولیت اعتقادی و اجتماعی .اگر ...
شلاق ها برای چه به صدا در می آیند؟ / داستان هفت از نودسینمایی تا مجله خانواده سبز!
جامعه قرار گرفته اند، مدیریت وقت صداوسیما را به این نتیجه رساند که جیرانی در آستانه ی تبدیل شدن به یک فردوسی پور بدون مخاطب است. یعنی مثل مجری مشهور نود به همه ی موضوعات سرک می کشد و خارج از روال ورزشی برنامه، فتوا می دهد؛ با این تفاوت که فردوسی پور لااقل در مورد فوتبال هم گارد انتقادی خود را حفظ می کند و به همین سبب، برنامه ی چالشی او مخاطب دارد، اما جیرانی در حیطه ی تخصصی اش سینما، به ورطه ی حفظ ...
سربخش: زندگی حضرت امام (ره) و وقایع انقلاب اسلامی سرشار از رویدادهای دراماتیک است/ فرافکنی مدیران مانع ...
قرار بگیرند و تأثیرات لازم را روی افراد جامعه و به خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب که شناخت کمی نسبت به حوادثی که منجر به وقوع انقلاب اسلامی در کشور گردید، بگذارند. سربخش در ادامه این گفتگو یادآور شد: به عنوان نمونه فیلم سینمایی فرزند صبح ساخته بهروز افخمی زمانی که برای تصویب به انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آمد با نظر اکثریت افراد شورای تصویب فیلمنامه رد شد و همه ما اذعان داشتیم که این ...
یک نفر از ذلت زندگی خلاص می شود!
شروع نقد، از شخصیت ها آغاز کنیم، این قصه بر محوریت دو شخصیت "روژی یار" و "روزان"(پدر روژی یار) نوشته شده است. روزان بسیار مرفه زندگی می کند، اصالتا کرد است، اما درباره ی دخترش از غیرت مشهور کردها استفاده ای نمی کند. نه حریف رفاقت دختر دبیرستانی اش با داماد اولش می شود، نه حریف آرایش و شیوه ی بد حرف زدن "روژی یار". آنچه مخاطب مذهبی-سنتی را پس می زند، نگاه پدر به دخترش به چشم عشق اولش است. شاهد مثال ...
تدارک سفره گسترده "شبکه دو "برای مخاطبان در ماه مبارک رمضان
پنجشنبه و جمعه در کنار فیلم های مستند با موضوعات متنوع در جدول پخش خود در نظر گرفته است. محله گل و بلبل؛ همراه عصرگاهی کودکان، نوجوانان و خانواده ها پورنگ و قصه های محله گل و بلبل که از زمان پخش آن توانسته در میان مخاطبان جایگاه ویژه ای پیدا کند در ماه مبارک رمضان نیز با سوژه ها و موضوعات متناسب و جذاب همراه طیف گسترده مخاطبان خود است. این برنامه در طول هفته از ساعت 18 به تهیه ...
در نشست چالش های نگارش زبان فارسی در رسانه ها عنوان شد
. لزوما حرف های من به منظور تایید این بحث نیست، صرفاً می خواهم به بحث دامن بزنم و بگویم که از بعد دیگری هم می توان به این موضوع نگاه کرد. او با اشاره به برنامه 90 یادآور شد: از نظر من ادبیات فردوسی پور امروز هنجار شده است و همه آن را متوجه می شوند؛ باید به این موضوع توجه کرد که مخاطب رسانه، گذری است و در وهله اول می خواهد سرگرم شود و در خلال آن دانشی به دست آورد. این حرف های من تعرض به این نیست که ...
من آردم را بیختم و الکم را آویختم
تئاتر انقلاب و دفاع مقدس یا بنیاد روایت که شش راننده و پنج منشی و دو تا مدیر دارند و وقتی می خواهی با یک مدیر حرف بزنید، شش مرتبه وقت بگیرید که یا تشریفات هستند یا سخنرانی یا جلسه، باید تکانی بخورند. محب اهری : آه. شما از حوزه هنری بپرسید چند کار تولید کردند دژاکام : باید بودجه را صرف پرتقال و سیب و میوه سر میزهایشان نکنند. بودجه را سر تعداد منشی و مسئول دفتر خرج ...
ارزش ها قابل مصادره نیست
جشنواره را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و شما هم هیچ واکنشی نشان ندادید... همانطور که در نشست جشنواره هم گفتم، امام (ره) مظهر یکپارچگی است. اگر به ماجرای انقلاب نگاه کنیم، می بینیم از همه اقشار در آن واقعه دست داشتند تا آن اتفاق عظیم رخ داد. اگر می خواهیم بار دیگر اتفاق عظیمی رخ دهد، همگی باید کنار هم قرار بگیریم. هیچ کسی در جمهوری اسلامی نمی تواند به تنهایی به سر منزل مقصود برسد. اگر هم ...
