سایر منابع:
سایر خبرها
آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد/ اعدام مرد ژله ای/ 6500 ساله شدن قدمت شیراز
به گزارش عصرفارس، نودمین آلبوم هفتگی فارس را منتشر کرد. هفته گذشته فارس با رویداد های فرهنگی و اجتماعی زیادی رو به رو بود، از آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد تا 6500 ساله شدن قدمت شیراز با کشف آثاری متعلق به دوران پیش از تاریخ، گوشه ای از اتفاقاتی بود که در 7 روز گذشته در استان فارس روی داد. احیای قنات تنگ مهر شمالی در شهرستان مهر ادای احترام امام جمعه جدید سیدان به
حقوق های نجومی کی عادی می شود؟/ تعطیلی بیش از 60 درصد صنایع کشور
فرهنگی بر زمین می ماند عباس حاجی نجاری در یادداشت روزنامه جوان نوشت: موضوع فرهنگ و تهاجم فرهنگی دشمنان برای مدیریت فکری و رفتاری مردم ایران به سال های قبل از انقلاب اسلامی بازمی گردد، چراکه به دلیل جایگاه ژئواستراتژیک ایران در منطقه غرب آسیا و قرار گرفتن در مهد ظهور ادیان الهی، حفظ سلطه فرهنگی و سیاسی بر ایران و بهره گیری از آن به عنوان ژاندارم منطقه ای، نیازمند حفظ سلطه بر
تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ شاید مجبور شویم پایتخت را تخلیه کنیم
معماری نیوز: شکسالی و برداشت نامتعارف آب از چاه های غیرمجاز، علاوه بر خشک شدن دیگر چاه ها و مشکل در تامین آب شرب باعث فرونشست زمین در دشت ورامین و دشت تهران، کرج و شهریار شده است، مناطقی که تا پیش از این قطب کشاورزی در منطقه به حساب می آمدند. حجمی از سطح زیرزمینی که توسط آب پر شده بود با گذشت زمان و برداشت آب آن ها و عدم جایگزینی آن نابود و در نهایت این آب خوان ها که محلی برای ذخیره آب
گفت وگوی جالب با عکاس و قوم نگار مطرح کهگیلویه و بویراحمدی
همچنان دلبسته فرهنگی است که خواستگاه اش هست . او با تلاشی ستودنی سعی در مستند کردن آخرین بازماندگان کوچ رو های ایران می کند. جغرافیای ذهن او در میان کوه ها و دشت های یکی از بکر ترین و حاصل خیز ترین مناطق ایران محصور شده است . او از هر فرصتی برای نشان دادن ظرفیت ها و موقعیت های ناب این سرزمین استفاده می کند. اواخر سال 94 دو عنوان کتاب با نام های “پنجره ای به سوی زندگی ” و “نفت و آفتاب” با سرمایه
خطر نوشیدن آب سرد در اول افطار
امتیازی و مدیر مسئولی ابوالفضل فخر الاسلام منتشر می شوند. **** بخش بزرگی از منابع آبی چاه، قنات و چشمه های استان مرکزی خشک شده است یکی از عنوان های خبری شماره 793 هفته نامه سرچشمه است که به بررسی بحران آب در استان مرکزی پرداخته است. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست ائمه جمعه در سد کمال صالح گفت: اجرا و نظارت دقیق بر روش های آبیاری و الگوی کشت یکی از بخش های مهم مدیریت مصرف آب
این زندگی عشایر مغان است، بی خبر از دنیا، بدون زباله، بی ریا
1341 که هنوز جنگل ها و مراتع ملی اعلام نشده بودند، این دشت ها ملوک الطوایفی اداره می شد. قوانین را آق سقّل (ریش سفید) تعیین می کرد و دولت کمترین دخالت را در اداره جنگل ها و مراتع داشت، اما کم کم قانون ها تصویب شدند و حالا برای همه چیز باید از دولت اجازه و پروانه گرفت. یکی از قانون ها می گوید، در هرهکتار فقط دو رأس گوسفند می توانند بچرند. بیشتر از آن به محیط زیست ضربه می زند و مرتع را از بین می برد