فرهنگ در رسانه
! فیلمساز دست به دامن هر قصه و تبلیغی می شود تا صرفاً بفروشد. کار خلاف، خلاف است حتی اگر تبلیغِ فیلم باکیفیت خوش محتوا روی آنتن ماهواره باشد. فیلمساز در نفروختن همه را مقصر می داند جز خودش؛ توی سر مخاطب گرفته تا صداوسیما و شهرداری و غیره هم می زند و ناله می کند که چرا کمکی چیزی شامل حالم نمی شود؟ انگار جماعت سینماگر ما این همه راه تبلیغ را فراموش کرده و دقیقاً چسبیده اند به ماهواره! جالب تر ...
فرهنگ در رسانه
رسانه به طرح رتبه بندی روزنامه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اشاره و این طرح را مبنای اجرایی بسته های حمایتی و طرح های معاونت مطبوعاتی عنوان کرد و گفت: این طرح با همت مدیران رسانه ها و خود صنف، انجام شده و مورد اقبال خود رسانه ها نیز قرار گرفته است. کمترین منفعت رتبه بندی، رعایت عدالت واقعی در حمایت های مادی و غیرمادی است تا همه رسانه ها به یک شکل و در یک سطح دیده نشوند و ذینفعان مشترک از ...
اقبال اسپانیایی زبان ها به هیسپان تی وی
تحلیل و بررسی می کنیم. برنامه های دیگری هم در حال پخش است. برنامه فورت آپاچه را پابلو ایگلسیاس اجرا می کند. این برنامه گفت وگو محور، در اصل مناظره ای آزاد با حضور شش مهمان طراز اول اسپانیایی است. پابلو ایگلسیاس استاد دانشگاه، سیاستمدار و در حال حاضر رهبر حزب ما می توانیم و نماینده پارلمان اروپاست. البته اجرای او در شبکه ادامه دارد و در کمپین انتخابات آتی اسپانیا به عنوان رهبر حزب هم فعال است. ...
فریدون جیرانی: روشنفکر نیستم تناقض ندارم
تاریخ دفاع مقدس است اما زمان خودش جایزه نگرفت. بعدها تمجید شد. من اگر می گویم برخوردهای سلیقه ای و نه حکومتی، چون نظر مقام معظم رهبری درباره بسیاری از این فیلم هایی که توسط مدیران سلیقه ای رد شدند، مثبت است. مثل از کرخه تا راین، بازمانده، آژانس شیشه ای، آدم برفی و...(مصاحبه منوچهر محمدی در این باره بسیار گویاست) همان فیلم ها سانسور و توقیف شدند. سینمای دفاع مقدس می توانسته رشد کند، همه دولت ها هم ...
برای همین تیپ و سر تراشیده،چند سال ممنوع الکار شدم/ خاطره ای از یک درخواست عکس یادگاری!
تصمیم گرفتیم پس از این همه سال، حق همسایگی را بجا بیاوریم و از جمشید آریای معروف، ستاره سال های دور و بازیگر خوب این سال ها دعوت کنیم تا قدم روی چشم ما بگذارد و به روزنامه بیاید. هاشم پور اما اهل مصاحبه، هیاهو و جنجال نیست و طی سال ها خیلی کم و انگشت شمار تن به گفت وگو داده است. ما هم به خواسته او احترام گذاشتیم و فقط از حضور شیرینش برای خوش و بشی ساده و صمیمانه استفاده کردیم. اما هاشم پور میان همین گپ و گفت دوستانه، چیزهای بامزه ای گفت که نقل برخی از آنها خالی از لطف نیست و می دانیم که برای شما هم جالب است. این شما و این جمشید هاشم پور. یک خاطره جالب یکی از روزهایی که مثل همیشه مشغول پیاده روی بودم، جوانی با صدای بلند گفت: آقای مشایخی! آقای مشایخی! من هم ایستادم و گفتم: بله، جانم عزیزم؟ گفت: می خواهم یک عکس با شما بگیرم. من هم قبول کردم. عکس را گرفت و رفت. چند روز بعد در مسیر پیاده روی ام دوباره همان جوان را دیدم. آمد جلو و گفت: من عکس شما را به پدرم نشان دادم و گفتم با آقای مشایخی عکس گرفته ام. او هم به من گفت: خاک بر سرت، تو چطور هنرمندان مملکتت را نمی شناسی؟ این محمدعلی کشاورز است! تکرارنشدنی با رسول ملاقلی پور هیوا، قارچ سمی، مزرعه پدری و میم مثل مادر، چهار فیلمی بود که با زنده یاد رسول ملاقلی پور کار کردم. به همکاری با این کارگردان خوب افتخار می کنم، چرا که او باعث تغییر و تفاوت در پرسونای بازیگری ام شد. البته او شخصیت پیچیده ای داشت و هرکسی نمی توانست خودش را با روحیات او سازگار کند. با این حال من همیشه ارتباط خوبی با رسول داشتم و ملاحظه اش را می کردم. خاطره بامزه ای از او دارم؛ یک بار پلانی را فیلمبرداری کردیم و فکر می کردم که کارم را خوب انجام