73 طرح جهاد کشاورزی فارس به ارزش 660 میلیارد ریال افتتاح می شود
محدودیت کشت برنج و نه ممنوعیت آن را دنبال می کنیم و از این رو، از کاشت برنج در استان فارس در شرایط خشکسالی حمایت نمی کنیم. قاسمی گفت: در بخش هایی از منطقه کامفیروز شهرستان مرودشت آب مازاد همانند آب چشمه یا آب جاری وجود دارد، در این مکان ها شاید کاشت برنج مقرون به صرفه باشد اما این که مزارع برنج با آب چاه های کشاورزی آبیاری شود، جز خسارت چیزی به دنبال نخواهد داشت. ** برخوردهای قاطع
438 میلیون مترمکعب آب ازچاه های غیرمجاز قزوین برداشت می شود
به گزارش ایرنا، محمد پویا شامگاه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که به منظور احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد، افزود: میزان بهره برداری از چاه های غیرمجاز فرم شماره یک قبل از سال 85 بالغ بر 327 میلیون متر مکعب در سطح 41 هزار و 760 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین بود. به گفته وی، میزان بهره برداری آب از چاه
دریاچه مصنوعی چیتگر چه بر سر روستاییان جنوب تهران آورد؟
شاه عبدالعظیم است می رویم، آقای رضا مومن، مسئول بخش صنفی جهاد کشاورزی، که خود از کشاورزان روستای قنبرآباد بخش فشافویه نیز هست، می گوید: قبل از سال 44 که سد امیرکبیر به روی روخانۀ کرج زده شود، این رودخانه منبع اصلی آب روستاهای فشافویه و جنوب شهرستان ری بوده است. رودخانۀ کن هم منبع فصلی آب کشاورزان. با احداث این سد، منطقۀ فشافویه رو به خشکی رفت. خیلی از روستاهایش کلاً مهاجرت کردند به شهرها. ما خودمان
30 درصد آب ورودی به استان بوشهر کاهش یافت/ صدور مجوز ساخت آب شیرین کن
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، کیقباد یاکیده صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر آبفای تنگستان با بیان اینکه خشکسالی های اخیر سبب افت ایستاه ایی سفره های زیر زمینی استان بوشهر شده است اظهار داشت: به سبب بحران خشکسالی و استفاده بی رویه از آب چاه ها درطی دوسال گذشته آبهای زیر زمینی دراستان بوشهر بیش ازدومتر پائین تر رفته است. مدیرعامل آب وفضلاب شهری استان بوشهر از وجود 800 حلقه
افتتاح 2 پروژه کشاورزی در آبیک
افتتاح شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در حاشیه این افتتاح تعداد حوضچه های برداشت آب چاه روستای زاغه را 12 مورد ذکر و اظهار کرد: اراضی تحت شرب پروژه مذکور 256 هکتار با توپوگرافی دشت است که 150 بهره بردار دارد. بیژن لطفی افزود: یک حلقه چاه عمیق کشاورزی با دبی 70 لیتر در ثانیه تأمین کننده منابع یا منبع لوله گذاری پایاب چاه روستای زاغه است. وی ادامه داد: طرح لوله
چاههای غیرمجاز با جدیت در استان قزین مسدود شود
به گزارش خبرنگار مهر ، فریدون همتی در جلسه شورای حفاظت منابع آبی استان که شنبه شب در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد اظهارداشت: وضعیت آبهای زیرزمینی استان نگران کننده است و اگر همت و عزم ملی نداشته باشیم نمی توانیم به اهداف خود دست یابیم. استاندار قزوین بیان کرد: اگر قرار است چاههای غیرمجاز بسته شود نباید هیچ تبعیضی قائل شویم و با یکسان عمل کردن وضعیت را سامان دهیم لذا تاکید جدی داریم
اختصاص 73 درصدی اعتبارات سال 94 به زیرکوه
مدیران دستگاههای اجرایی خواست نظارت بیشتر بر روند اجرایی پروژه ها در دستور کار باشد به نحوی که از کیفیت مطلوب و قابل قبول برخوردار باشند و تلاش در راستای بهره برداری حداکثری از پروژه ها در هفته دولت که مردم عزیز شهرستان طعم شیرین بهره برداری این پروژه ها را بچشند. همچنین در این جلسه با تاکید فرماندار به شرکت آب و فاضلاب شهری برای بهره برداری از چاه آب آشامیدنی جدید، مقرر شد ریاست اداره
افت 75سانتی سطح آبهای زیرزمینی
رئیس امور آب شهرستان نهاوند از انسداد 250 حلقه چاه آب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: تمامی چاه های عمیق نهاوند پلمب و مسدود شدند. به گزارش تسنیم، آرش کولیوند اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 550 حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه 28 میلیون مترمکعب در سال وجود دارد که از این تعداد تاکنون 250 حلقه باحجم تخلیه 15 میلیون مترمکعب مسدود شده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان
ریل گذاری اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی؛ از مزرعه تا منزل
از فعالان بخش کشاورزی استان در خصوص پرداخت تسهیلات اختصاص یافته به واحدهای راکد بخش صنعت به بخش کشاورزی گفت: تسهیلات اختصاص یافته برای خود بخش صنعت هم کافی نیست و باید برای حمایت از بخش کشاورزی به دنبال منابع جدید باشیم . وی صندوق حمایت از بخش کشاورزی را ظرفیتی مناسب برای این بخش دانست و گفت: با توسعه دفترهای این صندوق در سایر شهرستان ها و ایجاد یک صندوق در هر شهرستان می توان بهره بیشتری از
انسداد 1500 حلقه چاه غیرمجاز در همدان
. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان بیان کرد: تعهد امسال برای انسداد چاه های غیرمجاز معادل 550 حلقه است که از ابتدای سال تاکنون 151 حلقه مسدود شده که صرفه جویی 11 میلیون و 300 هزار مترمکعبی آبهای زیرزمینی را در پی داشته است. وی تاکید کرد: همچنین با چاه های مجاز استان همدان که برداشت بیشتر از پروانه بهره برداری دارند نیز برخورد می شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان
تبیین فرصت های سرمایه گذاری در صنعت آبفای استان اصفهان در نمایشگاه ایفات آلمان
زیر زمینی مانند چاه، قنات و چشمه تأمین می شود، امسال وضعبت کم آبی در روستاهای استان بحرانی تر خواهد بود. وی با بیان اینکه سرانه مصرف خانگی سال 94 در روستاهای استان 115 لیتر در روز بوده است، از شناسایی 145 انشعاب غیر مجاز در روستاهای استان در سال گذشته خبر داد. این مقام مسئول تصریح کرد: استان یزد با داشتن 1194 روستا، جمعیت روستایی 270 هزار و 973 نفر را دارد. حاتمی به روستائیان توصیه کرد با توجه به
8 اقدام ماندگار محیط زیستی شرکت مس در سونگون
محیطی: سدهای باطله متوالی معدن مس سونگون (سد اصلی، سد پنجه سنگریزه ای و سد کنترل تراوش) به منظور ذخیره باطله ناشی از فرآوری و کنترل پساب های صنعتی مجتمع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و منابع آب ها با در نظر گرفتن کلیه مسائل پایداری و محیط زیستی طراحی و ساخته شده اند. ازجمله اهدافی که در ساخت این سد در نظر گرفته شده است عبارت اند از: ظرفیت ذخیره سازی محل برای 30 سال عمر بهره برداری، به حداقل
افت 7 متری سطح آب های زیر زمینی/شوری آب در دشت سرایان 10 درصد افزایش یافت