دادم، اما او به من گفت: جمشید، تو با این بازیت، گند زدی به فیلم من! من گفتم خب، پلان را دوباره بگیریم. او گفت: نه، این قدر بد بود که دیگر قابل تکرار نیست. قارچ سمی اگر بخواهم در میان تمام نقش هایم یک فیلم را دوباره بازی کنم، آن یک فیلم قارچ سمی است. به نظرم فیلم قشنگ و تاثیرگذاری بود، اما آن طور که باید، از سوی مردم دیده نشد و مورد بی مهری قرار گرفت. فیلم با پس زمینه جنگ و دفاع مقدس روایت می شد و کمی ثقیل بود. مردم بیشتر دنبال این هستند که بخندند و چنین فیلم هایی خیلی با ذائقه آنها جور نیست. سر تراشیده معمولا کارگردان، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و طراح گریم هستند که برای ظاهر یک کاراکتر تصمیم می گیرند و خود بازیگر نقش چندانی در این میان ندارد. این طوری نبود که من به سازندگان یک فیلم بگویم سرمرا بتراشید. آن موقع برخی آقایان ارشاد فکر می کردند خودم عمدا می گویم که در فیلم ها سر مرا بتراشید تا بیشتر به چشم بیایم. این ضرورت فیلمنامه و شخصیت بود که چنین شمایلی را می طلبید. برای همین تیپ و سرتراشیده، چند سال مرا ممنوع الکار کردند. من و یول برینر اسم که مهم نیست، مهم کاری است که ارائه می شود. تغییر اسم و انتخاب نام هنری برای بازیگران، موضوعی است که در سینمای دنیا هم رواج دارد و معمولا اسم بازیگرانی را که در دهان نچرخد و آسان تلفظ نشود، تغییر می دهند. تغییر اسم من از هاشم پور به آریا هم به همین دلیل بود، اما دوستان اجازه ندادند با این اسم به فعالیتم ادامه دهم. مثلا اسم واقعی یول برینر بازیگر سرشناس هالیوود و نقش فرعون در ده فرمان ، ایول باریسویچ برینر بود. به دلیل سر تراشیده، خیلی ها می گفتند شبیه یول برینر هستم. دهه 60 برخی دوستان به شوخی می گفتند یول برینر و جمشید هاشم پور، هردو 15 میلیون و 300 هزار تومان دستمزد می گیرند! من هم می گفتم البته 15 میلیونش مال برینر است و من فقط آن 300 هزارتومانش را می گیرم! تجلیل مدیر مسئول جام جم از هاشم پور جمشید هاشم پور پس از گپ و گفتی صمیمانه با برخی اعضای تحریریه روزنامه، دیداری با دکتر مراد عنادی، رئیس موسسه و مدیرمسئول روزنامه جام جم داشت و در جریان کم و کیف فعالیت های این روزنامه قرار گرفت. در پایان این دیدار، دکتر عنادی به پاس یک عمر فعالیت پربار هنری جمشید هاشم پور، از این چهره محبوب و مردمی با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد. برخی از نقش های ماندگار زینال بندری / تاراج هنوز خیلی از مردم، جمشید آریا را با نقش معروف زینال بندری در تاراج ساخته ایرج قادری به یاد می آورند. زینال قاچاقچی سابقه داری است که از جایی به بعد متحول می شود و با کمک رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، علیه قاچاقچیان مبارزه می کند. سکانسی که زینال پسر معتادش، صبری را برای ترک اعتیاد در زیرزمین خانه حبس می کند، از به یادماندنی ترین لحظات فیلم است. جمال / مادر هاشم پور یکی از متفاوت ترین نقش هایش را در فیلم مادر زنده یاد علی حاتمی بازی کرد؛ آن هم زمانی که فیلم های اکشن و ماجراجویانه او در کانون توجه قرار داشت. هاشم پور نقش مردی عرب به نام جمال را بازی می کرد که در واقع برادر ناتنی بچه های مادر بود. سکانسی که او در مقابل ظلم و زورگویی محمد ابراهیم (محمدعلی کشاورز) به غلامرضا (اکبر عبدی) می ایستد در خاطره ها مانده است. بازرس صدرالدین ...
نشست نقد و بررسی - پنجشنبه فیروزه ای - برگزار شد
می کند به حرکت به سمت حرم. صادقی تصریح کرد: نکته ای که می شود به آن اشاره کرد حافظه ی جزئی نگر زنانه است که بر این اثر سایه انداخته است. توجه به جزئیات به یک استایل تبدیل شده اما در این کتاب پررنگ تر شده است و این همه جا تقریبا خوب است الا یکی دو جا. مثل آنجا که راوی مرد داستان هم همین قدر جزئی نگر است. با اینکه تلاش کرده نگاه کلی نگری داشته باشد اما باز هم همان نگاه جزئی نگر را شاهد ...