1395/3/22 - 20:16 550342 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد کریمی امروز (22 خرداد) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار کرد: 85 درصد جمعیت شهرستان سرایان در حوزه کشاورزی و دامداری مشغول به کار هستند. وی با بیان اینکه اولین دشت فوق بحرانی و ممنوعه استان در سرایان وجود دارد، افزود: 25 میلیون متر مکعب مازاد برداشت از سفره های آب زیرزمینی بوده که سال
بازار آب، آخرین میخ بر تابوت منابع آب شهرستان انار و خیانت به نسل های آینده
انار وجود دارد که آب برای کشاورزی در دسترس است اما زمین مناسب نیست، دولت باید اینگونه چاه ها را خریداری و پلمپ کند تا برای نسل های آینده باقی بماند. امید است که مهندس احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستان های انار و رفسنجان این مساله را پیگیری کند تا از یک سو سرعت پایان یافتن منابع آبی انار کُند شود و از دیگر سو به طرح هایی که باعث افزایش بحران آب در انار و رفسنجان می شود، روی خوش نشان ندهد. محمدرضا نسب عبداللهی سردبیر انارپرس
کاهش 60 درصدی بارندگی در شهرستان فردوس
/> وی با بیان اینکه 10 میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در فردوس وجود دارد، اضافه کرد: سالانه حدود یک متر سطح منابع آب زیرزمینی در این شهرستان پایین می رود. فرماندار فردوس خاطرنشان کرد: باید طرح ویژه ای برای دشت های سرایان و فردوس دیده شود و از طریق منابع ملی تامین اعتبار صورت بگیرد. انتهای پیام/69027/ج20/
افزایش 10 درصدی شوری آب در سرایان/ نیاز سالانه به 4 میلیارد تومان اعتبار برای نگهداشت جمعیت در سرایان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد کریمی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی، اظهار داشت: حدود 85 درصد از جمعیت سرایان در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند. وی با بیان اینکه نخستین دشت بحرانی و ممنوعه استان، دشت سرایان است، تصریح کرد: در سال گذشته از 25 میلیون مترمکعب مازاد برداشت آبی که از چاه های این شهرستان وجود داشته 6 میلیون مترمکعب مدیریت شده است
مهاجرت از 70درصد روستاهای خراسان جنوبی/تنش آبی به مرز بحران رسید
بحرانی و ممنوعه شناخته شده است. مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته سه محدوده با افت شدید آب مواجه بوده است، افزود: این سه محدوده نیز به مناطق محدوده بحرانی استان اضافه شده است. وی با اشاره به کاهش کیفیت آب و از دست رفتن زمین های حاصل خیز، تصریح کرد: در سه سال گذشته 100 حلقه چاه به کف شکنی نیاز پیدا کرده اند. امامی با بیان اینکه 30 درصد آب
جمعیت دامی طبس 50 درصد کاهش یافت
شده است، گفت: سطح آب های زیرزمینی به شدت افت کرده است. وی با اشاره به اینکه سال گذشته 31 حلقه چاه نیاز به جابجایی داشته است، افزود: این جابجایی دو میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه برای کشاورزان داشته است. فرماندار طبس با بیان اینکه تامین علوفه دام یکی از معضلات در شهرستان طبس است، اظهار داشت: حفر و تجهیز چاه ها در کوتاه مدت، مطالعه دشت های طبس در میان مدت و انتقال آب از خارج
پیشروی کویر به سمت طبس بر اثر خشکسالی/ وجه خرید تضمینی گندم سریعتر پرداخت شود
1395/3/22 - 18:37 550338 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی اخوان صفار امروز (22 خرداد) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه شهرستان طبس 75 هزار نفر جعیت دارد، اظهار کرد: بر اثر خشکسالی های 17 ساله و فقر شدید مراتع 300 هزار دام موجود در این شهرستان در حال حاضر به 150 هزار رأس دام کاهش یافته است . وی بیان داشت: سال گذشته در شهرستان طبس 36
800 حلقه چاه غیرمجاز دراستان بوشهر تخریب می شود
برای تخریب هستند که مشمول این طرح می شوند. وی اضافه کرد: از مجموع چاههای غیرمجازی که قرار است در استان بوشهر تخریب شوند 490 حلقه مربوط به شهرستان دشتستان و مابقی در شهرستانهای دیگر قرار دارند. وی با اشاره به تخریب 34حلقه چاه غیرمجاز در منطقه بردخون شهرستان دیر گفت: این چاهها یا مربوط به پس از سال 85 و یا دارای حکم قطعی قضایی قبل از سال 85 بودند. رجایی با بیان اینکه برخی از این
شهرک دانش و هفت جوی به ناحیه شهری تبدیل می شوند
: شورا و شهرداری همچنین آمادگی این را دارند که هفت جوی و شهرک دانش را به عنوان ناحیه منفصل شهری زیر نظر شهرداری ببرند. رئیس شورای اسلامی شهر قدس در خصوص مشکل شهرک صنعتی شهرستان قدس بیان کرد: پرونده در حال حاضر در دادگاه تجدید نظر است و قاضی از دو طرف خواسته مشکل را با تفاهم حل کنند، در حال حاضر شهرداری نیز پیشنهاد خود را برای حل موضوع به فرمانداری تقدیم کرده است. وی در پایان متذکر شد: طی این پیشنهاد شهرداری مرجع صدور پروانه ساخت و متولی امور عمرانی باشد و هیأت امنای شهرک صنعتی نیز مرجع صدور پروانه بهره برداری باشد. انتهای پیام/3154/ ...
خشکسالی در فردوس سبب افزایش شوری و سختی آب شده است/خسارت 340 میلیارد ریالی به منابع آبی
شوری و سختی آب شده است و بارندگیها در شهرستان فردوس 60 درصد کاهش داشت. رجبی مقدم با بیان اینکه شهرستان فردوس دارای 257 حلقه چاه و سه دشت آبی است، افزود: 342 میلیارد ریال به منابع آبی در شهرستان فردوس خسارت وارد شده است. وی با بیان اینکه 898 میلیارد ریال خسارت ناشی از خشکسالی به مردم شهرستان فردوس وارد شد، اظهار داشت: متأسفانه هر سه دشت در این شهرستان با بحران جدس بی آبی مواجه
مرمت و بازسازی 48 چشمه و قنات با اعتبار 19 میلیارد ریال
میلیون ریال وام قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله دریافت کنند. وی اظهار داشت: تاکنون بیش از یک هزار خانوار عشایری شناسایی شده و تسهیلات به شهرستان ها ابلاغ و در حال معرفی خانوار ها به بانک هستند. مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون برای کاهش اثرات خشکسالی 135 هزار مترمکعب آب شرب برای عشایر استان حمل شده، افزود: این میزان آبرسانی سیار توسط 20 دستگاه تانکر برای
مشارکت در تامین هزینه؛ مرگ و زندگی "رضا" در انتظار درمان هفت میلیونی / تصاویر
زیادی وعده بر ثبت این بیماری به عنوان خاص داده اند و همچنین از طرفی بیماری خاص EB به تائید پزشکان رسیده است اما وزارت بهداشت کماکان پروانه ها را در انتظار خاص شدن در هوا معلق نگه داشته است. این روزها که همه دولت مردان سرمست از فتحی بزرگ هستند و صحبت از رفع تحریم ها و توافق می کنند، نفس های بیماران ای بی در سایه بی تدبیری ها به شماره افتاده است. مردم هنوز طعم برجام یک را نچشیده ان! لطفا